Konstrukční návrh jednostupňové převodovky s čelním ozubením Autor bakalářské práce: Tomáš Skalický Vedoucí bakalářské práce: Ing. Martin Podařil, PhD., Ph.D. Oponent bakalářské práce: doc. Ing. Petr Lichý, Ph.D. Motivace a důvody k řešení daného problému uRozšíření znalostí v oblasti konstruování. uPorozumění problematiky převodových zařízení. u u u u uCílem práce je návrh jednostupňové převodovky s čelním ozubením k vybrané pohonné jednotce, vše za podpory programu AUTODESK Inventor. Nedílnou součástí práce je výpočet jednotlivých části převodovky v souladu s patřičnou normou a kompletní výkresovou dokumentací. u Použité metody uTeoreticko-metodologická část u - Literární rešerše. u - Práce s daty. u u uAplikační část u - Sběr dat. u - Zpracování dat. u - Samotný návrh. u u u u > Obsah obrázku obloha, venku, světlo Popis byl vytvořen automaticky Dosažené výsledky u u uPostup výpočtu ozubení. uNávrh jednostupňové převodovky. uKompletní výkresová dokumentace. u Přínos práce u uDetailní porozumění návrhu jednostupňové převodovky. u uPostupu výpočtů potřebných pro návrh ozubení. u uMožnost využití návrhu pro praxi. u u Odpovědi na otázky oponenta uJe možno pro výrobu ozubených kol použít i bronzy? Co by bylo jejich předností? u - Ano (Šnekové převody, Automobilový a letecký průmysl). u -Přednosti (Korozivzdornost, Tlumení vibrací, Třecí vlastnosti a dlouhá životnost). u uCo je to samomazná schopnost ložiska? u - Schopnost přenášet mikroskopická množství maziva na protilehlý povrch. u - Mazivo je impregnované uvnitř kluzné vrstvy ložiska. u - Kapalné (olej) nebo pevné (grafit). Děkuji za pozornost Skalický Tomáš