š Zápis z porady projektového týmu projektu InCities Datum: 13. 11. 2018 14:00-15:00 Místo: VŠTE v ČB, D615 Přítomní: členové týmu: Schmeidler, Kramářová, Prušková, Ližbetinová, Šál, Nývlt, ostatní: Stehel, Vyskočilová Omluveni: Bartuška – přítomen přes videohovor Po poradě následovaly další dílčí komunikace mezi většinou členů týmu, tyto závěry jsou přidány do zápisu kurzívou, pro lepší odlišení. Průběh porady: 1. Poděkování za přispění k přijetí projektu k financování. 2. Informace o skutečnosti, že se očekává krácení finančního rozpočtu projektu o cca 25%. Po obdržení definitivního znění rozhodnutí bude rozhodnuto o případných změnách v položkách rozpočtu a projednání finálních úvazků jednotlivých řešitelů. S panem prorektorem bylo následně dohodnuto finanční řízení přímo vedoucím KSTA, s tím, že první měsíce ustavení a stabilizace projektu bude projednávána za účasti pana prorektora. 3. Členové týmu byli vyzváni, aby se seznámili s projektem a přihlásili se k řešení dílčích úkolů a oblastí výzkumu. Vzhledem k tomu, že na finalizaci projektu a jeho podání na TAČR se poslední týden před podáním podíleli samostatně všichni členové týmu za KSTA i ÚPS, toto považujeme za neaktuální výzvu. Velice stručná charakteristika zapojení členů týmu následuje: a. Schmeidler – předpokládáme zapojení zejména v zajištění a řízení vhodných článků a zajištění jejich publikace ve vhodných periodikách a zejména v zajištění zpracování finální odporné publikace. b. Bartuška – oblast dopravního inženýrství, analýza datových výstupů z výzkumu, návrhy řešení, analýza pozemních komunikací, analýza norem, průzkum dopravního chování obyvatel, starších a dalších segmentů. c. Kramářová – sociální, urbanistické a územně plánovací oblasti projektu, komunikace se zástupci sídel a širokou veřejností, průzkum a analýza stávajícího stavu problematiky v sídlech, návrhy řešení úprav z hlediska územního plánování. d. Ližbetinová – synergie humanitních oblastí a zpracování a analýza dat získaných z výzkumu. e. Šál – podpora týmu v oblasti průzkumů v terénu, průzkumu dopravního chování, zpracování a analýzy získaných dat. f. Prušková – návaznost informací na datové systémy ČR, provázanost informací g. Nývlt – projektové řízení, zpracování a analýza dat získaných z výzkumu. 4. Harmonogram: a. začátek prosince, po obdržení definitivního znění schváleného projektu schůzka s panem prorektorem, finální dořešení základních okruhů financování a lidských zdrojů, b. cca polovina prosince, schůzka s důležitými zástupci města Chotěboř, za účelem informování o získání projektu a stanovení priorit z hlediska města Chotěboře a projektového týmu pro první rok práce na projektu – zajistí Kramářová, c. cca druhá polovina prosince DTTO v Milevsku, žádost na pana prorektora o pomoc při zajištění komunikace se zástupci města Milevsko – komunikaci zajistí Kramářová, d. začátek ledna, 3. 1. 2019 ve 13:00 schůzka celého týmu na VŠTE v D 615, na poradě bude nutno stanovit podrobný harmonogram na rok 2019, stanovit milníky a odpovědnosti členů týmu za provádění konkrétních kroků. 5. Různé – bylo konstatováno, že je rovněž nutno se zaměřit i na jiné než pouze projektem cílené skupiny obyvatel (mimo seniorů a rodičů s dětmi i žáci ZŠ, studenti SŠa pracující) a dále na průzkum intenzita pohybu chodců a jejich chování s ohledem na jednotlivé cílové skupiny, dopravního chování obyvatel okolních obcí, zejména na parkování (jeho kapacity a umístění v rámci měst apod.). Také byla diskutována možnost simulace v MATLABu, využití dostupných sekundárních dat a zvážení dalších výstupů v podobě návrhů na zlepšení norem na budování komunikací. 6. Bylo dohodnuto vytvoření centrální tabulky s odkazy na kontakty (telefon, e-mail) na jednotlivé řešitele a zainteresované osoby. Usnesení: 1. Po obdržení definitivního vyjádření TAČR bude provedeno (za účasti pana prorektora, vedoucího KSTA a vybraných členů týmu) přenastavení financování v oblastech, dle připomínek TAČR. 2. Návrh na komunikaci o tom, ve kterých oblastech se kdo bude prioritně angažovat – je již součástí tohoto zápisu – kurzívou. 3. Příští pracovní porada bude 3. 1. 2019 ve 13:00, v místnosti D 615. Rozdělovník: Stehel, Vyskočilová, Schmeidler, Bartuška, Kramářová, Ližbetinová, Prušková, Šál, Nývlt