Stránka 1 z 21 Územní studie řešení veřejného prostoru historického centra města Chotěboř Zpracovatel: Petra Lencová Název organizace: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích LENCOVÁ, Petra. Územní studie řešení veřejného prostoru historického centra města Chotěboř. 2020. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. Vedoucí práce Zuzana KRAMÁŘOVÁ. 1 | Územní studie řešení veřejného prostoru Níže jsou představeny 4 případové studie řešení veřejného prostoru malého města, konkrétně Chotěboře. Případové územní studie proměny veřejného prostranství historického centra Chotěboře jsou zpracovány Petrou Lencovou pod odborných dohledem Zuzany Kramářové. Při průzkumu řešené historické části města Chotěboř byl analyzován současný stav, a to jak ze stránky architektonicko- estetické, tak ze stránky silniční a pěší dopravy. Z hlediska dopravy byl průzkum zaměřen také na kvalitu stávajících místních komunikací a chodníků. Dále na prostupnost území z hlediska pěší dopravy, chybějící či přebývající přechody pro chodce, chybějící komunikace pro pěší a byla vytipována problémová místa v rámci dopravy. Nebylo opomenuto ani na dopravu v klidu. Po důkladné analýze všech dostupných podkladů a po průzkumu současného stavu řešeného území byly vytipovány následující problémy, které lze generalizovat jako platné pro většinu malých měst: - pěší doprava je upozaďována; - chybějící či nevyhovující pěší komunikace; - neregulované odstavování osobních automobilů; - nedostatečná bezpečnost chodců; - chybějící prvky pro zklidnění dopravy; - absence záchytných parkoviště poblíž centra a u bytových domů; - degradované povrchy veřejných prostranství. Stránka 2 z 21 2 | Případová studie č. 1 | Chotěboř – historické centrum Území historického centra opisuje zčásti městkou památkovou zónu města Chotěboř. Součástí historického centra jsou nejdůležitější městská centrální veřejná prostranství a ulice. Jižní hranici řešené oblasti je vymezena ulicemi Fominova a Tyršova. Ze západní strany je řešené území vymezeno ulicemi Slavíčkova, Koželužská, Soukenická a částí ulice Chotěbořova. Na východě je řešená oblast vymezena ulicí Na Valech a ulicí Úzká. Řešená oblast je vyznačena na následující mapě. Nynější území památkové zóny vymezené vyhláškou č. 108/2003 Sb. zahrnuje především táhlou uliční komunikaci rozšiřující se uprostřed v pravidelné obdélné náměstí, hřbitov s kostelem sv. Jakuba, který byl po požáru koncem 19. století přestavěn podle plánů architekta F. Schmoranze, a raně barokní zámek, jenž byl v restituci vrácen opět rodu Dobrzenských. Obr. 1 | Vymezení území případové studie – historické centrum, Chotěboř Historické jádro města místy nepůsobí jako památková zóna. Některé objekty či části působí zchátrale nebo svou kompozicí nezapadají do historického centra. Nicméně lze zde najít i hodnotné územní prvky, jako jsou například památkově chráněné objekty, domy na náměstí a domy podél ulice Krále Jana, které poskytují městu historický ráz. Za zmínku stojí také budova bývalého soudu v ulici Na Valech, která aktuálně slouží jako vyšší odborná škola. V předmětném území se nachází hodnotné Stránka 3 z 21 majestátné lípy. Dvě lípy jsou umístěny před zmíněným bývalým soudem a další před základní školou v ulici Buttulova. 2.1 | Doprava a mobilita V samotném historickém centru města Chotěboř dominují obousměrné komunikace. S ohledem na úzké uliční profily se nejedná o příliš vhodné řešení. Ulice Lazební směřující od západu na náměstí je vhodně zvolená jako jednosměrná komunikace, ale bez komunikace pro pěší – chodníku. Takové řešení není vhodné, jelikož tudy prochází velké množství pěších. V centru města je pěší doprava potlačována. Komunikace pro pěší na některých ulicích úplně chybí nebo je jejich šířka nedostatečná. Ani kvalita povrchu není na většině komunikací vyhovující. Dalším zpozorovaným problémem je nevhodné podélné stání aut, a to především v ulici Sladovnická, Klášterní, v části ulice Buttulova u náměstí a v ulici Na Velech. Tento problém vzniká hlavně díky chybějícímu dopravnímu značení zákazu stání, ale také díky absenci záchytných parkovišť na hranici centra a nedostatečným kapacitám parkovacích míst u bytových domů. V současné době jsou v řešeném území parkovací místa shlukována pouze na náměstí a podél ulice Krále Jana. Část těchto míst je placená a část časově omezená. Parkoviště severně od náměstí, jsou koncipovaná jako vyhrazená pro návštěvníky a zaměstnance městského úřadu a základní školy Buttulova. Z pohledu bezpečnosti je počet použitých prvků pro zklidnění dopravy nedostatečný. Zóna 30, která zklidňuje dopravu na náměstí, je použitá vhodně. Přechody pro chodce a místa pro přecházení se nachází pouze na náměstí a na silnici II. třídy. Na místních komunikacích v centru zcela chybí. Nevyskytují se ani v místech poblíž škol, kde jsou přechody pro chodce kvůli bezpečnosti dětí nezbytné. Nebezpečným místem hlavně pro chodce je část silnice II/346 v ulici Fominova. V tomto místě zcela chybí chodník, uliční profil se zde zužuje kvůli okolní zástavbě a díky prudké zatáčce je místo nepřehledné. 2.2 | Návrhové řešení veřejného prostoru Navrhovaný nový dopravní systém je koncipován tak, aby se docílilo zklidnění automobilové dopravu a podpořil pěší dopravu. Zároveň je nezbytné upřesnit pravidla parkování. Tři konkrétní vymezená řešená prostranství jsou z hlediska dopravy a mobility popsány níže, proto se jimi tato část nezabývá. Stránka 4 z 21 Pro zklidnění a humanizaci dopravy je nově navrženo použití dopravního omezení ve formě Zóny 30. Zóna zakazuje překročit povolenou rychlost 30 km/h a také zakazuje stání, které je povoleno pouze na vyhrazených parkovištích. Toto omezení je navrženo v ulici Krále Jana, v ulici Lazební, Rybní, Sladovnická, Klášterní, Trčků z Lípy, Na Valech a také na náměstí. V ulici Na Valech, Sladovnická a v ulici Lazební u náměstí, jsou navrženy zpomalovací prahy. Nové dopravní řešení také navrhuje změny ve směru jízdy na některých komunikacích. Již zmíněná ulice Na Valech je nově navržená z větší části jako jednosměrná. Díky tomu vznikají podél komunikace parkovací zálivy a jednostranný chodník. Další jednosměrná komunikace je navržena v ulici Rybní. Touto změnou dojde ke snížení intenzity dopravy v ulici Lazební a také na náměstí. Další dvě ulice, ulice Ningerova a ulice spojující Klášterní ulici s ulicí Trčků z Lípy, jsou navrženy jako jednosměrné z důvodu úzkého uličního profilu a nepřehledných úseků. Poslední navržená jednosměrná komunikace je navržena v ulici Trčků z Lípy. Směřuje od náměstí a podél je navržen parkovací pás. Dále dochází k návrhu pěších zón. Ty vznikají na ulici Slavíčkova a v části ulice Buttulova. V obou ulicích se předpokládá, že dojde ke zvýšení intenzity pěších, díky návrhu přemístění autobusových zastávek z náměstí západním směrem na konec ulice Buttulova. Do této části je také navrženo záchytné parkoviště. Proto se návrh ulice Buttulova maximální soustředí na pěší dopravu. V západní části řešeného území v ulici Fominova je nově navržena přednost protijedoucímu vozidlu. V tomto úseku silnice II. třídy by bylo zapotřebí konzultovat s dopravním specialistou, zda je možné navrhnout do těchto míst chodník. Tento návrh totiž komplikuje skutečnost, že uliční profil je kvůli okolní zástavbě úzký a dále se zde nachází prudká zatáčka a místo není přehledné. Návrh pozměňuje systém parkování v celém centru města. V současné době je kolem náměstí celkem 65 parkovacích míst. Ty jsou z části časově omezena dobou stání max. 30 minut a z části jsou placená. Nový návrh přemisťuje parkovací plochy z centra do území, které s centrem těsně hraničí. V okolí náměstí je nově navrženo přibližně 45 parkovacích stání. Omezení a placení parkovacích míst je v centru zachováno. Dále jsou parkovací plochy navrženy v ulici Na Valech a na konci ulice Buttulova. Docházková vzdálenost z těchto parkovišť na náměstí nepřesáhne dobu pěti minut. Parkoviště jsou navržena bez omezení a poplatků. Vyhrazená parkoviště pro zaměstnance úřadu a základní školy umístěna v současné době na sever od náměstí se návrhem také mění. Návrh mění plochu v ulici Trčků z Lípy z parkoviště na zastavitelnou plochu. Je zde doporučeno umístit objekt pro bydlení s regulovanou výškou max. dvě Stránka 5 z 21 nadzemní podlaží a podkroví, který zaplní proluku v řadové uliční zástavbě. I v minulosti zde stával objekt. Druhá plocha v ulici Klášterní se mění na parkovací dům s max. výškou 3 NP. Parkovací dům by měl obsahovat cca 30 vyhrazených míst pro zaměstnance úřadu a školy a dalších asi 20 míst pro veřejnost, která jsou navržena jako zpoplatněná. Součástí návrhu jsou i doporučené nové uliční profily vybraných problémových ulic. V těch je kladen důraz na pěší komunikace. Chodníky jsou navrženy tam, kde to šířka okolní zástavby dovolí. Ulice bez zjištěných problémů a s kvalitním povrchem zůstávají beze změny. Celý dopravní systém včetně směru jízdy a typů navrhovaných uličních profilů je patrný z přílohy. Ve výkrese jsou naznačeny i místa pro přecházení a přechody pro chodce, zpomalovací prahy, záchytná parkoviště a navrhované plochy změn v území. Stránka 6 z 21 3 | Případová studie č. 2 | Chotěboř – ulice Na Valech Další případová studie je zaměřena na řešení veřejného prostranství v okolí ulice Na Valech. Kromě ulice Na Valech oblast zahrnuje i ulici Úzká, chodník spojující ulici Svojsíkova a ulici Na Valech a parcely č. 1511 a 1510/1, které jsou v majetku města. Řešené území je vymezeno na obrázku níže. Obr. 2 | Vymezení území případové studie – ulice na Valech, Chotěboř Dominantou řešeného veřejného prostranství je budova postavená v roce 1924 jako sídlo okresního soudu (do jeho zrušení v roce 1960). Nyní v budově sídlí vyšší odborná škola, obchodní akademie a střední odborné učiliště technické. Zbylá okolní zástavba je převážně jedno až dvou podlažní se sedlovou nebo valbovou střechou. Naproti VOŠ třípodlažní budova s plochou střechou, na kterou navazují obdobné nižší objekty. Přímo naproti vstupu historické budově současné VOŠ, jsou umístěny plastové kontejnery na tříděný odpad, které esteticky nepůsobí pozitivním dojmem. V severní části řešeného území se nachází jednopodlažní objekt se sedlovou střechou, vedle něhož se nachází plocha s různorodou vegetací. Oba pozemky patří městu Chotěboř. Objekt v minulosti sloužil pravděpodobně jako sklad či stodola a nyní chátrá. Na sousední zelené ploše rostou náletové keře a křoviska. Další pozemek patřící městu leží v západním okraji u ulice Východní, která spojuje řešené území s náměstím. Na tomto pozemku jsou v současné době umístěny veřejné toalety. Stránka 7 z 21 Obr. 3 | Prostranství před budovou bývalého soudu, Chotěboř Řešené veřejné prostranství celkově působí nevzhledně a zanedbaně. Většina ploch je opotřebovaná a v rozkladu. Použitý materiál povrchů zpevněných ploch je různorodý. Před budovou VOŠ je chodník tvořený z kamenných kostek, následně přechází na betonové dlaždice. V další části území se nalézá asfaltový chodník. Tato různorodost nepůsobí esteticky přívětivě. 3.1 | Doprava a mobilita Řešená část veřejného prostranství je složena z ulice Na Valech, která je obousměrná dvoupruhová obslužná místní komunikace. V jižní části je ulice napojena na další obousměrnou obslužnou místní komunikaci – ulici Tyršova. Dále se zde nachází ulice Úzká. Jednopruhová jednosměrná místní komunikace spojuje ulici Na Valech s ulicí Svojsíkova. Do ulice Úzká je vjezd povolen pouze dopravní obsluze. Na konci této ulice je průchod mezi zástavbou, který ústí do ulice Na Valech. Ze západní strany navazuje na ulici Na Valech ulice Východní, která území propojuje s náměstím. Tato ulice má na začátku šířku více než 3 metry a směrem k náměstí se zužuje až na 2 metry. Ulice je značená jako slepá. V severní části řešeného území je odbočka z ulice Na Valech, která vede k bytovým domům. Hlavní komunikace pro pěší se v této části nachází před budovou VOŠ. V tomto místě má chodník šířku 4,5 metru. Na druhé straně komunikace leží chodník podél areálů na západní straně. Dále je umístěn asi 30 metrů dlouhý chodník na východní straně ulice Na Valech poblíž ulice Východní. Jeho povrch je ale neudržovaný. V ulici Úzká není žádný chodník. Na zbylé ploše veřejného prostoru se nachází nezpevněný povrch. V ulici Na Valech ve větší části řešeného území dochází k odstavování osobních aut podél komunikace, a to i na soukromém nezastavěném pozemku, který leží mezi ulicí Na Valech a ulicí Úzká. S velkou pravděpodobností zde takto parkují studenti VOŠ a obyvatelé bytových domů, které stojí Stránka 8 z 21 jihozápadně od řešeného území. Problém vzniká díky absenci parkovacích míst pro VOŠ a malé kapacitě parkoviště v bloku bytových domů. 3.2 | Návrh řešení – varianta 1 Návrh řešeného území části ulice Na Valech je proveden ve dvou variantách (1 a 2). Rozdílné řešení je navrženo pouze v jižní části řešeného území, tj. v okolí křižovatky ulice Na Valech a ulice Úzká. Návrh severní části řešeného území zůstává v obou variantách stejný. První varianta navrhuje ponechat jižní část místní komunikace ulice Na Valech obousměrnou dvoupruhovou. Ve zbylé části ulice je navržena jednosměrná jednopruhová komunikace s parkovacími zálivy. Směr jízdy je navržen od jihu na sever. Začátek jednosměrné komunikace je navržen až za vjezdem do areálu, který se nachází na západní straně řešeného území. Ulice Úzká je ponechána jako jednosměrná. Co se týče dopravního omezení, ulice Na Valech je na začátku označena svislou dopravní značkou Zóna s dopravním omezením. Značka dovoluje v území max. rychlost 30 km/h a zakazuje stání mimo vyhrazená parkoviště. Stávající dopravní omezení v ulici Úzká zůstává zachované. Do ulice je zakázán vjezd všem motorovým vozidlům mimo dopravní obsluhy. Ke změně ve značení dochází taky v ulici Východní, která směřuje na náměstí. Ulice je nově navržena jako pěší zóna, do které má povolen vjezd zásobování, rezidenti a cyklisté. Komunikace pro pěší je navržena v celé části ulice Na Valech. V jižní části jde o chodník oboustranný, dále pokračuje jednostranný. Ulice Úzká je řešena jako komunikace bez chodníku, ale s nízkým obrubníkem. V jižní části území před budovou VOŠ je navržen široký chodník, na kterém jsou umístěny lavičky ve tvaru půlkruhu. Takto široký chodník je navržen kvůli shlukování školáků před budovou VOŠ a jejich bezpečnosti. V tomto místě je také navržen, na obousměrné komunikaci ulice Na Valech, přechod pro chodce. Je zde navržen hlavně vůči bezpečnosti školáků. Mezi přechodem a křižovatkou ulice Na Valech s ulicí Tyršova je umístěn po obou stranách komunikace trvalkový záhon s nízkou vegetací. Ten má řidiče upozornit na změnu a tím sníží rychlost jízdy. Stávající majestátné lípy stojící před budovou VOŠ jsou zde ponechány. Veřejný prostor mezi ulicí Na Valech a ulicí Úzká je v této variantě řešen hlavně z hlediska pěší dopravy a pobytové plochy. V tomto místě jsou navrženy pouze čtyři kolmá parkovací místa a jedno pro osoby s omezenou schopností pohybu. Parkovací místa jsou umístěna u obousměrné komunikace ulice Stránka 9 z 21 Na Valech. Na zbylé ploše je umístěn chodník. Pro podporu pobytové aktivity je zde umístěn jírovec červený s kruhovou lavičkou kolem kmene. Další strom je umístěn u křižovatky. Zde se jedná o javor mléč. Menší strom s kulovitým tvarem koruny. Pro dobrou průchodnost územím a bezpečnost pěších je na začátku jednosměrné komunikace ulice Úzká navrženo místo pro přecházení. V této části řešeného území se nachází nezastavěná parcela č. 1521, která je v soukromém vlastnictví. V této variantě je navrženo upravení hranic parcely tak, aby navazovaly na hranice sousedních objektů a veřejný prostor byl ucelený. Na komunikaci v ulici Na Valech jsou navrženy ještě další prvky pro zpomalení dopravy. Jde o zpomalovací prahy. Krátký zpomalovací práh je umístěn na začátku jednosměrky. Další dlouhý zpomalovací práh je v místě křižovatky s ulicí Východní. V tomto místě je navržené také místo pro přecházení. Průchod mezi zástavbou v severní části spojující ulici Svojsíkova s ulicí Na Valech byl ponechán. Chodník navazuje na nově navržený malý park a parkoviště. Na parkoviště je možné vjet z jednosměrné komunikace ulice Na Valech. Nachází se zde 11 kolmých parkovacích stání a jedno pro osoby s omezenou schopností pohybu. V okolí parkoviště jsou navrženy trvalkové záhony a tři stromy. Jedná se o muchovníky stromovité, které mají bílé a vonné květy. Stromy částečně zastíní i navržené parkoviště a vytvoří příjemný pobytový prostor v navrženém parčíku. V něm jsou mezi stromy do oblouku rozmístěny parkové lavičky. Součástí návrhu je i umístění veřejného osvětlení, materiálové řešení a umístění kontejnerů na třídění odpadu. 3.2 | Návrh řešení – varianta 2 Navrhovaná varianta 2 je z větší části totožná s variantou 1. Odlišná je pouze střední část řešeného území. Varianta 2 navrhuje odkup nezastavěné parcely č. 1521. Tím se docílí zvětšení veřejného prostoru a může zde být navrženo parkoviště až pro 14 vozidel. Návrh je koncipovaný tak, že jednosměrná komunikace ulice Úzká je přesunuta směrem na sever do prostoru parcely č. 1521. Z této jednosměrné komunikace se hned na začátku dá vjet na parkoviště. Parkovištěm vede jednosměrka a podél ní jsou rozmístěna šikmá stání. Výjezd z parkoviště je situován do ulice Na Valech. Chodníková plocha je v tomto případě navržená po obou stranách parkoviště. Plocha je doplněna trvalkovými záhony a u vjezdu do parkoviště jsou navrženy dva menší stromy. Stránka 10 z 21 V současné době zde vzniká problém s odstavováním aut. Při místním šetření (2020) v řešené části bylo odstaveno až 50 vozidel. Obě varianty tak zcela nepokrývají potřebný počet parkovacích míst. Avšak v takto malém prostoru tolik parkovacích míst umístit nelze. Navrhuje se nechat vypracovat územní studii na lokalitu, kvůli které problém vzniká. Jedná se o blok bytových domů, který sousedí s řešeným územím na jihu. Dále je zde možnost zřízení parkoviště na nezastavěných plochách východně od řešeného území. Stránka 11 z 21 4 | Případová studie č. 3 | Chotěboř – ulice Buttulova Třetí řešenou oblastí je veřejný prostor ulice Buttulovy. Okolní dominantou je třípatrová budova základní školy. Na ní navazuje směrem k náměstí řada dvoupodlažních objektů se sedlovou střechou. Budova školy je významnou dominantou území, zvlášť historická část objektu. Naproti základní školy stojí pětipatrový bytový dům s plochou střechou. Tento objekt nezapadá do okolní zástavby a historického jádra města. Vedle něj je úzká proluka, na níž navazují dvě přízemní garáže s plochou střechou. Zbylá zástavba v okolí je složena z jednopatrových nebo dvoupatrových domů. Obr. 4 | Vymezení území případové studie – ulice Buttulova, Chotěboř Veřejný prostor je vymezen komunikací, která prochází od křižovatky v západní části směrem na východ k náměstí. V těsné blízkosti náměstí je komunikace zakončena – jedná se o slepou ulici. Na komunikaci navazuje chodník podél základní školy. Obě plochy jsou tvořeny z kamenných dlažebních kostek. Z druhé strany komunikace je východním směrem travnatá plocha. V trávě jsou vyšlapané cestičky, které značí, kudy pěší územím procházejí. Na zeleň navazuje chodník z betonové zámkové Stránka 12 z 21 dlažby směřující ke vchodu do bytového domu. Dále se zde nachází plocha zpevněná zatravňovacími tvárnicemi. Na travnaté ploše za výše zmíněnou zpevněnou plochou stojí dvě vysoké lípy. V jejich stínu stojí vyvýšená terasa obehnána zábradlím. Tu využívají hosté místní kavárny. V její těsné blízkosti jsou umístěné plastové kontejnery na tříděný odpad. Z estetického hlediska je umístění kontejnerů nevhodné. Obr. 5 | Předzahrádka místní kavárny a ulice Buttulova před základní školou Celkově tento veřejný prostor není ve špatném stavu, co se týče kvality povrchů. Bohužel opět je zde neucelenost v použitých materiálech. Neestetické jsou plastové kontejnery u terasy kavárny a samotná terasa také není vhodně řešená. Ulice je velmi rušná. 4.1 | Doprava a mobilita V řešené části ulice Buttulova se nachází na západní straně křižovatka ulice Buttulova s ulicemi Sladovnická a navazující Klášterní. Ze západu do křižovatky ústí obousměrná jednopruhová místní komunikace, která je v místě křižovatky díky zástavbě velmi úzká. Od jihu vede obousměrná dvoupruhová místní komunikace a pokračuje směrem na sever. Na východní straně se pak nachází obousměrná dvoupruhová místní komunikace, která je dopravně označena jako slepá. Silnice je ukončena těsně u náměstí, kde je umístěný betonový květináč, který brání v průjezdu automobilům. Všechny zmíněné komunikace jsou obslužné. Stránka 13 z 21 Komunikace pro pěší prochází podél řady domů na severní straně, kde navazuje na chodník na náměstí. V části před základní školou je šířka chodníku pouze 1,7 metru. V části u náměstí na jižní straně prostranství je podél domů vyvýšená chodníková plocha, která má šířku asi půl metru. Další komunikace pro pěší směřuje od silnice k bytovému domu a podél něj. I v této řešené části je aktuálně problém s parkováním na nevyhrazených místech. Auta jsou zaparkovaná hlavně ve východní části ulice Buttulova, a to po obou stranách komunikace, také na zpevněné ploše nacházející se uprostřed veřejného prostoru. Dále stojí na východní straně ulice Sladovnická a Klášterní v blízkosti křižovatky. Problém opět vyvstává kvůli chybějícímu značení zákazu stání a nedostatečnému množství parkovacích míst poblíž centra. 4.2 | Návrh řešení veřejného prostranství Hlavní navrhovanou změnou řešené lokality je vytvoření pěší zóny. Ta je navržena do ulice Buttulova. Vjezd do pěší zóny je umožněn pouze pro zásobování, místní obyvatele a cyklisty. Dopravní prostor je navržen od křižovatky s ulicí Sladovnická a Klášterní směrem na východ a dále ke garážím, které leží na jižním okraji území. Na zbylé východní části ulice Buttulova je navržen pobytový prostor. Pěší zóna pokračuje ulicí Buttulova i směrem na západ. Tato část ulice je nově navržena jako neprůjezdná. Na křižovatce v řešené části je navržen dlouhý zpomalovací práh, kterým se zpomalí doprava na dlouhé a rovné obousměrné silnici, vedoucí ulicemi Sladovnická a Klášterní. Díky navrženému prahu je výška obousměrné silnice vyrovnána s okolními chodníky a tím vzniká jednolitá plocha. Kvůli větší bezpečnosti a jasnému oddělení jízdních pruhů od chodníkové plochy jsou zde navrženy zahrazovací sloupky. Vytvořením pěší zóny vzniká klidný prostor a možnost ho více využívat k pobytovým aktivitám. Zachováno je umístění předzahrádky místní kavárny, pod stávajícími lípami. Terasa je od místní komunikace a přilehlé zástavby oddělena vyvýšeným trvalkovým záhonem. Ten je použit i před budovou základní školy, kde odděluje pobytový prostor od dopravního. Vyvýšený záhon je tvořen po obvodu gabionovou zídkou a ve středu je osázen trvalkami. Zídka může být v některých místech opatřena sedací plochou ze dřeva. V prostoru před bytovým domem je ve východní části navržen trvalkový záhon s lavičkami a je zde umístěn nový strom. Další navrhovaný strom je situován více na západ. Pod ním je prostor pro Stránka 14 z 21 vytvoření uměleckého díla v podobě dětského mobiliáře a herních prvků. Tyto navržené komponenty bezpochyby ocení jak děti ze základní školy, tak hosté místní kavárny. Materiálově je pobytový prostor v pěší zóně sjednocen. Odlišen je pouze chodník kolem bytového domu a dopravní prostor pěší zóny. Součástí návrhu je také umístění veřejného osvětlení. V tomto území se jedná o parkové veřejné osvětlení, které je kombinováno se zemními svítidly. Kontejnery na tříděný odpad jsou navrženy k přemístění mimo řešené území. Nejvhodnějším řešením je umístit kontejnery do Klášterní ulice k navrhovanému parkovacímu domu nebo na konec ulice Buttulova, kde je navrženo záchytné parkoviště. Stránka 15 z 21 5 | Případová studie č. 4 | Chotěboř – náměstí T. G. Masaryka Posledním řešeným územím je samotné náměstí města, které leží přibližně ve středu města Chotěboř. Náměstí T. G. Masaryka má přibližný tvar obdélníku o rozměrech 125 x 85 metrů. Na náměstí či jeho blízkém okolí se nachází důležitá občanská vybavenost jako je úřad, pošta, obchody či restaurace. Podél obvodu celého náměstí převažuje dvoupatrová řadová zástavba se sedlovou střechou. Pouze v západní řadě domů stojí čtyřpatrový objekt hotelu Vysočina a v jeho blízkosti další třípatrový objekt se členěnou fasádou a střešními vikýři. S výjimkou těchto objektů domy působí historicky a jsou udržované. Dominantním prvkem náměstí je památkově chráněný objekt bývalé radnice s hodinovou věží, který stojí na východní straně v linii řadových domů. Hodnotný je i vodní prvek v podobě historické kamenné kašny, která se nachází přibližně ve středu náměstí. Ve stejné ose stojí i mariánský sloup z 19. století. Kolem mariánského sloupu je nízký ocelový plot a keře. Podél všech stran náměstí vedou silnice a tvoří obdélníkovou komunikační síť. Podél nich jsou rozmístěné chodníky a také parkovací plochy. Východní stranu náměstí protíná silnice II. třídy, která svou intenzivní dopravou narušuje charakter náměstí. Na západní a jižní straně stojí celkem šest autobusových zastávek a tři zastávkové přístřešky. Zbylá středová plocha náměstí je tvořena pochozí a vegetační plochou. Materiál povrchů je vhodně zvolen z aspektu historického rázu. Kromě silnice II. třídy jsou všechny plochy tvořeny z kamenných kostek. Obr. 5 | Východní strana náměstí (silnice II/344) a vegetace na náměstí Centrální plocha náměstí je osázena dřevinami různých druhů a velikostí. Vysázená vegetace vytváří příjemné stinné prostředí, ale po ploše jsou rozmístěny nepravidelně a formulují spíše park než Stránka 16 z 21 náměstí. Pod vzrostlou zelení jsou osázeny záhony s různými typy rostlin. V některých záhonech jsou vyšlapané cestičky, kterými si chodci zkracují cestu. Co se týče městského mobiliáře, je rozestavěn po celém náměstí. Lavičky jsou umístěny hlavně v okolí kašny. Informační tabule jsou na čtyřech různých místech a v jihozápadním rohu náměstí stojí reklamní sloup na plakáty. U kašny na pochozí ploše jsou v řadě umístěny čtyři betonové květináče. Z estetického hlediska působí náměstí pozitivně hlavně díky historickému charakteru okolní zástavby a použitých přírodních sjednocených materiálů povrchů. Příznivý vliv má i vzrostlá vegetace. 5.1 | Doprava a mobilita Nejslabší prvkem pro vytvoření kvalitního veřejného prostoru je frekventovaná doprava, velký rozsah obslužných komunikací, parkovacích a odstavných ploch a autobusových zastávek. Nejfrekventovanější je komunikace II/344, která je obousměrná dvoupruhová a po obou stranách má zřízené parkovací zálivy. Na východní straně komunikace je záliv široký 3,5 metru. Nachází se zde dvě podélná stání pro osoby s omezenou schopností pohybu a dalších 6 míst. Na západní straně komunikace II/344 je záliv široký 2,5 metru a je zde 6 podélných parkovacích stání. Na této silnici je také v blízkosti ulice Východní umístěn přechod pro chodce. Dále se na ní nachází i místo pro přecházení, a to směrem na sever za parkovacími zálivy. Na něj navazuje rezervované podélné stání pro sanitu a zásobování. Zbylé komunikace nacházející se na náměstí jsou místní obslužné. Jedná se o jednosměrné komunikace. Vjezd na náměstí je ze silnice II/344 na severní straně. Výjezd z náměstí je možný z ulice Trčků z Lípy nebo po objetí celého náměstí a vyjetím v jižní části na silnici II/344. Do náměstí ústí ještě další dvě místní komunikace. Jednosměrná ulice Lazební v jihozápadním rohu náměstí a zmiňovaná ulice Trčů z Lípy, která je obousměrná. Podél místních komunikací se také nacházejí parkovací stání. Na severní straně náměstí jsou 4 podélné stání, na západní straně je umístěno 25 šikmých parkovacích míst se dvěma místy pro osoby s omezenou schopností pohybu a na jižní straně je 10 šikmých stání. Další parkovací plocha se nachází v severozápadním rohu náměstí u ulice Buttulova. Plocha je koncipovaná jako parkování K+R, které slouží hlavně k vystoupení z aut dětí ze základní školy Buttulova. Plocha však není označená žádnou svislou dopravní značkou a její materiálové odlišení od ostatní plochy komunikace není dostatečné. Stránka 17 z 21 V průběhu průzkumu zde byly zaparkované dvě osobní auta po dobu minimálně 15 minut. Část parkovacích míst je zpoplatněna a část je časově omezena. Přechody pro chodce se nacházejí v severozápadním rohu a také v jihovýchodním rohu náměstí. Dále jsou zde umístěny i místa pro přecházení, a to v každém zbylém rohu a na komunikacích ústících do náměstí. V místě napojení ulice Lazební je zřízen v místě pro přecházení zpomalovací práh. Komunikace pro pěší jsou podél všech stran u řadové zástavby. Jejich šířka a kvalita povrchu je ve větší části náměstí vyhovující. Na východní straně u restaurace je zřízena restaurační předzahrádka. V tomto místě je šířka chodníku pouhých 1,6 metru. Další problémové místo je na západní straně, kde jsou umístěny na chodníku zastávkové přístřešky s bočními stěnami. Průchozí šířka mezi domy a přístřeškem je 2,4 metru. Na náměstí se nachází šest autobusových zastávek. Čtyři jsou umístěny podél jednosměrné komunikace na západní straně náměstí a zbylé dvě na jižní straně. Díky zastávkám je výška obrubníku podél celé západní a jižní strany 20 cm. Takto vysoký obrubník je i podél západní strany chodníku v severní části za místem pro přecházení. V těchto místech žádná zastávka není. Z hlediska průchodnosti území osobami s omezenou schopností pohybu je západní strana náměstí díky vysokému obrubníku problematická. 5.1 | Návrh řešení – varianta 1 Návrh řešení prostranství náměstí je řešen ve dvou variantách (1 a 2). Variantní řešení 1 zachovává současné plochy podél západní a jižní strany náměstí, neboť v nedávné době prošly rekonstrukcí. Jde o stávající chodníky kopírující řadovou zástavbu a na nich umístěné zastávkové přístřešky, dále zastávkový záliv a navazující místní komunikace. Plocha pro parkování K+R u Buttulovy ulice je také ponechána. Umístění silnice II/344 procházející náměstím na východní straně se též nemění. Poloha silnice II/344 na východní straně náměstí zůstává nezměněná, jelikož problém není v jejím situování, ale zejména v intenzitě dopravy. Ta může být snížena jedině vybudováním obchvatu. V jižní části náměstí, je na této silnici II. třídy zachováno místo pro přecházení, dále směrem na sever přechod pro chodce. Místo pro přecházení poblíž ZUŠ je také ponecháno, ale zde je nutné posoudit, zda by nebylo vhodné sem navrhnout přechod pro chodce. Tuto skutečnost nelze prokázat, neboť kvůli nouzovému stavu nebylo možné uskutečnit sčítání pěších na náměstí, což s návrhem úzce souvisí. Stránka 18 z 21 Parkovací zálivy podél silnice II/344 jsou zachovány, ale jejich šířka a umístění se liší. Na východní straně silnice je navržen parkovací pruh o šířce 2,5 metru se šesti podélnými místy. V současné době je zde pruh široký 3,5 metru, a to kvůli parkovacímu místu pro osoby s omezenou schopností pohybu. Navržený užší pás svou šířkou dostatečně vyhovuje dle normy ČSN 73 6110. Díky menší šířce tak vzniká větší prostor pro chodníkovou plochu. Obzvlášť v místě restaurační předzahrádky. Ta je zredukována na max. šířku 2,3 m. Na druhé straně silnice II/344 je parkovací pruh široký 3,5 m a na něm jsou umístěna dvě stání pro osoby s omezenou schopností pohybu a dalších 5 parkovacích míst. Tyto parkovací zálivy jsou navržené jako časově omezené (max. 30 minut). Před budovou bývalé radnice (ZUŠ) je navrženo parkovací místo rezervované pro zásobování a svatby. Obvod místa bude vyznačen odlišným materiálem v ploše chodníku. Další předzahrádky jsou v místě u přechodu pro chodce. V tomto místě je chodník užší a v místě přechodu se shlukuje více lidí. Proto šířka těchto předzahrádek nesmí přesáhnout 2 metry. Posledním navrženým prvkem na této straně je řada stromů. Ty jsou umístěny v těsné blízkosti parkovacího zálivu. Jedná se o speciální druh javoru mléč, který má úzký sloupovitý tvar a načervenalé listy. Výška nasazení koruny musí být min. 3 m od plochy parkovacího zálivu. V dospělosti stromy dorůstají výšky až 10 metrů. Na severní straně náměstí je ponechán chodník podél zástavby s menší navrhovanou šířkou. Podél něj vede obousměrná místní komunikace. U odbočky ze silnice II/344 je ponecháno místo pro přecházení a na západním konci místní komunikace přechod pro chodce. Na jižní straně obousměrné komunikace je navrženo 10 kolmých parkovacích míst, z toho jedno je pro osoby s omezenou schopností pohybu. Parkovací místa jsou navržená jako placená. Na severní straně komunikace je navrženo pět stromů. Opět jde o javor mléč sloupovitého tvaru. Obousměrná komunikace vede až k ploše parkování K+R u Buttulovy ulice. Zde se auta mohou otočit a jet obousměrnou ulicí zpět k silnici II/344. Komunikace v ulici Trčků z Lípy je nově navržena jako jednosměrná. Směr jízdy je od náměstí dále na sever. Na začátku komunikace je navržen přechod pro chodce, jelikož v tomto směru chybí a intenzita pěších je zde vysoká kvůli sídlu městského úřadu. Za tímto přechodem je podél jednosměrné komunikace navržený parkovací pás s podélným stáním. Tyto místa budou časově omezena. Západní strana náměstí by měla zůstat nezměněná. I přes to zde bylo navrženo místo pro přecházení, které je kvůli průchodnosti takto důležitého veřejného prostoru nezbytné. Místo pro Stránka 19 z 21 přecházení s vyloženou chodníkovou plochou je navržené před hotelem Vysočina. Muselo zde dojít ke zrušení jedné z autobusových zastávek tak, aby byly splněny požadavky na rozhledové poměry dle normy ČSN 736110. Další navrženou změnou na této straně je zákaz vjezdu všem motorovým vozidlům mimo autobusy a zásobování na místní komunikaci procházející podél zastávkového zálivu. Komunikace je ponechána jako jednosměrná. Na jižní straně náměstí nejsou navrhovány žádné úpravy chodníků a zastávkového zálivu. Navržená změna se týká místní komunikace navazující na záliv. Ta je nově navržená jako obousměrná z důvodu nově umístěných parkovacích stání na její severní straně. Toto řešení ulehčuje z hlediska intenzity dopravy ulici Lazební. Parkovací místa jsou jako na protější straně kolmá a placená. Je zde navrženo 8 parkovacích míst a 1 pro osoby s omezenou schopností pohybu. Na zbylé středové ploše náměstí je navržena jednolitá plocha, která je tvořena dlažbou koncipovanou do čtverců o rozměrech 15x15 metrů. Tato navržená dlažba slouží k rozbití velké jednolité plochy. Čtverce jsou odvozeny od čáry procházející úhlopříčně náměstím. Ta naznačuje nejpoužívanější trasu pěších a propojuje ulici Buttulova s ulicí Východní. Podél odvodu středové plochy náměstí jsou navrženy stromy vytvářející dojem uzavřeného prostoru. Tím je vymezena klidová pobytová zóna náměstí, která je tímto oddělena od dopravního prostoru. Druh navržených stromů je opět javor mléč. Tento typ javoru má zakrslý kulovitý tvar a dorůstá výšky kolem 5 až 7 metrů. Pod řadou stromů jsou v severní, západní a jižní straně navrženy parkové lavičky. Mezi stromy na východní straně jsou umístěny informační panely, které jsou tvořeny z betonových zdí, do kterých jsou umístěny vitríny. Tyto zdi vytvářejí clonu proti intenzivní dopravě na silnici II/344. Stávající digitální informační kiosek zůstává přibližně na stejném místě, a to v severozápadním rohu náměstí. Ostatní městský mobiliář a veřejné osvětlení je rozmístěn tak, aby nebránil v chůzi a nevytvářel zábrany. Středová plocha náměstí bude osvětlena zemními svítidly. Nově navržený vodní prvek pro zvýšení pobytové aktivity na náměstí je umístěn na západ od kašny před řadou stromů. Jedná se o fontánu, která je tvořena tryskající vodou přímo ze země. Vodní prvek je navržen na dvou plochách podél stromů. Stránka 20 z 21 5.2 | Návrh řešení – varianta 2 Ve variantě 2 dochází ke změně od předchozí varianty 1 pouze na východní a jižní straně náměstí. Jsou odstraněny autobusové zastávky s přístřešky a zálivy po obou stranách. Návrh na jižní straně rozšiřuje chodníkovou plochu o šířku zrušeného autobusového zálivu a umisťuje zde 4 javory úzkého vzrůstu. Na západní straně náměstí je navrženo úplné odstranění místní komunikace. Tím dochází k rozšíření chodníkové plochy a jejímu napojení na středovou plochu náměstí. Pobytová zóna náměstí je tímto rozšířena až k řadové zástavbě na západní straně. Na chodníkovou plochu je navržen vjezd jak z komunikace na severní straně, tak na jižní. Vjezd je povolen pouze pro zásobování a cyklisty. Za řadou stromů na západní straně je navržena další řada javorů stejného kulovitého tvaru. V této řadě jsou umístěny i lavičky a další mobiliář. Mezi liniemi stromů je navržen prostor pro umístění uměleckých děl. Může zde být umělecké dílo, umístěné na trvalo nebo například výstavní prostor pro Základní uměleckou školu. Poslední navrhovanou změnou ve variantě B je zrušení plochy v severozápadní části na náměstí, která slouží k parkování typu K+R. Místo ní je navržena chodníková plocha. Parkování K+R se přesouvá na začátek ulice Trčků z Lípy, kde je podélné parkování. Jednosměrná silnice v tomto případě začíná již za kolmým parkování umístěným u severní komunikace. Stránka 21 z 21 6 | Přílohy C.1 Širší vztahy C.2 Ortofoto C.3 Pozemky obce C.4 Majetkoprávní vztahy C.5 Výkres současného stavu – centrum C.6 Výkres současného stavu – část ulice Na Valech C.7 Výkres současného stavu – část ulice Buttulova C.8 Výkres současného stavu – náměstí C.9 Výkres současného stavu – doprava C.10 Návrhová situace – část ulice Na Valech – varianta 1 C.11 Návrhová situace – část ulice Na Valech – varianta 2 C.12 Návrhová situace – část ulice Buttulova C.13 Návrhová situace – náměstí – varianta 1 C.14 Návrhová situace – náměstí – varianta 2 C.15 Návrhová situace – doprava C.16 Vizualizace – část ulice Na Valech C.17 Vizualizace – část ulice Buttulova C.18 Vizualizace – náměstí zimní stadion sportovní areál MŠ hřiště MŠ ZŠ kulturní dům VOŠ ZUŠ a Gymnázium kino poliklinika dům s pečovatelskou službou rehabilitační ústav dům s pečovatelskou službou kostel sv. Jakuba Většího ZŠ ZŠ ZUŠ poštamuzeum zámek policie hasiči nákupní centrum Doubravka knihovna úřad práce MŠ kaple Povýšení sv. Kříže autobusové nádraží nákupní centum nákupní centum nákupní centum vlakové nádraží směr Kámen městský úřad směr Habry sm ěr Havlíčkův Brod směrČeskáBělá směr Ždírec nad Doubravou směrNováVes plánovanýobchvat náměstí OBJEKTY LEGENDA KOMUNIKACE OBČANSKÁ VYBAVENOST SPORT VZDĚLÁNÍ CÍRKEV ZDRAVOTNICTVÍ ZELEŇ VODNÍ PLOCHY HISTORICKÉ CENTRUM - PAMÁTKOVÁ ZÓNA PAMÁTKOVĚ CHRÁNĚNÉ OBJEKTY ŘEŠENÁ ČÁST ŽELEZNICE POZEMKY LEGENDA MAJETEK MĚSTA CHOTĚBOŘ MAJETEK CÍRKVE ŘEŠENÁ ČÁST OBJEKTY MAJETEK SOUKROMÍCH OSOB MAJETEK ČESKÉ REPUBLIKY Krátká Úzká NaHlavaticích VDrážkách Smetanova NaValech Riegrova Brigádnická Soukenická Koželužská Dlouhá Březová Mezní Slavíčkova Klášterní Svojsíkova Za Vlasárnou Družstevní Hromádky z Jistebnice Tyršova F. X. Svobody Rybní Fominova Palackého Hrnčířská KráleJana Mezibranská Smetanova Ningerova Dolní Mezní Lazební U Nádržky Chotěbořova Družstevní Sladovnická nám. T. G. Masaryka Východní ZUŠ Pošta Muzeum M.Ú. kostel ZŠ VOŠ 2 1 restaurace hotel KB Buttulova ZP ZP ZP 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 TrčkůzLípy OBJEKTY LEGENDA ŠRAF VOZOVKA CHODNÍK ZELEŇ PARKOVIŠTĚ ASFALT KAMENNÉ KOSTKY BETONOVÁ DLAŽBA STÁVAJÍCÍ STROM LISTNATÝ NEZPEVNĚNÝ POVRCH PŘECHOD PRO CHODCE MÍSTO PRO PŘECHÁZENÍ ŠIPKA SMĚRU JÍZDY ZASTÁVKOVÝ PŘÍSTŘEŠEK ZPOMALOVACÍ PRÁH KAŠNA1 SLOUP SE SOCHOU PANNY MARIE2 PAMÁTKOVĚ CHRÁNĚNÉ OBJEKTY HISTORICKÉ CENTRUM - PAMÁTKOVÁ ZÓNA FOTODOKUMENTACE ŘEŠENÁ ČÁST STÁVAJÍCÍ STROM JEHLIČNATÝ ZP 1 - ulice Trčků z Lípy 2 - ulice Buttulova 3 - ulice Buttulova 4 - ulice Sladovnická 5 - ulice Klášterní 6 - ulice Lazební 7 - ulice Rybní 8 - ulice Fominova 9 - ulice Mezibranská 12 - ulice Na Valech11 - ulice Úzká10 - ulice Mezibranská 13 - ulice Trčků z Lípy 14 - ulice Ningerova 15 - ulice Buttulova Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastníZdroj: vlastníZdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní Zdroj: vlastní LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ Úzká NaValech Smetanova Východní VOŠ 4500 2200 1400 2800 1400 1900 6000 restaurace WC 5300 3580 4500 6200 1700 1 2 3 4 OBJEKTY LEGENDA ŠRAF VOZOVKA CHODNÍK ZELEŇ PARKOVIŠTĚ ASFALT KAMENNÉ KOSTKY BETONOVÁ DLAŽBA STÁVAJÍCÍ STROM LISTNATÝ VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ NEZPEVNĚNÝ POVRCH KONTEJNERY NA TŘÍDĚNÍ ODPADU ODPADKOVÝ KOŠ ŘEŠENÁ ČÁST ŠIPKA SMĚRU JÍZDY FOTODOKUMENTACE POHLED 1 Zdroj: vlastní POHLED 2 Zdroj: vlastní POHLED 3 Zdroj: vlastní POHLED 4 Zdroj: vlastní LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ HISTORICKÉ CENTRUM - PAMÁTKOVÁ ZÓNA POZNÁMKA: KÓTOVÁNO V MILIMETRECH Sladovnická Městský úřad Základní škola Kavárna kavárny Terasa 2000 1700 6000 1500 1500 7000 2700 Buttulova 1900 +600 2 1 OBJEKTY LEGENDA ŠRAF VOZOVKA CHODNÍK ZELEŇ PARKOVIŠTĚ ASFALT KAMENNÉ KOSTKY BETONOVÁ DLAŽBA STÁVAJÍCÍ STROM LISTNATÝ ODPADKOVÝ KOŠ VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ BETONOVÝ KVĚTINÁČ MÍSTO PRO PŘECHÁZENÍ KONTEJNERY NA TŘÍDĚNÍ ODPADU ZPOMALOVACÍ PRÁH ŘEŠENÁ ČÁST LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ POHLED 1 Zdroj: vlastní POHLED 2 Zdroj: vlastní FOTODOKUMENTACE POZNÁMKA: KÓTOVÁNO V MILIMETRECH PAMÁTKOVĚ CHRÁNĚNÉ OBJEKTY i nám. T. G. Masaryka KráleJana Východní TrčkůzLípy ZUŠ Pošta Muzeum Městský úřad kavárny Terasa 2 1 1700 6000 7000 2700 Buttulova 6000 9200 4800 8100 9000 5000 5200 7700 5000 1900 2200 5600 1800 2400 1100 1500 3500 2300 restaurace zahrádka pro hosty Z WC 3580 Komerční banka hotel K P P P +600 +425 +1360 2500 2500 3000 4000 5500 1600 3700 6900 ZP ZP ZP 2 3 4 5 6 7 8 2 1 1 OBJEKTY LEGENDA ŠRAF VOZOVKA CHODNÍK ZELEŇ PARKOVIŠTĚ ASFALT KAMENNÉ KOSTKY BETONOVÁ DLAŽBA STÁVAJÍCÍ STROM LISTNATÝ ODPADKOVÝ KOŠ PARKOVÁ LAVIČKA VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ STOJAN NA KOLA PARKOVACÍ AUTOMAT BETONOVÝ KVĚTINÁČ INFORMAČNÍ SLOUP S PLAKÁTY INFORMAČNÍ TABULE PŘECHOD PRO CHODCE MÍSTO PRO PŘECHÁZENÍ ZASTÁVKOVÝ PŘÍSTŘEŠEK SLOUP SE SOCHOU PANNY MARIE KAŠNA1 2 ZPOMALOVACÍ PRÁH ŘEŠENÁ ČÁST i K P ŠIPKA SMĚRU JÍZDY STÁVAJÍCÍ STROM JEHLIČNATÝ FOTODOKUMENTACE POHLED 1 Zdroj: vlastní POHLED 2 Zdroj: vlastní POHLED 3 Zdroj: vlastní POHLED 4 Zdroj: vlastní POHLED 5 Zdroj: vlastní POHLED 6 Zdroj: vlastní POHLED 7 Zdroj: vlastní POHLED 8 Zdroj: vlastní LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ PAMÁTKOVĚ CHRÁNĚNÉ OBJEKTY POZNÁMKA: KÓTOVÁNO V MILIMETRECH Úzká NaValech Brigádnická Koželužská Soukenická Slavíčkova TrčkůzLípy Klášterní Za Vlasárnou F. X. Svobody Rybní Fominova Palackého Hrnčířská KráleJana Mezibranská Smetanova Ningerova Lazební Chotěbořova Sladovnická Buttulova nám. T. G. Masaryka Východní ZUŠ Pošta Muzeum M.Ú. kostel ZŠ VOŠ 3,06,0 5,0 3,0 4,7 5,0 5,6 1,8 7,0 4,8 1,7 1,1 1,5 ZÓNA 30 ZÓNA 30 ZÓNA 30 MDO PZ 15 m MDO 40 m 3m m 3 3m m 3 MDO B B B B B B 6+2 6 23+2 4 10 5 7 (OBRUBNÍK+20cm) (OBRUBNÍK + 20 cm) 2 1 P1 P2 MAX.20 MDO restaurace 2 1 3 4 MDO KB hotel MDO 3 5,5 6,9 5 ZP ZP ZP 1 1 1 1 1 1 1 12 1 2 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3 1 2 2 3 2 1 1 1 2 1 1 1 ZÓNA 30 zahrádka pro hosty 3,7 3,5 4,5 5,3 1,9 3,6 3,9 6,5 9,2 3,0 3,1 6,7 1,7 1,1 1,4 7,0 4,8 4,5 4,2 6,7 5,4 4,8 8,1 5,2 2,5 3,1 1,4 1,4 1,4 2,2 3,7 3,3 2,7 2,0 1,5 1,1 2,7 5,9 2,4 0,9 3,5 2,3 2,1 3,6 1,9 4,9 1,6 6,3 2,1 6,5 1,4 14,4 2,0 2,5 4 1,6 1,9 STÁVAJÍCÍ STROM LISTNATÝ PŘECHOD PRO CHODCE MÍSTO PRO PŘECHÁZENÍ ŠIPKA UKAZUJÍCÍ SMĚR JEDNOSMĚRNÉ ULICE ZASTÁVKOVÝ PŘÍSTŘEŠEK PARKOVÁNÍ VYHRAZENÉ OBJEKTY LEGENDA ŠRAF CHODNÍK JEDNOSMĚRNÁ KOMUNIKACE OBOUSMĚRNÁ KOMUNIKACE KOMUNIKACE II. TŘÍDY - HLAVNÍ PRŮTAHY MĚSTEM ZASTÁVKOVÝ ZÁLIV PRO AUTOBUSY PARKOVÁNÍ PODÉLNÉ PARKOVÁNÍ ŠIKMÉ PARKOVÁNÍ KOLMÉ PARKOVÁNÍ K+R ZELEŇ ROZHRANÍ OBRUBNÍK VÝŠKA MAX. + 2 cm NAD VOZOVKU OBRUBNÍK VÝŠKA MIN. + 8 cm NAD VOZOVKU PARKOVÁNÍ PLACENÉ PARKOVÁNÍ ČASOVÉ OMEZENÉ (MAX. 30 MINUT) KAŠNA1 SLOUP SE SOCHOU PANNY MARIE2 RESERVÉ PRO ZAMĚSTNANCE ZŠ A MÚ(30 míst) (Po-Pá 6:00-18:00) P1 RESERVÉ PRO NÁVŠTĚVNÍKY MÚ(15 míst) a POLICIE(1místo) (Po-Pá 6:30-18:00) P2 AUTOBUSOVÁ ZASTÁVKAB ZPOMALOVACÍ PRÁH ZÁKAZ STÁNÍ NEVHODNÉ PARKOVÁNÍ (V CELÉM CENTRU CHYBÍ ZNAČENÍ ZÁKAZU STÁNÍ NA NEVHODNÝCH MÍSTECH) PROBLÉMY 1 ZASTÁVKOVÝ PŘÍSTŘEŠEK S BOČNÍMI STĚNAMI, NEVYHOVUJÍCÍ ŠÍŘKA CHODNÍKU A VYSOKÝ OBRUBNÍK 20 cm PO CELÉ ŠÍŘCE NÁMĚSTÍ 2 NEBEZPEČNÉ MÍSTA JAK Z HLEDISKA SILNIČNÍ TAK PĚŠÍ DOPRAVY, CHYBÍ CHODNÍK 3 NEVYHOVUJÍCÍ ŠÍŘKA CHODNÍKU V MÍSTĚ RESTAURAČNÍ ZAHRÁDKY 4 CHYBĚJÍCÍ ZNAČKA SLEPÁ ULICE ÚZKÁ A NEPŘEHLEDNÁ OBOUSMĚRNÁ SILNICE PZ MDO SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: B 32 JINÝ ZÁKAZ S NÁPISEM „PRŮJEZD ZAKÁZÁN“, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: E 13 TEXT NEBO SYMBOL S NÁPISEM „MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY“, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. ŘEŠENÁ ČÁST POCHOZÍ PLOCHA - NÁMĚSTÍ STÁVAJÍCÍ STROM JEHLIČNATÝ 5 PLOCHA URČENÁ PRAVDĚPODOBNĚ K PARKOVÁNÍ VE STYLU K+R, CHYBÍ VŠAK ZNAČENÍ A BAREVNÉ ODLIŠENÍ OD OSTATNÍ PLOCHY JE MINIMÁLNÍ ZP 1 VYHOVUJÍCÍ STAV - POVRCH JE NOVÝ, BEZ ZALEPENÝCH ČÁSTÍ A DĚR HODNOCENÍ STAVU POVRCHU MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ 2 3 DOBRÝ STAV - POVRCH JE ZALEPOVANÝ S MINIMEM DĚR A VÝMOLŮ - BEZ NUTNOSTI OPRAV - V BUDOUCNU VÝMĚNA POVRCHU ZA NOVÝ NEVYHOVUJÍCÍ STAV - POVRCH JE ZALEPOVANÝ S VELKÝM MNOŽSTVÍM DĚR A VELMI HRBOLATÝ - V NEJBLIŽŠÍ DOBĚ VÝMĚNA POVRCHU ZA NOVÝ POZNÁMKA: VÍCE VIZ VÝKRES Č. C.5 ČÁST FOTODOKUMENTACE POZNÁMKA: VÝKRES KÓTOVÁN V METRECH LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ VÝKRES STÁVAJÍCÍHO STAVU - DOPRAVA CENTRUM 6000 3500 2500 3500 10700 3900 2300 2500 5000 6000 5000 5000 3500 2500 3000 2050 3000 ZÓNA 30 MIMO VYZNAČENÁ P S4 S3 S3 S3 S2 4+1 11+1 LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ VSTUP NOVÉ STROMY STÁVAJÍCÍ STROMY - LÍPY OBRUBNÍK MIN. VÝŠKA +10 cm NAD VOZOVKU OBRUBNÍK MAX. VÝŠKA + 2 cm NAD VOZOVKU KATASTRÁLNÍ MAPA ZPOMALOVACÍ PRÁH ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ OBJEKTY VOZOVKA - ASFALT PARKOVÁNÍ - BETONOVÉ DLAŽEBNÍ BLOKY CHODNÍK - DLAŽBA Z KAMENNÝCH ODSEKŮ ZELEŇ - TRVALKOVÝ ZÁHON CHODNÍK - BETONOVÉ DLAŽEBNÍ BLOKY LEGENDA ŠRAF ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ LEGENDA MOBILIÁŘE A OSVĚTLENÍ ODPADKOVÝ KOŠ PARKOVÁ LAVIČKA PARKOVÁ LAVIČKA PARKOVÁ LAVIČKA VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ NA ZEĎ ZAHRAZOVACÍ SLOUPEK mujdum.cz mmcite.com mmcite.com mmcite.com mmcite.com mmcite.com portalzp.praha.eu BARVA ŠEDOŽLUTÁ BARVA ČERVENÁ BARVA ŠEDÁ elstav.cz BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT presbeton.cz presbeton.cz STÁVAJÍCÍ CHODNÍK - ASFALT MÍSTO PRO PŘECHÁZENÍ VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ SILNIČNÍ elstav.cz BARVA SVĚTLE ŠEDÁ UPRAVENÉ HRANICE PARCELY SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IZ 6a PĚŠÍ ZÓNA S NÁPISEM „ZÁSOBOVÁNÍ, BYDLÍCÍ A CYKLISTÉ“ VE SPODNÍ ČÁSTI, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. VOZOVKA - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE pixabay.com BARVA ŠEDOMODRÁ DOSVIT VEŘEJNÉHO OSVĚTLENÍ KONKRÉTNÍ DRUHY ROSTLIN URČÍ DENDROLOG OZN. NÁZEV VÝŠKA NASAZENÍ KORUNY VÝŠKA V DOSPĚLOSTI LEGENDA DŘEVIN LATINSKÝ NÁZEV JAVOR MLÉČS2 ACER PLATANOIDES 'ALMIRA' 5-7 m 2,5 m MUCHOVNÍK STROMOVITÝ S3 AMELANCHIER ARBOREA AŽ 12 m 2,5 m JÍROVEC ČERVENÝS4 AESCULUS ×CARNEA 'FORT MCNAIR' 12-15 m 4 m POZNÁMKA KULOVITÝ TVAR, ZAKRSLÝ, ZELENÉ LISTY PROTÁHLÁ KORUNA, KVĚTY BÍLÉ A VONNÉ TMAVĚ RŮŽOVÉ KVĚTY POZNÁMKA: KÓTOVÁNO V MILIMETRECH ZÓNA 30 MIMO VYZNAČENÁ P 3000 2050 6000 10700 2300 2500 5000 6000 5000 3500 25003000 2300 4800 3000 4800 2500 2500 ZÓNA 30 MIMO VYZNAČENÁ P S3 S3 S3 S2 S2 11+1 13+1 LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ VSTUP NOVÉ STROMY STÁVAJÍCÍ STROMY - LÍPY OBRUBNÍK MIN. VÝŠKA +10 cm NAD VOZOVKU OBRUBNÍK MAX. VÝŠKA + 2 cm NAD VOZOVKU KATASTRÁLNÍ MAPA ZPOMALOVACÍ PRÁH ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ OBJEKTY VOZOVKA - ASFALT PARKOVÁNÍ - BETONOVÉ DLAŽEBNÍ BLOKY CHODNÍK - DLAŽBA Z KAMENNÝCH ODSEKŮ ZELEŇ - TRVALKOVÝ ZÁHON CHODNÍK - BETONOVÉ DLAŽEBNÍ BLOKY LEGENDA ŠRAF ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ LEGENDA MOBILIÁŘE A OSVĚTLENÍ ODPADKOVÝ KOŠ PARKOVÁ LAVIČKA PARKOVÁ LAVIČKA VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ NA ZEĎ ZAHRAZOVACÍ SLOUPEK mujdum.cz mmcite.com mmcite.com mmcite.com mmcite.com portalzp.praha.eu BARVA ŠEDOŽLUTÁ BARVA ČERVENÁ BARVA ŠEDÁ elstav.cz BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT presbeton.cz presbeton.cz STÁVAJÍCÍ CHODNÍK - ASFALT MÍSTO PRO PŘECHÁZENÍ VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ SILNIČNÍ elstav.cz BARVA SVĚTLE ŠEDÁ ODKOUPENÁ PARCELA OD SOUKROMÉ OSOBY SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IZ 6a PĚŠÍ ZÓNA S NÁPISEM „ZÁSOBOVÁNÍ, BYDLÍCÍ A CYKLISTÉ“ VE SPODNÍ ČÁSTI, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb.VOZOVKA - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE pixabay.com BARVA ŠEDOMODRÁ DOSVIT VEŘEJNÉHO OSVĚTLENÍ KONKRÉTNÍ DRUHY ROSTLIN URČÍ DENDROLOG OZN. NÁZEV VÝŠKA NASAZENÍ KORUNY VÝŠKA V DOSPĚLOSTI LEGENDA DŘEVIN LATINSKÝ NÁZEV JAVOR MLÉČS2 ACER PLATANOIDES 'ALMIRA' 5-7 m 2,5 m MUCHOVNÍK STROMOVITÝ S3 AMELANCHIER ARBOREA AŽ 12 m 2,5 m POZNÁMKA KULOVITÝ TVAR, ZAKRSLÝ, ZELENÉ LISTY PROTÁHLÁ KORUNA, KVĚTY BÍLÉ A VONNÉ POZNÁMKA: KÓTOVÁNO V MILIMETRECH Základní škola Kavárna garáž garáž S2 S2 ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ OBJEKTY VOZOVKA - ASFALT VOZOVKA - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE CHODNÍK - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE CHODNÍK - DLAŽBA Z KAMENNÝCH ODSEKŮ ZELEŇ - TRVALKOVÝ ZÁHON VYVÝŠENÝ ZÁHON Z GABIONU S MOŽNOSTÍ POSEZENÍ VÝŠKA ZDI OD ÚT=+0,7 m CHODNÍK - BETONOVÉ DLAŽEBNÍ BLOKY LEGENDA ŠRAF LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ LEGENDA MOBILIÁŘE A OSVĚTLENÍ ODPADKOVÝ KOŠ PARKOVÁ LAVIČKA SEZENÍ PRO KAVÁRNU STOJAN NA KOLA VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ VSTUP NOVÉ STROMY STÁVAJÍCÍ STROMY - LÍPY OBRUBNÍK MIN. VÝŠKA +10 cm NAD VOZOVKU OBRUBNÍK MAX. VÝŠKA + 2 cm NAD VOZOVKU KATASTRÁLNÍ MAPA ZPOMALOVACÍ PRÁH PROSTOR PRO UMÍSTĚNÍ UMĚLECKÉHO DĚTSKÉHO MOBILIÁŘE ZAHRAZOVACÍ SLOUPEK pixabay.com mujdum.cz mmcite.com mmcite.com mmcite.com mmcite.com mmcite.com portalzp.praha.eu presbeton.cz gabiony-betafence.cz BARVA ŠEDOMODRÁ BARVA ŠEDOŽLUTÁ BARVA ŽLUTÁcezula.cz BARVA ŠEDÁ elstav.cz BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT RŮZNĚ BAREVNÁ PROVEDENÍ ŘEŠENÉ ÚZEMÍ SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IZ 6a PĚŠÍ ZÓNA S NÁPISEM „ZÁSOBOVÁNÍ, BYDLÍCÍ A CYKLISTÉ“ VE SPODNÍ ČÁSTI, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. DOSVIT VEŘEJNÉHO OSVĚTLENÍ (ZBYLÁ PLOCHA BUDE OSVĚTLENA ZEMNÍMI SVÍTIDLY) KONKRÉTNÍ DRUHY ROSTLIN URČÍ DENDROLOG POZNÁMKA: KÓTOVÁNO V MILIMETRECH OZN. NÁZEV VÝŠKA NASAZENÍ KORUNY VÝŠKA V DOSPĚLOSTI LEGENDA DŘEVIN LATINSKÝ NÁZEV JAVOR MLÉČS2 ACER PLATANOIDES 'ALMIRA' 5-7 m 2,5 m POZNÁMKA KULOVITÝ TVAR, ZAKRSLÝ, ZELENÉ LISTY B B B B B (OBRUBNÍK+20cm) (OBRUBNÍK + 20 cm) B P P S4 S4 ZUŠ Pošta Muzeum Městský úřad restaurace Komerční banka hotel MARIÁNSKÝ SLOUP KAŠNA 3500 3500 2500 6500 3680 5000 2500 2500 5000 60003000 3000 8100 5200 7700 2400 1100 1500 6000 4700 2300 3000 5100 3250 1100 3750 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 DET. 1 B 9+1 8+1 5+2 6 ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ OBJEKTY VOZOVKA - ASFALT VOZOVKA - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE CHODNÍK - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE POCHOZÍ PLOCHA NÁMĚSTÍ - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE A PÁSY Z KAMENNÝCH DESEK PARKOVÁNÍ - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE LEGENDA ŠRAF LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ LEGENDA MOBILIÁŘE A OSVĚTLENÍ ODPADKOVÝ KOŠ PARKOVÁ LAVIČKA INFORMAČNÍ PANEL STOJAN NA KOLA VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ NOVÉ STROMY OBRUBNÍK MIN. VÝŠKA +10 cm NAD VOZOVKU OBRUBNÍK MAX. VÝŠKA + 2 cm NAD VOZOVKU KATASTRÁLNÍ MAPA ZPOMALOVACÍ PRÁH ZAHRAZOVACÍ SLOUPEK VLASTNÍ mmcite.com mmcite.com mparch.cz mmcite.com mmcite.com zulovekostky.cz STÁVAJÍCÍ MATERIÁL BARVA KOSTEK ŽLUTÁ, PÁSY ŠEDOBÍLÉ STÁVAJÍCÍ MATERIÁLVLASTNÍ BARVA ŠEDÁ elstav.cz BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BETONOVÁ ZEĎ SE SKLENĚNOU VITRÍNOU ŘEŠENÉ ÚZEMÍ DOSVIT VEŘEJNÉHO OSVĚTLENÍ (POCHOZÍ PLOCHA NÁMĚSTÍ BUDE OSVĚTLENA ZEMNÍMI SVÍTIDLY) SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IP 12 VYHRAZENÉ PARKOVIŠTĚ S NÁPISEM „ZÁSOBOVÁNÍ A SVATBA“ VE SPODNÍ ČÁSTI, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. (MÍSTO BUDE NA CHODNÍKU VYZNAČENO JINÝM DRUHEM DLAŽBY) PLOCHA PRO RESTAURAČNÍ PŘEDZAHRÁDKU ZASTÁVKOVÝ PŘÍSTŘEŠEK OZN. NÁZEV VÝŠKA NASAZENÍ KORUNY VÝŠKA V DOSPĚLOSTI LEGENDA DŘEVIN JAVOR MLÉČS1 LATINSKÝ NÁZEV ACER PLATANOIDES 'CONQUEST' 10 m 3 m JAVOR MLÉČS2 ACER PLATANOIDES 'ALMIRA' 5-7 m 2,5 m POZNÁMKA SLOUPOVITÝ TVAR, NAČERVENALÉ LISTY KULOVITÝ TVAR, ZAKRSLÝ, ZELENÉ LISTY PLOCHA PRO VODNÍ PRVEK PARKOVACÍ AUTOMATP PLACENÉ PARKOVÁNÍ PARKOVÁNÍ ČASOVĚ OMEZENÉ PARKOVÁNÍ - K+R VLASTNÍ STÁVAJÍCÍ MATERIÁL VLASTNÍ DETAIL 1 - DLE NORMY ČSN 73 6110 B VOLNÝPROSTOR VOLNÝPROSTOR ZASTÁVKOVÝZÁLIV 5m 3m M 1:5 ZRUŠENÁ AUTOBUSOVÁ ZASTÁVKAB AUTOBUSOVÁ ZASTÁVKAB DIGITÁLNÍ INFORMAČNÍ KIOSEK VLASTNÍ STÁVAJÍCÍ SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: E 13 TEXT NEBO SYMBOL S NÁPISEM „MIMO BUS A ZÁSOBOVÁNÍ“, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. PAMÁTKOVĚ CHRÁNĚNÉ OBJEKTY NOVÉ STROMY P P S4 S4 ZUŠ Pošta Muzeum Městský úřad restaurace Komerční banka hotel MARIÁNSKÝ SLOUP KAŠNA K+R K+R S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S2 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 S1 3500 3500 2500 6500 3680 5000 2500 2500 5000 6000 11000 6000 2300 3000 4000 9000 3000 3500 6380 9+1 8+1 5+2 6 ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ OBJEKTY VOZOVKA - ASFALT VOZOVKA - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE CHODNÍK - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE LEGENDA ŠRAF pixabay.com BARVA ŠEDOMODRÁ BARVA ŽLUTOŠEDÁcezula.cz POCHOZÍ PLOCHA NÁMĚSTÍ - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE A PÁSY Z KAMENNÝCH DESEK VLASTNÍ BARVA KOSTEK ŽLUTÁ, PÁSY ŠEDOBÍLÉ PARKOVÁNÍ - DLAŽEBNÍ KOSTKY Z PŘÍRODNÍHO KAMENE zulovekostky.cz BARVA ŠEDÁ LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ ŠRAFA POPIS POZNÁMKAOBRÁZEK ZDROJ LEGENDA MOBILIÁŘE A OSVĚTLENÍ ODPADKOVÝ KOŠ PARKOVÁ LAVIČKA INFORMAČNÍ PANEL STOJAN NA KOLA VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ OBRUBNÍK MIN. VÝŠKA +10 cm NAD VOZOVKU OBRUBNÍK MAX. VÝŠKA + 2 cm NAD VOZOVKU KATASTRÁLNÍ MAPA ZPOMALOVACÍ PRÁH PROSTOR PRO UMÍSTĚNÍ UMĚLECKÉHO DÍLA ZAHRAZOVACÍ SLOUPEK mmcite.com mmcite.com mparch.cz mmcite.com mmcite.com elstav.cz BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BARVA ANTRACIT BETONOVÁ ZEĎ SE SKLENĚNOU VITRÍNOU ŘEŠENÉ ÚZEMÍ PLOCHA PRO RESTAURAČNÍ PŘEDZAHRÁDKU OZN. NÁZEV VÝŠKA NASAZENÍ KORUNY VÝŠKA V DOSPĚLOSTI LEGENDA DŘEVIN JAVOR MLÉČS1 LATINSKÝ NÁZEV ACER PLATANOIDES 'CONQUEST' 10 m 3 m JAVOR MLÉČS2 ACER PLATANOIDES 'ALMIRA' 5-7 m 2,5 m POZNÁMKA SLOUPOVITÝ TVAR, NAČERVENALÉ LISTY KULOVITÝ TVAR, ZAKRSLÝ, ZELENÉ LISTY PARKOVACÍ AUTOMATP NOVÉ STROMY PLACENÉ PARKOVÁNÍ PARKOVÁNÍ ČASOVĚ OMEZENÉ SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IZ 6a PĚŠÍ ZÓNA S NÁPISEM „ZÁSOBOVÁNÍ A CYKLISTÉ“ VE SPODNÍ ČÁSTI, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. DOSVIT VEŘEJNÉHO OSVĚTLENÍ (POCHOZÍ PLOCHA NÁMĚSTÍ BUDE OSVĚTLENA ZEMNÍMI SVÍTIDLY) SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IP 12 VYHRAZENÉ PARKOVIŠTĚ S NÁPISEM „ZÁSOBOVÁNÍ A SVATBA“ VE SPODNÍ ČÁSTI, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. (MÍSTO BUDE NA CHODNÍKU VYZNAČENO JINÝM DRUHEM DLAŽBY) PLOCHA PRO VODNÍ PRVEK DIGITÁLNÍ INFORMAČNÍ KIOSEK VLASTNÍ STÁVAJÍCÍ PAMÁTKOVĚ CHRÁNĚNÉ OBJEKTY A 3m m 3 Krátká Úzká NaHlavaticích NaValech Smetanova Brigádnická Dlouhá Mezní Slavíčkova TrčkůzLípy Klášterní Svojsíkova Za Vlasárnou Družstevní Hromádky z Jistebnice F. X. Svobody Rybní Fominova Palackého Hrnčířská KráleJana Mezibranská Smetanova Ningerova Mezní Lazební Chotěbořova Družstevní Sladovnická nám. T. G. Masaryka Koželužská Východní Buttulova Soukenická PZ PZ PZ PZ Z Z Z Z Z Z PZ PZ MDO MDO PZ PZPZ M M M M M M M M M CH CH CH CH CH CH M Z1 Z2 Z3 Z4 Z5 Z6 P P P P CH JEDNOPRUHOVÉ JEDNOSMĚRNÉ KOMUNIKACE DVOUPRUHOVÉ OBOUSMĚRNÉ KOMUNIKACE PĚŠÍ ZÓNA ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 3 m BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP - 0,25 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 3,5 m (VÝŠKA OBRUBNÍKU - MAX. 2 cm) JEDNOPRUHOVÉ JEDNOSMĚRNÉ KOMUNIKACE ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 3 m BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP - 0,25 m MIN. ŠÍŘKA CHODNÍKU - 1,75 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 5 m ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 3 m ŠÍŘKA PARKOVACÍHO PRUHU - 2,25 m BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP - 0,25 m MIN. ŠÍŘKA CHODNÍKU - 1,75 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 7,25 m ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 3 m ŠÍŘKA PARKOVACÍHO PRUHU - 2,25 m BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP - 0,25 m MIN. ŠÍŘKA CHODNÍKU - 2,25 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 9,75 m ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 2,5 m (VE STÍSNĚNÝCH PODMÍNKÁCH 2,25 m) BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP - 0,25 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 5,5 m (5 m) DVOUPRUHOVÉ OBOUSMĚRNÉ KOMUNIKACE ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 2,5 m BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP - 0,25 m MIN. ŠÍŘKA CHODNÍKU - 1,5 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 6,75 m ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 2,5 m MIN. ŠÍŘKA CHODNÍKU - 2,25 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 9,5 m ŠÍŘKA JÍZDNÍHO PRUHU - 2,25 m BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP - 0,25 m MIN. ŠÍŘKA CHODNÍKU - 1,35 m MIN. ŠÍŘKA ULIČNÍHO PROFILU - 6,1 m DALŠÍ DRUHY KOMUNIKACÍ NAVRHOVANÁ PĚŠÍ ZÓNA - VJEZD DO PĚŠÍ ZÓNY BUDE POVOLEN ZÁSOBOVÁNÍ, BYDLÍCÍM A CYKLISTŮM KOMUNIKACE POUZE PRO PĚŠÍ KOMUNIKACE BEZ NAVRHOVANÝCH ZMĚN HLAVNÍ SILNICE II. TŘÍDY - OBOUSMĚRNÁ DVOUPRUHOVÁ KOMUNIKACE, VĚTŠÍ ČÁST KOMUNIKACE JE ŘEŠENA S OBOUSTRANNÝM CHODNÍKEM ZÁBRANA PROTI PRŮJEZDU - ZAHRAZOVACÍ SLOUPKY KOMUNIKACE BEZ NAVRHOVANÝCH OPRAV, NAVRŽENA POUZE ZMĚNA SMĚRU JÍZDY Z SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IZ 6a PĚŠÍ ZÓNA S NÁPISEM „ZÁSOBOVÁNÍ, BYDLÍCÍ A CYKLISTÉ“ VE SPODNÍ ČÁSTI, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. PZ SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: IZ 8a ZÓNA S DOPRAVNÍM OMEZENÍM , DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. ZNAČKA OBSAHUJE ZÁKAZOVOU ZNAČKU B 20a NEJVYŠŠÍ DOVOLENÁ RYCHLOST (30), B 29 ZÁKAZ STÁNÍ A JE DOPLNĚNA TEXTEM „MIMO VYHRAZENÁ PARKOVIŠTĚ“ PZ SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: B 32 JINÝ ZÁKAZ S NÁPISEM „PRŮJEZD ZAKÁZÁN“, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. MDO SVISLÁ DOPRAVNÍ ZNAČKA: E 13 TEXT NEBO SYMBOL S NÁPISEM „MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY“, DLE VYHLÁŠKY 294/2015 Sb., ZMĚNĚNÉ NOVELOU 84/2016 Sb. PARKOVÁNÍ PODÉLNÉ ZPOMALOVACÍ PRÁH ŘEŠENÁ ČÁST - DETAILNÍ ŘEŠENÍ VIZ. VÝKRES NÁVRHOVÁ SITUACE DANÉ ČÁSTI PARKOVÁNÍ KOLMÉ A ŠIKMÉ P NAVRŽENÁ ZÁCHYTNÁ PARKOVIŠTĚ NAVRŽENÉ PŘEMÍSTĚNÍ AUTOBUSOVÝCH ZASTÁVEK Z NÁMĚSTÍ PLOCHY ZMĚN V ÚZEMÍ ZÁCHYTNÉ PARKOVIŠTĚ cca 25 MÍSTZ1 PŘEMÍSTĚNÉ AUTOBUSOVÉ ZASTÁVKY I S PŘÍSTŘEŠKY Z NÁMĚSTÍZ2 PARKOVACÍ DŮM - VYHRAZENÉ STÁNÍ PRO ZAMĚSTNANCE MĚSTSKÉHO ÚŘADU A ZÁKLADNÍ ŠKOLY (cca 30 MÍST) - PARKOVÁNÍ PRO VEŘEJNOST (cca 20 MÍST ZPOPLATNĚNO) - MAX. VÝŠKA OBJEKTU - 3.NP Z3 PLOCHA PRO BYDLENÍ - MAX. VÝŠKA OBJEKTU - 2.NP A PODKROVÍ - OBJEKT MUSÍ MÍT VYŘEŠENO PARKOVÁNÍ PRO OBYVATELE NA SVÉM POZEMKU Z4 PARKOVIŠTĚ (12 MÍST) A MALÝ PARKZ5 PARCELA Č. 1521 NAVRŽENA K ODKUPU PRO ÚČEL ROZŠÍŘENÍ VEŘEJNÉHO PROSTRANSTVÍ A ZŘÍZENÍ PARKOVIŠTĚ Z6 ÚZKÝ PROFIL Z DŮVODU ZÁSTAVBY - ZMĚNA ŠÍŘKY JÍZDNÍHO PRUHU NA 2,5 m PŘECHOD PRO CHODCE MÍSTO PRO PŘECHÁZENÍ M CH LEGENDA ČAR A OBJEKTŮ LEGENDA ZMĚN ULIČNÍ PROFILY M 1:100 NÁVRHOVÁ SITUACE - DOPRAVA CENTRUM POZNÁMKA: KÓTOVÁNO V MILIMETRECH