TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 1 z 22 Výzkumná zpráva: Vyhodnocení dat o dopravním provozu ve městě Chotěboř 2022 Kód projektu: TL02000559 Název projektu: Bezpečná města pro chodce a seniory Zpracovatel: Kolektiv výzkumných pracovníků Název organizace: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích PEČMAN, Jan, Ladislav BARTUŠKA a Robert FRISCHER. Výzkumná zpráva: Vyhodnocení dat o dopravním provozu ve městě Chotěboř. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022. 1 | Základní informace Základní veličinou pro analýzu automobilové dopravy na silniční síti je její intenzita – ta je tzv. náhodnou veličinou. Intenzita automobilové dopravy na úrovni ČR se komplexně sleduje každých pět let v rámci tzv. Celostátního sčítání dopravy na silniční síti České republiky (CSD), které pořizuje ŘSD ČR na dálnicích, silnicích I. třídy a vybraných silnicích II. a III. třídy. CSD se zaměřuje pouze na profilová měření na vybraných sčítacích stanovištích. Pro potřeby podrobnějšího rozboru dopravy ve městě Chotěboři proto bylo využito kamer pro získání dalších údajů o dopravním provozu, které napomohou zejména objektivněji vyhodnotit přepravní vztahy motorové dopravy mezi jednotlivými vjezdy a výjezdy do a z města (stanovišti s instalovanými kamerami). Získané údaje zároveň budou podkladem pro vytvoření celkové koncepce a stanovení cílů a priorit dalšího rozvoje dopravy ve městě. Dopravní průzkumy v intravilánu jsou prováděny především z důvodu získání aktuálních intenzit dopravy na vnitřní silniční síti města či obce. Tyto údaje jsou důležité pro správné plánování sídelního celku i k ověření fungování již provedených dopravních projektů. Výsledky mohou být dále použity jako podkladový materiál např. pro hodnocení důsledků přestavby průtahu městem, pro další územně plánovací dokumentace nebo jako objektivní dokument pro jiné účely a další jednání. TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 2 z 22 1.1 | Umístění a hardware monitorovacích stanovišť Za účelem dopravní analýzy ve městě Chotěboř, byla na sedmi místech ve městě provedena v květnu roku 2022 instalace kamerových systémů s centrálním řízením. Kamery byly umístěny na předem vybraná místa (Obrázek 1), která pokrývají příjezdy do města. Obr. 1 | Mapa umístění kamer ve městě Chotěboř Kamery fungují v uzavřené soustavě s komunikací přes mobilní operátory, zabezpečené pomocí VPN s kryptováním dat. Toto schéma bylo zvoleno z důvodu nakládání s důvěrnými daty, i když k přímé kontrole a záznamu SPZ nedochází a nevzniká ani fotodokumentace projíždějících vozidel. Pro samotnou analýzu dopravy byly zvoleny kamery HIKVISION s rozšířením o čtení SPZ. Kamera eviduje kraje vozovky i středový pruh (Obrázek 2) a rozlišuje směry projíždějících vozidel. Kamery byly umístěny na sloupy veřejného osvětlení (Obrázek 3) a doplněny o komunikační rozhraní založené na routerech MIKROTIK s integrovaným modemem LTE. TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 3 z 22 Obr. 2 | Ukázka nastavení monitorovacích kamer Kamery byly nastaveny tak, aby ukládaly unikátní interní identifikátor vozidla, který vycházel z jeho SPZ. Tímto je možné se efektivně vyhnout ukládání skutečných SPZ a předcházet tak problémům s GDPR. Byl tedy zaznamenáván čas průjezdu, směr, název kamery a unikátní identifikátor (UID). Data jsou z kamer pravidelně ukládána do lokální databáze pro realizaci dalších analýz. Obr. 3 | Ukázka instalace kamery včetně komunikačního rozhraní a elektr. vybavení TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 4 z 22 2 | Charakter dopravního provozu a analýza dat 2.1 | Zjištěné denní intenzity dopravy na jednotlivých stanovištích Kamery na jednotlivých stanovištích fungují kontinuálně a data z kamer je možné vždy zpětně získat manuálním stažením pomocí vzdáleného přístupu. Zpracovaná webová aplikace tedy pracuje s daty za období 21. 5. 2022 – 21. 7. 2022. Údaje o dopravním provozu jsou z období jarního, tak i specifického letního (prázdninového období). Z důvodu zkreslení charakteru provozu z takto globálních dat je vhodné zvolit referenční období v souladu s metodikou obsaženou v TP 189 tak, aby bylo možné vypočítat směrodatné údaje, zejména roční průměrná denní intenzita dopravy (RPDI) a v dalších částech i podíl tranzitní dopravy na denních intenzitách dopravy. Pro analýzu dat o dopravním provozu bylo zvoleno referenční období 6. 6. 2022-12. 6. 2022 pokrývající jednotlivé dny v týdnu (pondělí až neděle). V uvedeném období zároveň nebyla na území města a v jeho přilehlém okolí žádná uzavírka nebo jiné přechodné dopravní opatření, které by omezovaly provoz a mohly by tak ovlivnit výsledky. Data jsou rozlišována na dvě kategorie motorových vozidel. Toto zjednodušení je z důvodu nemožnosti rozlišení specifických podkategorií vozidel za pomoci pořizovaného záznamu a použitých algoritmů pro získání dat z videozáznamu. Jednotlivé kategorie tedy zahrnují zjednodušeně tyto druhy dopravních prostředků: - Osobní automobily (OA): Osobní automobily, lehká užitková vozidla, jednostopá motorová vozidla; - Těžká nákladní doprava (TND): Střední a těžká nákladní vozidla, vozidla s přívěsem, návěsové a přívěsové nákladní soupravy, autobusy, traktory a speciální vozidla. Následující analýza zjištěných intenzit dopravy je provedena podle jednotlivých stanovišť s příslušnými kamerami. Z hlediska charakteru dat byly intenzity dopravy rozlišovány podle jednotlivých dnů v týdnu, kdy za směrodatné údaje považujeme zejména hodnoty dopravního provozu v běžný pracovní den (pondělí až čtvrtek). Uvažovány tak byly tyto skupiny dní: TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 5 z 22 - Běžný pracovní den –hodnoty z období 6. 6. 2022 – 9. 6. 2022 jsou zprůměrovány vzhledem k podobnému charakteru dopravy v těchto dnech; - Pátek 10. 6. 2022; - Sobota 11. 6. 2022; - Neděle 12. 6. 2022. Pro další výpočty byla zvolena středa (8. 6. 2022) jako referenční den běžného pracovního týdne. TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 6 z 22 Stanoviště 1 (Riegerova ulice) Jedná se o úsek silnice s označením II/345 na rozhraní intravilánu a extravilánu (Riegerova ulice). Celkově bylo za období dvou měsíců (od 21. 5. 2022 do 21. 7. 2022) zaznamenáno na 303711 motorových vozidel. Intenzita denní dopravy v běžný pracovní den (průměr): 6 313 voz./den Intenzita dopravy v pátek: 7 496 voz./den Intenzita dopravy v sobotu: 4 776 voz./den Intenzita dopravy v neděli: 4 100 voz./den Denní intenzita dopravy celkem v referenční den (středa): 6 485 voz./den Denní intenzita osobní dopravy (OA) v referenční den (středa): 5 664 voz./den Denní intenzita nákladní dopravy (TNV) v referenční den (středa): 821 voz./den Průběh jednotlivých intenzit dopravy v rámci denního rozsahu (denní variace dopravy) je znázorněn na následujícím grafu (jedná se o počty vozidel celkem). Z tohoto grafu jsou zároveň patrné extrémy hodinových intenzit dopravy, tedy v jakém období dne nastávají dopravní špičky. Obr. 4 | Průběh denních intenzit dopravy – stanoviště 1 0 100 200 300 400 500 600 700 800 00:00-01:00 01:00-02:00 02:00-03:00 03:00-04:00 04:00-05:00 05:00-06:00 06:00-07:00 07:00-08:00 08:00-09:00 09:00-10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 16:00-17:00 17:00-18:00 18:00-19:00 19:00-20:00 20:00-21:00 21:00-22:00 22:00-23:00 23:00-24:00 početvozidel hodinové intervaly pondělí úterý středa čtvrtek pátek sobota neděle TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 7 z 22 Stanoviště 2 (Havlíčkova ulice) Jedná se o úsek silnice s označením II/344 v intravilánu obce (Havlíčkova ulice). Celkově bylo za období dvou měsíců (od 21. 5. 2022 do 21. 7. 2022) zaznamenáno na 287 654 motorových vozidel. Intenzita denní dopravy v běžný pracovní den (průměr): 5 081 voz./den Intenzita dopravy v pátek: 6 575 voz./den Intenzita dopravy v sobotu: 3 393 voz./den Intenzita dopravy v neděli: 2 821 voz./den Denní intenzita dopravy celkem v referenční den (středa): 5 141 voz./den Denní intenzita osobní dopravy (OA) v referenční den (středa): 4 394 voz./den Denní intenzita nákladní dopravy (TNV) v referenční den (středa): 747 voz./den Průběh jednotlivých intenzit dopravy v rámci denního rozsahu (denní variace dopravy) je znázorněn na následujícím grafu (jedná se o počty vozidel celkem). Z tohoto grafu jsou zároveň patrné extrémy hodinových intenzit dopravy, tedy v jakém období dne nastávají dopravní špičky. Obr. 5 | Průběh denních intenzit dopravy – stanoviště 2 0 100 200 300 400 500 600 700 800 00:00-01:00 01:00-02:00 02:00-03:00 03:00-04:00 04:00-05:00 05:00-06:00 06:00-07:00 07:00-08:00 08:00-09:00 09:00-10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 16:00-17:00 17:00-18:00 18:00-19:00 19:00-20:00 20:00-21:00 21:00-22:00 22:00-23:00 23:00-24:00 početvozidel hodinové intervaly pondělí úterý středa čtvrtek pátek sobota neděle TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 8 z 22 Stanoviště 3 (Sokolohradská ulice) Jedná se o úsek silnice s označením II/345 v intravilánu obce (Sokolohradská ulice). Celkově bylo za období dvou měsíců (od 21. 5. 2022 do 21. 7. 2022) zaznamenáno na 173 858 motorových vozidel. Intenzita denní dopravy v běžný pracovní den (průměr): 2 889 voz./den Intenzita dopravy v pátek: 3 139 voz./den Intenzita dopravy v sobotu: 1 242 voz./den Intenzita dopravy v neděli: 1 079 voz./den Denní intenzita dopravy celkem v referenční den (středa): 2 976 voz./den Denní intenzita osobní dopravy (OA) v referenční den (středa): 2 126 voz./den Denní intenzita nákladní dopravy (TNV) v referenční den (středa): 850 voz./den Průběh jednotlivých intenzit dopravy v rámci denního rozsahu (denní variace dopravy) je znázorněn na následujícím grafu (jedná se o počty vozidel celkem). Z tohoto grafu jsou zároveň patrné extrémy hodinových intenzit dopravy, tedy v jakém období dne nastávají dopravní špičky. Obr. 6 | Průběh denních intenzit dopravy – stanoviště 3 0 50 100 150 200 250 300 350 00:00-01:00 01:00-02:00 02:00-03:00 03:00-04:00 04:00-05:00 05:00-06:00 06:00-07:00 07:00-08:00 08:00-09:00 09:00-10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 16:00-17:00 17:00-18:00 18:00-19:00 19:00-20:00 20:00-21:00 21:00-22:00 22:00-23:00 23:00-24:00 početvozidel hodinové intervaly pondělí úterý středa čtvrtek pátek sobota neděle TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 9 z 22 Stanoviště 4 (ulice Hromádky z Jistebnice) Jedná se o úsek silnice s označením III/3469 na rozhraní intravilánu a extravilánu obce (ulice Hromádky z Jistebnice). Celkově bylo za období dvou měsíců (od 21. 5. 2022 do 21. 7. 2022) zaznamenáno na 66 884 motorových vozidel. Intenzita denní dopravy v běžný pracovní den (průměr): 1 236 voz./den Intenzita dopravy v pátek: 1 342 voz./den Intenzita dopravy v sobotu: 869 voz./den Intenzita dopravy v neděli: 727 voz./den Denní intenzita dopravy celkem v referenční den (středa): 1 321 voz./den Denní intenzita osobní dopravy (OA) v referenční den (středa): 1 016 voz./den Denní intenzita nákladní dopravy (TNV) v referenční den (středa): 305 voz./den Průběh jednotlivých intenzit dopravy v rámci denního rozsahu (denní variace dopravy) je znázorněn na následujícím grafu (jedná se o počty vozidel celkem). Z tohoto grafu jsou zároveň patrné extrémy hodinových intenzit dopravy, tedy v jakém období dne nastávají dopravní špičky. Obr. 7 | Průběh denních intenzit dopravy – stanoviště 4 0 20 40 60 80 100 120 140 00:00-01:00 01:00-02:00 02:00-03:00 03:00-04:00 04:00-05:00 05:00-06:00 06:00-07:00 07:00-08:00 08:00-09:00 09:00-10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 16:00-17:00 17:00-18:00 18:00-19:00 19:00-20:00 20:00-21:00 21:00-22:00 22:00-23:00 23:00-24:00 početvozidel hodinové intervaly pondělí úterý středa čtvrtek pátek sobota neděle TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 10 z 22 Stanoviště 5 (ulice 5. května) Jedná se o úsek silnice s označením III/34529 v intravilánu obce (ulice 5.května), kde převažuje průmyslová zástavba. Zároveň ulice tvoří příjezdovou komunikaci k vlakovému nádraží. Celkově bylo za období dvou měsíců (od 21. 5. 2022 do 21. 7. 2022) zaznamenáno na 113 245 motorových vozidel. Intenzita denní dopravy v běžný pracovní den (průměr): 1 946 voz./den Intenzita dopravy v pátek: 2 095 voz./den Intenzita dopravy v sobotu: 1 137 voz./den Intenzita dopravy v neděli: 1 038 voz./den Denní intenzita dopravy celkem v referenční den (středa): 2 034 voz./den Denní intenzita osobní dopravy (OA) v referenční den (středa): 1 919 voz./den Denní intenzita nákladní dopravy (TNV) v referenční den (středa): 115 voz./den Průběh jednotlivých intenzit dopravy v rámci denního rozsahu (denní variace dopravy) je znázorněn na následujícím grafu (jedná se o počty vozidel celkem). Z tohoto grafu jsou zároveň patrné extrémy hodinových intenzit dopravy, tedy v jakém období dne nastávají dopravní špičky. Obr. 8 | Průběh denních intenzit dopravy – stanoviště 5 0 50 100 150 200 250 00:00-01:00 01:00-02:00 02:00-03:00 03:00-04:00 04:00-05:00 05:00-06:00 06:00-07:00 07:00-08:00 08:00-09:00 09:00-10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 16:00-17:00 17:00-18:00 18:00-19:00 19:00-20:00 20:00-21:00 21:00-22:00 22:00-23:00 23:00-24:00 početvozidel hodinové intervaly pondělí úterý středa čtvrtek pátek sobota neděle TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 11 z 22 Stanoviště 6 (Západní ulice) Jedná se o úsek silnice s označením II/346 v extravilánu obce (vjezd do města v ulici Západní). Celkově bylo za období dvou měsíců (od 21. 5. 2022 do 21. 7. 2022) zaznamenáno na 102 617 motorových vozidel. Intenzita denní dopravy v běžný pracovní den (průměr): 1 504 voz./den Intenzita dopravy v pátek: 1 848 voz./den Intenzita dopravy v sobotu: 1 185 voz./den Intenzita dopravy v neděli: 933 voz./den Denní intenzita dopravy celkem v referenční den (středa): 1 511 voz./den Denní intenzita osobní dopravy (OA) v referenční den (středa): 1 349 voz./den Denní intenzita nákladní dopravy (TNV) v referenční den (středa): 162 voz./den Průběh jednotlivých intenzit dopravy v rámci denního rozsahu (denní variace dopravy) je znázorněn na následujícím grafu (jedná se o počty vozidel celkem). Z tohoto grafu jsou zároveň patrné extrémy hodinových intenzit dopravy, tedy v jakém období dne nastávají dopravní špičky. Obr. 9 | Průběh denních intenzit dopravy – stanoviště 6 0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 00:00-01:00 01:00-02:00 02:00-03:00 03:00-04:00 04:00-05:00 05:00-06:00 06:00-07:00 07:00-08:00 08:00-09:00 09:00-10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 16:00-17:00 17:00-18:00 18:00-19:00 19:00-20:00 20:00-21:00 21:00-22:00 22:00-23:00 23:00-24:00 početvozidel hodinové intervaly pondělí úterý středa čtvrtek pátek sobota neděle TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 12 z 22 Stanoviště 7 (Žižkova ulice) Jedná se o úsek silnice s označením II/351 v intravilánu obce (ulice Žižkova), který prochází jižní část města v husté obytné zástavbě. Celkově bylo za období dvou měsíců (od 21. 5. 2022 do 21. 7. 2022) zaznamenáno na 173 490 motorových vozidel. Intenzita denní dopravy v běžný pracovní den (průměr): 2 218 voz./den Intenzita dopravy v pátek: 2 540 voz./den Intenzita dopravy v sobotu: 1 846 voz./den Intenzita dopravy v neděli: 1 629 voz./den Denní intenzita dopravy celkem v referenční den (středa): 2 232 voz./den Denní intenzita osobní dopravy (OA) v referenční den (středa): 1 975 voz./den Denní intenzita nákladní dopravy (TNV) v referenční den (středa): 257 voz./den Průběh jednotlivých intenzit dopravy v rámci denního rozsahu (denní variace dopravy) je znázorněn na následujícím grafu (jedná se o počty vozidel celkem). Z tohoto grafu jsou zároveň patrné extrémy hodinových intenzit dopravy, tedy v jakém období dne nastávají dopravní špičky. Obr. 10 | Průběh denních intenzit dopravy – stanoviště 7 0 50 100 150 200 250 300 00:00-01:00 01:00-02:00 02:00-03:00 03:00-04:00 04:00-05:00 05:00-06:00 06:00-07:00 07:00-08:00 08:00-09:00 09:00-10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 16:00-17:00 17:00-18:00 18:00-19:00 19:00-20:00 20:00-21:00 21:00-22:00 22:00-23:00 23:00-24:00 početvozidel hodinové intervaly pondělí úterý středa čtvrtek pátek sobota neděle TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 13 z 22 2.2 | Zjištěné dopravní vazby (míra tranzitní dopravy) Vzhledem k charakteru dat o dopravním provozu, kdy byly získávány RZ vozidel projíždějících na vjezdech a výjezdech do a z města (s následnou anonymizací RZ automatickou transformací na unikátní kód), je možné stanovit dopravní vazby mezi jednotlivými vjezdy a výjezdy porovnáním dat. Opět byl brán v potaz jeden z běžných pracovních dnů jako referenční (středa dne 8. 6. 2022), což plně postačuje pro vytvoření představy o dopravních vazbách. Zároveň je možné nalezené dopravní vazby mezi jednotlivými stanovišti brát do velké míry jako součást tranzitní dopravy procházející městem. Následující Tabulka 1 vyjadřuje celkové počty zjištěných vozidel a jejich jednosměrnou vzájemnou provázanost mezi jednotlivými stanovišti – data jsou rozdělena pro jednotlivé kategorie vozidel (OA a TNV). Tedy např. kolik vozidel vjíždí celkem do stanoviště x, kdy v dalších sloupcích ve stejném řádku jsou uvedeny absolutní počty vozidel směřující z tohoto celkového počtu ze stanoviště x do dalších stanovišť. Sloupec s názvem „mimo tranzit“ jsou vozidla, která se v souboru dat na ostatních stanovištích nevyskytovala a lze o nich hovořit jako o zdrojové/cílové dopravě. Z tabulky jsou patrné silnější dopravní vztahy zejména mezi stanovišti 1, 2 a 3, vyjádřené jak absolutně, tak relativně. Jedná se tedy o regionální páteřní komunikace procházející městem (silnice II/344 a II/345). Lze hovořit o silnější nákladní tranzitní dopravě mezi těmito stanovišti, která je v relativním vyjádření i několikanásobně vyšší oproti osobní tranzitní dopravě. Tabulka vyjadřuje pouze jednosměrné intenzity zaznamenané na vjezdu jednoho stanoviště a poté na výjezdu na dalším stanovišti. TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 14 z 22 Tab. 1 | Dopravní vztahy zjištěné mezi jednotlivými stanovišti ve městě Chotěboř Ze stanoviště 1 celkem vjíždí do st. 2 do st. 3 do st. 4 do st. 5 do st. 6 do st. 7 mimo tranzit OA 2813 259 110 12 39 9 73 2311 % 100% 9,2% 3,9% 0,4% 1,4% 0,3% 2,6% 82,2% TND 415 61 74 5 8 1 12 254 % 100% 14,7% 17,8% 1,2% 1,9% 0,2% 2,9% 61,2% Ze stanoviště 2 celkem vjíždí do st. 1 do st. 3 do st. 4 do st. 5 do st. 6 do st. 7 mimo tranzit OA 2566 295 56 2 15 0 49 2149 % 100% 11,5% 2,2% 0,1% 0,6% 0,0% 1,9% 83,7% TND 347 72 53 1 3 0 7 211 % 100% 20,7% 15,3% 0,3% 0,9% 0,0% 2,0% 60,8% Ze stanoviště 3 celkem vjíždí do st. 1 do st. 2 do st. 4 do st. 5 do st. 6 do st. 7 mimo tranzit OA 1055 108 43 1 8 7 3 885 % 100% 10,2% 4,1% 0,1% 0,8% 0,7% 0,3% 83,9% TND 432 82 61 0 2 4 1 282 % 100% 19,0% 14,1% 0,0% 0,5% 0,9% 0,2% 65,3% Ze stanoviště 4 celkem vjíždí do st. 1 do st. 2 do st. 3 do st. 5 do st. 6 do st. 7 mimo tranzit OA 508 18 5 15 11 4 4 451 % 100% 3,5% 1,0% 3,0% 2,2% 0,8% 0,8% 88,8% TND 75 2 1 2 4 3 1 62 % 100% 2,7% 1,3% 2,7% 5,3% 4,0% 1,3% 82,7% Ze stanoviště 5 celkem vjíždí do st. 1 do st. 2 do st. 3 do st. 4 do st. 6 do st. 7 mimo tranzit OA 175 13 4 1 2 2 3 150 % 100% 7,4% 2,3% 0,6% 1,1% 1,1% 1,7% 85,7% TND 61 6 2 1 0 1 1 50 % 100% 9,8% 3,3% 1,6% 0,0% 1,6% 1,6% 82,0% Ze stanoviště 6 celkem vjíždí do st. 1 do st. 2 do st. 3 do st. 4 do st. 5 do st. 7 mimo tranzit OA 679 6 1 9 2 5 3 653 % 100% 0,9% 0,1% 1,3% 0,3% 0,7% 0,4% 96,2% TND 84 2 0 4 1 2 1 74 % 100% 2,4% 0,0% 4,8% 1,2% 2,4% 1,2% 88,1% Ze stanoviště 7 celkem vjíždí do st. 1 do st. 2 do st. 3 do st. 4 do st. 5 do st. 6 mimo tranzit OA 1024 93 55 9 2 29 5 831 % 100% 9,1% 5,4% 0,9% 0,2% 2,8% 0,5% 81,2% TND 257 18 10 2 1 6 2 218 % 100% 7,0% 3,9% 0,8% 0,4% 2,3% 0,8% 84,8% TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 15 z 22 V následující matici (tabulka 2) jsou uvedeny přehledněji jednosměrné dopravní vztahy mezi jednotlivými stanovišti. Sečtením dvou buněk odpovídajících dvěma konkrétním stanovištím nad a pod diagonálou matice získáme obousměrné intenzity dopravy, respektive obousměrné dopravní vztahy mezi jednotlivými stanovišti. Tab. 2 | Obousměrné dopravní vztahy mezi jednotlivými stanovišti pro vozidla celkem Celkem voz./den Do stanoviště 1 2 3 4 5 6 7 Zestanoviště 1 0 320 184 17 47 10 85 2 367 0 109 3 18 0 56 3 190 104 0 1 10 11 4 4 20 6 17 0 15 7 5 5 19 6 2 2 0 3 4 6 8 1 13 3 7 0 4 7 111 65 11 3 35 7 0 Suma obousměrných intenzity dopravy mezi dvěma stanovišti (dopravní relace) je pro přehlednost uvedena v následující tabulce č. 3 (jedná se o všechny kategorie vozidel celkově). Z tabulky je patrné například to, že mezi stanovišti 1 a 2 bylo zaznamenáno v obou směrech nejvíce unikátních vozidel – jedná se o nejsilnější dopravní proud v rámci tranzitní dopravy. Tab. 3 | Obousměrné dopravní vztahy mezi jednotlivými stanovišti pro vozidla celkem Celkem voz./den Do stanoviště 1 2 3 4 5 6 7 Zestanoviště 1 - 687 374 37 66 18 196 2 - - 213 9 24 1 121 3 - - - 18 12 24 15 4 - - - - 17 10 8 5 - - - - - 10 39 6 - - - - - - 11 7 - - - - - - - TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 16 z 22 Následující tabulka 4 udává celkové obousměrné intenzity dopravy na jednotlivých stanovištích zaznamená v referenční běžný pracovní den (středa) a míru tranzitní dopravy zaznamenanou na daném stanovišti celkem (dopravní relace s ostatními stanovišti ve městě). Zvlášť je vyjádřen, absolutně i relativně, podíl OA a TND na celkových obousměrných intenzitách dopravy. Tab. 4 | Podíl OA a TND na tranzitní dopravě celkem Intenzita dopravy celkem (voz./den) z toho tranzit (voz./den) % Intenzita OA (voz./den) z toho tranzit (voz./den) % Intenzita TND (voz./den) z toho tranzit (voz./den) % Stanoviště 1 6485 1378 21,2 % 5664 1035 18,3 % 821 343 41,8 % Stanoviště 2 5141 1055 20,5 % 4394 784 17,8 % 747 271 36,3 % Stanoviště 3 2976 656 22,0 % 2126 370 17,4 % 850 286 33,6 % Stanoviště 4 1321 99 7,5% 1016 78 7,7% 305 21 6,9% Stanoviště 5 2034 168 8,3% 1919 132 6,9% 115 36 31,3 % Stanoviště 6 1511 74 4,9% 1375 53 3,9% 136 21 15,4 % Stanoviště 7 2232 390 17,5 % 1975 328 16,6 % 257 62 24,1 % Z uvedeného je patrné, že těžká nákladní doprava je častějším účastníkem tranzitní dopravy, oproti osobní automobilové tranzitní dopravě. Zároveň jsou nejsilnější dopravní vazby mezi stanovišti 1, 2 a 3, dohromady mezi těmito stanovišti probíhá třetina tranzitní těžké nákladní dopravy z celkového tranzitu ve městě. U osobní automobilové dopravy je podíl 15 % na celkové tranzitní dopravě zaznamenané na daných stanovištích do a z ostatních směrů. TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 17 z 22 3 | Stanovení RDPI a prognózy dopravy 3.1 | Výpočet ročního průměru denních intenzit dopravy (RPDI) na jednotlivých stanovištích Zvolená data z celkového soboru dat za ucelené období představují celodenní intenzity dopravy za daný měřený časový úsek dne 8. 6. 2022 (středa). Pro směrodatné výstupy z měření dopravy je nutné tato data přepočítat na roční průměr denních intenzit (RPDI). V ročním průměru denních intenzit je zahrnuta denní, týdenní a roční variace, a proto je potřeba tyto variace zahrnout i do výsledků měření z radarového sčítače dopravy. Příslušné koeficienty jsou stanoveny dle TP189 „Stanovení intenzit dopravy na pozemních komunikacích (II. vydání)“ z listopadu 2018 a využívají se pro výpočet RPDI dle stanoveného vzorce: RPDIx = Im . km,d . kd,t . kt,RPDI , kde: Im - intenzita dopravy daného druhu vozidla zjištěná v době průzkumu [voz/doba průzkumu] km,d - přepočtový koeficient intenzity dopravy v době průzkumu na denní intenzitu dopravy dne průzkumu (zohlednění denních variací intenzit dopravy) [-] kd,t - přepočtový koeficient denní intenzity dopravy dne průzkumu na týdenní průměr denních intenzit dopravy (zohlednění týdenních variací intenzit dopravy) [-] kt,RPDI - přepočtový koeficient týdenního průměru denních intenzit dopravy na roční průměr denních intenzit dopravy (zohlednění ročních variací intenzit dopravy) [-] V metodice TP 189 jsou stanoveny příslušné přepočtové koeficienty pro jednotlivé kategorie vozidel nebo pro příslušné kategorie silnic s uvážením dalších vlivů. Následující tabulka udává uvažované přepočtové koeficienty pro výpočet hodnot RPDI v Chotěboři. Charakter provozu na sledovaných silnicích II. a III. tříd byl stanoven na vyloženě hospodářský. Týdenní variace (koeficient kd,t ) pro vozidla jednotlivých kategorií: Silnice II. a III. třídy – hospodářský provoz Středa v jarním období Osobní automobily (OA) 0,92 Nákladní vozidla s celkovou hmotností více jak 3,5 t (N) 0,80 Jízdní soupravy (K) 0,77 TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 18 z 22 Roční variace (koeficient kt,RPDI) pro vozidla jednotlivých kategorií: Silnice II. a III. třídy – hospodářský provoz Červen Osobní automobily (OA) 0,92 Nákladní vozidla s celkovou hmotností více jak 3,5 t (N) 0,94 Jízdní soupravy (K) 0,97 Vzhledem k charakteru dat (celodenní) je koeficient pro přepočet vstupních dat o intenzitách dopravy na celodenní intenzitu dopravy v rámci příslušného dne roven 1. Tabulka 5 udává přehledně důležité výstupy a výpočty, zejména hodnotu RPDI. Protokoly z výpočtů, které probíhaly s pomocí specializovaného programu, jsou uvedeny v přílohách této zprávy. Tab. 5 | Výpočet odhadu průměrných denních intenzit dopravy v roce (RPDI) Stanoviště RPDI RPDI v pracovní dny Špičková hodinová intenzita Stanoviště 1 (Riegerova ulice) 5 411 voz./den 5 974 voz./den 611 voz./hod. Stanoviště 2 (Havlíčkova ulice) 4 280 voz./den 4 738 voz./den 484 voz./hod. Stanoviště 3 (Sokolohradská ulice) 2 436 voz./den 2 764 voz./den 275 voz./hod. Stanoviště 4 (ulice Hromádky z Jistebnice) 1 088 voz./den 1 227 voz./den 123 voz./hod. Stanoviště 5 (ulice 5. května) 1 710 voz./den 1 871 voz./den 193 voz./hod. Stanoviště 6 (Západní ulice) 1 265 voz./den 1 390 voz./den 143 voz./hod. Stanoviště 7 (Žižkova ulice) 1 866 voz./den 2 054 voz./den 211 voz./hod. TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 19 z 22 3.2 | Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy Metodika výpočtu výhledové intenzity motorové dopravy je uvedena v dokumentu TP 225, dle které se při výpočtu postupovalo. V zásadě jde skutečnost, že se ze zjištěných obousměrných intenzit dopravy na jednotlivých stanovištích v roce 2022 stanoví příslušnými koeficienty intenzita dopravy ve výhledovém období. Jako výhledový rok je v tomto případě stanoven rok 2030. Přepočtové koeficienty zohledňují různé proměnné, zejména socio-demografické údaje v jednotlivých krajích ČR a vývoj automobilové dopravy v posledních letech. Jako vstupní data byly vypočteny hodnoty RPDI z předchozí části této zprávy. Výhledová hodnota je potom roční průměrná denní intenzita dopravy v roce 2030 a je stanovena pro všechna vozidla celkem. Výsledky jsou uvedeny v tabulce 6. Tab. 6 | Odhad výhledových hodnot ročních průměrných denních intenzit (pro rok 2030) bez změny silniční sítě Stanoviště RPDI (2022) RPDI (2030) Nárůst/pokles Stanoviště 1 (Riegerova ulice) 5 411 voz./den 5 786 voz./den + 6,9 % Stanoviště 2 (Havlíčkova ulice) 4 280 voz./den 4 579 voz./den + 7,0 % Stanoviště 3 (Sokolohradská ulice) 2 436 voz./den 2 614 voz./den + 7,3 % Stanoviště 4 (ulice Hromádky z Jistebnice) 1 088 voz./den 1 172 voz./den + 7,7 % Stanoviště 5 (ulice 5. května) 1 710 voz./den 1 834 voz./den + 7,3 % Stanoviště 6 (Západní ulice) 1 265 voz./den 1 355 voz./den +7,1 % Stanoviště 7 (Žižkova ulice) 1 866 voz./den 1 989 voz./den + 6,6 % Nárůst objemu dopravy je na sledovaných silničních úsecích přibližně okolo 7 % (na očekávané hodnoty v roce 2030). Tento odhad nárůstu je ovšem za předpokladu, že se do tohoto roku nezmění výrazným způsobem silniční síť ve městě a v jeho přilehlém okolí. Velký vliv má také neočekávaný stavební vývoj v oblasti komerčních a průmyslových objektů ve městě, ale i co se obytných jednotek týče TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 20 z 22 (ve smyslu výrazného nárůstu stavební činnosti nad očekávaný trend), a samozřejmě neočekávané události. Pokud ve výpočtu uvážíme v budoucnu chystaný obchvat města Chotěboře (silniční obchvat města II/345) v kompletní plánované délce a s plánovanými napojeními na silniční komunikaci města, lze na základě výsledků této analýzy dat o dopravním provozu stanovit expertní odhad změn obousměrných výhledových intenzit dopravy v roce 2030 na jednotlivých stanovištích následovně: Tab. 7 | Odhad RPDI na jednotlivých stanovištích bez a s vybudováním silničního obchvatu pro rok 2030 Stanoviště RPDI (2030) RPDI (2030) – vybudování obchvatu města Nárůst/pokles Stanoviště 1 (Riegerova ulice) 5786 voz./den 4137 voz./den -28,5% Stanoviště 2 (Havlíčkova ulice) 4579 voz./den 3379 voz./den -26,2% Stanoviště 3 (Sokolohradská ulice) 2614 voz./den 1845 voz./den -29,4% Stanoviště 4 (ulice Hromádky z Jistebnice) 1172 voz./den 1089 voz./den -7,1% Stanoviště 5 (ulice 5. května) 1834 voz./den 1742 voz./den -5,0% Stanoviště 6 (Západní ulice) 1355 voz./den 1285 voz./den -5,2% Stanoviště 7 (Žižkova ulice) 1989 voz./den 1655 voz./den -16,8% TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 21 z 22 4 | Závěr Na základě dat z dopravních kamer instalovaných na hlavních silničních vjezdech/výjezdech do a z města Chotěboře byla provedena analýza dopravního provozu z pohledu aktuálních intenzit dopravy a míry tranzitovosti vozidel zachycených mezi jednotlivými stanovišti. Shoda RZ na dvou konkrétních stanovištích a doba průjezdu do 10-ti minut značily tranzitující vozidlo. Tímto způsobem byly zjištěny aktuální obousměrné intenzity dopravy na jednotlivých sledovaných silničních úsecích a průběh denních intenzit dopravy v čase, následně byl z těchto intenzit vypočten odhad průměrných denních intenzit dopravy v roce 2022 (RPDI) na základě metodiky uvedené v technickém předpisu č. 189 (TP 189). Dále byl na základě odhadu RPDI proveden i odhad výhledových intenzit dopravy pro rok 2030 s využitím TP 225. Analýza dat ukázala zejména míru tranzitovosti, která je různá pro osobní automobily a pro těžká nákladní vozidla. Výrazně větší podíl na celkové tranzitní dopravě mají těžká nákladní vozidla (až 33,5 %), přičemž hlavní tranzitující směry jsou mezi stanovišti 1, 2 a 3 (tedy sever – jihozápad – jihovýchod). Následně byl stanoven odhad výhledových intenzit dopravy na jednotlivých stanovištích pro rok 2030, pokud bude do této doby zprovozněn silniční obchvat města (silnice II/345). Jednalo by se o pokles výhledových intenzit až o 28,5 % v celkové intenzitě dopravy, přičemž pokles nákladní dopravy by byl až o 37 %. Uvedená data, případně výsledky z analýzy, je možné využít pro vytvoření modelu predikce intenzit dopravy na silniční síti ve městě a v bližším okolí s uvážením výstavby silničního obchvatu města. Autoři tuto možnost doporučují i vzhledem k faktu, že silniční obchvat města zkrátí dobu cestovní doby mezi významnými sídly v regionu, a nejen díky tomuto dojde k efektu indukce silniční dopravy. TL02000559 Bezpečná města pro chodce a seniory Stránka 22 z 22 5 | Přílohy 1. Protokol o stanovení RPDI dle TP 189 – stanoviště 1 2. Protokol o stanovení RPDI dle TP 189 – stanoviště 2 3. Protokol o stanovení RPDI dle TP 189 – stanoviště 3 4. Protokol o stanovení RPDI dle TP 189 – stanoviště 4 5. Protokol o stanovení RPDI dle TP 189 – stanoviště 5 6. Protokol o stanovení RPDI dle TP 189 – stanoviště 6 7. Protokol o stanovení RPDI dle TP 189 – stanoviště 7 8. Protokol o stanovení výhledových intenzit dopravy dle TP 225 – stanoviště 1 9. Protokol o stanovení výhledových intenzit dopravy dle TP 225 – stanoviště 2 10. Protokol o stanovení výhledových intenzit dopravy dle TP 225 – stanoviště 3 11. Protokol o stanovení výhledových intenzit dopravy dle TP 225 – stanoviště 4 12. Protokol o stanovení výhledových intenzit dopravy dle TP 225 – stanoviště 5 13. Protokol o stanovení výhledových intenzit dopravy dle TP 225 – stanoviště 6 14. Protokol o stanovení výhledových intenzit dopravy dle TP 225 – stanoviště 7 11.01.23 14:25 Stanovení intenzity automobilové dopravy podle TP 189 - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-intenzity-automobilove-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro výpočet odhadu denní a hodinové intenzity motorové dopravy podle TP 189 Komunikace II/345 Stanoviště Chotěboř, Stanoviště 1 (Riegrova ulice) Datum průzkumu 08.06.2022 Den týdne středa Měsíc června Období roku jarní Doba průzkumu 0:00 - 24:00 Vypracoval Ing. Bartuška Ladislav Datum zpracování 11.10.2022 1 Kategorie a třída komunikace II - silnice II. třídy a III. třídy 2 Nedělní faktor fne[-] < 0.9 3 Charakter provozu (pouze pro silnice II. a III. třídy) H - Hospodářský 4 Skupina přepočtových koeficientů II-H Druh vozidel O M N A K S 5 Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne Im [voz] 5664 0 651 0 170 6485 6 Přepočtový koeficient denních variací intenzit km,,d [-] 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 7 Denní intenzita dopravy (ve dnu průzkumu) Id [voz/den] 5664 0 651 0 170 6485 8 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy kd,t [-] 0.92 1.15 0.80 0.85 0.77 9 Týdenní průměr denních intenzit dopravy It [voz/den] 5211 0 521 0 131 5863 10 Přepočtový koeficient ročních variací intenzit dopravy kt,RPDI [-] 0.92 0.68 0.94 0.89 0.97 11 Roční průměr denních intenzit dopravy RPDI [voz/den] 4794 0 490 0 127 5411 12 Odhad přesnosti určení RPDI [%] ± 5 13 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy v pracovní den kPD d,t [-] 1.00 1.11 0.98 1.00 0.99 14 Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny RPDIPD [voz/den] 5211 0 600 0 163 5974 15 Přepočtový koeficient RPDI na padesátirázovou intenzitu dopravy kRPDI,50 [-] 0.119 16 Padesátirázová intenzita dopravy I50 [voz/h] 644 17 Přepočtový koeficient RPDI na špičkovou hodinovou intenzitu dopravy kRPDI,šh [-] 0.113 18 Intenzita špičkové hodiny Išh [voz/h] 611 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 14:25:27 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 14:31 Stanovení intenzity automobilové dopravy podle TP 189 - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-intenzity-automobilove-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro výpočet odhadu denní a hodinové intenzity motorové dopravy podle TP 189 Komunikace II/344 Stanoviště Chotěboř, Stanoviště 2 (Havlíčkova ulice) Datum průzkumu 08.06.2022 Den týdne středa Měsíc června Období roku jarní Doba průzkumu 0:00 - 24:00 Vypracoval Ing. Bartuška Ladislav Datum zpracování 11.10.2022 1 Kategorie a třída komunikace II - silnice II. třídy a III. třídy 2 Nedělní faktor fne[-] < 0.9 3 Charakter provozu (pouze pro silnice II. a III. třídy) H - Hospodářský 4 Skupina přepočtových koeficientů II-H Druh vozidel O M N A K S 5 Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne Im [voz] 4394 0 552 0 195 5141 6 Přepočtový koeficient denních variací intenzit km,,d [-] 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 7 Denní intenzita dopravy (ve dnu průzkumu) Id [voz/den] 4394 0 552 0 195 5141 8 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy kd,t [-] 0.92 1.15 0.80 0.85 0.77 9 Týdenní průměr denních intenzit dopravy It [voz/den] 4042 0 442 0 150 4634 10 Přepočtový koeficient ročních variací intenzit dopravy kt,RPDI [-] 0.92 0.68 0.94 0.89 0.97 11 Roční průměr denních intenzit dopravy RPDI [voz/den] 3719 0 415 0 146 4280 12 Odhad přesnosti určení RPDI [%] ± 5 13 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy v pracovní den kPD d,t [-] 1.00 1.11 0.98 1.00 0.99 14 Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny RPDIPD [voz/den] 4042 0 509 0 187 4738 15 Přepočtový koeficient RPDI na padesátirázovou intenzitu dopravy kRPDI,50 [-] 0.119 16 Padesátirázová intenzita dopravy I50 [voz/h] 509 17 Přepočtový koeficient RPDI na špičkovou hodinovou intenzitu dopravy kRPDI,šh [-] 0.113 18 Intenzita špičkové hodiny Išh [voz/h] 484 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 14:31:12 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 14:38 Stanovení intenzity automobilové dopravy podle TP 189 - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-intenzity-automobilove-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro výpočet odhadu denní a hodinové intenzity motorové dopravy podle TP 189 Komunikace II/345 Stanoviště Chotěboř, Stanoviště 3 (Sokolohradská ulice) Datum průzkumu 08.06.2022 Den týdne středa Měsíc června Období roku jarní Doba průzkumu 0:00 - 24:00 Vypracoval Ing. Bartuška Ladislav Datum zpracování 11.10.2022 1 Kategorie a třída komunikace II - silnice II. třídy a III. třídy 2 Nedělní faktor fne[-] < 0.9 3 Charakter provozu (pouze pro silnice II. a III. třídy) H - Hospodářský 4 Skupina přepočtových koeficientů II-H Druh vozidel O M N A K S 5 Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne Im [voz] 2126 0 212 0 638 2976 6 Přepočtový koeficient denních variací intenzit km,,d [-] 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 7 Denní intenzita dopravy (ve dnu průzkumu) Id [voz/den] 2126 0 212 0 638 2976 8 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy kd,t [-] 0.92 1.15 0.80 0.85 0.77 9 Týdenní průměr denních intenzit dopravy It [voz/den] 1956 0 170 0 491 2617 10 Přepočtový koeficient ročních variací intenzit dopravy kt,RPDI [-] 0.92 0.68 0.94 0.89 0.97 11 Roční průměr denních intenzit dopravy RPDI [voz/den] 1800 0 160 0 476 2436 12 Odhad přesnosti určení RPDI [%] ± 5 13 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy v pracovní den kPD d,t [-] 1.00 1.11 0.98 1.00 0.99 14 Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny RPDIPD [voz/den] 1956 0 195 0 613 2764 15 Přepočtový koeficient RPDI na padesátirázovou intenzitu dopravy kRPDI,50 [-] 0.119 16 Padesátirázová intenzita dopravy I50 [voz/h] 290 17 Přepočtový koeficient RPDI na špičkovou hodinovou intenzitu dopravy kRPDI,šh [-] 0.113 18 Intenzita špičkové hodiny Išh [voz/h] 275 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 14:38:35 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 15:48 Stanovení intenzity automobilové dopravy podle TP 189 - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-intenzity-automobilove-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro výpočet odhadu denní a hodinové intenzity motorové dopravy podle TP 189 Komunikace III/3469 Stanoviště Chotěboř, Stanoviště 4 (ulice Hromádky z Jistebnice) Datum průzkumu 08.06.2022 Den týdne středa Měsíc června Období roku jarní Doba průzkumu 0:00 - 24:00 Vypracoval Ing. Bartuška Ladislav Datum zpracování 11.10.2022 1 Kategorie a třída komunikace II - silnice II. třídy a III. třídy 2 Nedělní faktor fne[-] < 0.9 3 Charakter provozu (pouze pro silnice II. a III. třídy) H - Hospodářský 4 Skupina přepočtových koeficientů II-H Druh vozidel O M N A K S 5 Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne Im [voz] 1016 0 12 0 293 1321 6 Přepočtový koeficient denních variací intenzit km,,d [-] 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 7 Denní intenzita dopravy (ve dnu průzkumu) Id [voz/den] 1016 0 12 0 293 1321 8 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy kd,t [-] 0.92 1.15 0.80 0.85 0.77 9 Týdenní průměr denních intenzit dopravy It [voz/den] 935 0 10 0 226 1171 10 Přepočtový koeficient ročních variací intenzit dopravy kt,RPDI [-] 0.92 0.68 0.94 0.89 0.97 11 Roční průměr denních intenzit dopravy RPDI [voz/den] 860 0 9 0 219 1088 12 Odhad přesnosti určení RPDI [%] ± 5 13 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy v pracovní den kPD d,t [-] 1.00 1.11 0.98 1.00 0.99 14 Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny RPDIPD [voz/den] 935 0 11 0 281 1227 15 Přepočtový koeficient RPDI na padesátirázovou intenzitu dopravy kRPDI,50 [-] 0.119 16 Padesátirázová intenzita dopravy I50 [voz/h] 129 17 Přepočtový koeficient RPDI na špičkovou hodinovou intenzitu dopravy kRPDI,šh [-] 0.113 18 Intenzita špičkové hodiny Išh [voz/h] 123 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 15:48:18 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 15:51 Stanovení intenzity automobilové dopravy podle TP 189 - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-intenzity-automobilove-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro výpočet odhadu denní a hodinové intenzity motorové dopravy podle TP 189 Komunikace III/34529 Stanoviště Chotěboř, Stanoviště 5 (ulice 5. května) Datum průzkumu 08.06.2022 Den týdne středa Měsíc června Období roku jarní Doba průzkumu 0:00 - 24:00 Vypracoval Ing. Bartuška Ladislav Datum zpracování 11.10.2022 1 Kategorie a třída komunikace II - silnice II. třídy a III. třídy 2 Nedělní faktor fne[-] < 0.9 3 Charakter provozu (pouze pro silnice II. a III. třídy) H - Hospodářský 4 Skupina přepočtových koeficientů II-H Druh vozidel O M N A K S 5 Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne Im [voz] 1919 0 108 0 7 2034 6 Přepočtový koeficient denních variací intenzit km,,d [-] 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 7 Denní intenzita dopravy (ve dnu průzkumu) Id [voz/den] 1919 0 108 0 7 2034 8 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy kd,t [-] 0.92 1.15 0.80 0.85 0.77 9 Týdenní průměr denních intenzit dopravy It [voz/den] 1765 0 86 0 5 1856 10 Přepočtový koeficient ročních variací intenzit dopravy kt,RPDI [-] 0.92 0.68 0.94 0.89 0.97 11 Roční průměr denních intenzit dopravy RPDI [voz/den] 1624 0 81 0 5 1710 12 Odhad přesnosti určení RPDI [%] ± 5 13 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy v pracovní den kPD d,t [-] 1.00 1.11 0.98 1.00 0.99 14 Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny RPDIPD [voz/den] 1765 0 99 0 7 1871 15 Přepočtový koeficient RPDI na padesátirázovou intenzitu dopravy kRPDI,50 [-] 0.119 16 Padesátirázová intenzita dopravy I50 [voz/h] 203 17 Přepočtový koeficient RPDI na špičkovou hodinovou intenzitu dopravy kRPDI,šh [-] 0.113 18 Intenzita špičkové hodiny Išh [voz/h] 193 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 15:51:44 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 15:55 Stanovení intenzity automobilové dopravy podle TP 189 - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-intenzity-automobilove-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro výpočet odhadu denní a hodinové intenzity motorové dopravy podle TP 189 Komunikace II/346 Stanoviště Chotěboř, Stanoviště 6 (Západní ulice) Datum průzkumu 08.06.2022 Den týdne středa Měsíc června Období roku jarní Doba průzkumu 0:00 - 24:00 Vypracoval Ing. Bartuška Ladislav Datum zpracování 11.10.2022 1 Kategorie a třída komunikace II - silnice II. třídy a III. třídy 2 Nedělní faktor fne[-] < 0.9 3 Charakter provozu (pouze pro silnice II. a III. třídy) H - Hospodářský 4 Skupina přepočtových koeficientů II-H Druh vozidel O M N A K S 5 Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne Im [voz] 1349 0 147 0 15 1511 6 Přepočtový koeficient denních variací intenzit km,,d [-] 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 7 Denní intenzita dopravy (ve dnu průzkumu) Id [voz/den] 1349 0 147 0 15 1511 8 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy kd,t [-] 0.92 1.15 0.80 0.85 0.77 9 Týdenní průměr denních intenzit dopravy It [voz/den] 1241 0 118 0 12 1371 10 Přepočtový koeficient ročních variací intenzit dopravy kt,RPDI [-] 0.92 0.68 0.94 0.89 0.97 11 Roční průměr denních intenzit dopravy RPDI [voz/den] 1142 0 111 0 12 1265 12 Odhad přesnosti určení RPDI [%] ± 5 13 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy v pracovní den kPD d,t [-] 1.00 1.11 0.98 1.00 0.99 14 Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny RPDIPD [voz/den] 1241 0 135 0 14 1390 15 Přepočtový koeficient RPDI na padesátirázovou intenzitu dopravy kRPDI,50 [-] 0.119 16 Padesátirázová intenzita dopravy I50 [voz/h] 151 17 Přepočtový koeficient RPDI na špičkovou hodinovou intenzitu dopravy kRPDI,šh [-] 0.113 18 Intenzita špičkové hodiny Išh [voz/h] 143 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 15:55:51 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 16:04 Stanovení intenzity automobilové dopravy podle TP 189 - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-intenzity-automobilove-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro výpočet odhadu denní a hodinové intenzity motorové dopravy podle TP 189 Komunikace II/351 Stanoviště Chotěboř, Stanoviště 7 (Žižkova ulice) Datum průzkumu 08.06.2022 Den týdne středa Měsíc června Období roku jarní Doba průzkumu 0:00 - 24:00 Vypracoval Ing. Bartuška Ladislav Datum zpracování 11.10.2022 1 Kategorie a třída komunikace II - silnice II. třídy a III. třídy 2 Nedělní faktor fne[-] < 0.9 3 Charakter provozu (pouze pro silnice II. a III. třídy) H - Hospodářský 4 Skupina přepočtových koeficientů II-H Druh vozidel O M N A K S 5 Intenzita dopravy za dobu průzkumu běžného pracovního dne Im [voz] 1975 0 237 0 20 2232 6 Přepočtový koeficient denních variací intenzit km,,d [-] 1.00 1.00 1.00 1.00 1.00 7 Denní intenzita dopravy (ve dnu průzkumu) Id [voz/den] 1975 0 237 0 20 2232 8 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy kd,t [-] 0.92 1.15 0.80 0.85 0.77 9 Týdenní průměr denních intenzit dopravy It [voz/den] 1817 0 190 0 15 2022 10 Přepočtový koeficient ročních variací intenzit dopravy kt,RPDI [-] 0.92 0.68 0.94 0.89 0.97 11 Roční průměr denních intenzit dopravy RPDI [voz/den] 1672 0 179 0 15 1866 12 Odhad přesnosti určení RPDI [%] ± 5 13 Přepočtový koeficient týdenních variací intenzit dopravy v pracovní den kPD d,t [-] 1.00 1.11 0.98 1.00 0.99 14 Roční průměr denních intenzit dopravy v pracovní dny RPDIPD [voz/den] 1817 0 218 0 19 2054 15 Přepočtový koeficient RPDI na padesátirázovou intenzitu dopravy kRPDI,50 [-] 0.119 16 Padesátirázová intenzita dopravy I50 [voz/h] 222 17 Přepočtový koeficient RPDI na špičkovou hodinovou intenzitu dopravy kRPDI,šh [-] 0.113 18 Intenzita špičkové hodiny Išh [voz/h] 211 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 16:04:08 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 16:24 Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy podle TP 225, III. vydání - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-vyhledove-intenzity-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro prognózu intenzit dopravy metodou jednotného součinitele vývoje podle TP225, III. vydání Místo (úsek): Stanoviště 1 Posuzovaný profil: Riegrova ulice Číslo komunikace: II/345 Typ komunikace: II – silnice II. třídy Kraj: Kraj vysočina Vzdálenost od krajského města: nad 20 km Vypracoval: Ing. Bartuška Ladislav Datum: 12.10.2023 1 Výchozí rok 2022 2 Výhledový rok 2030 skupina vozidel A (osobní) B (lehká nákladní) C (těžká) 3 Výchozí intenzita dopravy I0 [voz/den] 4280 514 617 4 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výchozí rok k0 [-] 1,08 1,13 1,05 5 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výhledový rok kv [-] 1,15 1,32 1,10 6 Koeficient prognózy intenzit dopravy kp [-] 1,06 1,17 1,05 7 Výhledová intenzita dopravy Iv [voz/den] 4537 601 648 8 Výhledová intenzita dopravy (celkem) Iv [voz/den] 5786 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 16:24:20 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 11.01.23 16:27 Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy podle TP 225, III. vydání - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-vyhledove-intenzity-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro prognózu intenzit dopravy metodou jednotného součinitele vývoje podle TP225, III. vydání Místo (úsek): Stanoviště 2 Posuzovaný profil: Havlíčkova ulice Číslo komunikace: II/344 Typ komunikace: II – silnice II. třídy Kraj: Kraj vysočina Vzdálenost od krajského města: nad 20 km Vypracoval: Ing. Bartuška Ladislav Datum: 12.10.2023 1 Výchozí rok 2022 2 Výhledový rok 2030 skupina vozidel A (osobní) B (lehká nákladní) C (těžká) 3 Výchozí intenzita dopravy I0 [voz/den] 3292 427 561 4 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výchozí rok k0 [-] 1,08 1,13 1,05 5 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výhledový rok kv [-] 1,15 1,32 1,10 6 Koeficient prognózy intenzit dopravy kp [-] 1,06 1,17 1,05 7 Výhledová intenzita dopravy Iv [voz/den] 3490 500 589 8 Výhledová intenzita dopravy (celkem) Iv [voz/den] 4579 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 11.1.2023, 16:27:18 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 12.01.23 9:40 Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy podle TP 225, III. vydání - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-vyhledove-intenzity-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro prognózu intenzit dopravy metodou jednotného součinitele vývoje podle TP225, III. vydání Místo (úsek): Stanoviště 3 Posuzovaný profil: Sokolohradská ulice Číslo komunikace: II/345 Typ komunikace: II – silnice II. třídy Kraj: Kraj vysočina Vzdálenost od krajského města: nad 20 km Vypracoval: Ing. Bartuška Ladislav Datum: 12.1.2023 1 Výchozí rok 2022 2 Výhledový rok 2030 skupina vozidel A (osobní) B (lehká nákladní) C (těžká) 3 Výchozí intenzita dopravy I0 [voz/den] 1452 348 636 4 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výchozí rok k0 [-] 1,08 1,13 1,05 5 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výhledový rok kv [-] 1,15 1,32 1,10 6 Koeficient prognózy intenzit dopravy kp [-] 1,06 1,17 1,05 7 Výhledová intenzita dopravy Iv [voz/den] 1539 407 668 8 Výhledová intenzita dopravy (celkem) Iv [voz/den] 2614 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 12.1.2023, 09:40:26 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 12.01.23 9:45 Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy podle TP 225, III. vydání - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-vyhledove-intenzity-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro prognózu intenzit dopravy metodou jednotného součinitele vývoje podle TP225, III. vydání Místo (úsek): Stanoviště 4 Posuzovaný profil: ulice Hromádky z Jistebnice Číslo komunikace: III/3469 Typ komunikace: III – silnice III. třídy Kraj: Kraj vysočina Vzdálenost od krajského města: nad 20 km Vypracoval: Ing. Bartuška Ladislav Datum: 12.10.2022 1 Výchozí rok 2022 2 Výhledový rok 2030 skupina vozidel A (osobní) B (lehká nákladní) C (těžká) 3 Výchozí intenzita dopravy I0 [voz/den] 704 156 228 4 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výchozí rok k0 [-] 1,08 1,13 1,04 5 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výhledový rok kv [-] 1,15 1,33 1,10 6 Koeficient prognózy intenzit dopravy kp [-] 1,06 1,18 1,06 7 Výhledová intenzita dopravy Iv [voz/den] 746 184 242 8 Výhledová intenzita dopravy (celkem) Iv [voz/den] 1172 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 12.1.2023, 09:45:36 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 12.01.23 9:49 Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy podle TP 225, III. vydání - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-vyhledove-intenzity-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro prognózu intenzit dopravy metodou jednotného součinitele vývoje podle TP225, III. vydání Místo (úsek): Stanoviště 5 Posuzovaný profil: ulice 5. května Číslo komunikace: III/34529 Typ komunikace: III – silnice III. třídy Kraj: Kraj vysočina Vzdálenost od krajského města: nad 20 km Vypracoval: Ing. Bartuška Ladislav Datum: 12.10.2022 1 Výchozí rok 2022 2 Výhledový rok 2030 skupina vozidel A (osobní) B (lehká nákladní) C (těžká) 3 Výchozí intenzita dopravy I0 [voz/den] 1446 178 86 4 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výchozí rok k0 [-] 1,08 1,13 1,04 5 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výhledový rok kv [-] 1,15 1,33 1,10 6 Koeficient prognózy intenzit dopravy kp [-] 1,06 1,18 1,06 7 Výhledová intenzita dopravy Iv [voz/den] 1533 210 91 8 Výhledová intenzita dopravy (celkem) Iv [voz/den] 1834 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 12.1.2023, 09:49:14 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 12.01.23 9:53 Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy podle TP 225, III. vydání - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-vyhledove-intenzity-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro prognózu intenzit dopravy metodou jednotného součinitele vývoje podle TP225, III. vydání Místo (úsek): Stanoviště 6 Posuzovaný profil: Západní ulice Číslo komunikace: II/346 Typ komunikace: II – silnice II. třídy Kraj: Kraj vysočina Vzdálenost od krajského města: nad 20 km Vypracoval: Ing. Bartuška Ladislav Datum: 12.10.2022 1 Výchozí rok 2022 2 Výhledový rok 2030 skupina vozidel A (osobní) B (lehká nákladní) C (těžká) 3 Výchozí intenzita dopravy I0 [voz/den] 1040 106 123 4 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výchozí rok k0 [-] 1,08 1,13 1,05 5 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výhledový rok kv [-] 1,15 1,32 1,10 6 Koeficient prognózy intenzit dopravy kp [-] 1,06 1,17 1,05 7 Výhledová intenzita dopravy Iv [voz/den] 1102 124 129 8 Výhledová intenzita dopravy (celkem) Iv [voz/den] 1355 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 12.1.2023, 09:53:44 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499) 12.01.23 10:22 Stanovení výhledové intenzity automobilové dopravy podle TP 225, III. vydání - EDIP eS - EDIP s.r.o. software https://software.edip.cz/edip-es/stanoveni-vyhledove-intenzity-dopravy/print.php 1/1 Protokol pro prognózu intenzit dopravy metodou jednotného součinitele vývoje podle TP225, III. vydání Místo (úsek): Stanoviště 7 Posuzovaný profil: Žižkova ulice Číslo komunikace: II/351 Typ komunikace: II – silnice II. třídy Kraj: Kraj vysočina Vzdálenost od krajského města: nad 20 km Vypracoval: Ing. Bartuška Ladislav Datum: 12.10.2022 1 Výchozí rok 2022 2 Výhledový rok 2030 skupina vozidel A (osobní) B (lehká nákladní) C (těžká) 3 Výchozí intenzita dopravy I0 [voz/den] 1560 112 194 4 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výchozí rok k0 [-] 1,08 1,13 1,05 5 Koeficient vývoje intenzit dopravy pro výhledový rok kv [-] 1,15 1,32 1,10 6 Koeficient prognózy intenzit dopravy kp [-] 1,06 1,17 1,05 7 Výhledová intenzita dopravy Iv [voz/den] 1654 131 204 8 Výhledová intenzita dopravy (celkem) Iv [voz/den] 1989 Výstup software EDIP eS (verze 4.02) | 12.1.2023, 10:22:23 | Ing. Bartuška Ladislav, Katedra dopravy a logistiky - Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, České Budějovice, uživatelský účet: bartuska.vste@seznam.cz (ID: 499)