Kdo v projektu stavby silniční komunikace určuje základní podmínky pro vedení trasy? :r1 investor :r2 projektant :r3 konstuktér :r4 jsou dány legislativně :r1 ok -- Návrhová rychlost označuje :r1 nejvyšší rychlost průměrného vozidla, kterou je možné bezpečně projít libovolným úsekem za normálních podmínek bez ovlivnění provozu ostatních vozidel :r2 navrhované dopravní opatření týkající se náhradního zajištění silničního provozu během stavby :r3 souhrn technických parametrů určité silniční komunikace :r4 dopravně technická hodnota komunikace :r1 ok -- Počet vozidel, která projedou daným profilem pozemní komunikace za jednotku času :r1 intenzita dopravního proudu :r2 kapacita pozemní komunikace :r3 technický parametr určité silniční komunikace se stejným označením :r4 ani jedna z možností :r1 ok -- Kapacita pozemní komunikace :r1 maximální intenzita, maximální počet vozidel, která projedou daným úsekem za jednotku času :r2 počet vozidel, která projedou daným profilem pozemní komunikace za jednotku času :r3 odpovídá intenzitě dopravního proudu :r4 technický parametr určité silniční komunikace se stejným označením1 ok -- Za křižovatku se považuje :r1 místo křížení pozemních komunikací v půdorysném průmětu :r2 připojené lesní a polní cesty :r3 připojená obslužná dopravní zařízení :r4 připojené sjezdy k nemovitostem :r1 ok -- Křižovatky průsečné, stykové a vidlicové patří mezi :r1 úrovňové křižovatky :r2 mimoúrovňové křižovatky :r3 okružní křižovatky :r4 víceramenné křižovatky :r1 ok -- Mezi objekty na pozemních komunikacích nepatří :r1 patří sem všechny :r2 tunely :r3 galerie :r4 mosty :r1 ok -- Mezi odvozené návrhové prvky při návrhu silniční komunikace neřadíme :r1 návrhovou rychlost :r2 minimální vzdálenost rozhledu pro zastavení vozidla :r3 příčný sklon :r4 poloměr směrového oblouku :r1 ok -- Přechodnice :r1 se navrhují pro zmírnění skokového přechodu mezi přímým úsekem a kružnicí :r2 se skládají z přímých úseků a oblouků tvořených parabolou druhého stupně se svislou osou :r3 je nejčastějším řešením směrového oblouku skládající se z kružnicové části a oboustranných přechodnic :r4 se používá tam, kde je řešení prokazatelně méně vhodné z důvodů správného začlenění do terénu nebo z estetických důvodů :r1 ok -- Nejčastějším řešením směrového oblouku skládající se z kružnicové části a oboustranných přechodnic je :r1 kružnicový oblouk :r2 přechodnicový oblouk :r3 složený oblouk :r4 výškový oblouk :r1 ok -- Jakým způsobem se dosahuje dostředného sklonu pozemní komunikace? :r1 otočením částí příčného řezu kolem osy jízdního pásu :r2 otočením částí příčného řezu kolem vnitřního okraje vodícího proužku :r3 v konci kružnicové části směrového oblouku :r4 ani jedním způsobem :r1 ok -- Pro dopravu mezi okresy jsou určeny :r1 silnice II. třídy :r2 dálnice :r3 silnice I. třídy :r4 silnice III. třídy :r1 ok -- Pro dálkovou a mezinárodní dopravu jsou určeny :r1 silnice I. třídy :r2 Dálnice :r3 silnice II. třídy :r4 Silnice III. třídy :r1 ok -- Do kolika tříd dělíme místní komunikace? :r1 4 :r2 3 :r3 5 :r4 2 :r1 ok -- Pozemní komunikace sloužící ke spojení jednotlivých nemovitostní nebo spojení nemovitostí s ostatními komunikacemi se nazývá: :r1 účelová komunikace :r2 obslužná komunikace :r3 sběrná komunikace :r4 rychlostní místní komunikace :r1 ok -- Místní komunikace II. třídy, kterou je dopravně významná sběrná komunikace s omezením přímého připojení sousedních nemovitostí se nazývá: :r1 sběrná komunikace :r2 obslužná komunikace :r3 účelová komunikace :r4 rychlostní místní komunikace :r1 ok -- Jaká je obvyklá šíře jízdního pruhu v kategorii pozemní komunikace? :r1 2,75 – 3,75 m :r2 3,75 – 4,75 m :r3 3 – 4 m :r4 2,95 – 4,95 m :r1 ok -- Komunikace se smíšeným provozem a komunikace s vyloučením motorového provozu se označují dle podskupin jako: :r1 D1 a D2 :r2 C1 a C2 :r3 A1 a A2 :r4 B1 a B2 :r1 ok -- Traťový úsek mezi dvěma sousedními stanicemi nebo traťový úsek mezi stanicí a zakončením trati se nazývá: :r1 širá trať :r2 přepravní stanoviště :r3 traťový oddíl :r4 hlavová stanice :r1 ok -- Podélné sklony u železničních tratí se stanovují v: :r1 promile :r2 procentech :r3 stupních :r4 metrech :r1 ok -- Plynulý přechod z koleje nepřevýšené d koleje převýšené se nazývá: :r1 vzestupnice :r2 přechodnice :r3 průjezdný průřez :r4 ani jedna z možností :r1 ok