Jaké druhy komentářů jsou v následujícím kódů?
/**
* Hlavní třída programu.
*/
public class Hlavni {
public static void main( String[] args ) {
/* vytiskne odpověď */
System.out.println( 42 ); // odpověď je 42
}
}
:c1 jednořádková
:c2 výceřádkový
:c3 dokumentační
:c4 kompilační
:c1:c2:c3 ok ex
--
Číslo 256 457 můžeme uložit do datových typů
:c1 byte
:c2 short
:c3 int
:c4 long
:c3:c4 ok ex
--
Úkolem Java Virtual Machine je
:r1 Poskytovat programům vždy stejné prostředí
:r2 Kompilace kódu
:r3 GUI pro tvorbu programu
:r1 ok
--
Číslo 315 můžeme uložit do datových typů
:c1 byte
:c2 short
:c3 int
:c4 long
:c2:c3:c4 ok ex
--
Číslo 2,6 můžeme uložit do datových typů
:c1 int
:c2 long
:c3 float
:c4 double
:c3:c4 ok ex
--
Jakiu hodnotu bude mít proměnná c
int a = 5;
int b = 6;
boolean c = a<=b;
:c1 true
:c2 false
:c3 chyba
:c1 ok ex
--
Jakou hodnotu bude mít řetězec s
int x = 82;
String s = "Vaše hmotnost je: " + x + " Kg";
:c1 "Vaše hmotnost je: " + x + "Kg"
:c2 Vaše hmotnost je: 42 Kg
:c3 42
:c4 chyba
:c2 ok ex
--
Jakou hodnotu bude mít řetězec s3?
String s1 = "jdk", s2 = "7.0";
String s3 = s1 + s2;
:c1 s1 + s2
:c2 jdk7.0
:c3 jdk
:c4 7.0
:c2 ok ex
--
Pro jednořádkový komentář používáme znaky
:c1 ++
:c2 //
:c3 --
:c4 **
:c2 ok ex
--
Co bude výstupem:
int m = 6;
System.out.printf( "Slon africký váží %d tun", m );
:r1 Slon africký váží %d tun
:r2 Slon africký váží 6d tun
:r3 Slon africký váží 6 tun
:r4 Chyba
:r3 ok
--
Jakou hodnotu bude mít proměnná y?
int x = 1;
int y = x++;
:r1 0
:r2 1
:r3 2
:r4 3
:r2 ok
--
Hodnota a bude:
int x=0;
int y=5;
boolean a = x == 0 && y <= 0;
:r1 false
:r2 true
:r3 chyba
:r1 ok
--
Hodnota a bude:
int x=0;
int y=5;
boolean a = x == 0 || y <= 0;
:r1 true
:r2 false
:r3 chyba
:r1 ok
--
Hodnota x bude
int x=24;
x /= 2;
:r1 24
:r2 2
:r3 12
:r4 chyba
:r3 ok
--
Hodnota y bude:
int x = 5;
int y = x + ++x;
:r1 9
:r2 10
:r3 11
:r4 12
:r3 ok
--
Vypíše se:
int mesic =3;
boolean jeMaj = (mesic == 5);
if( jeMaj ) {
System.out.println( "je lásky čas" );
}
else {
System.out.println( "neni maj" )
}
:r1 je lásky čas
:r2 neni maj
:r3 true
:r4 false
:r2 ok
--
Tento cyklus proběhne:
int x = 5;
while( x >= 0 ) {
System.out.println( x );
x --;
}
:r1 ani jednou
:r2 2x
:r3 3x
:r4 4x
:r5 5x
:r6 6x
:r6 ok
--
Tento cyklus proběhne
int x = 5;
do {
System.out.println( x );
x --;
} while (x < 0);
:r1 nekonečně mnohokrát
:r2 0x
:r3 1x
:r4 2x
:r5 5x
:r1 ok
--
Kolikrát proběhne tento cyklus:
for( int a = 1; a < 4; a++ ) {
System.out.println( a );
}
:r1 0x
:r2 1x
:r3 2x
:r4 3x
:r5 4x
:r6 nekonečně krát
:r4 ok
--
Kolikrát proběhne tento cyklus:
int s = 99;
while( s > 0 ) {
if( s%10 == 0 ) {
break;
}
s = s-1;
System.out.println( s );
}
:n
:n="9" ok
--
K čemu slouží dědičnost
:c1 koncové (final) metody rozřiřovaná třída zdědí, ale nemůže je překrýt.
:c2 Rodičovská třída dědí všechny metody mateřské třídy
:c3 Rozšiřovaná třída zdědí všechny nesoukromé metody a třídní proměnné předka
:c4 K utváření hierarchie tříd
:c1:c3:c4 ok ex
--
K čemu slouží metody
:r1 K matematickým výpočtům
:r2 Ke statistickým výpočtům
:r3 K několikerému používání stejné posloupnosti příkazů
:r4 K tvorbě objektů
:r3 ok
--
K čemu může sloužit return u metod
:c1 Okamžité ukončení metody
:c2 Vrátí na začítek kódu
:c3 Vrátí hodnotu
:c4 Vrátí na začátek metody
:c1:c3 ok ex
--
Jakou hodnotu bude mít prvek pole s indexem 3?
int[] p = new int[10];
for( int i = 0; i < p.length; i++ ) {
p[i] = i+2;
}
:c1 3
:c2 4
:c3 5
:c4 6
:c3 ok ex
--
Jakou hodnotu bude mít prvek s indexem 3?
int[]cisla = { 3, 5, 6, 7};
:c1 3
:c2 5
:c3 6
:c4 7
:c4 ok ex
--
Jakou hodnotu bude mít prvek s indexem p[2][3]
int[][] p = new int[4][4];
for( int i = 0; i < p.length; i++ ) {
for( int j = 0; j < p.length; j++ ) {
p[i][j] = j;
}
}
:c1 1
:c2 2
:c3 3
:c4 4
:c3 ok ex
--
K čemu mohou sloužit třídy
:c1 K tvorbě instancí
:c2 K tvorbě objektů
:c3 Dědičnost
:c4 K definici pole
:c1:c2:c3 ok ex
--
Pokud použijem u třídy specifikátor přístupu protectec. Jaké třídy budou moci přistupovat k opracím
a proměnným?
:c1 jakékoliv třídy
:c2 Přístup pouze z dané třídy
:c3 Mohou přistupovat třídy stejného balíku, případně z potomka třídy kdekoliv
:c4 Z kterékoliv třídy stejného balíku
:c3 ok ex
--
K čemu slouží konstruktory
:c1 zadání hodnot instanci třídy
:c2 Konstruuje třídu
:c3 spouští instanci třídy
:c4 Z jedné indstance implicitně vytváří jinou instanci třídy
:c1 ok ex
--
Kolik metod (nezděděných) bude mít k dispozici objekt zaměstnanec?
class Zamestnanec {
public Zamestnanec(int vek, int plat) {
this.vek = vek;
this.plat = plat;
}
protected int vek = 1;
public int vratVek() { return vek; }
public void nastavVek(int vek) { this.vek = vek; }
protected int plat = 1;
public int vratPlat() { return plat; }
public void nastavPlat(int plat) { this.plat = plat; }
public void predstavSe(){
System.out.println("Muj vek a plat jsou " + vek+"let "+plat+"Korun");
}
public static void main(String[] args) {
Zamestnanec zamestnanec = new Zamestnanec(30,100);
}
}
:r1 1
:r2 2
:r3 3
:r4 4
:r5 5
:r5 ok
--
What kind of comments are in the following codes?
/**
* Main program class.
*/
public class Main {
public static void main( String[] args ) {
/* Prints the answer */
System.out.println( 42 ); // answer is 42
}
}
:c1 one line
:c2 Multiline
:c3 Documentation
:c4 Compilation
:c1:c2:c3 ok ex
--
256 457 can be stored in data types
:c1 byte
:c2 short
:c3 int
:c4 long
:c3:c4 ok ex
--
The Java Virtual Machine task is :
:r1 Provide programs always the same environment
:r2 Compile code
:r3 GUI for creating a program
:r1 ok
--
The number 315 can be stored in data types
:c1 byte
:c2 short
:c3 int
:c4 long
:c2:c3:c4 ok ex
--
Číslo 2,6 můžeme uložit do datových typů
:c1 int
:c2 long
:c3 float
:c4 double
:c3:c4 ok ex
--
Číslo 256 457 můžeme uložit do datových typů
:c1 byte
:c2 short
:c3 int
:c4 long
:c3:c4 ok ex
--
String s3 = s1 + s2;
:c1 s1 + s2
:c2 jdk7.0
:c3 jdk
:c4 7.0
:c2 ok ex
--
boolean c = a<=b;
:c1 true
:c2 false
:c3 chyba
:c1 ok ex
--
int y = x++;
:r1 0
:r2 1
:r3 2
:r4 3
:r2 ok
--
Hodnota x bude
int x=24;
x /= 2;
:r1 24
:r2 2
:r3 12
:r4 chyba
:r3 ok
--
Tento cyklus proběhne:
int x = 5;
while( x >= 0 ) {
System.out.println( x );
x --;
}
:r1 ani jednou
:r2 2x
:r3 3x
:r4 4x
:r5 5x
:r6 6x
:r6 ok
--
Kolikrát proběhne tento cyklus:
int s = 99;
while( s > 0 ) {
if( s%10 == 0 ) {
break;
}
s = s-1;
System.out.println( s );
}
:n
:n="9" ok
--
K čemu slouží dědičnost
:c1 koncové (final) metody rozřiřovaná třída zdědí, ale nemůže je překrýt.
:c2 Rodičovská třída dědí všechny metody mateřské třídy
:c3 Rozšiřovaná třída zdědí všechny nesoukromé metody a třídní proměnné předka
:c4 K utváření hierarchie tříd
:c1:c3:c4 ok ex
--
K čemu slouží metody
:r1 K matematickým výpočtům
:r2 Ke statistickým výpočtům
:r3 K několikerému používání stejné posloupnosti příkazů
:r4 K tvorbě objektů
:r3 ok
--
K čemu může sloužit return u metod
:c1 Okamžité ukončení metody
:c2 Vrátí na začátek kódu
:c3 Vrátí hodnotu
:c4 Vrátí na začátek metody
:c1:c3 ok ex