Jaké druhy komentářů jsou v následujícím kódů?
/** * Hlavní třída programu. */ public class Hlavni { public static void main( String[] args ) { /* vytiskne odpověď */ System.out.println( 42 ); // odpověď je 42 } } :c1 jednořádková :c2 výceřádkový :c3 dokumentační :c4 kompilační :c1:c2:c3 ok ex -- Číslo 256 457 můžeme uložit do datových typů :c1 byte :c2 short :c3 int :c4 long :c3:c4 ok ex -- Úkolem Java Virtual Machine je :r1 Poskytovat programům vždy stejné prostředí :r2 Kompilace kódu :r3 GUI pro tvorbu programu :r1 ok -- Číslo 315 můžeme uložit do datových typů :c1 byte :c2 short :c3 int :c4 long :c2:c3:c4 ok ex -- Číslo 2,6 můžeme uložit do datových typů :c1 int :c2 long :c3 float :c4 double :c3:c4 ok ex -- Jakiu hodnotu bude mít proměnná c int a = 5; int b = 6; boolean c = a<=b; :c1 true :c2 false :c3 chyba :c1 ok ex -- Jakou hodnotu bude mít řetězec s int x = 82; String s = "Vaše hmotnost je: " + x + " Kg"; :c1 "Vaše hmotnost je: " + x + "Kg" :c2 Vaše hmotnost je: 42 Kg :c3 42 :c4 chyba :c2 ok ex -- Jakou hodnotu bude mít řetězec s3?
String s1 = "jdk", s2 = "7.0"; String s3 = s1 + s2; :c1 s1 + s2 :c2 jdk7.0 :c3 jdk :c4 7.0 :c2 ok ex -- Pro jednořádkový komentář používáme znaky :c1 ++ :c2 // :c3 -- :c4 ** :c2 ok ex -- Co bude výstupem: int m = 6; System.out.printf( "Slon africký váží %d tun", m ); :r1 Slon africký váží %d tun :r2 Slon africký váží 6d tun :r3 Slon africký váží 6 tun :r4 Chyba :r3 ok -- Jakou hodnotu bude mít proměnná y?
int x = 1; int y = x++; :r1 0 :r2 1 :r3 2 :r4 3 :r2 ok -- Hodnota a bude:
int x=0;
int y=5;
boolean a = x == 0 && y <= 0;
:r1 false :r2 true :r3 chyba :r1 ok -- Hodnota a bude:
int x=0;
int y=5;
boolean a = x == 0 || y <= 0;
:r1 true :r2 false :r3 chyba :r1 ok -- Hodnota x bude

int x=24;
x /= 2;
:r1 24 :r2 2 :r3 12 :r4 chyba :r3 ok -- Hodnota y bude:
int x = 5;
int y = x + ++x; :r1 9 :r2 10 :r3 11 :r4 12 :r3 ok -- Vypíše se:
int mesic =3;
boolean jeMaj = (mesic == 5); if( jeMaj ) { System.out.println( "je lásky čas" ); }
else {
System.out.println( "neni maj" )
} :r1 je lásky čas :r2 neni maj :r3 true :r4 false :r2 ok -- Tento cyklus proběhne:

int x = 5;
while( x >= 0 ) {
System.out.println( x );
x --;
} :r1 ani jednou :r2 2x :r3 3x :r4 4x :r5 5x :r6 6x :r6 ok -- Tento cyklus proběhne
int x = 5;
do {
System.out.println( x ); x --; } while (x < 0); :r1 nekonečně mnohokrát :r2 0x :r3 1x :r4 2x :r5 5x :r1 ok -- Kolikrát proběhne tento cyklus: for( int a = 1; a < 4; a++ ) { System.out.println( a ); } :r1 0x :r2 1x :r3 2x :r4 3x :r5 4x :r6 nekonečně krát :r4 ok -- Kolikrát proběhne tento cyklus: int s = 99; while( s > 0 ) { if( s%10 == 0 ) { break; } s = s-1; System.out.println( s ); } :n :n="9" ok -- K čemu slouží dědičnost :c1 koncové (final) metody rozřiřovaná třída zdědí, ale nemůže je překrýt. :c2 Rodičovská třída dědí všechny metody mateřské třídy :c3 Rozšiřovaná třída zdědí všechny nesoukromé metody a třídní proměnné předka :c4 K utváření hierarchie tříd :c1:c3:c4 ok ex -- K čemu slouží metody :r1 K matematickým výpočtům :r2 Ke statistickým výpočtům :r3 K několikerému používání stejné posloupnosti příkazů :r4 K tvorbě objektů :r3 ok -- K čemu může sloužit return u metod :c1 Okamžité ukončení metody :c2 Vrátí na začítek kódu :c3 Vrátí hodnotu :c4 Vrátí na začátek metody :c1:c3 ok ex -- Jakou hodnotu bude mít prvek pole s indexem 3? int[] p = new int[10]; for( int i = 0; i < p.length; i++ ) { p[i] = i+2; } :c1 3 :c2 4 :c3 5 :c4 6 :c3 ok ex -- Jakou hodnotu bude mít prvek s indexem 3? int[]cisla = { 3, 5, 6, 7}; :c1 3 :c2 5 :c3 6 :c4 7 :c4 ok ex -- Jakou hodnotu bude mít prvek s indexem p[2][3] int[][] p = new int[4][4]; for( int i = 0; i < p.length; i++ ) { for( int j = 0; j < p.length; j++ ) { p[i][j] = j; } } :c1 1 :c2 2 :c3 3 :c4 4 :c3 ok ex -- K čemu mohou sloužit třídy :c1 K tvorbě instancí :c2 K tvorbě objektů :c3 Dědičnost :c4 K definici pole :c1:c2:c3 ok ex -- Pokud použijem u třídy specifikátor přístupu protectec. Jaké třídy budou moci přistupovat k opracím a proměnným? :c1 jakékoliv třídy :c2 Přístup pouze z dané třídy :c3 Mohou přistupovat třídy stejného balíku, případně z potomka třídy kdekoliv :c4 Z kterékoliv třídy stejného balíku :c3 ok ex -- K čemu slouží konstruktory :c1 zadání hodnot instanci třídy :c2 Konstruuje třídu :c3 spouští instanci třídy :c4 Z jedné indstance implicitně vytváří jinou instanci třídy :c1 ok ex -- Kolik metod (nezděděných) bude mít k dispozici objekt zaměstnanec? class Zamestnanec { public Zamestnanec(int vek, int plat) { this.vek = vek; this.plat = plat; } protected int vek = 1; public int vratVek() { return vek; } public void nastavVek(int vek) { this.vek = vek; } protected int plat = 1; public int vratPlat() { return plat; } public void nastavPlat(int plat) { this.plat = plat; } public void predstavSe(){ System.out.println("Muj vek a plat jsou " + vek+"let "+plat+"Korun"); } public static void main(String[] args) { Zamestnanec zamestnanec = new Zamestnanec(30,100); } } :r1 1 :r2 2 :r3 3 :r4 4 :r5 5 :r5 ok -- What kind of comments are in the following codes? /** * Main program class. */ public class Main { public static void main( String[] args ) { /* Prints the answer */ System.out.println( 42 ); // answer is 42 } } :c1 one line :c2 Multiline :c3 Documentation :c4 Compilation :c1:c2:c3 ok ex -- 256 457 can be stored in data types :c1 byte :c2 short :c3 int :c4 long :c3:c4 ok ex -- The Java Virtual Machine task is : :r1 Provide programs always the same environment :r2 Compile code :r3 GUI for creating a program :r1 ok -- The number 315 can be stored in data types :c1 byte :c2 short :c3 int :c4 long :c2:c3:c4 ok ex -- Číslo 2,6 můžeme uložit do datových typů :c1 int :c2 long :c3 float :c4 double :c3:c4 ok ex -- Číslo 256 457 můžeme uložit do datových typů :c1 byte :c2 short :c3 int :c4 long :c3:c4 ok ex -- String s3 = s1 + s2; :c1 s1 + s2 :c2 jdk7.0 :c3 jdk :c4 7.0 :c2 ok ex -- boolean c = a<=b; :c1 true :c2 false :c3 chyba :c1 ok ex -- int y = x++; :r1 0 :r2 1 :r3 2 :r4 3 :r2 ok -- Hodnota x bude int x=24; x /= 2; :r1 24 :r2 2 :r3 12 :r4 chyba :r3 ok -- Tento cyklus proběhne: int x = 5; while( x >= 0 ) { System.out.println( x ); x --; } :r1 ani jednou :r2 2x :r3 3x :r4 4x :r5 5x :r6 6x :r6 ok -- Kolikrát proběhne tento cyklus: int s = 99; while( s > 0 ) { if( s%10 == 0 ) { break; } s = s-1; System.out.println( s ); } :n :n="9" ok -- K čemu slouží dědičnost :c1 koncové (final) metody rozřiřovaná třída zdědí, ale nemůže je překrýt. :c2 Rodičovská třída dědí všechny metody mateřské třídy :c3 Rozšiřovaná třída zdědí všechny nesoukromé metody a třídní proměnné předka :c4 K utváření hierarchie tříd :c1:c3:c4 ok ex -- K čemu slouží metody :r1 K matematickým výpočtům :r2 Ke statistickým výpočtům :r3 K několikerému používání stejné posloupnosti příkazů :r4 K tvorbě objektů :r3 ok -- K čemu může sloužit return u metod :c1 Okamžité ukončení metody :c2 Vrátí na začátek kódu :c3 Vrátí hodnotu :c4 Vrátí na začátek metody :c1:c3 ok ex