Informační a komunikační technologie Pro multimédia je charakteristické: :r1 sloučení audiovizuálních prostředků s počítači a dalšími zařízeními. :r2 využití audiovizuálních prostředků. :r3 využití počítačů :r4 využití nejnovějších technologií ve výuce :r1 ok 2 -- Co je to multimediální systém? :r1 všechny odpovědi správné :r2 kombinace textových, obrazových, zvukových a filmových dat :r3 souhrn technických prostředků :r4 kombinované audiovizuální prostředky s počítači a dalšími zařízeními :r1 ok 2 -- Typické znaky multimédií nezahrnují: :r1 zahrnují všechny zmíněné znaky :r2 text :r3 interaktivita :r4 obraz a audio :r1 ok 2 -- Co znamená zkratka LMS? :r1 systémy pro řízení studia :r2 výukový systém :r3 prostředky audiovizuální techniky :r4 nástroje vzájemné komunikace lektora a klienta :r1 ok 2 -- Co je to hypermédium? :r1 digitální prostředek obsahující aktivní odkazy na texty, tabulky, animace, zvuk :r2 text složený z bloků slov nebo symbolů elektronicky propojených v neukončené struktuře. :r3 prostředek vizuální techniky :r4 digitální prostředek obsahující hypertextové a hypermediální prvky :r1 ok 2 -- „Digitální prostředek v podobě sítě propojující hlavní linii textu s mediálními prvky umožňující při učení postupovat jedinečným a individuálním způsobem“ je definice :r1 hypertextových a hypermediálních didaktických prostředků :r2 hypermédia :r3 LMS :r4 Moodle :r1 ok 2 -- Trenažery patří mezi :r1 dynamické modely :r2 statické modely :r3 virtuální modely :r4 nepatří do žádné z kategorií :r1 ok 2 -- Jakou funkci neplní modely technických prostředků ve výuce? :r1 verifikační :r2 informační :r3 motivační a simulační :r4 ergonomickou :r1 ok 2 -- Epiprojektor patří mezi :r1 prostředky pro statickou projekci :r2 prostředky pro dynamickou projekci :r3 nepromítací pomůcky :r4 prostředky audio techniky :r1 ok 2 -- Hlavní přístupy k médiím nezahrnují :r1 konstruktivismus. :r2 mediální optimismus. :r3 mediální pesimismus :r4 mediacismus :r1 ok 2 -- Mediacismus je termínem označujícím :r1 přílišné spoléhání se na média. :r2 negativní aspekty technologicko-mediálního rozvoje. :r3 odmítavý přístup ke splynutí člověka a technologie :r4 média jako hybatele společnosti :r1 ok 2 -- Jednosměrné proudění informací od jednoho a více komunikátorů k mnoha komunikantům je označováno jako :r1 masová komunikace. :r2 intrapersonální komunikace :r3 interpersonální komunikace :r4 skupinová komunikace :r1 ok 2 -- Základní funkce komunikace dle Vybírala jsou: :r1 informovat, instruovat, přesvědčit, vyjednat, pobavit :r2 informovat, instruovat, přesvědčit, reagovat, poučit :r3 informovat, instruovat, vyjednat, pobavit, zhodnotit :r4 informovat, instruovat, reagovat, poučit, zhodnotit :r1 ok 2 -- Zdrojem komunikace je :r1 komunikátor :r2 kanál (prostor) :r3 komuniké :r4 komunikant :r1 ok 2 -- Soubor kompetencí napomáhajících uživateli vyhledávat, analyzovat, hodnotit informace a dále je předávat je označován jako: :r1 mediální gramotnost :r2 komunikační schopnost :r3 mediální výchova :r4 extropismus :r1 ok 2 -- Funkce médií nezahrnují :r1 Autoevaluační funkci :r2 informační funkci :r3 zábavnou funkci :r4 edukační funkci :r1 ok 2 -- Co pro vývoj médií znamenal počátek 90.let? :r1 období transformace médií :r2 počátek vývoje osobních počítačů :r3 zahájení cenzury, konec svobody projevu :r4 využívání médií pro šíření ideologie :r1 ok 2 -- Kdy byl představen první internetový prohlížeč? :r1 1991 :r2 1981 :r3 1985 :r4 1996 :r1 ok 2 -- Činitelé komunikace nezahrnují :r1 zpětnou vazbu :r2 kanál :r3 sdělení :r4 zdroj :r1 ok 2 -- Hlavní znak konstruktivisticky pojaté výuky je :r1 přechod od transmisivního vyučování k sebeiniciaci :r2 přechod od sebeřízení k evaluaci :r3 přechod od sebeučení k „tebeučení“ :r4 role lektora jako organizátora učebního procesu :r1 ok 2 --