Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Bc. Řízení lidských zdrojů Závěrečná zpráva o průběhu semestrální praxe Aneta Saifrtová 2024 Prohlášení Prohlašuji, že jsem závěrečnou zprávu o průběhu semestrální praxe vypracoval/a samostatně a že údaje zde uvedené jsou pravdivé. V Českých Budějovicích, dne: 17.4.2024 Obsah 1 Úvod 1 2 Náplň a průběh praxe 2 3 Zhodnocení praxe studentem 3 4 Závěr 4 Přílohy 5 t 1 Úvod Společnost VŠEOBECNÝ LÉKAŘ byla založena v roce 2014 manželi prim. MUDr. Olgou Janovskou a Ing. Tomášem Janovským. Koncept společnosti se opírá o základní myšlenku podpory lékařů silným administrativním týmem v duchu přesvědčení, že lékař má léčit, nikoli se zatěžovat administrativou. Postupem času tak na těchto základech vznikla silná a stabilní společnost s pevnými hodnotami, která chová upřímný respekt nejen ke svým pacientům, ale zároveň i ke svým lékařům a dalším zaměstnancům. VŠEOBECNÝ LÉKAŘ je moderní, dynamická, ryze česká rodinná zdravotnická společnost. Poskytujeme služby ambulantní péče praktického lékaře na území celé České republiky. Naším posláním je poskytovat kvalitní, šetrnou a dlouhodobou zdravotní péči zaměřenou na individuální potřeby pacienta. Aktuálně sdružujeme na 46 ordinací praktických lékařů pro dospělé a praktických lékařů pro děti a dorost. Spolupracujeme se všemi zdravotními pojišťovnami a registrujeme nové pacienty všech pojišťoven. Působíme rovněž ve více než 95 domovech sociálních služeb, kde poskytujeme pravidelnou návštěvní zdravotní péči. Zajišťujeme návštěvní službu sestry v terénu. 4 2 Náplň a průběh praxe Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty v oblasti sledovaní situace na trhu práce, zajišťování náboru nových zaměstnanců, tvorba inzerátů, pohovory s uchazeči, až po finálni výběr nových zaměstnanců. Při výběru nových uchazečů dokáže dobře vyhodnotit, zda se dotyčný uchazeč hodí do týmu i z osobního hlediska. Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty v oblasti správy nejrůznějších školení a certifikací, přidělování kurzů jednotlivým zaměstnancům dle potřeby a jejich pracovních pozic. Organizuje vzdělávací akce jako jsou školení a semináře. Jako dobrý personalista disponuje velkou dávkou empatie, má vynikající komunikační dovednosti, pevné nervy a schopnost odolávat stresu. Pro zaměstnance ve spolupráci s vedením společnosti připravuje finanční i výkonovou motivaci (finanční odměna, povýšení, možnost budoucího zvýšení mzdy, pochvala nebo uznání od kolegů či nadřízených). Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty v oblasti pořádání teambuildingových akcí a distribuci novinek a zpráv z firmy. Plní roli prostředníka mezi vedením společnosti a řadovými zaměstnanci. Přijímá stížnosti, případné spory a podněty od zaměstnanců. Ovládá zásady tvorby a vedení personální agendy - vedení evidence zaměstnanců a jejich osobních údajů, dohlíží na soulad se související legislativou, spravuje veškeré pracovně-právní písemnosti a dokumenty. Administrativně zajišťuje odměňování a hodnocení zaměstnanců. Zvládá agendu spojenou s komunikací se zdravotními pojišťovnami a se správou sociálního zabezpečení - elektronické odesílání přihlášek a odhlášek zaměstnanců. 3 Zhodnocení praxe studentem Praxe v oblasti personálního managementu při mém zaměstnání jako personalisty mi přináší velkou spokojenost. Navzdory ustáleným pravidlům se podílím na postupných změnách v našem personálním oddělení, spolupracujíc s kolegyněmi a ředitelkou. I když jsou tyto změny poměrně malé, každý úspěšně implementovaný krok mě těší. Díky mému studiu na VSTE lépe chápu náročnost práce personalisty a získávám cenné rady od odborníků, které sdílím s kolegy. Do budoucna bych se stále ráda věnovala personalistice jako takové. Ráda komunikuji s lidmi, což mě v mém zaměstnání naplňuje. Ráda bych i nakoukla do mzdové agendy, a přiučila se něco nového. 6 4 Závěr Okruhy 1 až 5 považuji za úspěšně zvládnuté, protože se jim věnuji a aktivně se snažím prohlubovat své znalosti a dovednosti. Studium na VŠTE obor řízení lidských zdrojů mi poskytuje nové perspektivy a moderní přístupy v oblasti HR, což mi pomáhá vykonávat práci s nadšením. Moje ředitelka je skvělá spolupracovnice, která je odbornice ve svém oboru, a její konzultace je vždy velmi užitečná. Společně na HR tvoříme efektivní tým, který dokáže řešit situace a problémy s úspěchem. 7