Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Závěrečná prezentace o průběhu semestrální praxe Autor: František Šalek UČO: 30529 České Budějovice, leden 2024 Představení společnosti Představení společnosti ●dm drogerie markt s.r.o. ●Jednička na drogistickém trhu v ČR ●V ČR první prodejna v roce 1993 ●Dceřiná společnost dm Rakousko ●Centrální správa v Českých Budějovicích ●Aktuálně 258 prodejen po celé ČR + online shop ●Obrat v OR 2022 /2023 16,3 miliardy Kč (18,33%) ●4 600 spolupracovníků ● ● Pracovní pozice v dm Pracovní pozice v dm ●2000 – 2005 IT technik – podpora filiálkových systémů ●2005 – 2006 IT technik – podpora centrálních systémů ●2006 – 2017 Oblastní manažer – řízení filiálkových týmů ●2017 – 2024 Sortimentní manažer –řízení sortimentu ● ● Náplň a průběh praxe Úkoly a činnosti ●Aktivním vedení spolupracovníků ●Vlastní rozvoj a rozvoj spolupracovníků ●Implementace štíhlých pracovních procesů ●Zajišťování horizontálního i vertikálního informačního toku ●Definování cílů pro svou pracovní skupinu ●Vyhodnocování a analýza výsledků a stanovení opatření ●Zodpovědnost za svěřený sortiment a dosahování resortních cílů ●Utváření strategie ve svěřené oblasti a sortimentu Úkoly a činnosti ●Naplňování zásad společnosti a vzor pro spolupracovníky ●Působení ve společnosti jako odborník/profesionál a jako interní poradce ●Znalosti, cíle a strategie jsou základem pro další rozvoj společnosti ●Kontrola účetních dokladů a správnosti účtování ●Interní a externí komunikace zúčtování obchodních podmínek ● ● Analytické schopnosti ●Správa sortimentu s ročním obratem 2,5 mld. Kč ●Analýza vývoje svěřeného sortimentu ●Analýza tržních a marketingových studií ●Orientace se v hospodářských výsledcích firmy ●Analýza ekonomiky sortimentu ●Analýzy v MS Excel nebo rozvinutých databázových systémech ● ● Marketingové znalosti ●Přidělování marketingových nástrojů ●Zodpovědnost za cenotvorbu a vyjednávání obchodních podmínek s dodavateli ●Znalost firemní marketingové strategie a cílů ●Spolupráce s oddělením marketingu na utváření marketingových a CSR kampaní ●Utváření firemního marketingového plánu a sestavování jednotlivých marketingových instrumentů ● ● Zhodnocení praxe Zhodnocení praxe ●Aktuální pozice 7 let (v dm přes 23 let) ●Plnění krátkodobých i strategických úkolů a cílů ●Koncepční myšlení z pohledu celku a znalost oblasti působnosti ●Plánování, predikce, utváření strategie sortimentu ●Jednání s interními i externími partnery ●Vyjednávání obchodních kontraktů ●Vedení pracovních týmů a projektů ● Děkuji za pozornost