VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky program: Podniková ekonomika SZZ: Podniková ekonomika VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky Program: Podniková ekonomika Název SZZ: Podniková ekonomika Prerekvizity: 1. Nauka o podniku 2. Nákup a řízení zásob 3. Výrobní proces 4. Marketing 5. Obchodní činnost Vypracoval: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. doc. Ing. Eva Ružinská, PhD., MBA doc. Ing. Jan Valíček, Ph.D. Ing. Radim Dušek, Ph.D. Podpis: Schválil garant programu doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Podpis: Datum vydání 13. 7. 2021 Platnost od: pro nástup ZS 2020 Platnost do: Odvolání VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky program: Podniková ekonomika SZZ: Podniková ekonomika VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy Nauka o podniku 1. Vztah mikroekonomie a podnikové ekonomiky. 2. Majetková a kapitálová struktura podniku, organizační efektivnost. 3. Činnosti a funkce podniku, výroba, prodej a řízení zásob. 4. Investiční rozhodování, facility management a současné trendy v podnikové ekonomice. Nákup a řízení zásob 1. Proces nákupu a zásobování v podniku. 2. Druhy zásob a plánování nákupu. 3. Řízení zásob v podniku. 4. Systémy zásobování. Výrobní proces 1. Výrobní proces a výrobní systém. 2. Plánování výroby, výrobní kapacita. 3. Systémy hodnocení kvality výroby. 4. Podpůrné techniky výrobní logistiky. Marketing 1. Marketing a marketingový mix. 2. Marketingový výzkum. 3. Proces STP (Segmentation-Targeting-Positioning). 4. Komunikační mix. Obchodní činnost 1. Obchod – vymezení obchodu, jeho funkce a historický vývoj. 2. Obchodní kategorie a obchodní sortiment. 3. Maloobchod, rozdělení maloobchodní činnosti, retailing. 4. Mezinárodní obchod, jeho výhody a nevýhody, kupní smlouva v MO. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky program: Podniková ekonomika SZZ: Podniková ekonomika VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Doporučená literatura 1. Nauka o podniku SYNEK, M., 2011. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 3494-1. VOCHOZKA, M. et al., 2012. Podniková ekonomika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4372-1. SYNEK, M. et al., 2015. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck. ISBN 978- 80-7400-274-8. 2. Nákup a řízení zásob SYNEK, M., 2011. Manažerská ekonomika. Praha: Grada. 5. vyd. ISBN 978-80-247-3494-1. VOCHOZKA, M. a P. MULAČ, 2012. Podniková ekonomika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4372-1. TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ, 2014. Integrované řízení výroby. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4486- 5. KISLINGEROVÁ, E., 2004. Manažerské finance. Praha: C.H. Beck. ISBN 80-7179-802-9. SYNEK, M. a E. KISLINGEROVÁ, 2010. Podniková ekonomika. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-740- 0336-3. EMMET, S., 2008. Řízení zásob. Jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1828-3. 3. Výrobní proces KMEC, J., D. KUČERKA, D a M. POPÍLKOVÁ, 2016. Výrobní proces – studijní opora. České Budějovice: VŠTE. JIRSÁK, P., M. MERVART a M. VINŠ, 2012. Logistika pro ekonomy - vstupní logistika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-958-6. SYNEK, M. a E. KISLINGEROVÁ, 2015. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-274-8. TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ, 2014. Integrované řízení výroby: od operativního řízení výroby k dodavatelskému řetězci. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4486-5. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky program: Podniková ekonomika SZZ: Podniková ekonomika VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz 4. Marketing SLABÁ, M., 2012. Marketing: Studijní opora pro kombinované studium. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-013-7. KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-4150-5. JAKUBÍKOVÁ, D., 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4670-8. KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-273-78699-3. KARLÍČEK, M. et al., 2018. Základy marketingu. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-5869-5. KOTLER, P. et al. 2019. Marketing Management_p4: European Edition. [s. l.]: Pearson Higher. ISBN 1292248440. 5. Obchodní činnost MULAČOVÁ, V. et al., 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 4780-4. HES, A., 2014. Obchodní nauka. Praha: Česká zemědělská univerzita. ISBN 978-80-2132-408-4. JANKŮ, M., 2019. WTO a právo mezinárodního obchodu. Praha: C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-735- 4. AKEHURST, G. a A. NICHOLAS, 2013. The Internationalisation of Retailing. [s. l.]: Routledge. ISBN 978-11-363-0476- 7. ŠTĚRBOVÁ, L., 2013. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-4694-4. KARLÍČEK, M., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5769-8.