VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Marketing VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky Obor: Ekonomika podniku Název SZZ: Marketing Prerekvizity: 1. Marketingová komunikace 2. Marketingové řízení Vypracoval: Mgr. Zdeněk Caha, MBA, Ph.D. Ing. Roman Švec, Ph.D. Podpis: Schválil garant oboru doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Podpis: Datum vydání 2. 7. 2018 Platnost od: pro nástup ZS 2016 Platnost do: Odvolání VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Marketing VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy 1. Marketingová komunikace, model marketingové komunikace 2. Reklama 3. Public relations, sponzoring 4. Corporate identity 5. Podpora prodeje, komunikace v místě prodeje, přímý marketing 6. Veletrhy a výstavy, B2B komunikace, event marketing, osobní prodej 7. Internetová komunikace a nové trendy marketingové komunikace 8. Principy marketingového řízení, marketingové prostředí 9. Marketingová situační analýza 10. Analýza konkurence firmy, měření a předvídání tržní poptávky 11. Řízení produktového portfolia 12. Značka 13. Řízení distribučních cest a logistika v marketingu 14. Problematika internacionalizace 15. Mezinárodní marketingový mix, adaptace, vs. standardizace 16. Formy vstupu na mezinárodní trhy 17. Formy vstupu na mezinárodní trhy 18. Rizika a platby v mezinárodním marketingu 19. Holistický marketing a hodnota poskytovaná zákazníkům 20. Společenská odpovědnost firem a etika v marketingu, integrovaná marketingová komunikace VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Marketing VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Doporučená literatura Marketingová komunikace povinná literatura KARLÍČEK, M a P KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622- 8. FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003. 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. doporučená literatura VAREY, Richard J. Marketing Communication : An Introduction to Contemporary Issues [elektronický zdroj]. Routledge, 2001. 415 s. ISBN 9780203466919 SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247- 2866-7 VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. Marketingové řízení povinná literatura KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2013. 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Marketing VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz doporučená literatura MACHKOVÁ, Hana a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014. 256 s. ISBN 978-80-247-4874-0. MACHKOVÁ, Anna, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4. SLABÁ, Marie. Marketing management I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011. 156 s. ISBN 978- 80-87278-84-0. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Thirteenth ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008. 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6.