VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Čínské trhy VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky Obor: Ekonomika podniku Název SZZ: Čínské trhy Prerekvizity: 1. Podnikání na čínských trzích 2. Úvod do studia čínských trhů Vypracoval: Ing. Veronika Humlerová, Ph.D. Podpis: Schválil garant oboru doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Podpis: Datum vydání 2. 7. 2018 Platnost od: pro nástup ZS 2016 Platnost do: Odvolání VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Čínské trhy VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy 1. Základní informace o Čínské lidové republice, geografie, klima, biogeografie a hydrologie, zemědělství a ochrana přírody Čínské lidové republiky. 2. Demogeografie Čínské lidové republiky. 3. Čínská filozofie a kultura, místní zvyklosti a vztahy v Čínské lidové republice. 4. Hierarchie a struktura čínské společnosti. Specifika neverbální komunikace čínské kultury. 5. Dějiny Číny. 6. Obchodní jednání a profesní etiketa v Čínské lidové republice. 7. Mezikulturní komunikace a její specifika v obchodních vztazích s Čínskou lidovou republikou. 8. Specifika vyjednávání s čínskými partnery. 9. Etiketa stolování 10. Doprava a průmysl v Čínské lidové republice. Logistika v mezinárodním obchodu. 11. Marketingové prostředí a specifika marketingu na čínských trzích. 12. Marketingový výzkum a čínské trhy. Marketingový mix na čínských trzích. 13. Kupní chování spotřebitelů, faktory ovlivňující spotřební chování na čínských trzích. 14. Produkt na čínských trzích. Značka a brand management na čínských trzích. 15. Komunikační mix na čínských trzích. Reklama a reklamní trh Čínské lidové republiky. 16. Specifika managementu a řízení lidských zdrojů na čínských trzích. 17. Postavení Čínské lidové republiky v mezinárodním obchodu - komoditní a teritoriální struktura, zahraničně-obchodní politika Čínské lidové republiky a její nástroje. Clo a celní řízení, celní řízení při importu zboží z Čínské lidové republiky. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Čínské trhy VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz 18. Obchodní politika zemí EU, vztah trhů států EU k trhům Čínské lidové republiky, vývoj obchodních vztahů mezi Českou republikou a Čínskou lidovou republikou. Specifické problémy mezinárodního obchodu a rizika podnikání v Čínské lidové republice z mezinárodního pohledu. 19. Trh Čínské lidové republiky – historický vývoj a aktuální stav. Podnikatelské prostředí na trzích Čínské lidové republiky. 20. Podstata, význam a východiska mezinárodního obchodu, členství Čínské lidové republiky v mezinárodních institucích. Obchodní význam tzv. Hedvábné stezky (Silk Road). Doporučená literatura Podnikání na čínských trzích povinná literatura Švihnos Michal. Dovoz zboží z Číny: Import snadno, bezpečně a legálně. Internet Consulting, 2013, 193 s. ISBN: 978-80-2604-274-7. TOOHEY, Lisa, Colin PICKER a Jonathan GREENACRE. China in the International Economic Order: New Directions and Changing Paradigms. Cambridge University Press, 2015. 344 s. ISBN 978-1- 107-06201-6. info SLABÁ, Marie, Roman ŠVEC, Qi. HUDEČKOVÁ a Lukáš KUČERA. Postavení Číny v mezinárodním obchodě : vysokoškolská učebnice. 2., rozšířené vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 177 s. ISBN 978-80-7468-091-5. info doporučená literatura Wang, Cheng Lu. Handbook of Contemporary Marketing in China: Theories and Practices (Management Science: Theory and Applications). Nova Science Publishers, Inc., 2013. 302 p. ISBN: 978-1622576432. Midler Paul. Made in Čína: pohled do zákulisí čínské velkovýroby. Praha: Práh, 2015. ISBN: 978- 80-7252-577-527-2. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Čínské trhy VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Úvod do studia čínských trhů povinná literatura LIŽBETINOVÁ, Lenka a Qi. HUDEČKOVÁ. Etika a obchodní jednání na čínských trzích. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 98 s. ISBN 978- 80-7468-094-6. info SELIGMAN, Scott D. Čínská obchodní etiketa : průvodce protokolem, společenským chováním a kulturou v Číně. 1. vyd. Praha : BB art, 2007. 269 s. ISBN 978-80-7381-127-3. info doporučená literatura KEAY, JOHN, 2009. China : A history. John Keay. 1st ed. London : HarperPress, 578 s. ISBN : 978-0-00-722178-3 GREGORY VEECK et al., 2011.. China's geography : globalization and the dynamics of political, economic, and social change. 2nd ed. Lanham : Rowman & Littlefield Publishers, 381 s. ISBN 978- 0-7425-6782-5 ALON, I. AND SHENKAR, O. 2003. Chinese culture, organizational behavior, and international business management. . Westport, CT : Praeger, 270 s. ; ISBN 1-56720-546-1 GULLOVÁ, Soňa. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2011. 253 s. ISBN 978-80-247-3777-5. info FANG, Tony. Chinese business negotiating style. Thousand Oaks : SAGE Publications, 1999. 339 s. ISBN 0-7619-1575-3. info