VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Obchod VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky Obor: Ekonomika podniku Název SZZ: Obchod Prerekvizity: 1. Technologie vedení obchodu 2. Obchodní podnikání Vypracoval: Mgr. Zdeněk Caha, MBA, Ph.D. Ing. Roman Švec, Ph.D. Podpis: Schválil garant oboru doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Podpis: Datum vydání 2. 7. 2018 Platnost od: pro nástup ZS 2016 Platnost do: Odvolání VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Obchod VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Tematické okruhy 1. Obchodní vyjednávání: 2. Úloha a postavení prodeje v podniku a řízení prodejního týmu: 3. Role sociální komunikace v obchodních vztazích 4. Kupní chování zákazníků 5. Prodejní techniky a prodejní úkoly 6. Prodejní kanály 7. Nákupní činnost, strategie nákupu a vyjednávání s dodavateli. 8. Péče o významné klienty 9. Prognóza prodejů a jejich hodnocení 10. Prodejní prezentace a proces prodeje 11. Řízení lidských zdrojů v obchodních firmách 12. Řízení rizika v obchodním podnikání 13. Územní strategie obchodních firem a řízení projektů 14. Space management obchodní jednotky 15. Řízení obchodního sortimentu 16. Řízení pohybu zboží a operativní řízení prodejny 17. Vliv informačních a komunikačních technologií na řízení obchodní firmy 18. Organizování v obchodních firmách 19. Řízení zásob v obchodě 20. Role značek v obchodním podnikání VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Tematické okruhy pro Státní závěrečné zkoušky obor: Ekonomika podniku SZZ: Obchod VŠTE IČO: 75081431 Okružní 517/10 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice www.VSTECB.cz Doporučená literatura 1. Technologie vedení obchodu JOBBER, David a Geoff LANCASTER. Selling and Sales Management. 10th Edition. Harlow: Pearson Education, 2015. 544 s. ISBN 978-12-920-7800-7 LIMBECK, Martin. Velká kniha o prodeji: Nový hardselling – Staňte se jedničkou na trhu. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN: 978-80-247-4095-9 INGRAM, Thomas a kol. Sales Management. Analysis and Decision Making. M.E.Sharp, 2012. 387 s. ISBN 978-07-656-3357-6 2. Obchodní podnikání MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ a Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 520 s. ISBN 978- 80-247-4780-4. HAMMOND, Richard. Chytře vedená prodejna: Jak mít více zákazníků a větší tržby. 3. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4162-8. CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2008. 305 s. ISBN 978-80-7261-167-6.