PRŮBĚŽNÁ KONTROLNÍ ZPRÁVA PROJEKTŮ REALIZOVANÝCH V INTERNÍ VÝZKUMNÉ SOUTĚŽI PRO EKONOMICKÉ ÚSTAVY Identifikace projektu Název projektu Řízení marketingové komunikace pro budování, udržování a ochranu identity a reputace v prostředí internetu Identifikační číslo projektu IVSUPS005 Hlavní řešitel František Pollák, doc., PhDr., PhD. Spoluřešitelé Michal Konečný, Mgr. Petra Pártlová, Ing., PhD. Radim Dušek, Ing., Ph.D. Nikola Sagapova, Ing. et Ing. 2x Akademický pracovník - Odborný asistent (od 09/2022) Skupina předmětů Skupina Marketing, Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Projekt je realizován za pracoviště Ústav podnikové strategie Projekt Cíl projektu Cílem projektu je realizováním komplexního výzkumu možností řízení marketingové komunikace v procesu budování a ochrany identity a reputace v prostředí internetu rozvinout poznatkovou bázi problematiky za účelem aproximace tématu směrem k prioritním osám významných evropských grantových schémat. V prvním pololetí řešení projektu byly vytvořeny předpoklady pro naplnění celkového cíle projektu v souladu s projektovou žádostí. V úvahu byla brána multioborový přesah tématu. Identifikovaná poznatková báze je průběžně doplňována o výsledky dílčích empirických analýz. Způsob řešení Řešení projektu v intencích vymezeného problémového okruhu se opírá v aktuální fázi implementace o systémový přístup a další vybrané podpůrné metody jako abstrakce, komparace, statistické metody a formalizaci procesů s následující posloupností: • Systémová analýza a dekompozice stavu poznání. • Syntéza, souvztažnost, synergie. • Stanovení indikátorů a faktorů (aktuálně řešené). Z pohledu využívaných metodologických postupů byly mimo dekompozice stavu poznání v problematice využity zejména základní metody pro analýzu reputace vycházející z analýzy sentimentu, kde ve specifických případech řešitelé využili rozšířenou metodiku TOR. Na vybraných objektech zkoumání řešitelé realizovali základní měření, jejichž prostřednictvím si lépe osvojili nezbytné poznatkové zázemí pro další výzkum v následujících fázích projektu. Výstupy projektu Výstupy projektu jsou kvantifikovatelné prioritně na úrovni konkrétních výstupů tvůrčí činnosti (jejich počtu a kvalitě) jednotlivých řešitelů projektu vyprodukovaných, respektive předložených řešiteli projektu k recenznímu jednání významným mezinárodním žurnálům během první fázi implementace. Z pohledu kvality i kvantity výstupů je možné konstatovat, že projekt směruje k naplnění jeho cíle. Výstupy jsou průběžně diseminovány širší odborné veřejnosti na mezinárodních kongresech, jakož i primární cílové skupině renomovaným akademikům, prostřednictvím jejich publikování ve vědeckých žurnálech. Zahraniční spolupráce (bonifikace) Předkládaný projekt je realizován ve spolupráci s Fakultou podnikového manažmentu Ekonomické univerzity v Bratislavě, a to jako navazující projekt, který vzešel z aktuálně implementovaného výzkumného projektu VEGA 1/0140/21 s názvem: „Výzkum ekonomicky významných faktorů podnikové reputace v kontextu udržitelného průmyslu a nízkouhlíkové ekonomiky.“ Metody Základním metodologickým aparátem je Systémová analýza a syntéza. Pro dosažení primárního cíle v jeho úvodní fázi jsou využity dominantně sekundární informační zdroje mající formu referenčních studií renomovaných autorů publikujících ve zkoumané problematice. Dekompozicí poznatků je vytvářená báze pro další zkoumání. Stejně tak bude vyspecifikováno portfolio postupů a indikátorů, které jsou následně podrobovány empirické analýze kvalitativního charakteru. Chronologicky je aplikován metodologický aparát analýzy sentimentu (AS), rozšířené analýzy sentimentu (ASA) a komplexního ukazatele TOR (Celková úroveň online reputace). Popis projektu Projekt je realizován ve třech fázích, rovnoměrně rozdělených v rámci definovaného období implementace. V první analytické fází projektu bila prozkoumána poznatková základna problematiky. V rámci druhé empirické fáze je aktuálně realizována analýza a testování na různorodých vzorkách, tvořených digitální přítomností vybraných subjektů v online prostředí. Z pohledu procesů probíhá projekt následovně: Do implementace projektu byli zapojeni všichni deklarovaní řešitelé rovnoměrně. Přičemž došlo k úpravě řešitelského kolektivu redukcí původního týmu o jednoho řešitele, který aktuálně na katedře dále nepůsobí. Z pohledu procesů byli řešitelé v úvodní fázi seznámeni s projektem, jeho cíli i metodikovu. Odpovědný řešitel realizoval sérii meetingů s cílem představit téma a metody, zprostředkoval všechny relevantní podklady a saturoval kolektiv vlastní literaturou. Odpovědný řešitel následně pověřil svého zástupce, Mgr. Konečného operativním plánováním a kontrolou implementace. Z pohledu projektu dohlíží zejména na koncepční směřování a strategické řízení projektu. Přičemž hlavní důraz klade na stěžejní výstupy nezbytné pro naplnění hlavního cíle projektu. Produkce těchto výstupů je plánována ve třetí, tj. diseminační fázi projetu. Harmonogram Začátek realizace projektu 17.1.2022 Ukončení realizace projektu 30.11.2022 Etapy projektu Projekt je realizován v souladu se schváleným harmonogramem. Aktuálně se implementace nachází ve druhé ze tří etap. Rozpočet a finanční přínosy Rozpočet Uveďte přehled doposud čerpaných položek rozpočtu (popis, částka). Finanční přínosy projektu ve výši 100 % nákladů. Uveďte doposud dosažené výsledky přispívající k naplnění plánovaných finančních přínosů projektu v podobě: 1. Publikačních aktivit podle platného číselníku ETMS (uveďte počet doposud dosažených publikačních výstupů a jejich zařazení do číselníku ETMS). (Vyplňte hodnotu článku evidovaného do ETMS, pokud je článek publikován, ale zatím neindexován, doplňte jeho budoucí hodnotu po zapsání do ETMS. V případě, že je článek dokončen, ale zatím nepublikován, doplňte také jeho budoucí hodnotu po zapsání do ETMS.) WOS (AIS) Druh výsledku podle ETMS Počet výstupů Výnos z výsledků zaevidovaných v ETMS Očekávaný výnos publikovaných výsledků Očekávaný výnos dokončených článků [1.230] Článek ve sborníku hodnocený v RIV [1.701] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve WoS – časopis v prvním decilu oboru [1.702] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve WoS – časopis v 1. kvartilu oboru [1.703] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve WoS – časopis v 2. kvartilu oboru 1 240 600 Kč [1.704] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve WoS – časopis v 3. kvartilu oboru [1.705] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve WoS – časopis v 4. kvartilu oboru [1.706] Recenzovaný odborný článek v odb. periodiku, obsažený ve WoS nebo SCOPUS, který nelze zařadit do kvartilu (časopisy bez IF čekající na jeho přidělení) Scopus (SJR) Druh výsledku podle ETMS Počet výstupů Finanční přínos z výsledků zaevidovaných v ETMS Očekávaný finanční přínos publikovaných výsledků Očekávaný finanční přínos dokončených článků [1.230] Článek ve sborníku hodnocený v RIV 4 46 746, 8 Kč [1.801] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve SCOPUS – časopis v prvním decilu oboru [1.802] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve SCOPUS – časopis v 1. kvartilu oboru 2 320 800 Kč [1.803] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve SCOPUS – časopis v 2. kvartilu oboru 4 789 130 Kč [1.804] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve SCOPUS – časopis v 3. kvartilu oboru 2 219 986, 58 Kč [1.805] Recenzovaný odborný článek v odborném periodiku, obsažený ve SCOPUS – časopis v 4. kvartilu oboru [1.706] Recenzovaný odborný článek v odb. periodiku, obsažený ve WoS nebo SCOPUS, který nelze zařadit do kvartilu (časopisy bez IF čekající na jeho přidělení) 2 140 183 Kč 2. Další výstupy generující příjmy (popište další doposud dosažené finanční přínosy projektu). V Českých Budějovicích dne: 30. 6. 2022 ………………………………….. Hlavní řešitel projektu