PLÁN REALIZACE STRATEGICKÉHO ZÁMĚRU PRO ROK 2022 Prioritní cíl 1: Poskytovat plnohodnotné a uplatnitelné vysokoškolské vzdělávání reflektující měnící se potřeby společnosti v oblasti technických a ekonomických studijních programů Operační cíl 1: A) Zvyšovat kvalitu vzdělávání akreditovaných studijních programů podle potřeb podnikové praxe a současné generace studentů Indikátory plnění o Aktivní zapojení odborníků z praxe u více jak 40 % předmětů profilujícího základu vyučovaných v jednotlivých profesně orientovaných studijních programech. o Aktivní zapojení významných podniků a institucí při přípravě nových studijních programů a krátkodobých kurzů v rámci CŽV, tak i podílejících se na zajištění realizace stávajících studijních programů (zadávání témat bakalářských a diplomových prací, praxe studentů aj.). o Zvýšení prostupnosti studia o 5%. o Růst počtu přihlášek ke studiu o 10 % meziročně. Plánovaná opatření o Monitoring trhu práce a jeho průběžné hodnocení z hlediska obsahu a potřeb studijních programů a jejich následné inovace. o Cílená spolupráce s podnikovou praxí s diferenciací na jednotlivé studijní programy, soubor externích poradců a odborníků z podnikové praxe za účelem jejich přímé účasti jak ve výukovém procesu, tak i podílejících se na organizaci studia a skladbě profilu absolventa. o Spolupráce s uživatelskou sférou při zajištění průběhu semestrálních studijních praxí v souladu s inovací předmětu Praxe, jak z hlediska jeho obsahu, formy zabezpečení, tak i vlastního procesu kontroly z hlediska získaných odborných i praktických kompetencí studentů. o Přizpůsobení nabídky studijních programů výsledkům průběžných analýz potřeb trhu práce zejména v Jihočeském regionu se zohledněním narůstajícího trendu digitalizace, robotizace a automatizace. * o Vyrovnání rozdílných vstupních znalostí nově přijatých studentů pomocí volitelných předmětů (např. volitelná matematika, nebo specializované předměty jako CAD systémy apod.). o Příprava navazujících stupňů vzdělávání za účelem ucelení vzdělávacího procesu. * o Zřízení pozice metodika, který bude zajišťovat kvalitu pedagogické činnosti a v případě potřeby poskytovat nezbytnou poradenskou a konzultační činnost pro akademické pracovníky. * o Cílená a systematická práce s talentovanými studenty, jejich zapojení do soutěží, projektů, smluvních zakázek atp. s možností poskytnout těmto vybraným studentům individuální studijní plán, na jehož sestavení by se studenti mohli aktivně podílet. * o Rozšíření nabídky služeb pro studující se specifickými vzdělávacími potřebami – specializace centra na konkrétní problémové oblasti. * o Analýza a hodnocení úspěšnosti studentů při naplňování požadovaných výstupů v rámci nastaveného studijního programu se zvýšeným akcentem na prostupnost studentů a dodržení standardní doby studia. V případě potřeby poskytnout studentům nezbytnou poradenskou a konzultační činnost prostřednictvím studijního oddělení školy a Kariérního centra. * o Tvorba a realizace konkrétní formy spolupráce se středními školami odpovídající profilaci VŠTE s diferenciací na oblast vzdělávání, tvůrčí a společenskou činnost. o Zvyšování informovanosti studentů o systému vysoké školy formou informačních brožur, videí a specializovaných workshopů pořádaných ve spolupráci se Studentskou unií. Odpovědnost o Prorektor pro studium a informatiku - Operační cíl 1: B) Rozšiřovat nabídku krátkodobých vzdělávacích kurzů podle potřeb podnikové praxe a uchazečů o studium Indikátory plnění o Monitoring trhu práce a poptávky po kurzech. o Nabídka CŽV obsahující minimálně 10 kurzů zaměřených na výkon povolání a 2 kurzů pro uchazeče o studium na VŠ. o Nabídka minimálně 3 rozšiřujících certifikovaných kurzů pro studenty a veřejnost. o Minimálně 400 účastníků zapojených do kurzů CŽV. o 100 aktivních účastníků zapsaných do kurzů U3V v roce 2022. Plánovaná opatření o Monitoring trhu práce se zaměřením na analýzu potřeb odborných a speciálních kurzů v rámci zvyšování profesní kvalifikace pro příslušné profese s cílem zpracovat nabídku krátkodobých vzdělávacích kurzů. o Získávání autorizace pro provádění zkoušek v rámci Národní soustavy kvalifikací, pouze kvalifikační úroveň 5 až 8.* o Zapojení do tvorby profesních kvalifikací, a to jako členové Sektorových rad nebo jako stvrzovatelé profesních kvalifikací (pouze kvalifikační úroveň 5 až 8). * o Harmonizace nabídky Centra celoživotního vzdělávání s potřebami uživatelské praxe především z Jihočeského regionu. o Efektivní provoz U3V a uzpůsobování nabídky kurzů cílové skupině. o Ve spolupráci s profesními svazy nabízet samostatné profesní certifikáty. Odpovědnost o Prorektor pro studium a informatiku Operační cíl 1: C) Posilovat mezinárodní dimenzi v oblasti vzdělávání Indikátory plnění o Minimálně 50 účastníků zapsaných v kurzech CŽV s mezinárodním akcentem v roce 2022. o Minimálně 20 samoplátců v akreditovaných studijních programech v roce 2022. o Mezinárodní mobility v počtu 60 studentů a 30 akademických pracovníků. o Akreditace minimálně 1 studijních programů vyučovaných v Anglickém jazyce. o Digitalizovaná administrace zahraničních mobilit. Plánovaná opatření o Zajištění mezinárodních mobilit studentů a akademických pracovníků specializovaným úsekem školy. * o Realizace vstupu kurzů celoživotního vzdělávání na mezinárodní trh v on-line podobě – tvorba prostředí, materiálů (videa a další interaktivní materiály).^ * o Účast na programech CEEPUS a ERASMUS +. o Využití virtuální nebo kombinované mobility případně využití konceptu „internacionalizace doma“.^ * o Příprava minimálně 1 studijních programů vyučovaných v Anglickém jazyce. o Poskytování jazykových a adaptačních kurzů pro zahraniční zaměstnance i studenty.^ * o Zvyšování počtu odborných předmětů vyučovaných v cizích jazycích dostupných pro české studenty.^* o Propojování výuky ve studijních programech vyučovaných v českém a anglickém jazyce, propojování studijních skupin, realizace společných projektů, využití potenciálu zahraničních studentů.^ * o Odstraňování překážek znevýhodněným zahraničním účastníkům v rámci, např. studentům se specifickými vzdělávacími potřebami či socioekonomický znevýhodněným studentům.^ * o Průběžné sledování a vyhodnocování poptávky zahraničních studentů po konkrétních studijních programech vyučovaných v anglickém jazyce.^ * o Reflektovat zahraniční studijní pobyty (včetně virtuálních a kombinovaných forem) ve studijních plánech tak, aby byla studentům umožněna účast na dlouhodobé mobilitě bez ohrožení dokončení studia ve standardní době (v souladu s doporučeními MŠMT a NAÚ).^ * o Podpora procesu přeměny VŠTE na dvojjazyčnou instituci na všech úrovních, včetně technické a materiální podpory této výuky.^ * o Vytvoření nabídky nových typů mobilit pro přijíždějící studenty, zavést a podporovat virtuální, kombinované (blended) mobility či krátkodobé mobility (v návaznosti na plánované aktivity Erasmus+ 2021-2027).^ * o Podílet se na procesu automatického uznávání studia v zahraničí a zavést transparentní kritéria uznávání, která jsou jednotně uplatňována.^ * o Poskytování poradenské, podpůrné a propagační činnosti v oblasti zahraničního studia.^ * o Navýšení počtu studijních programů zabezpečovaných v cizím jazyce. ^* o Podpora činnosti Studentské sekce ESN (European students network). o Aplikace nástrojů pro elektronickou výměnu informací o studiu, implementace opatření evropských inciativ (např. Erasmus Without Paper, European Student Card/, EMRX atp.). * o Využití nástrojů pro mezinárodní marketing (např. zapojení do Study in the Czech Republic apod.).^ * Odpovědnost o Prorektor statutární zástupce rektora o Prioritní cíl 2: Implementovat moderní formy a metody výuky zohledňující současnou generaci studentů s využitím nových technologií ve výukovém procesu Operační cíl 2: A) Zvýšit využívání distanční metod a dalších flexibilních forem výuky Indikátory plnění o Uplatnění flexibilních forem vzdělávání ve studijních programech a kurzech nejméně u 5 % profilujících předmětů. o U 5 % profilujících předmětů připravit multimediální výukové materiály. o Vytvoření jednotné platformy za účelem realizace flexibilních forem vzdělávání. Plánovaná opatření o Zvyšování podílu forem akčního učení a formy blended learningu v akreditovaných studijních programech s využitím moderních forem výuky jako cyklické učení, kombinace prezenční a distanční výuky, virtuální a rozšířené reality apod.* o Zavedení dalších prvků on-line výuky, rozšiřování a navýšení počtu elektronických studijních materiálů.^ * o Rozšíření on-line prostředí o další vzdělávací materiály a pomůcky.^ * o Užívání primárně informačního systému a případně otevřených on-line platforem při tvorbě vzdělávacích kurzů. o Tvorba kvalitních návodů a podpora vzniku adekvátního zázemí (specializované pracoviště) pro tvorbu obsahu a forem on-line výuky.^ * o Sdílení dobré praxe s on-line výukou. o Vznik interaktivních osnov, případně studijních opor s využitím moderních výukových prostředků a nástrojů pro akreditované a připravované studijní programy. ^* o Zajištění přístupu ohrožených skupin a pečujících rodičů k flexibilním formám studia.^ * Odpovědnost o Prorektor pro studium a informatiku Operační cíl 2: B) Rozvíjet klíčové kompetence studentů a akademických pracovníků zkvalitňující výukový proces prostřednictvím nových forem a metod výuky s využitím moderních vzdělávacích i informačních technologií Indikátory plnění o Minimálně 10 % studentů využívající služby Kariérního centra. o Přizpůsobit nabídku služeb Kariérního centra klíčovým kompetencím studentů ve vazbě na potřeby jejich budoucího uplatnění v 21. století. o 5 realizovaných cílených kurzů zvyšujících kompetence akademických pracovníků pro potřeby moderních forem výuky. o Plně funkční a využívaný Personální modul ve vnitřním manažerském systému. o Přizpůsobit motivační systém požadavkům na moderní a progresivní formy výuky, současně i novým výukovým metodám a nástrojům ve vztahu k samotným studentům. o Podat přihlášku k Chartě a Kodexu v rámci HR AWARD. o Vybudovat minimálně jednu plně vybavenou učebnu (30 osob) pro virtuální a rozšířenou realitu. Plánovaná opatření o Rozvoj klíčových kompetencí studentů umožňující osvojení si moderních forem výuky zabezpečovaných v souladu s měnícími se požadavky uživatelské praxe. o Využití Kariérního centra k výchově klíčových kompetencí studentů v souladu s budoucími potřebami potenciálních zaměstnavatelů, realizace specializovaných přednášek zajištěných odborníky z praxe. * o Ukotvení procesu podpory podnikavosti studentů v rámci vnitřní legislativy školy. ^* o Proškolení akademických pracovníků s cílem osvojit si kompetence pro využívání moderních forem výuky. o Aktualizace personální a kariérní politiky organizace.^ * o Systematizace požadavků na vstupní a průběžné vzdělávání všech zaměstnanců školy.^ * o Inovace Personálního modulu v rámci vnitřního manažerského systému školy s cílem snížení administrativní zátěže v personální oblasti současně s jejím zkvalitněním. ^* o Aktualizace motivačního systému rozvoje akademických pracovníků školy s přímou souvislostí mezi kvalitou pedagogické a tvůrčí činnosti a hodnocením příslušného akademického pracovníka i ostatních zaměstnanců školy.^ * o Podpora nástrojů pro otevřenou diskusi a sdílení dobré praxe zaměstnanců – společné formální i neformální workshopy. o Zahájení procesu k přistoupení k Evropské chartě pro výzkumné pracovníky a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracovníků.^ * o Zřízení a vybavení a organizační zajištění učebny pro virtuální a rozšířenou realitu.^ * Odpovědnost o Prorektor pro studium a informatiku Operační cíl 2: C) Budovat infrastrukturu pro zajištění kvalitního vzdělávání a zavádění nových metod do výuky Indikátory plnění o Výstavba sdružených centrálních laboratoří II a dobudování virtuální laboratoře. o Serverové řešení a IT zázemí schopné vyhovět nárůstu požadavků on-line výuky, požadavkům na kyberbezpečnost a tvorbě multimediálního obsahu. o Zmodernizované výukové prostředí pro potřeby realizace výuky v menších studijních skupinách a vytvoření zázemí pro samostudium. o Zajištění přístupu k IT infrastruktuře pro znevýhodněné skupiny studentů. o Zvýšit počet zadávaných závěrečných prací podnikovou a společenskou sférou minimálně na úrovni 10 %. Plánovaná opatření o Inovace a doplnění infrastruktury pro zajištění kvalitní výuky dle požadavků uživatelské praxe, akademické a studentské obce (např. kvalita spojení, koncová zařízení, kyberbezpečnost, licence na SW pro vyučující i studenty mimo areál školy, …). * o Rozšiřování potřebného technického zázemí dle potřeb nových moderních forem výuky (např. místnosti pro natáčení a stříhání videí, tvorbu interaktivního obsahu apod.). * o Vybavení laboratoří – koordinovaně a plánovitě zajistit nezbytné vybavení pro potřeby výuky v kontextu průmyslu 4.0 a posilovat prvky IT, automatizace a robotizace ve výuce.^ * o Modernizace a zvyšování atraktivity výukového a sociálního prostředí v návaznosti na potřeby cílových skupin (např. rozšířená a virtuální realita, studentský klub, studijní místnosti a networkingové místnosti pro spin-off firmy studentů a zaměstnanců, specializované místnosti na projektovou činnost, …). ^* o Inovace SW a HW pro účely výuky dle trendů praxe (především koncová zařízení a síťové prvky) se spolehlivostí pro uživatele na úrovni min 99 %.^* o Zajištění odpovídající infrastruktury pro ohrožené skupiny studujících v důsledku implementace nových metod ve vzdělávání (stipendijní podpora, zajištění notebooků a mobilního internetu pro specifické studenty, podpora aktivit support centra (konzultační centrum k matematickým předmětům) apod.).^ * Odpovědnost o Kvestor Prioritní cíl 3: Být uznávanou vědecko-výzkumnou institucí prostřednictvím specializovaných expertních týmů zajišťující kvalitní výzkumné aktivity v oblastech interdisciplinárních vědních oborů v souladu s profilací školy Operační cíl 3: A) Zvyšovat kvalitu a množství VaVaI výstupů hodnocených dle Metodiky 17+ Indikátory plnění o Udržet v rámci následujícího hodnocení Mezinárodního evaluačního panelu v modulu M3 minimálně průměrné hodnocení (average) u všech hodnocených úseků VŠTE. o Každoročně zvýšit podíl studentů účastnících se řešení VaV projektů o 5 %. o V kategorii publikačních výsledků v Q2, Q1 dojde meziročně ke zvyšování jejich počtu minimálně o 10 %. o V kategorii nepublikačních výsledků dojde meziročně ke zvyšování jejich počtu minimálně o 10 %. o Stanovení výzkumných témat pro všechny akademické a výzkumné pracovníky. Plánovaná opatření o Dokončení implementace Metodiky 2017+ v interních procesech v souladu s profilací školy formou vypracování nové směrnice a její závazné implementování do vnitřního manažerského systému. o Zpracování závazného interního předpisu respektujícího závěry Hodnotícího Mezinárodního evaluačního panelu, Implementace v rámci hodnocení dle Metodiky 2017+. o Zvýšení podílu studentů zapojených od oblasti VaV prostřednictvím studentských soutěží a navazujících tvůrčích aktivit. o Zpracování a implementace dílčí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví, vypracování vnitřní legislativy, procesního diagramu, přehledu odpovědností. o Využití přístupu Open Access ke zvýšení otevřenosti informací VaVaI. o Aktualizace vnitřních rozpočtových pravidel v souladu se strategií využití institucionální podpory DKRVO. o Posílení etických zásad v interních opatřeních dotýkajících se eliminace neetického jednání v oblasti VaV. o Zavedení efektivních elektronických work-flow s cílem zajištění časové a obsahové náplně poskytujících informace a podklady pro controlling. o Respektování procesu projekt - patent/užitný vzor – publikace – licence - inovace výuky. Odpovědnost o Prorektor pro tvůrčí činnost Operační cíl 3: B) Vytvářet podmínky pro vznik samostatných výzkumných pracovišť Indikátory plnění o Dlouhodobě udržitelný provoz minimálně 1 samostatných výzkumných týmů. o Každoroční průměrné navýšení rozpočtu výzkumných pracovišť o 10 %. Plánovaná opatření o Rozvoj vnitřních legislativních dokumentů pro vznik a stabilní fungování nových samostatných výzkumných pracovišť (např. podmínky vzniku samostatného výzkumného pracoviště, ověřování výstupů, udržitelnost, mzdové předpisy, …). o Pilotní provoz a vyhodnocení samostatných výzkumných týmů, zohlednění postupného získávání VaV zkušeností nového výzkumného týmu při jeho pilotním provozu (např. v délce 1 kalendářního roku). o Monitorování výkonu samostatných výzkumných pracovišť s ohledem na kvalitativní úroveň publikačních výstupů včetně komparace s katedrami a dalšími vědecko-výzkumnými úseky. o Uplatňování systémových stimulačních opatření pro podporu kvalitních výstupů samostatných výzkumných pracovišť (např. stanovení transparentních motivačních odměn za kvalitní publikační výstupy, za udělení vynálezů, patentů, případně průmyslových vzorů, za udělení licencí či zajišťování smluvního výzkumu). o Zavedení nástrojů pro zajištění financování samostatných výzkumných pracovišť (např. výše poměru z RVO na další rozvoj pracovišť podle kvality výstupů a podílu dosaženého výsledku za školu, určení poměru režií, které z projektů zůstanou na pracovišti a část, která bude odváděna do rozpočtu školy, …) formou závazných pravidel ukotvených ve vnitřní legislativě samostatných výzkumných pracovišť. o Při tvorbě vnitřních legislativních opatření respektovat specifika samostatných výzkumných pracovišť s cílem maximalizovat jejich udržitelný rozvoj (důraz na kvalitu výstupů dle Metodiky 17+, důraz na užitek pro průmyslové partnery) a diverzifikovat zdroje jejich financování (granty, soukromé zdroje, RVO, …). Odpovědnost o Prorektor pro tvůrčí činnost Operační cíl 3: C) Rozvíjet spolupráci se strategickými partnery v oblasti VaV Indikátory plnění o Navýšení rozpočtů společných projektů realizovaných s aplikační sférou o 10 %. o Navýšení počtu nepublikačních výsledků uplatnitelných v praxi o 4 %. o Vznik minimálně 1 spin-off firem. Plánovaná opatření o Podání vyššího počtu kvalitních projektů realizovaných ve spolupráci s aplikační sférou s akcentem na společenskou relevanci (kvalita bude vyhodnocována na základě oponentních posudků a celkové úspěšnosti v rámci grantů). o Průběžné hodnocení růstu excelence ve společných projektech (škola a uživatelská sféra) z hlediska kvality publikačních aktivit, vlivu na rozvoj a růst odborných pracovišť školy. o Transfer VaV poznatků a jejich implementace v aplikační sféře formou společných voucherů, Proof of Concept projektů a smluvního výzkumu. o Transfer VaV poznatků a jejich implementace do vzdělávacího procesu, do kvalifikačních studentských prací, do metodických materiálů v oblasti vzdělávání včetně využití ve studentských projektech, soutěžích, studiích apod.. o Zohlednění aktuálních celospolečenských potřeb, tj. dopadů přesahujících oblast komercionalizace. o Tvorba vnitřní legislativy upravující interdisciplinární spolupráci výzkumných týmů. Odpovědnost o Prorektor pro tvůrčí činnost Operační cíl 3: D) Posilovat internacionalizaci VaV Indikátory plnění o Nárůst počtu řešených mezinárodních VaV projektů o 5 %. o Navýšení rozsahu mezinárodních mobilit výzkumných pracovníků o 5 %. o Nárůst FTE v rámci hostingu mezinárodně uznávaných vědců o 20 %. Plánovaná opatření o Monitorování mezinárodních výzkumných témat a vyhledávání vhodných zahraničních partnerů pro zvýšení podílu výzkumných aktivit se zahraniční účastí. o Zajištění projektové, jazykové a administrativní podpory pro posílení účasti v mezinárodních VaV projektech – vznik samostatného pracoviště. o Navýšení počtu mezinárodních mobilit výzkumných pracovníků a týmů. o Důsledné vyhodnocování realizovaných mobilit s ohledem na přínosy využitelné v akademickém prostředí a přispívající k naplňování rozvojových dlouhodobých záměrů školy. o Zajištění vyššího počtu respektovaných mezinárodně uznávaných vědeckých pracovníků na krátkodobý nebo dlouhodobý hosting. o Rozvoj poradenských a asistenčních služeb na podporu mezinárodní mobility a předních zahraničních vědeckých pracovníků. Odpovědnost o Prorektor pro tvůrčí činnost Prioritní cíl 4: Být flexibilní vysokou školou s moderní výzkumnou infrastrukturou a efektivními vnitřními mechanismy personálního rozvoje se schopností reagovat na potřeby podnikové praxe, správních a řídicích orgánů a institucí Operační cíl 4: A) Zajišťovat rozvoj výzkumné infrastruktury a personálních kapacit Indikátory plnění o Vytvořit a implementovat účinný motivační systém oceňující kariérní postup zakotvený ve vnitřních předpisech. o Habilitovat minimálně 2 interních zaměstnanců. o Zajistit vybavení minimálně 4 laboratoří se zaměřením na aplikovaný výzkum. o Zabezpečit činnost mateřské a základní školy. Plánovaná opatření o Nastavením vhodných podmínek pro kariérový růst akademických, vědeckých a ostatních pracovníků školy (např. motivačními odměnami za dosažení vyššího kvalifikačního stupně, zkvalitňováním pracovního prostředí, zvyšováním jazykové gramotnosti apod.) výrazně omezit fluktuaci zaměstnanců. o Budování, zkvalitňování a modernizace výzkumné infrastruktury deklarováním výzkumných směrů a jejich podpory ze strany vedení školy. o Tvorba vnitřního výběrového řízení v oblasti přidělování investic do přístrojového vybavení založeného na plánovaných záměrech, projektech, deklarované spolupráci s průmyslovými partnery apod. o Efektivní dlouhodobý investiční plán přístrojového vybavení a jeho průběžná aktualizace. o Vyhodnocení využití přístrojového vybavení v porovnání s plánem jeho využití. o Dlouhodobé plány personálního rozvoje a stability příslušných pracovišť (interní i externí). o Průběžný monitoring výkonu výzkumných pracovišť a jednotlivců. o Posílení poradenského a administrativního zázemí pro VaV za účelem snížení administrativní zátěže akademických pracovníků. o Tvorba vnitřních předpisů zajišťující genderovou rovnost a snazší slaďování pracovního a osobního života. Odpovědnost o Prorektor pro tvůrčí činnost s výjimkou bodů investičních plánů, kde je zodpovědný kvestor. Operační cíl 4: B) Zvýšení podílu smluvního výzkumu a zakázek na rozpočtu školy Indikátory plnění o Do roku 2025 získat roční příjem z těchto aktivit 8 mil. Kč. Plánovaná opatření o Posílení výzkumných týmů v oblastech, které jsou podniky ve zvýšené míře poptávané a dotýkají se problematiky Průmyslu 4.0 (neuronové sítě, big-data, senzorika, kybernetická bezpečnost, …). o Investice do zařízení realizované dle interního investičního plánu, které budou využity pro smluvní výzkum a zakázkovou činnost v takové míře, že pokryjí veškeré náklady včetně přiměřeného zisku (nákup za zvýhodněnou cenu ve spolupráci s partnerskými podniky – např. kolaborativní roboti, autonomní dopravníky, další měřící zařízení…). o Kladný hospodářský výsledek plynoucí ze smluvního výzkumu a zakázkové činnosti bude v souladu s interními směrnicemi využit i pro další rozvoj pracovišť, a to jak v oblasti materiálně-technického rozvoje, tak i rozvoje personálního. o Realizace ochrany duševního vlastnictví přednostně do oblastí s vysokým potenciálem komercionalizace (zavedení mentoringu senior výzkumných pracovníků – obvykle docent nebo profesor, kteří budou schvalovat publikační výstupy) tak, aby nedošlo k publikacím know-how, které následně již nebude možné duševně ochránit a motivovat zaměstnance do vyššího zapojení v oblasti duševního vlastnictví. o Zpracování souboru vnitřních legislativních předpisů na podporu komercionalizace výstupů z oblasti duševního vlastnictví v uživatelské sféře. o Zajištění účinné poradenské a konzultační činnosti v oblasti duševního vlastnictví cílenou na jednotlivce a výzkumné týmy. o Zpřístupnění výzkumné infrastruktury pro potřeby uživatelské praxe (na základě rámcových smluv o spolupráci či vzorových dohod s uvedením příslušné finanční kalkulace, stanovení časové dimenze infrastruktury – rezervační systém). Odpovědnost o Jednotliví ředitelé ústavů a vedoucí samostatných výzkumných pracovišť do výše přiděleného cíle na daný rok. Prorektor pro tvůrčí činnost do výše přiděleného cíle z transferu technologií. Prioritní cíl 5: Rozvíjet a kultivovat Jihočeský region s cílem přispívat k rozvoji a vzdělanosti regionu a státu Operační cíl 5: A) Rozvíjet společenskou úlohu instituce v regionu a upevňovat její postavení Indikátory plnění o Aktivní zapojení AP školy do regionálních pracovních skupin, rad a komisí (využití všech možností zapojení, které budou škole umožněny – předpokládáme dlouhodobě podobný rozsah komisí jako je v současnosti). o Rozvíjet spolupráci s dalšími regionálními profesními organizacemi. (např. ČKAIT, JHK, …). o Uspořádat minimálně 1 sportovní a společenskou akci v rámci regionu. o Zajistit spolupráci s partnerskými středními školami při náboru studentů. o Organizovat minimálně 1 studentskou soutěž. Plánovaná opatření o Jmenování zodpovědných osob, případně jejich zástupců pro jednotlivé poradní orgány, profesní spolky a pracovní skupiny. o Cílený, dlouhodobý monitoring regionálních společenských aktivit s předpokladem zapojení školy na jejich naplňování či dalšího rozvoje. o Organizace společensko-kulturních akcí. o Organizace technických, ekonomických a společenských soutěží a olympiád dle profilace jednotlivých ústavů a pracovišť. o Podpora studijních spolků a zapojení studujících do života vysoké školy (např. poskytnutím zázemí, poradenství, techniky apod.). * o Iniciování vzniku nových sportovních a jiných zájmových spolků, podpora a rozvoj již existujících. * o Rozvoj a upevnění pozice Technického vzdělávacího konsorcia a rozvoj spolupráce s dalšími středními školami. o Podpora občanských a zájmových aktivit studujících iniciovaných studenty školy a jejich organizacemi (např. formou poskytnutého prostorového zázemí, přístrojového vybavení, služeb knihovny apod.). Odpovědnost o Ředitel vnějších vztahů Operační cíl 5: B) Popularizace vědy a výsledků tvůrčí činnosti Indikátory plnění o Minimálně jedna tisková zpráva nebo jiná forma diseminace informací ke každému projektu, na kterém se VŠTE podílí. o Přehledné webové stránky věnující se výzkumným a tvůrčím aktivitám VŠTE. o Počet mediálních výstupů (televize, rádio, sociální sítě, …) s meziročním růstem minimálně 10 %. o Meziroční nárůst počtu pořádaných popularizačních akcí (Noc vědců, Týden vědy, …). Plánovaná opatření o Systemizace pracovní pozice (pozic), kdy hlavní pracovní náplní bude popularizace vědy a výsledků tvůrčí činnosti v rámci Jihočeského regionu, na celostátní i mezinárodní úrovni. * o Aktivní zapojení do CRP projektů s podobnou tématikou. o Aktivní podávání projektů zaměřených na oblast popularizace. Tvorba zázemí (HW, SW) a proškolení zaměstnanců za účelem posílení a zkvalitnění propagace školy v této oblasti. o Motivování akademických pracovníků k diseminaci výsledků – vnitřní legislativa. Odpovědnost o Ředitel pro vnější vztahy Operační cíl 5: C) Podílet se na diskusi o legislativních změnách a environmentálních aktivitách Indikátory plnění o Aktivní přístup ve všech případech, kdy bude škola zapojena v komisích kraje a města. o Minimálně 1 projektů aktivního zapojení nových technologií, které jsou environmentálně prospěšné. Plánovaná opatření o Účast v pracovních skupinách, radách a komisích v rámci vedení kraje, města, obecních samospráv apod. o Otevírání aktuálních společenských témat v rámci občanské společnosti zejména s regionálním dosahem. o Poskytování zázemí vysoké školy pro řešení aktuálních společenských témat. o Podpora ekologických občanských aktivit studujících a zaměstnanců formou zřízení úseku, jehož činnost bude ukotvena ve vnitřní legislativě školy a bude směřovat na podporu těchto aktivit. o Příspěvek VŠ k adaptaci na změnu klimatu včetně snížení uhlíkové stopy instituce – využitím výsledků tvůrčí činnosti zejména úseků specializujících se na environmentální, stavební či dopravní aspekty. o Aktivní účast v ekologických a sociálních iniciativách vznikajících mimo rámec školy. Odpovědnost o Ředitel vnějších vztahů Přílohy: · Plán investičních aktivit ________________________________ * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025 * Opatření podpořené z prostředků Programu na podporu strategického řízení vysokých škol pro roky 2022 - 2025