Vysoká škola technická a ekonomická V Českých Budějovicích Aktualizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2016 Č. j.: VŠTE006343/2015 Aktualizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2016 Projednáno: v Akademické radě VŠTE dne: 21. října 2015 ve Správní radě VŠTE dne: 21. října 2015 Schváleno: v Akademickém senátu VŠTE dne: 21. října 2015 ……………………………………… doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. rektor OBSAH: Preambule ................................................................................................................................... 1 Vize, poslání ............................................................................................................................... 3 1 Vzdělávání............................................................................................................................ 5 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost............................................................................................... 9 3 Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru.......................................................... 13 4 Celoživotní vzdělávání......................................................................................................... 16 5 Třetí role a společenská odpovědnost.................................................................................. 21 6 Financování ........................................................................................................................ 25 7 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu ....................... 29 Inovace vnitřního systému řízení................................................................................................. 35 Kultivace akademického prostředí .............................................................................................. 37 Preambule 1 Preambule Základní přístupovou rovinou pro Aktualizaci Dlouhodobého záměru vzdělávací, výzkumné, vývojové, inovační a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro rok 2016 (ADZ) jsou stanovené priority MŠMT a jím plánovaná opatření pro tento rok. Současně jsou zohledněny dvě základní premisy, první vychází z přijaté novely zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a následných prováděcích předpisů, druhá respektuje Dlouhodobý záměr (DZ) VŠTE v Českých Budějovicích. Významným podkladem byly i výsledky ze zpracovaného projektu KREDO. V materiálu se rovněž promítá výrazná organizační změna ve struktuře školy v důsledku ustavení třech ústavů s plnou účinností od 1. 1. 2016. V materiálech se odrážejí i strategické materiály rozvoje Jihočeského kraje, ve kterých již VŠTE zaujímá v oblasti rozvoje vzdělanosti výraznou a nezastupitelnou pozici. Je zachována obdobná struktura zpracování jako u DZ, který plně respektuje vnitřní manažerský systém školy ETMS. U každého taktického cíle je popsán současný stav, stanoveny nástroje plnění a indikátory pro jejich hodnocení. Preambule 2 Vize, mise 3 Vize, mise Vize VŠTE je vysoká škola univerzitního typu poskytující českým a zahraničním studentům komplexní vzdělání zaměřené na výchovu profesně specializovaných techniků a ekonomů. Mise • Zkvalitňovat a dále rozšiřovat akreditace studijních programů v bakalářském a magisterském stupni studia. • Akreditovat doktorské studium, jak pro technické, tak ekonomické studijní programy. • Vytvořit podmínky pro získání práv habilitačních řízení. • Dosáhnout ve střednědobém (25 %) a v dlouhodobém časovém horizontu samofinancování ve výši 50 % rozpočtu VŠTE. • Posilovat vztahy se soukromým a veřejným sektorem, zejména v regionu Jihočeského kraje. • Vytvořit multikulturní vysokoškolské prostředí v souladu s evropskými trendy. • Posilovat etiku akademického prostředí v podmínkách vysoké školy univerzitního typu. Vize, mise 3 Vzdělávání 5 1 Vzdělávání Strategické priority v oblasti vzdělávání 1 Profilace školy do technických studijních oborů a programů 2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe 3 Cílený přístup zaměřený na studenta. 4 Vnitřní systém zajištění kvality pedagogického procesu Taktické cíle 1 Zajistit přednostně technicky orientované bakalářské a navazující studijní programy 2 Akcentovat úspěšné splnění předmětu Odborná praxe, který je společný pro všechny bakalářské studijní obory 3 Zajistit podporu Informačně-poradenského centra (IPC) a studentů v něm registrovaných a využívajících služeb IPC 4 Zajistit dlouhodobou udržitelnost ECTS jako systému opírajícího se o kreditový systém založený na studijní zátěži, tím současně kompatibilitu s vysokými školami v Evropě 1. Zajistit přednostně technicky orientované bakalářské a navazující studijní programy Současný stav VŠTE je jedinou vysokou školou v Jihočeském kraji, která se zaměřuje na technické obory. Z důvodu nedostatku technicky orientovaných absolventů plánuje VŠTE akreditovat další bakalářské a magisterské obory technického směru. VŠTE má akreditovány 3 technické studijní programy (Strojírenství, Stavitelství, Dopravní technologie a spoje), v rámci kterých nabízí studium 5 bakalářských studijních oborů (Strojírenství, Technologie dopravy a přepravy, Konstrukce staveb, Stavební management, Pozemní stavby) a dva magisterské studijní obory (Logistické technologie, Konstrukce staveb). Počet studentů technicky zaměřených oborů narůstá. Nástroje • Úspěšná akreditace a reakreditace technických studijních programů a oborů opírající se o SWOT analýzu, o studentské hodnocení výuky a analýzu studijní neúspěšnosti v rámci autoevaluačních zpráv. • Programové financování ze státního rozpočtu - kapitola 333 MŠMT ČR. • Institucionální rozvojový plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2016. • Centralizované rozvojové projekty. • Synergie pro vyšší kvalitu dat v síti vysokých škol. • Rozvoj digitálních archivů a koncepce dlouhodobého ukládání digitálních dokumentů na vysokých školách dle zákona č. 499/2004 Sb. • Realizace neinvestičních projektů v rámci strukturálních fondů EU zejména Evropského sociálního fondu (ESF). • Spolupráce VŠTE a regionálních subjektů, podpora podnikových praxí a stáží studentů a akademických pracovníků. Vzdělávání 6 • Regionální středisko odborného překladu. • Centrum správy budov. • Akademie mladých badatelů; popularizace VaV aktivně a hravě. • Inovace studijních oborů formou jejich restrukturalizace a modularizace s cílem diverzifikace studijní nabídky v souladu s potřebami znalostní ekonomiky a uživatelské praxe. • Cestovní ruch a podpora znevýhodněných skupin. Indikátory • Udělená reakreditace programů, oborů: o Ekonomika a management, obor Ekonomika podniku (Bc.), o Strojírenství, obor Strojírenství (Bc.), o Dopravní technologie a spoje, obor Technologie dopravy a přepravy (Bc.). • Akreditace nových programů, oborů: o Informatika, obor Informatika (Bc.), o Marketing a management služeb (Bc.). • Počet garantů technických SP, SO. 2. Akcentovat úspěšné splnění předmětu Odborná praxe, který je společný pro všechny bakalářské studijní obory Současný stav VŠTE si klade za svůj cíl připravit studenta s ohledem na požadavky trhu práce. Vzhledem k zařazení předmětu Odborná praxe do studijního plánu VŠTE je student povinen aktivně se zapojit do praktické činnosti v rámci vybrané praxe /dotace 20 kreditů/. Nástroje • Umístění studentů do firem, které jsou v Registru firem VŠTE a Konsorciu VŠTE. Indikátor • Počet studentů s úspěšným zakončením předmětu Odborná praxe. 3. Zajistit podporu Informačně-poradenského centra (IPC) a studentů v něm registrovaných a využívajících služeb IPC Současný stav Na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích je zřízeno Informačně poradenské centrum pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami. Studentům pomáhá s jejich integrací do běžného výukového procesu. Služeb IPC využívá 21 studentů a studentek se specifickými vzdělávacími potřebami. Vzdělávání 7 Nástroje • Techniky a taktiky pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami. Indikátor • Počet studentů využívajících služeb IPC. 4. Zajistit dlouhodobou udržitelnost ECTS jako systému opírajícího se o kreditový systém založený na studijní zátěži, tím současně kompatibilitu s vysokými školami v Evropě Současný stav VŠTE je od roku 2011 držitelem certifikátu Diploma Supplement Label. V roce 2012 získala VŠTE prestižní ocenění ECTS Label. Hodnocení studentů na VŠTE probíhá v souladu s požadavky ECTS a Boloňského procesu. U jednotlivých předmětů byly stanoveny výstupy z učení a studijní zátěž, které korespondují s výukovými metodami a především s metodami hodnocení. Studenti jsou hodnoceni podle zveřejněných kritérií, pravidel a postupů, které jsou součástí anotace předmětu. Důraz je kladen na průběžné hodnocení studentů, jeho průhlednost a prokazatelnost. VŠTE implementovala Národní kvalifikační rámec a definovala profily absolventů vyučovaných studijních programů a oborů ve shodě s národními deskriptory. Nástroje • Zásady ECTS. Indikátor • Počet studijních oborů implementovaných do IS VŠTE a do výukového procesu. Vzdělávání 8 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 9 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost Strategické priority v oblasti výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti 1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné 2 Vlastní doktorské studium akreditovaných studijních programů 3 Vysoký standard vědecko-výzkumné infrastruktury Taktické cíle 1 Zajistit personální zabezpečení ústavů akademickými pracovníky s hodností docent a profesor v souladu s akreditovanými, resp. k akreditaci připravovanými studijními programy 2 Posílit kvantitativní a kvalitativní nárůst výstupů v oblasti výzkumu, vývoje a inovací 3 Navázat intenzivní spolupráci se zahraničními VŠ a institucemi v oblasti vědeckovýzkumných aktivit 4 Zajistit a zprovoznit kvalitní vědecko-výzkumnou infrastrukturu pro realizaci vědeckovýzkumných aktivit akademických pracovníků Taktické cíle 1. Zajistit personální zabezpečení ústavů akademickými pracovníky s hodností docent a profesor v souladu s akreditovanými, resp. k akreditaci připravovanými studijními programy Současný stav Personální zabezpečení v kategorii docent a profesor neodpovídá současným potřebám akreditovaných programů, resp. nárokům, které jsou akreditační komisí kladeny na akreditační proces. Problematiku lze spatřovat ve dvou rovinách, a to jak co do počtu této kategorie akademických pracovníků v odpovídající věkové a odborné struktuře, tak i z pohledu jejich vědeckovýzkumných výstupů. Nástroje • Vnitřní motivační systém pro habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem. • Plány kariérového růstu v rámci personálního modulu ETMS. Indikátory • Počet podpořených akademických pracovníků pro zahájení habilitačního řízení. • Počet podpořených akademických pracovníků pro zahájení řízení ke jmenování profesorem. • Nárůst počtu docentů a profesorů zastoupených na ústavech na plný úvazek. 2. Posílit kvantitativní a kvalitativní nárůst výstupů v oblasti výzkumu, vývoje a inovací Současný stav Rozsah aktivit v oblasti VaVaI za dobu existence školy (od roku 2006) není dostatečný, což ostatně dokumentuje i hodnocení výzkumných institucí v rámci systému RIV. Tento neuspokojivý stav byl Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 10 způsoben zejména nedostatečným počtem kvalifikovaných akademických pracovníků s hodností docent a profesor, neméně tak absencí vlastního laboratorního zázemí. Nástroje • Personální stabilizace ústavů zejména u akademických pracovníků s hodností docent a profesor. • Zajištění provozu laboratorního zázemí (centrálních laboratoří VŠTE). • Zapojení akademických pracovníků do výzkumných projektů a grantů. • Zapojit zkušené akademické pracovníky, aby věnovali zvýšenou péči zejména mladým akademickým pracovníkům. • Podpora spolupráce s podnikovou praxí, smluvního výzkumu a komercializace výstupů z řešení výzkumných projektů a grantů. Indikátory • Nárůst publikačních aktivit. • Získání výzkumných projektů a grantů. • Nárůst počtu RIV bodů (min. o 30 %) za výstupy v oblasti VaVaI hodnocených v systému RIV za rok 2016. • Počet komercializovaných výstupů (min. 5 výstupů). • Posílení spolupráce s podnikovou sférou (smluvní výzkum aj.) – objem získaných finančních prostředků z této činnosti (500 tis. Kč). 3. Navázat intenzivní spolupráci se zahraničními VŠ a institucemi v oblasti vědeckovýzkumných aktivit Současný stav VŠTE aktivně navazuje spolupráci se zahraničními VŠ (zejména s ruskými a čínskými univerzitami) a hledá nové partnery pro rozvoj odborné spolupráce v oblasti VaVaI. Od roku 2016 bude schopná nabídnout kvalitní vlastní laboratorní zázemí a kvalifikované vědecké pracovníky jak v oblasti ekonomiky a managementu, tak v oblasti strojírenství, stavitelství, dopravy a logistiky. V současné době je do mezinárodní spolupráce zapojeno cca 5 % AP na úrovni spoluřešitelů. Toto je nevyhovující stav zejména s ohledem jak na akreditované obory, tak na záměr přednostního rozvoje technických oborů. Další překážkou pro intenzivní rozvoj mezinárodní odborné spolupráce je jazyková gramotnost AP, kterou je z tohoto pohledu nutné výrazně posílit. Nástroje • Uzavření nových dohod o spolupráci v oblasti VaVaI. • Společné řešení mezinárodních výzkumných projektů a grantů, prohlubování stávajících kontaktů a navazování dalších za účelem odborné spolupráce při řešení aktuálních vědeckých problematik. • Konstituce společných mezinárodních výzkumných týmů. • Společné pořádání mezinárodních vědeckých konferencí a seminářů. • Společné vědecké publikace a výstupy v oblasti duševního vlastnictví. Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 11 Indikátory • Zapojení 20 % akademických pracovníků do mezinárodní spolupráce. • Počet společných publikací (odborné články, odborné knihy). • Počet společně pořádaných mezinárodních vědeckých konferencí. • Získání nových partnerů, a to i z podnikové sféry. • Objem finančních prostředků získaných z mezinárodních projektů a grantů. • Zvýšení prestiže školy v rámci terciárního vzdělávacího procesu. 4. Zajistit a zprovoznit kvalitní vědecko-výzkumnou infrastrukturu pro realizaci vědeckovýzkumných aktivit akademických pracovníků. Současný stav V současné době jsou dokončovány stavební práce centrálních laboratoří – I. etapa. Výstavbou laboratoří zároveň dojde i k rozšíření prostoru menzy a stravovacích kapacit, otevře se prostor pro vznik studentského klubu a k vnitřnímu propojení výukových pavilonů B a C, čímž dojde k optickému uzavření areálu, resp. kampusu VŠTE. Zároveň by měly být upraveny i stávající prostory knihovny, které se vzhledem k nárůstu knihovního fondu a v souvislosti s rozšířením akreditací, zejména technického zaměření, jeví jako nedostatečné. Nástroje • Realizace výstavby centrálních laboratoří se zaměřením stavebním, strojírenským a dopravním – dle akreditovaných studijních programů a oborů. • Zajištění základního přístrojového vybavení laboratorních prostor. • Zajištění personálního zabezpečení centrálních laboratoří pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů (vědeckými pracovníky, laboratorními techniky). • Úprava stávajících prostor knihovny - nastavení stávajících regálů a získání depozit pro uložení méně využívané části fondu. Indikátory • Nárůst výsledků a výstupů za oblast VaVaI a jejich uplatnitelnost v systému RIV (o 30 %). • Posílení vícezdrojového financování VŠTE (o 25 %). • Zintenzivnění mezinárodní spolupráce, ale i spolupráce s podnikovou praxí (smluvní výzkum – 500 tis. Kč). • Rozšíření knihovního fondu, zejména o cizojazyčnou literaturu (o 10 %). Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 12 Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 13 3 Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru Strategické priority v oblasti evropského a světového prostoru 1 Mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání, výzkumu a společenských aktivit 2 Otevřenost studijních programů pro zahraniční studenty 3 Výuka stávajících studijních programů, oborů v cizím jazyce 4 Vzájemná výměna studentů a akademických pracovníků ve vzdělávacích a vědeckovýzkumných institucích Taktické cíle 1 Rozvoj mezinárodní spolupráce se zahraničními VŠ a institucemi 2 Získání studentů ze zemí, které nejsou programovými zeměmi Erasmu+ (samoplátci) 3 Zvýšení počtu studentů vykonávajících odbornou praxi v zahraničí 1. Rozvoj mezinárodní spolupráce se zahraničními VŠ a institucemi Současný stav V současné době má VŠTE uzavřenu bezmála stovku bilaterálních dohod se zahraničními vysokými školami. Kontakty jsou navazovány zejména v rámci významných mezinárodních konferencí (jednou z nejpřínosnější v tomto ohledu každoroční konference a veletrh EAIE) a také plánovaných zahraničních cest (Rusko, Čína). Nástroje • Vstup do projektu Academy learning a jeho implementace v konkrétní spolupráci s ruskými vysokými školami na společném vzdělávání studentů. • Prohloubení spolupráce s organizacemi zapojenými do reprezentace České republiky. • Řešení společných projektů v oblasti výzkumu, vývoje a inovací, jak v rámci Evropy, tak s orientací na východní teritoria (Rusko, Čína, Korea). Indikátor • Počet uzavřených smluv se zahraničními partnery (počet jednotek 3). • Počet akademických pracovníků podílejících se na spolupráci se zahraničními VŠ a institucemi (15 AP). 2. Získání studentů ze zemí, které nejsou programovými zeměmi Erasmu+ (samoplátci) Současný stav Přijíždějící studenti i akademici v rámci mobilit každoročně svým počtem převyšují mobility vyjíždějící. Tato skutečnost svědčí o vysoké atraktivitě VŠTE mezi zahraničními partnery. VŠTE zahraničním studentům nabízí předměty i celé obory v anglickém jazyce ve studijních programech Ekonomika a Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 14 management, Stavitelství a Dopravní technologie a spoje. Stav samoplátců však nebyl naplněn dle předpokladů. Nástroje • Marketingové aktivity zacílené na oslovení zahraničních zájemců o studium na VŠTE. • Konkurenceschopnost v oblasti výše školného. • Nabídka ucelených oborů v angličtině a ruštině. • Zohlednění vízové a nostrifikační procedury v procesu stanovení termínů a požadavků přijímacího řízení VŠTE. Indikátor • Počet samoplátců (počet jednotek: o 15 oproti stávajícímu počtu). 3. Zvýšení počtu studentů vykonávajících odbornou praxi v zahraničí Současný stav Každoročně je vykonávána praxe v zahraničí zejména v rámci programu Erasmus+ (Erasmus). Na základě standardních rámcových dohod dochází také v omezené míře k plnění praxe v příhraničí, Horním a Dolním Rakousku, případně jiných zemí dle individuální dohody se studentem. Nástroje • Marketingové aktivity zdůrazňující praxi studentů zacílené na oslovení zahraničních firem. • Prohloubení spolupráce s organizacemi zapojenými do reprezentace České republiky. • Prohloubení spolupráce v oblasti praxe se současnými partnery (Rusko, Čína). Indikátor • Počet studentů na praxi v zahraničí (počet jednotek: o 3 oproti stávajícímu počtu). Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 15 Celoživotní vzdělávání 16 4 Celoživotní vzdělávání Strategické priority v oblasti celoživotního vzdělávání 1 Rozšíření nabídky programů celoživotního vzdělávání zaměřených na regulovaná povolání a zvyšování odborné kvalifikace účastníků. Rozšíření nabídky zkoušek z profesních kvalifikací v souladu s Národní soustavou kvalifikací 2 Realizace výuky ve studijních programech akreditovaných zahraniční agenturou 3 Zkvalitnění a rozšíření nabídky kurzů akreditovaných předmětů ve smyslu § 60 zákona o vysokých školách pro studenty VŠTE, přípravných kurzů před nástupem ke studiu a přípravných kurzů ke státním závěrečným zkouškám v průběhu studia Taktické cíle 1 Rozšířit nabídku programů celoživotního vzdělávání zaměřených na regulovaná povolání a zvyšování odborné kvalifikace účastníků na základě poptávky v regionu, které budou zakončeny zkouškou z profesní kvalifikace v souladu s Národní soustavou kvalifikací. Rozšířit nabídku samostatných zkoušek z profesních kvalifikací v souladu s Národní soustavou kvalifikací na základě poptávky v regionu, a to zejména v oboru Strojírenství. 2 Realizovat výuku ve studijních programech akreditovaných zahraniční agenturou. Zajistit kvalitu výuky ve spolupráci s příslušným vysokoškolským ústavem. Zvýšit počet udělených akreditací pro studijní programy 3 Rozšířit a zpřehlednit nabídku kurzů akreditovaných předmětů ve smyslu § 60 zákona o vysokých školách pro studenty VŠTE. Rozšířit nabídku přípravných kurzů před nástupem ke studiu a zejména pak nabídku přípravných kurzů v průběhu studia, které budou studenty intenzivně připravovat k úspěšnému zvládnutí státní závěrečné zkoušky na VŠTE. Rozšířit nabídku mimořádného studia bakalářských a magisterských programů. 1. Rozšířit nabídku programů celoživotního vzdělávání zaměřených na regulovaná povolání a zvyšování odborné kvalifikace účastníků na základě poptávky v regionu, které budou zakončeny zkouškou z profesní kvalifikace v souladu s Národní soustavou kvalifikací. Rozšířit nabídku samostatných zkoušek z profesních kvalifikací v souladu s Národní soustavou kvalifikací na základě poptávky v regionu, a to zejména v oboru Strojírenství. Současný stav Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích získala na konci roku 2014 autorizace od jednotlivých ministerstev pro provádění zkoušek z profesních kvalifikací pro tyto profesní kvalifikace: • Personalista. • Informátor v dopravě. • Kontrolor kvality dopravy. • Logistik skladových operací. • Evidence zásob zboží materiálu. • Expedient velkoobchodu. • Manipulace se zbožím a materiálem. Celoživotní vzdělávání 17 • Manipulační práce se zbožím ve skladu. • Logistik v dopravě a přepravě. • Skladník. • Logistik výroby. • Skladník velkoobchodu. Zkoušky z profesních kvalifikací jsou nabízeny široké veřejnosti Centrem celoživotního vzdělávání ve spolupráci s vysokoškolskými ústavy, které ve svých řadách mají autorizované osoby schválené příslušnými ministerstvy. V současné době na VŠTE působí min. 4 autorizovaní zástupci. Dále byla v roce 2015 vytvořena kompletní osnova pro rekvalifikační kurz Personalista s hodinovou dotací min. 120 hodin, který je nabízen široké veřejnosti, a je zakončen zkouškou z profesní kvalifikace Personalista. Na začátku roku 2015 proběhla zkouška z profesní kvalifikace Kontrolor kvality dopravy. Nástroje • Aktivní monitorování a analýza vzdělávacích potřeb v regionu. • Průběžné monitorování konkurenčního prostředí a nová nabídka vzdělávacích programů pro veřejnost v oboru Strojírenství. • Aktivní oslovování cílových skupin zákazníků. • Zvýšení počtu autorizovaných zástupců a vzdělávacích programů vedoucích k získání zkoušky z profesní kvalifikace. • Realizace neinvestičních projektů v rámci strukturálních fondů EU zejména Evropského sociálního fondu (ESF). • Tvorba a realizace kurzů vedoucích k získání profesních kvalifikací v NSK. • Zefektivnění jazykové výuky pro specialisty v dopravě a logistice. • Další vzdělávání učitelů technických oborů na středních školách prostřednictvím technického vzdělávacího konsorcia. • Poradenské centrum pro využívání manažerských nástrojů. • Podpora finanční gramotnosti a dalšího vzdělávání v jihočeském regionu. • Další vzdělávání v technických oborech formou multimédií a krátkodobých kurzů. Indikátory • Počet připravených kurzů vedoucích k získání profesní kvalifikace a dalších vzdělávacích programů pro veřejnost (počet kurzů: 2). • Počet autorizovaných zástupců (počet autorizovaných zástupců: 6). • Počet úspěšných absolventů zkoušek z profesních kvalifikací, pro které již VŠTE má autorizované zástupce (počet úspěšných absolventů: 10). • Počet účastníků v kurzech vedoucích k získání profesní kvalifikace (počet účastníků kurzů: 10). • Počet účastníků v dalších realizovaných vzdělávacích programech (počet účastníků v dalších vzdělávacích programech: 50). • Finanční obrat (1 mil. Kč). Celoživotní vzdělávání 18 2. Realizovat výuku ve studijních programech akreditovaných zahraniční agenturou. Zajistit kvalitu výuky ve spolupráci s příslušným vysokoškolským ústavem. Zvýšit počet udělených akreditací pro studijní programy. Současný stav V roce 2014 byla Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích udělena akreditace pro studijní program Bachelor of Business Administration (BBA) se zaměřením na Oceňování podniku. Akreditace byla udělena mezinárodní akreditační agenturou European Council for Business Education. Studijní program je v současné době nabízen absolventům VŠTE, stávajícím studentům, i široké veřejnosti při splnění podmínek k přijetí do tohoto studijního programu. Výuka je zajišťována Ústavem znalectví a oceňování VŠTE. Nástroje • Propagace nabídky vzdělávacích programů akreditovaných zahraniční agenturou. • Propagace náboru studentů do studijních programů. • Aktivní oslovování cílových skupin zákazníků. • Zvýšení nabídky vzdělávacích programů akreditovaných zahraniční agenturou. Indikátory • Počet zahájených studijních programů (1). • Počet účastníků ve studijních programech (10). • Finanční obrat (400 tis. Kč). 3. Rozšířit a zpřehlednit nabídku kurzů akreditovaných předmětů ve smyslu § 60 zákona o vysokých školách pro studenty VŠTE. Rozšířit nabídku přípravných kurzů před nástupem ke studiu a zejména pak nabídku přípravných kurzů v průběhu studia, které budou studenty intenzivně připravovat k úspěšnému zvládnutí státní závěrečné zkoušky na VŠTE. Rozšířit nabídku mimořádného studia bakalářských a magisterských programů. Současný stav V roce 2014 byl realizován přípravný kurz k přijímací zkoušce pro navazující magisterské studium. Tohoto intenzivního kurzu se zúčastnilo 29 účastníků. Kurzy akreditovaných předmětů dle § 60 zákona o vysokých školách absolvovalo v roce 2014 cca 2000 účastníků. Do mimořádného studia bakalářských a magisterských programů se přihlásilo 89 studentů. Nástroje • Spolupráce s ústavy při přípravě přípravných kurzů před zahájením studia na VŠTE a v průběhu studia. • Aktivní oslovování uchazečů o studium a studentů VŠTE s nabídkou přípravných kurzů před zahájením studia a v průběhu studia. • Spolupráce s ústavy při rozšiřování a zkvalitňování nabídky kurzů akreditovaných předmětů. Celoživotní vzdělávání 19 • Pravidelná nabídka kurzů akreditovaných předmětů pro studenty VŠTE. • nabídka mimořádného studia. Indikátory • Počet přípravných kurzů (5). • Počet účastníků v přípravných kurzech (50). • Počet vypsaných akreditovaných předmětů (500). • Počet účastníků kurzů akreditovaných předmětů (2.800). • Počet účastníků v mimořádném studiu bakalářských a magisterských programů (120). • Finanční obrat (7,6 mil. Kč). Celoživotní vzdělávání 20 Třetí role a společenská odpovědnost 21 5 Třetí role a společenská odpovědnost Strategické priority v oblasti třetí role a společenské odpovědnosti 1 Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích 2 Podpora spin-off firem Taktické cíle 1 Snížení míry nezaměstnanosti absolventů 2 Stanovení pravidel komunikace školy a personální agentury, podpora a rozvoj stávajících studentských firem formou start-upu 3 Vytvoření absolventského programu zajišťující zpětnou vazbu absolventských firem 4 Zajištění pracovních pozic studentům ve firmách po absolvování odborné praxe 5 Zajištění členství v organizacích korespondujících s náplní akreditovaných oborů VŠTE 1. Snížení míry nezaměstnanosti absolventů Současný stav V posledním možném sledovaném období tj. k 30. 4. 2015 byl stávající stav 5,59 % standardizované míry nezaměstnanosti. Míra nezaměstnanosti je pravidelně sledována. VŠTE je v úzkém kontaktu s personální agenturou, která využívá celé řady nástrojů pro uplatnění absolventů VŠTE. Odborné praxe jsou významným prvkem při uplatňování absolventů VŠTE na trhu práce. Nástroje • Pravidelná directmailová komunikace zaměřená na zaregistrované studenty a absolventy. • Nabízené stáže, trainee programy, brigády a pracovní pozice na webových stránkách. • Kariérní poradenství studentům a absolventům. • Workshopy s firmami na kariérní témata. Indikátor • Standardizovaná míra nezaměstnanosti pod 5,0 %. 2. Stanovení pravidel komunikace školy a personální agentury, podpora a rozvoj stávajících studentských firem formou start-upu Současný stav Zástupci VŠTE a personální agentury se pravidelně setkávají na schůzkách jednou za měsíc. Personální agentura postupuje dle harmonogramu akcí vytvořeného ve spolupráci s VŠTE. V současné době jsou na VŠTE 2 spin-off firmy a 2 start-up firmy vlastněné, nebo vedené studenty a absolventy VŠTE. Nástroje • Dokument upravující pravidla komunikace včetně harmonogramu akcí personální agentury. • Kvalitní prostory pro zázemí nově vznikající firmy (kancelář vč. IT vybavení). • Sdílené zkušenosti, služby a know-how se stávajícími spin-off firmami. Třetí role a společenská odpovědnost 22 Indikátor • Založená start-up firma (počet jednotek 1). 3. Vytvoření absolventského programu zajišťující zpětnou vazbu absolventských firem Současný stav Absolventský program má v současné době databázi s celkovým počtem 59 členů. Absolventi jsou pravidelně oslovováni prostřednictvím newsletteru a sociálních sítí. Členové jsou zváni na Jobfairy VŠTE a vybrané další akce. Připravuje se první setkání Klubu absolventů pro rok 2016. Nástroje • Harmonogram akcí Absolventského programu vč. dokumentu upravující pravidla komunikace personální agentury. • Dotazníková šetření mezi absolventy zaměřená na absolventské firmy a jejich vyhodnocení alespoň 1x ročně. Indikátor • Tvorba programu – vytvořený absolventský program a jeho harmonogram. 4. Zajištění pracovních pozic studentům ve firmách po absolvování odborné praxe Současný stav Předmět Odborná praxe je povinným předmětem každého bakalářského studijního oboru na VŠTE. V mnoha případech dochází k zaměstnání studenta (absolventa) ve firmě, kde student plnil dlouhodobou odbornou praxi v rozsahu 520 hodin. Zároveň jsou také nové THP pozice a referentské pozice vypisované na VŠTE nabízeny primárně absolventům VŠTE. Nástroje • Komunikace praxe a pracovních nabídek studentům 3. ročníku. • Úzká spolupráce s firmami v regionu pomocí CRM v rámci útvaru prorektora pro praxi a vnější vztahy. • Možnosti dlouhodobé praxe studentů na odděleních VŠTE s cílem vytipovat a vybrat si šikovné absolventy pro následné zaměstnání. Indikátor • Počet pozic obsazených absolventy VŠTE (počet jednotek: 5). 5. Zajištění členství v organizacích korespondujících s náplní akreditovaných oborů VŠTE Současný stav VŠTE je členem celé řady významných oborových organizací, mimo jiné IGIP, AUTOSAP, ČSVTS. Pro užší kontakt s organizacemi působícími v oborech akreditovaných VŠTE funguje v současné době Třetí role a společenská odpovědnost 23 Technické a vzdělávací konsorcium při VŠTE a Profesní rada. Profesní rada je sdružení největších firem v regionu, které s VŠTE úzce spolupracují. Nástroje • Zajištění účasti na profesních konferencích. • Intenzivní plán spolupráce s hospodářskou komorou. • Respektování požadavků regionu. Indikátor • Členství v organizacích (počet jednotek: 3). Třetí role a společenská odpovědnost 24 Financování 25 6 Financování V roce 2015 hospodaří VŠTE s celkovým rozpočtem 237 371 tis. Kč. Přičemž z 69 % se jedná o prostředky provozní, z 25 % prostředky investiční a 6 % představují transferové platby. Transferové platby zahrnují účelové prostředky získané od MŠMT a dalších institucí určené na výplatu stipendií studentům a zároveň prostředky stipendijního fondu VŠTE. Provozní prostředky jsou složeny z příspěvků a dotací na provoz získaných od MŠMT i z dalších zdrojů a dále z prostředků vytvořené vlastní činností. Provoz Strategický cíl Dosažení nárůstu vlastních zdrojů provozních prostředků a to na hranici 25 % z celkového obratu při zachování hodnoty příspěvků na provoz poskytovaných MŠMT minimálně na úrovni roku 2015 Taktický cíl Dosažení nárůstu vlastních zdrojů provozních prostředků a to na hranici 21 % z celkového obratu při zachování hodnoty příspěvků na provoz poskytovaných MŠMT minimálně na úrovni roku 2015 Současný stav Podíl provozních prostředků získaných prostřednictvím MŠMT představuje v roce 2015 79,22 %, což v peněžním vyjádření představuje 130 371 tis. Kč. Vlastní zdroje představují pouhých 20,78 % z celkového rozpočtu provozních prostředků, který činní 164 571 tis. Kč. Do vlastních zdrojů se počítají zdroje vytvořené vlastní činností a dále dotace získané realizací projektové činnosti. Předpokládaná výše zdrojů vytvořených vlastní činností činní v roce 2015 28 900 tis. Kč. Tyto příjmy generují realizované programy celoživotního vzdělávání, poplatky za přijímací řízení, činnost kolejí a menzy VŠTE a další doplňková i hlavní činnost. Projektová činnost v současnosti představuje 3,2 % z celkového provozního rozpočtu. Z toho výzkumné projekty se na tomto čísle podílejí 0,8 %. Nástroje • Programové financování ze státního rozpočtu MŠMT ČR. o Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2016-2018. o Centralizované rozvojové projekty. - Synergie pro vyšší kvalitu dat v síti vysokých škol. - Rozvoj digitálních archivů a koncepce dlouhodobého ukládání digitálních dokumentů na vysokých školách dle zákona č. 499/2004 Sb. - Příprava a adaptace VŠ na potřeby kulturních a kreativních průmyslů. • Udržení a růst obratu generovaného poskytováním služeb v oblasti CŽV, rozšíření portfolia nabízených služeb v této oblasti. • Udržení a růst obratu generovaného provozem kolejí a menzy VŠTE. • Akvizice zahraničních studentů – samoplátců. • Realizace projektů financovaných z rozpočtu EU. Financování 26 • Realizace výzkumných projektů. • Poskytování dalších služeb v rámci doplňkové činnosti – především poradenské a expertní činnosti. Indikátory • Obrat generovaný realizací služeb v rámci CŽV (9 mil. Kč). • Obrat generovaný provozem kolejí a menzy VŠTE (5 mil. Kč). • Obrat generovaný poplatky za studium v cizím jazyce (400 tis. Kč). • Suma dotací získaných realizací EU (4 mil. Kč). • Suma dotací získaných na realizaci výzkumných projektů (1,5 mil. Kč). • Obrat ostatní doplňkové činnosti (2 mil. Kč). Investice Strategický cíl Zajištění investičních prostředků na minimální úrovni 500 mil. Kč k rozvoji materiálně-technického zázemí VŠTE Taktický cíl Zajištění investičních prostředků na minimální úrovni 100 mil. Kč k rozvoji materiálně-technického zázemí VŠTE Současný stav V roce 2015 měla VŠTE na financování svých investičních záměrů k dispozici 59 778 tis. Kč. Z toho 27 % tvoří vlastní zdroje VŠTE alokované ve fondu reprodukce investičního majetku. Zbývajících 73 % je tvořeno investičními dotacemi poskytnutými MŠMT v rámci programu ISPROFIN a investičních příspěvků dle ukazatele I a A+K. VŠTE vlastní areál školy na adrese Okružní 10 ČB. V areálu se nacházejí dva výukové pavilony A, B, hlavní administrativní budova D, jejíž části slouží zároveň jako koleje VŠTE a výukové prostory, budova C, jež je částečně využívána jako výukový pavilon a částečně k provozování stravovacího zařízení menza VŠTE, a dále budovu E, kde se kromě auly s kapacitou 300 míst k sezení nachází prostory knihovny VŠTE spolu se zázemím pro studenty. V areálu se nově nachází pavilon G, který je pronajímán společnosti Mateřská škola Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, s. r. o. V současné době probíhá výstavba budovy H, jenž bude využívána jako Centrální laboratoře VŠTE. Tyto budovy jsou doplněny stavbou trafostanice. Nástroje • Programové financování ze státního rozpočtu - kapitola 333 MŠMT ČR. o Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2016-2018. o Centralizované rozvojové projekty. - Synergie pro vyšší kvalitu dat v síti vysokých škol. Financování 27 - Rozvoj digitálních archivů a koncepce dlouhodobého ukládání digitálních dokumentů na vysokých školách dle zákona č. 499/2004 Sb. • Udržení úrovně tvorby FRIM z vlastních zdrojů minimálně na úrovni roku 2015. • Získání investičních prostředků v rámci realizace projektů EU (viz příloha 1 a 2). o Dobudování centrálních laboratoří VŠTE a zajištění jejich odpovídajícího personálního a materiálně-technického vybavení. o Budování a rozvoj excelentních výzkumných týmů s mezinárodní účastí. o Výzkum průmyslového využití dronu. o IT laboratoř. o Laboratoř pro výzkum dronů. o Inovace a modernizace stávajících technologií ve vědecké knihovně a studovně. o Vizualizace odborných předmětů a vytváření 3D obsahu pro strojírenské, stavební a dopravní obory. o Založení technického a technologického ústavu a jeho zkušební provoz při VŠTE. o Regionální vzdělávací systém v oblasti inovací a podnikání - nástroj ke zvýšení inovačního potenciálu kraje. o Inovace technických a ekonomických předmětů dle aktuálních potřeb trhu práce. o Rozvoj a dovybavení účelového zařízení Informačně poradenského centra VŠTE a experimentálních laboratoří VŠTE pro potřeby znevýhodněných skupin studentů. o LOTR – Logistics and transport laboratories • Získání investičních prostředků v rámci realizace výzkumných projektů. Indikátory • Nákup zařízení do centrálních laboratoří. • Vybudování vysokoškolských kolejí – zahájení realizace. • Praktické výukové středisko – 1 etapa – zřízení výukového střediska v pronajatých prostorách. • Realizace 2. etapy parkoviště v areálu VŠTE. Financování 28 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 29 7 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu Ústav podnikové strategie • Oblast pedagogická o Udělená reakreditace studijního programu Ekonomika a management, oboru Ekonomika podniku (Bc.). Cílová hodnota: 1 o Akreditace oboru Marketing a management služeb (Bc.). Cílová hodnota: 1 o Využívání moderních nástrojů a aplikace nových přístupů k výuce. Cílová hodnota (projekty): 1 o Vyhodnocování uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Cílová hodnota (počet hodnocení ročně): 1 • Oblast výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti o Budování excelentních výzkumných týmů. Cílová hodnota (počet podaných projektů): 1 o Zvýšení mezinárodní výzkumné spolupráce se zahraničními partnery. Cílová hodnota (počet projektů): 3 o Motivace pracovníků k tvorbě kvalitních výstupů (databáze Scopus, WoS a vědeckých monografií). Cílová hodnota: 15 o Zefektivnění spolupráce mezi ústavy, katedrami a dalšími pracovišti vysoké školy (společné projekty). Cílová hodnota (počet projektů): 1 o Motivace studentů k zapojení do výzkumné práce. Prezentace výsledků výzkumné práce studentů formou interních a externích grantových soutěží či studentských konferencí. Cílová hodnota (počet zapojených studentů do projektů a grantů): 6 o Zapojení do strukturálních fondů (Central Europe, OP, MŠMT). Cílová hodnota (počet projektů): 3 o Zapojení do výzkumných projektů (GAČR, resortní výzkum, H2020 aj.). Cílová hodnota: 3 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 30 • Oblast personální o Umožnit akademickým pracovníkům graduační růst. Cílová hodnota (počet AP): 1 o Interní a externí granty na prohlubování kompetencí a soft skills AP Cílová hodnota (počet frekventantů): 20 • Oblast materiálně-technického zabezpečení o Vybudování adekvátního materiálně-technického zázemí pro ústav a jeho pracovníky. Cílová hodnota: zlepšení komfortu na pracovištích ústavu o Nákup a aplikace moderních výukových technologií (Zvýšení kvality a rozmanitosti elearningových nástrojů pro výuku jednotlivých předmětů, využití simulačního výukového softwaru apod.) Cílová hodnota: 4 mil. Kč • Oblast ekonomická a finanční o Zvýšení objemu prostředků z jiných zdrojů. Cílová hodnota: 5 % rozpočtu ústavu o Zvýšení obratu z doplňkové činnosti: záměrem je při katedrách vytvořit dle jejich produktového portfolia profesionální „sekce“, prostřednictvím kterých by docházelo k realizaci zakázek ve vztahu k ostatním subjektům, zejména externích. Cílová hodnota (počet sekcí): 1 sekce Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 31 Ústav technicko-technologický • Oblast pedagogická o Programy a projekty na zvýšení mezinárodní spolupráce v pedagogické a vzdělávací činnosti se zahraničními partnery. Cílová hodnota: 4 o Udělená reakreditace programů, oborů: - Strojírenství, oboru Strojírenství (Bc.), - Dopravní technologie a spoje, oboru Technologie dopravy a přepravy (Bc.). Cílová hodnota: 2 o Akreditace studijního programu Informatika, oboru Informatika (Bc.). Cílová hodnota: 1 o Vyhodnocování uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Cílová hodnota: počet hodnocení ročně 1 • Oblast výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti o Budování excelentních výzkumných týmů. Cílová hodnota: počet projektů 1 o Zvýšení mezinárodní výzkumné spolupráce se zahraničními partnery. Cílová hodnota: počet projektů 2 o Motivace pracovníků k tvorbě excelentních výsledků. Cílová hodnota: počet projektů 2 o Zefektivnění spolupráce mezi jednotlivými ústavy a katedrami a dalšími pracovišti vysoké školy (společné projekty). Cílová hodnota: počet projektů 1 o Motivace studentů všech typů studia k zapojení se do výzkumné práce. Vnitřní a vnější prezentace výzkumné práce studentů a jejích výsledků formou interní nebo externích grantových soutěži či studentských konferencí. Cílová hodnota: počet zapojených studentů 4 o Zkvalitňovat vědecko-výzkumné zázemí budováním nových či opravou stávajících laboratorních prostor, včetně nezbytného vybavení. Cílová hodnota: počet projektů 2 o Zkvalitňovat vědecko-výzkumné zázemí budováním nových či opravou stávajících prostor, zabezpečením kvalitních informačních a databázových zdrojů, včetně nezbytného vybavení. Cílová hodnota: počet projektů 1 o Vytváření předpokladů a zázemí pro vybudování „Smart University“ v kontextu vědecko-výzkumné činnosti. Cílová hodnota: počet projektů 1 Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 32 o Zapojení se do programů strukturálních fondů (Central europe, OP, Projekty MŠMT). Cílová hodnota: počet projektů 4 o Zapojení se do výzkumných projektů (GAČR, TAČR, resortní výzkum, H2020). Cílová hodnota: počet projektů 2 • Oblast personální o Umožnit akademickým pracovníkům graduační růst. Cílová hodnota: počet AP 2 o Interní a externí granty na zvyšování kvalifikace, komunikačních, výzkumných, pedagogických atd. kompetencí pracovníků VŠTE. Cílová hodnota: počet frekventantů 10 • Oblast materiálně-technického zabezpečení o Smart University. Cílová hodnota: objem finančních prostředků na vybudování technického zázemí 50 mil. o Vybudovat laboratoře pro výzkumnou činnost v oblasti informatiky, dopravy a logistiky, stavitelství a strojírenství. Cílová hodnota: objem finančních prostředků 50 mil. Kč • Oblast ekonomická a finanční o Smart University. Cílová hodnota: objem finančních prostředků 5 mil. Kč Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 33 Ústav znalectví a oceňování • Oblast pedagogická o Příprava a realizace výuky ve specializaci „Finance podniku“ v rámci akreditace Ekonomika podniku Cílová hodnota: uskutečňovaná výuka v rámci specializace • Oblast výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti o Budování mezinárodního výzkumného týmu za účelem posílení výzkumných a publikačních aktivit členů ÚZO. Cílová hodnota: navázání spolupráce s významnými zahraničními partnery. • Oblast znalecké činnosti o Rozšíření znaleckého oprávnění o další odvětví a specializace (znalci i znalecký ústav). Cílová hodnota: počet nových specializací 1 • Oblast personální o Posílení výzkumného týmu ÚZO za účelem zkvalitnění výzkumné činnosti. Cílová hodnota: počet vědeckých pracovníků 3 o Posílení znaleckého týmu ÚZO za účelem zkvalitnění znalecké činnosti a její rozšíření o další specializace. Cílová hodnota: počet znalců, podílejících se na znalecké činnosti 4 • Oblast ekonomická a finanční o Zajištění samofinancování ÚZO ze znalecké činnosti, pedagogické činnosti a výzkumné a vývojové činnosti. Cílová hodnota: vyrovnaný rozpočet ústavu Stabilizace instituce a její transformace na vysokou školu univerzitního typu 34 Podpůrné priority 35 Podpůrné priority Inovace vnitřního systému řízení Taktický cíl Zajistit transformaci vnitřního manažerského systému ETMS pro základní oblasti činnosti školy Současný stav Stávající struktura vycházela ze skutečnosti, že škola nemá zřízeny fakulty. Škola je řízena rektorem a příslušným prorektory, kteří mají ve své kompetenci příslušná oddělení. Katedry byly řízeny prorektorem pro vnitřní vztahy. Nástroje • Inovace stávajícího vnitřního manažerského systému ETMS do nové organizační a řídící struktury školy a je využití pro hodnocení stanovených cílů. • Respektování kompetenčních vztahů u řídících pracovníků ústavů (ředitelů, zástupců – zástupců pro pedagogickou činnost, zástupců pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost, tajemníků a referentů ústavů). Indikátory • Hodnotící sestavy pro příslušné moduly systému. Podpůrné priority 2 Kultivace akademického prostředí 37 Kultivace akademického prostředí Taktický cíl Rozpracování a implementace etických kodexů pro akademické pracovníky a studenty do podmínek ústavů Současný stav Stávající etické kodexy jak pro zaměstnance školy, tak studenty jsou v současné době zpracovány do podmínek školy jako celku. Po založení ústavů budou tyto rozpracovány do podmínek těchto ústavů a postupně implementovány do jejich každodenních činností. Nástroje • Etické kodexy ústavů. • Sportovní, kulturní a společenské akce. • Zkvalitnění práce absolventů. • Uplatňovat etickou dimenzi v každodenním jednání a konání všech pracovníků a studentů školy. Indikátory • Fluktuace a stabilizace zaměstnanců. • Zájem studentů o studium na naší vysoké školy. • Dotazníková šetření mezi zaměstnanci a studenty z pohledu jejich hodnotové orientace ve vtahu ke škole. Příloha 1: Seznam objektů, jejichž plánovaná rekonstrukce, dobudování nebo výstavba je v souladu se strategickými záměry VŠ a je v souladu s podmínkami OP VVV Poř. č. Popis objektu Adresa Charakter stavební aktivity Předpokládaný způsob využití (m 2 ) Náklady na stavební aktivity (tis. Kč) Náklady na dovybavení přístrojovou technikou (tis. Kč) Vytíženost (studhod/t) Využití pro studijní programy (kód stud. progr.) Finanční zdroj udržitel- nosti Potřeba zajistit bezbarié- rovostPUČ T-VVV PUČ P-VVV PUČ KIC PUČ OST PU TVZ PU celkem Současná Budoucí 1. Budova A - výukový objekt Okružní 10, České Budějovice 5 415 245 660 15 885 15 885 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 2. Budova B - výukový objekt Okružní 10, České Budějovice 5 490 170 660 20 272 20 272 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 částečně 3. Budova C - výukový a provozní objekt Okružní 10, České Budějovice 5 165 1 215 1 380 405 405 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 4. Budova D - administrativně správní a ubytovací objekt Okružní 10, České Budějovice 5 1 765 2 914 4 679 16 889 16 889 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 5. Budova E - výukový objekt Okružní 10, České Budějovice 5 691 353 308 1 352 24 434 24 434 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 částečně 6. Centrální laboratoří II. etapa Okružní 10, České Budějovice 1 300 1 100 600 2 000 40 000 70 000 1 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1, 6 ano 7. Ústav technicko-technologický Okružní 10, České Budějovice 1 1 600 1 000 400 3 000 60 000 30 000 650 N3709, B3709, B3609, B2341 1 ano 8. Technický a technologický výukový pavilon Okružní 10, České Budějovice 1 100 700 200 1 000 20 000 81 000 4 200 N3709, B3709, B3609, 1 ano B2341 9. Výpočetní a datové centrum Okružní 10, České Budějovice 1 200 600 200 1 000 20 000 40 000 250 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 10. Výstavba vědecké knihovny Okružní 10, České Budějovice 1 800 200 1 000 40 000 10 000 2 450 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 1 ano 11. Výukový pavilon v Táboře Tábor 3 1 200 600 200 2 000 50 000 30 000 660 1 200 B3609, B2341 1 ano 12. Ústav znalectví a oceňování Okružní 10, České Budějovice 1 1 000 300 200 1 500 35 000 10 000 400 B6208 1 ano 7 761 3 865 1 753 6 852 0 20 231 265 000 271 000 Vysvětlivky k tabulce: Charakter stavební aktivity: 1 zcela nová výstavba na vlastních pozemcích VŠ 2 koupě hotové novostavby od cizího vlastníka, která nevyžaduje stavební úpravy 3 rekonstrukce objektu, který bude zakoupen do vlastnictví VŠ od cizího vlastníka 4 rekonstrukce stávajícího objektu ve vlastnictví VŠ s rozsáhlou změnou vnitřních dispozic a změnou charakteru užívání - např. z důvodu havarijního či předhavarijního stavu objektu, jehož technický stav v tab. 1a odpovídá kategorii 3 nebo 4) 5 rekonstrukce stávajícího objektu ve vlastnictví VŠ se zachováním původních dispozic i charakteru užívání - např. částečná rekonstrukce objektu Předpokládaný způsob využití: PUČ T-VVV využití pro vzdělávací a/nebo vědecko-výzkumnou činnost (posluchárny, učebny, seminární místnosti, konzultační místnosti, pracovny, laboratoře, dílny praktické výuky, rýsovny, ateliéry, apod.) včetně s výukou přímo souvisejících pomocných prostor (promítárny, přípravny, příruční sklady, váhovny, hygienické smyčky, apod.) - přímá a jednoznačná návaznost pomocných prostor na výuku anebo vědecko-výzkumnou činnost bude řídícím orgánem OP VVV velmi důkladně ověřována!!! PUČ P-VVV využití pro praktické vzdělávací a vědecko-výzkumné aktivity (laboratoře, dílny praktické výuky, rýsovny, ateliéry, apod.) včetně s výukou anebo vědeckovýzkumnou činností přímo souvisejících pomocných prostor (přípravny, příruční sklady, váhovny, hygienické smyčky, apod.) přímá a jednoznačná návaznost pomocných prostor na výuku anebo vědecko-výzkumnou činnost bude řídícím orgánem OP VVV velmi důkladně ověřována PUČ KIV využití pro knihovny, informační, poradenská a výpočetní centra (čítárny, studovny, kanceláře, jednací místnosti, místnosti pro prezentaci, kanceláře, místnosti pro umístění HW a další techniku) včetně souvisejících pomocných prostor (sklady, archivy, hyg. zařízení, dílny, apod.) PUČ OST využití ostatní – sociální zařízení a další, které nelze zařadit do předcházejících kategorií - pouze v případě nových budov nebo úprav pro zdravotně postižené studenty PU TVZ využití pro sportovní a tělovýchovná zařízení - způsobilé jen pro tělovýchovné fakulty v návaznosti na zvýšení kvality výuky a v souladu s intervencemi OP VVV PU celkem celkový prostor získaný výstavbou či stavebními úpravami PUČ čistá užitková plocha (m2) = podlahová plocha místností, v nichž probíhá činnost, pro kterou je zařízení určeno. Je dána užitkovou plochou zmenšenou o plochu komunikací a technického vybavení PU užitková plocha (m2) = plocha podlah všech místností, včetně plochy komunikací (schodiště, chodby) a technického vybavení (strojovny, kotelny, zásobníky paliv, předávací stanice, rozvodny, apod.) Finanční zdroj udržitelnosti: 1 příspěvek ze SR 2 dotace ze SR 3 ISPROFIN – programové financování, 4 dotace z dalších titulů státního rozpočtu 5 finanční zdroje z vyšších samosprávných celků (krajů), 6 vlastní finanční zdroje – interní (včetně úvěrů splácených z vlastních zdrojů), 7 vlastní finanční zdroje – jiné subjekty (např. dary) Příloha 2: Návrhy investic - jedinečné přístroje, funkční celky přístrojového vybavení a SW Poř. č. Jedinečný přístroj / vybavení laboratoře / vybavení učebny / SW Umístění Počet kusů (u jedinečných přístrojů) Náklady na pořízení (tis. Kč) Využití pro studijní programy (kód stud. progr.) Poznámky a komentáře 1. Vývoj vlastního SW komplexního manažerského systému Budova D - administrativně správní a ubytovací objekt 4 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 2. Program ANSYS Academic Research Mechanical and CFD Budova D - administrativně správní a ubytovací objekt 500 B3609 3. Funkční celek laboratoře stavebních hmot 5 900 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 4. Funkční celek laboratoře zkoušení vlastností asfaltových pásů a folií, zařízení pro diagnostiku 3 100 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 5. Funkční celek pevných zařízení pro těžkou laboratoř 13 900 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 6. Funkční celek laboratoře přípravy asfaltové hmoty 2 000 B3609 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 7. Funkční celek laboratoře obalové techniky a experimentální mechaniky 2 800 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 8. Funkční model skladu 8 500 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 9. Funkční celek laboratoře řízení a modelování silniční dopravy 2 300 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 10. Funkční celek laboratoře řízení a modelování železniční dopravy 10 200 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 11. Funkční celek laboratoře telematických systémů 6 000 N3709, B3709 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 12. Funkční celek laboratoře měření kvality 1 800 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 13. Funkční celek laboratoře mechanických vlastností I. 4 700 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 14. Funkční celek laboratoře termomechaniky a hydromechaniky 2 600 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 15. Funkční celek laboratoře strojírenské technologie 14 200 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 16. Funkční celek laboratoře metalografie 5 400 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 17. Funkční celek laboratoře tepelného zpracování 1 700 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 18. Funkční celek laboratoře elektrických a neelektrických veličin 7 600 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 19. Funkční celek laboratoře mechanických vlastností II. 9 800 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 20. Funkční celek laboratoře chemických vlastností 6 400 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 21. SW pro strojírenské konstruování 3 000 B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 22. Demonstrační a vizualizační sady pro výuku fyziky a deskriptivní geometrie 1 000 N3709, B3709, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 23. Výpočetní infrastruktura hybridního superpočítače 1 43 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 24. Datové úložiště hybridního superpočítače 1 12 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 25. Komunikační a napájecí infrastruktura hybridního superpočítače 1 8 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 26. Aplikační a operační software, implementace hybridního superpočítače 1 18 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 27. SW - Controllingový systém na simulaci tržního prostředí (20 instalací) včetně SW pro zálohování a tenké klienty 4 500 B6208 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 28. HW pro ekonomické simulace tržního prostředí - server, klienti, switche 1 800 B6208 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 29. SW pro statisticko-ekonomické studie a analýzy Budova E - výukový objekt 1 800 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 30. SW pro manažersko-ekonomické studie a analýzy Budova E - výukový objekt 3 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 31. Nákup a implementace GIS software Budova E - výukový objekt 2 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 32. SW pro vytváření jazykového korpusu a překlady, elektronické slovníky Budova D - administrativně správní a ubytovací objekt 3 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 33. SW na vytváření standardizovaných testy z cizích jazyků Budova D - administrativně správní a ubytovací objekt 1 000 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 34. Informační systém knihovny Advanced Rapid Library 1 500 N3709, B3709, B6208, B3609, B2341 Umístění je plánováno v nové budově, neuvedené v tab. 1a, 1b nebo 1c), v případě nerealizace nové budovy existuje alternativa ve stávající budově. 218 500