Č. j.: VŠTE006743/2014 Aktualizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2015 Projednáno: v Akademické radě VŠTE dne: 22. října 2014 ve Správní radě VŠTE dne: 22. října 2014 Schváleno: v Akademickém senátu VŠTE dne: 23. října 2014 ……………………………………… doc. Ing. Marek Vochozka MBA, Ph.D. rektor 2 Obsah ÚVOD ................................................................................................................................ 31 STRATEGIE VŠTE ......................................................................................................... 42 2.1 VIZE A MISE .................................................................................................................. 4 2.2 TAKTICKÉ CÍLE PODLE JEJICH OBLASTÍ A JEJICH RÁMCOVÉ ZHODNOCENÍ ZA ROK 2013 5 SPECIFIKACE TAKTICKÝCH UKAZATELŮ PRO ROK 2014............................. 73 3.1 KVALITA A RELEVANCE................................................................................................ 7 Studijní a pedagogická činnost .......................................................................................... 7 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost ......................................................................................... 10 3.2 OTEVŘENOST.............................................................................................................. 17 Mobility ............................................................................................................................ 17 Centrum celoživotního vzdělávání ................................................................................... 19 Praxe a vnější vztahy........................................................................................................ 20 Marketing ......................................................................................................................... 22 3.3 EFEKTIVITA A FINANCOVÁNÍ – ÚTVAR KVESTORA ...................................................... 23 Navýšení podílu vícezdrojového financování školy v rámci celkového rozpočtu školy ... 23 Výukové a laboratorní prostory včetně zázemí pro akademické pracovníky................... 24 Informační technologie .................................................................................................... 26 3 Úvod1 Aktualizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „ADZ VŠTE“) vychází a plně respektuje hlavní priority stanovené MŠMT ČR pro rok 2015. Hlavním zaměřením ADZ 2015 bude realizace dílčích kroků vedoucích ke zvyšování kvality a relevance vzdělávání a příprava na sestavení nového dlouhodobého záměru pro období 2016–2020. Předkládaná ADZ VŠTE pro rok 2015 vychází z principu a zásad komplexního manažerského systému, který je postupně od roku 2012 implementován do všech základních oblastí s cílem objektivně posoudit kvalitu a výkonnost jednotlivých akademických pracovníků i VŠ jako celku. Uvedené cíle jsou naplňovány prostřednictvím dílčích ukazatelů s konkrétními měřitelnými výstupy. Jejich plnění v průběhu roku je sledováno výše uvedeným manažerským systémem na základě důkazů o splnění jednotlivých cílů v elektronické podobě. Mimo realizaci stanovených cílů pro rok 2015 jsou v dokumentu uvedeny aktivity, které předpokládají finanční zdroje nezbytné pro jejich plnou realizaci. Z tohoto pohledu lze hodnotit rok 2014 jako příznivý jak z hlediska naplňování stanovených cílů, tak i finančního zabezpečení ze strany MŠMT ČR. Nová formální i obsahová podoba předkládané ADZ VŠTE respektuje základní požadavek MŠMT ČR na její vypracování, a to z pohledu věcnosti, správnosti a měřitelnosti ve všech hodnocených rovinách: kvalitě a relevanci, otevřenosti, efektivitě a financování. 4 Strategie VŠTE2 2.1 Vize a mise Vize VŠTE je excelentní vzdělávací vysoká škola poskytující komplexní vzdělání orientované na výchovu profesně specializovaných techniků a ekonomů. VŠTE úzce spolupracuje se soukromým a veřejným sektorem a s aplikační sférou, především v regionu Jihočeského kraje. Mise  Posilovat tržní pozici VŠTE v rámci segmentu zákazníků v oblasti terciárního vzdělávání.  Zvyšovat uplatnitelnost absolventů na trhu práce.  Zvyšovat kvalitu studia včetně technického a prostorového zázemí.  Optimalizovat kvalifikační strukturu pracovníků školy včetně odpovídajících znalostí a dovedností.  Profesionalizovat management vysoké školy na všech úrovních řízení.  Prohlubovat spolupráci se soukromým a veřejným sektorem a aplikační sférou.  Dosáhnout ve střednědobém (25 %) a v dlouhodobém horizontu samofinancování ve výši 50 % rozpočtu VŠTE.  Zajistit spokojenost studentů a dalších spolupracujících partnerů s poskytovanými službami. 5 2.2 Taktické cíle podle jejich oblastí a jejich rámcové zhodnocení za rok 2014 Tabulka 1: Zhodnocení oblastí taktických cílů vycházejících z DZ VŠTE 2011–2015 Hodnocení plnění oblastí taktických cílů a jejich specifikace Plnění v % (k 30. 9. 2014) Kvalitaarelevance Studijní činnost 33 Vyhodnocení příčin studijní neúspěšnosti Autoevaluační zprávy oborů Autoevaluační zprávy předmětů Vyhodnocení příčin studijní neúspěšnosti Pedagogická činnost 100 Struktura magisterských programů IPC E-learning Projektová výuka Standardy kvality Kvalifikační struktura Míra spokojenosti studentů s výukou Krátkodobé kurzy 77,5 Kurzy pro veřejnost Vybrané kurzy akreditovaných předmětů v rámci akreditovaných oborů VŠTE Semestrální a delší kurzy 77,48 Mimořádné bakalářské studium Mimořádné magisterské studium MBA studium Publikační činnost 48,64 Počet vydaných skript a opor Počet příspěvků ve sbornících z konferencí z tuzemska a zahraničí Počet článků ve vědeckých a recenzovaných časopisech Redakční práce Projektová činnost 74,39Objem finančních prostředků podaných projektů v Kč Objem finančních prostředků realizovaných projektů v Kč 6 Výzkumné aktivity 86,67 Výzkumné úkoly a granty řešené AP (doc., prof.) Duševní vlastnictví získané AP DSP Počet habilitačních řízení Počet studentů zapojených do tvůrčí činnosti Objem finančních prostředků z poradenské a expertní činnosti vyplývající z řešených výzkumných úkolů a grantů Počet pořádaných konferencí Počet norem, metodik a pracovních postupů Otevřenost Mobility 100 Přijíždějící studenti Vyjíždějící studenti Přijíždějící AP, PP, THP Vyjíždějící AP, THP Praxe 72,5 Studenti uplatnění na praxi AP uplatnění na praxi Bakalářské práce zadané z praxe Seminární práce zadané z praxe Komerční aktivity Zprostředkování práce pro absolventy Koleje 100Obsazenost kolejí Počet lůžek v pronajatých zařízeních Efektivitaafinancování Ekonomické oddělení 50 Ekonomické oddělení Vedoucí ekonomického oddělení Ekonomické oddělení – Odborný referent VŘ Provozně-technické oddělení 39Nákup a údržba Obnova a výstavba IT 70 Garance internetového připojení bez neplánovaného výpadku Vybavenost zaměstnanců IT technologiemi Vybavení učeben Průměrná propustnost sítě na maximální šířku pásma 7 Specifikace taktických ukazatelů pro rok 20153 3.1 Kvalita a relevance Vysoká škola technická a ekonomická zpracovává každým rokem Aktualizaci Dlouhodobého záměru, ve které jsou vždy reflektovány záměry MŠMT a je provedena komparace stávajících taktických a strategických cílů z pohledu jejich postupného naplňování. Výsledků z této analýzy je několik a to jak v rovině kvantitativní, tak kvalitativní. První výstup reflektuje, zda jsou cíle správně nastaveny s ohledem na proměnlivou situaci vnějšího a vnitřního prostředí VŠTE. Druhým výstupem je aktuálnost a relevance nastavených cílů vzhledem k záměrům MŠMT a probíhajícím nebo plánovaným změnám. Každý rok je rovněž během tvorby aktualizace stanoveno průběžné plnění cílů a je sledováno, zda jeho míra odpovídá předpokladu VŠTE, a pokud je to potřeba, jsou cíle upraveny s ohledem na jejich dosavadní plnění tak, aby účelněji popisovaly rozvojové záměry školy a cestu k jejich naplnění. S ohledem na tuto skutečnost bylo v roce 2014 několik taktických cílů upraveno vzhledem k neúměrně vysoké náročnosti získání dat pro zjištění výše jejich plnění. Vysoká škola je díky manažerskému systému schopna sledovat pomocí výstupů vytížení jednotlivých pracovníků, celých kateder i školy jako celku. S přihlédnutím k těmto informacím je možné přesněji určovat volné kapacity jak ve výzkumné, tak pedagogické činnosti a je tak možné tyto kapacity využívat pro řešení externích zakázek, výzkumných projektů a dalších činností. Zároveň je možné díky těmto údajům na personální úrovni volit ideální složení řešitelských týmů z různých kateder, případně sdílet kapacity i v rámci spolupráce s partnerskými vysokými školami a podniky. V roce 2014 byla realizována úspěšná certifikace systému managementu kvality podle mezinárodní normy ISO 9001. Nezávislým certifikačním orgánem byla potvrzena správnost a účelnost nastavených procesů s ohledem na dosažení klíčových kvalitativních parametrů. VŠTE chce i v dalších letech rozvíjet a prohlubovat činnosti generující dílčí kvalitativní parametry a využít deklarovaných doporučení ze strany nezávislých auditorů. V uplynulém období byl také prvním rokem otestován nový systém unifikovaného zkoušení, který by měl eliminovat podvodné jednání studentů u zkoušek. Příkladem je zpřísnění postihů za opisování, které je hodnoceno jako disciplinární přestupek, za který hrozí vyloučení ze studia. 3.1.1 Studijní a pedagogická činnost Počty studentů a absolventů Počet studentů v zimním semestru 2013/2014 byl 4 187 (údaj k 15. 10. 2013), v letošním zimním semestru 2014/2015 je evidováno 4 121 studentů (údaj k 26. 9. 2014). VŠTE se může za AR 2013/2014 pochlubit zvýšeným počtem úspěšných absolventů. K datu 15. 10. 2013 bylo za AR 2012/2013 evidováno 355 absolventů, za AR 2013/2014 stoupl počet úspěšných absolventů na 505 (obhajoby únor 2014, červen 2014 a září 2014). 8 Do nového akademického roku se zapsalo prvních 72 studentů navazujícího magisterského oboru Logistické technologie, který je akreditován v prezenční a kombinované formě studia. Celkově se zapsalo do prvního ročníku 1 375 studentů. Předpokládaný vývoj v roce 2015 Předpokládaný nábor studentů 1. ročníků do nového akademického roku 2015/2016 je uvažován s 5% snížením počtu přijatých studentů oproti akademickému roku 2014/2015. Naopak počet úspěšných absolventů bude dále růst, očekáváno je přibližně 800 absolventů za AR 2014/2015. Toto navýšení bude způsobeno prvními absolventy oboru Stavební management v kombinované formě a oboru Technologie dopravy a přepravy. Současný stav studentů dle oborů (stav k 25. 9. 2014) Bakalářské programy Studijní program Ekonomika a management, obor Ekonomika podniku - prezenční forma – 1367 studentů - kombinovaná forma – 934 studentů Studijní program Stavitelství, obor Stavební management - prezenční forma – 212 studentů - kombinovaná forma – 328 studentů Studijní program Stavitelství, obor Konstrukce staveb - prezenční forma – 341 studentů Studijní program Dopravní technologie a spoje, obor Technologie dopravy a přepravy - prezenční forma – 402 studentů - kombinovaná forma – 261 studentů Studijní program Strojírenství, obor Strojírenství - prezenční forma – 204 studentů Navazující magisterský program Studijní program Dopravní technologie a spoje, obor Logistické technologie - prezenční forma - 22 studentů - kombinovaná forma - 50 studentů V akademickém roce 2013/2014 zpracovávali garanti předmětů poprvé autoevaluační zprávy předmětů za každý semestr, jejichž součástí bylo i vyhodnocení studentského hodnocení výuky. V září 2014 garanti oborů poprvé předložili vedení školy autoevaluační zprávy oborů rekapitulující proběhlý akademický rok. Rozvoj této aktivity bude s ohledem na dosažené výsledky podporován i v následném období. V akademickém roce 2014/2015 bude rovněž nadále podporováno zavádění elektronického testování znalostí, jednak jako autoevaluační nástroj ve formě cvičných testů především pro 9 studenty kombinované formy studia, jednak jako efektivní a objektivní metoda zkouškového procesu. Na základě vyhodnocení studijní neúspěšnosti v jednotlivých oborech a semestrech byla po dohodě s garanty předmětů učiněna opatření (úprava forem a metod výuky, optimalizace evaluačních metod, tvorba komplexních výukových materiálů), jejichž účinnost se odrazí ve vyhodnocení studijní neúspěšnosti v AR 2014/2015. VŠTE si dlouhodobě klade za cíl zvyšovat kvalitu výuky, v AR 2014/2015 nabídne akademickým pracovníkům pro rozvoj jejich pedagogických dovedností workshop zaměřený na pedagogické dovednosti učitele v terciárním vzdělávání. Po metodické stránce bude na základě dobrých zkušeností školy kladen důraz na zvýšení počtu předmětů uplatňujících projektovou formu výuky. Do výuky plánuje škola zařadit odborné exkurze, jejichž výstupy podporují profil absolventa jednotlivých oborů. Z minulého roku přetrvává snaha o vylepšování poradenské činnosti a informačních služeb pro studenta, v tomto směru nadále rozvíjí svoji činnost Informačně poradenské centrum a Studentská unie. Ukazatele taktické úrovně 2015 Tabulka 2: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti SPČ Výstup Ukazatel Optimální stav Autoevaluační zprávy oborů Vypracovaná autoevaluační zpráva každého oboru 5 Autoevaluační zprávy předmětů Vypracovaná autoevaluační zpráva každého předmětu 150 Analýza studijní neúspěšnosti a návrh opatření pro snížení studijní neúspěšnosti Zpráva o studijní neúspěšnosti, počet opatření 1 Podpora individualizace výukového procesu pomocí zavádění elektronického testování Předměty vykazující zpracované elektronické sady otázek pro účely cvičných a zkušebních testů 10 Podpora rozvoje pedagogických dovedností akademických pracovníků Workshop Pedagogické dovednosti učitele v terciárním vzdělávání 1 Zvyšovat zastoupení projektových forem výuky Počet předmětů s projektovou výukou 8 Komplexní výukové materiály Výukové materiály uložené v IS, e-learningové opory jednotlivých předmětů 15 Implementace znalostí do aplikační sféry Odborné exkurze do firem a podniků 2 Využití jazykových dovedností v cizojazyčném prostředí Odborné exkurze do cizojazyčného prostředí 2 Studenti využívající služeb Informačně poradenského centra Počet studentů 15 Studenti plnící praxi přes Institut distanční praxe Počet studentů 10 Podpora nadaných studentů Počet zapojených studentů 10 10 Poradenství pro studenty v oblasti studia – Infocentrum SU Počet obsloužených studentů 1 000 3.1.2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost Výzkum, vývoj a další tvůrčí činnost Výzkumná, vývojová a tvůrčí činnost je z pohledu kvality vysokých škol nedílnou a velmi významnou součástí celkové činnosti VŠTE. Svou profilací zaměřenou na profesně orientované bakalářské studijní programy, resp. obory, v letošním roce úspěšně rozšířenou o nově akreditovaný magisterský studijní obor Logistické technologie, je škola primárně předurčena k navazování intenzivní odborné spolupráce s podnikatelskou praxí, a to jak na úrovni základního, tak zejména aplikovaného výzkumu. Jedním z prostředků prohloubení a zkvalitnění a rozvoje této spolupráce s výzkumnými institucemi, tuzemskými a zahraničními vysokými školami je existence vlastního laboratorního zázemí, jehož výstavba bude s podporou MŠMT v letošním roce zahájena, čímž se otevírá možnost aktivní účasti akademických pracovníků VŠTE na řešení mezinárodních, státních, rezortních a krajských grantů, jejichž rozsah řešení ukazuje mimo jiné i na kvalitu dané vysoké školy a podmiňuje její další rozvoj. Cílem je snaha VŠTE propojit teoretické poznatky ze základního výzkumu do praxe, resp. komercializovat výsledky výzkumu a vývoje v podobě tržně uplatnitelných inovací. Rok 2014 znamenal kvalitativní posun zejména v oblasti přípravy, zpracování a realizace výzkumných projektů a grantů, a to jak tuzemských, tak zahraničních, podnikového smluvního výzkumu, rezortního výzkumu a podnikatelských voucherů - programu vyhlašovaného Jihočeským vědeckotechnickým parkem, a. s., a Jihočeským krajem na podporu spolupráce podniků v Jihočeském kraji a výzkumných organizací. VŠTE navázala osobní kontakty s čínskými univerzitami (Shanghai University of International Business and Economics a North China University of Technology) a s ruskou univerzitou (Ural Federal University) s cílem participovat na řešení mezinárodních výzkumných projektů a grantů. S ruskou univerzitou byla podepsána spolupráce a je připravován výzkumný projekt zaměřený na problematiku energetické udržitelnosti. Přehled podaných a realizovaných výzkumných projektů a grantů (2014)  HORIZON 2020 o podané projekty Tabulka 3: Horizon Název projektu Rising Avarenes on Biochar  Technologická agentura ČR o podpořené projekty (program Alfa) 11 Tabulka 4: Projekty TA ČR, program Alfa Název projektu Hlavní uchazeč Partneři Zubová čerpadla nové generace Jihostroj Velešín, a. s. VŠTE v Českých Budějovicích Univerzita obrany Brno Metodika stanovení intenzit dopravy po městských komunikacích B&C Dopravní systémy, s. r. o. M-line, a. s. VŠTE v Českých Budějovicích o podané projekty (program Epsilon) Tabulka 5: Projekty TA ČR, program Epsilon Název projektu Hlavní uchazeč Partneři Kontrola a dohled v systému dotací veřejné dopravy VŠTE v Českých Budějovicích M-line, a. s. Optimalizace systému osobní dopravy M-line, a. s. VŠTE v Českých Budějovicích B&C Dopravní systémy s. r. o. Využití dat z provozu ze systému veřejné dopravy M-line, a. s., VŠTE v Českých Budějovicích Transfer technologie karbonizace bioodpadů; komplexní posouzení technického, biologického a ekonomického využití produktů Harmix, s. r. o. Centrum výzkumu globální změny AVČR ČZU Mendelova univerzita v Brně VŠTE v Českých Budějovicích VUT Brno Technologie pro výrobu progresivních kompozitních součástí Sahos, a. s., ČVUT v Praze VŠTE v Českých Budějovicích  Grantová agentura ČR o podané projekty Tabulka 6: Projekty GA ČR Název projektu Podnikatelská kultura v první polovině 19. století. Srovnání jihočeských a hornorakouských podnikatelů Osobní korespondence Marie Isabely Černínové (1703–1780). Edice a analýza francouzsky psané soukromé korespondence šlechtičny 12  NAZV o podané projekty Tabulka 7: Projekty NAZV Název projektu Biouhel  Podnikový smluvní výzkum V rámci podpory spolupráce s podnikatelskou praxí uzavřela VŠTE smluvní výzkum s firmami Sahos, a.,s., Olivia, s.,r.,o., a nadále bude aktivně navazovat spolupráci s předními podniky Jihočeského kraje.  Podnikatelské vouchery VŠTE se aktivně zapojila do Programu podpory spolupráce podniků v Jihočeském kraji a výzkumných organizací prostřednictvím vyhlášené výzvy „Jihočeské podnikatelské vouchery“ Jihočeským vědeckotechnickým parkem, a.s., a Jihočeským krajem, kdy navázala kontakty s výhledem budoucí spolupráce s malými a středními podniky Jihočeského regionu (např.: FOŠUM CARS, s. r. o., STEINBAUER LECHNER, s. r. o., API CZ, s. r. o., EFAFLEX-CZ, s. r. o., QUO, spol. s.r.o., aj.). Projektová činnost V roce 2015 se předpokládá v rámci nového programovacího období podání projektů v celkovém objemu převyšující 100 mil. Kč. Mezi aktuálně připravované a podávané projekty patří: IRP Institucionální rozvojový plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na rok 2014, který je rozdělen na dvě části:  Centrální laboratoře VŠTE,  Interní grantová soutěž. CRP  Dlouhodobé ukládání a archivace digitálních dokumentů dle zákona č. 499/2004 Sb. (Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol, Sdílení kapacit a vytváření sítí vysokých škol v České republice)  Rozvoj informačních systémů pro podporu vnitřní kvality VVŠ (Program 1 - Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol, Informační technologie) 13 Publikační činnost V souvislosti se zapojením akademických pracovníků do výše uvedených projektů a grantů dochází i k pozvolnému nárůstu v oblasti publikačních aktivit. Do konce letošního roku budou připraveny k vydání 4 odborné knihy (Materiály pre automobilový priemysel, Delenie materiálov, Waterjet for Practise a Marxova antropologická dimenze). V rámci revize recenzovaných neimpaktovaných periodik ČR byl odborný časopis Littera Scripta vyřazen ze Seznamu neimpaktovaných recenzovaných periodik, bylo proto přistoupeno k jeho transformaci. Počínaje červencem 2014 se časopis Littera Scripta soustředí pouze na ekonomickou tematiku, konkrétně problematiku z oblasti podnikové ekonomiky, řízení a marketingu, ekonomiky veřejného sektoru, řízení, správy a administrativy. VŠTE podala přihlášku o opětovné zařazení odborného časopisu Littera Scripta do výzvy aktualizace seznamu neimpaktovaných recenzovaných časopisů ČR. Od letošního roku se VŠTE stala spoluvydavatelem odborného časopisu LOGI zaměřeného na problematiku dopravy a logistiky, který je v současné době připravován do podoby, jež by odpovídala databázi SCOPUS. Publikační aktivity (komparace výsledků let 2013 a 2014) Graf 1: Srovnání výstupů hodnocených v RIV v letech 2013 a 2014 0 5 10 15 20 25 30 35 40 2013 2014 pozn.: 2014 - stav k 17.9.2014 14 Přehled udělených patentů a užitných vzorů VŠTE 2008–2014 Graf 2: Přehled výstupů v oblasti duševního vlastnictví v letech 2008-2014 Zapojení studentů do tvůrčích aktivit Oddělení výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti pořádá studentské soutěže s cílem motivovat a zapojovat studenty do tvůrčích aktivit, a to nejen formou studentských soutěží, ale i prostřednictvím jejich působení v podobě pomocných vědeckých sil na jednotlivých odborných katedrách i vybraných útvarech školy. Každoročně je organizována soutěž SVOČ v sekci technické a ekonomické, nově byla letos pořádána soutěž Rozjezdy roku ve spolupráci se společností T-Mobile Czech Republic, a.s. Tato soutěž byla zaměřena na podporu startu nebo rozvoje studentských podnikatelských nápadů. U příležitosti ustavení Technického a vzdělávacího konsorcia při VŠTE koncem roku 2013 byla v roce 2014 uspořádána soutěž „Olympiáda technického a vzdělávacího konsorcia při VŠTE“ s cílem podpořit rozvoj studentů středních odborných technických škol. VŠTE průběžně sleduje a vyhodnocuje tvůrčí aktivity akademických pracovníků i kateder jako celku prostřednictvím vnitřního systému školy ETMS (Excellent Top Manager System), konkrétně jeho modulu Aktivity - motivačního a hodnotícího nástroje zaměřeného na zkvalitnění výstupů v oblasti výzkumu a vývoje. 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Patenty Užitné vzory 15 Předpokládaný vývoj v roce 2015 Prioritní cíle pro rok 2015 v oblasti výzkumu a vývoje  Dokončení výstavby a vybavení centrálních laboratoří jako nezbytného základu pro realizaci tvůrčích aktivit základního a aplikovaného výzkumu a transferu technologií do praxe.  Rozvoj mezinárodních výzkumných aktivit – intenzivní navazování mezinárodní odborné spolupráce v oblasti výzkumných úkolů a grantů.  Nárůst spolupráce s podnikatelskou sférou s cílem komercializovat výstupy VaV (podnikový smluvní výzkum).  Podpora spolupráce odborných kateder VŠTE, podnikatelské sféry a výzkumných institucí v oblasti výzkumných projektů a grantů vyhlašovanými státními agenturami.  Rozvoj rezortních výzkumů.  Transformace odborného časopisu LOGI zařazeného dosud v Seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik do databáze SCOPUS.  Podpora nadaných studentů a jejich zapojení na řešení výzkumných úkolů zadávaných podnikatelskou sférou.  Zvýšit motivaci studentů k zapojení se do studentských soutěží (SVOČ, Rozjezdy roku, PRESTA).  Stimulace akademických pracovníků k samostatným tvůrčím aktivitám s cílem zkvalitnění výukového procesu prostřednictvím Interní grantové soutěže.  Pořádání mezinárodních odborných konferencí. Ukazatele taktické úrovně v oblasti výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti pro rok 2015 Tabulka 8: Plánované ukazatele taktické úrovně pro rok 2015 v oblasti VVTČ Výstup Ukazatel Optimální stav Výzkumné projekty a granty mezinárodní spolupráce Počet podaných výzkumných projektů a grantů mezinárodní spolupráce předaných prostřednictvím prorektora pro vnitřní věci jednotlivým katedrám VŠTE 3 Výzkumné projekty a granty v rámci grantových státních agentur ČR Počet podaných výzkumných projektů a grantů v rámci grantových agentur ČR (GA ČR, TA ČR, NAZV) předaných prostřednictvím prorektora pro vnitřní věci jednotlivým katedrám VŠTE 5 Rezortní výzkumné úkoly a granty Počet podaných rezortních výzkumných úkolů a grantů předaných prostřednictvím prorektora pro vnitřní věci 4 16 jednotlivým katedrám VŠTE Podnikový smluvní výzkum Počet realizovaných podnikových smluvních výzkumů 5 Interní grantová soutěž Počet obhájených interních grantů (zápis z obhajoby IGS) 8 Duševní vlastnictví získané AP Počet podaných patentů, užitných a průmyslových vzorů, licencí aj. (viz popis cíle) 5 Habilitační řízení Počet akademických pracovníků zařazených do habilitačního řízení 2 Studentské soutěže Počet uskutečněných studentských soutěží (zápis z konání soutěží) 3 Mezinárodní odborné konference Počet realizovaných mezinárodních odborných konferencí (cirkulář konference) 1 Vydání odborného časopisu Littera Scripta Počet vydání odborného časopisu Littera Scripta 2 Vydání odborných knih Počet vydaných odborných knih 4 Placené služby Objem finančních prostředků v Kč z doplňkových služeb knihovny a copycentra pro studenty a zaměstnance školy 250 000 Předpokládané zdroje  Institucionální podpora na dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumné organizace (RVo)  Institucionální rozvojový plán 2015  Státní grantové agentury (GA ČR, TA ČR, NAZV)  Horizon 2020  Rezortní výzkum  Podnikatelský sektor (podnikový smluvní výzkum) 17 3.2 Otevřenost 3.2.1 Mobility Spolupráce se zahraničními vysokými školami V roce 2014 dosáhla VŠTE dalšího zvýšení počtu bilaterálních dohod se zahraničními vysokými školami na 86. Kontakty byly navázány v rámci významných mezinárodních konferencí, přičemž za velmi přínosnou je v tomto ohledu považována každoroční konference a veletrh EAIE, která se v roce 2014 uskutečnila v Praze. Díky finanční podpoře MŠMT měla VŠTE možnost prezentace na stánku Study in the Czech Republic. V roce 2015 se VŠTE zaměří na prohloubení a kvalitu spolupráce se zahraničními institucemi. Nástrojem dosažení tohoto záměru budou v roce 2015 monitorovací návštěvy zástupců VŠTE na zahraničních vysokých školách, jednání s představiteli institucí. Kromě kooperace v rámci mobilit se bude VŠTE zapojovat do projektů jednotlivých partnerských vysokých škol. Studentské výjezdové mobility Zájem o studium a praktické stáže v zahraničí ze strany studentů VŠTE vykazuje trvale vzestupný trend, přičemž požadavky ze strany studentů nelze plně uspokojit vzhledem k finanční kvótě vyčleněné na tuto činnost v rámci programu Erasmus+. V roce 2015 bude VŠTE aktivně vyhledávat i další stipendijní programy a zapojovat se do nich. Studenti budou mít možnost se ucházet o stipendia Velux či Asem-Duo, která pokrývají téměř veškeré náklady na studium a pobyt cílové zemi. Mobilita studentů bude podporována i z vlastních zdrojů VŠTE, se zaměřením na kvalitu a obsah zahraničních pobytů. V oblasti praktických stáží bude pokračovat spolupráce s konsorciem Educa International, o. p. s., které financuje pracovní stáže vybraným studentům VŠTE. Studentské příjezdové mobility VŠTE je stabilním a aktivním členem organizace ESN International, která pomáhá organizovat studium i volný čas přijíždějících studentů ze zahraničí. VŠTE zahraničním studentům nabízí předměty v anglickém jazyce v oborech Ekonomika podniku a Konstrukce staveb. Počet přijíždějících studentů se rychle zvyšuje a VŠTE na základě informací od partnerských vysokých škol očekává nárůst i do budoucna. V roce 2015 bude VŠTE organizovat akce zvyšující atraktivitu školy v očích zahraničních studentů. Kromě volnočasových aktivit pořádaných ve spolupráci s ESN International budou na počátku každého semestru organizovány orientační týdny, které poslouží jako platforma k integraci místních a zahraničních studentů a přispějí tak k vytváření mezinárodního prostředí na VŠTE. Za tímto účelem budou využívány finanční prostředky určené na organizaci mobilit programu Erasmus+ (klíčové aktivity KA1). Krátkodobé mobility studentů VŠTE z vlastních zdrojů finančně podporuje účast studentů a pedagogů na akcích partnerských škol, ať se již jedná o letní školy, Intenzivní programy Erasmus či jiné 18 krátkodobé mobility. VŠTE je součástí sítě vysokých škol International Business Week, v rámci níž probíhají mezinárodní projektové týdny. V roce 2015 bude vyčleněn rozpočet na podporu krátkodobých mobilit studentů, ze kterého budou částečně hrazeny náklady studentů účastnících se krátkodobých mobilit. Mobilita akademických pracovníků Finanční prostředky určené na program Erasmus+ VŠTE využívá primárně na mobility studentů, proto zájem o výjezd akademických pracovníků převyšuje finanční možnosti VŠTE. V roce 2015 bude VŠTE vysílat akademické pracovníky mj. v režimu „zero grant“, kdy budou nedostatečné finanční prostředky pro výjezdy zaměstnanců v rámci programu Erasmus+ (klíčové aktivity KA1) kompenzovány z vlastních zdrojů. Bude vyčleněn rozpočet na podporu krátkodobých mobilit, ze kterého budou hrazeny náklady na výjezdy pracovníků, doprovázející studenty na krátkodobých mobilitách v zahraničí. Ukazatele taktické úrovně 2015 Tabulka 9: Plánované ukazatele taktické úrovně pro rok 2015 v oblasti Mobilit Výstup Ukazatel Optimální stav Podpora mobilit ze zdrojů VŠTE Počet uskutečněných výjezdů na International Business Week 4 Podpora mobilit ze zdrojů VŠTE Počet vyslaných studentů 3 Vytváření mezinárodního prostředí na VŠTE Uskutečnění orientačního týdne pro přijíždějící studenty na VŠTE 2 Počet přijíždějících studentů Seznam studentů 30 Počet vyjíždějících studentů Seznam studentů 15 Přijíždějící AP, PP, THP Seznam AP, PP, THP 2 19 3.2.2 Centrum celoživotního vzdělávání Současný stav Nabídka a kvalita vzdělávacích programů v rámci celoživotního vzdělávání (dále jen „CŽV“) se na VŠTE neustále rozšiřuje a rozvíjí. V roce 2014 byla Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR udělena akreditace k provádění nového vzdělávacího programu v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti pedagogických věd pro učitele odborných předmětů a odborného výcviku v oblasti ekonomiky. V třísemestrálních vzdělávacích programech z oblasti pedagogických věd se zaměřením na oblast ekonomiky a techniky, které jsou vypisovány pro letní a zimní semestr, studuje v současné době cca 50 účastníků celoživotního vzdělávání. V roce 2014 bylo dále v rámci celoživotního vzdělávání započato na základě pověření Ministerstva obchodu a průmyslu ČR (dále jen „MPO“) s průběžným vzděláváním energetických specialistů, které je upraveno vyhl. č. 118/2013 Sb. Jedná se o krátkodobé kurzy zařazené do dalšího vzdělávání, které jsou zakončeny testem v systému Enex, který je spravován MPO. V roce 2014 se průběžného vzdělávání energetických specialistů účastnilo na 80 účastníků. Nabídka vzdělávacích programů se dále skládá ze 7 rekvalifikačních programů a 15 krátkodobých programů z oblasti management ve stavebnictví, podniková ekonomika, logistika, účetnictví, daně, efektivní práce s daty a dalších krátkodobých vzdělávacích programů. Z dlouhodobých programů je realizováno mimořádné studium bakalářských programů v délce trvání 1 rok v oborech Ekonomika podniku, Stavební management, Konstrukce staveb, Technologie dopravy a přepravy a Strojírenství a mimořádné studium magisterského programu v oboru Logistické technologie, které je taktéž jednoleté. Neustále také dochází k rozšiřování nabídky vzdělávacích programů pro studenty VŠTE, kdy jsou nabízeny přípravné kurzy před zahájením studia, přípravné kurzy ke státním závěrečným zkouškám, kurzy vybraných akreditovaných předmětů dle § 60 zákona o VŠ a v neposlední řadě jsou nabízeny kurzy akreditovaných vybraných předmětů jazykových a odborných, kde studenti předmět absolvují v malých studijních skupinách v počtu cca 12-15 studentů s navýšenou hodinovou dotací oproti stanovené hodinové dotaci v řádném studiu a získávají tak větší prostor pro úspěšné absolvování předmětu a individuálnější přístup vyučujícího. Tyto kurzy jsou velice kladně hodnoceny jak samotnými studenty, tak vyučujícími. V roce 2014 byla podána žádost o autorizaci pro uznávání výsledků dalšího vzdělávání dle zákona č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání. VŠTE se tedy chce stát autorizovanou osobou, aby mohla provádět ověřování znalostí a dovedností jednotlivých profesních kvalifikací vytvářených v rámci Národní soustavy kvalifikací. Předpokládaný vývoj v roce 2015 Hlavním cílem pro rok 2015 bude rozvíjení nabídky programů celoživotního vzdělávání zaměřených na regulovaná povolání a zvyšování odborné kvalifikace zájemců o vzdělání a to zejména přípravou kurzů dalšího vzdělávání z oblasti ekonomie a doprava a spoje, které 20 posluchače připraví v souladu s kvalifikačními standardy Národní soustavy kvalifikací k úspěšnému absolvování zkoušky a získání profesní kvalifikace dle platného hodnotícího standardu. Na základě pověření MPO bude pokračovat průběžné vzdělávání energetických specialistů, přičemž pro rok 2015 je po dohodě s dalšími pověřenými technickými vysokými školami a MPO plánována účast 180 energetických specialistů na průběžném vzdělávání a závěrečném testování na půdě VŠTE. V roce 2015 bude připravena žádost o akreditaci čtyřsemestrálního vzdělávacího programu Oceňování podniku, jehož obsah bude zaměřen na získání základních vědomostí a dovedností potřebných k ocenění podniku a jeho funkčních částí. Další žádost o akreditaci vzdělávacího programu se bude týkat problematiky ekonomiky ve stavebnictví a rozpočtování staveb. Pro studenty VŠTE je plánováno rozšíření nabídky studia vybraných akreditovaných předmětů v menších studijních skupinách o další předměty a rozšíření nabídky přípravných kurzů ke státním závěrečným zkouškám. V rámci personálního modulu budou pro zaměstnance VŠTE připraveny krátkodobé i dlouhodobé vzdělávací programy v rámci celoživotního vzdělávání, které povedou ke zvyšování či prohloubení jejich kvalifikace. Ukazatele taktické úrovně 2014 Tabulka 10: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti CCV Výstup Ukazatel Optimální stav Obrat CCV v mil. Kč Obrat CCV v mil. Kč k 31. 12. běžného roku 6 Příspěvek na úhradu fixních nákladů v mil. Kč Příspěvek na úhradu fixních nákladů v mil. Kč k 31. 12. běžného roku 2,5 3.2.3 Praxe a vnější vztahy Současný a předpokládaný vývoj v roce 2015 Útvar prorektora pro praxi a vnější vztahy plní funkce vyplývající ze strategie VŠTE a to především v naplnění cílů profesně orientované vysoké školy, která preferuje úzkou spolupráci s aplikační sférou. V rámci doporučených studijních plánů vytváří prostor pro umísťování studentů na odborné praxe do firem a institucí veřejné správy, které korespondují s obory a specializacemi dle zaměření studenta. VŠTE spolupracuje s významnými firmami Jihočeského kraje a na základě dobrých zkušeností jsou studenti v rámci odborné praxe stále více vyhledávanými v praxi. Předpokládaný počet uzavřených rámcových dohod s firmami dosáhne v roce 2015 čísla 1000. V současné době je největší zájem o technicky zaměřené 21 studenty. Propojení akademické a aplikační sféry umožňuje rychlejší a transparentnější transfer znalostí studentů a zároveň posiluje možnosti uplatnění absolventů VŠTE na trhu práce. Spolupráce mezi akademickým prostředím a praxí posiluje úroveň znalostí studentů i akademických pracovníků a vytváří podmínky pro řešení společných projektů aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje. S mnoha firmami probíhá spolupráce i v oblasti zadávání konkrétních praktických témat a následně pak odborných posudků pro bakalářské i diplomové práce. To přispívá nejen k růstu odborné úrovně prací, ale i k jejich praktické využitelnosti. Důležitá je i možnost využití odborníků z praxe na seminářích, přednáškách a konferencích. I to přispívá významnou měrou k zvyšování odborné úrovně studentů a naplňování poslání školy jako profesně orientované. Další významnou aktivitou v oblasti praxe a vnějších vztahů je zakázková činnost, která plní hned několik funkcí – především zvyšuje odbornost akademických pracovníků, kteří mohou aplikovat nové poznatky do výukového procesu, zvedá prestiž VŠTE a v neposlední řadě posiluje a stabilizuje finanční rozpočet školy. V rámci zvyšování povědomí o technické obory škola úzce spolupracuje se středními školami (Technické a vzdělávací konsorcium při VŠTE) a vlastní spolupráci s praxí realizuje také přes Profesní radu při VŠTE, která sdružuje významné firmy a instituce regionu napříč nabízenými obory VŠTE. Působení a aktivity Profesní rady vytváří lepší možnosti komunikace mezi akademickou a aplikační sférou. Ukazatele taktické úrovně 2015 Tabulka 11: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti Praxe a vnější vztahy Výstup Ukazatel Optimální stav Zajištění umístění studentů VŠTE na praxi v podnikové a správní sféře v plném rozsahu Umístění studentů VŠTE na praxi v podnikové a správní sféře v plném rozsahu 100% Zajištění míst pro výkon semestrálních praxí AP Místa pro výkon semestrálních praxí AP 2 Zprostředkování témat BP pro studenty z podnikové a správní praxe Témata BP pro studenty z podnikové a správní praxe – počet prací 20 Zprostředkování témat seminárních prací pro studenty z podnikové a správní praxe Témata seminárních prací pro studenty z podnikové a správní praxe 10 Zakázková činnost Počet zakázek – obrat 5 Počet uspořádaných konferencí Uspořádané konference s účastí zástupců podnikové a správní sféry, zviditelňující VŠTE jako profesně zaměřenou VŠ 2 Trh práce Míra nezaměstnanosti absolventů 5% 22 Zajištění míst pro výkon semestrálních praxí AP v zahraničí Počet zajištěných míst 2 3.2.4 Marketing Současný stav Škola využívá všech dostupných komunikačních kanálů, které jí umožňují oslovit potenciální studenty. Mezi nejdůležitější patří nejrůznější webové servery a prostředí, média a osobní komunikace na výstavách určených pro studenty. Ukazatele taktické úrovně pro rok 2015 Tabulka 12: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti Marketing Výstup Ukazatel Optimální stav Počet dnů otevřených dveří Záznam o průběhu dnů otevřených dveří 2 Počet návštěv webových stránek Výsledek počítadla umístěného na webových stránkách 200 000 Natočení promovidea školy Promovideo školy 1 Počet účastí na výstavě vysokých škol (Gaudeamus atd.) Potvrzení o účasti 1 Počet mediálních výstupů Seznam výstupů 50 Zpracování rozpočtu marketingového oddělení Rozpočet marketingového oddělení 1 Analýza trhu Analýza (Excel, PowerPoint) 1 Účast studentů na veletrzích pracovních příležitostí Přihlášení v IS / záznamy na čtečce / docházkový list 50 Zpráva z marketingového průzkumu Zpráva z marketingového průzkumu mezi přijatými studenty 1 Zajištění propagace studentských mobilit Zajištění propagace studentských mobilit na internetových stránkách VŠTE 1 Marketingová podpora studia v magisterském studijním programu Záznam z uskutečněných akcí 2 Novinky na Facebook kanálu Odkaz na kanál/pdf výstup 15 23 3.3 Efektivita a financování – útvar kvestora 3.3.1 Navýšení podílu vícezdrojového financování školy v rámci celkového rozpočtu školy Současný stav Pro rok 2014 získala VŠTE z rozpočtu MŠMT formou příspěvků a dotací finanční prostředky v celkové výši 134,9529 mil. Kč, tedy částku o 18,946 mil. Kč vyšší než v předchozím roce. Z této částky příspěvek na provoz dle ukazatele A činní 112,301 mil. Kč a příspěvek dle ukazatele K představuje 7,270 mil. Kč. Zatímco příspěvek dle ukazatele A vzrostl meziročně o 15 %, příspěvek dle ukazatele K se zvýšil oproti předchozímu roku o 84 %. Toto zvýšení odpovídá trvalému úsilí vynaloženému vedením VŠTE na zvýšení kvality organizace. V oblasti získávání vlastních zdrojů je VŠTE úspěšná na úrovni získávání vlastních zdrojů v rámci hlavní činnosti, a to především v souvislosti s realizací projektů financovaných z fondů EU a rovněž realizací tržeb v oblasti celoživotního vzdělávání. Předpokládaný vývoj v roce 2015 V roce 2015 je hlavním cílem VŠTE v oblasti financování udržení objemu finančních prostředků získaných formou příspěvků a dotací z rozpočtu MŠMT minimálně na stejné úrovni jako v roce 2014. V oblasti vlastních zdrojů si pak VŠTE klade za cíl udržet tempo růstu u obratů celoživotního vzdělávání s důrazem na diverzifikaci poskytovaných služeb. Z důvodu absence výzev v roce 2014 se bohužel nepodaří zachovat rostoucí trend u zdrojů získaných z fondů Evropské unie. VŠTE se vynasnaží v průběhu roku 2015 tento propad minimalizovat. Předpoklady splnění  Zachování stávajících zásad financování vysokých škol.  Zachování limitního počtu financovaných studentů na úrovni roku 2014.  Naplnění předpokládaného počtu studentů ve všech formách studia včetně studentů CCV školy.  Vypsání výzev v rámci Operačních programů Strukturálního fondu EU.  Dosažení plánovaných výnosů z doplňkové činnosti.  Dosažení plánovaného finančního výnosu z činnosti CCV.  Zachování stávajících ubytovacích kapacit VŠTE. Předpokládané zdroje  Příspěvky a dotace MŠMT  Výnosy KaM  Výnosy doplňkové činnosti o Výnosy ostatní doplňkové činnost (pronájem, prodej studijních materiálů, smluvní výzkum, zakázková činnost) 24  Výnosy hlavní činnosti o Výnosy plynoucí z výzkumné, projektové a další tvůrčí činnosti (ESF, NAEP, TA ČR, GA ČR atd.) o Výnosy CCV o Ostatní výnosy hlavní činnosti Relevantní ukazatele výkonu Plánované procentuální zastoupení jednotlivých činností na celkovém obratu školy za rok 2015 v porovnání s rokem 2014. Tabulka 13: Plánované taktické ukazatele pro rok 2015 v oblasti Efektivita a financování 2014 plán 2014 korekce Rozdíl 2015 změna% podíl Obrat v tis. Kč % podíl Obrat v tis. Kč % podíl Obrat v tis. Kč Příspěvky a dotace MŠMT 74,47% 105 000 78,90% 134 953 29% 83,98% 134 953 0% Celoživotní vzdělávání 3,19% 4 500 2,92% 5 000 11% 3,73% 6 000 20% Ostatní výnosy hlavní činnosti 4,96% 7 000 4,09% 7 000 0% 4,67% 7 500 7% Projektová činnost 11,70% 16 500 9,65% 16 500 0% 2,49% 4 000 -76% Koleje a menzy 2,84% 4 000 2,63% 4 500 13% 3,11% 5 000 11% Poradenská a expertní činnost 0,71% 1 000 0,41% 700 -30% 0,47% 750 7% Ostatní doplňková činnost 2,13% 3 000 1,40% 2 400 -20% 1,56% 2 500 4% VŠTE ČB 100,00% 141 000 100,00% 171 053 21% 100,00% 160 703 -6% 3.3.2 Výukové a laboratorní prostory včetně zázemí pro akademické pracovníky Současný stav V souladu s dlouhodobou koncepcí rozvoje VŠTE došlo v roce 2014 ke stavebním úpravám zkvalitňujícím zázemí pro studenty a zaměstnance školy. Z původního záměru navýšit parkovací plochy o 25 míst pro zaměstnance VŠTE se vedení školy rozhodlo ustoupit, a to vzhledem ke změně záměru na využití stávajícího pozemku. Ke konci nastávajícího roku se na uvedeném místě počítá se zahájením výstavby centrálních laboratoří. V průběhu roku 2014 byl vybudován kompletně nový krytý kolostav, který zvyšuje komfort pro studenty a zaměstnance VŠTE v podobě možnosti uskladnit pod přístřeškem jízdní kola. Bylo také dokončeno a zprovozněno veřejné osvětlení pro zadní část areálu v místech uvažovaného budoucího parkoviště. Veřejné osvětlení bylo zrealizováno s důrazem na efektivnost provozu, je tedy možné jednotlivé části libovolně spínat a zajistit tak maximálně efektivní provoz. Před zahájením akademického roku 2014/2015 byly zmodernizovány čtyři výukové učebny v budově D, z toho dvě učebny posluchárenského typu a dvě počítačové učebny. V rámci této modernizace byly provedeny opravy povrchů stěn a 25 podlah, výměna starého nevyhovující zařízení. V reprezentativní aule v budově E bylo dobudováno zařízení vzduchotechniky, které zvyšuje komfort hlavně v letních měsících. V roce 2014 dojde k nákupu zařízení vybavení laboratoří. Podstatnou částí dodávky bude zejména trhací stroj a světelná simulační komora, společně s dalšími přístroji. Zejména trhací stroj a světelná komora vysoce zvýší laboratorní standard současného vybavení, protože se jedná o přístroje, díky kterým bude možné zkoumat i náročnější výzkumné případy. V průběhu roku 2014 byly realizovány projektové práce související s výstavbou centrálních laboratoří v areálu VŠTE, na které v závěru roku 2014, případně na jaře 2015, naváží přípravné práce a zahájení výstavby. V roce 2014 se z největší pravděpodobností nepodaří realizovat plánovanou úpravu zpevněné plochy na parkoviště pro studenty a zaměstnance za budovou D, z důvodu pozdního dodání projektové dokumentace. Zahájení úpravy se z výše zmíněného důvodu přesouvá na začátek roku 2015. Předpokládaný vývoj v roce 2015 Základním cílem pro rok 2015 je realizace hrubé stavby centrálních laboratoří, jejíž přípravy započaly v předchozím roce. Budova centrálních laboratoří bude spojovat stávající budovu C, jejíž první patro slouží jako výukové a skladovací prostory a druhé patro je využívanou Menzou VŠTE, s výukovým pavilonem B. V tomto komplexu centrálních laboratoří budou umístěny laboratoře pro katedru stavitelství, katedru dopravy a logistiky, katedru strojírenství a jejich technické zázemí. První nadzemní podlaží bude vyhrazeno pro laboratoře k oboru strojírenství, bude zde umístěna laboratoř metalografie, tepelného zpracování, dále zde bude učebna strojírenských oborů, na kterou bude navazovat laboratoř technologií, hydromechaniky, měření kvality a laboratoř mechanických vlastností, nebude chybět ani místnost pro skladování a přípravu vzorků a kabinet pro vyučující. V roce 2015 se uskuteční úprava zpevněné plochy pro parkování původně plánovaná na rok 2014, jejímž výsledkem bude navýšení počtu parkovacích míst o 20. Předpokládané zdroje  Institucionální podpora vědy a výzkumu  Institucionální rozvojový plán  Fondy VŠTE a provozní prostředky Relevantní ukazatele výkonu 2014 Tabulka 14: Plánované taktické ukazatele pro rok 2015 v oblasti Výukové a laboratorní prostory Výstup Ukazatel Počet jednotek výkonu Úpravy zpevněných ploch pro parkování Počet navýšení parkovacích míst 20 Výstavba Centrálních laboratoří Realizace hrubé stavby 1 26 3.3.3 Informační technologie Současný stav V roce 2014 došlo k plánované obnově a doplnění počtu PC stanic. Dvě počítačové učebny byly vybaveny novými výkonnými počítačovými jednotkami, což povede ke zkvalitnění a zefektivnění výuky v těchto učebnách. V souladu s aktualizovaným dlouhodobým záměrem byla rovněž realizována obnova a doplnění počtu síťových prvků formou jednoho velkého síťového přepínače, jednoho malého síťového přepínače a dvou racků. Rovněž došlo k rozšíření sítě pomocí vysokorychlostních optických prvků a modernizaci některých síťových prvků. Předpokládaný vývoj v roce 2015 V roce 2015 bude pokračováno v celkovém zefektivňování provozu a dobudovávání optických spojů. VŠTE rovněž plánuje zvýšení výkonu počítačů dokoupením potřebných komponent takovým způsobem, aby na těchto počítačích mohla probíhat výuka s nejnovějším softwarem s vysokými nároky na výkonost HW. Předpokládané zdroje  Provozní prostředky. Relevantní ukazatele výkonu 2014 Tabulka 15: Plánované taktické ukazatele pro rok 2015 v oblasti Informační technologie Výstup Ukazatel Počet jednotek výkonu Zvýšení výkonosti PC stanic Počet PC 30 Obnova a doplnění počtu síťových prvků Obnova a doplnění počtu síťových prvků v kusech 4 27 Seznam tabulek Tabulka 1: Zhodnocení oblastí taktických cílů vycházejících z DZ VŠTE 2011–2015 ............ 5 Tabulka 2: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti SPČ ........................................ 9 Tabulka 3: Horizon................................................................................................................... 10 Tabulka 4: Projekty TA ČR, program Alfa.............................................................................. 11 Tabulka 5: Projekty TA ČR, program Epsilon......................................................................... 11 Tabulka 6: Projekty GA ČR..................................................................................................... 11 Tabulka 7: Projekty NAZV...................................................................................................... 12 Tabulka 8: Plánované ukazatele taktické úrovně pro rok 2015 v oblasti VVTČ.................... 15 Tabulka 9: Plánované ukazatele taktické úrovně pro rok 2015 v oblasti Mobilit.................... 18 Tabulka 10: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti CCV ................................... 20 Tabulka 11: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti Praxe a vnější vztahy ......... 21 Tabulka 12: Plánované taktické ukazatele na rok 2015 v oblasti Marketing........................... 22 Tabulka 13: Plánované taktické ukazatele pro rok 2015 v oblasti Efektivita a financování.... 24 Tabulka 14: Plánované taktické ukazatele pro rok 2015 v oblasti Výukové a laboratorní prostory..................................................................................................................................... 25 Tabulka 15: Plánované taktické ukazatele pro rok 2015 v oblasti Informační technologie..... 26 Seznam grafů Graf 1: Srovnání výstupů hodnocených v RIV v letech 2013 a 2014...................................... 13 Graf 2: Přehled výstupů v oblasti duševního vlastnictví v letech 2008-2014.......................... 14 Seznam zkratek ADZ VŠTE Aktualizace Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích AP Akademický pracovník AR Akademický rok CRP Centralizovaný rozvojový plán DSP Doktorský studijní program IPC Informačně poradenské centrum IRP Institucionální rozvojový plán MŠMT ČR Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České Republiky PP Pedagogický pracovník SVOČ Studentská vědecká a odborná činnost THP Technicko-hospodářský pracovník VŠTE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích