■ VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH VÝROČNÍ ZPRÁVA O ČINNOSTI Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích za rok 2009 VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH | www.VSTECB.cz Výroční zpráva o činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích za rok 2009 ČESKÉ BUDĚJOVICE, duben 2010 Obsah 1 Úvod................................................................................................................................................3 1.1 Základní informace..................................................................................................................3 1.2 Struktura vysoké školy.............................................................................................................3 1.3 Orgány vysoké školy................................................................................................................4 1.3.1 Management...................................................................................................................4 1.3.2 Samosprávné akademické orgány...................................................................................5 1.3.3 Další orgány VŠTE............................................................................................................6 1.4 Zastoupení vysoké školy v reprezentaci českých vysokých škol..............................................7 1.5 Zastoupení žen v akademických orgánech školy.....................................................................7 2 Kvalita a excelence akademických činností.....................................................................................7 2.1 Akreditované studijní programy/obory...................................................................................7 2.2 Nabídka studia v cizích jazycích...............................................................................................8 2.3 Společně uskutečňované akreditované studijní programy/obory..........................................9 2.4 Celoživotní vzdělávání.............................................................................................................9 2.5 Zájem o studium a studium v akreditovaných studijních programech.................................12 2.6 Absolventi..............................................................................................................................14 2.7 Studijní neúspěšnost.............................................................................................................15 2.8 Využívání kreditního systému................................................................................................ 16 2.9 Odborná spolupráce VŠTE s regionem, propojení teorie a praxe a spolupráce s odběratelskou sférou ........................................................................................................................ 16 2.10 Akademičtí pracovníci, počty, kvalifikační a věková struktura..............................................16 2.11 Rozvoj výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti................................................................19 2.12 Infrastruktura vysoké školy - materiální, technické a informační zabezpečení...................20 3 Kvalita a kultura akademického života..........................................................................................20 3.1 Sociální záležitosti studentů a zaměstnanců.........................................................................20 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 1 3.2 Znevýhodněné skupiny uchazečů / studentů na VŠTE..........................................................21 3.3 Mimořádně nadaní studenti..................................................................................................21 3.4 Partnerství a spolupráce........................................................................................................21 3.5 Ubytovací a stravovací služby................................................................................................22 3.6 Využívání stipendijního fondu...............................................................................................22 4 Internacionalizace ......................................................................................................................... 24 4.1 Strategie VŠTE v oblasti mezinárodní spolupráce.................................................................24 4.2 Zapojení VŠTE do mezinárodních vzdělávacích programů a programů výzkumu a vývoje ... 25 4.3 Mobilita studentů a akademických pracovníků .................................................................... 25 5 Zajišťování kvality činností realizovaných na vysokých školách....................................................27 5.1 Systém hodnocení kvality vzdělávání na VŠTE......................................................................27 5.2 Vnitřní hodnocení .................................................................................................................. 27 5.3 Vnější hodnocení včetně mezinárodního hodnocení............................................................27 5.4 Údaje o finanční kontrole......................................................................................................27 6 Rozvoj vysoké školy.......................................................................................................................27 6.1 Zapojení do FRVŠ...................................................................................................................28 6.2 Zapojení do programů financovaných ze Strukturálních fondů EU......................................28 6.3 Zapojení do Rozvojových programů pro VVŠ ........................................................................ 28 7 Závěr..............................................................................................................................................29 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 2 1 Uvod Výroční zpráva Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích je zpracována v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací, vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro období 2006 - 2010 (dále jen „Dlouhodobý záměr") a jeho aktualizací pro období 2009 (dále jen „Aktualizace"). Smyslem a cílem výroční zprávy je zhodnocení plnění cílů stanovených v Dlouhodobém záměru a jeho Aktualizaci. V oblasti kvality akademických činností bylo prioritou rozšiřování nabídky akreditovaných studijních programů, oborů a forem studia podle potřeb regionu. K dalším činnostem patřilo odstranění slabých stránek v systému řízení a hodnocení činností v oblasti vzdělávání, výzkumných, vývojových a dalších tvůrčích činností. V oblasti internacionalizace šlo především o důsledné zavádění ECTS, o zvýšení zájmu o mobility studentů a zaměstnanců, o zapojení do mezinárodních vzdělávacích a výzkumných aktivit prostřednictvím spolupráce se zahraničními vzdělávacími institucemi. V oblasti kvality a kultury akademického života se jednalo o kulturu vzdělávacího procesu, o podporu kooperace mezi vzdělávacími institucemi, o rozvoj informačních a poradenských služeb. Nedílnou součástí bylo i vytvoření a zajištění kvalitního zázemí pro ubytovací a stravovací služby včetně podpory kulturních a společenských aktivit studentů. Mimořádná pozornost byla věnována převodu areálu Okružní 10 do vlastnictví Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, získání finančních prostředků na odstranění stávajících nedostatků a na zlepšení kvality materiálně-technické základny alespoň na úroveň standardu ostatních vysokých škol. 1.1 Základní informace Název vysoké školy: Typ vysoké školy: Používané zkratky: Adresa: IČ: Kontakty: 1.2 Struktura vysoké školy V roce 2009 došlo v organizační struktuře Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE") mj. k následujícím změnám: - zrušení Katedry strojírenství, - zrušení Katedry ochrany přírodních zdrojů, - zrušení Technologického parku, - zřízení Katedry společenských věd, - zřízení Katedry aplikovaných věd, - zřízení samostatného marketingového oddělení. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology and Business in České Budějovice veřejná neuniverzitní vysoká škola VŠTE, VŠTECB ITB, ITBCB Okružní 10, 370 01 České Budějovice 75081431 www.vstecb.cz Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 3 Organizační struktura k datu 10. 10. 2009 1.3 Orgány vysoké školy 1.3.1 Management Ing. Marek Vochozka, Ph.D., MBA pověřený výkonem funkce rektora prof. Ing. Jan Váchal, CSc. prorektor pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost prof. Ing. Radimír Novotný, DrSc. prorektor pro strategii a rozvoj Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. prorektorka pro studium a pedagogickou činnost Ing. Petr Mulač kvestor Mgr. Bc. Bronislava Šimsová předsedkyně Akademického senátu Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 4 1.3.2 Samosprávné akademické orgány 1.3.2.1 Rektor Výkonem funkce rektora byl dne 26. 3. 2009 na základě rozhodnutí akademického senátu VŠTE pověřen Ing. Marek Vochozka, Ph.D., MBA. 1.3.2.2 Akademický senát Akademický senát VŠTE má celkem 11 členů. Komora akademických pracovníků: Ing. Petra Bednářová, Ph.D. Ing. Zdeněk Raab Mgr. Věra Kurcová RNDr. Jana Krejsová Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D. Mgr. Jitka Ryndová Mgr. Bc. Bronislava Šimsová Studentská komora: Eva Pšikalová Lenka Dvořáková Vojtěch Stehel Michal Štěrba Předsednictvo: Ing. Petra Bednářová, Ph.D. - předsedkyně do 31. 8. 2009 Mgr. Bc. Bronislava Šimsová - předsedkyně od 31. 8. 2009 Ing. Zdeněk Raab - místopředseda Eva Pšikalová - místopředsedkyně Tajemník: Ing. Šárka Márová (do 29. 6. 2009) Ing. Zdeňka Chmelová (od 30. 6. 2009) 1.3.2.3 Akademická rada Na VŠTE byla v roce 2009 v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění některých zákonů (zákon vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon") řádně jmenována akademická rada. Předseda: Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Členové: Ing. Petra Bednářová, Ph.D. doc. MUDr. Petr Petr, Ph.D. prof. Ing. Radimír Novotný, DrSc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D. Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 5 PaedDr. Ladislav Jirků prof. Ing. Bohumil Šulc, CSc. prof. PaedDr. Gabriel Švejda, CSc. Ing. Alena Hynková, CSc. Ing. Petr Mulač prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 1.3.2.4 Disciplinární komise VŠTE Cleny disciplinární komise VŠTE byli v roce 2009: doc. PhDr. Růžena Bergerová, CSc. - předsedkyně prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Robert Bahník Milan Hrouda 1.3.3 Další orgány VSTE 1.3.3.1 Správní rada Správní rada pracovala v roce 2009 v následujícím složení: Předseda: JUDr. Luboš Průša Členové: Ing. Pavel Dlouhý Ing. Miroslav Dvořák Ing. Vladimír Jandík Ing. Ivan Loukota prof. PhDr. Petr Matějů, Ph.D. MUDr. Petr Pumpr Ing. Ivana Popelová ředitel Krajského úřadu Jihočeského kraje předseda představenstva Regionální agrární komory JK předseda Okresní agrární komory České Budějovice generální ředitel a předseda představenstva MOTOR JIKOV Group, a.s ředitel pobočky České národní banky v Českých Budějovicích ředitel Úřadu práce v Českých Budějovicích ředitel analyticko-koncepčního odboru MŠMT ředitel Jihočeské nemocnice, a.s. náměstkyně primátora města České Budějovice 1.3.3.2 Kvestor S účinností od 25. 6. 2009 byl jmenován kvestorem Ing. Petr Mulač. Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 6 1.4 Zastoupení vysoké školy v reprezentaci českých vysokých škol Tabulka 1 Zastoupení vysoké školy v reprezentaci českých vysokých škol (ČKR, RVŠ), v mezinárodních a profesních organizacích Organizace Stát Status ČKR - Česká konference rektorů ČR člen RVŠ - Rada vysokých škol ČR člen Pozn.: Status - postavení VŠ v organizaci, např. člen, předseda, místopředseda apod. 1.5 Zastoupení žen v akademických orgánech školy Podíl žen v akademických orgánech VŠTE je 39 %. Akademická rada 10 mužů/2 ženy Akademický senát 3 muži/8 žen Rektor 1 muž Disciplinární komise 3 muži/lžena 2 Kvalita a excelence akademických činností 2.1 Akreditované studijní programy/obory V roce 2009 byly v prezenční formě vyučovány tři bakalářské studijní programy: - Ekonomika a management, studijní obor Ekonomika podniku, - Stavitelství, studijní obor Stavební management, - Stavitelství, studijní obor Konstrukce staveb. Všechny studijní programy vychází z potřeb firem v regionu. V roce 2009 byla navíc udělena akreditace pro studijní program Ekonomika a management, obor Ekonomika podniku, v kombinované formě studia. Tabulka 2 a Přehled akreditovaných studijních programů vysoké školy Skupiny akreditovaných studijních programů Studijní programy Celkem bak. mag. mag. navazující dokt. stud.prog P K P K P K přírodní vědy a nauky Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 7 technické vědy a nauky 2 2 zeměděl.-les. a veter. vědy a nauky — — zdravot., lékař. a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a služby ekonomie 1 1 právo, právní a veřejnosprávní činnost pedagogika, učitelství a sociál. péče obory z oblasti psychologie vědy a nauky o kultuře a umění 3 = — — Celkem 3 Pozn.: P - prezenční forma, K - kombinovaná forma (popř. i distanční (D), tento údaj uveďte za lomítko u kombinované formy). Skupiny studijních programů jsou děleny podle kódů „studprog": přírodní vědy a nauky 11 až 18, technické vědy a nauky 21 až 39, zemědělské, lesnické a veterinární vědy a nauky 41 až 43, zdravotní, lékařské a farmaceutické vědy a nauky 51 až 53, společenské vědy, nauky a služby 61, 65, 67, 71 až 74, ekonomie 62, právo, právní a veřejnosprávní činnost 68, pedagogika, učitelství a sociální péče 75, obory z oblasti psychologie 77, vědy a nauky o kultuře a umění 81 a 82. Platí též pro tab. 2 b, 2 d, 2 e, 3, 4, 5, a 6. 2.2 Nabídka studia v cizích jazycích VŠTE požádala akreditační komisi o souhlasné stanovisko s výukou vybraných předmětů studijního programu Ekonomika a management, studijní obor Ekonomika podniku v anglickém jazyce. Tato žádost bude vyřízena v roce 2009. Tabulka č. 2 b Přehled studijních programů vysoké školy akreditovaných v cizím jazyce Skupiny akreditovaných studijních programů Studijní programy Celkem stud.prog. bak. mag. mag. navazující dokt. P K P K P K přírodní vědy a nauky technické vědy a nauky zeměděl.-les. a veter. vědy a nauky Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 8 zdravot., lékař, a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a služby ekonomie 1 1 právo, právní a veřejnosprávní činnost pedagogika, učitelství a sociál. péče obory z oblasti psychologie vědy a nauky o kultuře a umění Celkem 1 1 Viz pozn. U tabulky č. 2a. 2.3 Společně uskutečňované akreditované studijní programy/obory V roce 2009 nebyly realizovány žádné společně uskutečňované akreditované studijní programy/obory. Tabulka č. 2 c Akreditované studijní programy společně uskutečňované VŠ a VOŠ Vyšší odborná škola Vysoká škola Studijní program/počet oborů - - - 2.4 Celoživotní vzdělávání Celoživotní vzdělávání tvoří významnou součást vzdělávací činnosti na VŠTE. Níže je uveden přehled uskutečněných kurzů a studijních programů v roce 2009: EIE Malta - výuka nepálskych studentů v angličtině Od února 2009 do září 2009 proběhla na VŠTE výuka 17-ti studentů z Nepálu. Vzhledem k tomu, že firma EIE Malta neuhradila VŠTE dohodnutou částku za výuku studentů, byla výuka po prvním semestru přerušena. Celá záležitost byla na konci roku 2009 předána právním zástupcům školy k vydání platebního rozkazu. Pohledávka VŠTE vůči EIE je vyčíslena částkou 43.775,9 EUR. Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 9 Přípravný kurz z matematiky a _ fyziky Ve dnech 21. září až 24. září 2009 proběhly přípravné kurzy z matematiky a fyziky. Cílem kurzu bylo opakování a prohloubení středoškolského učiva nezbytného k úspěšnému absolvování předmětů „Matematika" a „Fyzika" na VŠTE. Přihlásilo se 138 účastníků. Jazykové kurzy _pro akademické _pracovníky a zaměstnance školy V září 2009 byly zahájeny jazykové kurzy pro akademické pracovníky a zaměstnance školy. Jedná se o kurzy angličtiny na úrovni začátečník, mírně pokročilý, pokročilý a kurzy španělštiny pro začátečníky. Kurzy probíhají v rámci semestru, 1 x 2 hodiny týdně. Celkem se kurzů účastní 25 zaměstnanců VŠTE. Repetitoria V září 2009 byl zahájen kurz Repetorium AJ pro první jazyk AJ Eko pro studenty 1. semestru na VŠTE. Celkem se přihlásilo 42 účastníků. Studijní program „Bachelor of Business" 2009/2010 V říjnu 2009 byla zahájena výuka posledního ročníku navazujícího bakalářského studijního programu „Bachelor of Business". Přihlášeno bylo 64 účastníků. Tabulka 2 d Přehled počtu kurzů celoživotního vzdělávání na vysoké škole Skupina studijních programů kurzy orientované na výkon povolání kurzy zájmové U3V Celkem Z toho počet kurzů, jejichž účastníci byli přijímaní do akreditovaných studijních programů podle § 60 zákona o vysokých školách do 15 hod. do 100 hod. více do 15 hod. do 100 hod. více přírodní vědy a nauky technické vědy a nauky zeměděl.-les. a veter. vědy a nauky zdravot., lékař. a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a služby 1 1 0 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 10 ekonomie 2 2 1 právo, právní a veřejnosprávní činnost pedagogika, učitelství a sociál. Péče obory z oblasti psychologie vědy a nauky o kultuře a umění Celkem 1 2 3 1 Pozn.: U3V - univerzita 3. Věku a viz pozn. u tabulky č. 2a. Tabulka 2 e Přehled počtu účastníků kurzů celoživotního vzdělávání na vysoké škole Skupina studijních programů kurzy orientované na výkon povolání kurzy zájmové U3V Celkem Z toho počet účastníků, jež byli přijímaní do akreditovaných studijních programů podle § 60 zákona o vysokých školách do 15 hod. do 100 hod. více do 15 hod. do 100 hod. více přírodní vědy a nauky technické vědy a nauky zeměděl.-les. a veter. vědy a nauky zdravot., lékař. a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a 137 137 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 11 služby ekonomie 96 96 17 právo, právní a veřejnosprávní činnost pedagogika, učitelství a sociál. péče obory z oblasti psychologie vědy a nauky o kultuře a umění Celkem 137 96 233 17 Viz pozn. u tabulky č. 2a. 2.5 Zájem o studium a studium v akreditovaných studijních programech Tabulka 3 Zájem uchazečů o studium na vysoké škole Skupiny akreditovaných studijních programů Počet Podaných přihlášek 1) Přihláše-ných tí iř P h c -> aj iř P L/l h c ý £ a s p a N Celkem 1290 1286 1136 812 572 přírodní vědy a nauky technické vědy a nauky 371 371 336 249 163 zeměděl,-les. a veter. vědy a nauky zdravot., lékař. a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a služby Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 12 ekonomie 919 915 800 563 409 právo, právní a veřejnospr. činnost pedagogika, učitelství a sociál. péče obory z oblasti psychologie vědy a nauky o kultuře a umění 1) Počet všech přihlášek, které VŠ obdržela. 2) Počet uchazečů o studium, kteří se zúčastnili přijímacího řízení. 3) Počet všech kladně vyřízených přihlášek. 4) Počet přijatých uchazečů. Údaj celkem vyjadřuje počet fyzických osob, ve skupinách oborů jsou zahrnuti vícenásobně přijatí. 5) Počet studentů, kteří se zapsali ke studiu Viz pozn. u tabulky č. 2a. Tabulka 4 Přehled počtu studentů v akreditovaných studijních programech vysoké školy k 31. 10. 2009 Skupiny akreditovaných studijních programů Studenti ve studijním programu Celkem studentů bak. mag. mag. navazující dokt. P K P K P K P K přírodní vědy a nauky technické vědy a nauky 315 315 zeměděl.-les. a veter. vědy a nauky zdravot., lékař. a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a služby ekonomie 900 900 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 13 právo, právní a veřejnosprávní činnost pedagogika, učitelství a sociál. péče obory z oblasti psychologie vědy a nauky o kultuře a umění Celkem 1215 1215 Viz pozn. u tabulky č. 2a. 2.6 Absolventi VŠTE vzhledem k datu zahájení výuky svých prvních studentů (26. února 2007) neměla k 31. 12. 2009 žádné absolventy. Tabulka 5 Přehled počtu absolventů akreditovaných studijních programů vysoké školy v období od 1. 1. 2009 do 31. 12. 2009 Skupiny akreditovaných studijních programů Absolventi ve studijním programu Celkem absolventů bak. mag. mag. navazující dokt. P K P K P K P K přírodní vědy a nauky technické vědy a nauky 0 0 zeměděl.-les. a veter. vědy a nauky zdravot., lékař. a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a služby ekonomie 0 0 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 14 právo, právní a veřejnosprávní činnost pedagogika, učitelství a sociál. péče obory z oblasti psychologie vědy a nauky o kultuře a umění Celkem 0 0 Viz pozn. u tabulky č. 2a. 2.7 Studijní neúspěšnost Způsob kontroly studia je prováděn kontrolou v zápisových listech v informačním systému VŠTE. Tabulka 6 Přehled počtu neúspěšných studentů v akreditovaných studijních programech vysoké školy v období od 1.1. 2009 do 31. 12. 2009 Skupiny akreditovaných studijních programů Neúspěšní studenti ve studijním programu Celkem studentů bak. mag. mag. navazující dokt. P K P K P K P K přírodní vědy a nauky technické vědy a nauky 60 60 zeměděl.-les. a veter. vědy a nauky zdravot., lékař. a farm. vědy a nauky společenské vědy, nauky a služby ekonomie 101 101 právo, právní a veřejnosprávní činnost pedagogika, učitelství a sociál. péče obory z oblasti psychologie Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 15 vědy a nauky o kultuře a umění Celkem 161 161 Viz pozn. u tabulky č. 2a. Počet neúspěšných studentů je úměrný studijním předpokladům a schopnostem přijatých studentů a nijak nevybočuje z běžného standardu. Opatření se připravují s nárůstem počtu nových studentů a postoupením stávajících studentů do vyšších ročníků a semestrů. 2.8 Využívání kreditního systému Pro kvantifikované hodnocení průběhu studia ve studijních programech uskutečňovaných na VŠTE se užívá jednotného kreditního systému. Každý předmět uvedený ve studijních programech nebo studijních oborech je ohodnocen počtem kreditů, které vyjadřují relativní míru zátěže studenta nutnou pro úspěšné ukončení daného předmětu. Jeden kredit představuje 1/60 průměrné roční zátěže studenta při standardní době studia, tedy celkem 30 kreditů za semestr a 60 kreditů za akademický rok. Tentýž předmět má stejné kreditní ohodnocení nezávisle na statutu tohoto předmětu. Kreditní ohodnocení předmětu navrhuje garant předmětu vedoucímu katedry a schvaluje Rada studijního programu VŠTE. Zakončením předmětu získá student počet kreditů přiřazených danému předmětu. Za daný předmět lze v průběhu studia získat kredity pouze jednou. Kredity získané v rámci jednoho studijního programu se sčítají. Pro postup do studia v dalším semestru musí student získat minimálně standardní počet kreditů snížený o 10. Zároveň pro postup do studia ve vyšším ročníku musí student získat alespoň standardní počet kreditů stanovených studijním plánem souhrnně pro daný ročník, nejméně však standardní počet kreditů souhrnně snížený o 10. Vzhledem k tomu, že VŠTE zatím nemá žádné absolventy, nebyl vydán žádný dodatek k diplomu. 2.9 Odborná spolupráce VŠTE s regionem, propojení teorie a praxe a spolupráce s odběratelskou sférou Mimo vysokých škol, se kterými byla navázána spolupráce v předchozích letech (např. VŠERS České Budějovice, FSV ČVUT Praha, TU FS Liberec, VŠE Praha, Fakulta managementu Jindřichův Hradec, ČZU Praha, FŽP, ÚH AV ČR, v. v. i., VUMOP Praha, v. v. i., aj.), byla navázána úzká spolupráce s Ekonomickou fakultou Univerzity Mateja Bela, Banská Bystrica. V připravované dohodě o spolupráci, se přepokládá rozvoj v oblasti mobility studentů a akademických pracovníků, spolupráci v oblasti publikačních a výzkumných aktivit i pořádání společných akcí jako např.: odborných seminářů, konferencí, SVOČ, odborných workshopů apod. 2.10 Akademičtí pracovníci, počty, kvalifikační a věková struktura Tabulka č. 7a Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 16 Akademičtí pracovníci vysokých škol - přepočtené1 počty Akademičtí pracovníci Vědečtí celkem profesoři docenti odborní asistenti asistenti lektoři pracovníci 56 2 7 27 18 2 0 Tabulka 7 b Věková struktura akademických pracovníků vysoké školy Věk Akademičtí pracovníci Vědečtí profesoři docenti odb. asist. asistenti lektoři pracovníci celkem ženy celkem ženy celkem ženy celkem ženy celkem ženy celkem ženy do 29 let 0 0 0 0 1 0 4 3 1 1 0 0 30 - 39 let 0 0 0 0 9 4 5 4 1 1 0 0 40 - 49 let 0 0 1 0 7 5 4 3 0 0 0 0 50 - 59 let 1 0 0 0 9 4 5 3 0 0 0 0 60 - 69 let 1 0 3 2 1 1 0 0 0 0 0 0 nad 70 let 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Celkem 2 0 7 2 27 13 18 13 2 2 0 0 Tabulka 7 c Přehled o počtu akademických pracovníků na vysoké škole Personální zabezpečení celkem prof. doc. ost. DrSc., CSc., Dr., Ph.D., Th.D. 1 podíl celkového počtu skutečně odpracovaných hodin za sledované období všemi zaměstnanci a celkového ročního fondu pracovní doby připadajícího na jednoho zaměstnance pracujícího na plnou pracovní dobu Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 17 Rozsahy úvazků akad. pracovníků do 30 % 2 0 2 0 do 50 % 11 0 2 9 do 70 % 3 0 1 2 do 100 % 40 2 2 36 Pozn.: Uvádí se pouze nejvyšší dosažený akademický titul Pokud je prof. XX, DrSc., uvádí se prof. Pokud je doc. XX, DrSc., uvádí se doc. Vzdělávání zaměstnanců vysokých škol Mimořádně důležitým požadavkem rozvoje vysoké školy je zvyšování odborných kompetencí nejen akademických pracovníků, ale i technicko-hospodářských a administrativních pracovníků vysoké školy. V roce 2009 pokračovala VŠTE v podpoře akademických pracovníků s cílem zvýšit počet studentů doktorských studijních programů a zvýšit počet úspěšných absolventů tohoto studia. Dalším krokem vedoucím k odbornému růstu (nejen akademických pracovníků) bylo zvyšování jazykových kompetencí tak, aby bylo možno realizovat akreditované studijní programy i v cizích jazycích, což je jeden ze základů zahraniční spolupráce a mobility mezi vzdělávacími institucemi. V této oblasti byly realizovány kurzy anglického, německého a španělského jazyka pro pracovníky VŠTE (akademické i ostatní) na základě individuální přihlášky každého pracovníka. Tabulka 7 d Přehled kurzů dalšího vzdělávání akademických pracovníků vysoké školy kurzy orientované na pedagogické dovednosti2 kurzy orientované na obecné dovednosti3 kurzy odborné4 Celkem 0 Angličtina 0 3 2 pedagogické dovednosti (využití různých učebních metod např.: prostředků ICT, využití a vhodnost různých forem učení, prezentace předmětů a cílů studia, motivace studentů a využití aktivizujících metod ve výuce, práce s různými skupinami studentů, učební styly apod.) 3 obecné dovednosti (komunikační dovednosti - např.: význam komunikace při výuce/studiu, verbální a neverbální komunikace, komunikační šumy, zkreslení informace, strategie komunikace, vhodné metody a taktiky komunikace a volba vhodných komunikačních médií; prezentace - využití a vhodnost různých prezentačních technik; práce v týmu; projektové řízení; manažerské dovednosti; počítačové dovednosti; znalost cizích jazyků apod.) 4 odborné kurzy - kurzy zaměřené na zvýšení vlastní odbornosti, rozvoj speciálních znalostí specifických pro dané odborné zaměření Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 18 0 Němčina 0 1 0 Španělština 0 1 Tabulka 7 e Přehled počtu účastníků kurzů dalšího vzdělávání akademických pracovníků vysoké _školy_ kurzy orientované na pedagogické dovednosti kurzy orientované na obecné dovednosti kurzy odborné Celkem 0 13 0 13 0 2 0 2 0 5 0 5 Tabulka 7 f Počet nově jmenovaných profesorů a docentů v roce 2009 počet věkový průměr Profesoři jmenovaní v roce 2009 0 — Docenti jmenovaní v roce 2009 0 --- Vzhledem k neuniverzitnímu typu vysoké školy nebyly na VŠTE v roce 2008 jmenováni žádní profesoři a docenti. 2.11 Rozvoj výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti Rok 2009 znamenal další výrazný posun v rozvoji úseku výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti. Hlavní výzkumné, vývojové a tvůrčí aktivity za rok 2009: - zkvalitnění vybavení výpočetní technikou a drobným majetkem zabezpečujícím předkládání materiálů a projektů, studijních materiálů a jiných odborných materiálů. - Úsek Interní grantové agentury - přijetí 5 interních grantů. - Odborný časopis Littera Scripta a odborné učební texty - vydána 2 čísla odborného recenzovaného časopisu - vydáno celkem 25 učebních textů a 2 monografické publikace Tabulka 8 Přehled grantů, výzkumných projektů, patentů a dalších tvůrčích aktivit vysoké školy Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 19 Název grantů, výzkumných projektů, patentů nebo dalších tvůrčích aktivit Zdroj Finanční podpora Měření filtračních a hydraulických vlastností obsypu drenážních potrubí UV OPPI 2 400 Měření filtračních a hydraulických vlastností obsypu drenážních potrubí -Patent OPPI 6 300 Měření náchylnosti půd k deformacím - Patent OPPI 8 100 Pozn. Ve sloupci „Zdroj" u grantů uvést: A=mezinárodní a zahraniční granty, B=granty GAČR, C=rezortní ministerské granty (včetně výzkumných záměrů MŠMT, s výjimkou FRVŠ); u ostatních uvést název instituce, která výzkumný projekt zadala. 2.12 Infrastruktura vysoké školy - materiální, technické a informační zabezpečení Tabulka 9 Vysokoškolské knihovny, knihovnicko-informační služby Přírůstek knihovního fondu za rok 2009 1534 Knihovní fond celkem 4886 Počet odebíraných titulů periodik: - fyzicky - elektronicky (odhad)5 23 0 V roce 2009 došlo k výraznému prohloubení a zkvalitnění knihovnicko-informačních služeb. 3 Kvalita a kultura akademického života 3.1 Sociální záležitosti studentů a zaměstnanců 5 Uvádějí se pouze tituly periodik, které knihovna sama předplácí (resp. získává darem, výměnou) v papírové nebo elektronické verzi; nezahrnují se další periodika, k nimž mají uživatelé knihovny přístup v rámci konsorcií na plnotextové zdroje Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 20 Na VŠTE je a bude uplatňován individuální a citlivý přístup pro řešení jednotlivých případů. Sociální znevýhodnění nebude překážkou studia na VŠTE. Sociální a ubytovací stipendium je vypláceno v souladu se Stipendijním řádem VŠTE. Ubytovací stipendium □ D 600 Kč/ měsíc Sociální stipendium □□1620 Kč/měsíc Prospěchové stipendium □ □ 2 000 Kč/ měsíc □ □ 1 000 Kč/měsíc □ □ 500 Kč/měsíc 3.2 Znevýhodněné skupiny uchazečů / studentů na VŠTE V případě zdravotního postižení studenta, které by mohlo mít vliv na jeho vzdělávací proces, je individuálně řešeno maximální možné zmírnění dopadů tohoto znevýhodnění. Areál školy nabízí komplexní služby (vzdělávací, ubytovací, stravovací), které tento individuální přístup usnadňují. Bude ale nezbytné vyřešit bezbariérový přístup do všech částí areálu. 3.3 Mimořádně nadaní studenti VŠTE již začala se systematickým a postupným zapojováním talentovaných studentů do práce projektových a vědeckých týmů při jednotlivých katedrách a výhledově i v laboratorních sekcích. Pravidelně je vyhlašována soutěž o nejlepší studentskou vědeckou práci se záměrem podpořit nadané studenty, kterým pak bude věnována individuální péče. Stipendijní řád školy umožňuje přistoupit k odměňování studentů s trvale vynikajícími studentskými výsledky. Z řad těchto studentů jsou pak vybírány pomocné vědecké síly pro jednotlivé katedry s cílem zapojení do činností katedry jako celku, zejména pak do výzkumné, vývojové a tvůrčí činnosti. 3.4 Partnerství a spolupráce VŠTE má uzavřenou dohodu o spolupráci s irskou vysokou školou Institute of Technology Sligo, na základě které realizuje zahraniční vysokoškolský bakalářský program Bachelor of Business Studies (Honours) certifikovaný irskou radou pro vzdělávání HETAC (Higher Education and Training Awards Council) v Dublinu. Vzhledem ke svému zaměření (vysoká škola neuniverzitního typu zaměřená na profesní bakaláře) má VŠTE uzavřenu řadu dohod o spolupráci s firmami a profesními organizacemi pro zabezpečení realizace akreditovaných studijních programů. Smlouvy zabezpečují stanovení profilu absolventa pro potřeby podnikatelské praxe a zajišťují přijímání studentů v podnicích v průběhu jejich odborné praxe během studia. VŠTE také spolupracuje s aktivními studenty. Tato spolupráce se projevuje hlavně v pořádání mimoškolních zájmových aktivit. Tyto aktivity zastřešuje většinou Studentská unie VŠTE, se kterou VŠTE uzavřela smlouvu o spolupráci. Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 21 3.5 Ubytovací a stravovací služby Kapacita kolejí VŠTE plně nepokryla poptávku ze strany studentů. Z tohoto důvodu byla navázána spolupráce ze soukromým subjektem Hochtief a. s., který byl schopen zabezpečit ubytování pro studenty, na které nezbyla kolej a nesehnali si privátní ubytování. V rámci zkvalitnění kultury akademického života je potřeba v následujících letech zřídit kolejní radu, která by se ze strany studentů spolupodílela na řízení koleje. Tabulka 11 Péče o studenty - ubytování, stravování Lůžková kapacita kolejí VŠ celková 196 Počet lůžek v pronajatých zařízeních 0 Počet podaných žádostí o ubytování k 31. 12. 2009 353 Počet kladně vyřízených žádostí o ubytování k 31. 12. 2009 248 Počet kladně vyřízených žádostí o ubytování v % 70 % Počet lůžkodnů v roce 2009 71 540 Počet hlavních jídel vydaných v roce 2009 Celkem 1534 Z toho: studenti zaměstnanci VŠ ostatní 323 1178 33 3.6 Využívání stipendijního fondu V roce 2009 byly prostředky Stipendijního fondu využívány na výplatu stipendií, a to na prospěchová stipendia v částce 152 tis. Kč a mimořádná stipendia v částce 107,526 tis. Kč. Stipendijní fond byl v roce 2009 plněn z poplatků za překročení standardní doby studia ve výši 93,9 tis. Kč, tj. celkem 109 tis. Kč. Tabulka 11a Druhy stipendií a počty studentů Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 22 Stipendia Počet studentů Počet studentů pobírající stipendia v tom: za vynikající studijní výsledky dle § 91 odst. 2 písm. a) 28 za vynikající vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké nebo další tvůrčí výsledky přispívající k prohloubení znalostí dle § 91 odst. 2 písm. b) 18 na výzkumnou, vývojovou a inovační činnost podle zvláštního právního předpisu, § 91 odst. 2 písm. c) **) v případě tíživé sociální situace studenta dle § 91 odst. 2 písm. d) ***) 1 v případě tíživé sociální situace studenta dle § 91 odst. 3) 17 v případech zvláštního zřetele hodných dle § 91 odst. 2 písm. e) ****) z toho: ubytovací stipendium 569 na podporu studia v zahraničí dle § 91 odst. 4 písm. a) z toho: SOCRATES 5 CEEPUS *) na podporu studia v ČR dle § 91 odst. 4 písm. b) z toho: AKTION CEEPUS studentům doktorských studijních programů dle § 91 odst. 4 písm. c) jiná stipendia: v tom: *) *) uveďte jaké Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 23 **) Nový titul stipendia, viz změna zákona o vysokých školách z r. 2009 ***) Dříve písm. "c)", viz změna zákona o vysokých školách z r. 2009 ****) Dříve písm. "d)", viz změna zákona o vysokých školách z r. 2009 4 Internacionalizace 4.1 Strategie VŠTE v oblasti mezinárodní spolupráce Internacionalizace je jednou z priorit rozvoje VŠTE. V souladu s Dlouhodobým záměrem VŠTE jsou hlavní aktivity směřovány k navázání a posílení partnerských vztahů se zahraničními vysokými školami a institucemi, a to jak v oblasti vzdělávací, výzkumné a vývojové činnosti, tak v oblasti zapojení do mezinárodních projektů, zejména v rámci evropského programu LLP - programu celoživotního učení, podprogramu Erasmus. VŠTE má uzavřenou dohodu o spolupráci s irskou vysokou školou Institute of Technology Sligo, na základě které realizuje zahraniční vysokoškolský bakalářský program Bachelor of Business Studies (Honours) certifikovaný irskou radou pro vzdělávání HETAC (Higher Education and Training Awards Council) v Dublinu. Momentálně v rámci programu Erasmus spolupracujeme s těmito školami: Haute Ecole EPHEC (EPHEC University College), Bruxel Belgie LAHTI University of Applied Sciences, Lahti Finsko Institute of Technology Sligo, Sligo Irsko Universita' Degli Studi Del Sannio, Benevento Itálie School of Business and Finance, Riga Litva Hochschule für Angewandte Wissenschaften - Fachhochschule Hof, Hof Německo Narvik University College (HiN), Narvik Norsko College of Banking Wroclaw, Wroclaw Polsko Instituto Politécnico de Setúbal (IPS), Setúbal Portugalsko Moray College UHI, Elgin Skotsko Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 24 Hogeschool Rotterdam, Rotterdam University of Applied Sciences Nizozemí Zemaitija College Litva Další školy jsou v jednání. 4.2 Zapojení VŠTE do mezinárodních vzdělávacích programů a programů výzkumu a vývoje V roce 2009 pokračovalo přípravné období pro širší zapojení nově přijímaných akademických pracovníků do dvoustranné či mnohastranné vědeckotechnické spolupráce. Především mladí pracovníci byli seznámeni se zásadami tvůrčí a výzkumné práce, s formami jednotlivých publikačních aktivit. Přistoupilo se ke zdokonalování jazykové gramotnosti zejména v oblasti anglického, německého a španělského jazyka. 4.3 Mobilita studentů a akademických pracovníků Tabulka 12 a, b, c Zapojení vysoké školy v programech mezinárodní spolupráce ve vzdělávání Programy EU pro vzdělávání a přípravu na povolání Program LLP Erasmus Comenius Grundtvig Leonardo Jean Monnet Erasmus Mundus Tempus Počet projektů 1 0 0 0 0 0 0 Počet vyslaných studentů 5 0 0 0 0 0 0 Počet přijatých studentů G 0 0 0 0 0 0 Počet vyslaných ak. pracovníků 8 0 0 0 0 0 0 Počet přijatých ak. G 0 0 0 0 0 0 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 25 pracovníků. Dotace (v tis. Kč) 670 000 0 0 0 0 0 0 Ostatní programy Program Ceepus Aktion Ostatní Počet projektů 0 0 0 Počet vyslaných studentů 0 0 0 Počet přijatých studentů 0 0 0 Počet vyslaných akademických pracovníků 0 0 0 Počet přijatých akademických pracovníků 0 0 0 Dotace (v tis. Kč) 0 0 0 Pozn.: Ve sloupci Ostatní uveďte všechny programy vysoké školy, které není možno jinak zařadit. Další studijní pobyty v zahraničí Program Vládní stipendia Přímá meziuniverzitní spolupráce/z toho Rozvojové programy v Evropě/z toho Rozvoj. progr. mimo Evropu/z toho Rozvoj. progr. Počet vyslaných studentů 0 0 0 Počet přijatých studentů 0 0 0 Počet vyslaných akademických pracovníků 0 0 0 Počet přijatých akademických pracovníků 0 0 0 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 26 Tabulka 12d Mobilita studentů a akademických pracovníků podle zemí země počet vyslaných studentů počet přijatých studentů počet vyslaných akademických pracovníků počet přijatých akademických pracovníků 5 Zajišťování kvality činností realizovaných na vysokých školách 5.1 Systém hodnocení kvality vzdělávání na VŠTE Kontrola a hodnocení studia je stanovena vnitřním předpisem - Studijním a zkušebním řádem VŠTE. Hodnocení kvality vzdělávání v pedagogické oblasti bylo v roce 2008 provedeno Oddělením výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti. Předmětem bylo hodnocení vybraných aspektů výukového procesu a kvalifikační struktury akademických pracovníků. Součástí hodnocení byla i oblast tvůrčí činnosti jako výzkumná, publikační a další tvůrčí činnost. Členění hodnocených oblastí bylo nastaveno tak, aby bylo možné stanovit „výkon" jednotlivých pracovišť. Toto hodnocení bylo provedeno s ohledem na personální obsazení a organizační strukturu jednotlivých pracovišť, s ohledem na rozdělování finančních prostředků. 5.2 Vnitřní hodnocení Vnitřní hodnocení kvality výuky prováděl Akademický senát VŠTE - viz zápisy ze zasedání Akademického senátu VŠTE. Součástí zápisů jsou také některá upozornění na studijní problémy a stížnosti ze strany studentů. 5.3 Vnější hodnocení včetně mezinárodního hodnocení V roce 2009 nebylo na VŠTE provedeno žádné vnější hodnocení. 5.4 Údaje o finanční kontrole Vnitřní kontrolní systém byl v roce 2009 udržován vnitřními předpisy a vnitřními normami VŠTE. Podezření na korupční jednání ani prokázané korupční jednání nebylo v roce 2009 zaznamenáno. V roce 2009 nebyla na VŠTE provedena žádná kontrola. 6 Rozvoj vysoké školy Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 27 6.1 Zapojení do FRVS V roce 2009 byl řešen projekt Mgr. Zdeňka Cahy, Ph.D. „Multimediální podpora výuky německého profesního jazyka", který byl oponenty pozitivně hodnocen a úspěšně obhájen, Do výběrového řízení FRVŠ pro rok 2010 bylo podáno celkem 5 projektů. Tematický okruh Počet přijatých projektů Poskytnuté fin. prostředky v tis. Kč kapitálové běžné celkem A 0 B 0 C 0 E 0 F 1 76 76 G 0 Celkem 0 76 76 6.2 Zapojení do programů financovaných ze Strukturálních fondů EU V roce 2009 bylo podáno celkem 7 projektů do Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, požadovaná částka těchto projektů byla ve výši 64 458 950,- Kč. Bohužel žádný z projektů nebyl doporučen k financování. V Operační program Podnikání a inovace byly podepsány podmínky k 85 % profinancování dvou patentů a jednoho užitného vzoru z celkové výše, tedy 95 200,- Kč. 6.3 Zapojení do Rozvojových programů pro VVS VŠTE se v roce 2009 zapojila do Rozvojových programů jedním decentralizovaným projektem „Integrace informačních, identifikačních a komunikačních systémů školy" v celkové výši 1 500 000,- Kč. Zároveň se podílela na centralizovaném projektu Masarykovy univerzity „Národní registr VŠKP a systém na odhalování plagiátů". Rozvojové programy pro veřejné vysoké školy Počet přijatých projektů Poskytnuté fin. prostředky v tis. Kč kapitálové běžné Program na rozvoj přístrojového vybavení a moderních technologií 1 1200 300 Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 28 Program na podporu implementace národní soustavy kvalifikací na úrovni jednotlivých vysokých škol 0 Program na podporu vyhodnocení provedené restrukturalizace studijních programů a jejich inovace 0 Program na podporu oboustranné mobility studentů a pracovníků vysokých škol 0 Program na podporu přípravy projektů do operačních programů 0 Program na podporu mladých lidí sociálně, ekonomicky i zdravotně znevýhodněných při vstupu/během studia i po absolvování 0 Program na podporu talentovaných studentů a absolventů bezprostředně po ukončení studia 0 Program na podporu vzdělávání seniorů 0 Program na podporu odstraňování slabých stránek a/nebo podporu silných stránek vysoké školy založených na důkladné SWOT analýze předchozího vývoje a současného stavu 0 Centralizované rozvojové projekty (VŠ jako koordinátor) 0 CELKEM 0 1200 300 7 Závěr Rok 2009 byl pro Vysokou školu technickou a ekonomickou v Českých Budějovicích rokem stabilizace. Management školy vyvíjel maximální úsilí narovnat majetkové vztahy vysoké školy k pronajatému areálu Okružní 10 a to ve spolupráci s vedením Jihočeského kraje, což se nakonec úspěšně podařilo. Ne menší pozornost byla věnována akreditaci nových studijních programů/oborů, a to především s technickým zaměřením. V souladu se zákonem se Správní rada VŠTE vyjádřila k Výroční zprávě o činnosti za rok 2009 dne 22. 4. 2010, Akademický senát VŠTE schválil Výroční zprávu o činnosti za rok 2009 dne 21. 5. 2010. Výroční zpráva o činnosti za rok 2009 | VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH 29