OR č. 13/2013 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ STANOVENÍ ÚHRAD ZA MIMOŘÁDNÉ A NADSTANDARDNÍ ADMINISTRATIVNÍ SLUŽBY POSKYTOVANÉ CENTREM CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Datum vydání: 13. 8. 2013 Účinnost od: 31. 10. 2019 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE005365/2013 Počet stran: 4 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy: Roční Ruší předpis Opatření rektora č. 5/2013 Stanovení úhrad za mimořádné a nadstandardní administrativní služby poskytované centrem celoživotního vzdělávání pro Akademický rok 2012/2013 Nadřízené předpisy Řád celoživotního vzdělávání Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích Související předpisy Studijní a zkušební řád VŠTE (článek 10) Směrnice č. 9/2013 Registrace a zápis předmětů na VŠTE (v plném rozsahu) Směrnice č. 11/2017 Volba specializace studentů VŠTE Opatření rektora č. 18/2013 Evidence docházky studentů na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (v plném rozsahu) Podřízený předpis Rozdělovník Studenti VŠTE, Centrum celoživotního vzdělávání Vypracoval: Mgr. Zuzana Hondlíková, v. r. Garant: Ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Podpis: Podpis: Ing. Jaroslav Staněk, DiS., v. r. Formálně ověřil: Bc. Eva Plochová, v. r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v. r. 1 Článek 1 Obecná ustanovení (1) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“), Centrum celoživotního vzdělávání (dále jen „CCV“) stanoví v souladu s platným harmonogramem akademického roku úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby poskytované studentům VŠTE. Článek 2 Mimořádné a nadstandardní administrativní služby (1) Mimořádnou a nadstandardní administrativní službou se rozumí takový úkon, který je studentem požadován mimo termíny uvedené v příslušném Harmonogramu akademického roku. (2) Do této kategorie spadají úkony: a) dodatečný zápis do studia mimo stanovený termín, b) zápis jednotlivého předmětu mimo termín zápisu do semestru, včetně zápisu seminární skupiny, c) zápis či změna seminární skupiny u již zapsaného předmětu, d) úřední vyškrtnutí zapsaného předmětu, pokud se nejedná o již opakující předmět, e) sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny v souladu s platnou vnitřní normou upravující registraci a zápis předmětů na VŠTE, f) změna specializace. Článek 3 Úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby (1) Úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby se stanovují v maximální výši takto: a) úhrada za dodatečný zápis do studia mimo stanovený termín činí 500 Kč, b) úhrada za zápis jednotlivého předmětu mimo termín zápisu do semestru činí 100 Kč za každý jednotlivý předmět, c) úhrada za zápis či změnu seminární skupiny u již zapsaného předmětu činí 100 Kč za každý jednotlivý úkon, d) úhrada za úřední vyškrtnutí zapsaného předmětu činí 100 Kč za každý jednotlivý předmět, e) úhrada za sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny dle čl. 2, odst. 2, písm. e) tohoto opatření činí 700 Kč, v případě zápisu do osmi předmětů pro daný semestr. Při sestavení rozvrhu z více než osmi předmětů se stanovená částka vždy navýší o 100 Kč za každý předmět. Platný ceník je znázorněn v Tabulce č. 1. 2 f) úhrada za změnu specializace činí 500 Kč. (2) Úhrada za mimořádnou a nadstandardní administrativní službu je účtována za úkon (podání žádosti) a je tedy v případě zamítnutí žádosti nevratná. Tabulka č. 1 Zápis do studia 500 Kč Zápis jednotlivých předmětů 100 Kč / předmět Zápis seminárních skupin 100 Kč / úkon Vyškrtnutí předmětu 100 Kč / úkon Skupina R (zápis do osmi předmětů) 700 Kč Skupina R (zápis devíti a více předmětů, změny u devíti a více předmětů) 700 Kč + 100 Kč za další jednotlivý úkon Změna specializace 500 Kč Článek 4 Způsob uhrazení úhrad za mimořádné a nadstandardní služby (1) Úhrady za poskytnuté mimořádné a nadstandardní služby je možno hradit: a) převodem na účet CCV č. 2111777209/2700, jako VS se zadá UČO studenta, jako specifický symbol se zadává 602026, b) v hotovosti na podatelně VŠTE. (2) Úhrady za mimořádné a nadstandardní úkony jsou splatné při podání žádosti do Úřadovny IS, přičemž v případě úhrady převodem na účet musí být platba připsána nejpozději ve lhůtě 5 dnů od podání žádosti na bankovní účet CCV. Článek 5 Podání žádosti (1) Žádost o mimořádné a nadstandardní služby se podává prostřednictvím Úřadovny v IS, do agendy „Mimořádné a nadstandardní administrativní služby – CŽV“. Přílohu žádosti tvoří naskenovaný doklad o uhrazení úhrady za mimořádnou a nadstandardní administrativní službu. (2) V případě podání žádosti o dodatečné sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny v souladu s platnou vnitřní normou je nutné do této uvést výčet všech předmětů, ze kterých je požadováno rozvrh hodin sestavit tj., u kterých je požadován zápis do seminární skupiny. 3 Článek 6 Vyřízení žádosti (1) O podané žádosti rozhoduje ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucí CCV, který prověří, zda je žádost studenta v souladu se Studijním a zkušebním řádem VŠTE, případně dalšími platnými vnitřními normami. Žádost o mimořádné a nadstandardní administrativní služby může být ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucím CCV zamítnuta i v případě, kdy není v rozporu se Studijním a zkušebním řádem VŠTE a dalšími platnými vnitřními předpisy a normami VŠTE, avšak požadovaným úkonem by mohlo dojít k neúčelnému či neekonomickému jednání ze strany VŠTE, popř. v dalších odůvodněných případech. (2) Žádost je vyřízena nejpozději do 30 pracovních dnů od podání do IS. (3) V případě podání žádosti o Mimořádnou a nadstandardní službu dle čl. 2, odst. 2)písmena b) c) a e) tohoto opatření není studentovi omluvena docházka u jednotlivých předmětů. Povolená 30% absence je vypočítávána ode dne zahájení nového semestru. (4) Žádost studenta, která je podaná po termínech uvedených v platném harmonogramu Centra celoživotního vzdělávání, či po dodatečně vyhlášených termínech v průběhu semestru ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucím CCV a zveřejněných na vývěsce IS v dostatečném časovém předstihu, je automaticky zamítnuta bez možnosti vrácení uhrazené úhrady za mimořádnou a nadstandardní administrativní službu. (5) Zcela výjimečně může ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucí pracovník CCV schválit žádost o dodatečnou úpravu rozvrhu podanou v Úřadovně v IS – CCV – Všeobecná agenda, avšak za dvojnásobek standardní finanční úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby. Článek 7 Závěrečná ustanovení (1) Mimořádné a nadstandardní administrativní služby nemohou být poskytovány v průběhu zkouškového období jednotlivých semestrů. Netýká se čl. 2, odst. 2., písm. a) dodatečný zápis do semestru mimo stanovený termín. (2) Předmět nelze úředně zrušit, pokud student již absolvoval v průběhu semestru např. zápočtový test, či již proběhly termíny pro odevzdání semestrálních prací nebo průběžných testů. (3) Předmět dále nelze zrušit v případě, že student má jakýkoliv záznam o zadaném hodnocení v předmětu, což se týká i záznamů v poznámkovém bloku učitele. (4) Administrativní úkon, a to zejména zápis předmětu a úřední vyškrtnutí předmětu nelze provést v případě, že by takový to úkon byl v rozporu s platnou vnitřní normou upravující docházku studentů na VŠTE. Povolená 30% absence je započítávána v období od začátku semestru dle platného Harmonogramu akademického roku. 4 (5) Ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucí CCV může v průběhu semestru rozhodnout o plošném zastavení přijímání žádostí o jakýkoliv úkon uvedený v čl. 2, odst. 2 tohoto opatření před termínem stanoveným v platném Harmonogramu Centra celoživotního vzdělávání.