OR č. 13/2013 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích Datum vydání: 13. 8. 2013 Účinnost od: 13. 8. 2013 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE005365/2013 Počet stran: 3 Počet příloh: 0 Informace o změnách Ruší předpis Opatření rektora č. 5/2013 Stanovení úhrad za mimořádné a nadstandardní administrativní služby poskytované centrem celoživotního vzdělávání pro Akademický rok 2012/2013 Nadřízené předpisy Řád celoživotního vzdělávání Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích Související předpisy Studijní a zkušební řád VŠTE (článek 10) Směrnice 9/2013 Registrace a zápis předmětů na VŠTE (v plném rozsahu) Podřízený předpis Rozdělovník Studenti VŠTE Vypracoval: Bc. Zuzana Rowland, v.r. Garant: Vedoucí Centra celoživotního vzdělávání Podpis: Podpis: Bc. Zuzana Rowland, v.r. Formálně ověřil: Bc. Tomáš Bílek, v.r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. 1 Článek 1 Obecná ustanovení (1) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“), Centrum celoživotního vzdělávání (dále jen „CCV“) stanoví v souladu s platným harmonogramem akademického roku poplatky za mimořádné a nadstandardní administrativní služby poskytované studentům VŠTE v rámci celoživotního vzdělávání. Článek 2 Mimořádné a nadstandardní administrativní služby (1) Mimořádnou a nadstandardní administrativní službou se rozumí takový úkon, který je studentem požadován mimo termíny uvedené v příslušném Harmonogramu akademického roku, nebo mimo termíny stanovené pedagogickým oddělením pro např. volbu specializace (2) Do této kategorie spadají úkony: a) dodatečný zápis do semestru mimo stanovený termín, b) dodatečné absolvování informačního dne, který je součástí předmětu VST - viz anotace předmětu, mimo stanovený termín, a to včetně vykonání jazykového pretestu, pokud tento je vykonán v rámci informačního dne, c) vykonání jazykového pretestu samostatně mimo stanovený termín, či informační den, d) zápis jednotlivého předmětu mimo termín zápisu do semestru, včetně zápisu seminární skupiny, e) zápis či změna seminární skupiny u již zapsaného předmětu, f) úřední vyškrtnutí zapsaného předmětu, g) volba specializace, h) sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny v souladu s platnou vnitřní normou upravující registraci a zápis předmětů na VŠTE. Článek 3 Úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby (1) Úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby se stanovují v maximální výši takto: a) úhrada za dodatečný zápis do semestru mimo stanovený termín činí 500,- Kč, b) úhrada za dodatečné absolvování informačního dne, který je součástí předmětu VST - viz anotace předmětu, mimo stanovený termín, a to včetně vykonání jazykového pretestu, pokud tento je vykonán v rámci informačního dne, činí 500,- Kč, c) úhrada za vykonání jazykového pretestu samostatně mimo stanovený termín, či informační den činí 500,- Kč, 2 d) úhrada za zápis jednotlivého předmětu mimo termín zápisu do semestru činí 100,- Kč za každý jednotlivý předmět, e) úhrada za zápis či změnu seminární skupiny u již zapsaného předmětu činí 100,- Kč za každý jednotlivý úkon, f) úhrada za úřední vyškrtnutí zapsaného předmětu činí 100,- Kč za každý jednotlivý předmět, g) úhrada za volbu specializace činí 100,- Kč za každý jednotlivý úkon, h) úhrada za sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny dle čl. 2, odst. 2, písm. f) tohoto opatření činí 700,- Kč (2) Poplatek za mimořádnou a nadstandardní administrativní službu je účtován za úkon a je tedy v případě zamítnutí žádosti nevratný. Článek 4 Způsob uhrazení úhrad za mimořádné a nadstandardní služby (1) Úhrady za poskytnuté mimořádné a nadstandardní služby je možno hradit: a) převodem na účet CCV č. 107-3882830287/0100, jako VS se zadá UČO studenta, jako specifický symbol se zadává 602026, b) v hotovosti na podatelně VŠTE. (2) Úhrady za mimořádné a nadstandardní úkony jsou splatné při podání žádosti do Úřadovny IS, přičemž v případě úhrady převodem na účet musí být platba připsána nejpozději ve lhůtě 5 dnů od podání žádosti na bankovní účet CCV. Článek 5 Podání žádosti (1) Žádost o mimořádné a nadstandardní služby se podává prostřednictvím Úřadovny v IS, do agendy „Mimořádné a nadstandardní administrativní služby – CŽV“. Přílohu žádosti tvoří naskenovaný doklad o uhrazení poplatku. Článek 6 Vyřízení žádosti (1) O podané žádosti rozhoduje vedoucí CCV, přičemž je bráno na zřetel doporučení pedagogického oddělení, které prověří, zda je žádost studenta v souladu se Studijním a zkušebním řádem VŠTE, případně dalšími platnými vnitřními normami. (2) Žádost je vyřízena nejpozději do 30pracovních dnů od podání do IS. (3) Žádost studenta, která je podaná po termínech uvedených v platném harmonogramu akademického roku, či po dodatečně vyhlášených termínech v průběhu semestru vedoucím CCV a zveřejněných na vývěsce IS v dostatečném časovém předstihu, je automaticky zamítnuta bez možnosti vrácení uhrazeného poplatku. 3 Článek 7 Závěrečná ustanovení (1) Mimořádné a nadstandardní administrativní služby nemohou být poskytovány v průběhu zkouškového období jednotlivých semestrů. (2) Předmět nelze úředně zrušit, pokud student již absolvoval v průběhu semestru např. zápočtový test, či již proběhly termíny pro odevzdání semestrálních prací nebo průběžných testů. (3) Předmět dále nelze zrušit v případě, že student má jakýkoliv záznam o zadaném hodnocení v předmětu, což se týká i záznamů v poznámkovém bloku učitele. (4) Vedoucí CCV může v průběhu semestru rozhodnout o plošném zastavení přijímání žádostí o úřední vyškrtnutí předmětu před termínem stanoveným v platném Harmonogramu akademického roku, nejdříve však tak může učinit po uplynutí 40pracovních dnů od začátku daného semestru.