OR č. 13/2013 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ STANOVENÍ ÚHRAD ZA MIMOŘÁDNÉ A NADSTANDARDNÍ ADMINISTRATIVNÍ SLUŽBY POSKYTOVANÉ CENTREM CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Datum vydání: 13. 8. 2013 Účinnost od: 27. 8. 2018 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE005365/2013 Počet stran: 3 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy: Roční Ruší předpis Opatření rektora č. 5/2013 Stanovení úhrad za mimořádné a nadstandardní administrativní služby poskytované centrem celoživotního vzdělávání pro Akademický rok 2012/2013 Nadřízené předpisy Řád celoživotního vzdělávání Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích Související předpisy Studijní a zkušební řád VŠTE (článek 10) Směrnice 9/2013 Registrace a zápis předmětů na VŠTE (v plném rozsahu) Opatření rektora č. 18/2013 Evidence docházky studentů na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (v plném rozsahu) Podřízený předpis Rozdělovník Studenti VŠTE Vypracoval: Ing. Zuzana Rowland, v.r. Garant: Ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Podpis: Podpis: Ing. Jaroslav Staněk, v.r. Formálně ověřil: Bc. Petr Mašek, v.r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. 1 Článek 1 Obecná ustanovení (1) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“), Centrum celoživotního vzdělávání (dále jen „CCV“) stanoví v souladu s platným harmonogramem akademického roku úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby poskytované studentům VŠTE. Článek 2 Mimořádné a nadstandardní administrativní služby (1) Mimořádnou a nadstandardní administrativní službou se rozumí takový úkon, který je studentem požadován mimo termíny uvedené v příslušném Harmonogramu akademického roku. (2) Do této kategorie spadají úkony: a) dodatečný zápis do semestru mimo stanovený termín, b) zápis jednotlivého předmětu mimo termín zápisu do semestru, včetně zápisu seminární skupiny, c) zápis či změna seminární skupiny u již zapsaného předmětu, d) úřední vyškrtnutí zapsaného předmětu, e) sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny v souladu s platnou vnitřní normou upravující registraci a zápis předmětů na VŠTE. Tento úkon se vztahuje na studenty, kteří neprovedli v řádném termínu dle aktuálního harmonogramu pro akademický rok registraci předmětů pro následující semestr (spadají do tzv. skupiny R). Článek 3 Úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby (1) Úhrady za mimořádné a nadstandardní administrativní služby se stanovují v maximální výši takto: a) úhrada za dodatečný zápis do semestru mimo stanovený termín činí 500,- Kč, b) úhrada za zápis jednotlivého předmětu mimo termín zápisu do semestru činí 100,- Kč za každý jednotlivý předmět, c) úhrada za zápis či změnu seminární skupiny u již zapsaného předmětu činí 100,- Kč za každý jednotlivý úkon, d) úhrada za úřední vyškrtnutí zapsaného předmětu činí 100,- Kč za každý jednotlivý předmět, e) úhrada za sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny dle čl. 2, odst. 2, písm. e) tohoto opatření činí 700,- Kč v případě zápisu do osmi předmětů pro daný semestr. Při sestavení rozvrhu z více než osmi předmětů se stanovená částka vždy navýší o 100,- Kč za každý předmět. Platný ceník je znázorněn v Tabulce č. 1. 2 (2) Úhrada za mimořádnou a nadstandardní administrativní službu je účtována za úkon (podání žádosti) a je tedy v případě zamítnutí žádosti nevratná. Tabulka č. 1 Zápis do semestru 500,- Kč Zápis jednotlivých předmětů 100,- Kč/předmět Zápis seminárních skupin 100,- Kč/úkon Vyškrtnutí předmětu 100,- Kč/úkon Skupina R (zápis do osmi předmětů) 700,- Kč Skupina R (zápis devíti a více předmětů, změny u více jak devíti předmětů) 700,- Kč + 100,- Kč za další jednotlivý úkon Článek 4 Způsob uhrazení úhrad za mimořádné a nadstandardní služby (1) Úhrady za poskytnuté mimořádné a nadstandardní služby je možno hradit: a) převodem na účet CCV č. 2111777209/2700, jako VS se zadá UČO studenta, jako specifický symbol se zadává 602026, b) v hotovosti na podatelně VŠTE. (2) Úhrady za mimořádné a nadstandardní úkony jsou splatné při podání žádosti do Úřadovny IS, přičemž v případě úhrady převodem na účet musí být platba připsána nejpozději ve lhůtě 5 dnů od podání žádosti na bankovní účet CCV. Článek 5 Podání žádosti (1) Žádost o mimořádné a nadstandardní služby se podává prostřednictvím Úřadovny v IS, do agendy „Mimořádné a nadstandardní administrativní služby – CŽV“. Přílohu žádosti tvoří naskenovaný doklad o uhrazení úhrady za mimořádnou a nadstandardní administrativní službu. (2) V případě podání žádosti o dodatečné sestavení rozvrhu bez možnosti výběru seminární skupiny v souladu s platnou vnitřní normou je nutné do této uvést výčet všech předmětů, ze kterých je požadováno rozvrh hodin sestavit tj., u kterých je požadován zápis do seminární skupiny. 3 Článek 6 Vyřízení žádosti (1) O podané žádosti rozhoduje ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucí CCV, který prověří, zda je žádost studenta v souladu se Studijním a zkušebním řádem VŠTE, případně dalšími platnými vnitřními normami. Žádost o mimořádné a nadstandardní administrativní služby může být ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucím CCV zamítnuta i v případě, kdy není v rozporu se Studijním a zkušebním řádem VŠTE a dalšími platnými vnitřními předpisy a normami VŠTE, avšak požadovaným úkonem by mohlo dojít k neúčelnému či neekonomickému jednání ze strany VŠTE, popř. v dalších odůvodněných případech. (2) Žádost je vyřízena nejpozději do 30 pracovních dnů od podání do IS. (3) V případě podání žádosti o Mimořádnou a nadstandardní službu dle čl. 2, odst. 2) písmena b) c) a e) tohoto opatření není studentovi omluvena docházka u jednotlivých předmětů. Povolená 30% absence je vypočítávána ode dne zahájení nového semestru. (4) Žádost studenta, která je podaná po termínech uvedených v platném harmonogramu Centra celoživotního vzdělávání, či po dodatečně vyhlášených termínech v průběhu semestru ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucím CCV a zveřejněných na vývěsce IS v dostatečném časovém předstihu, je automaticky zamítnuta bez možnosti vrácení uhrazené úhrady za mimořádnou a nadstandardní administrativní službu. Článek 7 Závěrečná ustanovení (1) Mimořádné a nadstandardní administrativní služby nemohou být poskytovány v průběhu zkouškového období jednotlivých semestrů. Netýká se čl. 2, odst. 2., písm. a) dodatečný zápis do semestru mimo stanovený termín. (2) Předmět nelze úředně zrušit, pokud student již absolvoval v průběhu semestru např. zápočtový test, či již proběhly termíny pro odevzdání semestrálních prací nebo průběžných testů. (3) Předmět dále nelze zrušit v případě, že student má jakýkoliv záznam o zadaném hodnocení v předmětu, což se týká i záznamů v poznámkovém bloku učitele. (4) Administrativní úkon, a to zejména zápis předmětu a úřední vyškrtnutí předmětu nelze provést v případě, že by takovýmto úkon byl v rozporu s platnou vnitřní normou upravující docházku studentů na VŠTE. Povolená 30% absence je započítávána v období od začátku semestru dle platného Harmonogramu akademického roku. (5) Ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání či vedoucí CCV může v průběhu semestru rozhodnout o plošném zastavení přijímání žádostí o jakýkoliv úkon uvedený v čl. 2, odst. 2 tohoto opatření před termínem stanoveným v platném Harmonogramu Centra celoživotního vzdělávání.