Vysoká škola technická a ekonomická Č.j.VŠTE: 2668/2010 v Českých Budějovicích Okružní 10, 370 01 České Budějovice opatrení rektora č. 12/2010 PRINCIPY HOSPODAŘENÍ CENTRA CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Centrum celoživotního vzdělávání (dále jen „centrum"), Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích vydává ke dni podpisu tohoto dokumentu tyto principy hospodaření: 1. Prorektor pro celoživotní vzdělávání (dále jen „prorektor pro CŽV") je oprávněn uzavírat smlouvy upravující pracovně právní vztahy v rámci úseku prorektora pro celoživotní vzdělávání (dále jen „Centrum celoživotního vzdělávání") a smlouvy se studenty celoživotního vzdělávání. 2. Hospodaření centra je v souladu s vnitřní normou VŠTE, směrnicí o oběhu účetních dokladů. Prorektor pro CŽV je v rámci pravidel finanční kontroly příkazcem operace, a to, pro objednávky v hodnotě do 20 tis. Kč včetně DPH. 3. Centrum je z hlediska vnitřní organizace VŠTE ziskovým hospodářským střediskem. Cílem je maximalizace zisku. 4. Nástrojem řízení a kontroly centra jsou: • Roční plán obratu (prorektor pro CŽV předkládá rektorovi plán obratu na následující rok vždy k 1.12.) • Roční plán čistého zisku (plán zisku Centra celoživotního vzdělávání na období stanovuje po návrhu prorektora pro CŽV a kvestora rektor) • Roční plán cash-flow (viz roční plán obratu) • Peněžní likvidita (1x měsíčně bude ekonomickým oddělením provedena kontrola likvidity). Hodnota ukazatele (stav peněz na bankovním účtu CCV mínus hodnota závazků) nesmí klesnout pod 50 tis Kč. 5. Čistý zisk je počítán na úrovni plných nákladů, tj. rozdíl výnosů, přímých a režijních nákladů. Dále platí: • režijní složka představuje pevný podíl na celkových režijních nákladech VŠTE stanovený na základě podílu zaměstnanců centra na celkovém počtu zaměstnanců VŠTE, • Přímé náklady jsou započítány ve skutečné výši (osobní náklady, spotřeba kancelářského materiálu a DDHM) a dle vnitropodnikového ceníku služeb (pronájem prostor školy) viz příloha č. 1 tohoto dokumentu na konkrétní akce (zakázky) centra. 6. Výnosy centra zahrnují kromě účetních, prvotních (externích) výnosů i vnitropodnikové výnosy za výkony uskutečněné pro VŠTE. Cena zde bude stanovena na základně předchozího jednání mezi zainteresovanými úseky. 7. Čistý zisk z projektů centra (rozumí se zisk po zdanění, očištěný o neuhrazené pohledávky) je po uzavření účetního období vypořádán následujícím způsobem: • 50 % zisku náleží VŠTE a o jeho rozdělení rozhoduje rektor, • 40 % zisku bude připsáno do fondu rozvoje centra, • 10 % zisku náleží za předpokladu splnění podmínek stanovených v manažerské smlouvě prorektorovi pro CZV, coby smluvní odměna. 8. Pro účetnictví centra platí následující: • je vedeno ekonomickým oddělením a sledováno na nákladovém středisku 7001 v ekonomickém systému IFIS. Obecně platí, že na každou akci v rámci centra by měla být vytvořena samostatná zakázka a každá z těchto akcí by měla být zisková (kalkulační úroveň zisku je minimálně 45 %). V praxi lze upustit od samostatných zakázek pro akce malého rozsahu (max. týdenní kurzy). S tím, že tyto malé akce budou účtovány na jednu společnou zakázku. • seznam zakázek je aktualizován dle potřeby a na základě předchozí dohody centra a ekonomického oddělení. • centrum předává účtárně veškeré doklady k zaúčtování vždy do tří pracovních dnů od jejich vzniku nebo převzetí. Výjimkou jsou výkazy o realizované výuce, které jsou předávány měsíčně, vždy do tří pracovních dnů v následujícím měsíci. Vzor výkazu viz příloha č. 2 tohoto dokumentu. • centrum poskytuje podklady k fakturaci ekonomickému oddělní, které do tří pracovních dnů od předání podkladů vystaví faktury. Splatnost faktur určuje prorektor pro CZv, maximálně však 30 dní od uskutečnění plnění. • na všech dokladech musí být uvedena zakázka, ke které se doklad vztahuje. • ekonomické oddělení zasílá centru pravidelné čtvrtletní reporty o stavu účetnictví střediska 7001 9. Centrum se zavazuje financovat z doplňkové činnosti spoluúčast projektů VŠTE, u nichž nelze využít k financování z příspěvku a dotace. Toto opatření nabývá platnosti i účinnosti dnem podpisu. V Českých Budějovicích dne 21. 5. 2010 Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. pověřený výkonem funkce rektora