SM č. 3/2024 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích SMĚRNICE č. 3/2024 ORGANIZAČNÍ ŘÁD VYSOKÉ ŠKOLY TECHNICKÉ A EKONOMICKÉ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Datum vydání: 03.05.2024 Účinnost od: 01.05.2024 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE002135/2024 Počet stran: 18 Počet příloh: 30 Periodicita kontroly aktuálnosti normy čtvrtletní Ruší normu SMĚRNICE č. 1/2024 ORGANIZAČNÍ ŘÁD VYSOKÉ ŠKOLY TECHNICKÉ A EKONOMICKÉ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Nadřízená norma Statut VŠTE Související normy Podřízená norma Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Formálně ověřil: Asistentka rektora Schválil: Rektor Jméno: Bc. Veronika Turková Jméno: doc. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. 1 SMĚRNICE č. 3/2024 ORGANIZAČNÍ ŘÁD VŠTE I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ Článek 1 Úvodní ustanovení (1) Organizační řád Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“) upravuje vnitřní organizaci VŠTE v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. a) zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) a v souladu se Statutem VŠTE. Článek 2 Základní principy řízení (1) Řízení VŠTE je organizováno na principu jediného odpovědného vedoucího. Součástí každé řídící činnosti je plánovitá a systematická kontrola. (2) Vedoucí pracovníci jsou povinni při výkonu své funkce dodržovat zákon, ostatní právní předpisy, vnitřní předpisy a vnitřní normy VŠTE. (3) Vedoucí pracovníci odpovídají za plnění úkolů svých podřízených a za hospodárné využívání všech svěřených prostředků. Využívají k tomu svých práv, daných jim příslušnými ustanoveními zákoníku práce o postihu nekvalitní práce nebo o ocenění dosažených výsledků. (4) Vedoucí pracovníci jsou povinni spolupracovat na věcech, které vyžadují zapojení činnosti více pracovišť, případně poskytovat ostatním vedoucím pracovníkům informace potřebné k plnění činností. (5) Vznikne-li spor o výkon činnosti nebo o odpovědnosti za činnost, která není jmenovitě uvedena v organizačním řádu či jeho přílohách nebo jiné vnitřní normě, rozhodne o něm nejbližší společný nadřízený obou nebo více zaměstnanců, kteří jsou ve sporu. Článek 3 Organizace VŠTE (1) V čele VŠTE je rektor, který jedná a rozhoduje ve věcech VŠTE, pokud zákon nestanoví jinak. V zákonem stanovených věcech jedná a rozhoduje v souladu s Akademickým senátem VŠTE, Akademickou radou VŠTE, Radou pro vnitřní hodnocení a Správní radou VŠTE. (2) Rektor je statutárním orgánem VŠTE. 2 (3) Rektora zastupují: v rozsahu svého pověření prorektor – statutární zástupce rektora, v oblasti projektové činnosti VŠTE a v oblasti informatiky Prorektor pro informatiku a projektovou podporu, v oblasti řízení a koordinace studia a pedagogických činností na VŠTE Prorektor pro studium, v oblasti tvůrčí činnosti Prorektor pro tvůrčí činnost a ředitelé ústavů, v oblasti odborné praxe Ředitel Úseku vnějších vztahů, v oblasti řízení a koordinace kateder a skupin ředitelé ústavů. (4) Rektor pro potřeby kontroly a hodnocení vnitřních procesů VŠTE dále zřizuje Útvar interního auditu. (5) Rektor pro potřeby řešení stížností a dalších potřeb studentů zřizuje pozici ombud- smana. (6) Pro zajištění chodu činnosti rektorátu se zřizuje Sekretariát rektora. (7) Hospodaření a vnitřní správu VŠTE řídí kvestor v souladu se zákonem. (8) Rektor zřizuje pro zabezpečení studijní a pedagogické činnosti tyto ústavy: Ústav podnikové strategie, Ústav technicko-technologický, Ústav znalectví a oceňování. Za činnost jednotlivých ústavů zodpovídají jejich ředitelé. (9) Vnitřní organizace VŠTE je uvedena v příloze č. 1 – Organizační schéma VŠTE, ve kterém jsou uvedena i další oddělení a úseky, které nejsou přímo řízena rektorem. (10)Rektor, prorektoři, ředitelé ústavů, zástupce ředitele pro výzkum a vývoj, zástupce ředitele pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost, zástupce ředitele pro znaleckou činnost, vedoucí kateder, vedoucí skupin a vedoucí Environmentálního výzkumného pracoviště jsou akademickými pracovníky. II. PŮSOBNOST A PRAVOMOCI PRACOVNÍKŮ PŘÍMO ŘÍZENÝCH REKTOREM Článek 4 Prorektoři (1) Prorektoři nad rámec činností uvedených v čl. 10 Statutu VŠTE, jsou oprávněni ve vymezeném úseku činnosti jednat jménem VŠTE v právních vztazích v rozsahu pověření rektora. V rámci přijatých koncepcí VŠTE jsou prorektoři oprávněni ukládat úkoly a řídit útvary, které jsou jim podřízeny. Za svoji činnost odpovídají rekto- rovi. (2) Pravomoci prorektorů v rámci vymezených úseků činnosti včetně určení pracovišť, jimi metodicky řízených, stanovuje rektor. 3 Článek 5 Prorektor – statutární zástupce rektora (1) Zastupuje rektora v rozsahu svého pověření, vystupuje jménem VŠTE v rozsahu stanoveném v pověření rektora. (2) Prorektor – statutárního zástupce metodicky řídí a koordinuje na základě zadání rektora VŠTE zpracování analýz a reportů týkající se chodu a rozvoje VŠTE. (3) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení přímo řízených rek- torem. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. Článek 6 Prorektor pro tvůrčí činnost (1) Prorektor pro tvůrčí činnost řídí a koordinuje tvůrčí činnost, a vystupuje jménem VŠTE v rozsahu stanoveném v pověření rektora. (2) Metodicky řídí a koordinuje: oblast tvůrčí činnosti VŠTE, vysokoškolských ústavů VŠTE a akademických pracovníků VŠTE, Environmentální výzkumné pracoviště, (3) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení, kteří jsou přímo řízení rektorem. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. Článek 7 Prorektor pro informatiku a projektovou podporu (1) Prorektor pro informatiku a projektovou podporu zastupuje VŠTE v rozsahu stanoveném v pověření rektora. (2) Prorektor pro informatiku a projektovou podporu koordinuje přípravu strategických projektů VŠTE a poskytuje podporu pro projektovou činnost. Dále zajišťuje chod IT včetně kybernetické bezpečnosti. (3) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení, kteří jsou přímo řízení rektorem. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. Článek 8 Prorektor pro studium (1) Prorektor pro studium řídí a koordinuje oblast studia, pedagogické činnosti na VŠTE jako celku a vystupuje jménem VŠTE v rozsahu stanoveném v pověření rektora. Pře- devším: odborné činnosti studijního oddělení (studentské záležitosti v oblasti studia) a je odpovědný za jejich plnění, 4 pracovní činnost vedoucího a referentů studijního oddělení. Pro zajištění splnění těchto úkolů a činností je oprávněn ukládat úkoly příslušným pracovníkům studijního oddělení, aktivity týkající se pedagogické činnosti, realizaci kurzů pro zaměstnance v oblasti studijní a pedagogické činnosti, zajišťuje koordinaci Informačního systému, aktivity týkající se Bezbariérového centra VŠTE, je zodpovědný za kontrolu dodržování akreditačních standardů a schválených akreditačních žádostí, stejně jako dodržování vnitřních předpisů a norem souvisejících se studiem. (2) Prorektor pro studium koordinuje pracovní činnost garantů studijních programů. (3) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení, kteří jsou přímo řízení rektorem a ostatními vedoucími pracovníky ve věcech týkajících činnosti v oblasti organizace vzdělávání na VŠTE. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. Článek 9 Kvestor (1) Řídí hospodaření a vnitřní správu VŠTE a vystupuje jménem VŠTE v rozsahu stanoveném v pověření rektora. (2) Řídí a koordinuje činnost Ekonomického oddělení a činnost Oddělení projektových prací, Hospodářsko-provozního úseku a činnosti spojené s nákupem (majetku, materiálu a služeb a pořádání výběrových řízení). (3) Řídí organizované sportovní aktivity v rozsahu stanoveném rektorem VŠTE. (4) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení, kteří jsou přímo řízení rektorem. (5) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. Článek 10 Ředitel ústavu (1) Ředitel ústavu: odpovídá za činnost ústavu, navrhuje svého zástupce, který jej zastupuje v době nepřítomnosti, jedná navenek jménem VŠTE ve věcech ústavu vůči třetím osobám, odpovídá za vyrovnaný rozpočet ústavu, odpovídá za odbornou úroveň a dodržování zásad organizace studia platných na Úseku prorektora pro studium, rozhoduje o organizování porad, sympózií, seminářů a konferencí, 5 na základě schválení Akademickým senátem VŠTE jmenuje a odvolává Akademickou radu ústavu, z titulu své funkce je předsedou Akademické rady ústavu, plní další úkoly uložené mu rektorem VŠTE. (2) Náplň práce ředitele ústavu je přílohou č. 2 této vnitřní normy. Článek 11 Ředitel Úseku vnějších vztahů (1) Ředitel Úseku vnějších vztahů řídí činnost: Marketingového oddělení, Oddělení zahraničních vztahů, Konfuciovy třídy. (2) Ředitel Úseku vnějších vztahů řídí a koordinuje: oblast marketingu VŠTE, a vystupuje jménem VŠTE v rozsahu stanoveném v pověření rektora, činnosti v oblasti zahraničních vztahů VŠTE, a vystupuje jménem VŠTE v rozsahu stanoveném v pověření rektora, zahraniční vztahy v rámci VŠTE vč. agendy zahraničních mobilit zaměstnanců a studentů VŠTE, nábor studentů do vysokoškolských programů, agendu praxí a stáží studentů, absolventů a akademických pracovníků VŠTE, vedení spisové služby Oddělení zahraničních vztahů, aktivity týkající se Univerzity třetího věku, aktivity týkající se Konfuciovy třídy, aktivity týkající se celoživotního vzdělávání. (3) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení, kteří jsou přímo řízení rektorem. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. Článek 12 Interní auditor (1) Zabezpečuje činnost interního auditu. (2) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení, kteří jsou přímo řízení rektorem. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. 6 Článek 13 Vedoucí Právního oddělení (1) Vedoucí Právního oddělení řídí a koordinuje: právní agendu VŠTE, odvolací agendu VŠTE včetně stížností, vedení spisové služby Právního oddělení. (2) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost s dalšími členy vedení, kteří jsou přímo řízení rektorem. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. Článek 14 Vedoucí Centra odborné přípravy (1) Řídí a koordinuje činnost Centra odborné přípravy. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se odborné přípravy a praktické výuky studentů VŠTE. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný rektorovi. III. PŮSOBNOST A PRAVOMOCI DALŠÍCH VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ Článek 15 Vedoucí Ekonomického oddělení (1) Řídí a koordinuje činnost Ekonomického oddělení. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se činnosti VŠTE zejména v oblasti ekonomické, daňové a účetní. (3) Součástí Ekonomického oddělení je správa a vedení koleje. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný kvestorovi. (5) Poskytuje konzultace a reporting příkazcům rozpočtu. (6) Zajišťuje úlohu správce rozpočtu na vymezených nákladových střediscích. 7 Článek 16 Vedoucí Studijního oddělení (1) Řídí a koordinuje činnost Studijního oddělení. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se činnosti VŠTE v oblasti organizace vzdělávání na VŠTE. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný prorektorovi pro studium. Článek 17 Vedoucí Hospodářsko-provozního úseku (1) Řídí a koordinuje činnost Provozně-technického oddělení, knihovny a menzy, dále zabezpečuje údržbu a správu majetku. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se hospodářsko-provozních záležitostí VŠTE. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný kvestorovi. Článek 18 Vedoucí Oddělení projektových prací (1) Řídí a koordinuje: přípravu, podání a realizaci projektů celoškolského a strategického významu na VŠTE, včetně administrace přijatých projektů, poradenskou, monitorovací a kontrolní činnost v oblasti projektových prací VŠTE. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se činnosti VŠTE v oblasti projektových prací. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný kvestorovi. Článek 19 Vedoucí Marketingového oddělení (1) Vedoucí Marketingového oddělení řídí a koordinuje: marketing VŠTE, odborné praxe studentů, spolupráci s podniky v regionu při zajišťování praxe studentů, spolupráci se středními školami v návaznosti na nábor studentů, zaměstnanost absolventů, Klub absolventů. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se činnosti Marketingového oddělení. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný řediteli Úseku vnějších vztahů. 8 Článek 20 Vedoucí Environmentálního výzkumného pracoviště (1) Řídí a koordinuje činnost Environmentálního výzkumného pracoviště. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se činnosti VŠTE v oblasti výzkumu, vývoje a další tvůrčí činnosti. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný prorektorovi pro tvůrčí činnost. Článek 21 Vedoucí menzy (1) Řídí a koordinuje činnost menzy VŠTE. (2) Spolupracuje s ostatními pracovníky ve věcech týkajících se činnosti VŠTE zejména v oblasti stravování. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný vedoucímu Hospodářsko-provozního úseku. IV. ÚSTAVY Článek 22 Vedoucí pracovníci, jejich práva a povinnosti (1) V čele ústavu stojí ředitel, který je nadřízený všem zaměstnancům ústavu. Ředitel ústavu je oprávněn k zastupování a jednání ve věcech ústavu v oblasti obchodněprávním, občanskoprávním a pracovněprávním na základě zmocnění uděleného mu rektorem. (2) Vedoucí pracovníci jsou povinni dodržovat princip subordinace napříč VŠTE. Článek 23 Vědecko-výzkumní pracovníci (1) Přílohou této vnitřní normy (č. 3–5) jsou pracovní náplně: Příloha č. 3 Pracovní náplň – vědecký asistent Příloha č. 4 Pracovní náplň – odborný vědecký pracovník Příloha č. 5 Pracovní náplň – samostatný vědecký pracovník Článek 24 Akademický pracovník (1) Přílohou této vnitřní normy (č. 6–10) jsou pracovní náplně: Příloha č. 6 Pracovní náplň – lektor Příloha č. 7 Pracovní náplň – asistent Příloha č. 8 Pracovní náplň – odborný asistent 9 Příloha č. 9 Pracovní náplň – docent Příloha č. 10 Pracovní náplň – profesor (2) Jednotlivé pracovní pozice akademických pracovníků se liší doporučeným počtem výukových hodin a popisem činností. (3) Garant studijního programu je metodicky veden prorektorem pro studium. Jmenuje jej rektor VŠTE na návrh prorektora pro studium a ředitele příslušného ústavu. Garant programu spolupracuje s ředitelem ústavu, s prorektorem pro studium, kogaranty studijních programů, garanty studijních specializací a předmětů. Pracovní náplň garanta programu je součástí této vnitřní normy (příloha č. 11). (4) Kogarant studijního programu je metodicky a organizačně veden prorektorem pro studium. Jmenuje jej rektor VŠTE na návrh prorektora pro studium a ředitele příslušného úřadu. Kogarant programu spolupracuje s ředitelem ústavu, garanty studijních programů, garanty studijních specializací a předmětů. Pracovní náplň kogaranta programu je součástí této vnitřní normy (příloha č. 12). (5) Garant studijní specializace je metodicky veden prorektorem pro studium. Jmenuje jej rektor VŠTE na návrh prorektora pro studium a ředitele příslušného ústavu. Garant studijní specializace spolupracuje ředitelem ústavu, s prorektorem pro studium, garantem příslušného programu, kogarantem příslušného programu a garanty předmětů. Pracovní náplň garanta studijní specializace je součástí této vnitřní normy (příloha č. 13). (6) Garant předmětu je metodicky veden prorektorem pro studium. Jmenuje jej prorektor pro studium na návrh příslušného ředitele ústavu. Garant předmětu spolupracuje s vedoucím skupiny, s vedoucím katedry, garanty programů a kogaranty programů. Pracovní náplň garanta předmětu je součástí této vnitřní normy (příloha č. 14). (7) Garant vzdělávacího programu v rámci celoživotního vzdělávání je metodicky podřízen řediteli vnějších vztahů, který jej zároveň jmenuje na návrh ředitele ústavu. V případě, že ředitel ústavu nenavrhne garanta vzdělávacího programu v rámci CŽV, navrhne ho ředitel vnějších vztahů a po souhlasu ředitele ústavu dojde k jeho jmenování. Pracovní náplň garanta vzdělávacího programu v rámci CŽV je součástí této směrnice (příloha č. 15). V. ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Článek 25 Pracoviště ústavu (1) Vysokoškolský ústav (dále jen „ústav“) se člení na tyto katedry, skupiny a oddělení (případně další nižší organizační jednotky): Katedra řízení lidských zdrojů, Katedra managementu, Katedra cestovního ruchu a marketingu, Centrum jazykových služeb (dále jen „CJS“), 10 Správa ústavu, Zástupce ředitele pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost. (2) Organizační schéma ústavu je znázorněno v příloze č. 1 tohoto organizačního řádu. Článek 26 Zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost (1) Výkonem funkce zástupce ředitele pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost pověřuje ředitel ústavu. (2) Kompetence zástupce ředitele ústavu: zastupuje ředitele v případě nepřítomnosti v rozsahu předem stanovených pra- vomocí, vykonává činnosti dle pokynů ředitele ústavu, řídí a koordinuje výzkumnou, tvůrčí a publikační činnost ústavu, spolupracuje a koordinuje svoji činnost s ostatními zástupci ředitele ústavu, tajemníkem ústavu a vedoucími kateder, skupin a CJS. (3) Náplň práce zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 16). Článek 27 Tajemník ústavu (1) Výkonem funkce tajemníka ústavu pověřuje ředitel ústavu. (2) Za výkon jednotlivých činností odpovídá tajemník ústavu řediteli ústavu. (3) Tajemník ústavu řídí hospodaření a vnitřní správu ústavu dle pokynů ředitele ús- tavu. (4) Tajemník řídí a koordinuje činnosti Správy ústavu. (5) Tajemník řídí a koordinuje projektovou činnost ústavu. (6) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost se zástupci ředitele ústavu, a vedoucími kateder a CJS. (7) Náplň práce tajemníka ústavu je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 17). Článek 28 Vedoucí katedry (1) Vedoucí katedry stojí v čele katedry. Pracovní náplň této pozice je přílohou této vnitřní normy (příloha č. 18). Je tvořena ze 40 % náplní vedoucího katedry a 60 % příslušnou náplní práce akademického pracovníka s přepočteným počtem hodin. (2) Řídí a koordinuje činnost příslušné katedry, zástupce vedoucího katedry a dalších akademických i neakademických pracovníků katedry v souladu s požadavky ředitele ústavu. 11 (3) Spolupracuje s ředitelem ústavu, s ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, se zástupcem ředitele ústavu a tajemníkem ústavu ve věcech týkajících se činnosti příslušné katedry VŠTE. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný řediteli ústavu. Článek 29 Zástupce vedoucího katedry (1) Zástupce vedoucího katedry zajišťuje administrativní a správní chod katedry. Pracovní náplň je součástí této vnitřní normy (příloha č. 19). Je tvořena z 20 % příslušnou náplní práce zástupce vedoucího katedry a z 80 % příslušnou náplní práce akademického pracovníka s přepočteným počtem hodin. (2) Zástupce vedoucího katedry zastupuje vedoucího katedry v době jeho nepřítomnosti v plném rozsahu. Článek 30 Vedoucí Centra jazykových služeb (1) Řídí a koordinuje činnost centra a dalších akademických i neakademických pracovníků v souladu s požadavky ředitele ústavu. (2) Spolupracuje s ředitelem ústavu, zástupci ředitele ústavu a tajemníkem ve věcech týkajících se činnosti centra. (3) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný řediteli ústavu. (4) Náplň práce vedoucího Centra jazykových služeb je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 20). VI. ÚSTAV TECHNICKO-TECHNOLOGICKÝ Článek 31 Pracoviště ústavu (1) Vysokoškolský ústav (dále jen „ústav“) se člení na tyto katedry a oddělení (případně další nižší organizační jednotky): Katedra dopravy a logistiky, Katedra stavebnictví, Katedra strojírenství, Katedra informatiky a přírodních věd, Oddělení zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost, Správa ústavu, Společné pracoviště s Jikord, s. r. o. (2) Organizační schéma ústavu je znázorněno v příloze č. 1 tohoto organizačního řádu. 12 Článek 32 Zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost (1) Ředitel ústavu navrhuje jmenování Zástupce ředitele pro výzkum, vývoj a tvůrčí čin- nost. (2) Kompetence zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost: zastupuje ředitele v případě nepřítomnosti v rozsahu předem stanovených pravomocí, vykonává činnosti dle pokynů ředitele ústavu, řídí a koordinuje projektovou, výzkumnou, tvůrčí a publikační činnost ústavu, spolupracuje a koordinuje svoji činnost s tajemníkem ústavu a vedoucími kate- der. (3) Náplň práce zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 21). Článek 33 Tajemník ústavu (1) Výkonem funkce tajemníka ústavu pověřuje ředitel ústavu. (2) Za výkon jednotlivých činností odpovídá tajemník ústavu řediteli ústavu. (3) Tajemník ústavu řídí hospodaření a vnitřní správu vysokoškolského ústavu dle pokynů ředitele ústavu. (4) Tajemník řídí a koordinuje činnost Správy ústavu. (5) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost se zástupcem ředitele ústavu a vedoucími kateder. (6) Náplň práce tajemníka ústavu je přílohou této vnitřní normy (příloha č. 22) Článek 34 Vedoucí katedry (1) Vedoucí katedry stojí v čele katedry. Pracovní náplň této pozice je přílohou této vnitřní normy (příloha č. 23). Je tvořena ze 40 % náplní vedoucího katedry a 60 % příslušnou náplní práce akademického pracovníka s přepočteným počtem hodin. (2) Řídí a koordinuje činnost příslušné katedry, zástupce vedoucího katedry a dalších akademických i neakademických pracovníků katedry v souladu s požadavky ředitele ústavu. (3) Spolupracuje s ředitelem ústavu, s ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, zástupcem ředitele ústavu a tajemníkem ústavu ve věcech týkajících se činnosti příslušné katedry VŠTE. (4) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný řediteli ústavu. 13 Článek 35 Zástupce vedoucího katedry (1) Zástupce vedoucího katedry zajišťuje administrativní a správní chod katedry. Pracovní náplň je součástí této vnitřní normy (příloha č. 24). Je tvořena z 20 % příslušnou náplní práce zástupce vedoucího katedry a z 80 % příslušnou náplní práce akademického pracovníka s přepočteným počtem hodin. (2) Zástupce vedoucího katedry zastupuje vedoucího katedry v době jeho nepřítomnosti v plném rozsahu. VII. ÚSTAV ZNALECTVÍ A OCEŇOVÁNÍ Článek 36 Pracoviště ústavu (1) Vysokoškolský ústav (dále jen „ústav“) se člení na tyto úseky a skupiny: Zástupce ředitele ústavu pro výzkum a vývoj, i. Skupina Ekonomie, ii. Skupina Finance podniku, iii. Skupina Oceňování nemovitostí, iv. Skupina Podniková ekonomika, v. Skupina Právo, vi. Skupina Technické znalectví. Zástupce ředitele pro znaleckou činnost, Správa ústavu. Oddělení podpory projektové a znalecké činnosti. (2) Organizační schéma je znázorněno v příloze č. 1 tohoto organizačního řádu. Článek 37 Zástupce ředitele ústavu pro znaleckou činnost (1) Výkonem funkce zástupce ředitele pro znaleckou činnost určuje ředitel ústavu. (2) Kompetence zástupce ředitele ústavu: zastupuje ředitele v případě nepřítomnosti v rozsahu předem stanovených pra- vomocí, metodicky vede znaleckou činnost ústavu, metodicky vede výzkumnou, tvůrčí a publikační činnost ústavu, spolupracuje a koordinuje svoji činnost se zástupcem ředitele ústavu pro výzkum a vývoj, tajemníkem ústavu, vedoucími skupin. 14 (3) Náplň práce zástupce ředitele ústavu pro znaleckou činnost je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 25). Článek 38 Zástupce ředitele ústavu pro výzkum a vývoj (1) Výkonem funkce zástupce ředitele pro výzkum a vývoj činnost určuje ředitel ústavu. (2) Kompetence zástupce ředitele ústavu: zastupuje ředitele v případě nepřítomnosti v rozsahu předem stanovených pravomocí, pokud není přítomen zároveň zástupce ředitele pro znaleckou činnost, řídí a koordinuje plnění úkolů ústavu ve znalecké činnosti a informuje ředitele ústavu, řídí a koordinuje pedagogickou činnost ústavu, spolupracuje s Útvarem pro administraci studia a celoživotní vzdělávání VŠTE, řídí a koordinuje tvůrčí činnost ústavu, spolupracuje a koordinuje svoji činnost se zástupcem ředitele ústavu pro znaleckou činnost, tajemníkem ústavu a vedoucími skupin, řídí a koordinuje činnost podřízených vedoucích skupin, v souladu s požadavky ředitele ústavu. (3) Náplň práce zástupce ředitele ústavu pro výzkum a vývoj je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 26). Článek 39 Tajemník ústavu (1) Výkonem funkce tajemníka ústavu pověřuje ředitel ústavu. (2) Za výkon jednotlivých činností odpovídá tajemník ústavu řediteli ústavu. (3) Tajemník ústavu řídí hospodaření a vnitřní správu ústavu. (4) Tajemník v zastoupení ředitele odpovídá za vyrovnaný rozpočet ústavu. (5) Tajemník řídí a koordinuje činnosti Správy ústavu. (6) Tajemník řídí a koordinuje projektovou činnost ústavu. (7) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost se zástupci ředitele ústavu a vedoucími sku- pin. (8) Náplň práce tajemníka ústavu je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 27). Článek 40 Vedoucí Oddělení podpory projektové a znalecké činnosti (1) Výkonem funkce vedoucího Oddělení podpory projektové a znalecké činnosti pověřuje ředitel ústavu. (2) Za výkon jednotlivých činností odpovídá vedoucí Oddělení podpory projektové a znalecké činnosti řediteli ústavu. 15 (3) Vedoucí Oddělení podpory projektové a znalecké činnosti řídí a koordinuje znaleckou činnost. (4) Vedoucí Oddělení podpory projektové a znalecké činnosti řídí a koordinuje projektovou činnost ústavu. (5) Spolupracuje a koordinuje svoji činnost se zástupci ředitele ústavu a vedoucími sku- pin. (6) Náplň práce vedoucího Oddělení podpory projektové a znalecké činnosti je přílohou této vnitřní normy (viz příloha č. 28). Článek 41 Vedoucí Skupiny (1) Řídí a koordinuje činnost Skupiny předmětů a akademických i neakademických pracovníků v souladu s požadavky Zástupce ředitele ústavu pro výzkum a vývoj, resp. Zástupce ředitele pro znaleckou činnost. (2) Za výkon své činnosti je přímo odpovědný Zástupci ředitele ústavu pro výzkum a vývoj, resp. Zástupce ředitele pro znaleckou činnost. (3) Vedoucí Skupiny stojí v čele skupiny předmětů. Pracovní náplň této pozice je přílohou č. 29 této vnitřní normy. Je tvořena z 20 % náplní práce vedoucího Skupiny a 80 % příslušnou náplní práce akademického pracovníka s přepočteným počtem hodin. VIII. SYSTEMIZACE THP PRACOVNÍCH POZIC Článek 42 Organizační struktura (1) Organizační struktura technicko-hospodářských pracovníků VŠTE je uvedena v příloze č. 1). (2) Pokud za názvem pozice v příloze č. 1 není uvedeno číslo je systemizováno právě jedno místo. V opačném případě je uvedena výše úvazku. (3) Systemizované pozice jsou závazné a není možné je svévolně měnit. (4) Pozice akademických a vědeckých pracovníků se nesystemizují stejně jako pozice osob podílejících se na řešení schválených projektů. (5) Předchozí odstavec neplatí, pokud se jedná o pozice akademických pracovníků, kteří přímo řídí podřízené, jako jsou například prorektoři, ředitelé ústavu, vedoucí kateder, vedoucí skupin, vedoucí Environmentálního a výzkumného pracoviště. (6) U každé jednotlivé pozice v organizační struktuře jsou uvedeny pracovní úvazky, které jsou na dané pozici systémově určeny. (7) U každé jednotlivé pracovní pozice v organizační struktuře jsou uvedena čísla, která jednotlivým pracovním pozicím přidělují pracovní náplň. Pracovní náplně technicko-hospodářských pracovníků jsou obsahem přílohy č. 30. 16 Článek 43 Přijetí nového pracovníka na systemizovanou pozici (1) Pokud se uvolní systemizovaná pracovní pozice, na některém z oddělení (úseku), může se vedoucí oddělení (úseku) rozhodnout přijmout nového pracovníka na tuto pozici. (2) V případě plánovaného odchodu stávajícího pracovníka ze systemizované pozice (mateřská dovolená, jednostranné rozvázání pracovního poměru, přesun na jinou pozici v rámci VŠTE atp.) je možné pro účely zaškolení nastupujícího pracovníka až tří měsíční zdvojení systemizované pozice bez nutnosti navyšování počtu úvazků, stanovených touto směrnicí. Článek 44 Získávání nových zaměstnanců (1) Získávání nových zaměstnanců zajišťuje personalista na Ekonomickém oddělení na základě požadavků příslušných vedoucích VŠTE. (2) Při získávání nových pracovníků budou využívány jak vnitřní, tak externí zdroje (inzerce, personální agentury, Úřad práce atd.). Přijímací řízení je možno opakovat až do získání vhodných kandidátů. (3) Administrativní přijetí pracovníka řeší samostatná směrnice o Oběhu účetních dokladů. IX. ZÁVĚREČNÁ A PŘECHODNÁ USTANOVENÍ Článek 45 Účinnost (1) Tato směrnice nabývá účinnosti od 1.5.2024. (2) Tato směrnice ruší Směrnici č. 1/2024 Organizační řád Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. (3) Úsek kvestora a ředitelé ústavu zajistí sladění systemizovaných míst s danou směrnicí do jednoho měsíce. (4) Úprava počtu systemizovaných pracovních úvazků nemající vliv na organizační řád se může realizovat pouze aktualizací přílohy 1 s elektronickým podpisem. (5) Pokud je v některých normách, vnitřních předpisech, pracovních smlouvách uvedena pozice níže, vykonává tuto činnost pozice za pomlčkou: Ředitelka ekonomického úseku – Vedoucí ekonomického oddělení Prorektor pro komercionalizaci a tvůrčí činnost – Prorektor pro tvůrčí činnost. Prorektor pro studium a informatiku – Prorektor pro studium (v oblasti vzdělá- vání). Prorektor pro studium a informatiku – Prorektor pro informatiku a projektovou podporu (pro oblast informatiky). 17 Ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání (zkráceně „UŘAS“) – Prorektor pro studium, s výjimkou oblasti Celoživotního vzdělávání, kterou vykonává ředitel úseku vnějších vztahů (6) Pokud je v některých normách, vnitřních předpisech, pracovních smlouvách uveden Ekonomický úsek je tím nově myšleno ekonomické oddělení. doc. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. Rektor doc. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. Digitálně podepsal doc. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. Datum: 2024.05.03 07:08:33 +02'00' 18 Přílohy: Příloha č. 1 – Organizační schéma VŠTE Příloha č. 2 – Pracovní náplň – ředitel ústavu Příloha č. 3 – Pracovní náplň – vědecký asistent Příloha č. 4 – Pracovní náplň – odborný vědecký pracovník Příloha č. 5 – Pracovní náplň – samostatný vědecký pracovník Příloha č. 6 – Pracovní náplň – lektor Příloha č. 7 – Pracovní náplň – asistent Příloha č. 8 – Pracovní náplň – odborný asistent Příloha č. 9 – Pracovní náplň – docent Příloha č. 10 – Pracovní náplň – profesor Příloha č. 11 – Pracovní náplň – garant programu Příloha č. 12 – Pracovní náplň – kogarant programu Příloha č. 13 – Pracovní náplň – garant studijní specializace Příloha č. 14 – Pracovní náplň – garant předmětu Příloha č. 15 – Pracovní náplň – garant vzdělávacího programu v rámci CŽV Příloha č. 16 – Pracovní náplň – zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost Příloha č. 17 – Pracovní náplň – tajemník ÚPS Příloha č. 18 – Pracovní náplň – vedoucí katedry ÚPS Příloha č. 19 - Pracovní náplň – zástupce vedoucího katedry ÚPS Příloha č. 20 - Pracovní náplň – vedoucí Centra jazykových služeb Příloha č. 21 - Pracovní náplň – zástupce ředitele ústavu pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost Příloha č. 22 - Pracovní náplň – tajemník ÚTT Příloha č. 23 - Pracovní náplň – vedoucího katedry UTT Příloha č. 24 - Pracovní náplň – zástupce vedoucího katedry UTT Příloha č. 25 - Pracovní náplň – zástupce ředitele ústavu pro znaleckou činnost Příloha č. 26 - Pracovní náplň – zástupce ředitele ústavu pro výzkum a vývoj Příloha č. 27 - Pracovní náplň – tajemník ÚZO Příloha č. 28 - Pracovní náplň – vedoucí oddělení podpory projektové a znalecké činnosti Příloha č. 29 - Pracovní náplň – vedoucí Skupiny Příloha č. 30 - Pracovní náplně THP pracovníků dle přílohy č. 1