DOR č. 1 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 1 KE SMĚRNICI č. 6/2020 POSTUP PLNĚNÍ PŘEDMĚTU PRAXE NA VŠTE NAVAZUJÍCÍHO MAGISTERSKÉHO PROFESNĚ ZAMĚŘENÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU PODNIKOVÁ EKONOMIKA Datum vydání: 20. 9. 2021 Účinnost od: 20. 9. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE005730/2021 Počet stran: 6 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší normu - Nadřízená norma Opatření rektora č. 2/2019 Konzultační hodiny Související normy - Podřízená norma - Rozdělovník: Studenti VŠTE, Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, Úsek vnějších vztahů Vypracoval: Zástupce ředitele Ústavu podnikové strategie pro pedagogickou činnost Garant: Ředitel Ústavu podnikové strategie Podpis: Bc. Michal Šuta v. r. Podpis: PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. v. r. Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 DODATEK Č. 1 KE SMĚRNICI Č. 6/2020 POSTUP PLNĚNÍ PŘEDMĚTU PRAXE NA VŠTE NAVAZUJÍCÍHO MAGISTERSKÉHO PROFESNĚ ZAMĚŘENÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU PODNIKOVÁ EKONOMIKA Článek 1 Obecná ustanovení (1) Tímto dodatkem dochází ke změně směrnice č. 6/2020 Postup plnění předmětu praxe na VŠTE navazujícího magisterského profesně zaměřeného studijního programu Podniková ekonomika ze dne 26. 10. 2020, č. j. (VŠTE006659/2020). (2) Článek 1 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Konto praxí vyjadřuje povinnost studenta odpracovat určitý počet hodin. Příslušný počet hodin je určen dle doporučeného studijního plánu, viz Příloha č. 1. Toto konto se postupně načítá podle odpracovaných hodin a je za určitých podmínek přenositelné mezi jednotlivými společnostmi/institucemi a obdobími.“ (3) Článek 1 odstavec 5 nově zní takto: „(5) Garančním pracovištěm je oborová katedra příslušné specializace. Zřízení garančního pracoviště schvaluje ředitel ústavu na základě návrhu garanta studijního programu.“ (4) Článek 2 se nově označuje „Zápis předmětu Praxe“. (5) Článek 2 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Student může v průběhu studia vykonat praxi za předpokladu, že má vybranou a přihlášenou specializaci, a v daném semestru má zapsané předměty o celkové studijní zátěži ve výši nepřesahující 40 kreditů v řádném studiu.“ (6) Článek 2 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Student si předmět Praxe zapisuje dle aktuálního znění Harmonogramu akademického roku.“ (7) Dosavadní odstavce 4 a 5 článku 2 se označují jako odstavce 3 a 4. (8) Článek 2 odstavec 5 nově zní takto: „(5) Zapíše-li si student předmět Praxe do svého studia a v daném semestru praxi nezahájí, bere se předmět jako neúspěšně absolvovaný. V tomto případě Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání předá informaci garančnímu pracovišti, které studentovi po uzavření semestru zadá hodnocení „Nevyhověl“.“ (9) Dosavadní odstavec 8 článku 2 se označuje jako odstavec 6. (10)Článek 3 odstavec 1 nově zní takto: 2 „(1) Student může nejpozději do uzavření tématu podat Žádost o přiřazení studenta k jiné společnosti/instituci (platí pro obě formy studia). Žádost doručí student přímo k rukám ředitele Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání prostřednictvím aplikace „Úřadovna“ v IS (Agenda: VŠTE Studijní oddělení: PRAXE – Podniková ekonomika NMgr. studium). Žádost posoudí garanční pracoviště a následně informuje ředitele ÚŘAS, který vydá prostřednictvím Úřadovny v IS rozhodnutí. Žádosti doručené po termínu uzavření tématu jsou automaticky zamítány, přičemž ve výjimečných a odůvodněných případech může být udělena výjimka ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání.“ (11)Dosavadní odstavce 1–13 článku 3 se nově označují jako odstavce 2–14. (12)Článek 3 odstavec 4 nově zní takto: „(4) Volba místa výkonu praxe musí být v souladu s profilem absolventa navazujícího magisterského studia. Jelikož studijní programy na VŠTE jsou koncipovány jako profesně orientované, předpokládají orientaci na aplikaci poznatků v praxi i vlastní praxi studentů, proto je třeba, aby student při volbě místa výkonu praxe vycházel právě z profilu absolventa a zvolené specializace. Soulad profilu absolventa s místem výkonu praxe podléhá souhlasu garančního pracoviště, bez kterého není možné výkon praxe zahájit.“ (13)Článek 3 odstavec 7 nově zní takto: „(7) V případě, že si student nepodal Žádost o přiřazení studenta k jiné společnosti/instituci či si žádost podal a tato nebyla dle čl. 3, odst. 1 schválena, je studentovi k výkonu praxe společnost/instituce přiřazena garančním pracovištěm ve spolupráci s Úsekem vnějších vztahů.“ (14)Článek 4 odstavec 1 nově zní takto: „(1) V případě, že student nepožádá o uznání předmětu (či nemůže být praxe uznána) student plní praxi v podniku, který si buďto sám zvolí, nebo je student přiřazen k podniku, se kterým má škola již uzavřenou dohodu o spolupráci (viz čl. 3).“ (15)Článek 4 odstavec 8 nově zní takto: (16)„(8) Jsou-li důvody podle odst. 3 jiné než ty uvedené v odst. 5, vrací se proces do bodu přiřazení studenta na praxi, avšak student si uchovává již odpracované hodiny na kontu praxí.“ (17)Dosavadní odstavce 1–10 článku 4 se nově označují jako odstavce 2–11. (18)Článek 5 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Jakmile konto praxí nabyde požadované hodnoty podle Přílohy č. 1, je student povinen doručit k rukám pověřenému pracovníku Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání do 30 dnů tyto dokumenty.“ (19)Článek 5 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání zkontroluje formální správnost odevzdaných dokumentů uvedených v odst. 1 a Evidenci pracovních zkušeností v IS.“ (20)Článek 5 odstavec 3 nově zní takto: 3 „(3) V případě, že student dokumenty uvedené v odst. 1 tohoto článku do 30 dnů od ukončení praxe neodevzdá, Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání o tomto informuje garanční pracoviště, která zadá hodnocení „Nevyhověl“ z předmětu Praxe.“ (21)Článek 5 odstavec 4 nově zní takto: „(4) Garanční pracoviště posoudí odbornou správnost odevzdaných dokumentů uvedených v odst. 1 tohoto článku a Evidenci pracovních zkušeností v IS. Výstupy z učení jsou definovány studovanými předměty a danou specializací. Garanční pracoviště ve spolupráci s garantem studijního programu připraví přehled výstupů z učení, které je nezbytné v rámci praxe naplnit a zveřejní jej v IS, pod daným garančním pracovištěm. Student musí v průběhu praxe naplnit všechny požadované výstupy z učení.“ (22)Dosavadní odstavce 3–6 článku 5 se nově označují jako odstavce 2–5. (23)Článek 6 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Garanční pracoviště vyhlašuje datum obhajob závěrečných zpráv minimálně 1x za semestr, přičemž na obhajoby závěrečných zpráv se studenti přihlašují v IS → Rozpisy → Obhajoba závěrečné zprávy z předmětu Praxe.“ (24)Článek 7 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Praxe v rámci navazujícího studijního programu Podniková ekonomika může být potvrzená na základě dosavadních pracovních zkušeností studenta, avšak student je povinen prokázat, že nabyl všechny požadované výstupy z učení z předmětu Praxe. Rozsah zaměstnání v tomto případě musí odpovídat minimálním požadavkům na předmět Praxe dle doporučeného studijního plánu studenta.“ (25)Článek 7 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Student si může podat Žádost o potvrzení předmětu Praxe. Žádost doručí student přímo k rukám ředitele Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání prostřednictvím aplikace „Úřadovna“ v IS (Agenda: VŠTE Studijní oddělení: PRAXE – Podniková ekonomika NMgr. studium), který žádost předá hodnotící komisi, která posoudí, zda student nabyl všechny požadované výstupy z učení.“ (26)Článek 7 odstavec 3 nově zní takto: „(3) V případě, že komise zjistí, že nebyly v dostatečné míře naplněny výstupy z učení, jsou studentovi určeny e-learningy (včetně závěrečného testu), které si student musí dostudovat. V případě, že student úspěšně splní závěrečný test ze všech stanovených e-learningů, je mu předmět Praxe uznán.“ (27)Dosavadní odstavec 1 článku 7 se označuje jako odstavec 4. (28)Článek 7 odstavec 5 nově zní takto: „(5) V případě: 4 a) zaměstnání studenta se žádost podává prostřednictvím IS, v části Úřadovna → Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání → Odborná praxe → Potvrzení o absolvování odborné praxe, a postup této žádosti je shodný s postupem při vyřizování žádosti o uznání předmětu, pouze místo úředního potvrzení o úspěšném absolvování každého předmětu se dodává potvrzení o zaměstnání vystavené zaměstnavatelem s náležitostmi o jeho pracovním zařazení, délce trvání zaměstnání, pracovní náplni a pracovním poměru. Osnova předmětu se ne- dokládá. b) podnikání studenta se žádost podává shodně jako u odstavce 5 písmene a), pouze student přikládá potvrzený doklad prokazující podnikatelskou činnost spolu s popisem podnikatelské činnosti studenta.“ (29)Dosavadní odstavce 4–6 článku 7 se označují jako odstavce 6–8. (30)Článek 7 odstavec 8 nově zní takto: „(8) Žádost o absolvování praxe posuzuje hodnotící komise, které která bezodkladně po vyhodnocení správnosti jednotlivých dokumentů obdrží veškeré potřebné materiály z Útvaru pro administraci studia a celoživotního vzdělávání.“ (31)Příloha 2 nově zní takto: Příloha č. 2 SM6/2020-2.1 NÁVRH GARANTA STUDIJNÍHO PROGRAMU na zřízení garančního pracoviště Ústav: Vedoucí: Oddělení: Vedoucí: Garanční pracoviště: Jmenování platí od (případně do): Jmenování čím: Odůvodnění tohoto návrhu: Dne: Podpis ředitele ústavu: …..……………………………………………….. Dne: Podpis garanta studijního programu: ……………………………...……… Dne: Podpis vedoucího oddělení: ..…………………………………………….. Vyjádření rektora VŠTE: s návrhem SOUHLASÍM/ NESOUHLASÍM. V Českých Budějovicích dne: Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. rektor Správce rozpočtu schválil dne: Podpis: ……………………………………….. 6 (32)Přílohy 3, 4 a 5 se zrušují. Článek 2 Závěrečná ustanovení (1) Tento dodatek nabývá účinnosti dnem 20. 9. 2021. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. v. r. rektor