DOSM č. 1 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 1 KE SMĚRNICI č. 4/2020 POSTUP PLNĚNÍ PŘEDMĚTU ODBORNÁ PRAXE NA VŠTE BAKALÁŘSKÝCH A NAVAZUJÍCÍCH MAGISTERSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ Datum vydání: 29. 9. 2021 Účinnost od: 29. 9. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE006000/2021 Počet stran: 13 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší normu - Nadřízená norma Směrnice č. 4/2020 Postup plnění předmětu Odborná praxe na VŠTE bakalářských a navazujících magisterských studijních programů Související normy - Podřízená norma - Rozdělovník Studenti VŠTE, Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, Úsek vnějších vztahů Vypracoval: Zástupce ředitele Ústavu podnikové strategie pro pedagogickou činnost Garant: Ředitel Ústavu podnikové strategie Podpis: Bc. Michal Šuta v. r. Podpis: PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. v. r. Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 DODATEK č. 1 KE SMĚRNICI č. 4/2020 POSTUP PLNĚNÍ PŘEDMĚTU ODBORNÁ PRAXE NA VŠTE BAKALÁŘSKÝCH A NAVAZUJÍCÍCH MAGISTERSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ Článek 1 Obecná ustanovení (1) Tímto dodatkem dochází ke změně směrnice č. 4/2020 Postup plnění předmětu Odborná praxe na VŠTE bakalářských a navazujících magisterských studijních programů ze dne 26. 10. 2020, č. j. (VŠTE006660/2020). (2) Článek 1 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Tato směrnice upravuje postup plnění předmětu Odborná praxe na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“) bakalářských studijních programů Podniková ekonomika, Řízení lidských zdrojů, Technologie a řízení dopravy, Strojírenství, Pozemní stavby, dále také navazujících magisterských studijních programů Logistika, Pozemní stavby a Strojírenství.“ (3) Článek 1 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Předmět Odborná praxe je dle studijního plánu povinný předmět bakalářského nebo navazujícího magisterského studijního programu a podléhá podmínkám Studijního a zkušebního řádu VŠTE.“ (4) Článek 1 odstavec 3 se zrušuje. (5) Dosavadní odstavce 4 a 5 článku 1 se nově označují jako odstavce 3 a 4. (6) Článek 1 odstavec 5 zní takto: „(5) Školitel je osoba, která je za studenta ve společnosti/instituci odpovědná, vede jej a přiděluje mu úkoly.“ (7) Část II. článek 2 nově zní takto: „ČÁST II. ZÁPIS PŘEDMĚTU Článek 1 Zápis předmětu Odborná praxe (1) Student může v průběhu studia vykonat praxi za předpokladu, že má vybranou a přihlášenou specializaci/zaměření, a v daném semestru má zapsané předměty o celkové studijní zátěži ve výši nepřesahující 40 kreditů v řádném studiu. (2) Student si předmět Praxe zapisuje dle aktuálního znění Harmonogramu akademického roku. (3) Pokud má student zapsané předměty o celkové studijní zátěži ve výši přesahující 40 kreditů v řádném studiu, dle odst. 1 tohoto článku, bude automaticky odhlášen pověřeným pracovníkem Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání a nemůže praxi vykonávat ani po skončení období výuky. 2 (4) Přihlášení k praxi provádí student samostatně prostřednictvím tématu v IS, v části Student → Během studia → Rozpisy témat → Jiné. Přihlášení k tématu je závazné, tzn. odhlášení z tématu po termínu uzavření je možné pouze ze závažných důvodů. (5) Zapíše-li si student předmět Odborná praxe do svého studia a v daném semestru praxi nezahájí, bere se předmět jako neúspěšně absolvovaný. V tomto případě je studentovi po uzavření semestru zadané hodnocení „Nevyhověl“. (6) Ve výjimečných a odůvodněných případech může být předmět Odborná praxe odložen do následujícího semestru. V takovém případě si student musí o tento úkon požádat přes Úřadovnu v IS, agenda Všeobecná agenda, přičemž o žádosti rozhoduje ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání.“ (8) Článek 3 se nově označuje jako „Přiřazení studenta na odbornou praxi bakalářských studijních programů Řízení lidských zdrojů, Technologie a řízení dopravy, Strojírenství, Pozemní stavby, navazujících magisterských studijních programů Logistika, Pozemní stavby a Strojírenství.“ (9) Článek 3 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Po zvolení firmy ze seznamu doporučených firem, anebo schválení jiné firmy ředitelem pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, kontaktuje student danou firmu a zajistí vyplnění a podepsání Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi odpovědným zástupcem partnerské společnosti/instituce, školitelem a studentem. Student najde dokumenty v části IS → Dokumenty → Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání → Studijní oddělení → Odborné praxe → Protokol o přijetí studenta na odbornou praxi.“ (10)Článek 3 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Vykonává-li student praxi na VŠTE, vyplňuje se upravená podoba Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi, v části IS → Dokumenty → Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání → Studijní oddělení → Odborné praxe → Protokol o přijetí studenta na odbornou praxi VŠTE.“ (11)Dosavadní odstavce 2 a 3 článku 3 se nově označují jako odstavce 3 a 4. (12)Článek 3 odstavec 5 nově zní takto: „(5) O přiřazení k partnerské společnosti/instituci je student informován e-mailem.“ (13)Článek 3 odstavec 6 nově zní takto: „(6) Protokol o přijetí na odbornou praxi student doručí na Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání do 2 týdnů ode dne odeslání emailu o přiřazení.“ (14)Článek 3 odstavec 7 zní: „(7) V případě, že student přiřazenou společnost/instituci nepřijme či nedoručí Protokol o přijetí na odbornou praxi na Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání v daném termínu, je studentovi po uzavření semestru zadáno hodnocení „Nevyhověl“.“ 3 (15)Článek 4 nově zní takto: „Článek 4 Přiřazení studenta na odbornou praxi bakalářského studijního programu Podniková ekonomika (1) Student může nejpozději do uzavření tématu podat Žádost o přiřazení studenta k jiné společnosti/instituci (platí pro obě formy studia). (2) Žádost doručí student elektronicky prostřednictvím aplikace „Úřadovna“ v IS (Agenda: VŠTE Studijní oddělení: PRAXE – Podniková ekonomika Bc. studium). (3) Žádost posoudí garanční pracoviště a následně informuje ředitele ÚŘAS, který vydá prostřednictvím Úřadovny v IS rozhodnutí. (4) Žádosti doručené po termínu uzavření tématu jsou automaticky zamítány, přičemž ve výjimečných a odůvodněných případech může být udělena výjimka ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání. (5) Pro zajištění výkonu praxe je vždy určeno garanční pracoviště, které posuzuje vhodnost vykonané praxe s ohledem na výstupy z učení. Garančním pracovištěm je Ústav příslušné akreditace. Zřízení garančního pracoviště schvaluje ředitel ústavu na základě návrhu garanta studijního programu. (6) Student je k praxi přiřazován výhradně ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání na základě vyjádření garančního pracoviště k souladu výkonu odborné praxe s profilem absolventa, a to nejpozději do 15 pracovních dnů od uzavření tématu v IS. (7) Volba místa výkonu praxe musí být v souladu s profilem absolventa. Jelikož studijní programy na VŠTE jsou koncipovány jako profesně orientované, předpokládají orientaci na aplikaci poznatků v praxi i vlastní praxi studentů, proto je třeba, aby student při volbě místa výkonu praxe vycházel právě z profilu ab- solventa. (8) Soulad profilu absolventa s místem výkonu praxe podléhá souhlasu garančního pracoviště, bez kterého není možné výkon praxe zahájit. (9) Databáze podniků, kde student bude moci vykonat praxi, zajistí Úsek vnějších vztahů, který zajišťuje rovněž pravidelnou aktualizaci databáze podniků a uzavírání smluv o spolupráci v oblasti praxí. (10) Zařazení podniku do databáze schvaluje garanční pracoviště s ohledem na naplnění profilu absolventa. (11) Schválená databáze podniků je uložena v IS VŠTE pod daným garančním pracovištěm. (12) V případě, že si student nepodal Žádost o přiřazení studenta k jiné společnosti/instituci či si žádost podal a tato nebyla dle odst. 1 tohoto článku schválena, je studentovi k výkonu praxe společnost/instituce přiřazena garančním pracovištěm ve spolupráci s Úsekem vnějších vztahů. 4 (13) Výběr konkrétní společnosti/instituce je proveden ve spolupráci s vedoucím Úseku vnějších vztahů a podléhá schválení garančního pracoviště, a to na základě studovaného studijního programu a poptávce partnerských institucí, se kterými má již VŠTE uzavřenou rámcovou dohodu o spolupráci. (14) O přiřazení ke konkrétní společnosti/instituci je student informován pověřeným pracovníkem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání zasláním souhlasného stanoviska studentovi na školní e-mail. (15) V případě zamítnutí žádosti je oznámení zasíláno studentovi rovněž na školní e-mail. (16) Společnost/instituce je o přiřazení studenta informována emailem či telefonicky pověřeným pracovníkem Úseku vnějších vztahů, kdy společnost/instituce má možnost vyjádřit se ke studentovi. (17) V případě negativního vyjádření společnosti/instituce (společnost/instituce nesouhlasí s nástupem studenta na praxi) se proces vrací zpět k přiřazení studenta na praxi dle tohoto článku. (18) Po přiřazení studenta ke konkrétní společnosti/instituci dojde k vyplnění a podpisu Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi odpovědným zástupcem společnosti/instituce, školitelem a studentem a k případnému uzavření smlouvy o spolupráci a výkonu praxe, pokud v minulosti nebyla podepsána. (19) Protokol o přijetí na odbornou praxi je nutné doručit na Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání nejpozději do 3 týdnů ode dne odeslání oznámení o přiřazení studenta na praxi zasílaného e-mailem. (20) Vykonává-li student praxi na VŠTE, vyplňuje se upravená podoba Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi. (21) Po přiřazení praxe odevzdá student Protokol o přijetí studenta na odbornou praxi. (22) V případě, že student přiřazenou společnost/instituci nepřijme či nedoručí Protokol o přijetí na odbornou praxi na Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání do 3 týdnů ode dne odeslání oznámení o přiřazení studenta na praxi, Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání o tomto informuje garanční pracoviště, které zadá hodnocení „Nevyhověl“. (16)Dosavadní článek 4 se označuje jako článek 5. (17)Článek 5 se označuje jako „Průběh praxe bakalářských studijních programů Řízení lidských zdrojů, Technologie a řízení dopravy, Strojírenství, Pozemní stavby, navazujících magisterských studijních programů Logistika, Pozemní stavby a Strojí- renství.“ (18)Článek 5 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Pokud se student nemůže k výkonu praxe některý den dostavit, je povinen svou nepřítomnost nahlásit a relevantně zdůvodnit pověřenému pracovníkovi Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, a to e-mailem nejpozději jeden pracovní den předem. Pověřený pracovník neprodleně o této skutečnosti informuje Úsek vnějších vztahů.“ 5 (19)Článek 5 odstavec 4 nově zní takto: „(4) V případě náhlé nepřítomnosti na praxi (např. náhlé onemocnění) nahlásí student nepřítomnost prostřednictvím e-mailu pověřenému pracovníkovi Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání téhož dne, kdy tato situace nastala. Pověřený pracovník neprodleně o této skutečnosti informuje Úsek vnějších vztahů.“ (20)Článek 5 odstavec 5 nově zní takto: „(5) V případě, že student nenahlásí svou nepřítomnost způsobem výše uvedeným, neplní si své povinnosti, dochází na místo výkonu praxe opakovaně se zpožděním nebo nedostatečně plní své povinnosti dle zadání školitele, bude mu zadáno ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotního vzdělávání do IS hodnocení z předmětu Odborná praxe „Nevyhověl“, a to na základě vyjádření školitele.“ (21)Dosavadní odstavce 4–9 článku 5 se označují jako odstavce 6–11. (22) Článek 5 odstavec 8 nově zní takto: „(6) Jsou-li důvody podle odst. 6 jiné než ty uvedené v odst. 7, vrací se proces do bodu přiřazení studenta na praxi, avšak student si uchovává již odpracované hodiny na kontu praxí.“ (23)Článek 6 nově zní takto: „Článek 6 Průběh praxe bakalářského studijního programu Podniková ekonomika (1) V případě, že student nepožádá o potvrzení předmětu (či nemůže být praxe potvrzena), student plní praxi v podniku, který si buďto sám zvolí, nebo je student přiřazen k podniku, se kterým má škola již uzavřenou dohodu o spolupráci. (2) Po doručení Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi je studentovi praxe zaevidována do IS pověřeným pracovníkem Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání do 15 dní ode dne doručení, přičemž student nesmí započít výkon praxe před jejím zaevidováním. (3) Student si musí před nástupem na praxi prověřit veškeré náležitosti formálního charakteru a domluvit se na konkrétním průběhu vykonání praxe se společností/institucí, kde bude praxe realizována. (4) Přítomnost na praxi je kontrolována pracovníkem Úseku vnějších vztahů, náplň činnosti studenta kontroluje garanční pracoviště. Vedoucí Úseku vnějších vztahů in-formuje ředitele Útvaru pro administraci studia a celoživotního vzdělávání o průběhu kontrol. (5) Pokud se student nemůže v průběhu výkonu praxe některý den dostavit, je povinen svou nepřítomnost nahlásit a relevantně zdůvodnit pověřenému pracovníkovi Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, e-mailem nejpozději jeden pracovní den předem. Pověřený pracovník neprodleně o této skutečnosti informuje Úsek vnějších vztahů. 6 (6) V případě náhlé nepřítomnosti na praxi (např. náhlé onemocnění) nahlásí student nepřítomnost prostřednictvím e-mailu pověřenému pracovníkovi Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání téhož dne, kdy tato situace nastala. Pověřený pracovník neprodleně o této skutečnosti informuje Úsek vnějších vztahů. (7) V případě, že student nenahlásí svou nepřítomnost způsobem výše uvedeným, neplní si své povinnosti, dochází na místo výkonu praxe opakovaně se zpožděním nebo nedostatečně plní své povinnosti dle zadání školitele, bude mu zadáno garančním pracovištěm do IS hodnocení z předmětu Odborná praxe „Nevyhověl“, a to na základě vyjádření školitele, které garančnímu pracovišti předá Úsek vnějších vztahů. (8) Dojde-li v průběhu plnění praxe k ukončení spolupráce mezi společností/institucí a studentem, posuzuje důvod tohoto ukončení ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání ve spolupráci s garančním pracovištěm specializace. Pokud nebyl Úsek vnějších vztahů informován již společností/institucí, je následně Útvarem pro administraci studia a celoživotní vzdělávání informován. (9) Dojde-li k ukončení z důvodů zaviněného jednání ze strany studenta, které by bylo v rámci pracovního poměru možné posoudit jako zvlášť závažné porušení pracovních podmínek, bude studentovi garančním pracovištěm zadáno hodnocení „Nevyhověl“ z předmětu Odborná praxe. (10) Jsou-li důvody podle odst. 6 jiné než ty uvedené v odst. 7, vrací se proces do bodu přiřazení studenta na praxi, avšak student si uchovává již odpracované hodiny na kontu praxí. (11) Student má možnost praxi přerušit prostřednictvím žádosti v IS. (12) Žádost je následně posouzena ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, který následně informuje garanční pracoviště a Úsek vnějších vztahů. (13) O schválení či zamítnutí žádosti je student informován prostřednictvím písemného oznámení, které je zasíláno doporučeným dopisem prostřednictvím České pošty na adresu uvedenou v IS, pověřeným pracovníkem Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, nebo prostřednictvím Informačního systému VŠTE. (14) Student si při plnění praxe ve společnosti/instituci vede Pracovní deník, tím se mu postupně načítá konto praxí. (15) Po nástupu na praxi je student povinen ukončit praxi do konce daného či nejdéle následujícího semestru.“ (24)Dosavadní článek 5 se označuje jako článek 7. (25)Článek 7 se označuje jako „Zakončení Odborné praxe u bakalářských studijních programů Řízení lidských zdrojů, Technologie a řízení dopravy, Strojírenství, Pozemní stavby, navazujících magisterských studijních programů Logistika, Pozemní stavby a Strojírenství – doložení dokumentů.“ 7 (26)Článek 7 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání zkontroluje formální správnost odevzdaných dokumentů uvedených v odst. 1 tohoto článku a Evidenci pracovních zkušeností v IS. a) V případě, že dokumenty a Evidence pracovních zkušeností splňují požadavky k udělení zápočtu, budou dokumenty předány řediteli Útvaru pro administraci studia a celoživotního vzdělávání. Ředitel pro administraci studia a celoživotní vzdělávání následně zadá hodnocení „Započteno“ z předmětu Odborná praxe. b) V případě, že dokumenty či Evidence pracovních zkušeností jsou chybně vyplněny či nejsou kompletní, upozorní pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání na tuto skutečnost studenta prostřednictvím školního e-mailu, přičemž: • Student je poté povinen do 14 dnů od upozornění pověřeným pracovníkem Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání chyby v dokumentech a Evidenci pracovních zkušeností opravit či do- plnit. • V případě, že takto neučiní, bude mu zadáno ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání hodnocení „Nevyhověl“ z předmětu Odborná praxe.“ (27) Článek 7 odstavec 3 nově zní takto: „(3) V případě, že student dokumenty uvedené odst. 1 tohoto článku do 30 dnů od ukončení praxe neodevzdá, bude mu zadáno ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání hodnocení „Nevyhověl“ z předmětu Odborná praxe.“ (28) Článek 8 nově zní takto: „Článek 8 Zakončení Odborné praxe bakalářského studijního programu Podniková ekonomika – doložení dokumentů (1) Jakmile konto praxí nabyde požadované hodnoty podle Přílohy č. 1, je student povinen doručit k rukám pověřeného pracovníka Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání do 30 dnů tyto dokumenty: a) odevzdání zpracované Závěrečné zprávy o obsahu praxe a získaných kom- petencích, b) potvrzený pracovní deník (potvrzením se rozumí potvrzení správnosti informací uvedených v pracovním deníku podpisem školitele spolu s razítkem společnosti/instituce a podpis studenta), c) potvrzený protokol o absolvované praxi (potvrzení se rozumí vyplnění protokolu o absolvované praxi spolu s razítkem a společnosti/instituce a podpis školitele). d) doložení hodnocení praxe studentem, 8 e) doložení hodnocení praxe odpovědnou osobou (školitelem) – neplatí v případě, že student dokládá praxi aktivně provozovanou živností, f) vyplnění evidence pracovních zkušeností v části IS → Evidence pracovních zkušeností se vyplňuje v IS v sekci Student → Během studia → Evidence pracovních zkušeností), g) souhlasné stanovisko garančního pracoviště o naplnění všech požadovaných výstupů z učení, h) úspěšné obhájení Závěrečné zprávy z předmětu Odborná praxe před ko- misí.“ (2) Pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání zkontroluje formální správnost odevzdaných dokumentů uvedených v odst. 1 tohoto článku a Evidenci pracovních zkušeností v IS. a) V případě, že dokumenty a Evidence pracovních zkušeností splňují požadavky k udělení zápočtu, budou tyto předány garančnímu pracovišti. b) V případě, že dokumenty či Evidence pracovních zkušeností jsou chybně vyplněny, či nejsou kompletní, upozorní pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání na tuto skutečnost studenta prostřednictvím školního e-mailu, přičemž: • Student je poté povinen do 14 dnů od upozornění pověřeným pracovníkem Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání chyby v dokumentech a Evidenci pracovních zkušeností opravit či dopl- nit. • V případě, že takto neučiní, bude mu na základě poskytnuté informace z Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání garančním pracovištěm zadáno hodnocení „Nevyhověl“ z předmětu Odborná praxe. (3) V případě, že student dokumenty uvedené v odst. 1 tohoto článku do 30 dnů od ukončení praxe neodevzdá, Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání o tomto informuje garanční pracoviště, která zadá hodnocení „Nevyhověl“ z předmětu Odborná praxe. (4) Garanční pracoviště posoudí odbornou správnost odevzdaných dokumentů uvedených v odst. 1 tohoto článku a Evidenci pracovních zkušeností v IS. (5) Výstupy z učení jsou definovány studovanými předměty a danou specializací. (6) Garanční pracoviště ve spolupráci s garantem studijního programu připraví přehled výstupů z učení, které je nezbytné v rámci praxe naplnit a zveřejní jej v IS, pod daným garančním pracovištěm. Student musí v průběhu praxe naplnit všechny požadované výstupy z učení. 9 (7) Pokud je student kombinované formy studia vlastníkem živnostenského oprávnění je možné potvrzení nahradit tímto oprávněním a předložit dokumenty, ze kterých je evidentní, že živnostenskou činnost opravdu vykonává. I v tomto případě je nutné dokumenty předložit před zahájením praxe ke schválení Útvaru pro administraci studia a celoživotního vzdělávání, který vydá na základě rozhodnutí garančního pracoviště stanovisko o uznání, či neuznání praxe dle posouzení shody s výstupy z učení. (8) Živnostenský list nenahrazuje zprávu o vykonání praxe, tuto zprávu spolu s dalším náležitostmi student dodává při ukončení praxe.“ (29) Článek 9 nově zní takto: „Článek 9 Zakončení praxe – prezentace výsledků na garančním pracovišti bakalářského studijního programu Podniková ekonomika (1) Na garančním pracovišti proběhne prezentace výsledků absolvované praxe podle požadavků stanovených v anotaci předmětu. (2) Pokud student během praxe nezíská požadované dovednosti, zajistí garanční pracoviště v součinnosti s garantem studijního programu doškolení z konkrétní problematiky, která nebyla během praxe dostatečně (či vůbec) prob- rána. (3) Doškolení bude realizováno formou e-learningu, následně dojde k opětovnému ověření naplnění výstupů z učení. (4) Pokud praxe nenaplní minimálně 50 % hodnocených kritérií (výstupů z učení) nebude uznána za nesplnění základní anotace a garanční pracoviště zadá studentovi hodnocení „Nevyhověl“. (5) Garanční pracoviště vyhlašuje datum obhajob závěrečných zpráv minimálně 1x za semestr, přičemž na obhajoby závěrečných zpráv se studenti přihlašují v IS → Rozpisy → Obhajoba závěrečné zprávy z předmětu Odborná praxe.“ (6) Po ukončení praxe a splnění formálních náležitostí student připravuje výstupy korespondující s požadavky garančního pracoviště, zejména se jedná o: a) tvorbu Závěrečné zprávy, b) prezentaci výsledků praxe na garančním pracovišti podle požadavků stanovených v anotaci předmětu. (7) Z prezentace je zkoušejícím vypracován protokol, kterým dává jasné stanovisko k prezentaci a naplnění výstupů z učení. a) Na základě protokolu doručeného na garanční pracoviště je zadán studentovi zápočet do IS. b) V případě negativního výsledku (neudělení zápočtu) jsou v protokolu stanoveny opatření pro nápravu (např. dodání přepracované zprávy, doplnění praxe, doškolení v rámci VŠTE). 10 (8) V případě posouzení neshody mezi reálně získanými a požadovanými výstupy je v protokolu přesně uveden způsob doplnění dovedností s ohledem na individuální přístup ke každému studentovi. V protokolu jsou uvedena data, do kterých je student povinen zadané úkoly splnit. (9) V případě administrativních nedostatků je termín stanoven do 30 dnů, v případě doplnění výstupů z učení je termín stanoven s ohledem na časovou náročnost pro studium a následnou zkoušku. Zkouška bude probíhat v termínu stanoveném garančním pracovištěm. a) Jestliže student úspěšně nesloží zkoušku, garanční pracoviště zadá studentovi hodnocení „Nevyhověl“. b) Garanční pracoviště udělí zápočet studentovi v případě, že jsou naplněny výstupy z učení a vrátí kompletní složku o praxi studenta na Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání.“ (30) Část IV. se zrušuje. (31) Dosavadní Část V. se nově označuje jako Část IV. (32) Dosavadní článek 9 se označuje jako článek 10. (33) Článek 10 se označuje jako „Potvrzení a postup při potvrzování absolvování odborné praxe u bakalářských studijních programů Řízení lidských zdrojů, Technologie a řízení dopravy, Strojírenství, Pozemní stavby, navazujících magisterských studijních programů Logistika, Pozemní stavby a Strojírenství.“ (34) Článek 10 odstavec 2 nově zní takto: „(2) V případě, že je nebo byl student kombinované formy studia zaměstnán v minulosti na pracovní poměr nebo podniká v oboru, který odpovídá jeho specializaci/zaměření, může si prostřednictvím IS podat žádost Potvrzení o absolvování praxe. Rozsah zaměstnání v tomto případě musí odpovídat minimálním požadavkům na předmět Oborná praxe dle doporučeného studijního plánu studenta.“ (35) Článek 11 zní takto: „Článek 11 Potvrzení a postup při potvrzování absolvování odborné praxe u bakalářského studijního programu Podniková ekonomika – doložení dokumentů (1) Odborná praxe v rámci bakalářských studijních programů Podniková ekonomika může být potvrzená na základě dosavadních pracovních zkušeností studenta, avšak student je povinen prokázat, že nabyl všechny požadované výstupy z učení z předmětu Odborná praxe. Rozsah zaměstnání v tomto případě musí odpovídat minimálním požadavkům na předmět Odborná praxe dle doporučeného studijního plánu studenta. (2) Student si může podat Žádost o potvrzení předmětu Odborná praxe. Žádost student elektronicky prostřednictvím aplikace „Úřadovna“ v IS (Agenda: VŠTE Studijní oddělení: PRAXE – Podniková ekonomika Bc. studium), který žádost předá hodnotící komisi, která posoudí, zda student nabyl všechny požadované výstupy z učení. 11 a) V případě, že komise zjistí, že nebyly v dostatečné míře naplněny výstupy z učení, jsou studentovi určeny e-learningy (včetně závěrečného testu), které si student musí dostudovat. b) V případě, že student úspěšně splní závěrečný test ze všech stanovených elearningů, je mu předmět Odborná praxe uznán. (3) Potvrzení o absolvování praxe může být vydáno výhradně ředitelem Útvaru pro administraci studia a celoživotního vzdělávání, a to na základě souhlasu garančního pracoviště specializace. (4) V případě: a) Zaměstnání studenta se žádost podává prostřednictvím IS, v části Úřadovna → Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání → Odborná praxe → Potvrzení o absolvování odborné praxe, a postup této žádosti je shodný s postupem při vyřizování žádosti o uznání předmětu, pouze místo úředního potvrzení o úspěšném absolvování každého předmětu se dodává potvrzení o zaměstnání vystavené zaměstnavatelem s náležitostmi o jeho pracovním zařazení, délce trvání zaměstnání, pracovní náplni a pracovním poměru. Osnova předmětu se nedokládá. b) Podnikání studenta se žádost podává shodně jako u odstavce 5 písmene a), pouze student přikládá potvrzený doklad prokazující podnikatelskou činnost spolu s popisem podnikatelské činnosti studenta. (5) Podmínky pro podání žádosti o vydání Potvrzení o absolvování odborné praxe v případě, že: a) je student zaměstnán, je doručení originálu potvrzení od zaměstnavatele na Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání nejdéle do 15 pracovních dní od podání elektronické žádosti. V případě, že student nesplní tuto podmínku, bude k žádosti přihlíženo jako k neúplné a následně pověřený pracovník útvaru žádost o Potvrzení o absolvování odborné praxe uzavře bez dalšího vyřizování. b) student podniká, je doručení úředně ověřeného originálu prokazujícího podnikatelskou činnost na Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání do 15 pracovních dní od podání elektronické žádosti. V případě, že student nesplní tuto podmínku, bude k žádosti přihlíženo jako k neúplné a následně pověřený pracovník útvaru žádost o Potvrzení o absolvování odborné praxe uzavře bez dalšího vyřizování. (6) Pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání může studenta vyzvat k dodání dalších podkladů o jeho pracovním poměru či podnikatelské činnosti. (7) Žádost o absolvování praxe posuzuje hodnotící komise, která bezodkladně po vyhodnocení správnosti jednotlivých dokumentů obdrží veškeré potřebné materiály z Útvaru pro administraci studia a celoživotního vzdělávání. 12 (36) Příloha 1 nově zní takto: „Konto praxí u jednotlivých studijních programů Bakalářské studijní programy Studijní program Počet hodin Bc. Řízení lidských zdrojů 520 hodin Bc. Podniková ekonomika 520 hodin Bc. Pozemní stavby 520 hodin Bc. Strojírenství 520 hodin Bc. Technologie a řízení dopravy 13 týdnů/520 ho- din Navazující magisterské studijní programy Studijní program Počet hodin NMgr. Logistika 240 hodin NMgr. Pozemní stavby 240 hodin NMgr. Strojírenství 240 hodin“ (37) Příloha 2 se zrušuje. 13 Článek 2 Závěrečná ustanovení (1) Tento dodatek nabývá účinnosti dnem 29. 9. 2021. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. v. r. rektor