OŘ č. 6/2022 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích OPATŘENÍ ŘEDITELE č. 6/2022 EVIDENCE AKADEMICKÉ ČINNOSTI PRACOVNÍKŮ ÚSTAVU ZNALECTVÍ A OCEŇOVÁNÍ Datum vydání: 27. 7. 2022 Účinnost od: 1. 8. 2022 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE003983/2022 Počet stran: 3 Počet příloh: 0 Kontrola normy: Půlroční Ruší normy: Nadřízená norma: Směrnice č. 8/2015 Statut Ústavu znalectví a oceňování Související normy: Opatření ředitele č. 1/2022 Publikační činnost pracovníků Ústavu podnikové strategie a Ústavu znalectví a oceňování Prováděcí norma: Rozdělovník: Zaměstnanci Ústavu znalectví a oceňování Vypracoval: Tajemník Ústavu znalectví a oceňování Garant: Ředitel Ústavu znalectví a oceňování Podpis: Ing. Mgr. Miroslav Široký, DiS. v. r. Podpis: Ing. Veronika Machová, MBA v. r. Formálně ověřil: Pověřena vedením Právního oddělení Schválil: Ředitel Ústavu znalectví a oceňování Podpis: Ing. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Veronika Machová, MBA v. r. 1 1 OPATŘENÍ ŘEDITELE č. 6/2022 EVIDENCE AKADEMICKÉ ČINNOSTI PRACOVNÍKŮ ÚSTAVU ZNALECTVÍ A OCEŇOVÁNÍ Článek 1 Obecná ustanovení (1) Toto opatření upravuje evidenci pedagogické, publikační, projektové, vědecké a výzkumné činnosti akademických pracovníků Ústavu znalectví a oceňování (dále jen „ÚZO“) na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“). (2) Ústav zřizuje každému pedagogickému zaměstnanci „Složku profesní dokumentace“, ve které jsou všechny dostupné a relevantní dokumenty o evidované činnosti uloženy. (3) Obsah Složky profesní dokumentace slouží jako podklad a pomocný materiál pro další profesní a akademický růst zaměstnance. Dále může být také využit pro potřeby v rámci evaluačních, autoevaluačních a akreditačních řízení organizace. Článek 2 Správa Složky profesní dokumentace (1) Při vzniku pracovního poměru dodá zaměstnanec všechny relevantní dokumenty (viz čl. 3), které získal během svého dosavadního profesního působení. (2) Každý zaměstnanec je povinen aktivně a bez zbytečného odkladu, avšak maximálně do 3 měsíců od evidované skutečnosti, dokládat všechny dokumenty, které mohou mít vliv a význam na jeho další akademické působení nebo mohou mít dopad na hodnocení školy. (3) Správce složky, kterým je referent pro rozvojovou činnost, eviduje předložené dokumenty v elektronické podobě nebo v kopii originálních dokumentů. Za dohledatelnost a pravdivost originálních dokumentů zodpovídá vždy zaměstnanec. (4) Činnosti dokládané prostřednictvím Informačního systému VŠTE (dále jen „IS VŠTE“) a separátů automaticky eviduje správce složky. Těmito činnostmi jsou aktivity uvedené ve článku 3, odstavcích 1, 2, 5, 6, 7, 9, 13 a 16. (5) Jednotlivé evidované aktivity jsou uloženy do skupin: a) Pedagogická a vzdělávací činnost – čl. 3 odst. 1.–5. b) Publikační činnost – čl. 3 odst. 6.–9. c) Vědeckovýzkumná činnost – čl. 3 odst. 10.–14. d) Projektová činnost – čl. 3 odst. 15.–17. e) Ostatní relevantní dokumenty – čl. 3 odst. 18.–19. 2 Článek 3 Evidované činnosti (1) Členství v komisích pro státní závěrečné zkoušky, členství v komisích pro obhajoby disertačních prací, nebo v habilitačních komisích či komisích řízení pro jmenování profesorem. V rámci VŠTE je shodné s činnostmi dokládanými prostřednictvím IS VŠTE, v případě spolupráce s jinou vysokou školou dodá účastník seznam obsahující termín a místo dané zkoušky. (2) Vedení a oponentura závěrečné práce. Vedoucí či oponent dodá po ukončení státní závěrečné zkoušky seznam obsahující datum obhajoby a informace o závěrečné práci (v rámci VŠTE shodné s IS VŠTE). (3) Mezinárodní pedagogická činnost, i krátkodobá, Erasmus a jiné. účastník odevzdá základní informace a případné certifikáty či osvědčení o účasti. (4) Vytvoření didaktických multimediálních materiálů (případové studie, filmy, e-learningové opory). Tvůrce odevzdá souhrnnou informaci o audiovizuálním díle, popř. i odkaz na samotné dílo. (5) Seznam vyučovaných a garantovaných předmětů (i na jiné VŠ) za jednotlivé semestry. V rámci VŠTE shodné s činnostmi dokládanými prostřednictvím IS VŠTE. V případě spolupráce s jinou vysokou školou dodá vyučující nebo garant seznam předmětů včetně vyučovaného období či období garantování předmětu. (6) Publikační výsledky uvedené v Repozitáři tvůrčí činnosti (viz Opatření ředitele č. 1/2022 Publikační činnost akademických pracovníků Ústavu podnikové strategie a Ústavu znalectví a oceňování) budou evidovány automaticky z Repozitáře tvůrčí činnosti. (7) Články vytvořené mimo systém důležité pro interní potřeby, případně pro strategickou spolupráci s dalšími institucemi (neindexované, nehodnocené v ETMS, mimo projekt) – například Littera Scripta, Journal of Valuation and Expertness, Ekonomicko-manažerské spektrum atp. Automaticky bude evidován separát publikačního výsledku z Repozitáře tvůrčí činnosti. (8) Účast na konferencích – aktivní účast zaměstnance na konferenci (např. přednáška, poster) je doložena např. pomocí certifikátu z konference. Pasivní účast na konferenci s publikací článku je doložena vzniklým separátem v „Repozitáři tvůrčí činnosti“. (9) Autorství vysokoškolských učebních textů. Bude evidován separát publikačního výsledku. (10) Členství ve vědecké (redakční) radě časopisu, ve vědecké radě konference, v organizační radě konference, v recenzním sboru. Člen doloží certifikát o členství, popř. doklad o členství. U každé rady je veden záznam o datu vzniku i zániku členství. (11) Vyzvané přednášky. Účastník doloží certifikátem. (12) Uspořádání workshopu. Pořadatel doloží separát v rámci výzkumného projektu, nebo seznam obsahující datum, místo a informace o proběhlém workshopu. (13) Vytvořený software nebo patenty. Bude evidován separát publikačního výsledku. 3 (14) Činnost v grantových agenturách a komisích vědeckovýzkumného charakteru. Účastník doloží u každé činnosti informaci o datu vzniku i zániku členství. (15) Účast na řešení projektů. V rámci VŠTE je evidováno dle pracovně právních dokumentů, v případě externí spolupráce doloží účastník název a identifikační číslo projektu, poskytovatele dotace, období realizace a svou roli v projektu. (16) Tvorba metodik a dalších výstupů v rámci projektů. Bude evidován separát publikačního výsledku. (17) Dokumenty deklarující vzdělání a účast na kurzech (diplomy, jmenování znalcem, potvrzení o účasti, potvrzení či osvědčení o absolvování kurzu, webináře a jiné). Účastníci odevzdají dokumenty ke kopii a založení. (18) Seznam posudků publikací do časopisu či příspěvků mezinárodních konferencí. Posuzovatel odevzdá seznam a relevantní dokumenty ke kopii a založení. (19) Seznam znaleckých posudků a odborných vyjádření. Posuzovatel odevzdá seznam, o jaké znalecké ocenění se jednalo, a to bez uvedení názvu konkrétního znaleckého posudku. (20) Spolupráce s praxí. Pracovník dodá seznam s názvem firmy, oblastí spolupráce a obdobím působení. (21) Ostatní činnost, členství a jmenování hodné zřetele. V rámci VŠTE k evidenci připraví organizující útvar. Článek 4 Složka profesní dokumentace (1) Evidované činnosti budou shromažďovány po celou dobu zaměstnaneckého poměru. Po jeho ukončení má zaměstnanec právo na to, aby správce vymazal shromážděné a zpracované osobní údaje nadále nepotřebné pro účely organizace, v souladu se Směrnicí č. 3/2018 Ochrana a zpracování osobních údajů na VŠTE (článek 17 GDPR). (2) Pro každého zaměstnance je vedena oddělená složka. K této složce má přístup Správce Složky, zaměstnanec, o němž je vedena a jeho nadřízený pracovník. Článek 5 Závěrečná ustanovení (1) Toto opatření ředitele nabývá účinnosti dnem 1. 8. 2022. Ing. Veronika Machová, MBA v. r. ředitel Ústavu znalectví a oceňování