OŘ č. 1/2024 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích OPATŘENÍ ŘEDITELE č. 1/2024 EVIDENCE AKADEMICKÉ ČINNOSTI PRACOVNÍKŮ ÚSTAVU PODNIKOVÉ STRATEGIE Datum vydání: 27.02.2024 Účinnost od: 27.02.2024 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE001140/2024 Počet stran: 3 Počet příloh: 0 Kontrola normy Půlroční Ruší normy: Opatření ředitele č. 5/2022 Evidence akademické činnosti pracovníků Ústavu podnikové strategie Nadřízená norma: Směrnice č. 7/2015 Statut Ústavu podnikové strategie Související normy: Opatření ředitele č. 2/2024 Publikační činnost akademických pracovníků Ústavu podnikové strategie Prováděcí norma: Rozdělovník Zaměstnanci Ústavu podnikové strategie Vypracoval: Tajemník Ústavu podnikové strategie Garant: Ředitel Ústavu podnikové strategie Jméno: Ing. Mgr. Miroslav Široký, DiS. Jméno: Ing. Michal Ruschak, MBA, v. r. Formálně ověřil: Asistentka rektora Schválil: Ředitel Ústavu podnikové strategie Jméno: Bc. Veronika Turková Jméno: Ing. Michal Ruschak, MBA, v. r. 1 1 OPATŘENÍ ŘEDITELE č. 1/2024 EVIDENCE AKADEMICKÉ ČINNOSTI PRACOVNÍKŮ ÚSTAVU PODNIKOVÉ STRATEGIE Článek 1 Obecná ustanovení (1) Toto opatření upravuje evidenci pedagogické, publikační, projektové, vědecké a výzkumné činnosti akademických pracovníků Ústavu podnikové strategie (dále jen „ÚPS“) na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“). (2) Ústav zřizuje každému pedagogickému zaměstnanci „Složku profesní dokumentace“, ve které jsou všechny dostupné a relevantní dokumenty o evidované činnosti uloženy. (3) Obsah Složky profesní dokumentace slouží jako podklad a pomocný materiál pro další profesní a akademický růst zaměstnance. Dále může být také využit pro potřeby v rámci evaluačních, autoevaluačních a akreditačních řízení organizace. Článek 2 Správa Složky profesní dokumentace (1) Při vzniku pracovního poměru dodá správci složky zaměstnanec všechny relevantní dokumenty (viz čl. 3), které získal během svého dosavadního profesního působení. (2) Každý zaměstnanec je povinen aktivně a bez zbytečného odkladu, avšak maximálně do 3 měsíců od evidované skutečnosti, dokládat všechny dokumenty, které mohou mít vliv a význam na jeho další akademické působení nebo mohou mít dopad na hodnocení školy. (3) Za aktualizaci své složky nese plnou zodpovědnost akademický/vědecký pracovník. Aktualizace složky bude kontrolována vedoucím zaměstnance a ředitelem ústavu minimálně jednou za 6 měsíců. (4) Správce složky, kterým je asistentka katedry, eviduje zaměstnancem předložené dokumenty v elektronické podobě. Za dohledatelnost a pravdivost originálních dokumentů zodpovídá vždy zaměstnanec. (5) Činnosti dokládané prostřednictvím Informačního systému VŠTE (dále jen „IS VŠTE“) a separátů automaticky eviduje správce složky. Těmito činnostmi jsou aktivity uvedené ve článku 3 odstavcích 1, 2, 5, 6, 7, 9, 13 a 16. (6) Jednotlivé evidované aktivity jsou uloženy do skupin: a) Pedagogická a vzdělávací činnost – čl. 3 odst. 1–5 b) Publikační činnost – čl. 3 odst. 6–9 c) Vědeckovýzkumná činnost – čl. 3 odst. 10–14 d) Projektová činnost – čl. 3 odst.15–17 e) Ostatní relevantní dokumenty – čl. 3 odst. 18–19 2 Článek 3 Evidované činnosti (1) Členství v komisích pro státní závěrečné zkoušky, členství v komisích pro obhajoby disertačních prací, nebo v habilitačních komisích či komisích řízení pro jmenování profesorem. V rámci VŠTE je shodné s činnostmi dokládanými prostřednictvím IS VŠTE, v případě spolupráce s jinou vysokou školou dodá účastník seznam obsahující termín a místo dané zkoušky. (2) Vedení a oponentura závěrečné práce. Vedoucí či oponent dodá po ukončení státní závěrečné zkoušky seznam obsahující datum obhajoby a informace o závěrečné práci (v rámci VŠTE shodné s IS VŠTE). (3) Mezinárodní pedagogická činnost, i krátkodobá, Erasmus a jiné. Účastník odevzdá základní informace a případné certifikáty či osvědčení o účasti. (4) Vytvoření didaktických multimediálních materiálů (případové studie, filmy, e-learningové opory). Tvůrce odevzdá souhrnnou informaci o audiovizuálním díle, popř. i odkaz na samotné dílo. (5) Seznam vyučovaných a garantovaných předmětů (i na jiné VŠ) za jednotlivé semestry. V rámci VŠTE shodné s činnostmi dokládanými prostřednictvím IS VŠTE. V případě spolupráce s jinou vysokou školou dodá vyučující nebo garant seznam předmětů včetně vyučovaného období či období garantování předmětu. (6) Publikační výsledky uvedené v Repozitáři tvůrčí činnosti (Opatření ředitele č. 7/2022 Publikační činnost akademických pracovníků Ústavu podnikové strategie) budou evidovány automaticky z Repozitáře tvůrčí činnosti. (7) Články vytvořené mimo systém důležité pro interní potřeby, případně pro strategickou spolupráci s dalšími institucemi (neindexované, nehodnocené v ETMS, mimo projekt) – například Littera Scripta, Journal of Valuation and Expertness, Ekonomicko-manažerské spektrum atp. Automaticky bude evidován separát publikačního výsledku z Repozitáře tvůrčí činnosti. (8) Účast na konferencích – aktivní účast zaměstnance na konferenci (např. přednáška, poster) je doložena např. pomocí certifikátu z konference. Pasivní účast na konferenci s publikací článku je doložena vzniklým separátem v „Repozitáři tvůrčí činnosti“. (9) Autorství vysokoškolských učebních textů. Bude evidován separát publikačního výsledku. (10) Členství ve vědecké (redakční) radě časopisu, ve vědecké radě konference, v organizační radě konference, v recenzním sboru. Člen doloží certifikát o členství, popř. doklad o členství. U každé rady je veden záznam o datu vzniku i zániku členství. (11) Vyzvané přednášky. Účastník doloží certifikátem. (12) Uspořádání workshopu. Pořadatel doloží separát v rámci výzkumného projektu, nebo seznam obsahující datum, místo a informace o proběhlém workshopu. (13) Vytvořený software nebo patenty. Bude evidován separát publikačního výsledku. 3 (14) Činnost v grantových agenturách a komisích vědeckovýzkumného charakteru. Účastník doloží u každé činnosti informaci o datu vzniku i zániku členství. (15) Účast na řešení projektů. V rámci VŠTE je evidováno dle pracovně právních dokumentů, v případě externí spolupráce doloží účastník název a identifikační číslo projektu, poskytovatele dotace, období realizace a svou roli v projektu. (16) Tvorba metodik a dalších výstupů v rámci projektů. Bude evidován separát publikačního výsledku. (17) Dokumenty deklarující vzdělání a účast na kurzech (diplomy, jmenování znalcem, potvrzení o účasti, potvrzení či osvědčení o absolvování kurzu, webináře a jiné). Účastníci odevzdají dokumenty ke kopii a založení. (18) Seznam posudků publikací do časopisu či příspěvků mezinárodních konferencí. Posuzovatel odevzdá seznam a relevantní dokumenty ke kopii a založení. (19) Seznam znaleckých posudků a odborných vyjádření. Posuzovatel odevzdá seznam, o jaké znalecké ocenění se jednalo, a to bez uvedení názvu konkrétního znaleckého posudku. (20) Spolupráce s praxí. Pracovník dodá seznam s názvem firmy, oblastí spolupráce a obdobím působení. (21) Ostatní činnost, členství a jmenování hodné zřetele. V rámci VŠTE k evidenci připraví organizující útvar. Článek 4 Složka profesní dokumentace (1) Evidované činnosti budou shromažďovány po celou dobu zaměstnaneckého poměru. Po jeho ukončení má zaměstnanec právo na to, aby správce vymazal shromážděné a zpracované osobní údaje nadále nepotřebné pro účely organizace, v souladu se Směrnicí č. 3/2018 Ochrana a zpracování osobních údajů na VŠTE (článek 17 GDPR). (2) Pro každého zaměstnance je vedena oddělená složka. K této složce má přístup Správce Složky, tajemník ústavu, ředitel ústavu, zaměstnanec, o němž je složka vedena a jeho nadřízený pracovník. Článek 5 Závěrečná ustanovení (1) Tímto opatřením ředitele se ruší Opatření ředitele č. 5/2022 Evidence akademické činnosti pracovníků Ústavu podnikové strategie č. j. VŠTE003982/2022 ze dne 27. 7. 2022. (2) Toto opatření ředitele nabývá účinnosti dnem 27.02.2024. Ing. Michal Ruschak, MBA, v. r. ředitel Ústavu podnikové strategie