DOSM č. 6 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 6 KE SMĚRNICI č. 2/2018 EXCELLENT TOP MANAGER SYSTEM (ETMS) Datum vydání: 29. 9. 2021 Účinnost od: 29. 9. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE006006/2021 Počet stran: 3 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy: Půlroční Ruší normu Nadřízená norma Směrnice č. 2/2018 Excellent top manager system (ETMS) Související normy Podřízená norma Rozdělovník: Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Správce ETMS - rozpočtář Garant: Ředitel Ekonomického úseku Podpis: Ing. Hana Fraňková v. r. Podpis: Ing. Jana Janíková, MBA v. r. Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 DODATEK č. 6 KE SMĚRNICI č. 2/2018 EXCELLENT TOP MANAGER SYSTEM (ETMS) Článek 1 Úvodní ustanovení 1. Tímto dodatkem dochází ke změně Směrnice č. 2/2018 Excellent top manager system (ETMS) ze dne 17. 9. 2018 (č. j. VŠTE006375/2018). 2. Článek 2 odstavec 13 nově zní takto: „(13) Číselník aktivit – seznam činností odváděných akademickými a vědeckými pracovníky a lektory, které slouží k naplnění požadovaného výkonnostního fondu. Aktuální podoba číselníku aktivit je vždy v ETMS – modulu AKTIVITY, pod položkou TYPY AKTIVIT (https://etms.vstecb.cz/administration/activity-type/list-view). Garantem obsahové náplně číselníku je ředitel Ekonomického úseku. Přípravu číselníku aktivit koordinuje prorektor – statutární zástupce rektora.“ 3. Článek 2 odstavec odstavec 14 písmeno b) nově zní takto: „b) Aktualizace číselníku probíhá v koordinaci zejména s garanty jednotlivých oblastí, tj. s prorektorem pro tvůrčí činnost (výzkumné a publikační aktivity) a ředitelem pro administraci studia a celoživotní vzdělávání (pedagogické aktivity), a to nejpozději 3 měsíce před plánovanou účinností změn.“ 4. Článek 3 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Bodové ohodnocení aktivit pracovníků je zadáváno do KV delegovanými osobami nebo je importováno z Informačního systému VŠTE.“ 5. Článek 3 odstavec odstavec 4 nově zní takto: „(4) Delegovanou osobou je zaměstnanec VŠTE vykazující odvedenou činnost pracovníků v KV. Každá delegovaná osoba přiřadí k dané činnosti příslušné NS v rámci povolených nákladových středisek uvedených v číselníku aktivit. Pro účely zadávání aktivit jsou stanoveny tyto delegované osoby: • Pověřený pracovník pracoviště Prorektora pro tvůrčí činnost , který zadává aktivity specifikované v číselníku aktivit jako „Publikační“. Pokud má být aktivita rozdělena mezi více spoluautorů, bude rozdělena na zodpovědnost hlavního autora v souladu s informací podanou v rámci separátu, stvrzenou podpisem. Náležitosti separátů jsou stanoveny v příloze č. 2. • Pracovník Ekonomického úseku, zadává vybrané „Administrativní“ aktivity specifikované v číselníku aktivit. • Pracovník Oddělení prorektora pro tvůrčí činnost, který zadává aktivity specifikované v číselníku aktivit jako „Výzkumné“. • Pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, který zadává aktivity vykonané na základě objednávky ředitele pro administraci studia a celoživotního vzdělání. Pracovník Centra celoživotního vzdělávání (CCV), který zadává aktivity spojené s činností CCV. Vybrané „Pedagogické“ aktivity specifikované v číselníku aktivit jsou zadávány průběžně formou automatických importů z Informačního systému VŠTE. Automatické importy jsou revidovány pověřeným pracovníkem ústavu. 2 • Pracovník Právního oddělení, který zadává aktivity vykonané na základě objednávky vedoucího Právního oddělení. • Ředitelé a tajemníci útvarů, kteří zadávají činnosti vykonané jiným útvarem, resp. úsekem, pro jimi garantované pracoviště, v souladu s Pravidly sestavování dílčích rozpočtů VŠTE. • Pracovník Útvaru kvestora, který zadává aktivity vykonané na základě objednávky kvestora. • Pracovník Úseku vnějších vztahů (dále jen „ÚVV“), který zadává aktivity spojené s činností ÚVV a další aktivity vykonané na základě objednávky ředitele ÚVV. • Pracovník Oddělení zahraničních vztahů, který zadává aktivity vykonané na základě objednávky vedoucího Oddělení zahraničních vztahů. • Pracovník Správy ústavu, který zadává aktivity na základě objednávky ředitele ústavu.“ 6. Článek 3 odstavec 5 nově zní takto: „(5) Každý pracovník si své konto kontroluje a sleduje si vykázané aktivity. V případě zahraničních pracovníků v závislosti na tom, že ETMS neexistuje v žádné přijatelné jazykové mutaci, a studentů, kteří nemají přístup do ETMS, se při zřízení konta a zadávání aktivit postupuje dle níže uvedeného. • Pro zahraniční pracovníky bude zřízeno konto v ETMS s nulovým plněním, konto bude přiřazeno k příslušné katedře (příp. pracovišti) a ústavu, konto bude otevřeno pro doplňování jednotlivých aktivit, aktivity budou finančně ohodnoceny jako u ostatních vědeckých a akademických pracovníků dle bodového hodnocení uvedeného v této směrnici, kontrolu vykázaných aktivit provede pověřená osoba (vedoucí katedry, příp. jeho zástupce). • Studentům zapojeným do tvůrčí činnosti nebudou zřizována konta, aktivita bude připsána do konta tajemníka ústavu (tajemníkovi bude z tohoto důvodu zřízeno konto), aktivita bude finančně ohodnocena jako výkon akademického pracovníka na pozici asistent, finanční ohodnocení bude účtováno na NS 8X02, v komentáři dané aktivity budou uvedeny specifikace jako jméno studenta, jména spoluautorů, název publikace, popř. jiné potřebné údaje, ústav rozhodne o případném rozpuštění příjmů na katedry dle vykázané činnosti v ETMS za studenta, pověřený pracovník dodá pokyn k přeúčtování na EÚ.“ 7. Článek 3A odstavec 1 nově zní takto: „(1) Přijetí zakázky a její realizace je blíže popsána ve směrnici „Pravidla sestavování dílčích rozpočtů VŠTE“ v článku 20 Ostatní aktivity.“ 3 8. Článek 3A odstavec 4 nově zní takto: „(4) Správní režie a zisk, které dohromady tvoří 10 %, se zadávají prostřednictvím aktivity 3.000 – Výkony THP útvarů. Aktivita 3.000 je vykazována na konto ředitele Ekonomického úseku. Pro tuto aktivitu se vždy udává hodnota bodu 1, v poznámce se uvede finanční hodnota správní režie v Kč a interní označení zakázky.“ 9. Článek 7 odstavec 4 nově zní takto: „Na zaměstnance jsou kladeny požadavky v oblasti obecných a odborných kompetencí (kompetencemi se zde rozumí znalosti, schopnosti a dovednosti). Vymezení požadavků na obecné a odborné kompetence probíhá v součinnosti přímých nadřízených pracovníků s určenými vedoucími útvarů – rektor, prorektoři, kvestor, ředitelé ústavů a ředitelé útvarů (dále jen „vedoucí útvaru“).“ 10. Článek 7 odstavec 6 nově zní takto: „(6) Individuální požadavky na profesní a odborný růst pracovníků jsou stanovovány prostřednictvím Plánu kariéry a plánu vzdělávání a rozvoje zaměstnance. Plán schvaluje jednou ročně vedoucí útvaru. Individuální rozvojové plány jsou sestavovány s využitím číselníku schopností a kompetencí, umístěného v ETMS, který je dle potřeby rozšiřován.“ 11. Článek 7B odstavec 2 nově zní takto: „(2) Rámcová podoba Plánu kariéry a plánu vzdělávání a rozvoje zaměstnance je přílohou č. 4 této směrnice.“ 12. Článek 7D odstavec 4 nově zní takto: „(4) Po ukončení vzdělávací akce předá pracovník potvrzení o řádném splnění podmínek v rámci vzdělávací akce personálnímu referentovi, který toto zaznamená do personálního modulu. Pracovník zároveň vyplní a odevzdá „hodnocení přínosu vzdělávací akce“ (příloha č. 5).“ 13. Přílohy 2, 5, 6, 7 a 8 se zrušují. 14. Dosavadní přílohy 3 a 4 se označují jako přílohy 2 a 3. 15. Dosavadní přílohy 11 a 12 se označují jako přílohy 4 a 5. Článek 2 Účinnost 1. Tento dodatek nabývá účinnosti dnem 29. 9. 2021. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. v. r. rektor