DOSM č. 4 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 4 KE SMĚRNICI č. 1/2018 OBĚH ÚČETNÍCH DOKLADŮ A PRAVIDLA FINANČNÍ KONTROLY Datum vydání: 12. 10. 2021 Účinnost od: 12. 10. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE006012/2020 Počet stran: 5 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší normu Nadřízená norma Směrnice č. 1/2018 Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly Související normy Podřízená norma Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Ředitel Ekonomického úseku Garant: Ředitel Ekonomického úseku Podpis: Ing. Jana Janíková, MBA v. r. Podpis: Ing. Jana Janíková, MBA v. r. Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 DODATEK č. 4 KE SMĚRNICI č. 1/2018 OBĚH ÚČETNÍCH DOKLADŮ A PRAVIDLA FINANČNÍ KONTROLY Článek 1 Obecná ustanovení Tímto dodatkem dochází ke změně Směrnice č. 1/2018 Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly ze dne 1. 4. 2018, č. j. (VŠTE004077/2018). V celém textu směrnice se nahrazuje slovo „Ekonomické oddělení“ slovem „Ekonomický úsek“, slovo „EO“ se nahrazuje slovem „EÚ“ a slovo „vedoucí EO“ se nahrazuje slovem „ředitel EÚ“. Článek 1 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Oběh, zpracování účetních dokladů a finanční kontrola na VŠTE vychází z následujících, obecně závazných, platných právních předpisů a respektuje již vydané vnitřní normy VŠTE:“ Článek 3 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Ověřování, zda kontrolované činnosti nejsou v rozporu s obecně závaznými předpisy, s resortními předpisy a s vnitřními normami VŠTE.“ Článek 8 odstavec 5 nově zní takto: „(5) Uzavření smluv, ze kterých vyplývá finanční plnění ze strany VŠTE (závazek VŠTE), musí předcházet výběrové řízení. Za realizaci výběrového řízení odpovídá referent nákupu. Postup pro výběr dodavatele se řídí Směrnicí č. 11/2016 Centrální nákupy a veřejné zakázky malého rozsahu na VŠTE.“ Článek 8 odstavec 8 písmeno f) nově zní takto: „f) Referent nákupu – odpovídá za provedení výběrového řízení a kontrolu dodavatele v registru nespolehlivých plátců.“ Článek 8 odstavec 11 písmeno a) nově zní takto: „a) Ředitel Úseku vnějších vztahů je oprávněn k podpisu Rámcových dohod o spolu- práci.“ Článek 8 odstavec 13 písmeno a) nově zní takto: „a) návrhy na uzavření, změnu nebo ukončení pracovního poměru, dohody o provedení práce (DPP) nebo dohody o pracovní činnosti (DPČ) podávají vedoucí jednotlivých úseků (příkazci) rektorovi, případně řediteli ústavu přenesl-li na něj rektor tuto pravomoc formou písemného pověření. Aktuální podoba návrhů je dostupná na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/2056942/?lang=cs Schválené návrhy předává rektor ke kontrole prostřednictvím příkazců správci rozpočtu.“ 2 Článek 8 odstavec 14 nově zní takto: „(14) V případě, že se jedná o zřízení nové pracovní pozice, musí být zřízení nové pozice nejprve schváleno rektorem na základě návrhu na změnu systemizace pracovních míst technickohospodářských pracovníků VŠTE, jehož přílohou je pracovní náplň dané pozice. Aktuální podoba návrhu na změnu systemizace a formulář náplně práce je dostupná na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/uredni_deska/1905433/3438696/aktualni_pri- loha_c_4_navrh_vedouciho_useku_na_zmenu_systemizace_pracovnich_mist/“ Článek 8 odstavec 15 nově zní takto: „(15) Schválený návrh na změnu systemizace se podává prorektorovi – statutárnímu zástupce rektora, který zajistí aktualizaci vnitřní normy Systemizace pracovních míst technickohospodářských pracovníků VŠTE.“ Článek 9 odstavec 10 nově zní takto: „(10) Kromě účastníků předběžné finanční kontroly musí být objednávky schváleny referentem nákupu, který odpovídá za kontrolu dodavatele v registru nespolehlivých plátců a za realizaci nákupu v souladu se zákonem o veřejných zakázkách.“ Článek 9 odstavec 14 se zrušuje. Článek 10 odstavec 12 se zrušuje. Článek 11 odstavec 10 se zrušuje. Článek 13 odstavec 5 se zrušuje. Článek 14A odstavec 9 se zrušuje. Článek 14B odstavec 10 se zrušuje. Článek 15 odstavec 15 se zrušuje. Článek 16 odstavec 9 se zrušuje. Článek 17 nově zní takto: „Článek 17 Doklady skladové evidence – Úsek vnějších vztahů (dále jen „ÚVV“) – reklamní předměty určené k prodeji (1) Evidence zásob reklamních předmětů je vedena pro prodejní zásoby v systému iFIS. (2) ÚVV má pouze jeden sklad, v němž eviduje zboží určené k prodeji. (3) ÚVV vytváří stejné doklady jako Podatelna, článek 16. (4) Inventura zásob na ÚVV se provádí periodická v pololetí a řádná k 31. 12. dle příslušné vnitřní normy VŠTE.“ Dosavadní články 17 – 28 se označují jako články 18 – 29. Článek 19 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Výkaz práce je podkladem pro zpracování mezd mzdovou účetní v mzdovém systému. Výkaz práce je generován v docházkovém systému VEMA. Pouze výkaz práce k DPP či DPČ je zpracováván ručně. Aktuální podoba výkazu práce k DPP a DPČ je dostupná na: 3 https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/2056944/2175689/“ Článek 19 odstavec 8 nově zní takto: „(8) Výplatní listina i Platební příkazy podléhají schválení průběžné finanční kontroly, příkazcem operace je ředitel EÚ. Správnost údajů je potvrzena podpisem mzdové účetní.“ Článek 19 odstavec 10 se zrušuje. Článek 20 odstavec 9 se zrušuje. Článek 22 odstavec 6 se zrušuje. Článek 23A odstavec 5 se zrušuje. Článek 23B odstavec 1 nově zní takto: „(1) Zaměstnanec žádá o zálohu na mzdu prostřednictvím „Žádost zaměstnance o zálohu na mzdu“ umístěném na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/zadosti_zamestnanci/?lang=cs“ Článek 23B odstavec 6 se zrušuje. Článek 23C.1 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Aktuální podoba žádosti o zálohu na služební cestu je dostupná na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/2056945/?lang=cs“ Článek 23C.1 odstavec 8 se zrušuje. Článek 23C.2 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Aktuální podoba žádosti o zálohu na služební cestu je dostupná na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/2056945/?lang=cs“ Článek 23C.2 odstavec 7 se zrušuje. Článek 23D odstavec 8 se zrušuje. Článek 24A odstavec 2 nově zní takto: „(2) Aktuální podoba cestovních příkazů je dostupná na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/2056945/?lang=cs“ Článek 24A odstavec 3 nově zní takto: „(3) Zahraniční služební cesty podléhají schválení prorektorovi – statutárnímu zástupci rektora.“ Článek 24A odstavec 5 nově zní takto: „(5) Manko zjištěné na hodnotách svěřených na základě hmotné odpovědnosti předepisuje k úhradě EÚ, příkazcem operace je ředitel EÚ.“ Článek 25 odstavec 6 se zrušuje. Článek 27 odstavec 2 nově zní takto: 4 „(2) Mimořádná stipendia a stipendia v případech zvláštního zřetele hodných, s výjimkou prospěchových stipendií, jsou schvalována na základě podaných návrhů na udělení stipendia. Návrh vedoucího pracovníka na přidělení mimořádného stipendia nebo stipendia v případech zvláštního zřetele hodných jsou umístěna na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/2056942/?lang=cs Návrhy na udělení stipendia podávají vedoucí pracovníci VŠTE. Návrh podléhá schválení účastníky předběžné finanční kontroly dle článku 9 odst. 11 této směrnice.“ Článek 27 odstavec 4 nově zní takto: „(4) Jeden stejnopis rozhodnutí předá pověřený pracovník Právního oddělení na EÚ jako podklad pro výplatu stipendia, druhý stejnopis v el. podobě zasílá studentovi společně s textem o přiznání stipendia prostřednictvím e-mailu a následně jej předá na Studijní oddělení (dále jen „SO“) k archivaci do složky studenta.“ Článek 28 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Daňová přiznání vyhotovuje EÚ na základě výstupů z iFIS a dle platného legislativního rámce. Podepisuje je rektor případně ředitel EÚ.“ Článek 28 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Inventarizace se provádí na základě písemného příkazu rektora. Postup inventarizace se řídí příslušnou vnitřní normou VŠTE. Z výsledku inventarizace se pořizuje zápis o provedení inventury, který je archivován na EÚ. V případě zjištění manka, škody nebo přebytku je o tomto sepsán protokol, který poté slouží jako podklad pro zaúčtování vzniklého manka, škody nebo přebytku. Protokol předává inventurní komise na EÚ. O předpisu vzniklého manka nebo škody k úhradě rozhoduje ředitel EÚ.“ Článek 29 odstavec 5 nově zní takto: „(5) Režijní náklady představují administrativní úkony s kurzem spojené, fixní výše nákladů je 20 % z prvotních nákladů, výrobní režie a marketingové režie. Režijní náklady se dále rozdělují mezi výše uvedené útvary v poměru 40 % pro útvar Kvestora, 20 % pro Ekonomický úsek, 20 % pro útvar Rektora a 20 % pro ÚŘAS.“ 5 Příloha 5 nově zní takto: Příloha 7 se zrušuje. Článek 2 Závěrečná ustanovení Tento dodatek nabývá účinnosti dnem 12. 10. 2021. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. v. r. rektor