DoS č. 4 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK Č. 4 KE SMĚRNICI Č. 27/2012 Datum vydání: 16. 12. 2014 Účinnost od: 1. 1. 2015 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE007598/2014 Počet stran: 2 Počet příloh: 1 Informace o změnách Ruší předpis Nadřízené předpisy Statut VŠTE (články 10 a 23) Související předpisy Směrnice č. 27/2012 Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly (v plném rozsahu) Podřízený předpis Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Ing. Jiří Mácha, v.r. Garant: Kvestor Podpis: Podpis: Ing. Jaromír Vrbka, v.r. Formálně ověřil: Bc. Tomáš Bílek, v.r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. 1 Článek 1 Obecná ustanovení (1) Tímto dodatkem dochází ke změně směrnice č. 27/2012 Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly ze dne 7. 12. 2012 (č. j. VŠTE006456/2012). (2) Ve směrnici se zrušuje příloha č. 1 a do směrnice se doplňuje Článek 20 v následujícím znění: Článek 20 Pokladní operace v pokladně ISKAM (1) Limity pokladních hotovostí jsou stanoveny samostatnou vnitřní normou podle potřeby VŠTE. (2) Pokladní kniha slouží k zaznamenávání všech příjmů a výdajů pokladny, vede se v systému ISKAM. (3) Příjmové a výdajové pokladní doklady vystavuje pokladní v ISKAM při příjmu nebo výdeji peněz. (4) O příjmový pokladní doklad se jedná v případě, že se částka nabíjí na konto ISKAM. (5) O výdajový pokladní doklad se jedná v případě, že se částka vybíjí z konta ISKAM. (3) Ostatní články se mění a doplňují takto: Článek 13, odst. 2 - 9 (2) Každý objednatel má povoleno přiřazovat k vykazovaným činnostem pouze vybraná NS. Přehled NS je uveden v samostatné vnitřní normě ‚Určení příkazce a správce rozpočtu pro jednotlivé zakázky a nákladová střediska“. (3) Uzávěrka zadávání pracovních výkonů do výkonových výkazů práce v rámci manažerského systému, je vždy pátý pracovní den následujícího měsíce po ukončení periody. Pracovní výkony zadané po uzávěrce jsou přeúčtovány mezi útvary v následné periodě. (4) Do desátého dne následujícího měsíce po ukončení periody je vyhotoven správcem manažerského systému výkaz odvedených činností pro takový útvar, který v daném měsíci zadal do systému aktivitu jinému útvaru. Jestliže objednávající útvar zadával aktivity více řešitelským útvarům, je vyhotoven výkaz odvedených činností pro každý útvar individuálně. K výkazu odvedených činností je připojen převodní příkaz, přičemž oba dokumenty jsou v elektronické formě. (5) Předložený výkaz odvedených činností schvaluje objednatel do tří pracovních dnů od doručení. Objednatel může požádat administrátora manažerského systému o opětovné vytvoření seznamu vykázaných činností v případě, že první verzi je zapotřebí doplnit či rozšířit o další vykázané činnosti. 2 (6) V případě, že výkon byl odveden AP, je činnost oceněna v souladu s opatřením rektora k sestavování dílčích rozpočtů, a to přímo ve vytvořeném výkazu odvedených činností. V případě, že byl výkon odveden THP, je taková činnost oceněna objednatelem přímo v ETMS při zadávání aktivit. Pro tento účel je využívána výhradně aktivita 3.000 – Výkony THP útvarů, kdy cena výkonu je vyjádřena v poznámce aktivity. Příkazce po vytištění formuláře podepíše přiložený převodní příkaz a předá jej vedoucímu dodavatelského útvaru. Učiní tak nejpozději do dvou pracovních dnů od doručení výkazu odvedených činností. (7) Vedoucí dodavatelského útvaru posoudí správnost a úplnost vykázaných pracovních výkonů ve výkazu odvedených činností, nejpozději však do dvou pracovních dnů od doručení materiálů. V případě nesouladu podá námitku na nesprávnost nebo neúplnost vykázaných pracovních výkonů v předloženém výkazu odvedených činností skrze objednatele rektorovi. Rektor po projednání věci rozhoduje o námitce dodavatele. Administrátor manažerského systému na základě rozhodnutí rektora aktualizuje vykázané činnosti v manažerském systému. S ohledem na provedené změny provede i aktualizaci výkazu odvedených činností. Nově vykázané činnosti jsou ve výkazu odvedených činností oceněny objednatelem. (8) Vedoucí dodavatelského útvaru posoudí správnost ocenění vykázaných pracovních výkonů v předloženém výkazu odvedených činností, nejpozději však do dvou pracovních dnů od doručení materiálů. V případě nesouladu podá námitku na nesprávnost ocenění vykázaných pracovních výkonů ve výkazu odvedených činností, skrze objednatele rektorovi. Rektor po projednání věci rozhoduje o námitce dodavatele. V případě, že námitka není zamítnuta, provede objednatel nové ocenění vykázaných pracovních výkonů dle rozhodnutí rektora. (9) Finální podoba převodního příkazu je podepsána jak objednatelem, tak dodavatelem a společně s výkazem odvedených činností je odevzdána na EO. V případě, že nejsou naplněny stanovené termíny, zejména z důvodu řešení podaných námitek, jsou vykázané činnosti přeúčtovány v následujícím měsíci. Článek13 , odst. 10 - se zrušuje Přílohy: Příloha č. 7g - Článek 13 Výkaz vnitro-výkonů generovaný v systému ETMS