OR č. 2/2018 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích PROCES TVORBY ROZVRHŮ NA VŠTE V ČB Datum vydání: 26. 3. 2018 Účinnost od: 29. 5. 2019 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE004027/2018 Počet stran: 3 Počet příloh: 1 Periodicita kontroly aktuálnosti normy: Roční Ruší předpis Nadřízené předpisy Studijní a zkušební řád Směrnice č. 2/2018 ETMS Opatření rektora č. 2/82019 Konzultační hodiny Související předpisy Harmonogram AR Podřízený předpis Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Ing. Jaroslav Staněk, v. r. Garant: Ředitel pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Podpis: Podpis: Ing. Jaroslav Staněk, v. r. Formálně ověřil: Bc. Eva Plochová, v. r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v. r. 1 Článek 1 Obecné vymezení (1) Sestavení rozvrhů pro každý semestr výuky je zcela zásadní krok pro úspěšné zahájení a průběh daného semestru a je v zájmu celé akademické obce VŠTE. (2) Zpracovatelem rozvrhu pro prezenční a kombinovanou formu studia je útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání (dále jen „ÚŘAS“). (3) Rozvrhy musí být sestaveny tak, aby byly dodrženy tyto požadavky:  rámcově rovnoměrné rozložení výuky od pondělí do pátku,  každý den v týdnu by měl být v areálu přibližně stejný počet studentů dle navržených seminárních skupin,  nepřesáhnout kapacitu areálu, menzy a parkoviště jak na Okružní, tak Nemanické ulici,  rozvrh předmětů studentů jednoho studijního programu a semestru se nesmí vzájemně překrývat,  respektování požadavků na vybavení učebny. (4) Rozvrhy jsou tvořeny v návaznosti na předem připravený harmonogram tvorby rozvrhů, který zpracovává ÚŘAS v úzké spolupráci se zástupci ředitelů ústavů pro pedagogickou činnost všech ústavů. Článek 2 Harmonogram tvorby rozvrhů (1) Harmonogram pro tvorbu rozvrhů je sestaven vždy v návaznosti na Harmonogram AR, kde je stanoveno období pro registraci poptávky po předmětech a zveřejnění rozvrhů. Harmonogram pro tvorbu rozvrhů musí být sestaven a předán zástupcům ředitelů ústavů pro pedagogickou činnost a zpracovateli rozvrhů ihned po odsouhlasení ÚŘAS, nejpozději 1 měsíc před spuštěním registrace poptávky po předmětech. (2) Harmonogram tvorby rozvrhů primárně obsahuje níže uvedené úkony, které zajišťují ZŘÚpPČ.  Kontrola a doplnění anotací předmětů v IS (dodržení akreditačních standardů).  Otevření semestru pověřeným pracovníkem ÚŘAS.  Příprava registrace předmětů v IS, vypsání předmětů pro daný semestr uvedených v DSP, naplnění registračních šablon dle DSP.  Zajištění případných požadavků jednotlivých akademických pracovníků (dále jen „AP“) na rozvrhy, přednostně lze vyhovět profesorům a docentům, výjimečně dalším AP. Zástupci ředitele ústavu pro pedagogickou činnost před předáním podkladů na ÚŘAS sami kvalifikovaně posoudí oprávněnost požadavků a na schůzce s ÚŘAS dohodnou konečnou verzi požadavků.  Zpracování údajů a počtu studentů z registrace do excelu (+ Erasmus předměty požadované Úsekem zahraničních vztahů) a zaslání ÚŘAS při respektování akademických hodností vyučujících z akreditačního spisu. 2  Vypsání seminárních skupin do IS. - vypsány budou s předem stanovenou max. kapacitou. - VŽDY nutno počítat s dostatečnými rezervami v seminárních skupinách pro studenty, kteří si sami nezaregistrovali předměty, tzn. využijí mimořádných a nadstandardních služeb CCV + další účastníci CCV. Minimální rezerva činí 10 % kapacity. - Aktualizace číselníku a vybavení místností ve spolupráci s vedoucím Hospodářsko-provozního úseku.  Nastavení prerekvizit a atributů u předmětů v IS (atributy jsou nutné pro automatický propis).  Zaslání seznamu předmětů s nesledovanou docházkou či projektovou výukou k rukám Ředitele ÚŘAS, který jej posoudí.  Odevzdání seznamu nevyučovaných předmětů za ústav s uvažovaným zájmem studentů pro následující semestr řediteli ÚŘAS. ÚŘAS na základě zájmu a analýzy individuálních situací studentů rozhodne o vypsání předmětů. Předměty se vypisují řádně. Pokud se předmět již čtyři a více po sobě jdoucích semestrů nevyučuje je možné konkrétní předmět vypsat přes CCV (dohoda s ÚŘAS).  Po naimportování rozvrhů do IS kontrola rozvrhů jednotlivými AP či Zástupce ředitele ústavu pro pedagogickou činnost (překryv učeben, zohlednění požadavků na učebny, překryv hodin v rozvrhu AP, mylné uvedení více vyučujících u jedné seminární skupiny apod.)  Po zveřejní rozvrhů studentům již nelze (až na výjimky např. odchod či nábor AP, dlouhodobá nemoc apod.) měnit vyučující u seminárních skupin.  Po prvním týdnu výuky zkontrolovat naplněnost seminárních skupin. Seminární skupiny naplněné na méně než 50 % je možné zrušit (po dohodě s ÚŘAS).  Zajištění kontroly/aktualizace konzultačních hodin AP v IS pro příslušný semestr. (3) Termíny výše uvedeného postupu budou vždy uvedeny v aktuálním Harmonogramu tvorby rozvrhů. Článek 3 Dodržování kvality (1) Po naimportování rozvrhů proběhne kontrola ÚŘAS, zda předmět vyučují AP dané hodnosti. V případě zjištění rozporu bude celý předmět z měsíčního finančního plnění vypuštěn. (2) Po zahájení semestru bude ze strany ÚŘAS docházet ke kontrolám, směřujícím k dalšímu zkvalitňování pedagogického procesu, např.:  dodržení akreditačních standardů,  správnosti anotací předmětů v IS,  přítomnosti uvedených vyučujících na výuce,  úrovně výuky v hodinách,  kontrola docházky studentů vyučujícími, 3  dodržování konzultačních hodin pro studenty apod. (3) Při zjištění nedostatků dojde k odečtení dvojnásobné hodnoty vykazovaných bodů za danou aktivitu v ETMS. Při opakovaném zjištění nedostatků může být odpočet navýšen na trojnásobek. Přílohy: Příloha č. 1 – Algoritmus procesu tvorby rozvrhu