DOSM č. 2 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 2 KE SMĚRNICI č. 11/2017 VOLBA SPECIALIZACE STUDENTŮ VŠTE Datum vydání: 18. 10. 2021 Účinnost od: 18. 10. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE006017/2021 Počet stran: 2 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší normu Nadřízená norma Směrnice č. 11/2017 Volba specializace studentů VŠTE Související normy Podřízená norma Rozdělovník Studenti VŠTE, Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Vypracoval: Ředitel pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Garant: Ředitel pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Podpis: Ing. Kristýna Ludwigová v. r. Podpis: Ing. Kristýna Ludwigová v. r. Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 DODATEK č. 2 KE SMĚRNICI č. 11/2017 VOLBA SPECIALIZACE STUDENTŮ VŠTE Článek 1 Obecná ustanovení 1. Tímto dodatkem dochází ke změně směrnie č. 11/2017 Volba specializace studentů VŠTE ze dne 15. 9. 2017 (č. j. VŠTE006396/2017). 2. Článek 2 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Studenti všech bakalářských a magisterských studijních programů na VŠTE jsou povinni zvolit si některou z nabízených specializací ve svém studijním programu a v souladu s ní volit vhodně skladbu povinně volitelných předmětů, odbornou praxi či zahraniční pobyt a téma bakalářské či diplomové práce. Tato povinnost vzniká u studentů bakalářských studijních programů na VŠTE ve druhém semestru studia, u studentů magisterských programů na VŠTE v den zápisu ke studiu.“ 3. Článek 2 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Garant příslušného studijního programu dodá podklady k otevření specializací pro studenty bakalářských programů pro daný akademický rok zástupci ředitele ústavu pro pedagogickou činnost do konce měsíce dubna příslušného akademického roku.“ 4. Článek 2 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Zástupce ředitele ústavu pro pedagogickou činnost předá výše uvednou informaci vedoucímu studijního oddělení (dále jen „SO“).“ 5. Článek 2 odstavec 4 nově zní takto: „(4) SO následně vytvoří v Informačním systému VŠTE (dále jen „IS“) balíky otevřených specializací jednotlivých studijních programů pro daný akademický rok a informuje studenty o nabízených specializacích, způsobu a termínech přihlašování.“ 6. Článek 2 odstavec 5 nově zní takto: „(5) Přihlášení do balíku je pro studenta závazné.“ 7. Článek 2 odstavec 6 zní takto: „(6) Pokud takto neučiní student samostatně, bude přihlášen do některého balíku otevřené specializace v návazonosti na studijní program studenta a volnou kapacitu dané specializace.“ 8. Článek 2 odstavec 7 zní takto: „(7) Studenti magisterských studijních programů jsou na základě nahlášené specializace v den zápisu ke studiu přihlášeni do balíku specializací prostřednictvím SO.“ 9. Článek 2 odstavec 8 zní takto: „(8) Po přihlášení studenta do balíku přiřadí referent SO studentovi bakalářského nebo magisterského studijního programu specializaci do evidence studia v IS.“ 2 10. Článek 3 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Žádost o změnu specializace je student povinen podat nejdéle 2 týdny před zahájením nového semestru podle platného harmonogramu na volbu specializace na příslušný akademický rok.“ 11. Článek 3 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Harmonogram na volbu specializace je uložen v IS -> Dokumenty -> Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání -> Studijní oddělení -> Speciali- zace.“ 12. Článek 3 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Žádost o změnu se podává prostřednictvím Úřadovny IS, agendy Žádost o změnu specializace.“ 13. Článek 3 odstavec 4 zní takto: „(4) Ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání posoudí uváděné důvody pro změnu specializace a žádosti může vyhovět.“ 14. Článek 3 odstavec 5 zní takto: „(5) V případě porušení odst. 1 čl. 2, tedy že o změnu specializace požádá student, který si v řádném termínu specializaci nezvolil, nebo podá žádost v pozdějším termínu, nebude takové žádosti vyhověno.“ 15. Článek 3 odstavec 6 zní takto: „(6) V případě dle odst. 5 tohoto článku je možné využít mimořádných a nadstandardních administrativních služeb Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání a je doporučeno se předem informovat o volných kapacitách u jednotlivých specializací. Žádost se podává řediteli Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, který posoudí uváděné důvody pro změnu specializace a žádosti může vyhovět.“ 16. Článek 3 odstavec 7 zní takto: „(7) Oznámení ředitele Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání týkající se schválení či zamítnutí žádosti studenta bude studentovi zasláno do 30 dní od podání příslušné žádosti. V případě schválení žádosti přiřadí referent SO studentovi novou specializaci do evidence studia v IS.“ 17. Příloha 1 se zrušuje. Článek 2 Závěrečná ustanovení 1. Tento dodatek nabývá účinnosti dnem 18. 10. 2021. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. v. r. rektor