Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích Č.j.: VŠTE003532/2011 DODATEK č. 1 ke Směrnici č. 15/2010 Zpracování bakalářských prací (dále jen „Dodatek“) (1) S účinností od 23. 5. 2011 dochází ke změně Směrnice ke zpracování bakalářských prací, směrnice č. 15/2010 ze dne 20. 10. 2010, č. j.: VŠTE002818/2010 (dále jen „Směrnice“). (2) Tímto dodatkem se doplňuje odstavec 14 článku 3 následujícím způsobem: Vedoucí katedry vybírá oponenta či oponenty v kooperaci se školitelem (čl. 21, odst. 4 Studijního a zkušebního řádu VŠTE). Student si může navrhnout oponenta sám, zejména odborníka z praxe či jiné VŠ, avšak vedoucí BP ho nemusí akceptovat. Oponent má mít jak odborné, tak morální předpoklady k tomu, aby práci kvalitně zhodnotil. Musí mít minimálně bakalářský stupeň vzdělání, avšak doporučuje se, aby stupeň vzdělání byl vyšší. (3) Tímto dodatkem se doplňuje odstavec 15 článku 3 takto: Vedoucí BP nahlašuje jméno, titul, telefon, e-mail a datum narození oponenta na pedagogické oddělení. PO zadá externího oponenta práce do IS jako externistu a jeho přístup do IS bude časově omezen, pouze na dobu vymezenou pro vytvoření posudku. PO bude informovat oponenta o jeho povinnostech e-mailem. Oponent bude mít přístup do IS přes své přidělené UČO a heslo. (4) Dodatek dále doplňuje odstavec 16 článku 3 takto: Formulář pro hodnocení BP je přístupný v informačním systému školy. Práce je hodnocena dvěma osobami (či třemi osobami), a to vedoucím a oponentem (oponenty). Ti práci hodnotí dle kritérií formuláře v uvedené hodnoticí škále včetně verbálního posouzení silných a slabých stránek. Celkové hodnocení v rámci posudku není průměrem dílčích hodnocení uvedených kritérií, závisí na osobě hodnotitele, kterým kritériím přidá větší váhu. V případě tří stupňové a vyšší rozdílnosti hodnocení oponenta a vedoucího práce, je vedoucí katedry povinen zajistit oponentský posudek ještě od třetí osoby. Oponent i vedoucí BP formulář z IS vytiskne a podepsaný ho doručí na pedagogické oddělení VŠTE nejpozději 8 pracovních dnů před obhajobou. (5) Dodatek mění a doplňuje odstavec 20 článku v následujícím znění: Student má povinnost vložit prezentaci (kterou použije při obhajobě) do odevzdávárny v IS, která bude zpřístupněna všem studentům, kteří budou mít zapsaný předmět Diplomový seminář (DIS), a to nejpozději 2 pracovní dny před zahájením státnicového týdne pro daný obor, ve tvaru: Prijmeni_Jmeno.pps/ppsx/pdf. K obhajobě je student povinen přinést s sebou průkaz studenta a jeden výtisk práce. Nejpozději v den obhajoby musí doručit na studijní oddělení potvrzení o vyrovnání závazků. V případě, že student do stanoveného data prezentaci neuloží, bude svou bakalářskou práci obhajovat bez použití počítačové techniky. (6) Dodatek mění článek 3 Postup bakalářských prací, odst. 20 a nahrazuje jej takto: Student má povinnost vložit prezentaci (kterou použije při obhajobě) do odevzdávárny v IS, která bude zpřístupněna všem studentům, kteří budou mít zapsaný předmět Diplomový seminář (DIS), a to nejpozději 2 pracovní dny před konáním obhajoby, ve tvaru: Prijmeni_Jmeno.pps/ppsx/pdf. K obhajobě je student povinen přinést s sebou průkaz studenta a jeden výtisk práce. Nejpozději v den obhajoby musí doručit na studijní oddělení potvrzení o vyrovnání závazků. V případě, že student do stanoveného data prezentaci neuloží, bude svou bakalářskou práci obhajovat bez použití počítačové techniky. (7) Dodatek doplňuje do směrnice odstavec č. 22 v tomto znění: V případě, že student neobhájil BP a získal hodnocení F, postupuje takto: a) přepracovává své původní téma, b) nebo si vybírá nové schválené téma. (8) Tento dokument nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu. VŠTE zajistí vyhotovení úplného znění Směrnice ke zpracování bakalářských prací, směrnice č. 15/2010 ze dne 20. 10. 2010, č. j. VŠTE002818/2010, se zapracováním této novely. V Českých Budějovicích dne 23. 5. 2011 Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. pověřený výkonem funkce rektora Katedra Má školení k vedení BP Vedoucí BP předkládá témata a cíle BP Garant schválí témata PO otevře vedoucímu sekci Školitele Vedoucí BP doplní/zadá její název do IS (vč. lit + cíle) Student se přihlásí k tématu Student navrhne vlastní téma vedoucímu kat. Zpracování BP včetně konzultací Cíl BP naplněn Jelikož student není schopen naplnit, cíl musí začít znovu Student odevzdá 2výtisky BP na pedagogické odd. Shoda tématu tištěné podoby s IS VŠTE? Ped. oddělení otevře variantu v IS Garant povolí téma Informování studenta o neschválení tématu Student po vyzvání PO otevře a naplní archiv (vč. anotace + klíč. slov) Kontrola plagiátu – je práce plagiát? Disciplinární komise Vypracování posudku oponenta Vypracování posudku vedoucího BP Předání posudků na ped. odd. Zveřejnění posudků v IS Student odevzdá prezentaci k obhajobě na do IS a zašle odkaz na Administrátor komise je povinen zajistit v den obhajoby vyzvednutí tištěných BP Pedagogické odd. informuje vedoucího BP a oponenta OBHAJOBA administrátor-vrací posudky na SO a vrací studentům BP Úspěšná obhajoba Hodnocení komise Zakončení studia, získání titulu Bc. Katedra schválí/nesch válí ne ano Katedra vybere osoby vhodné pro vedení BP. ne Školení zajišťuje garant oboru. ano ano ne ne ano ne ne ne ne ano ano Do ½ března a do ½ října. Nejdéle 8 pracovních dnů před obhajobou. 28 dnů před obhajobou. 5 pracovních dnů před obhajobou. Vedoucí BP potvrdí studentovi výběr tématu v IS Do 5 prac. dnů od jeho přihlášení. Kontrola souladu cíle, anotace a klíč. slov v IS a BP ano ano ne ano 2 pracovní dny před obhajobou. Vedoucí chce vypsat téma ano ne Příloha č. 1