DOR č. 1 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 1 k OPATŘENÍ REKTORA K ORGANIZACI STUDIA PRO STUDENTY SE SPECIFICKÝMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Datum vydání: 7. 7. 2017 Účinnost od: 7. 7. 2017 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE005673/2017 Počet stran: 2 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší předpis OR č. 20/2012 Opatření rektora k organizaci studia pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami Návaznost - Nadřízený předpis Studijní a zkušební řád VŠTE Podřízený předpis Platné pro Akademická obec, potenciální uchazeči, studenti VŠTE, Úvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Vypracoval: Ing. Kristýna Janoušková, BBA. v.r. Garant: Ředitel pro administraci studia a celoživotní vzdělávání Podpis: Podpis: Ing. Zuzana Rowland, v.r. Formálně ověřil: Ing. Jaroslav Staněk, v.r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. Článek 1 Obecná ustanovení (1) Tímto dodatkem dochází ke změně opatření rektora č. 5/2017 K organizaci studia pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami ze dne 20. 2. 2017, č. j. (VŠTE002893/2017). Článek 5, odst. 2 „Klient IPC může vykonat veškeré zkoušky, zápočty a průběžná hodnocení v prostorách IPC za dozoru vyučujícího daného předmětu či jiného akademického pracovníka příslušné katedry. Student je povinen nahlásit v prvním měsíci daného semestru předměty, ze kterých má zájem s ohledem na svou specifickou vzdělávací potřebu skládat zkoušky či zápočty v prostorách IPC, a to prostřednictvím Úřadovny IS – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – IPC – Všeobecná žádost. Zároveň je student povinen v žádosti uvést formu testování (písemná, ústní) O žádosti rozhoduje ředitel Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání. V případě nahlášení předmětů dle odst. 2 tohoto článku a schválení žádosti, je klient IPC povinen složit veškeré části hodnocení předmětu v rámci IPC.“ Článek 5, odst. 3 „Po uplynutí prvního měsíce daného semestru bude vedoucí studijního oddělení zaslán seznam klientů IPC včetně jejich omezení a přesných požadavků na testování zástupci ředitele ústavu pro pedagogickou činnost. Zástupce ředitele ústavu pro pedagogickou činnost po obdržení seznamu klientů IPC osloví vyučující s žádostí o přípravu modifikované podoby dílčího či závěrečného testu (zápočtů zkoušek, státních závěrečných zkoušek), která se odchyluje od běžného postupu v nejmenší nutné míře, a to s ohledem na specifickou vzdělávací potřebu studenta.“ Článek 5, odst. 4 „Vyučující je povinen oznámit klientům IPC návrh termínů písemného či ústního zkoušení minimálně 2 týdny před konáním zkoušky v případě průběžného hodnocení. V případě závěrečného hodnocení je vyučující povinen v rámci IS vypsat termíny písemného či ústního zkoušení před zahájením zkouškového období, kdy klient IPC bude mít na výběr minimálně ze dvou možných termínů. Klienti IPC mají povinnost se na zkoušky či zápočty přihlašovat způsobem identickým s řádným studiem.“ Článek 6, odst. 1 „Klient IPC má možnost podat si žádost o složení SZZ vč. obhajoby kvalifikační práce v prostorách IPC a to prostřednictvím Úřadovny v IS - > Útvar ředitel pro administraci studia a celoživotní vzdělávání -> IPC – Všeobecná žádost, kdy losování otázek probíhá za přítomnosti zástupce ředitele ústavu pro pedagogickou činnost nebo referenta OZŘ pro pedagogickou činnost příslušného ústavu a za přítomnosti pověřeného pracovníka Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání.“ Článek 6, odst. 4 „Klienti IPC, kteří mají schválenou žádost o vykonání ústní SZZ či obhajují kvalifikační práci v rámci IPC jsou v dostatečném časovém termínu informováni prostřednictvím IS o konkrétním termínu konání, označení místnosti a složení zkušební komise, tajemníkem zkušební komise je pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání.“