DOR č. 1 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích
DODATEK č. 1 k
OPATŘENÍ REKTORA K ORGANIZACI STUDIA PRO STUDENTY
SE SPECIFICKÝMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
Datum vydání: 7. 7. 2017 Účinnost od: 7. 7. 2017 Účinnost do: odvolání
Číslo jednací: VŠTE005673/2017 Počet stran: 2 Počet příloh: 0
Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční
Ruší předpis
OR č. 20/2012 Opatření rektora k organizaci studia pro studenty se specifickými
vzdělávacími potřebami
Návaznost -
Nadřízený
předpis
Studijní a zkušební řád VŠTE
Podřízený
předpis
Platné
pro
Akademická obec, potenciální uchazeči, studenti VŠTE, Úvar ředitele pro
administraci studia a celoživotní vzdělávání
Vypracoval:
Ing. Kristýna Janoušková, BBA.
v.r.
Garant:
Ředitel pro administraci studia a
celoživotní vzdělávání
Podpis: Podpis:
Ing. Zuzana Rowland, v.r.
Formálně ověřil: Ing. Jaroslav Staněk, v.r. Schválil: Rektor
Podpis: Podpis:
doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.,
v.r.
Článek 1
Obecná ustanovení
(1) Tímto dodatkem dochází ke změně opatření rektora č. 5/2017 K organizaci studia
pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami ze dne 20. 2. 2017, č. j.
(VŠTE002893/2017).
Článek 5, odst. 2
„Klient IPC může vykonat veškeré zkoušky, zápočty a průběžná hodnocení v prostorách IPC
za dozoru vyučujícího daného předmětu či jiného akademického pracovníka příslušné
katedry. Student je povinen nahlásit v prvním měsíci daného semestru předměty, ze
kterých má zájem s ohledem na svou specifickou vzdělávací potřebu skládat zkoušky či
zápočty v prostorách IPC, a to prostřednictvím Úřadovny IS – Útvar ředitele pro
administraci studia a celoživotní vzdělávání – IPC – Všeobecná žádost. Zároveň je student
povinen v žádosti uvést formu testování (písemná, ústní) O žádosti rozhoduje ředitel
Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání. V případě nahlášení předmětů dle
odst. 2 tohoto článku a schválení žádosti, je klient IPC povinen složit veškeré části
hodnocení předmětu v rámci IPC.“
Článek 5, odst. 3
„Po uplynutí prvního měsíce daného semestru bude vedoucí studijního oddělení zaslán seznam
klientů IPC včetně jejich omezení a přesných požadavků na testování zástupci ředitele
ústavu pro pedagogickou činnost. Zástupce ředitele ústavu pro pedagogickou činnost po
obdržení seznamu klientů IPC osloví vyučující s žádostí o přípravu modifikované podoby
dílčího či závěrečného testu (zápočtů zkoušek, státních závěrečných zkoušek), která se odchyluje
od běžného postupu v nejmenší nutné míře, a to s ohledem na specifickou vzdělávací
potřebu studenta.“
Článek 5, odst. 4
„Vyučující je povinen oznámit klientům IPC návrh termínů písemného či ústního zkoušení
minimálně 2 týdny před konáním zkoušky v případě průběžného hodnocení. V případě závěrečného
hodnocení je vyučující povinen v rámci IS vypsat termíny písemného či ústního
zkoušení před zahájením zkouškového období, kdy klient IPC bude mít na výběr minimálně
ze dvou možných termínů. Klienti IPC mají povinnost se na zkoušky či zápočty přihlašovat
způsobem identickým s řádným studiem.“
Článek 6, odst. 1
„Klient IPC má možnost podat si žádost o složení SZZ vč. obhajoby kvalifikační práce
v prostorách IPC a to prostřednictvím Úřadovny v IS - > Útvar ředitel pro administraci studia
a celoživotní vzdělávání -> IPC – Všeobecná žádost, kdy losování otázek probíhá za přítomnosti
zástupce ředitele ústavu pro pedagogickou činnost nebo referenta OZŘ pro pedagogickou
činnost příslušného ústavu a za přítomnosti pověřeného pracovníka Útvaru ředitele
pro administraci studia a celoživotní vzdělávání.“
Článek 6, odst. 4
„Klienti IPC, kteří mají schválenou žádost o vykonání ústní SZZ či obhajují kvalifikační práci
v rámci IPC jsou v dostatečném časovém termínu informováni prostřednictvím IS o konkrétním
termínu konání, označení místnosti a složení zkušební komise, tajemníkem zkušební
komise je pověřený pracovník Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní
vzdělávání.“