DoS č. 4 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK Č. 4 KE SMĚRNICI Č. 11/2016 Datum vydání: 31. 8. 2020 Účinnost od: 31. 8. 2020 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE005814/2020 Počet stran: 4 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší předpis Nadřízené předpisy Směrnice č. 11/2016 Centrální nákupy a veřejné zakázky malého rozsahu na VŠTE Související předpisy Podřízený předpis Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Bc. Lucie Bártová, v. r. Garant: Kvestor Podpis: Podpis: Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD., v. r. Formálně ověřil: Bc. Eva Plochová, v. r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v. r. 1 Článek 1 Základní ustanovení (1) Tímto dodatkem dochází ke změně směrnice č. 11/2016 Centrální nákupy a veřejné zakázky malého rozsahu na VŠTE ze dne 1. 7. 2016 (č. j. VŠTE005422/2016). (2) Dochází ke zrušení: a) Přílohy č. 1 Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na dodávky a služby. b) Přílohy č. 2 Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na stavební práce. (3) Jednotlivé články se mění a doplňují takto: Článek 2 Sběr požadavků Ruší se odstavec 2) a dále dochází k přečíslování odstavce 2 – 6 na 2 – 5 takto: (2) Požadavky na nákup vypracovává za každý útvar nebo ústav s vlastním rozpočtem příkazce útvaru nebo ústavu, nebo jím pověřený pracovník. (3) Požadavky na nákup musí obsahovat přesně specifikovaný předmět dodávky nebo služby. (4) U dodávek a služeb, které lze podrobně charakterizovat, musí být součástí požadavku i technická specifikace. (5) V technické specifikaci musí být uvedeny všechny charakteristické prvky, které jsou nezbytné pro přesné určení požadované dodávky nebo služby. Článek 3 Určení režimu nákupu (2) Objednávku je třeba vyhotovit u zboží a služeb od hodnoty 3 000 Kč bez DPH a vyšší. (3) U objednávek s hodnotou 50 000 Kč bez DPH a vyšší je nutná její akceptace ze strany rektora. Pokud bude návrh objednávky schválen rektorem, pověřený pracovník Kanceláře rektora zveřejní objednávku prostřednictvím programu iFIS ve veřejném registru smluv. V opačném případě bude možné realizovat nákup pouze na základě kupní smlouvy, smlouvy o dílo, případně jiného druhu smlouvy. Ruší se odstavec 4). Článek 6 Smlouvy (3) Po odsouhlasení dodavatele předá pracovník nákupu návrh na vypracování kupní smlouvy, smlouvy o dílo nebo jiné smlouvy právníkovi. (4) U veřejných zakázek malého rozsahu, které probíhá formou výzvy k podání nabídek, bude smlouva předem připravená a schválená právníkem. 2 (7) Po doručení smlouvy podepsané oprávněnou osobou za dodavatele, předá pracovník nákupu smlouvu pověřenému pracovníkovi kanceláře rektora k zajištění podpisu rektora a případnému zveřejnění ve veřejném registru smluv. (4) Dochází ke změně v článku 9, jehož aktuální název zní takto: Článek 9 Všeobecná ujednání k zadávání VZMR Pokud poskytovatel dotace v případě projektů nestanoví vlastní pravidla pro VZMR, platí následující postupy: (1) Zadavatel není povinen zadávat podle ZZVZ veřejné zakázky malého rozsahu; je však povinen dodržet zásady transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. (2) Výzvy k podání nabídky v rámci výběrového řízení na zadání veřejné zakázky malého rozsahu od hodnoty 500 000 Kč bez DPH a vyšší, musí být vedeny v elektronickém nástroji Tender arena. (3) Výběrové řízení může být zahájeno: a) přímým zadáním v případě VZMR do 500 000 Kč bez DPH, b) uzavřenou výzvou, tj. písemnou výzvou nejméně 3 dodavatelům k podání nabídky. Uzavřená výzva se v elektronickém nástroji Tender arena neuveřejňuje. c) otevřenou výzvou, tj. zadavatel oznámí neomezenému počtu dodavatelů svůj úmysl zadat VZMR v tomto druhu výběrového řízení; zadavatel dále může přímo vyzvat k podání nabídky konkrétní dodavatele, v takovém případě odešle výzvu nejméně 3 dodavatelům. Oznámení otevřené výzvy uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek v elektronickém nástroji Tender arena. (5) Ruší se článek 10 Kategorie VZMR v rámci interní směrnice. (6) Dochází k novému znění článku 10 – Postup při zadání veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou do 500 000 Kč bez DPH takto: Článek 10 Postup při zadání veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou do 500 000 Kč bez DPH (1) Tento druh veřejných zakázek malého rozsahu může zadavatel zadat přímým zadáním jím zvolenému dodavateli, a to zasláním objednávky nebo předložením návrhu smlouvy k podpisu s následným dodáním a úhradou zakázky. 3 (7) Dochází k doplnění nového článku 11 – Postup při zadávání veřejné zakázky malého rozsahu s předpokládanou hodnotou nad 500 000 Kč bez DPH takto: Článek 11 Postup při zadání veřejné zakázky malého rozsahu s předpokládanou hodnotou nad 500 000 Kč bez DPH Postup při zadání veřejné zakázky malého rozsahu s předpokládanou hodnotou nad 500 000 Kč bez DPH do 2 000 000 Kč bez DPH v případě dodávek nebo služeb a v případě stavebních prací do 6 000 000 Kč bez DPH se realizuje takto: (1) příkazci jednotlivých útvarů, ústavů nebo jimi pověření pracovníci doručí požadavky na nákup k rukám pracovníka nákupu (včetně technické specifikace). (2) Pracovník nákupu vypracuje zadávací dokumentaci a určí způsob zahájení výběrového řízení: a) uzavřenou výzvou, tj. písemnou výzvou nejméně 3 dodavatelům k podání nabídky. Uzavřená výzva se neuveřejňuje v elektronickém nástroji Tender arena, b) otevřenou výzvou, tj. oznámení výzvy neomezenému okruhu dodavatelů. Oznámení otevřené výzvy uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek v elektronickém nástroji Tender arena. (3) Po uplynutí lhůty pro podání nabídek (min. 10 kalendářních dní) proběhne otevírání obálek a hodnocení došlých nabídek. Hlavním hodnotícím kritériem je nabídková cena, popřípadě jiná kritéria určená zadavatelem. K uzavření kupní smlouvy bude vybrán dodavatel, který splní zadavatelem stanovená hodnotící kritéria. (4) Dodávky a služby s předpokládanou hodnotou 2 000 000 Kč bez DPH a více jsou zadávány podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. (5) Stavební práce s předpokládanou hodnotou 6 000 000 Kč bez DPH a více jsou zadávány podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. (8) Dochází k přečíslování článků 11 – 14 na 12 – 15. (9) Ruší se v článku 12 Kontrola a dodržování transparentnosti a nediskriminace odstavec 4) – 6) a dále dochází k přečíslování odstavce 7 na 4 takto: Článek 12 Kontrola a dodržování transparentnosti a nediskriminace (4) Při použití postupu zadávacího řízení pro podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky dle zákona č. 134/2016 Sb., tj. zjednodušené podlimitní řízení, otevřené řízení, užší řízení, jednací řízení s/bez uveřejnění, řízení se soutěžním dialogem, řízení o inovačním partnerství, koncesní řízení, řízení pro zadávání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu, jsou potřebné dokumenty pro dodržování transparentnosti a nediskriminace určeny ZZVZ. 4 (10)Ruší se článek 13 – Postup při zadávání VZMR a dále dochází k očíslování článků 13 – 14 takto: Článek 14 Archivace účetních dokladů (1) Archivace účetních dokladů je prováděna ve smyslu § 31 zákona o účetnictví, a zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, ve smyslu vyhlášky č. 191/2009 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby a platného Spisového a skartačního řádu VŠTE. Článek 15 Podpisové vzory, podpisová oprávnění (1) Podpisové vzory a podpisová oprávnění jsou předmětem samostatné vnitřní normy VŠTE. Změny jsou vyznačeny kurzívou.