DoS č. 2 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK Č. 2 KE SMĚRNICI Č. 11/2016 Datum vydání: 11. 2. 2019 Účinnost od: 11. 2. 2019 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE003320/2019 Počet stran: 4 Počet příloh: 3 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší předpis Nadřízené předpisy Směrnice č. 11/2016 Centrální nákupy a veřejné zakázky malého rozsahu na VŠTE Související předpisy Směrnice č. 1/2018 Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly Směrnice č. 8/2012 Spisový a skartační řád (v plném rozsahu) Opatření č. 6/2013 Určení příkazce a správce rozpočtu pro jednotlivé zakázky a nákladová střediska (v plném rozsahu) Opatření č. 6/2017 Používání razítek a podpisové vzory na VŠTE (v plném rozsahu) Podřízený předpis Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Bc. Lucie Bártová, v.r. Garant: Kvestor Podpis: Podpis: Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD., v.r. Formálně ověřil: Bc. Eva Plochová, v.r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. 1 Článek 1 Základní ustanovení (1) Tímto dodatkem dochází ke změně směrnice č. 11/2016 Centrální nákupy a veřejné zakázky malého rozsahu na VŠTE ze dne 1. 7. 2016 (č. j. VŠTE005422/2016). (2) Jednotlivé články se mění a doplňují takto: Článek 1 Obecná ustanovení (1) Tato směrnice upravuje nákupní proces na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále je „VŠTE“) a postup při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, které jsou zadávány mimo režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění (dále jen „zákon“). Článek 2 Sběr požadavků (1) Sběr požadavků probíhá formou zaslání řádně vyplněného formuláře pro vystavení návrhu objednávky Příloha č. 4 na nákup dodávky nebo služby v písemné podobě k rukám tajemníků jednotlivých ústavů popř. na oddělení nákupu k rukám pracovníka nákupu nebo vedoucího oddělení nákupu. (2) Bez řádně vyplněného formuláře pro vystavení návrhu objednávky nebude možné návrh objednávky vystavit. Článek 3 Určení režimu nákupu (1) Podle výše nákupní ceny vedoucí oddělení nákupu rozhodne o vyhotovení objednávky nebo kupní smlouvy, příp. jiný typ smlouvy. (2) Objednávka bude vyhotovována u zboží a služeb od hodnoty 3 000,- Kč bez DPH do hodnoty 49.999.,- Kč bez DPH. (3) Kupní smlouva, příp. smlouva o dílo bude uzavírána v rámci nákupů s hodnotou 50 000,- Kč bez DPH a vyšší. (4) Rektor může, povolit objednávku i u nákupu s hodnotou vyšší než 50 000,- Kč bez DPH. Pověřený pracovník Kanceláře rektora zveřejní objednávku prostřednictvím programu iFIS. 2 Článek 5 Objednávky (4) Objednávky pro nákup letenek může vytvářet v systému iFIS vedoucí úseku zahraničních vztahů, nebo jím pověřený pracovník a asistent kancléře. (5) Objednávky na jednotlivá nákladová střediska ústavů mohou vytvářet v systému iFIS tajemníci těchto ústavů. (7) Návrh objednávky s hodnotou vyšší než 50.000,- Kč bez DPH bude prostřednictvím kancléře předložen rektorovi k posouzení. (9) V případě, že je vybraný dodavatel veden v registru nespolehlivých plátců DPH, pracovník nákupu upozorní na tuto skutečnost příkazce a správce rozpočtu. Článek 6 Smlouvy (2) V případě, že je vybraný dodavatel uveden na seznamu nespolehlivých plátců, je nutné vybrat jiného dodavatele, nebo informaci předat vedoucí ekonomického oddě- lení. (3) Po odsouhlasení dodavatele předá pracovník nákupu návrh na vypracování kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo právníkovi. (6) V případě schválení smlouvy všemi povinnými stranami v rámci předběžné kontroly předá kancelář rektora ve spolupráci s pracovníkem nákupu smlouvu k podpisu dodavateli. Článek 7 Úvodní ustanovení (1) Veřejnou zakázkou malého rozsahu je veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota je rovna nebo nižší v případě veřejné zakázky na dodávky a služby částce 2 000 000,- Kč bez DPH nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce částce 6 000 000,Kč bez DPH. Článek 8 Předpokládaná hodnota (1) Předpokládanou hodnotou veřejné zakázky je zadavatelem předpokládaná výše úplaty za plnění veřejné zakázky vyjádřena v penězích. Stanoví se k okamžiku zahájení zadávacího řízení nebo k okamžiku zadání veřejné zakázky, pokud nebyla zadána v zadávacím řízení. (2) Předpokládaná hodnota veřejné zakázky se stanovuje jako částka bez DPH a při jejím stanovování platí pravidlo zákazu rozdělení předmětu veřejné zakázky tak, aby tím došlo k účelnému snížení hodnoty veřejné zakázky. 3 Článek 9 Povinnosti při zadávání VZMR (1) U VZMR nejsou zadavatelé povinni postupovat v režimu Zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Veřejný zadavatel je však vždy povinen postupovat v rámci zadávacího řízení transparentně, nediskriminačně a dodržovat zásadu rovného zacházení. Tyto obecné zásady musí být dodržovány a to zejména s ohledem na obecné zásady hospodářské soutěže. (3) Pokud se zadavatel rozhodne zadat veřejnou zakázku dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, například postupem platným pro podlimitní veřejné zakázky, musí tímto způsobem postupovat i nadále po celé výběrové řízení dle platného ZZVZ a tímto se bezpodmínečně řídit. Článek 10 Kategorie VZMR v rámci interní směrnice (1) VZMR jsou rozděleny do několika kategorií dle předpokládané hodnoty veřejné zakázky (předpokládaná cena veřejné zakázky v Kč bez DPH). Pro dodávky a služby jsou tyto kategorie stanoveny následovně: a) Kat. 1 – Předpokládaná hodnota 1 Kč – 2999 Kč; b) Kat. 2 – Předpokládaná hodnota 3000 Kč – 49 999 Kč; c) Kat. 3 – Předpokládaná hodnota 50 000 Kč – 499 999 Kč; d) Kat. 4 – Předpokládaná hodnota 500 000 Kč – 2 000 000 Kč (2) VZMR jsou rozděleny do několika kategorií dle předpokládané hodnoty veřejné zakázky (předpokládaná cena veřejné zakázky v Kč bez DPH). Pro stavební práce jsou tyto kategorie stanoveny následovně: a) Kat. 1 – Předpokládaná hodnota 1 Kč – 2999 Kč; b) Kat. 2 – Předpokládaná hodnota 3000 Kč – 49 999 Kč; c) Kat. 3 – Předpokládaná hodnota 50 000 Kč – 499 999 Kč; d) Kat. 4 – Předpokládaná hodnota 500 000 Kč – 6 000 000 Kč (3) Dodávky a služby s předpokládanou hodnotou 2 000 001 Kč a více jsou zadávány podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (4) Stavební práce s předpokládanou hodnotou 6 000 001 Kč a více jsou zadávány podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Článek 11 Kontrola a dodržování transparentnosti a nediskriminace (1) Veškeré dokumenty týkající se VZMR a centrálních nákupů budou uchovávány v příruční spisovně vedoucího oddělení nákupu nebo pracovníka nákupu po dobu 2 let. (2) Po 2 letech budou dokumenty předány do centrální spisovny. (4) Dokumenty uvedené v Článku 11 odst. (3) jsou závazné pro VZMR v kategoriích 3 a 4 uvedených v čl. 10 této směrnice. (5) Pro kategorii 1 a 2 nejsou doklady uvedené v Článku 11 odst. (3) povinné. 4 (6) Pro kategorii 3 nejsou doklady uvedené v Článku 11 odst. (3) povinné v případě postupu, kdy zadavatel přímo hodnotí nabídky zaslané dodavateli jako odpověď na poptávku. (7) Při použití postupu zadávacího řízení pro podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky dle zákona č. 134/2016 Sb., tj. zjednodušené podlimitní řízení, otevřené řízení, užší řízení, jednací řízení s/bez uveřejnění, řízení se soutěžním dialogem, řízení o inovačním partnerství, koncesní řízení, řízení pro zadávání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu, jsou potřebné dokumenty pro dodržování transparentnosti a ne-diskriminace určeny ZZVZ. Článek 12 Zadávání VZMR v rámci projektů spadajících pod operační programy a evropské dotační fondy Článek 13 Postup při zadávání VZMR (1) Vedoucí oddělení nákupu nebo pracovník nákupu v první řadě musí určit kategorii, podle které se bude následně zadávací řízení řídit. Jednotlivé kategorie jsou specifikované v článku 10 této směrnice nazvaném Kategorie VZMR v rámci interní směrnice. (2) Další postup zadávání podle tohoto článku 13 je povinný pro všechny kategorie podle článku 10, vyjma kategorie 1 (článek 10, odst. 1 písm. a) a odst. 2 písm. a)). (6) Pro kategorie 3 a 4 je nutné po obdržení nabídek vyhotovit stručnou zprávu o posouzení nabídek. Tato zpráva by měla obsahovat minimálně následující údaje: a) údaje o zadavateli; b) údaje o oslovených dodavatelích a jejich počtu; c) údaje o doručených nabídkách; d) vyhodnocení došlých nabídek vč. hodnotícího kritéria; e) doporučení pro pověřenou osobu zadavatele. (8) Dle článku 5 této směrnice bude vybranému uchazeči následně zaslána objednávka, případně s ním bude podepsána smlouva, postupem dle směrnice o oběhu účetních dokladů a pravidlech finanční kontroly. (3) Vzniká nová Příloha č. 4 –Formulář pro vystavení návrhu objednávky. (4) Dochází ke změně příloh 1, 2. Přílohy: Příloha č. 1 - Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na dodávky a služby Příloha č. 2 - Zadávání veřejných zakázek malého rozsahu na stavební práce Příloha č. 4 – Formulář pro vystavení návrhu objednávky