OR č. 18/2015 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích ÚPLNÉ ZNENÍ OPATŘENÍ REKTORA č. 18/2015 JEDNACÍ ŘÁD AKADEMICKÉ RADY ÚSTAVU PODNIKOVÉ STRATEGIE Datum vydání: 30. 6. 2015 Účinnost od: 6. 12. 2021 Účinnost do: odvolání Dodatek č. 1 ze dne: 14. 10. 2015 Účinnost od: 14. 10. 2015 Účinnost do: odvolání Dodatek č. 2 ze dne: 6. 12. 2021 Účinnost od: 6. 12. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE004909/2015 Počet stran: 2 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy: Ruší normu Nadřízená norma Směrnice č. 7/2015 Statut Ústavu podnikové strategie Související normy Opatření rektora č. 17/2015 Jednací řád Akademické rady Ústavu technicko- technologického Opatření rektora č. 19/2015 Jednací řád Akademické rady Ústavu znalectví a oceňování Podřízená norma Rozdělovník Akademičtí pracovníci VŠTE Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 ÚPLNÉ ZNĚNÍ SMĚRNICE č. 18/2015 JEDNACÍ ŘÁD AKADEMICKÉ RADY ÚSTAVU PODNIKOVÉ STRATEGIE VE ZNĚNÍ DODATKU 1 A 2 Článek 1 Akademická rada (1) Akademická rada posuzuje a hodnotí rozvoj ústavu, vědecko-výzkumnou činnost a úroveň spolupráce s dalšími orgány školy. Článek 2 Složení akademické rady (1) Funkční období člena akademické rady je nejvýše čtyřleté, ukončení členství je odvoláním nebo písemnou rezignací. (2) Složení akademické rady ústavu je tvořeno minimálně z 1/3 členů z jiných akademických nebo vědecko-výzkumných institucí a odborníků z praxe. (3) Předsedou akademické rady je ředitel ústavu. Článek 3 Zasedání akademické rady (1) Zasedání akademické rady svolává vždy ředitel ústavu nejméně 1x za rok. (2) Zasedání akademické se svolává také v případě, že o to požádá nadpoloviční většina členů rady a to alespoň 30 dní před začátkem jednání. (3) Zasedání se svolává elektronicky 14 dní před zahájením jednání. (4) Členové akademické rady obdrží relevantní podklady k jednání alespoň 14 dní před začátkem plánovaného zasedání. (5) Zasedání řídí předseda nebo místopředseda. (6) Návrhy k projednání mohou předkládat všichni členové akademické rady předsedovi a to nejméně 30 dnů před zahájením zasedání. (7) Zasedání akademické rady se účastní tajemník ústavu, který zajišťuje administrativně a organizačně zasedání. (8) Tajemník ústavu vede seznam členů akademické rady a vyhotovuje zápis ze zasedá- ní. (9) Zápis ze zasedání je schvalován předsedou nebo zástupcem akademické rady. (10)Zápisy ze zasedání akademické rady obdrží všichni členové a rektor v elektronické podobě do 7 dnů po skončení zasedání. (11)Zasedání akademické rady nejsou přístupná veřejnosti, o účasti případných hostů na zasedání rozhoduje ředitel ústavu. 2 Článek 4 Usnášení akademické rady (1) Akademická rada je usnášení schopná, pokud je na zasedání přítomna nadpoloviční většina členů. (2) Ke schválení předloženého návrhu dochází, pokud pro něj hlasuje nadpoloviční většina členů, kteří jsou přítomni na zasedání. (3) V případě rovného počtu získaných hlasů rozhoduje o výsledků hlas předsedajícího. (4) Hlasování akademické rady je veřejné, pokud nadpoloviční většina přítomných členů neprojeví zájem o neveřejné hlasování. (5) V případě neveřejného (tajného) hlasování se na příslušný hlasovací lístek zaškrtne souhlas či nesouhlas s projednávaným návrhem. V případě neoznačení hlasovacího lístku se považuje tento akt za zadržení se hlasování. (6) V případě potřeby rychlého stanoviska akademické rady je možné využít hlasování „per rollam“. Stanovisko je v tomto případě zasláno tajemníkovi ústavu, který po ukončení hlasování seznámí členy akademické rady s výsledkem hlasování a provede o tomto hlasování písemný zápis. (7) Zápisy ze zasedání a hlasování se archivují u tajemníka ústavu. Článek 5 Závěrečné ustanovení (1) Tento jednací řád nabývá účinnosti dnem schválení akademickou radou. (2) Případné změny jednacího řádu jsou možné pouze po předchozím schválení akademickou radou. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. Prorektor – statutární zástupce rektora