UZ OR 14/2014 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích ÚPLNÉ ZNĚNÍ OPATŘENÍ REKTORA č. 14/2014 K REALIZACI VNITROOBJEDNÁVEK Z MENZY VŠTE Datum vydání: 10. 12. 2014 Účinnost od: 30. 1. 2023 Účinnost do: odvolání Dodatek č. 1 ze dne: 30. 6. 2017 Účinnost od: 1. 7. 2017 Účinnost do: odvolání Dodatek č. 2 ze dne: 10. 6. 2019 Účinnost od: 10. 6. 2019 Účinnost do: odvolání Dodatek č. 3 ze dne: 30. 1. 2023 Účinnost od: 30. 1. 2023 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE007474/2014 Počet stran: 2 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy: Roční Ruší normu: Nadřízené normy: Směrnice č. 1/2018 Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly (článek 12) Související norma: Opatření č. 14/2018 Řád hospodaření se zbožím a surovinami na pracovišti Menza, Kantýna a v souvisejících prostorách Podřízená norma: Rozdělovník: Ekonomický úsek, Menza, vedoucí útvarů hospodařící s vlastním rozpočtem Formálně ověřil: Pověřena vedením Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Ing. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 ÚPLNÉ ZNĚNÍ OPATŘENÍ REKTORA č. 14/2014 K REALIZACI VNITROOBJEDNÁVEK Z MENZY VŠTE A VE ZNĚNÍ DODATKU 1, 2 A 3 Článek 1 Obecná ustanovení (1) Toto opatření rektora stanovuje postup při vystavování, realizaci a následném vyúčtování vnitrovýkonu pro útvary a katedry Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“). Toto opatření rektora se vztahuje na zajištění nezbytně nutného občerstvení pro útvary a katedry VŠTE a za účelem dobré reprezentace VŠTE. Článek 2 Vystavení vnitroobjednávky (1) Pro objednání a zajištění občerstvení Menzou VŠTE se využívá formulář vnitroobjednávky, který je součástí směrnice „Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly“. (2) Vnitroobjednávka je chápána jako dokument, který popisuje a upřesňuje požadované služby útvarů VŠTE od Menzy VŠTE. Na základě tohoto dokumentu bude vedoucí Menzy konat potřebné kroky pro zajištění požadavku útvaru. (3) V případě, že zadavatel vnitroobjednávky neuvede přesnou specifikaci požadovaného, nebude brán zřetel na jeho případné výtky. Vnitroobjednávku může vystavit: a) pověřený pracovník útvaru, b) pověřený pracovník ústavu – příkazce nebo správce. Vnitroobjednávky jsou řešeny samostatnou vnitřní normou s názvem Oběh účetních dokladů a pravidla finanční kontroly. (4) Takto vystavená a podepsaná vnitroobjednávka bude předána vedoucímu Menzy VŠTE. Vnitroobjednávku lze ústně upřesnit, aby byla naplněna přesně dle požadavků útvaru/katedry. (5) U požadavku na zajištění nákupu zboží nebo surovin musí být objednávka předána vedoucímu Menzy nejpozději dva pracovní dny před požadovaným datem dodání. V případě zajištění občerstvení musí být objednávka předána deset pracovních dnů před datem konání akce (výjimku schvaluje vedoucí menzy). (6) Stanovené doby předání požadavků vedoucímu Menzy na zajištění požadovaného mohou být zkráceny, avšak pouze se souhlasem vedoucího Menzy. Vedoucí Menzy může do dvou dnů odmítnout objednávku na zajištění občerstvení, u které není Menza VŠTE schopna zajistit odpovídající zajištění, a to buď z provozních nebo technických důvodů nebo vzhledem k náročnosti realizace. 2 Článek 3 Objednávka občerstvení (1) Na základě vystavené vnitroobjednávky, která obsahuje přesný popis a specifikaci požadavků, má vedoucí Menzy dva pracovní dny na stanovení odhadované ceny služby. (2) Pokud bude objednávka obsahovat jídlo typu polévka, hlavní jídlo atd., bude cena stanovena dle platného ceníku. (3) Po realizaci akce bude vedoucím Menzy vyžadována zpětná vazba od zadavatele. V případě, že zadavatel nebude spokojen a vznese připomínky k realizaci akce, vyhodnotí vedoucí Menzy připomínky a do pěti pracovních dnů zašle vyjádření objednateli. Článek 4 Objednávka nákupu zboží a surovin (1) Na základě vystavené objednávky, která bude obsahovat přesný popis a specifikaci požadavků, vedoucí Menzy zajistí požadované suroviny a zboží. Objednávající si zboží v Menze VŠTE vyzvedne, pokud není dohodnuto jinak. Po realizaci nákupu bude k faktuře připočtena procentní přirážka dle sazebníku: Jednorázový nákup Procentní přirážka v % do 1 500 Kč 14 od 1 501 do 2 000 Kč 10 od 2 001 do - 3 000 Kč 8 od 3 001 a více Kč 6 Článek 5 Závěrečná ustanovení (1) Toto úplné znění opatření rektora nabývá účinnosti dnem 30. 1. 2023. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. prorektor – statutární zástupce rektora