DOS č. 2 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK Č. 2 KE SMĚRNICI Č. 16/2013 PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ, VYŘIZOVÁNÍ A EVIDENCI STÍŽNOSTÍ, PODNĚTŮ A OZNÁMENÍ NA VŠTE Datum vydání: 9. 9. 2019 Účinnost od: 9. 9. 2019 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE006232/2019 Počet stran: 2 Počet příloh: 0 Periodicita kontroly aktuálnosti normy Roční Ruší předpis Nadřízené předpisy Směrnice č. 16/2013 Pravidla pro podávání, vyřizování a evidenci stížností, podnětů a oznámení na VŠTE Související předpisy Podřízený předpis Rozdělovník Kancelář rektora, Akademická obec VŠTE, občan Vypracoval: Mgr. Alena Hejná, v. r. Garant: Kancléř Podpis: Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, v. r. Formálně ověřil: Bc. Eva Plochová, v. r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v. r. 1 Článek 1 Obecná ustanovení (1) Tímto dodatkem dochází ke změně Směrnice č. 16/2013 Pravidla pro podávání, vyřizování a evidenci stížností, podnětů a oznámení na VŠTE ze dne 30. 9. 2013 (VŠTE005883/2013). (2) Dochází ke změně garanta směrnice. (3) Jednotlivé články se mění a doplňují takto: Článek 2 Obecná ustanovení (1) Tato směrnice stanovuje postup při podávání, vyřizování a evidenci stížností na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Porušení etického chování na VŠTE je zvlášť řešeno dle postupu stanoveného v Etickém kodexu, který je upraven v Opatření rektora č. 10/2014 Etický kodex zaměstnance VŠTE a dále v Opatření rektora č. 16/2017 Etický kodex studenta VŠTE v Českých Budějovicích. Článek 3 Přijímání a evidence stížností (4) Kancelář rektora provede po zaevidování stížnosti kontrolu náležitostí podání, případně posoudí, zda netrpí podání jinými vadami bránícími vyřízení stížnosti (např. nejasnost předmětu stížnosti). (7) V případě zjištění nedostatků vyzve Kancelář rektora podávajícího k jejich odstranění. Současně stanoví lhůtu. V poučení musí být uvedeno, že pokud nedostatky nebo nejasnosti nebudou ve lhůtě odstraněny, stížnost bude odložena. (10) Kancelář rektora zajistí protokolární zaevidovaní stížností (příp. po odstranění vad podání). V případě, že se stížnost vztahuje na pracovníka Kanceláře rektora, zajistí pracovník Kanceláře rektora protokolární předání zaevidované stížnosti rektorovi. Rektor může takovou stížnost sám vyhodnotit, nebo určit oprávněného zaměstnance k přípravě návrhu opatření. O výsledku šetření je stěžovatel rektorem písemně informován, pokud o to však požádal. (13) Stížnosti, podněty a oznámení, která mají charakter neshody nebo dílčího zjištění, jsou vedoucím Kanceláře rektora zaznamenávány v souladu se samostatnou vnitřní normou do Evidence neshod. (14) Proces je graficky znázorněn v příloze č. 1. Článek 4 Lhůty a postup při vyřizování stížností (1) Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení. (8) se ruší. 2 Článek 5 Archivování stížností (1) Spisy týkající se stížností jsou evidovány a zakládány v Kanceláři rektora. Změny jsou označeny kurzívou.