DOSM č. 3 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 3 KE SMĚRNICI č. 10/2013 PRACOVNÍ ŘÁD VŠTE Datum vydání: 29. 9. 2021 Účinnost od: 29. 9. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE006002/2021 Počet stran: 2 Počet příloh: 0 Informace o změnách Ruší normu Nadřízená norma Směrnice č. 10/2013 Pracovní řád VŠTE Související normy Podřízená norma Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Ředitel Ekonomického úseku Garant: Ředitel Ekonomického úseku Podpis: Ing. Jana Janíková, MBA v. r. Podpis: Ing. Jana Janíková, MBA v. r. Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 DODATEK č. 3 KE SMĚRNICI č. 10/2013 PRACOVNÍ ŘÁD VŠTE Článek 1 Obecná ustanovení 1. Tímto dodatkem dochází ke změně směrnice č. 10/2013 Pracovní řád VŠTE ze dne 20. 3. 2013 (č. j. VŠTE005398/2013). 2. V celém textu směrnice se slovo „Ekonomické oddělení“ nahrazuje slovem „Ekonomické úseku“. 3. Článek 7 odstavec 3 zrušuje. 4. Článek 8 odstavec 1 nově zní takto: „(1) V případě nedodržování práv zaměstnance a povinností vyplývajících z pracovněprávních předpisů zaměstnavatelem upozorní zaměstnanec na takové jednání prorektor – statutárního zástupce rektora. Upozornění musí být písemné a musí být podáno k rukám prorektora – statutárního zástupce rektora prostřednictvím podatelny zaměstnavatele či poštovní služby.“ 5. Článek 8 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Podané upozornění zaměstnavatel projedná s dotčenými osobami a případně se zástupcem odborové organizace. Písemné vyrozumění prorektora – statutárního zástupce rektora, zda zaměstnavatel považuje upozornění za důvodné či nikoli předá zaměstnavatel zaměstnanci prostřednictvím podatelny zaměstnavatele, či poštovní služby, nejpozději do 14 dnů od podání upozornění.“ 6. Článek 8 odstavec 6 nově zní takto: „(6) Nesouhlasí-li zaměstnanec s tím, jak prorektor – statutární zástupce rektora vyřešil podané upozornění na nedodržování práv zaměstnance a povinností vyplývajících z pracovněprávních předpisů zaměstnavatelem, má možnost požádat rektora o přezkoumání písemného vyrozumění prorektora – statutárního zástupce rektora. Rektor ve věci rozhodne ve lhůtě 14 dní od podání žádosti o přezkoumání. Jeho rozhodnutí bude doručeno prorektorovi – statutárnímu zástupci rektora a zaměstnanci, přičemž zaměstnanci bude doručeno prostřednictvím podatelny zaměstnavatele či poštovní služby, prorektor – statutární zástupce rektora bude doručeno osobně. Jestliže rektor rozhodne jinak, nežli prorektor – statutární zástupce rektora v písemném vyrozumění, tedy uzná žádost o přezkoumání za důvodnou, uvede ve svém rozhodnutí i jaká mají být přijata opatření k nápravě. Následné provedení takto rektorem určených opatření zajistí prorektor – statutární zástupce rektora.“ 7. Článek 8 odstavec 7 se zrušuje. 8. Článek 9 odstavec 17 nově zní takto: „(17) Rozvrh pracovní doby je přímým nadřízeným vyhotoven písemně a zaměstnanec je s ním prokazatelně nejméně 14 dní před jeho platností přímým nadřízeným seznámen, jestliže se přímý nadřízený nedohodne se zaměstnancem na jiné době seznámení. Rozvrh je předán na Ekonomický úsek mzdové účetní nejpozději 3 pracovní dny před jeho účinností. 2 Vzor rozvrhu pracovní doby je k dispozici na: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/ekonomicky_usek/form/2056944/2175689/“ 9. Článek 9 odstavec 18 se zrušuje. 10. Dosavadní odstavce 19–21 se označují jako odstavce 18–20. 11. Článek 9 odstavec 20 se zrušuje. 12. Článek 9d) odstavec 7 nově zní takto: „(9) Jestliže je zaměstnanec nepřítomen pro dočasnou pracovní neschopnost (dále „DPN“) či ošetřování člena rodiny, je povinen oznámit v co nejkratší době tuto skutečnost přímému nadřízenému telefonicky či elektronicky a následně doložit potvrzením. Rozhodnutí o vzniku DPN či Rozhodnutí o potřebě ošetřování (dále jen „RPO“) je zaměstnanec povinen doložit přímému nadřízenému nejpozději následující pracovní den po skončení této překážky v práci, v případě, že překážka v práci pokračuje do dalšího měsíce, nejpozději k prvnímu dni tohoto dalšího měsíce. V takové situaci (trvání DPN či RPO z jednoho měsíce na druhý) zaměstnanec v téže lhůtě předloží potvrzení o trvání DPN či RPO. Rozhodnutí o vzniku DPN či RPO je přímý nadřízený povinen opatřit údajem o tom, kdy zaměstnanec naposledy pracoval či kdy opět nastoupil do práce a neprodleně tyto doklady spolu s potvrzeními o trvání nemoci či ošetřování předat na Ekonomický úsek. V případě, že zaměstnanec DPN nebo RPO nejpozději v uvedených termínech nedoloží potvrzením, bude nepřítomnost zaměstnance v práci posuzována jako neomluvená. Jestliže pracovní neschopnost trvá déle jak 21 kalendářních dní, předloží zaměstnanec na Ekonomický úsek potvrzení o trvání DPN k 21. dni nemoci a IV. díl rozhodnutí o pracovní neschopnosti (žádost o nemocenské).“ 13. Článek 9f) odstavec 4 nově zní takto: „(4) Zaměstnanec může čerpat dovolenou jen v případě schváleného plánu dovolené v systému Vema. Před nástupem dovolené zaměstnanec požádá svého nadřízeného o schválení dovolené prostřednictvím elektronické žádanky o dovolenou v systému Vema. V případě, že z vážných rodinných nebo osobních důvodů potřebuje zaměstnanec čerpat dovolenou, která nebyla předem schválena, musí požádat svého nadřízeného o možnost čerpání dovolené alespoň telefonicky, a to nejpozději do 12.00 hodin prvního dne čerpání dovolené.“ 14. Článek 9f) odstavec 6 se zrušuje. 15. Přílohy 1–7 se zrušují. Článek 2 Závěrečná ustanovení 1. Tento dodatek nabývá účinnosti dnem 29. 9. 2021. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. v. r. rektor