Směrnice č. 26/2012 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích Datum vydání: 7. 12. 2012 Účinnost od: 7. 12. 2012 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE006391/2012 Počet stran: 3 Počet příloh: 1 Informace o změnách Ruší předpis Nadřízené předpisy Statut VŠTE Související předpisy Podřízený předpis - Rozdělovník Rektor, prorektoři, vedoucí CCV, ředitel Projektového a inovačního centra VŠTE, s. r. o., vedoucí oddělení pro VVTČ, vedoucí kanceláře rektora Vypracoval: Bc. Tomáš Bílek, v.r. Garant: Prorektor pro praxi a vnější vztahy Podpis: Podpis: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D., v.r. Formálně ověřil: Bc. Tomáš Bílek, v.r. Schválil: Rektor Podpis: Podpis: Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., v.r. 1 Článek 1 Úvodní ustanovení (1) Tento Statut Profesní rady Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích (dále jen „VŠTE“) vychází ze Statutu VŠTE. (2) Členství v Profesní radě VŠTE (dále jen „Profesní rada“) je čestnou funkcí. Členy Profesní rady jsou významní představitelé oborů, v nichž VŠTE uskutečňuje vzdělávací, výzkumnou, vývojovou nebo další tvůrčí činnost. V Profesní radě budou za VŠTE prorektor pro praxi a vnější vztahy jako předseda Profesní rady (dále jen „předseda“), vedoucí oddělení pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost jako místopředseda Profesní rady (dále jen „místopředseda“), vedoucí Centra celoživotního vzdělávání a ředitel Projektového a inovačního centra VŠTE, s. r. o., které je dceřinou společností VŠTE. (3) Členy Profesní rady navrhuje předseda. Rektor VŠTE (dále jen „rektor“) tento návrh schválí nebo zamítne. (4) Členové Profesní rady mají právo zúčastnit se jejího zasedání a aktivně se na něm podílet. Článek 2 Působnost profesní rady (1) Profesní rada: a) vyjadřuje se k výukám praktických předmětů (Příloha č. 1), b) řeší spolupráci školy s podniky v regionu, c) vyjadřuje se k otázkám, které jí předloží rektor, d) navrhuje témata pro spolupráci školy s praxí, e) zprostředkovává odezvu praxe na výuku, f) podílí se na koordinaci tvůrčí činnosti. Článek 3 Zasedání Profesní rady (1) Zasedání Profesní rady svolává předseda. (2) Zasedání řídí předseda, v případě jeho nepřítomnosti řídí zasedání místopředseda. (3) Zasedání Profesní rady jsou neveřejná, kde stálým hostem s právem vystoupit je rektor. Na pozvání předsedy se zasedání Profesní rady mohou zúčastnit další osoby. Přizvané osoby mají poradní hlas. (4) Profesní rada zasedá podle potřeby, minimálně však dvakrát ročně. (5) Profesní rada zasedá dále, požádá-li o to písemně alespoň jedna třetina členů Profesní rady nebo na požádání rektora. Zasedání v tomto případě svolá předseda nejpozději do jednoho měsíce od obdržení této žádosti. 2 (6) S výjimkou naléhavých případů se zasedání Profesní rady svolává písemně nejméně 14 dní před termínem konání zasedání. V pozvánce na zasedání Profesní rady je uveden program jednání a jsou přiloženy podkladové materiály k jednání. (7) Každý člen Profesní rady má právo předem písemně, v odůvodněných případech nejpozději při zahájení zasedání ústně, požádat o rozšíření programu jednání. Článek 3 Jednání a usnášení Profesní rady (1) Program jednání navrhuje předseda nebo místopředseda. (2) Profesní rada je usnášeníschopná a jednání může být zahájeno tehdy, pokud je přítomna alespoň nadpoloviční většina všech členů. Není-li Profesní rada usnášeníschopná, určí předseda nebo v jeho nepřítomnosti místopředseda se souhlasem přítomných členů nový termín zasedání. (3) Rozhodnutí přijímá Profesní rada formou usnesení. Usnesení lze přijmout: a) konsensem v případě, že nikdo z členů při jednání nevysloví námitky, b) hlasováním. (4) Hlasování Profesní rady může být: a) veřejné (zdvihnutím ruky), b) v případě naléhavé potřeby lze o návrzích hlasovat též korespondenčně nebo prostřednictvím elektronické pošty. (5) Hlasování Profesní rady je zpravidla veřejné. (6) V případě naléhavé potřeby, může Profesní rada hlasovat korespondenčně nebo prostřednictvím elektronické pošty. V tom případě předseda nebo jím pověřený člen Profesní rady zašle všem členům návrh usnesení v dané věci včetně příslušných podkladů a sdělí lhůtu pro odpověď. Tato lhůta musí být minimálně jednotýdenní. Hlasování probíhá tak, že jednotliví členové zašlou ve stanovené lhůtě předsedovi nebo místopředsedovi odpověď ve formě „souhlasím“ nebo „nesouhlasím“ nebo „zdržuji se hlasování“. V případě, že se člen Profesní rady nevyjádří v daném termínu, bude se považovat, že s navrhovaným usnesením souhlasí. (7) K přijetí usnesení Profesní rady je potřeba souhlasu nejméně nadpoloviční většiny hlasů všech členů Profesní rady. (8) Výsledky hlasování Profesní rady oznamuje předseda přímo na zasedání. V případě naléhavé potřeby, jsou výsledky oznámeny členům korespondenčně nebo elektronickou poštou a zároveň na nejbližším zasedání Profesní rady. Článek 4 Zápis ze zasedání Profesní rady (1) Ze zasedání Profesní rady se pořizuje zápis, který obsahuje program jednání, průběh, závěry jednání a výsledky hlasování. K zápisu ze zasedání se přikládá prezenční listina. Zápis provádí tajemník Profesní rady, kterého pověří prorektor pro praxi a vnější vztahy. 3 (2) Zápis z každého zasedání Profesní rady rozešle Útvar prorektora pro praxi a vnější vztahy rektorovi, všem prorektorům VŠTE a všem členům a hostům rady nejpozději do čtrnácti dnů od termínu zasedání. Připomínky k zápisu mohou členové Profesní rady uplatnit nejpozději do jednoho týdne po obdržení zápisu. Připomínky k zápisu jsou projednávány vždy na nejbližším zasedání Profesní rady. Článek 5 Společná ustanovení (1) Doba trvání mandátu členů Profesní rady je stanovena na čtyři roky. Předseda má právo v odůvodněných případech člena Profesní rady odvolat. Účast funkcionářů uvedených v článku 1 odst. 2 je spojena s účinkováním v jejich funkcích. (2) Každý člen Profesní rady může požádat předsedu o ukončení svého členství. V takovém případě má předseda právo bez dalšího řízení členství ukončit. Ukončení členství některého z členů Profesní rady oznámí předseda ostatním členům Profesní rady nejdéle do čtrnácti dnů od ukončení členství. Přílohy: Příloha č. 1 – Seznam praktických předmětů