DO č. 1 Vnitřní norma Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích DODATEK č. 1 KE SMĚRNICE č. 18/2012 INVENTARIZACE A JEJÍ PROVEDENÍ Datum vydání: 1. 9. 2021 Účinnost od: 1. 9. 2021 Účinnost do: odvolání Číslo jednací: VŠTE005383/2021 Počet stran: 8 Počet příloh: 0 Informace o změnách Ruší normu Nadřízená norma Směrnice č. 18/2012 Inventarizace a její provedení Související normy Podřízená norma Rozdělovník Zaměstnanci VŠTE Vypracoval: Ředitel Ekonomického úseku Garant: Ředitel Ekonomického úseku Ing. Jana Janíková, MBA v. r. Ing. Jana Janíková, MBA v. r. Formálně ověřil: Referent Právního oddělení Schválil: Prorektor – statutární zástupce rektora Podpis: Bc. Denisa Plecitá v. r. Podpis: Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. v. r. 1 DODATEK č. 1 KE SMĚRNICI č. 18/2012 INVENTARIZACE A JEJÍ PROVEDENÍ Článek 1 Obecná ustanovení 1. Tímto dodatkem dochází ke změně Směrnice č. 18/2012 Inventarizace a její provedení ze dne 23. 5. 2012 (č. j. VŠTE004180/2012). 2. Článek 2 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Příkaz k provedení inventarizace: K provedení řádné inventarizace veškerého majetku a zásob schvaluje rektor VŠTE příkaz, kterým se zřizuje Ústřední inventarizační komise a dílčí inventarizační komise. Příkaz k provedení inventury připravuje ředitel Ekonomického úseku. Inventura se provádí k 31. 12. každého roku. Příkaz k provedení inventury je Přílohou č. 1 této směrnice.“ 3. Článek 2 odstavec 3f) nově zní takto: „f) Dílčí inventarizační komise č. 5 (dále jen „DIK č. 5“), která provede inventuru zásob materiálu a zboží v menze, zásob materiálu v podatelně a zboží v knihovně a reklamních předmětů určených k prodeji zaúčtovaných na účtech: 112 – Materiál na skladě 132 – Zboží“ 4. Článek 3 odstavec 1 nově zní takto: „(1) Zásoby zboží a materiálu – menza Inventura se provádí každý měsíc s výjimkou července. V tomto období je z důvodů prázdnin omezen v menze provoz. Měsíční inventuru provádí zaměstnanci menzy, pod vedením vedoucí menzy. Doklady o provedení inventury jsou předávány na Ekonomický úsek k zaúčtování.“ 5. Článek 3 odstavec 2 nově zní takto: „(2) Zásoby materiálu – kancelářské potřeby, zásoby zboží – knihovna, zásoby reklamních předmětů určených k prodeji.“ 6. Článek 3 odstavec 3 nově zní takto: „(3) Pokladní hotovost a ceniny Inventura se provádí k poslednímu dni každého čtvrtletí. 2 Inventuru provádí pracovníci Ekonomického úseku bez předchozího vyhlášení rektorem. Za provedení periodické inventury odpovídá vedoucí daného pracoviště. V průběhu roku je možno provést jednu namátkovou inventuru bez předchozího vyhlášení na základě rozhodnutí ředitele Ekonomického úseku.“ 7. Článek 5 odstavec 6 nově zní takto: „(6) Návrhy na vyřazení včetně návrhů na likvidaci inventarizovaného majetku předloží spolu s inventurními soupisy předsedové DIK do 31. 1. likvidační komisi, která je po prověření a odsouhlasení předá k provedení vyřazení nebo případné likvidaci. Zjištěná manka u zásob kancelářských potřeb, zásob zboží v knihovně, zásob reklamních předmětů určených k prodeji, zásob zboží v menze a manka nad normu spotřeby u materiálu menzy jsou účtována jako pohledávka za zaměstnanci (dle uzavřené dohody o hmotné odpovědnosti) a předepsána odpovědným pracovníkům k náhradě.“ 8. Přílohy 1, 2 a 3 nově zní takto: VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ekonomický úsek VŠTE Tel.: +420 387 842 148 IČO: 75081431 Okružní 517/10 Mob.: +420 778 714 683 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice janikova@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz SM18/2012-1.1 Příloha č. 1 „Příkaz k provedení inventury majetku a závazků VŠTE za rok ….. Tento předpis ukládá provedení inventarizace majetku a závazků VŠTE ve smyslu § 29 – 30 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví v platném znění a v souladu s organizační Směrnicí č. 18/2012 Inventarizace a její provedení ukládám povést k 31. 12. …… inventuru následujícího majetku a závazků VŠTE: Dlouhodobého hmotného majetku, jiného hmotného majetku (insignie apod.), drobného hmotného majetku, nehmotného majetku (software), cenin, pokladní hotovosti, materiálu ve skladu (kancelářské potřeby apod.), zboží ve skladu, pokladní hotovosti, peněžních prostředků na bankovních účtech, pohledávek a závazků Ústřední inventarizační komise: Předseda: …………………………… Členové: …………………………… …………………………… Komise zajišťuje organizaci, řízení inventarizace a do 31. 1. …… předloží závěrečnou zprávu o periodické inventarizaci hospodářských prostředků VŠTE za rok …. Likvidační inventarizační komise: Předseda: …………………………. Členové: …………………………. …………………………. Soustřeďuje návrhy od jednotlivých předsedů DIK na vyřazení majetku. Po jejich prověření a odsouhlasení předá návrh k provedení vyřazení nebo případné likvidaci. Zápis o vyřazení přikládá k závěrečné zprávě o inventarizaci. VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ekonomický úsek VŠTE Tel.: +420 387 842 148 IČO: 75081431 Okružní 517/10 Mob.: +420 778 714 683 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice janikova@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz SM18/2012-1.1 Dílčí inventarizační komise č. l Předseda: …………………………….. Členové: …………………………….. …………………………….. …………………………….. ……………………………… DIK č. l provede inventarizaci dlouhodobého hmotného majetku a drobného hmotného majetku. Všichni zaměstnanci se svěřeným majetkem provedou inventarizaci svěřených předmětů s DIK č. 1 Dílčí inventarizační komise č. 2 Předseda: ………………………….. Členové: ………………………….. ………………………….. DIK č. 2 provede inventarizaci pokladní hotovosti, stravenek, poukázek a ostatních cenin. Dílčí inventarizační komise č. 3 Předseda: ……………………….. Členové: ……………………….. ……………………….. DIK č. 3 provede inventarizaci odborné literatury v knihovně. Dílčí inventarizační komise č. 4 Předseda: ……………………………. Členové: ……………………………. ……………………………. DIK č. 4 provede inventarizaci dlouhodobého nehmotného majetku, zůstatků bankovních účtů, peněz na cestě, pozemků a účtů pohledávek a závazků účtové třídy 3 VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ekonomický úsek VŠTE Tel.: +420 387 842 148 IČO: 75081431 Okružní 517/10 Mob.: +420 778 714 683 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice janikova@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz SM18/2012-1.1 Dílčí inventarizační komise č. 5 Předseda: ……………………………. Členové: ……………………………. ……………………………. DIK č. 5 provede inventarizaci zásob materiálu a zboží v menze, zásob materiálu v podatelně a zásob reklamních předmětů určených k prodeji. Jednotlivé dílčí inventarizační komise vyhotoví zprávu o provedení inventarizace, soupisy zjištěných inventarizačních rozdílů a předají výsledky ústřední inventarizační komisi nejpozději do 20. 1. ….. Platnost od 1. 11. ……. do 31. 1. …… Účinnost od 1. 11. ..…. do 31. 1. …… Zpracoval: ………………………………. Dne: ředitel Ekonomického úseku VŠTE Schválil: ………………………………… Dne: rektor VŠTE“ VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ekonomický úsek VŠTE Tel.: +420 387 842 148 IČO: 75081431 Okružní 517/10 Mob.: +420 778 714 683 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice janikova@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz SM18/2012-2.1 Příloha č. 2 „Soupis dokladové inventury DIK č. 4 k 31. 12. …… Syntetický účet – číslo analytického účtu: název účtu: koncový stav: Stav na syntetickém účtu celkem činí …………..Kč, což souhlasí se stavem uvedeným v Rozvaze k 31. 12. ……. sestavené dle vyhlášky č. 504/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů s účinností pro účetní jednotky účtující podle osnovy pro nevýdělečné organizace. Počet příloh: ………… Inventarizační komise DIK č. 4 Předseda: …………………………….. Členové: …………………………….. …………………………….. Dne: ……………………..“ VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ekonomický úsek VŠTE Tel.: +420 387 842 148 IČO: 75081431 Okružní 517/10 Mob.: +420 778 714 683 DIČ: CZ75081431 370 01 České Budějovice janikova@mail.vstecb.cz www.VSTECB.cz SM18/2012-3.1 Příloha č. 3 „Zápis DIK č. ……… o provedení řádné inventarizace VŠTE ČB k ………… Na základě Směrnice č. 18/2012 Inventarizace a její provedení a příkazu rektora byla provedena řádná fyzická / dokladová inventura majetku a závazků vedených na těchto účtech: Syntetický účet Analytický účet Název Stav účetní Stav fyzický Rozdíl Inventarizace byla zahájena dne ….............. a ukončena dne ….............. Závěr: Popsat zjištěné nedostatky a závady, včetně zdůvodnění inventarizačních rozdílů a návrhu na jejich řešení. Počet stran příloh: ……… DIK č.: ……… Předseda: ……………………………………. Členové: ……………………………………. ……………………………………. ……………………………………. V Českých Budějovicích dne ………………………….“ 8 Článek 2 Závěrečná ustanovení (1) Tento dodatek nabývá účinnosti dnem 1. 9. 2021. Ing. Vojtěch Stehel, MBA, PhD. v. r. rektor