Zpráva o plnění stanovených cílů institucionálního plánu za rok 2019 a 2020 Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích V souladu s Vyhlášením Institucionálního programu pro veřejné vysoké školy pro roky 2019 – 2020, Č. j.: MSMT-11452/2018-4, vyhlášeného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, konkrétně bodem 7 Vyhodnocení institucionálních plánů, předkládá Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích průběžnou zprávu o plnění stanovených cílů. Projednáno správní radou dne: bude doplněno Obsah 1. Vyhodnocení institucionálního plánu Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích v letech 2019 – 2020..................................................................................................... 3 2. Plnění a vyhodnocení jednotlivých oblastí Institucionálního plánu Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích v letech 2019 – 2020................................................................ 4 2.1. Serverové řešení......................................................................................................................... 4 2.1.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE............................................... 4 2.2. Centrum odborné přípravy VŠTE................................................................................................ 5 2.2.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE............................................... 5 2.3. Přístavba druhého patra budov A a B ........................................................................................ 7 2.3.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE............................................... 7 2.4. Laboratoře logistiky.................................................................................................................... 9 2.4.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE............................................... 9 2.5. Kariérní centrum VŠTE.............................................................................................................. 10 2.5.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE............................................. 10 2.6. Interní grantová soutěž 2019/2020.......................................................................................... 14 2.6.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE............................................. 14 3. Čerpání rozpočtu IP 2019-2020................................................................................................ 18 4. Závěr......................................................................................................................................... 19 5. Seznam tabulek ........................................................................................................................ 20 6. Seznam obrázků ....................................................................................................................... 20 1. Vyhodnocení institucionálního plánu Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích v letech 2019 – 2020 Realizace Institucionálního plánu Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích 2019-2020 (dále jen „IP), navazovala na cíle Dlouhodobého záměru VŠTE 2016 – 2020 zejména v oblasti vzdělávání, výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti, ale i otevřenosti v rámci evropského a světového prostoru, třetí role a společenské odpovědnosti. Institucionální plán byl realizován v souladu předloženým projektovým záměrem a Dlouhodobým záměrem Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, respektive jeho aktualizací. VŠTE se v průběhu realizace IP zabývala těmito oblastmi:  modernizace serverového řešení jako technické zázemí pro správu tenkých klientů,  dovybavení Centra odborné přípravy VŠTE,  zahájení nástavby druhého patra budov A a B v kampusu školy,  dovybavení laboratoře logistiky,  zřízení a zahájení provozu Kariérního centra VŠTE,  realizace Interní grantové soutěže. IP VŠTE plnil určené strategické priority, které vyplývají z Dlouhodobého záměru VŠTE. Alokace na řešení IP pro VŠTE byla pro období 2019 – 2020 stanovena na 17 515 435 Kč, z toho 11 385 033 Kč tvořili neinvestiční finanční prostředky, a 6 130 402 Kč investiční prostředky. Částka byla rozdělena napůl a v obou letech tedy využita částka 8 757 717,5 Kč. Struktura finančních prostředků na jednotlivé strategické priority je uvedena níže v tabulce č. 1. Předpokládáno Skutečně čerpáno Oblast IP 2019 - 2020 Kč % Kč % Serverové řešení 765 201,00 Kč 4,37% 660 660,00 Kč 3,77% Centrum odborné přípravy VŠTE 4 963 087,00 Kč 28,34% 5 260 197,42 Kč 30,03% Přístavba druhého patra budov A a B 3 065 201,00 Kč 17,50% 2 778 029,27 Kč 15,86% Laboratoře logistiky 840 000,00 Kč 4,80% 808 008,67 Kč 4,61% Kariérní centrum VŠTE 4 378 858,00 Kč 25,00% 4 420 301,48 Kč 25,24% IGS 2019/2020 3 503 088,00 Kč 20,00% 3 588 238,16 Kč 20,49% Celkem 17 515 435,00 Kč 17 515 435,00 Kč Tabulka 1 - Specifikace cíle 1 dle DZ VŠTE Největší podíl finančních prostředků směřoval do Centra odborné přípravy VŠTE (30,30 %), následovala podpora rozvoje Kariérního centra VŠTE (25,24 %). Interní grantové soutěži v letech 2019 2020 byl vyčleněn 3. největší objem financí (20,49 %). Další podpora směřovala na přípravu přístavby druhých pater budov A a B, rozvoje laboratoří logistiky a posílení serverového řešení. 2. Plnění a vyhodnocení jednotlivých oblastí Institucionálního plánu Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích v letech 2019 – 2020. 2.1. Serverové řešení Cílem aktivity bylo posílit IT serverovou infrastrukturu VŠTE prostřednictvím navýšení výpočetního výkonu centrálního serveru v hlavní administrativněsprávní budově D. Technické řešení podpořilo a rozšířilo možnosti zavedeného systému tenkých klientů. 2.1.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Relevantní ukazatele výkonu IP VŠTE 2019-2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 2020 Stav plnění Serverové řešení Technická specifikace pro realizaci nákupu 0 2 2 Poptávkové řízení 0 2 2 Uzavřená smlouva s dodavatelem 0 2 2 Instalace a odzkoušení funkčnosti serverových prvků 0 2 2 Tabulka 3 - Relevantní ukazatele výkonu V průběhu roku 2019 byla připravena technická specifikace, realizováno poptávkové řízení, uzavřena smlouva s dodavatelem. Výsledkem je instalovaný systém Dell PowerEdge R740 zabezpečující vyšší výkon serveru v hlavní administrativně správní budově kampusu. Finanční náročnost realizace Rozpočtové položky: Strategické priority Strategické cíle a nástroje Serverovéřešení 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko- výzkumné - Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. 2.2Kvalita, stabilita a rozvoj akademických pracovníků - Vytvořit odpovídající vědecko-výzkumnou infrastrukturu (centrální laboratoře). Tabulka 2 - Specifikace cíle 1 dle DZ VŠTE 1.2 Samostatné movité věci 660 660,00 Kč 2.2. Centrum odborné přípravy VŠTE Centrum odborné přípravy VŠTE slouží zejména pro výkon odborné praxe studentů bakalářských programů oborů Strojírenství, Technologie dopravy a přepravy a Ekonomika podniku. V rámci odborné praxe v Centru odborné přípravy je studentům umožněno získat praktické dovednosti z prostředí výrobní firmy, upevnit a aplikovat nabyté znalosti z odborných předmětů a osvojit si praktické návyky a dovednosti potřebné pro výkon zvolené profese. Realizace aktivity byla zaměřena na dvě oblasti, a to na investiční část a neinvestiční část. Investiční část byla vymezena na dovybavení Centra odborné přípravy o investiční majetek v podobě čtyřosé CNC frézy. Neinvestiční část aktivity byla vyhrazena na zřízení konstrukčně školícího centra včetně jeho materiálně technického vybavení a vytvoření dvou odborných kurzů pro studenty školy, kteří je budou moci absolvovat formou volitelných předmětů. 2.2.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje CentrumodbornépřípravyVŠTE 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. - Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách, vznikem a činností technického konsorcia či těsnou kooperací školy s firmami Jihočeského kraje. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity a kritického myšlení. 5.1 Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích Snížit nezaměstnanost absolventů pod 5 % až následně pod 3 % standardizované míry nezaměstnanosti. - Transparentní komunikace akademického prostředí s aplikační sférou ve smyslu potřeb praxe a její implementace do studijních plánů. 6.1 Provoz - Poskytování dalších služeb v rámci doplňkové činnosti, především poradenské a expertní činnosti. Tabulka 4 - Specifikace cíle 2 dle DZ VŠTE Relevantní ukazatele výkonu IP VŠTE 2019-2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 2020 Stav plnění Centrumodborné přípravyVŠTE Technická specifikace pro realizaci zadávací řízení 0 1 1 Zadávací řízení 0 1 1 Uzavřená smlouva s dodavatelem 0 1 1 Instalace a odzkoušení funkčnosti 0 1 1 Zřízené konstrukční centrum COP 0 1 1 Vytvořené volitelné předměty 0 2 2 Tabulka 5 - Relevantní ukazatele výkonu Zřízené konstrukční centrum COP V souladu s plánem došlo v roce 2019 k přípravě technické specifikace, realizaci zadávacího řízení a uzavření smlouvy s dodavatelem. Centrum odborné přípravy bylo zařízeno materiálně technickým vybavením, včetně investičního majetku v podobě čtyřosé CNC frézky. Došlo také k nezbytné instalaci a odzkoušení funkčnosti zařízení. Vytvořené volitelné předměty V průběhu realizace IP byly vytvořeny dva volitelné předměty, jejichž výuku zaštiťuje právě Konstrukční centrum. Jedná se o tyto dva předměty:  Základy obsluhy CNC strojů,  Konstrukce a vývoj. Finanční náročnost realizace Rozpočtové položky: 1.2 Samostatné movité věci (stroje, zařízení) 2 689 021,73 Kč 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 1 228 793,20 Kč 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní 1 342 382,49 Kč Celkemčerpáno finančních prostředků 5 260 197,42 Kč 2.3. Přístavba druhého patra budov A a B Cílem aktivity bylo realizovat komplexní činnosti spojené s přípravou stavby nových učebních prostor v kampusu VŠTE Okružní, a to nástavbou třetího nadzemního podlaží dvou budov. V rámci realizace IP byla vytvořena projektová dokumentace pro provádění stavby, vyřízeno stavební povolení a zahájeny přípravné stavební práce. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje Nástavbapatrabudov AaB 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko- výzkumné Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). - Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. 2.3 Vysoký standard vědecko- výzkumné infrastruktury Zabezpečit vysokou úroveň laboratorních prací jako předpoklad pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů školy. - Výrazné prostorové rozšíření či výstavba nové vědecké knihovny, včetně počítačových, skupinových studoven a potřebného zázemí (prostory pro volný čas studentů mezi výukou, kavárna). Prioritní cíl 5 Efektivní financování a kvalitní infrastruktura školy (Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti VŠTE na rok 2019) Zahájit přípravné práce pro přístavby patra budov A a B v kampusu Okružní Indikátor: Dokumentace pro provedení stavby Tabulka 6 - Specifické cíle 3 dle DZ VŠTE Relevantní ukazatel výkonu Dílčí IP VŠTE 2019 - 2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 2020 Stav plnění Nástavbapatrabudov AaB Projektová dokumentace 0 1 1 Stavební povolení 0 1 1 Projektová dokumentace pro provádění stavby 0 1 1 Realizace zadávacího řízení 0 1 1 Uzavřená smlouva s dodavatelem plnění 0 1 1 Zahájení stavebních prací 0 1 1 Tabulka 7 - Relevantní ukazatel výkonu Finanční náročnost realizace Rozpočtové položky: 1.3 Stavební úpravy 2 778 029,27 Kč 2.4. Laboratoře logistiky Dovybavení laboratoří logistiky proběhlo v roce 2019 v budově Centrálních sdružených laboratoří v kampusu Okružní. Díky realizaci projektu došlo pro potřeby výuky průmyslu 4.0 k vybavení místnosti H207 24 kusy výkonnějších PC stanic včetně nezbytných periferií. Nové PC sestavy zajišťují řádné fungování náročných SW a dostatečný výpočetní výkon. 2.4.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje Laboratořelogistiky 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). - Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. 2.3 Vysoký standard vědeckovýzkumné infrastruktury Zabezpečit vysokou úroveň laboratorních prací jako předpoklad pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů školy. - Výrazné prostorové rozšíření či výstavba nové vědecké knihovny, včetně studoven, počítačových, skupinových studoven a potřebného zázemí (prostory pro volný čas studentů mezi výukou, kavárna). Tabulka 8 - Specifické cíle 4 dle DZ VŠTE Relevantní ukazatele výkonu IP VŠTE 2019-2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 2020 Stav plnění Laboratoře logistiky Technická specifikace pro realizaci nákupu 0 1 1 Poptávkové řízení 0 1 1 Uzavřená smlouva s dodavatelem plnění 0 1 1 Instalace PC stanic včetně periferií 0 1 1 Odzkoušení funkčnosti ve výuce 0 1 1 Tabulka 9 - Relevantní ukazatele výkonu Finanční náročnost realizace Rozpočtová položka: 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 808 008,67 Kč 2.5. Kariérní centrum VŠTE Realizace aktivity byla zaměřena na vznik stabilního Kariérního centra na VŠTE, včetně nezbytného materiálně technického vybavení. Činnost centra byla zahájena v druhé polovině roku 2019 jako platforma pro studenty školy, kterým nabízí kariérní poradenství. Zároveň je centrum kontaktním místem pro potenciální uchazeče o studium na VŠTE z řad SŠ a zastřešuje platformu absolventského klubu. Kariérní a poradenské centrum se nachází v kampusu VŠTE v budově C, tedy v místě, kde je současně provozován i studentský klub. Činnost Kariérního centra VŠTE (dále jen „KC“) prohlubuje vazby studentů na jihočeské podniky a instituce, jejichž zástupci se v rámci aktivit KC podílejí na zvyšování praktických kompetencí studentů a jejich informovanosti o potřebách praxe a trhu práce. Cílem KC je snižování standardizované míry nezaměstnanosti absolventů VŠTE. V průběhu řešení IP byly vytvořeny webové stránky KC, kde jsou zveřejňovány informace o plánovaných workshopech, nabídky praxí a pracovní nabídky, které jsou průběžně aktualizovány (https://kariera.vstecb.cz/). Oblasti působení KC: - Přijímací řízení - Kariérní poradenství - Kurzy, školení workshopy - Pracovní nabídky - Nabídky praxí - Celoživotní vzdělávání - Zahraniční výjezdy/stáže 2.5.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje KariérnícentrumVŠTE 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. - Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách, vznikem a činností technického konsorcia či těsnou kooperací školy s firmami Jihočeského kraje. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Akcentovat účast vnějších aktérů na přípravě a revizi studijních plánů a zapojení odborníků z praxe do výuky. 1.3 Cílený přístup zaměřený na studenta Podporovat inkluzi ve vzdělávání. - Analýza studijní neúspěšnosti a návrh opatření na snížení studijní neúspěšnosti. - Analýza výsledků studentů prezenční a kombinované formy a jejich komparace. 3.1 Mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání, výzkumu a společenských aktivit Vytvoření příznivého prostředí pro spolupráci se zahraničními vzdělávacími a výzkumnými institucemi (stáže studentů, akademiků a zaměstnanců, společné projekty). - Prohloubení spolupráce s evropskými vysokými školami se zaměřením na praxi. 3.2 Otevřenost studijních programů pro zahraniční studenty Vytvoření prostředí, které umožní a napomůže navýšení počtu zahraničních studentů přijatých ke studiu kompletních studijních programů i v rámci výměnných programů. - Marketingové aktivity zacílené na oslovení zahraničních zájemců o studium na VŠTE. 5.1 Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích Snížit nezaměstnanost absolventů pod 5 % až následně pod 3 % standardizované míry nezaměstnanosti. - Pravidelná directmailová komunikace na zaregistrované studenty a absolventy. - Komunikace na sociálních sítích s doporučeními pro budoucí kariéru. - Kariérní poradenství studentům a absolventům. - Transparentní komunikace akademického prostředí s aplikační sférou ve smyslu potřeb praxe a její implementace do studijních plánů. Prioritní cíl 2: Diverzita a dostupnost vzdělávací činnosti (Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti VŠTE na rok 2019) Prohloubit spolupráci se zástupci podnikové praxe, inovovat profil studentů u jednotlivých oborů v souladu s požadavky pracovního trhu, především v jihočeském regionu. Indikátor: - Počet uzavřených rámcových dohod o spolupráci. - Počet studentů vykonávajících Odbornou praxi v jihočeském regionu. Tabulka 10 - Specifické cíle 5 dle DZ VŠTE Relevantní ukazatele výkonu IP VŠTE 2019-2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 2020 Stav plnění KariérnícentrumVŠTE Směrnice o činnosti centra 0 1 1 Materiálně technické vybavení centra 0 1 1 Zřízené pracovní pozice 0 3 3 Realizované akce pro studenty SŠ a VŠ 0 2 2 Navázané spolupráce s aplikační sférou 0 3 3 Navázání spolupráce se zahraničními institucemi 0 3 3 Správa klubu absolventů 0 1 1 Tabulka 11 - Relevantní ukazatele výkonu Směrnice o činnosti centra Směrnice o činnosti Kariérního centra (3/2020) byla vydána v roce 2020 a upravuje činnost a provoz KC. Směrnice je dostupná z tohoto odkazu: https://is.vstecb.cz/do/vste/uredni_deska/1905433/smernice_c_3_2020_cinnost_karierniho_cen tra_vste/ Materiálně technické vybavení centra KC bylo zařízeno nezbytným materiálně technickým vybavením pro zajištění jeho činnosti a plného provozu. Vybavení KC využívají studenti a návštěvníci v provozních hodinách KC VŠTE, které jsou uvedeny na webových stránkách školy a Kariérního centra. Obrázek 1 - Kariérní centrum Zřízené pracovní pozice Při vzniku KC byly zřízeny 3 pracovní pozice (Referent pro vztahy se středními školami, Referent pro absolventy, Referent pro zahraniční vztahy), které zajišťují chod a fungování centra. Realizované akce pro studenty SŠ a VŠ Kariérní centrum VŠTE zajišťuje pro studenty SŠ a VŠ workshopy, školení a semináře, které jsou zaměřeny především na zvýšení kompetencí studentů, např. na prezentační a komunikační dovednosti. Mimo to jsou zařazována i témata, která se zabývají požadavky zaměstnavatelů na absolventa a přípravou na pohovor. KC pořádá tyto akce pravidelně, níže jsou uvedeny vybrané akce, které byly pořádány v roce 2019/2020. Přehled vybraných akcí realizovaných v roce 2019 17. 10. 2019 Komunikační a prezentační dovednosti pro studenty a nastupující studenty 24. 10. 2019 Požadavky zaměstnavatelů na kompetence a dovednosti absolventa 7. 11. 2019 Jak si správně vybrat z nabídek trhu práce a jak na ně správně reagovat (konzultace) V březnu 2020 se činnost KC z důvodu koronavirové situace utlumila, a to z hlediska pořádání workshopů a přednášek. V této době se připravovaly a revidovaly dokumenty pro praxe s cílem zkvalitnění portfolia spolupracujících firem. Probíhala také příprava podkladů a databází pro chystané webové stránky KC. V druhé polovině roku 2020 KC pořádalo přednášky z důvodu stále neuspokojivé koronavirové situace online formou. Pořádání workshopů a přednášek probíhá nadále i v roce 2021. Přehled vybraných akcí realizovaných v roce 2020 27. 10. 2020 První kroky, jak si najít JOB snů (online) 5. 11. 2020 Jak napsat motivační dopis a životopis 10. 11. 2020 Jak si postupně budovat kariéru (online) 30. 11. 2020 Cestování s VŠTE 3. 12. 2020 Školení Excel I. 7. 12. 2020 Sebeprezentace, rétorika a řeč těla Pro střední školy byl připraven speciální program přímo v areálu VŠTE, kdy měli žáci vybraných škol možnost prohlédnout si osobně učebny a laboratoře VŠTE, vyzkoušet si některé přístroje či fungování programu virtuální reality. Navázané spolupráce s aplikační sférou a zahraničními institucemi KC vytvořilo a nadále prohlubuje sofistikovaný systém spolupráce s klíčovými zaměstnavateli v regionu a v dotčených oborech v ČR. Díky ojedinělému systému praxí v podnicích s dotací celého jednoho semestru tak vzniká prostor pro vytváření přímých vazeb mezi studenty a jejich potencionálními zaměstnavateli a k prohlubování poznatků a kompetencí studentů o potřebách praxe. Jedna z navázaných spoluprací je se společností Robert Bosch spol. s.r.o. v Českých Budějovicích, která umožňuje umisťování studentů na praxi. Zmíněná společnost zároveň využila i pozvání do Kariérního centra VŠTE, kde proběhla přednáška pro budoucí žadatele o práci, na co se k pohovoru ve firmě Bosch připravit a co vše je třeba umět, aby mohl žadatel z řad studentů VŠTE do společnosti nastoupit. Další z navázaných spoluprací je se zahraniční institucí Harbin Institute of Technology, China. Správa klubu absolventů V roce 2019 bylo v rámci činnosti KC zahájeno přihlašování do Klubu absolventů VŠTE. Během dvou let se do Klubu absolventů přihlásilo více jak 200 studentů z minulých let a oslovování absolventů pokračuje i nadále. Činnost Klubu absolventů slouží k navazování zpětné vazby, sounáležitosti a prohlubování informovanosti absolventů VŠTE a k jejich přímému zapojování do aktivit školy včetně akademické činnosti, výuky a rozvoji spolupráce stávajících studentů s podnikatelskými subjekty v regionu. Pod Klubem absolventů se vydává pravidelný Newsletter, kde se prezentují úspěchy a zkušenosti studentů VŠTE. Finanční náročnost realizace Rozpočtové položky: 1.3 Stavební úpravy 2 691,00 Kč 2.1.1 Mzdy včetně pohyblivých složek 1 057 176,29 Kč 2.1.3 Odvody SP, ZP a příspěvek do SF 324 406,1 Kč 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 1 652 327,94 Kč 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní (IT služby, instalace, montáž) 1 383 700,15 Kč Celkemčerpáno finančních prostředků: 4 420 301,48 Kč 2.6. Interní grantová soutěž 2019/2020 Interní grantová soutěž (dále jen „IGS“) je programově orientovaným nástrojem institucionální finanční podpory na VŠTE, která je zaměřena na aktuální naléhavé problematiky školy. Soutěž je vyhlašována vždy počátkem kalendářního roku formou samostatných okruhů k řešení. Řešiteli navržená témata jsou posouzena komisí grantové soutěže, podpořené projekty v průběhu daného roku řešeny a jejich výsledky jsou pak na konci roku před komisí obhajovány. Pro období 2019 – 2020 byl vyhlášen následující tematický okruh:  Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů. 2.6.1. Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje IGS2019/2020 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. - Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách, vznikem a činností technického konsorcia či těsnou kooperací školy s firmami Jihočeského kraje. 1.4 Vnitřní systém zajištění kvality pedagogického procesu Nastavit standardy vzdělávání a zajistiti jejich následnou evaluaci. - Poskytnout podporu začínajícím pedagogům a uvést je jak do pedagogického procesu, tak do tvůrčí a výzkumné činnosti. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). - Interní grantová soutěž VŠTE. Tabulka 12 - Specifické cíle 6 dle DZ VŠTE Relevantní ukazatele výkonu IP VŠTE 2019-2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 2020 Stav plnění IGS2019,2020 Výzva 0 2 2 Podané projekty 0 14 56 Podpořené projekty 0 10 49 Zapojený řešitel 0 10 49 Závěrečná zpráva projektu 0 10 47 Úspěšná obhajoba 0 10 47 Tabulka 13 - Relevantní ukazatele výkonu Interní grantová soutěž v roce 2019 V roce 2019 bylo podáno 29 projektů v daném tematickém okruhu od různých řešitelů napříč Ústavy VŠTE. 23 projektů bylo podpořeno, konkrétní projekty jsou uvedeny v tabulce níže. Realizované projekty byly vyhodnoceny formou oponentního řízení před vybranou komisí. Harmonogram soutěže roku 2019:  vyhlášení soutěže 1. 3. 2019  podávání projektů do soutěže od 5. 3. do 15. 3. 2019  zasedání komise IGS 20. 3. 2019  obhajoba projektů 21. 11. 2019 Seznam podpořených projektů 2019 Pořadí Název projektu Hlavní řešitel 1 Příprava virtuální laboratoře pro výuku studijního programu Ekonomika podniku prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 2 SW Minitab jako nástroj pro inovaci pedagogické činnosti vybraných předmětů Ing. Lukáš Polanecký 3 Využití SW pro zpracování zkouškových testů v rámci pedagogické činnosti Katedry cestovního ruchu a marketingu Ing. Petra Martíšková, Ph.D. 4 Přípravné jazykové kurzy pro budoucí studenty VŠTE Mgr. Libuše Turinská 5 Inovace předmětu Řízení inovací v kontextu internetu věcí Ing. Marek Vokoun, Ph.D. 6 Inovace předmětu Základy podnikového práva v kontextu změn na trhu práce v České republice a Evropské unii doc. PhDr. František Stellner, Ph.D. 7 Koncepce udržitelnosti v podnikové ekonomice doc. Ing. Eva Ružinská, MBA, PhD. 8 Finanční řízení MSP - analýza nových přístupů Ing. Romana Píchová, Dis., PhD. 9 Psychologicko-podnikatelské kompetence studentů VŠTE Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. 10 Podpora pedagogické práce akademických pracovníků KST v oblasti zpracování dat z laserového 3D skeneru a fotogrammetrického zaměření staveb Ing. Martin Dědič 11 Podpora výuky předmětu izolační materiály (IZM) Ing. Jan Plachý, Ph.D. 12 Podpora výuky předmětu izolační materiály (POS3) Ing. Jan Plachý, Ph.D. 13 EEG BF laboratoř VŠTE - Trénink špičkových výkonů RNDr. Ivo Opršal, Ph.D. 14 Inovace studijních materiálů pro výuku fyziky v navazujícím studiu RNDr. Ivo Opršal, Ph.D. 15 Implementace moderních prvků umělé inteligence používaných v dopravním inženýrství do výuky dopravně zaměřených předmětů na VŠTE Ing. Ladislav Bartuška 16 Rozšíření aplikačního a výukového potenciálu materiálové laboratoře na VŠTE Ing. Jan Podlesný 17 Podpora pedagogické práce akademických pracovníku KST a mezikatedrální spolupráce, v oblasti betonů, maltovin, cementů a vápna, inovace studijních programů na úrovni předmětů (zejména SHM, MIN, apod.) Ing. Jiří Šál 18 Inovace matematické části studijních programů II doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. 19 Vytvoření "Support Centre" pro předměty garantované KIPV RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. 20 Inovace předmětu Dynamika s využitím matematickofyzikálních poznatků doc. Ing. Petr Hrubý, CSc. 21 Zlepšení průchodnosti studijních programů Ing. Květa Papoušková 22 Inovace výuky o laboratorní praktika/kurzy se zaměřením na krystalizaci, tuhnutí a analýzu struktury oceli pro studijní programy VŠTE doc. Ing. Ladislav Socha, Ph.D. 23 Inovativní přístup k výuce předmětů na Ústavu znalectví a oceňování Ing. Simona Hašková, Ph.D. Tabulka 14 - Seznam podpořených projektů 2019 Interní grantová soutěž v roce 2020 V roce 2020 bylo podáno 27 projektů v daném tematickém okruhu od různých řešitelů napříč Ústavy VŠTE. Podpořeno bylo 26 projektů, konkrétní názvy projektů jsou uvedeny v tabulce níže. Realizované projekty byly vyhodnoceny formou oponentního řízení před vybranou komisí. Harmonogram soutěže roku 2020  vyhlášení soutěže 14. 1. 2020  podávání projektů do soutěže od 18. 1. do 15. 2. 2020  zasedání komise IGS 26. 2. 2020  obhajoba projektů 1. 12. 2020 Seznam podpořených projektů 2020 Pořadí Název projektu Hlavní řešitel 1 Rozvoj znalostí a dovedností studentů na Ústavu znalectví a oceňovaní – práce s nemovitostním trhem v ČR Ing. Tomáš Krulický 2 Zkvalitnění výukového zázemí a trvalá inovace předmětů Ústavu znalectví a oceňování Ing. Pavel Rousek, Ph.D. 3 „Podpora pedagogické práce akademických pracovníků KCRM prostřednictvím relevantní odborné literatury“ Ing. Radim Dušek, Ph.D. 4 Inovace studijního předmětu „Řízení lidských zdrojů“ Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. 5 Inovace studijního předmětu „Společenská odpovědnost a etika“ Ing. Miluše Balková, Ph.D. 6 Rozvoj virtuální laboratoře – II. etapa doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 7 Tvorba Case Studies: Inovace výukového materiálu předmětu Případová studie – Podnikatelský záměr určená pro bakalářskou formu studia programu Ekonomika podniku Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. 8 Studijní materiály (skripta) v oboru Německý jazyk Mgr. Elena Tomášková 9 Skripta pro výuku technické angličtiny Mgr. Libuše Turinská 10 Inovace studijních materiálů předmětu Fyzika II Mgr. Tomáš Náhlík, Ph.D. 11 Inovace výuky předmětu Diagnostika a zkušebnictví. Ing. Jan Plachý, Ph.D. 12 Inovace předmětů pozemní stavitelství (POS3) a izolační materiály (IZM). Ing. Jan Plachý, Ph.D. 13 Aktualizace odborné literatury pro Support Centre RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Mgr. Tomáš Náhlík, Ph.D. 14 Inovace předmětů se zaměřením na strojírenské technologie doc. Ing. Ladislav Socha, Ph.D. 15 Příprava materiálů k předmětu "Virtuální realita designu strojních konstrukcí" včetně aktualizace cizojazyčné literatury doc. Ing. Petr Hrubý, CSc. 16 Profilace studijních materiálů Ing. Martin Telecký Ing. Květa Papoušková 17 Vývoj pokročilých stavebních materiálů se zaměřením na rozvoj experimentální analýzy a propojení se studijním programem MIN Ing. Jiří Šál 18 Vývoj pokročilých stavebních materiálů se zaměřením na rozvoj experimentální analýzy a propojení se studijním programem SHM Ing. Jiří Šál 19 Multimediální pomůcky pro výuku a propagaci odborných předmětů navazujícího magisterského studijního programu Logistika na Katedře dopravy a logistiky Ing. Mária Stopková, PhD. 20 Podpora výuky vybraných IT předmětů Ing. Bc. Karel Antoš Ing. Jiří Jelínek, CSc. 21 Softwarová aplikace pro vyhodnocování dopravních kordonových průzkumů Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. 22 Inovace experimentů pro demonstraci učiva CHS Chemie a podpora výzkumné aktivity materiálového centra VŠTE Ing. Jan Podlesný, Ph.D. 23 Multimediální pomůcky pro výuku odborných předmětů bakalářského studijního programu na Katedře dopravy a logistiky doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. 24 Zpracování dat z digitální fotogrammetrie a optického 3D skeneru Ing. Martin Dědič 25 Dílčí konstrukční prvky experimentálního vozidla Ing. Jan Kolínský, Ph.D. 26 Profilace obsahové stránky základních kurzů matematiky doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. 27 Zlepšení průchodnosti studijních programů II Ing. Květa Papoušková Tabulka 15 - Seznam podpořených projektů 2020 Finanční náročnost realizace Rozpočtové položky: 2.1.1 Mzdové náklady včetně pohyblivých složek 902 800,00 Kč 2.1.3 Odvody SP, ZP, příspěvek do SF 320 687,08 Kč 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 1 113 726,7 Kč 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní 1 130 134,38 Kč 2.2.3 Cestovní náhrady 120 881 Kč Celkemčerpáno finančních prostředků: 3 588 238,16 Kč 3. Čerpání rozpočtu IP 2019-2020 V rámci realizovaného projektu došlo k vyčerpání všech způsobilých nákladů v předepsaném poměru běžné/kapitálové prostředky. K dílčím změnám docházelo pouze na úrovni rozpočtových podkapitol, přičemž konkrétní čerpání rozpočtových položek je uvedeno u jednotlivých kapitol IP VŠTE – Finanční náročnost realizace, celkové částky jsou uvedeny v tabulce č. 15 – Čerpání rozpočtu IP 2019-2020. Pravidlo vyčlenění 10 % z příspěvku poskytnutého na naplňování cílů ve prospěch vnitřní soutěže bylo dodrženo a v rámci roku 2019 a 2020 bylo přerozděleno 20,49 % celkového rozpočtu IP v oblasti: 1. Podpora pedagogické práce akademických pracovníků, profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů. Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické na rok 2019 - 2020 Kapitola Schválený rozpočet pro roky 2019-2020 Čerpáno z rozpočtu 2019-2020 1 Kapitálové finanční prostředky celkem 6 130 402,00 6 130 402,00 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 0 1.2 Samostatné movité věci (stroje, zařízení) 3 065 202,00 3 349 681,73 1.3 Stavební úpravy 3 065 200,00 2 780 720,27 2 Běžné finanční prostředky celkem 11 385 033,00 11 385 033,00 2.1 Osobní náklady 3 572 080,00 2 605 069,47 2.1.1 Mzdy včetně pohyblivých složek 2 626 530,00 1 959 976,29 2.1.2 Odměny z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 0 0 2.1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do SF včetně ostatních zákonných odvodů 945 550,00 645 093,18 2.2 Ostatní 7 812 953,00 8 779 963,53 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 5 586 875,00 4 802 856,51 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní 2 050 930,00 3 856 226,02 2.2.3 Cestovní náhrady 175 148,00 120 881,00 2.2.4 Stipendia 0 0 3 Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 17 515 435,00 17 515 435,00 Tabulka 16 - Čerpání rozpočtu IP 2019-2020 4. Závěr Institucionální plán VŠTE pro rok 2019 a 2020 je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2016-2020, včetně jejich aktualizací. Stanové cíle v IP VŠTE byly v jednotlivých tematických oblastech naplněny. Stanovená výše investičních a neinvestičních finančních prostředků byla dodržena. Podmínky stanovené ve Vyhlášení institucionálního programu pro veřejné vysoké školy pro roky 2019 - 2020 byly taktéž dodrženy. 5. Seznam tabulek Tabulka 1 - Specifikace cíle 1 dle DZ VŠTE.......................................................................................... 3 Tabulka 2 - Specifikace cíle 1 dle DZ VŠTE.......................................................................................... 4 Tabulka 3 - Relevantní ukazatele výkonu........................................................................................... 4 Tabulka 4 - Specifikace cíle 2 dle DZ VŠTE.......................................................................................... 5 Tabulka 5 - Relevantní ukazatele výkonu........................................................................................... 5 Tabulka 6 - Specifické cíle 3 dle DZ VŠTE............................................................................................ 7 Tabulka 7 - Relevantní ukazatel výkonu............................................................................................. 8 Tabulka 8 - Specifické cíle 4 dle DZ VŠTE............................................................................................ 9 Tabulka 9 - Relevantní ukazatele výkonu........................................................................................... 9 Tabulka 10 - Specifické cíle 5 dle DZ VŠTE........................................................................................ 11 Tabulka 11 - Relevantní ukazatele výkonu....................................................................................... 11 Tabulka 12 - Specifické cíle 6 dle DZ VŠTE........................................................................................ 14 Tabulka 13 - Relevantní ukazatele výkonu....................................................................................... 14 Tabulka 14 - Seznam podpořených projektů 2019........................................................................... 15 Tabulka 15 - Seznam podpořených projektů 2020........................................................................... 17 Tabulka 16 - Čerpání rozpočtu IP 2019-2020 ................................................................................... 18 6. Seznam obrázků Obrázek 1 - Kariérní centrum ........................................................................................................... 12