Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2016 – 2018 Centralizované rozvojové projekty řešené v roce 2018 11 Řešení institucionálního plánu v roce 2018 Dílčí části projektu • A ) Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, Centra odborné přípravy a rekonstrukce budovy D • B) Vnitřní soutěž (IGS) Centralizované rozvojové projekty řešené v roce 2018 - Základní přehled 2 • Obsah 3 Institucionální plán VŠTE 2018 A ) Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, Centra odborné přípravy a rekonstrukce budovy D B) Interní grantová soutěž • Dílčí části IP 2018 4 • Část A Vnitřní vybavení Centrálních laboratoří VŠTE, Centra odborné přípravy a rekonstrukce budovy Specifikace dílčích cílů roku 2018 • Realizace této projektové části měla za cíl: • Dovybavení Centrálních laboratoří VŠTE v částech: – učební a laboratorní prostory, – technické a obslužní místnosti, – ostatní prostory. • Vybavení Centra odborné přípravy. • Rekonstrukce stoupacího potrubí v budově D. Hlavní řešitel: Ing. Jaromír Vrbka Rozpočet projektu: 7 817 000,- Kč Investiční prostředky: 6 568 000,- Kč Neinvestiční prostředky: 1 250 000,- Kč 1. Dílčí části IP 2018 5 Dílčí IP VŠTE 2016 - 2018 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2015 Cílové hodnoty k roku 2018 Dosažené hodnoty k 31. 12. 2018 Komentář VnitřnívybaveníCentrálních laboratoříVŠTEa rekonstrukcebudovyD Vybavení učebních a laboratorních prostor 0 13 13 Provoz sdružených centrálních laboratoří byl slavnostně zahájen dne 20. 6. 2016. Vybavení učebních prostor bylo doplněno o: -Software PC CRASH -Tiskárna 3D Raise N2 Plus Vybavení technických a obslužních místností 0 7 7 Provoz sdružených centrálních laboratoří byl slavnostně zahájen dne 20. 6. 2016. Vybavení ostatních prostor 0 6 6 Provoz sdružených centrálních laboratoří byl slavnostně zahájen dne 20. 6. 2016. Centrumodbornépřípravy Finalizace 1. etapy 0 1 1 Vybavení Centra odborné přípravy VŠTE bylo v roce 2016 doplněno o zařízení: - CNC OHÝBAČKA TRUBEK - Keramická pec KITTEC X -LINE Finalizace 2. etapy 0 1 1 V roce 2017 bylo Centrum odborné přípravy dovybaveno o zařízení: -Lis ohraňovací TruBend 3100 - Svářečka FroniusVARIOSYNERGIC 4000 - Pásová pila Bomar s válečkovým dopravníkem - Spalovací čelní vozík TOYOTA - Kompresor GA 15FF 10CE Finalizace 3. etapy 0 1 1 Bude realizováno v dalším období (2018). Rekonstruk ce stoupacího potrubí vbudověD Rekonstruované stoupací potrubí v nadzemních podlažích hlavní správní budovy D 0 6 6 Realizace aktivity byla původně plánována v průběhu roku 2016, s ohledem na další investiční akce roku 2017 byla přesunuta i tato, aby se některé stavební zásahy nemusely provádět opakovaně. • Část A – naplnění ukazatelů 1. Dílčí části IP 2018 6 Vnitřní soutěž (IGS) Specifikace dílčích cílů roku 2018 • Cílem pro období 2018 bylo vyhlásit interní soutěž s alokací cca 782 tis. Kč. S maximální dobou trván projektů jeden rok. Tento cíl byl naplněn. V průběhu realizace projektů byl rozpočet IGS dodatečně navýšen o 25 tis. Kč na celkových 807 tis. Kč. – Celkem bylo podáno 22 projektových žádostí. – Podpořeno bylo 19 projektů. – Úspěšně realizováno bylo 19 projektů. Hlavní řešitel: Ing. Jaromír Vrbka Rozpočet projektu: 807 000,- Kč Neinvestiční prostředky: 807 000,- Kč • Část B 1. Dílčí části IP 2018 7 Hlavní řešitel Název projektu doc. Ing. Petr Hrubý, CSc. Inovace předmětů Pružnost a pevnost I. a II. za pomocí matematických a počítačových simulací Mgr. Tomáš Náhlík, Ph.D. Inovace výuky fyziky za pomocí fyzikálních experimentů, moderních výukových metod a nových studijních materiálů Ing. Veronika Humlerová, Ph.D. Analýza mezisektorových vazeb mezi soukromým, veřejným a neziskovým sektorem Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Dovybavení dopravní laboratoře specializovanými zařízeními pro sběr dopravních dat a zaznamenávání křižovatkových pohybů vozidel RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. Inovace matematické části studijních programů Ing. Pavel Rousek, Ph.D. Inovace vybraných výukových materiálů a aktualizace témat kvalifikačních prací Ing. Martina Hlatká Klimatická komora Ing. Jiří Čejka, Ph.D. Noční dopravní systémy Ing. et Ing. Petra Nováková Optimalizace variantního řešení obvodových plášťů budov Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Podpora pedagogické činnosti akademického pracovníka a mezifakultní spolupráce profesních vysokých škol v inovaci studijních programů Ekonomika a management podniku, oborové specializace Management lidských zdrojů Ing. Jiří Mácha Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů na Ústavu znalectví a oceňování Seznam realizovaných projektů IGS 2018 • Část B - naplnění ukazatelů 1. Dílčí části IP 2018 8 Hlavní řešitel Název projektu Ing. Jiří Šál Podpora pedagogické práce akademických pracovníků KST a mezikatedrální spolupráce, v oblasti maltovin, cementů a vápna Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. Podpora vyučovaných předmětů propojením teoretických poznatků s praxí podniků prostřednictvím analýzy a hodnocení úrovně řízení vztahu se zákazníky ve vybraném vzorku podniků Ing. Jan Plachý, Ph.D. Podpora výuky v laboratořích KST pro výuku vybraných odborných předmětů. Ing. Vladimír Nývlt, MBA, Ph.D. Příprava a vytvoření materiálů pro pedagogickou – výukovou i další činnost formou vytvoření skript „Podnikové informační systémy“ a odborné knihy „Building Information Management“ doc. PhDr. František Stellner, Ph.D. Řízení inovací v globálním kontextu doc. PhDr. Alena Kajanová, Ph.D. Specifické přístupy k romským zaměstnancům Ing. Lukáš Polanecký Tvorba odborných studií jako nástroj pro inovaci a rozvoj pedagogické činnosti Ing. Jan Kolínský, Ph.D. Zkvalitnění výuky předmětu Mechanika tekutin, Energetika Seznam realizovaných projektů IGS 2018 • Část B - naplnění ukazatelů 1. Dílčí části IP 2018 9 Dílčí IP VŠTE 2016 - 2018 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2015 Cílové hodnoty k roku 2018 Dosažené hodnoty k 31. 12. 2018 Komentář Internígrantovásoutěž Výzva 0 3 3 Výzva k podávání projektů do IGS pro rok 2018 byla vypsána dne 5. 1. 2018. Počet podaných projektů 0 30 62 Podávání projektů proběhlo od 5. 1. do 12. 2. 2018. Do IGS se podalo 22 projektů. Počet podpořených projektů 0 15 49 Celkem bylo k řešení pro rok 2018 podpořeno 19 projektů. Zapojený řešitel 0 15 100 U obhájených projektů bylo celkem 19 hlavních řešitelů a 22 spoluřešitelů. Závěrečná zpráva projektu 0 15 44 Závěrečné zprávy byly u všech obhájených projektů předloženy. Úspěšná obhajoba 0 15 44 Obhajoba projektů proběhla dne 21. 1. 2015, kde komise posuzovala, zda byl projekt obhájen či nikoliv. Veškeré řešené projekty byly úspěšně obhájeny. • Část B - naplnění ukazatelů 1. Dílčí části IP 2018 10 Centralizované rozvojové projekty řešené v roce 2018 10 Centralizované rozvojové projekty řešené v roce 2018 Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia Program: Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol Tematické zaměření: Přechod na novou strukturu studijních programů v souvislosti se zrušením studijních oborů; příprava na akreditaci studijních programů, institucionální akreditaci oblasti vzdělávání, akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem v souladu s nařízením vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství Problematika internacionalizace v prostředí veřejných vysokých škol se zaměřením na oblast lidských zdrojů (PILZ) Program: Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol Tematické zaměření: Mezinárodní spolupráce veřejných vysokých škol 11 • Obsah Centralizované rozvojové projekty řešené v roce 2018 Synergie technologického rozvoje a implementace nové legislativy v roce 2018 Program: Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol Tematické zaměření: Podpora plnění požadavků stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo pokyny orgánů státní správy upravujících vnitřní organizaci a systémy vysokých škol a požadavků stanovených vnitřními předpisy VVŠ upravujících jejich organizaci a činnost v oblasti ekonomiky a administrativy Komplexní řešení ochrany osobních údajů v prostředí vysokých škol Program: Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol Tematické zaměření: Plnění požadavků stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo pokyny orgánů státní správy upravujících vnitřní organizaci a systémy vysokých škol a požadavků stanovených vnitřními předpisy veřejných vysokých škol upravujících jejich organizaci a činnost 12 • Obsah Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia (Řešitel: Ing. Zuzana Rowland, CSc.* ; Kontaktní osoba: Ing. Michal Žemlička) Rozpočet projektu: 260 000,- Kč Investiční prostředky: 0,- Kč Neinvestiční prostředky: 260 000,- Kč *Dne 12. 3. 2018 oznámena změna řešitele z důvodu personálních změn na Ing. Jaroslava Staňka, DiS. Problematika internacionalizace v prostředí veřejných vysokých škol se zaměřením na oblast lidských zdrojů (PILZ) • (Řešitel: Ing. Jana Janíková; Kontaktní osoba: Ing. Michal Žemlička) Rozpočet projektu: 90 000,- Kč Investiční prostředky: 0,- Kč Neinvestiční prostředky: 90 000,- Kč 13 • Centralizované rozvojové projekty Synergie technologického rozvoje a implementace nové legislativy v roce 2018 (Řešitel: Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD.; Kontaktní osoba: Jan Holba) Rozpočet projektu: 235 000,- Kč Investiční prostředky: 150 000,- Kč Neinvestiční prostředky: 85 000,- Kč Komplexní řešení ochrany osobních údajů v prostředí vysokých škol (Řešitel: Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD.; Kontaktní osoba: Ing. Michal Žemlička) Rozpočet projektu: 310 000,- Kč Investiční prostředky: 0,- Kč Neinvestiční prostředky: 310 000,- Kč 14 • Centralizované rozvojové projekty 15 • Centralizované rozvojové projekty Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia Koordinátor projektu: Masarykova univerzita Partneři projektu: Akademie múzických umění v Praze, Akademie výtvarných umění v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze, České vysoké učení technické v Praze, Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Masarykova univerzita, Mendelova univerzita v Brně, Ostravská univerzita, Slezská univerzita v Opavě, Technická univerzita v Liberci, Univerzita Hradec Králové 16 • Centralizované rozvojové projektyRealizace CRP 2018 měla nataveno celkem 6 cílů: Cíl 1: Struktura programů, akreditace V rámci změny struktury studia, tj. zrušení oborů a přechodu na programy, bude z technického pohledu řešena implementace studií dle požadavků NAÚ a novely VŠ zákona, otázka elektronické evidence studijních plánů a struktury povinných, povinně volitelných a volitelných předmětů, evidence a zpracování kreditových hodnot v systému. Cíl 2: Prostupnost studia - pilotní fáze Kromě zániku studijních oborů a vzniku programů na základě změn daných novelou vysokoškolského zákona nepůjde v informačních systémech jen o prosté změny oborů na programy 1:1, nýbrž o postupnou realizaci technických změn prostupnosti studia v programech, dělících se na hlavní a vedlejší obor, tj. sdruženého studia a studia se specializací. Cíl 3: Příprava dat pro nové potřeby manažerského rozhodování Se současnými technickými úpravami vyplývajícími z novely zákona o vysokých školách dochází na změny ve vyhodnocování dat. Například bude nutné upravit způsoby a aplikace související s vyhodnocováním neúspěšných studií sloužících pro podklady k identifikaci problematických důvodů při ukončování studia. Cíl 4: Elektronizace agend spojených s internacionalizací Cílem posilování konkurenceschopnosti vysokého školství v České republice je i podpora a elektronizace agend v rámci studia uskutečňovaného na výměnném pobytu se zahraničními univerzitami tak, aby mohly být studentům poskytnuty elektronicky podepsané dokumenty dokladující výjezdy studenta, které jsou snadno ověřitelné partnerskou vysokou školou. Cíl 5: Úpravy týkající se ochrany osobních údajů - uchazeči, studenti, absolventi Do studijních informačních systémů bude nutné navrhnout řešení pro evidenci a zpracování ochrany osobních dat se zaměřením na uchazeče o studium, studenty a absolventy. Cíl 6: Vyhodnocení projektu Vyhodnocení stavu řešení na jednotlivých zapojených školách. Společný návrh pro další postup v roce 2019. 17 • Centralizované rozvojové projekty Z výše uvedených cílů vyplynulo celkem 10 kontrolovatelných výstupů: • Souhrn otázek a nejasností v oblasti legislativy pro účely realizace projektu ze strany zapojených škol. • Společný zahajovací seminář pro vyjasnění postupu, problematických okruhů, výkladů legislativy, hledání řešení a s inspirativními • příklady na základě předchozího sběru potřeb ze škol. Výměna zkušeností. • Funkční infrastruktura dle potřeby každé zapojené školy a realizovaných cílů v oblasti nové struktury studia, akreditací a dat pro nové legislativní potřeby. • Zmapování a analýza formátů týkajících se prostupnosti studia na vybraných školách. Pilotní návrh nového formátu dat pro realizaci prostupnosti studia mezi univerzitami, mezi fakultami dle potřeb zapojených vysokých škol. • Realizace výstupů dat pro následné analýzy (ve vztahu k hodnocení kvality, evaluacím a zlepšování stavu podmínek studia, studijním výsledkům, studijní neúspěšnosti, prostupnosti studia, ...). 18 • Centralizované rozvojové projekty • Pilotní projekt a jeho vyhodnocení v oblasti vnímání studijního a pracovního prostředí akademickou obcí pro následná manažerská rozhodnutí. • Realizace úprav vyplývajících z nařízení eIDAS v oblasti studia uskutečňovaného na výměnném pobytu se zahraničními univerzitami týkající se elektronicky podepsaných dokumentů dle potřeby každé školy. • Úpravy studijních informačních systémů s ohledem na nové prvky ochrany osobních údajů vyplývajících z analýzy legislativních požadavků nařízení EU. • Závěrečný seminář, kde budou zhodnoceny zkušenosti, předvedeny ukázky inspirativních řešení, poskytnut prostor k diskusi a pro plány v dalším roce. Výměna zkušeností. • Závěrečná zpráva vyhodnocení projektu za rok 2018, dalšího postupu a potřebných navazujících kroků v roce 2019. Požadavek na dotaci ze státního rozpočtu – ukazatel I (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 1.3 Ostatní technické zhodnocení 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 260 Osobní náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 0 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 130 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 0 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0 2.5 Služby a náklady nevýrobní 130 2.6 Cestovní náhrady 0 2.7 Stipendia 0 3. Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 260 19 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu 20 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu Zdůvodnění požadavků v jednotlivých položkách Číslo položky (viz předchozí tabulka) Název výdaje a jeho podrobné zdůvodnění Cíl (uveďte cíl z tabulky „Cíle projektu“) Výstup projektu (uveďte výstup z tabulky „Plnění kontrolovatelných výstupů“) Částka (v tis. Kč) 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. Předpokládáme, že do realizace projektu se na DPP zapojí celkem 4 osoby tj. 2 referentské pozice a 2 osoby Hlavní koordinátorky a Koordinátorky odborných aktivit. 1-6 1-10 130 2.5 Služby a náklady nevýrobní. Náklady na služby související s dodatečnou úpravou funkcionalit IS VŠTE, za účelem implementace nové struktury studia, exportů dat pro následné analýzy, řešení dle eIDAS a náklady na zpracování výsledků sociologem a statistikem. 1, 3, 4, 5 3, 5, 6, 7, 8 130 21 • Centralizované rozvojové projekty Problematika internacionalizace v prostředí veřejných vysokých škol se zaměřením na oblast lidských zdrojů (PILZ) Koordinátor projektu: Masarykova univerzita Partneři projektu: Akademie výtvarných umění v Praze, Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Mendelova univerzita v Brně, Ostrovská univerzita, Slezská univerzita v Opavě, Technická univerzita v Liberci, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Karlova, Univerzita Palackého v Olomouci, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích 22 • Centralizované rozvojové projekty Realizace CRP 2018 měla nataveno celkem 6 cílů: Cíl 1: Spolupráce na centrálním řešení administrativně náročných a měnících se legislativních pravidel pro zaměstnávání cizinců v prostředí VŠ Splněno. Cíl 2: Spolupráce na centrálním řešení legislativních pravidel pro vysílání zaměstnanců VŠ k práci do zahraničí Splněno. Cíl 3: Spolupráce na centrálním řešení koordinace sociálního zabezpečení spojené se souběhem zaměstnání v rámci EU/EHP a Švýcarska Splněno. Cíl 4: Spolupráce na centrálním řešení nezamýšlených důsledků rozdílných úprav práva sociálního zabezpečení v rámci ČR a SR Splněno. Cíl 5: Sdílení dobré praxe mezi zapojenými VŠ Splněno. Cíl 6: Vyhodnocení zkušeností a předání zpětné vazby mezi partnerskými VŠ Splněno. 23 • Centralizované rozvojové projekty Z výše uvedených cílů vyplynulo celkem 10 kontrolovatelných výstupů: • Podíl na tvorbě elektronické metodiky pro zaměstnávání zahraničních pracovníků ze zemí EU/EHP a Švýcarska a dále z třetích zemí formou step by step • Podíl na tvorbě elektronické metodiky pro vysílání zaměstnanců VŠ do zemí EU/EHP a Švýcarska formou step by step • Podíl na zmapování problematiky vysílání zaměstnanců do vybraných třetích zemí • Podíl na elektronické metodice pro řešení případů koordinace sociálního zabezpečení ve všech zemích EU/EHP a Švýcarska • Spolupráce při řešení centrálního zajištění preventivních opatření pro souběh zaměstnání spočívajícím zejména v zamezení dvojích odvodů do zahraničních systémů sociálního zabezpečení • Administrace odvodů do zahraničních systémů sociálního zabezpečení 24 • Centralizované rozvojové projekty • Podíl na centrálním řešení složitých případů souběhu zaměstnávání spojených s odvodem do zahraničních systémů sociálního zabezpečení • Jednotný postup VŠ v odvodech do slovenského systému sociálního zabezpečení v případech, kdy pracovněprávní vztah v ČR povinnost odvodu nezakládá • Účast na konferenci k problematice zaměstnávání zahraničních pracovníků na VŠ a k vysílání pracovníků VŠ k práci do zahraničí • Monitoring, sdílení problematik na elektronickém úložišti k problematice internacionalizace v oblasti lidských zdrojů, aktivní účast na společných setkáních Požadavek na dotaci ze státního rozpočtu – ukazatel I (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 1.3 Ostatní technické zhodnocení 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 90 Osobní náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 63 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 0 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 22 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0 2.5 Služby a náklady nevýrobní 0 2.6 Cestovní náhrady 5 2.7 Stipendia 0 3. Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 90 25 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu 26 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu Zdůvodnění požadavků v jednotlivých položkách Číslo položky (viz předchozí tabulka) Název výdaje a jeho podrobné zdůvodnění Cíl (uveďte cíl z tabulky „Cíle projektu“) Výstup projektu (uveďte výstup z tabulky „Plnění kontrolovatelných výstupů“) Částka (v tis. Kč) 2.1 Mzdy určené pro členy realizačního týmu, případně další pracovníky podílejících se na výstupech projektu 1-6 1-10 63 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení jsou povinné náklady vyplývající ze mzdových prostředků 1-6 1-10 22 2.6 Cestovní náhrady realizačního týmu související s koordinačními schůzkami a účastí na konferenci 5-6 7,9 5 27 • Centralizované rozvojové projekty Synergie technologického rozvoje a implementace nové legislativy v roce 2018 Koordinátor projektu: Masarykova univerzita Partneři projektu: Masarykova univerzita Akademie múzických umění v Praze, Akademie výtvarných umění v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze, České vysoké učení technické v Praze, Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Masarykova univerzita, Mendelova univerzita v Brně, Ostravská univerzita, Slezská univerzita v Opavě, Technická univerzita v Liberci 28 • Centralizované rozvojové projekty Realizace CRP 2018 měla natavena celkem 2 cíle: Cíl C1 Synergie VVŠ při implementaci nové legislativy 2018 a minimalizace rizik (legislativa) Tento cíl byl zaměřen na dvě základní oblasti: • GDPR – nalezení technicky realizovatelných opatření v ekonomických a souvisejících agendách IS, ve kterých se vyskytují osobní údaje a omezení jejich zpracování na nutné minimum. • eGOVERNMENT – hledání společných postupů a metodik VVŠ pro zajištění dostupnosti elektronických nástrojů ve smyslu pojetí VVŠ jako instituce s pověřením k výkonu orgánu veřejné moci. • V rámci cíle byly provedeny potřebné analýzy nových právních předpisů ČR i EU, výstupem cíle jsou mimo realizovaných analýz také doplnění a úpravy standardních funkcionalit IS. Byl v plánovaném rozsahu splněn. Cíl C2 Standardizace technologií a koordinace rozvoje ekonomických ERP (standardizace) • Řešená oblast byla v rámci standardizací v ICT zaměřena na zvýšení podílu datových rozhraní řešeních na obecných standardech, rozšíření dostupných mobilních aplikací v IS, standardizaci a unifikaci uživatelské podpory, zvýšení dostupnosti a zajištění kontinuity ERP systémů. • Zároveň byly ověřeny výhody datových standardů, zejména při přenosu velkých datových souborů na rozhraní nového uložiště dokumentů CUL. Byl v plánovaném rozsahu splněn. 29 • Centralizované rozvojové projekty Z výše uvedených cílů vyplynuly následující kontrolovatelné výstupy: Výstupem C1 – V1 GDPR – Společná metodika a základní opatření v ekonomických a PaM modulech ERP jsou: Změny funkcionalit ERP dle požadavků GDPR – I.etapa • Minimalizace osobních dat v ERP systémech a zrušení nadbytečných údajů • Omezení exportů osobních dat mimo ERP systémy (excel apod.) • Anonymizace osobních dat v ERP systémech • Anonymizace osobních dat v testovacích a školicích databázích • Anonymizace osobních dat v historických záznamech (metadatech) • Reportingové a monitorovací funkce pro GDPR • Žurnálování (auditní stopa) změn podpisových vzorů Implementace GDPR na rozhraních IDM – ERP Doplnění integritních omezení na úrovni databáze Výstup byl v plánovaném rozsahu naplněn. Výstupem C1 – V2 Harmonizace IS se službami eGOVERNMNET, SW podpora vnitřních předpisů VVŠ jsou: • Analýza dopadu povinností OVM do funkcionalit IS (analýza legislativy ve vazbě na rozpor mezi zákonem o VŠ a dalšími předpisy ČR spojenými s registrací agend v registru práv a povinností (RPP) pro OVM). • Zajištění nutných úprav komponent ERP a jejich datových rozhraní pro naplnění povinností VVŠ při výkonu práv OVM dle závěrů z analýzy. Příprava možného využití a vazeb na základní registry státu. Tiskové služby pro podporu eIDAS • Role a přístupy k ISDS • Elektronická podání, elektronická identifikace a důvěryhodnost služeb • Služby CUL pro podporu eGOV/eIDAS - identita a doručování Výstup byl v plánovaném rozsahu naplněn. 30 • Centralizované rozvojové projekty Výstupem C2 – V5 Upgrade iFIS na aktuální verzi, pilotní instalace verze a její ověření jsou: • Ověření verze iFIS 11.16 zahrnující • Ověření změn pro implementaci Nařízení GDPR I.etapa • Ověření rozšířených funkcionalit spisové služby dle standardu NSESSS • Ověření přírůstků reportovacího automatu WebMailer a iFIS Jasper reportingu • Ověření nových administračních funkcí iFIS a řízení přístupových práv dle priorit sekce 1 • Ověření nových funkcionalit modulů UCT, ROZ • Ověření nových funkcionalit modulů FVZ: odpisování pohledávek • Ověření nových rozhraní iFIS-CUL Výstup byl v plánovaném rozsahu naplněn. 31 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu Přidělená dotace na řešení projektu (v tis. Kč) Čerpání dotace (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 150 150 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 150 150 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 1.3 Ostatní technické zhodnocení 0 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 85 85 Osobní náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 36 0 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 0 45 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 14 5 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0 0 2.5 Služby a náklady nevýrobní 30 30 2.6 Cestovní náhrady 5 5 2.7 Stipendia 0 0 3. Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 235 235 32 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu Bližší zdůvodnění čerpání v jednotlivých položkách Číslo položky (viz předchozí tabulka) Název výdaje a jeho zdůvodnění Částka (v tis. Kč) 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek – upgrade IFIS na novou verzi iFIS 11.16 150 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr – mzdové náklady realizačního týmu projektu 45 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu – zákonné odvody za mzdy členů realizačního týmu projektu 5 2.5 Služby a náklady nevýrobní – semináře/školení doškolení uživatelů a správců systému 30 2.6 Cestovní náhrady – cestovné realizačního týmu na setkání projektových partnerů a koordinační schůzky 5 33 • Centralizované rozvojové projekty Komplexní řešení ochrany osobních údajů v prostředí vysokých škol Koordinátor projektu: Masarykova univerzita Partneři projektu: Akademie múzických umění v Praze, Akademie výtvarných umění v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze, České vysoké učení technické v Praze, Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Masarykova univerzita, Mendelova univerzita v Brně, Ostravská univerzita v Ostravě, Slezská univerzita Opava, Technická univerzita v Liberci, Univerzita Hradec Králové 34 • Centralizované rozvojové projekty Realizace CRP 2018 měla natavena celkem 3 cíle: Cíl 1: Zajistit, aby k datu účinnosti nařízení GDPR byli všichni účastníci projektu schopni prokázat základní shodu s tímto nařízením v klíčových oblastech. Splněno – Na VŠTE byla realizována analýza procesů a systémů ve věci zpracování OÚ, 25. 5. 2018 vešla v účinnost směrnice č. VŠTE004856/2018 „Ochrana a zpracování osobních údajů na VŠTE“, byl jmenován pověřenec pro ochranu osobních údajů (Mgr. Alena Hejná), na web školy byla umístěna „Informace o zpracování a ochraně osobních údajů na VŠTE“. Dále byla zajištěna úprava interních systémů a procesů zpracování OU a jednáno s dodavateli externích informačních systémů. Cíl 2: Analyzovat a implementovat opatření k ochraně osobních údajů pro všechny zásadní systémy a oblasti zpracování osobních údajů v prostředí VVŠ. Splněno – z analýzy vyplynulo, že na VŠTE je využíváno mnoho rozličných IS zpracovávajících OÚ. Následuje základní výčet studijních, ekonomických, knihovních a dalších administračních systémů VŠTE, které bylo zapotřebí řešit: VEMA, IFIS, IS, BROKER, ETMS, TRITIUS, ISKAM, AD, INTRANET, SAFEQ, ALTEX, Interní manažerský informační systém. Cíl 3: Spojit síly a kapacity veřejných vysokých škol ke společnému postupu při návrhu a nasazení první verze komplexního systému ochrany OÚ. Splněno – VŠTE se účastnila projektových setkáních, valných hromad projektu k výměn zkušeností, zapojila se do komunikační platformy projektu a problematiku GDPR řešila s ostatními účastníky projektu. Účast v CRP se ukázala pro provedené činnosti a realizovaná opatření jako klíčová. 35 • Centralizované rozvojové projekty Z výše uvedených cílů vyplynulo celkem 11 kontrolovatelných výstupů: • Přehled o činnostech zpracování v organizaci Splněno – provedena interní analýza používaných IS, řešeno formou krátkého dotazníku směřovaného odpovědným pracovníkům. • Identifikace klíčových systémů a oblasti zpracování OÚ Splněno – informace vyplynuly z interní analýzy používaných IS, řešeno formou krátkého dotazníku směřovaného odpovědným pracovníkům. • Interní legislativa k ochraně OÚ Splněno – 25. 5. 2018 vešla v účinnost směrnice č. VŠTE004856/2018 „Ochrana a zpracování osobních údajů na VŠTE“. • Personální zajištění ochrany OÚ Splněno – byl jmenován pověřenec pro ochranu osobních údajů (Mgr. Alena Hejná) • Metodiky a doporučení Splněno – VŠTE adaptovala metodiky vytvořené v rámci projektu. • Registr zpracování OÚ Splněno – registr je řešen formou prosté a průběžně editovatelné tabulky, zodpovídá pověřenec pro ochranu osobních údajů. 36 • Centralizované rozvojové projekty • Posouzení dopadu a implementace opatření Splněno – rizika dopadu a implementace opatření byly realizovány individuálně pro každý z identifikovaných systémů. • Doporučení k ochraně OÚ v oblasti výzkumných dat Splněno – zpracován rámcový přehled zajištění OÚ v oblasti výzkumných dat a výzkumných projektů realizovaných na VŠTE a je dále sledován v duchu závěrů a doporučení pracovní skupiny výzkumná data. • Dokumentace Splněno – nejzásadnějším dokumentem je platná směrnice uvedená ve V5, zároveň také došlo ke zpracování registru OÚ a byl doplněn web školy o zpracování a ochraně OÚ na VŠTE. • Vzdělávání a informovanost v oblasti ochrany OÚ Splněno – členové projektového týmu se účastnili valných hromadách projektu k výměně zkušeností, zapojili se do komunikační platformy projektu. Zároveň se účastnili i dalšího vzdělávání nad rámec realizovaného projektu. 37 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu Přidělená dotace na řešení projektu (v tis. Kč) Čerpání dotace (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 1.3 Ostatní technické zhodnocení 0 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 310 310 Osobní náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 227 0 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 0 290 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 82 19 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0 0 2.5 Služby a náklady nevýrobní 0 0 2.6 Cestovní náhrady 1 1 2.7 Stipendia 0 0 3. Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 310 310 38 • Centralizované rozvojové projektyČerpání rozpočtu projektu Bližší zdůvodnění čerpání v jednotlivých položkách Číslo položky (viz předchozí tabulka) Název výdaje a jeho zdůvodnění Částka (v tis. Kč) 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr – mzdové náklady realizačního týmu projektu 290 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu – zákonné odvody za mzdy členů realizačního týmu projektu 25 % SP, 9 % ZP 19 2.6 Cestovní náhrady – cestovné realizačního týmu na setkání projektových partnerů a koordinační schůzky 1 39 • Centralizované rozvojové projekty Závěrečné shrnutí • Všechny čtyři projekty byly realizovány v souladu s žádostí • Formuláře pro závěrečnou zprávu byly ve všech případech konzultovány s vedoucími partnery a po jejich odsouhlasení předloženy k souhrnnému odevzdání za projekt dle pravidel vyhlášení. • Na rok 2019 byly podány tyto CRP: – Posílení vedoucí role univerzit v procesu přípravy a realizace Noci vědců v ČR s celonárodní působností – Rozvoj celostátního portálu o vědě, výzkumu a vysokém školství magazín Universitas – KPP!!! VŠ - Kompetence, projekty, procesy vysokých škol!!! – Pokročilá elektronizace studijních a správních agend v prostředí vysokých škol se zřetelem k nové národní i evropské legislativě – Harmonizace EIS s požadavky legislativy a standardy technologií roku 2019 v síti vysokých škol – Problematika internacionalizace v prostředí veřejných vysokých škol se zaměřením na oblast lidských zdrojů II (PILZ II) Děkuji Vám za pozornost. 40