Hodnocení bakalářského profesně zaměřeného studijního programu: Název programu: Vysoká škola: Součást: Instrukce pro hodnocení: Nejprve postupně zhodnoťte naplnění standardů v jednotlivých oblastech v listech Instituce, Program, Činnost, Zabezpečení, Garant, Personální a Specifické. Zhodnocení může být: Ano - pokud je zcela naplněn zákon a standardy Ne - pokud navržený program neodpovídá zákonu či standardům Částečné - pokud je naplněn zákon a standardy jsou naplněny s drobnými nedostatky N/A - pokud se daný standard netýká hodnoceného programu (tedy např. pokud se standard týká distanční formy studia a navržený program je v prezenční formě apod.) Neuveden - pokud z předkládaného návrhu není možno zjistit naplnění standardu V následující řádce vložte odůvodnění zhodnocení. Tuto položku není nutné vyplňovat, pokud jste zvolili hodnocení Ano nebo N/A. Ve všech ostatních případech prosím odůvodněte hodnocení. V závěru každého listu pak vložte celkové hodnocení v dané oblasti. Pro přehlednost se záverečná hodnocení automaticky kopírují na list Závěry a na listě Souhrn je graficky znázorněno zhodnocení jednotlivých částí standardů pomocí barevných kruhů. verze 16. 2. 2017 1/18 Při posuzování žádostí o akreditaci studijních programů je třeba se zaměřit zejména na otázky 1. zda studijní program svým obsahem odpovídá typu a profilu studijního programu, profilu absolventa, cílům studia a skladbě SZZk (co a jak se učí) 2. zda je studijní program odpovídajícím způsobem personálně zajištěn včetně garanta studijního programu (kdo učí) 3. zda vysoká škola jako instituce má odpovídající zázemí v tvůrčí (vědecké a výzkumné) činnosti pro výuku daného studijního programu 4. a dále zda jsou naplněny specifické standardy pro kombinovanou či distanční formu studia, či pro uskutečňování studijního programu v cizím jazyce. Závažné nedostatky v naplňování těchto standardů by měly být důvodem pro neudělení akreditace. V případě dílčích nedostatků v personálním zabezpečení (a též v případě informačního, finančního a materiálního) lze navrhnout akreditaci na dobu kratší nežli zákonem stanovená maximální doba 10 let. U nedostatků ve skladbě a obsahu studijního programu či v tvůrčí činnosti vysoké školy možnost navrhnout kratší dobu akreditace než 10 let není. V případě závažných nedostatků ve skladbě a obsahu studijního programu je třeba žádost navrhnout na zamítnutí, dílčí nedostatky lze řešit doporučením vyžádat si o jejich odstranění kontrolní zprávu. Akreditaci na dobu kratší než 10 let je možné rovněž navrhnout v případě, že se jedná o nový studijní program, který doposud daná vysoká škola neuskutečňovala (a to ani jako studijní obor). V této oblasti vložte celkové hodnocení návrhu. Expert: verze 16. 2. 2017 2/18 Souhrnné hodnocení Instituce 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 1.10 1.11 1.12 1.13 1.14 1.15 Program 2.0 2.1 2.2p 2.3 2.4 2.5 2.6p 2.7 2.8 2.9b 2.12 2.13bp 2.14 2.15bp Činnost 3.1 3.2 3.3 3.4 3.5bp Zabezpečení 4.1 4.2 4.3 4.4 Garant 5.1 5.2bp 5.3 5.4 3/18 Personální 6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.6 6.7 6.8p 6.9b Specifické 7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.6 7.7 7.8 7.9 7.10 7.11 4/18 Závěry Instituce Institucionální prostředí VŠTE poskytuje vhodné zázemí k realizaci předkládaného studijního programu. K jednotlivým hodnoceným bodům má oponent pouze 3 dílčí připomínky týkající se komplexnosti odpovědí a obsahové precizace textů, které nemají vliv na naplnění požadových standardů. Program Studijní program je po formální i obsahové stránce velmi dobře zpracován. Naplňuje nejen standardy pro tvorbu a realizaci bakalářských studijních programů, ale poskytuje i odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti vedoucí k vysokému uplatnění absolventů v praxi. Kriticky lze nahlížet jen na opomenutí bodu 2.15bp, který je nutné doplnit do žádosti o akreditaci (sebehodnotící zprávy). Činnost Metody výuky a hodnocení výsledků studia jsou po formální stránce opticky naplněny, z pohledu možných výhrad při hodnocení doporučuji revizi studijní literatury (neuvádět až na výjimky literaturu starší 10 let), jako problematickou lze hodnotit dostupnost nejnovější literatury v knihovně VŠTE a je nutné dořešit kritéria umožňující objektivní hodnocení (např. slovní interpretací známek). Zabezpečení Finanční, materiální a další zabezpečení studijního programu není naplněno z důvodu chybějícího zhodnocení předpokládaných finančních nákladů na uskutečňování studijního programu, jako riziko při hodnocení žádosti lze spatřovat nedostupnost nejnovější literatury uvedené v sylabech studijních předmětů. Garant Garant studijního programu naplňuje všechny požadované standardy od formálního vymezení pravomocí a odpovědnosti přes fundovanou osobnost garanta studijního programu. Personální Personální zabezpečení studijního programu je při komparaci s jinými obdobnými studijními programy nadstandardní jak do počtu akademických pracovníků, tak i z hlediska jejich výstupů, zkušeností či věkové struktury. Kriticky lze hodnotit obsahové nedostatky formulářů C1 u některých odborníků z praxe a garanci 2 PZ předmětů garantem bez vědecké či vědeckopedagogické hodnosti. Specifické Specifické požadavky na zajištění studijního programu se týkají vzhledem k realizaci v českém jazyce, bez spolupráce zahraniční vysoké školy či jiné právnické osoby pouze funkčnosti a zajištění realizace kombinovaného studia, které je vzhledem k personálnímu zabezpečení, hodinovým dotacím/semestr a zpracovaným studijním oporám plně zabezpečené. 5/18 Instituce Touto částí hodnocení (celá záložka Instituce) není třeba se zabývat v celém rozsahu při každé akreditaci. Lze ji využít v případě, že hodnoticí komise zjistí nedostatky v institucionálním prostředí anebo z jiného důvodu považuje za vhodné vyjádřit se k níže uvedeným standardům. 1.0 Zpráva o vnitřním hodnocení a poslední dodatek k této zprávě již byly posouzeny a od posledního posouzení obecných požadavků pro akreditace neuplynulo více než 12 měsíců. Činností vysoké školy ve vztahu k části standardů pro akreditaci studijního programu podle § 78a odst. 2 písm. b) body 2 a 3 ZVŠ a funkčností systému zajišťování kvality a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností se tak hodnoticí komise v souladu s čl. 33 Statutu NAÚ nebude zabývat. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Zpráva o vnitřním hodnocení za rok 2022 k dispozici na dokumentovém serveru VŠTE, v sebehodnotící zprávě je ale nutné opravit proklik na dokument. Zároveň došlo Působnost orgánů vysoké školy rozhodnutím NAU NAU-252/2023-9 a NAU-251/2023-13 k posouzení obecných požadavků na 1.1 Vysoká škola má vymezen orgánakreditaci. vysoké školy, který plní působnost statutárního orgánu, a jsou vymezeny další orgány, jejich působnost, pravomoc a odpovědnost. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Statutárním orgánem VŠTE je rektor, jehož právní postavení a působnost je dána zákonem, statutem a vnitřními předpisy VŠTE. 1.2 Vysoká škola má vymezeny působnosti, pravomoci a odpovědnosti orgánů jejích součástí k činnostem a jednáním, která se týkají tvorby a uskutečňování studijních programů a které tvoří funkční celek. Ano ste n Ne N/A Neuveden Vymezení dalších orgánů s jejich působností, pravomocí a odpovědností je uvedeno v zákoně č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, v platném znění, ve Statutu VŠTE, Vnitřní systém zajišťování a řádu hodnocení vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících Organizačním VŠTE a kvality ve vnitřních předpisech VŠTE. Odůvodnění: činností vysoké školy 1.3 Na všech úrovních řízení vysoké školy jsou vymezeny pravomoci a odpovědnost za kvalitu vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností tak, aby tvořily funkční celek. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Vymezení pravomocí a odpovědnosti za kvalitu vzdělávací činnosti, tvůrčí činnosti a s nimi souvisejících činností je popsáno ve vnitřním předpisu VŠTE Pravidla systému 1.4 Vnitřním předpisem vysoké školy jsou podrobněji vymezeny procesy vzniku, schvalování a změn návrhů zajišťování kvality. studijních programů před jejich předložením k akreditaci Národnímu akreditačnímu úřadu pro vysoké školství. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Procesy vzniku, schvalování a změn návrhů studijních programů jsou popsány ve vnitřním předpisu Pravidla systému zajišťování kvality. 1.5 Pokud vysoká škola hodlá posuzovat splnění podmínek pro přijetí ke studiu ve studijním programu s použitím ustanovení § 48 odst. 4 písm. d) nebo § 48 odst. 5 písm. c) zákona o vysokých školách, jsou vytvořena pravidla, stanoveny principy a popsán proces posuzování splnění podmínky předchozího vzdělání. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden VŠTE (dle Statutu, příloha č. 1 článek 2.(4)) má implementovánu možnost pro přijetí ke studiu ve studijním programu s využitím ustanovení § 48 odst. 4 písm. d) nebo § 48 odst. 5 písm. c) zákona o vysokých školách. Je ale nutné nastavit pravidla, stanovit principy a popsat proces posuzování splnění podmínky předchozího vzdělání. 6/18 1.6 Vysoká škola má přijata dostatečně účinná opatření zajišťující úroveň kvality kvalifikačních prací a systematicky dbá na kvalitu obhájených kvalifikačních prací a obhájených rigorózních prací. V rámci svých pravidel stanoví požadavky na způsob vedení těchto prací a kvalifikační požadavky na osoby, které vedou kvalifikační práce nebo rigorózní práce, a stanoví nejvyšší počet kvalifikačních prací nebo rigorózních prací, které může vést jedna osoba. Ano ste n Ne N/A Neuveden Kvalifikační požadavky na osoby, které vedou kvalifikační práce a nejvyšší počet kvalifikačních prací, které může vést jedna osoba, jsou uvedeny ve Směrnici č. 2/2022 1.7 Zajištění a hodnocení kvalitystátní vzdělávací, tvůrčízkoušky a s nimi souvisejících se opírá o procesy zpětné vazby, organizace závěrečné a obhajoby činností kvalifikační práce pro ekonomické zejména ankety a kvantitativní a kvalitativní průzkumy, přičemž do těchto procesů jsou v reprezentativní míře programy. zapojeni akademičtístudijní pracovníci, studenti, věcně příslušné profesní komory, oborová sdružení nebo organizace Odůvodnění: zaměstnavatelů nebo další odborníci z praxe, s přihlédnutím k typům a případným profilům studijních programů. Ano ste n Ne N/A Neuveden Ve standardu 1.7 je uvedeno hodnocení ze strany studentů, garantů předmětů a studijních programů, doporučuji zmínit i zapojení ostatních akademických pracovníků, potenciálních 1.8 Vysoká škola mázaměstnavatelů, v oblasti vzdělávací a tvůrčí činnosti jejichž prostřednictvím sleduje míru odborníků z praxenastaveny (případněukazatele, dalších externích subjektů) apod. Odůvodnění: úspěšnosti v přijímacím řízení, studijní neúspěšnost ve studijním programu, míru řádného ukončení studia studijního programu a uplatnitelnost absolventů. Ano ste n Ne N/A Neuveden Ukazatele pro sledování míry úspěšnosti v přijímacím řízení, studijní neúspěšnosti ve studijním programu a míry řádného ukončení studia studijního programu jsou nastaveny v Vzdělávací, tvůrčí a s nimi související činnosti vysoké školy IS VŠTE a vyhodnocovány ve výroční zprávě o činnosti. VŠTE sleduje uplatnitelnost absolventů prostřednictvím spolupráce s ÚP MPSV a sv profesními organizacemi. 1.9 Vzdělávací a tvůrčí činnosti vysoké školy vycházejí ze soudobých poznatků širším kontextu a mají mezinárodní Doporučuji zmínit i data SVP PedF UK a případně benchmarking s obdobnými zahraniční VŠ. charakter s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijních programů, zejména: jsou uskutečňovány Odůvodnění: mobility studentů a akademických pracovníků a jsou nabízeny studijní předměty vyučované v cizích jazycích nebo studijní programy uskutečňované v cizích jazycích. Ano ste n Ne N/A Neuveden Ano ste n Ne N/A Neuveden VŠTE uskutečňuje oboustranné zahraniční mobility studentů a akademických pracovníků, nabízí studijní předměty vyučované v anglickém jazyce i studijní programy vyučované v 1.10 Vysoká škola rozvíjí spolupráci s praxí s přihlédnutím k typům a případným profilům programů. Jde angličtině. Doporučuji upřesnit nabídku předmětů v AJ pro danýstudijních studijní program zejména o praktickou výuku, zadávání bakalářských, diplomových nebo disertačních prací (dále jen „kvalifikační (alespoň počet) + doplnit stipendií počet mobilit akademických zaměstnanců a práce“), zadávání rigorózních prací, přiznávání a zapojování odborníkůpracovníků, z praxe do vzdělávacího procesu. studentů v loňském roce + počet partnerských škol, byť jsou tyto údaje v dokumentech dohledatelné. Odůvodnění: Odůvodnění: Rozvíjení spolupráce s praxí při uskutečňování studijních programů je realizováno celkem 6 způsoby (od zapojení odborníků do výuky po odbornou praxi). 1.11 Vysoká škola komunikuje s profesními komorami, oborovými sdruženími, organizacemi zaměstnavatelů nebo dalšími odborníky z praxe a zjišťuje jejich očekávání a požadavky na absolventy studijních programů. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Je uvedena řada obdobných aktivit jako v bodě 1.10, u první odrážky bych uvedl konkrétní příklady do závorky. Podpůrné zdroje a administrativa vysoké školy 7/18 1.12 Vysoká škola má vybudován funkční informační systém a komunikační prostředky, které zajišťují přístup k přesným a srozumitelným informacím o studijních programech, pravidlech studia a požadavcích spojených se studiem, k informačním a poradenským službám souvisejícím se studiem a s možností uplatnění absolventů studijních programů v praxi. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden VŠTE outsourcuje informační systém pro studenty i zaměstnance od Masarykovy univerzity v Brně (IS VŠTE). 1.13 Služby knihoven a elektronické zdroje pro výuku jsou s přihlédnutím k typu a případnému profilu studijního programu dostatečné a dostupné studentům a akademickým pracovníkům. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Hodnocení standardu 1.13 se zaměřuje na kvalitu počítačové sítě a dostupnost PC, bylo by vhodné doplnit odkaz na knihovní systém, počet dostupných literárních a 1.14 Vysoká škola zajišťuje dostupnézdrojů. služby, stipendia a další podpůrná opatření pro vyrovnání příležitostí studovat elektronických na vysoké škole pro studenty se specifickými potřebami. Vysoká škola v oblasti vyrovnávání podmínek studia studentů se specifickými potřebami vychází z obecně závazných právních předpisů, dále zajišťuje poučený a lidskou důstojnost respektující přístup všech svých zaměstnanců ke studentům a uchazečům se specifickými potřebami a zajišťuje, aby poskytované služby a úpravy realizované s cílem dosáhnout přístupnosti akademického života pro studenty se specifickými potřebami nevedly ke snižování studijních nároků. Ano ste n Ne N/A Neuveden VŠTE zajišťuje služby a další podpůrná opatření studentům se specifickými potřebami viz Opatření rektora č. 5/2017 k organizaci studia pro studenty se specifickými vzdělávacími 1.15 Vysoká škola přijala dostatečně účinná opatření: k ochraně duševního vlastnictví a proti úmyslnému jednání potřebami. Odůvodnění: proti dobrým mravům při studiu zejména proti plagiátorství a podvodům při studiu. Ano Odůvodnění: Závěr: ste n Ne N/A Neuveden Způsob odevzdávání, kontroly plagiátorství, archivace veškerých studentských prací a archivace podkladů ke zjištěným plagiátům studentských prací upravuje vnitřní směrnice Směrnice č. 10/2017 Odevzdávání, kontrola a archivace studentských prací na VŠTE a Směrnice č. 2/2022 Organizace státní závěrečné kvalifikační práce Institucionální prostředí VŠTE poskytuje vhodnézkoušky zázemí ka obhajoba realizaci předkládaného pro ekonomické studijní programy. Odevzdávání, kontrola a archivace studentských studijního programu. K jednotlivým hodnoceným bodům má oponent pouze 3 dílčí prací se provádí výhradně prostřednictvím IS VŠTE (zde bych doporučil zda jenemají připomínky týkající se komplexnosti odpovědí a obsahové precizacedoplnit, textů, které využíváno vlastnípožadových softwarovéstandardů. řešení nebo systém Theses od MUNI). VŠTE dále vydala vliv na naplnění Disciplinární řád pro studenty a Etický kodex studenta. 8/18 Soulad studijního programu s posláním vysoké školy a jeho cíle 2.1 Studijní program je z hlediska typu, formy a případného profilu v souladu s posláním a strategickým záměrem vysoké školy a ostatními strategickými dokumenty vysoké školy. Ano ste n Ne N/A Neuveden Reakreditace a rozšíření bakalářského studijního programu Řízení lidských zdrojů je v souladu se schváleným Strategickým záměrem Vysoké školy technické a ekonomické na 2.2p U studijního programu vysoká školaale prokazuje spolupráci v daném studijním města programu s praxí. období 2021-2025, i Jihočeského kraje a Statutárního České Budějovice. Odůvodnění: Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: VŠTE realizuje mimo standardní projekty (převážně TAČR) také smluvní výzkum a zakázkovou činnost, což je demonstrováno na konkrétních realizovaných projektech. Dále 2.3 Vysokou školou jsou je zohledněn mezinárodní rozměr studijního s přihlédnutím k typuvýzkum. a případnému realizovány interní grantové soutěže aprogramu, specifický vysokoškolského profilu studijního programu. Spolupráce s praxí probíhá též intenzivně v rovině praxí studentů. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Mezinárodní rozměr studijního programu se pozitivně promítá nejen v jeho struktuře, ale i ve spolupráci se zahraničními univerzitami, v realizaci programu Erasmus+, IBW Profil absolventa studijního programu a obsah studia ve studijním programu aktivitách a Blended Intesive Programs. 2.0 Studijní program je vhodně zařazen do oblasti vzdělávání nebo oblastí vzdělávání včetně odpovídajícího určení podílu jednotlivých oblastí vzdělávání u kombinovaného studijního programu. Studijní program náleží pouze do jedné oblasti vzdělávání, pokud se státními zkouškami ověřují profilující znalosti nebo dovednosti ze základních tematických okruhů náležejících do jedné oblasti vzdělávání. Studijní program je kombinovaným studijním programem, pokud se státními zkouškami, popřípadě obhajobou disertační práce, ověřují profilující znalosti nebo dovednosti ze základních tematických okruhů náležejících do více oblastí vzdělávání. Ano ste n Ne N/A Neuveden Ano ste n Ne N/A Neuveden N/A Neuveden Více než 50 % předmětů studijního plánu v rámci bakalářského studijního programu Řízení lidských zdrojů spadá do úzce vymezeného oboru 041 Obchod a administrativa, podrobněji do vymezeného oboru 0413 Management a správ,. Zde by programu bylo vhodné doplnit 2.4 Odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti, které si absolventi studijního osvojují, údajtypem z žádosti o akreditace, že podíl jednotlivých oblastí vzdělávání v Ekonomických jsou v souladu s daným a případným profilem studijního programu. oborech je 100 %. Odůvodnění: Profil absolventa profesně zaměřeného bakalářského studijního programu Řízení lidských zdrojů respektuje rámcový profil absolventa ekonomicky zaměřených oborů podle 2.5 Studijní programnařízení je koncipován aby student studia při plněníve studijních povinností vlády tak, č. 275/2016 Sb.,v oprůběhu oblastech vzdělávání vysokém školství.prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím Sebehodnotící zpráva též uvádí konkrétní znalosti, dovednosti a způsobilosti. Nechybí ani jazyce. možnosti uplatnění absolventů. Doporučil bych "politicky" dát nějakou zmínku/odkaz na https://www.msmt.cz/vzdelavani/vysoke-skolstvi/ipn-q-ram-kvalifikacni-ramecAno ste n Ne N/A Neuveden terciarniho-vzdelavani. Při tvorbě povinných předmětů v bakalářském studijním programu Řízení lidských zdrojů Odůvodnění: jsou zařazeny předměty Anglický jazyk I. – IV. a Německý jazyk I. – II., které slouží pro 2.6p Vysoká škola má nastavenapřípravu funkční pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů, včetně vymezení jazykovou budoucích absolventů. Z hlediska profilace absolventa je stěžejním praktické výuky realizované případně i u jiné fyzické nebo právnické osoby a délky této praktické výuky, přičemž jazykem anglický jazyk. studijní plán je sestaven tak, aby umožňoval studentům zejména zvládnutí praktických dovedností potřebných Odůvodnění: k výkonu povolání podložené získáním nezbytných teoretických znalostí. Ano ste n Ne Zásady pro tvorbu studijních plánů bakalářského studijního programu Řízení lidských zdrojů plně respektují Doporučené postupy pro přípravu studijních programů vydaných a 2.7 Studijní programschválených má vymezeno rámcové uplatněníakreditačního absolventů studijního programu typické apracovní pozice, Radou Národního úřadu pro vysoké aškolství jsou ukotveny které může absolvent zastávat. ve vnitřních předpisech školy („Pravidla systému zajišťování kvality“ a navazujících opatření rektora). Jsou podrobně charakterizovány jednotlivé kategorie předmětů. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: 9/18 Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Absolvent má široké uplatnění ve veřejném i soukromém sektoru, je případně možné blíže specifikovat dle katalogu prací. 2.8 Standardní doba studia odpovídá průměrné studijní zátěži, obsahu a cílům studia a profilu absolventa studijního programu. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Standardní doba studia bakalářského studijního programu Řízení lidských zdrojů je s ohledem na průměrnou studijní zátěž, obsah, cíl studia a definovaný profil absolventa stanovena na 3 roky. Jeden kredit znamená 26 vyučovacích hodin práce studenta. 10/18 2.9b Obsah studia odpovídá cílům studia, umožňuje dosažení stanoveného profilu absolventa a vychází z aplikace soudobých poznatků a metod tvůrčí činnosti v dané oblasti vzdělávání. Přitom součástí obsahu studia jsou základní teoretické disciplíny. Ano ste n Ne N/A Neuveden Obsah studia odpovídá cílům studia, umožňuje dosažení stanoveného profilu absolventa a vychází z aplikace soudobých poznatků a metod tvůrčí činnosti v dané oblasti vzdělávání. 2.12 Studijní program má nastavenu a zdůvodněnu studijních předmětů, jejich rozsah a charakteristiku. Základní teoretické disciplínystrukturu jsou jednou ze 3 kategorií povinných předmětů. Odůvodnění: Ano ste n Ne N/A Neuveden Studijní plán bakalářského programu Řízení lidských zdrojů je rozdělen do 2 základních skupin: povinné předměty a volitelné předměty. Povinné předměty jsou dále členěny do 2.13bp Studijní plántří je skupin: koncipován tak, aby obsahoval praxi studentů v rozsahu alespoňpovinné 12 týdnů. Týdnem se rozumí základní teoretické předměty profilujícího základu, předměty zpravidla 40 hodin. Obsah a zaměření odborné praxe umožňuje naplnění deklarovaného významu odborné praxe ve základu a ostatní povinné studijním programuprofilujícího a cílů studijního programu. Odborná praxepředměty. je řízena a vyhodnocována zaměstnanci vysoké Odůvodnění: školy. V případě vykonávání odborné praxe u smluvních partnerů musí mít vysoká škola uzavřeny smlouvy o spolupráci při zajištění praxí se subjekty, kde má být praxe studentů uskutečňována, a to v rozsahu korespondujícím s předpokládaným počtem studentů zapsaných do 1. ročníku. Ano ste n Ne N/A Neuveden Ano ste n Ne N/A Neuveden Součástí bakalářského studijního programu je odborná praxe v délce trvání 520 hodin, tj. 13 týdnů. Tato souvislá praxe v 6. semestru studia bude navazovat na projekty v průběhu 2.14 Obsah vyučovaných předmětů, metody výuky, zajištění praktickédovedností výuky, způsob hodnocení, obsah celéhostudijních studia. Praxe je zaměřena na získání základních spojených se studiem státních zkoušek, témata a zaměření kvalifikačních prací jsou v souladu s plánovanými výsledky učení a profilem základulogický a odborných absolventa v danémpředmětů studijním profilujícího programu a vytvářejí celek. předmětů. Praxe může být zároveň využitelnou možností ke sběru dat pro účely kvalifikační práce. Odůvodnění: Odůvodnění: Obsah studijních předmětů, forma výuky a způsob ověření studijních výsledků jsou uvedeny v samostatných kartách předmětů, které jsou součástí přílohy „B-III – 2.15bp Obsah profesně zaměřenéhostudijního bakalářského studijníhoStátní programu zohledňuje specifika spojená potřebou Charakteristika předmětu“. závěrečná zkouška se skládá zesdvou částí, a spolupráce s praxí. to z obhajoby bakalářské práce a z ústní odborné zkoušky. Ústní odborná zkouška se skládá ze tří okruhů asteobhajoby BP. Ne Ano n N/A Neuveden Odůvodnění: Závěr: Daný bod není zpracován v rámci sebehodnotící zprávy, což je způsobeno "zmatečnou" osnovou sebehodnotící zprávy, kdy v textu není bod 2.15bp definován (pouze Standardy 2.15-2.16 Podmínky a pravidla rigorózního řízen), bod 2.15bp je však uveden v příloze na str. 9. program je po formální i obsahové stránce velmi dobře zpracován. Naplňuje Studijní nejen standardy pro tvorbu a realizaci bakalářských studijních programů, ale poskytuje i odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti vedoucí k vysokému uplatnění absolventů v praxi. Kriticky lze nahlížet jen na opomenutí bodu 2.15bp, který je nutné doplnit do žádosti o akreditaci (sebehodnotící zprávy). 11/18 Metody výuky a hodnocení výsledků studia 3.1 Při uskutečňování studijního programu se využívají moderní výukové metody odpovídající výsledkům učení studijního programu a přístupy podporující aktivní roli studentů v procesu výuky. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Všechny klasické i moderní metody a přístupy využívané při výuce jsou názorně vyjmenovány. 3.2 Poměr přímé výuky a samostudia odpovídá studijnímu programu, formě studia, případnému profilu studijního programu a metodám výuky. Ano ste n Ne N/A Neuveden Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Poměr přímé výuky a samostudia odpovídá studijnímu programu, formě studia a metodám výuky. Rozsah a rozložení studijní zátěže pro jednotlivé předměty je uveden v 3.3 Skladba studijní anotacích literatury apředmětů, skladba studijních opor, které jsou uvedeny v požadavcích studijních předmětů které jsou součástí studijních opor. Zde dávám ke zvážení, zda profilujícího základu, odráží aktuální stav poznání. Studentům je zajištěna jejich dostupnost. neuvést konkrétní studijní zátěž v hodinách přímo do formuláře B III (u akreditace jednoho programu to na nás byl explicitní požadavek zpravodaje NAU). Odůvodnění: Ke skladbě studijní literatury mám 2 připomínky - doporučuji stanovit lhůtu např. 10 let a neuvádět starší publikace v sylabech s výjimkou publikací VŠTE či mimořádně kvalitních 3.4 Vysoká škola mápublikací zveřejněna kritéria, Např. která odpovídají studia ami umožňují objektivní hodnocení (Kotler). "JÍROVÁ,cílům H., 1999." přijde nevhodná. Zkušenosta zpodle poslední kterých jsou studenti hodnoceni. akreditace (2023) - zpravodaj pro ekonomické obory lustroval literaturu uvedenou v sylabech a její dostupnost v knihovně, namátkou jsem si prověřil některé publikace z let Ano a 2024 a v knihovně ste n VŠTE nejsou, Ne upozorňuji tedyN/A 2023 na možné riziko zNeuveden hlediska Hodnocení výsledků studia se řídí Studijním a zkušebním řádem Vysoké školy technické hodnocení akreditace. Odůvodnění: a ekonomické v Českých Budějovicích, zde je však uvedena jen klasifikační stupnice, Tvůrčí činnost vztahující se ke pro studijnímu programu chybí ale kritéria "objektivní" hodnocení, tj. např. slovní interpretace hodnocení (výborně =profesně vynikající výkon pouze s malými chybami, velmi dobrý = nad průměrným 3.5bp V případě bakalářského zaměřeného studijního programu se vyžaduje tvůrčí činnost. V posledních 3 standardem, ale ssmluvního chybami atd.). letech jsou nebo byly řešeny projekty výzkumu, umělecká činnost či další formy spolupráce s praxí související se zaměřením studijního programu prokazující odborné zázemí vysoké školy a uplatnitelnost výsledků tvůrčí činnosti v praxi. Nezapočítávají se granty a projekty rozvojového charakteru (typicky některé operační programy EU) ani interní granty a projekty zadané v rámci vysoké školy. V případě externích grantů a projektů se zahrnují ty, jejichž příjemcem/spolupříjemcem je vysoká škola nebo její součást žádající o akreditaci studijního programu. Ano Odůvodnění: Závěr: ste n Ne N/A Neuveden Standard je plně naplně řadou realizovaných VaV projektů, projektů smluvního výzkumu, konferencemi/workshopy/semináři a publikačními výstupy. Metody výuky a hodnocení výsledků studia jsou po formální stránce opticky naplněny, z pohledu možných výhrad při hodnocení doporučuji revizi studijní literatury (neuvádět až na výjimky literaturu starší 10 let), jako problematickou lze hodnotit dostupnost nejnovější literatury v knihovně VŠTE a je nutné dořešit kritéria umožňující objektivní hodnocení (např. slovní interpretací známek). 12/18 Finanční, materiální a další zabezpečení studijního programu 4.1 Vysoká škola má zhodnoceny předpokládané finanční náklady na uskutečňování studijního programu, zejména náklady na přístrojové vybavení a jeho provoz, náklady na materiální a technické vybavení a jeho modernizaci, osobní náklady, náklady dalšího vzdělávání akademických pracovníků a výdaje na inovace, a má zajištěny odpovídající zdroje na pokrytí těchto nákladů. Ano ste n Ne N/A Neuveden Standard 4.1 nelze považovat za naplněný. Informace o financování ze státního rozpočtu v sebehodnotící zprávě či příloze C-V odpovídá de facto jen zajištění odpovídajících zdrojů, 4.2 Vysoká škola mánikoliv zajištěnu infrastrukturu výuku ve studijním programu, zejména odpovídajícíI materiální však zhodnocenípro předpokládaných nákladů v různých kategoriích. za cenu a technické zabezpečení, dostatečné a provozuschopné výukové a studijní prostory, vybavení učeben a laboratoří přibližného odhaduzařízením, je nutné nějaké zhodnocení provést. pomůckami a laboratorním a výukovým které odpovídá danému typu studijního programu a v případě Odůvodnění: bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního programu, a počtu studentů. Ano ste n Ne N/A Neuveden Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Vysoká škola má zajištěnou infrastrukturu pro výuku studijního programu. Potřebné informace o materiálním a technickém zabezpečení studijního programu jsou 4.3 Studenti mají dostatečný přístupv kpříloze odborné literatuře a dalším informačním zdrojům dokončena odpovídajícím danému specifikovány C-IV. V sebehodnotící není smysluplně věta typu studijního programu a v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu i profilu studijního "Materiální zabezpečení studijního programu.". programu. Po formální stránce je standard naplněn, v případě kontroly literatury uvedené v sylabech a její dostupnosti v knihovně VŠTE upozorňuji, že zejména v případě nejnovějších zdrojů 4.4 Materiální a technické studijního programu uskutečňovaného mimo sídlo vysoké školy je nejsouzabezpečení tyto zdroje dostupné. Odůvodnění: srovnatelné se zabezpečením zajištěným při uskutečňování studijního programu v sídle vysoké školy. Je-li mimo sídlo vysoké školy uskutečňovaná pouze praktická výuka, materiální a technické zabezpečení odpovídá potřebám této výuky. Ano Odůvodnění: Závěr: ste n Ne Studijní program není realizován mimo sídlo VŠ. N/A Neuveden Finanční, materiální a další zabezpečení studijního programu není naplněno z důvodu chybějícího zhodnocení předpokládaných finančních nákladů na uskutečňování studijního programu, jako riziko při hodnocení žádosti lze spatřovat nedostupnost nejnovější literatury uvedené v sylabech studijních předmětů. 13/18 Garant studijního programu 5.1 Vysoká škola má v dostatečné míře vymezeny pravomoci a odpovědnost garanta studijního programu tak, aby byla zajištěna kvalita studijního programu. Ano ste n Ne N/A Neuveden Pravomoci a odpovědnosti garanta studijního programu jsou vymezeny v Organizačním řádu VŠTE, neuváděl bych na začátku věty "Kvalita studijního programu", vzbuzuje to 5.2bp Garantem je dojem akademický pracovník, kterýa byl jmenovángaranta profesorem jmenován docentem anebo má formalismu. Práva povinnosti jsou vnebo sebehodnotící zprávě názorně vědeckou hodnost „kandidáta věd“ (ve zkratce „CSc.“) nebo vzdělání získané absolvováním doktorského studijního uvedeny. programu. Garant má odbornou kvalifikaci vztahující se k danému bakalářskému studijnímu programu nebo ke Odůvodnění: studijnímu programu blízkého nebo příbuzného obsahového zaměření a v posledních pěti letech vykonával tvůrčí činnost, jež odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být bakalářský studijní program uskutečňován, anebo během této doby působil ve věcně odpovídající odborné praxi. Ano ste n Ne N/A Neuveden Garantem k reakrediataci předkládaného bakalářského studijního programu Řízení lidských zdrojů je doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc., který je 5.3 Garant je akademickým pracovníkem příslušné vysoké školy, který působídlouhodobou na vysoké škole jako akademický vzhledem k věku, bohaté tvůrčí a publikační činnosti zárukou úspěšného pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru nebo poměrů s celkovou týdenní pracovní dobou rozvoje studijního programu. odpovídající stanovené týdenní pracovní době podle § 79 zákoníku práce. V případě, že jde o studijní program Odůvodnění: uskutečňovaný na součásti vysoké školy, platí též, že garant studijního programu působí na této součásti jako akademický pracovník na základě pracovního nebo služebního poměru podle věty první s týdenní pracovní dobou odpovídající alespoň polovině stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce. Případné další pracovní nebo služební poměry garanta studijního programu, na základě kterých působí jako akademický pracovník na téže nebo jiných vysokých školách nebo na zahraniční vysoké škole nebo tuzemské právnické osobě podle § 93a zákona o vysokých školách, nezakládají povinnost výkonu práce nebo přítomnosti na pracovišti v celkovém rozsahu přesahujícím polovinu stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákoníku práce. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Garant studijního programu je od roku 2006 akademickým pracovníkem VŠTE na plný pracovní úvazek, tj. 40 hodin/týden, na jiné VŠ garant programu nepůsobí. 5.4 Garant studijního programu splňuje podmínky týkájící se maximálního počtu garantovaných studijních programů. Ano Odůvodnění: Závěr: ste n Ne N/A Neuveden doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. je veden jako garant pouze u bakalářského profesně zaměřeného studijního programu Řízení lidských zdrojů. Garant studijního programu naplňuje všechny požadované standardy od formálního vymezení pravomocí a odpovědnosti přes fundovanou osobnost garanta studijního programu. 14/18 Personální zabezpečení studijního programu 6.1 Personálního zabezpečení studijního programu splňuje požadavky standardů pro akreditaci daného typu studijního programu, týkající se pracovní doby akademických pracovníků na dané vysoké škole a ostatních vysokých školách. Ano ste n Ne N/A Neuveden Garanti a přednášející jednotlivých studijních předmětů patří k etablovaným a zkušeným akademickým pracovníkům VŠTE s odpovídající kvalifikací a relevantní publikační 6.2 Počet akademických pracovníků zabezpečujících studijnípředmětům. program, o jehož akreditaci je žádáno, odpovídá typu činností vztahující se k vyučovaným Ocenit lze podrobnou analýzu struktury studijního programu, oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být studijní program personálního zabezpečení. Doporučil bychpočtu doplnit (zdůraznit) informaciprofilu o počtu uskutečňován, formě studia, metodám výuky, předpokládanému studentů a případnému studijního akademických pracovníků (ne)působících i na jiných VŠ (tato informace je vyžadována programu. Žádá-li vysoká škola o rozšíření nebo prodloužení platnosti akreditace studijního programu, je počet v rámci standardu 6.1). studijní program dále přiměřený i skutečnému počtu studentů. Vysoká akademických pracovníků zabezpečujících Odůvodnění: škola má vypracovánu účinnou strategii personálního rozvoje akademických pracovníků a existují motivační nástroje k tomuto rozvoji. Ano ste n Ne N/A Neuveden Počet akademických pracovníků (37) společně s odborníky z praxe odpovídá nadstandardu u obdobných studijních programů a odpovídá počtu plánovaných studentů. 6.3 Výuka, která probíhá mimo školy, s výjimkou praxí,je zabezpečena obdobně Vhodné bysídlo bylovysoké doplnění, zda existuje odborných nějaký dokument týkající se personálního rozvoje kvalifikovanými pracovníky jako v sídle vysoké školy. Vysoká škola má jasnou představu o budoucím personálním a jaké VŠTE využívá motivační nástroje. VŠ má jasnou představu o zkvalitňování rozvoji studijního programu na všech úrovních akademických pracovníků. personálního zabezpečení studijního programu v horzinotu minimálně 5 let, což lze doložit Ano konkrétními příklady. ste n Ne N/A Neuveden Studijní program není realizován mimo sídlo VŠ. Odůvodnění: Odůvodnění: 6.4 Základní teoretické studijní předměty profilujícího základu studijního programu mají garanty, kteří se významně podílejí na jejich výuce, například vedením přednášek. Studijní program je dostatečně personálně zabezpečen i z hlediska doby platnosti jeho akreditace a perspektivy jeho rozvoje, a to zejména se zřetelem na délku týdenní pracovní doby garantů základních teoretických studijních předmětů profilujícího základu studijního programu a na dobu, na kterou je pracovní poměr těchto zaměstnanců k dané vysoké škole sjednán nebo na kterou je jeho sjednání zajištěno. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Garanti studijních předmětů jsou zapojeni do výuky od 30 % do 100 %, což lze považovat za významný podíl na výuce. Z 37 akademických pracovníků mají termínovaný pracovní 6.5 Nejde-li o studijní program v oblasti umění, mají vyučující zajišťující jeho uskutečňování vysokoškolské vzdělání poměr pouze 3 pracovníci, převážná většina zaměstnanců má pracovní úvazek 1,0. získané absolvováním alespoň magisterského studijního programu nebo jeho ekvivalent získaný na zahraniční vysoké škole. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Všichni vyučující zapojení do realizace studijního disponují alespoň magisterským vzděláním (8 pracovníků, ostatní Ph.D./doc./prof.). 6.6 U odborníků z praxe je prokázáno odpovídající působení v oboru za posledních 5 let. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Doporučuji zrevidovat formuláře C1 u odborníků z praxe, u některých (Vlach) není prokázáno vzhledem k chybějícím časovým údajům působení v oboru za 5 let zpátky či 6.7 Personální zajištění profesně zaměřeného bakalářského programu zahrnuje taktéž dostatečné nejsou průkazné relevantní zkušenostistudijního (Pokorná) nebo není zřejmé, na jakých pracovních zapojení odborníků z praxe. pozicích pracovník vlastně působil (Nezvalová). Dále doporučuji řadit formuláře C1 dle abecedy, řazení napřeskáčku je velmi nepřehledné! Ano ste n Ne N/A Neuveden 15/18 Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Celkový počet 19 zapojených odborníků je z pohledu akreditace nadstandardní, v sebehodnotící zprávě by mohl být uveden jejich přehled jako u akademických pracovníků. 6.8p Studijní program je zabezpečen akademickými pracovníky, popřípadě i dalšími odborníky s příslušnou kvalifikací pro zajištění jednotlivých studijních předmětů. Celková struktura akademických pracovníků zabezpečujících studijní program odpovídá z hlediska kvalifikace, věku, délky týdenní pracovní doby a zkušeností s působením v zahraničí nebo v praxi struktuře studijního plánu, cílům a případnému profilu studijního programu, přičemž je přiměřeně zajištěno zastoupení odborníků z praxe, kteří se podílejí na výuce. Ano ste n Ne N/A Neuveden Odůvodnění: Studijní program je zabezpečen robustním počtem akademických pracovníků s příšlušnou kvalifikací a optimálním věkovým i odborným složením, což je vhodně doplněno řadou 6.9b Základní teoretické studijníz předměty odborníků praxe. profilujícího základu jsou garantovány akademickými pracovníky jmenovanými profesorem nebo docentem anebo akademickými pracovníky s vědeckou hodností. Přitom studijní předměty profilujícího základu studijních programů z oblasti umění mohou být též garantovány akademickými pracovníky s odpovídající uměleckou erudicí. Garanti těchto studijních předmětů se podílejí na jejich výuce. Ano Odůvodnění: Závěr: ste n Ne N/A Neuveden Dle metodické pomůcky NAU pro posuzování studijních programů "Studijní předměty profilujícího základu by měly mít stanoveny garanty alespoň s vědeckou hodností nebo akademickým titulem „Ph.D.“. Základy práva a Pracovní právo (PZ předměty) ale garantuje Mgr. Bílek! studijního programu je při komparaci s jinými obdobnými Personální zabezpečení studijními programy nadstandardní jak do počtu akademických pracovníků, tak i z hlediska jejich výstupů, zkušeností či věkové struktury. Kriticky lze hodnotit obsahové nedostatky formulářů C1 u některých odborníků z praxe a garanci 2 PZ předmětů garantem bez vědecké či vědecko-pedagogické hodnosti. 16/18 Specifické požadavky na zajištění studijního programu 7.1 Vysoká škola prokáže, že navrhovaný způsob uskutečňování studijního programu v distanční a kombinované formě studia je funkční. Ano ste n Ne N/A Neuveden Kombinovaná forma studia se obsahově a rozsahově shoduje s prezenční formou studia, nabyté znalosti a dovednosti jsou shodné u jednotlivých předmětů jak pro kombinovanou, 7.2 Bakalářské a magisterské studijní programy formě studia jsou navrženy tak, aby obsahovaly tak prezenční formu studia.v kombinované Existuje kompatibilita v kompetencích u studia v denní a alespoň 80 hodin přímé výuky za semestr, s výjimkou posledního semestru studia, věnovaného především kombinované formě, obdobné jsou i evaluační metody, rozdílné je však rozložení studijní zpracování kvalifikační práce. zátěže vycházející z vyššího podílu samostudia u kombinované formy studia. Zárukou funkčního uskutečňování kombinované formy studia je i dosavadní realizace studijního Ano ste n Ne N/A Neuveden programu. Bakalářský studijní program je navržen tak, aby obsah přímé výuky v prvních pěti Odůvodnění: semestrech byl 96-104 hodin. Odůvodnění: 7.3 Studijní předměty uskutečňované v kombinované či distanční formě studia jsou zajištěny studijními oporami. Pro každý takový studijní předmět jsou specifikovány studijní opory, výuka s využitím výpočetní techniky a internetu, způsob kontaktu s vyučujícím, včetně systému konzultací a zajištění možnosti komunikace mezi studenty navzájem. Ano ste n Ne N/A Neuveden Pro všechny studijní předměty (s výjimkou volitelných předmětů) vyučované v kombinované formě byly zpracovány studijní opory. Není srozumitelný text týkající se 7.4 Studijní opory pro studium v cizím jazyce jsou zpracovány v příslušném cizímmagisterského jazyce. navazujícího magisterského studia "rámci navazujícího programu a vyučované v kombinované formě". Kromě přímé komunikace s vyučujícím lze využít Ano ste n Ne N/As vybranými vyučujícími Neuveden lze tradiční způsoby komunikace (e-mail, informační systém), Vzhledem k výuce v českém jazyce není relevantní, doporučuji formálně zmínit iv komunikovat přes Skype, MS Teams, Viber a WhatsApp. Studenti pro vzájemnou Odůvodnění: sebehodnotící zprávě. komunikaci využívají Facebook. Odůvodnění: 7.5 Pro studium ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce je k dispozici překlad příslušných vnitřních předpisů do příslušného cizího jazyka. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Vzhledem k výuce v českém jazyce není relevantní, doporučuji formálně zmínit i v sebehodnotící zprávě. 7.6 Informace o přijímacím řízení a o průběhu studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou pro uchazeče o studium a studenty dostupné v příslušném cizím jazyce na internetových stránkách vysoké školy. Ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou zajištěny informace a komunikace o rozvrhu studia, o povinnostech vyplývajících ze studia ve studijním programu, o dokladech o studiu a o dalších informacích souvisejících se studiem v příslušném cizím jazyce. Studenti a akademičtí pracovníci mají přístup k informačním zdrojům a dalším, zejména poradenským, službám v cizím jazyce, ve kterém je uskutečňován studijní program. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Vzhledem k výuce v českém jazyce není relevantní, doporučuji formálně zmínit i v sebehodnotící zprávě. 7.7 Je-li součástí studia ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce i odborná praxe, zabezpečuje vysoká škola odborné vedení a další podmínky pro uskutečňování této praxe v příslušném cizím jazyce. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Vzhledem k výuce v českém jazyce není relevantní, doporučuji formálně zmínit i v sebehodnotící zprávě. 17/18 7.8 Kvalifikační práce ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce jsou vypracovávány v cizím jazyce, ve kterém je studijní program uskutečňován. Oponentské posudky jsou zajištěny v příslušném cizím jazyce a dále v anglickém nebo českém jazyce. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Vzhledem k výuce v českém jazyce není relevantní, doporučuji formálně zmínit i v sebehodnotící zprávě. 7.9 Akademičtí pracovníci a další odborníci, kteří se podílejí na zajištění přednášek, seminářů a dalších forem výuky ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce, mají dostatečné znalosti daného cizího jazyka. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Vzhledem k výuce v českém jazyce není relevantní, doporučuji formálně zmínit i v sebehodnotící zprávě. 7.10 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci se zahraniční vysokou školou podle § 47a zákona o vysokých školách, je doložena platnost zahraniční akreditace nebo jiné formy uznání obsahově souvisejícího zahraničního vysokoškolského studijního programu podle právních předpisů domovského státu zahraniční vysoké školy, popřípadě je doloženo podání žádosti zahraniční vysoké školy o tuto zahraniční akreditaci nebo uznání. Příslušné právní předpisy domovského státu zahraniční vysoké školy jsou konkrétně určeny. Ano Odůvodnění: ste n Ne N/A Neuveden Není relevantní, studijní program není realizován ve spolupráci se zahraniční VŠ. 7.11 V případě studijních programů, které mají být uskutečňovány ve spolupráci s další právnickou osobou podle § 81 zákona o vysokých školách, je doložena dohoda o vzájemné spolupráci na uskutečňování studijního programu. Ano Odůvodnění: Závěr: ste n Ne N/A Neuveden Není relevantní, studijní program není realizován ve spolupráci s další právnickou osobou. Specifické požadavky na zajištění studijního programu se týkají vzhledem k realizaci v českém jazyce, bez spolupráce zahraniční vysoké školy či jiné právnické osoby pouze funkčnosti a zajištění realizace kombinovaného studia, které je vzhledem k personálnímu zabezpečení, hodinovým dotacím/semestr a zpracovaným studijním oporám plně zabezpečené. 18/18