Zpráva o vnitřním hodnocení kvality Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích 2022 1 IV S T E Obsah 1 Systém zajišťovánía hodnoceníkvality....................................................................................................3 2 Systém zajišťovánía hodnoceníkvality voblasti strategického rozvoje........................................................3 3 Vnější hodnocení.................................................................................................................................4 4 Vnitřní hodnocení................................................................................................................................4 4.1.1 Studijní programy realizované na VŠTE...............................................................................................................................................................5 4.1.2 Zájem ostudium................................................................................................................................................................................................6 4.13 Absolventi.........................................................................................................................................................................................................8 4.1.4 Průzkum u neaktivních studentů.....................................................................................................................................................................10 4.1.5 Celoživotní vzdělávání.....................................................................................................................................................................................10 4.1.6 Podpora studentů............................................................................................................................................................................................11 4.1.7 Kariérní centrum.............................................................................................................................................................................................11 4.18 Předmětová anketa........................................................................................................................................................................................13 4.1.9 Hospitace........................................................................................................................................................................................................13 4.1.10 Týden odborných přednášek...........................................................................................................................................................................14 5 Zajišťovánía hodnoceníkvalityvoblastitvůrčíčinnosti............................................................................15 5.1.1 Projektová činnost..........................................................................................................................................................................................15 5.1.2 Publikačnívýstupy...........................................................................................................................................................................................18 5.1.3 Rozvojinfrastruktury.......................................................................................................................................................................................18 5.1.4 Podporazaměstnanců při studiu doktorských studijních programů a dalším rozvoji......................................................................................20 5.2 Související činnosti...................................................................................................................................................20 5.2.1 Mezinárodnívztahy.........................................................................................................................................................................................20 5.2.2 Třetí role vysokéškoly......................................................................................................................................................................................22 5.2.3 Popularizace vědy...........................................................................................................................................................................................26 6 Shrnutí hlavních závěrů.......................................................................................................................28 Seznam obrázků........................................................................................................................................29 Seznam tabulek.........................................................................................................................................29 Příloha 1-Seznam předpisů, které bylyvydányneboupravenyvroce2022 ..................................................209 2 1 M IV S T E 1 Systé m zajišťová n í a hod nocen í kva I ity Předložený materiál vychází obdobně jako v předchozích letech z vnější a vnitřní legislativy a shrnuje změny, ke kterým došlo oproti předchozímu roku. Jeho cílem je především kriticky zhodnotit uplynulý rok z pohledu kvality. Kritický pohled, který byl uplatněn při zpracování materiálu byl veden snahou zajistit zvýšení kvality ve všech oblastech, které vysoká škola vykonává. Pro naplnění tohoto stěžejního cíle by vytvořen odpovídající vnitřní legislativní rámec, který vymezuje působnosti jednotlivých orgánů a úseků školy. Rovněž stanovuje procesy, které musí být transparentní, kontrolovatelné, přezkoumatelné a musí reagovat na změny ve vnějším prostředí. V tomto ohledu došlo ke změnám 2 vnitřních předpisů, které podléhají registraci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, 8 směrnic a 32 opatření rektora. Jednalo se jednak o administrativní úpravy spojené s přejmenováním úseků, tak 1 o změny v organizační struktuře školy. Samosprávný orgán, který je na VŠTE zřízen pro zajišťování kvality je Rada pro vnitřní hodnocení, která má devět členů. V roce 2021 proběhla 3 zasedání rady, která se zabývala návrhy na podání žádosti o akreditace Národnímu akreditačnímu úřadu, aktualizací zprávy o vnitřním hodnocení kvality a kontrolními zprávami. 2 Systém zajišťovánía hodnocení kvality voblasti strategického rozvoje Rok 2021 byl prvním rokem realizace nového strategického záměru školy, který vymezuje hlavní cíle vysoké školy v následujících 5 letech, kde mezi základní priority náleží kvalita všech procesů na VŠTE. Záměr definuje 5 hlavních strategických cílů ve 3 rolích, které VŠTE vykonává. Konkrétně se jedná o: Vzdělávání 1. Poskytovat plnohodnotné a uplatnitelné vysokoškolské vzdělávání reflektující měnící se potřeby společnosti v oblasti technických a ekonomických studijních programů. 2. Implementovat moderní formy a metody výuky zohledňující současnou generaci studentů s využitím nových technologií ve výukovém procesu. VĚDA A výzkum 3. Být uznávanou vědecko-výzkumnou institucí prostřednictvím specializovaných expertních týmů zajišťující kvalitní výzkumné aktivity v oblastech interdisciplinárních vědních oborů v souladu s profilací školy. 4. Být flexibilní vysokou školou s moderní výzkumnou infrastrukturou a efektivními vnitřními mechanismy personálního rozvoje se schopností reagovat na potřeby podnikové praxe, správních a řídicích orgánů a institucí. 1 IV S T E TŘETÍ ROLE 5. Rozvíjet a kultivovat Jihočeský region s cílem přispívat k rozvoji a vzdělanosti regionu a státu. Každý z těchto cílů je podrobně rozpracován, jsou stanoveny zdroje, zodpovědnost a kontrolované výstupy. Členové vedení pravidelně na svých poradách (přibližně jednou týdně) průběžné projednávají naplňování stanovených cílů na základě jim předkládaných reportů za jednotlivé úseky školy. 3 Vnější hodnocení VŠTE v roce 2022 pokračovala v implementaci opatření vyplývajících z vnějšího hodnocení kvality, které bylo provedeno ze strany Národního akreditačního úřadu a Mezinárodního evaluačního panelu. Jednalo se především o studijní agendu a legislativní předpisy. Posilování role garantů studijních programů a příslušných garantů předmětů probíhala formou jejich aktivního zapojování do pracovních porad s předem nastaveným programem a v případě potřeby i příslušnými podkladovými materiály a přípravy na zahájení nových akademických roků. Jednotlivým ústavům bylo doporučeno, aby před zahájením nového semestru bylo realizováno setkání garantů studijních programů s garanty jednotlivých předmětů s cílem zajistit koordinaci výuky za účelem maximálního naplnění nastavených výstupů z učení. Přirozeně součástí jednání jsou i otázky naplňování třetí role školy. Zvláštní důraz je kladen na zvýšení propustnosti studentů, aniž by došlo ke snížení kvality vzdělávacího procesu. Zde začíná pozitivní roli sehrávat pozitivní roli postupně zavádění moderních forem výuky i zvýšená účast odborníků z praxe při přímé výuce studentů. Za příznivý vývoj v oblasti kvality vzdělávání lze považovat i výrazný nárůst kvalifikačních prací zadávaných přímo podnikovou i společenskou sférou. 4 Vnitřní hodnocení Důležitou složkou zajišťování kvality je pravidelné vnitřní hodnocení. Tato sebeevaluace probíhá v několika rovinách, a to v rovině studentského hodnocení, tak hodnocení ze strany akademických pracovníků. Výhledově se předpokládá se zavedením evaluace studijních programů, opět se zastoupením studentské, tak akademické obce. Připomínky i náměty studentů na zlepšení kvality vzdělávacího procesu jsou projednávány jak na úrovni celého vedení školy, tak i na úrovni ústavů, podrobněji na úrovni garantů studijních programů a v případě potřeby i s dodatečnými pohovory s vybranými studenty příslušných studijních programů. 4.1 Zajišťovánía hodnoceníkvalityvoblastivzdělávání Jak je uvedeno ve Strategickém záměru školy, vzdělávací činnost je nejdůležitější rolí a celospolečenským posláním každé vysoké školy. Toto konstatování však musí být v souladu jak se způsoby a formami vzdělávacího procesu na straně jedné, tak i odpovídajícího stupně motivace studentů ke vzdělávání na straně druhé. Zde se 4 1 IV H T E škola snaží o modernizaci obsahu výuky v souladu s aktuálními poznatky v podnikové praxi, ale i o uplatňování reálně existujících informačních a komunikačních prvků ve vzdělávacím procesu. Vedení si je vědomo, že vedle převažujících pozitivních stránek moderních technologií se vyskytují i negativa, které se bude snažit škola maximálně eliminovat formou stále aktivnějšího zapojování studentů do vzdělávacího procesu, jak přes týmovou práci studentů, tak i přes individuální přístup zejména u talentovaných studentů a studentů IPC. Postupně je posilováno i laboratorní zázemí školy u technických oborů, což výrazně přispěje k naplnění výše uvedených zásad, u ekonomických směrů je pak posilována spolupráce s podnikovou praxí a založena je i první společná laboratoř s modelovým podnikem, kde se bude odehrávat jak praktické vzdělávání, tak i vlastní vzdělávací činnost s předpokladem využití rozšířené virtuální reality. V následujícím roce se předpokládá zakoupení moderních výukových simulačních softwarů pro praktická cvičení s cílem přiblížení reality podnikové praxe. 4.1.1 Studijní programy realizované na VŠTE Tabulka 1 uvádí přehledy studentů po jednotlivých programech a jejich vývoj v čase. Žlutě jsou podbarveny programy, které v průběhu roku 2021 zanikly. Všechny tyto končící programy měly návazné studijní programy, kam byli studenti převedeni. Z tabulky je patrné, že v roce 2021 došlo k mírnému poklesu počtu studentů. Pokles byl ve výši 225 studentů, což představuje cca 7 %. Celkový pokles pokračoval i v roce 2022, a to oproti roku 2021 o 382 studentů. Tabulka 1: Programy a počty studentů Typ Program 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Stavitelství 725 707 663 674 381 Pozemní stavby 233 505 455 852 786 700 418 228 ářský Technologie a řízení dopravy 225 255 315 281 Ekonomika a managomont 1 895 1731 1601 1673 743 Bakal Podniková ekonomika 535 990 754 Strojírenství 262 247 227 263 137 Strojírenství 140 273 361 Business Analytik 86 93 Řízení lidských zdrojů 289 442 311 155 136 172 183 88 irský Logistika 46 91 78 Stavitelství 97 111 112 103 44 Magiste Pozemní stavby 13 43 49 Strojírenství 47 76 Znalectví 39 25 Podniková ekonomika 157 225 271 237 Celkový součet 3 986 3 718 3 475 3 696 3 357 3 102 2720 1 IV H T E Zdroj: Informační systém VŠTE. Obrázek 1 zobrazuje vývoj počtu studentů v jednotlivých letech. Z trendu je patrný dlouhodobý pokles, který je způsoben především negativním demografickým vývojem. Obrázek 1: Počty studentů 4500 3986 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 ROKY Zdroj: Informační systém VŠTE. 4.1.2 Zájem ostudium Obrázek 2 vyjadřuje vývoj počtu přihlášek do bakalářských studijních programů, přijatých studentů a počtu zapsaných studentů. Z grafu je zřejmý postupný rostoucí trend, který je pravděpodobně způsobený demografickým vývojem v kombinací s nově akreditovanými obory v roce 2022 bylo evidováno celkem 3039 přihlášek k bakalářskému studiu. Do bakalářských studijních programů bylo přijato 1 632 studentů, zapsáno pak bylo 1196 studentů. 1 IV H T E Obrázek 2: Zájem o studium bakalářských programů 4O00 3S00 3O00 O 2500 S k 20DD LU ^ 1500 1000 500 0 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 KOKY -Poíst přihlášek -Počet zapsaných studentů Zdroj: Informační systém VŠTE. ■ Pocct přijatých st u cent ú Na obrázku 3 je prezentován počet přihlášek, počet přijatých a zapsaných studentů u navazujících magisterských studijních programů. Z grafického vyjádření je patrné, že počet přihlášek není ovlivněn negativním demografickým vývojem. Od roku 2015 do roku 2019 se počet přihlášek pohyboval v obdobné úrovni, v roce 2021 se jejich počet navýšil. V posledním sledovaném roce 2022 však došlo k návratu zhruba na úroveň roku 2020, který zaznamenal značný pokles. U navazujících magisterských studijních programů bylo evidováno 267 přihlášek, přijato bylo 211 studentů, zapsáno jich bylo 189. Obrázek 3: Zájem o magisterské obory 450 400 350 300 250 200 150 100 50 0 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 ROKY 7 1 M IV S T E Zdroj: Informační systém VŠTE. 4.1.3 Absolventi Měřítkem úspěšnosti každé vysoké školy jsou absolventi vykazující vysoký stupeň konkurenceschopnosti na pracovním trhu. Z uvedeného důvodu vedení školy této problematice věnuje pravidelnou a zvýšenou pozornost, a proto je vedení školy v úzkém kontaktu s vedením krajského pracovního úřadu v Českých Budějovicích. Společně jsou konzultována témata týkající se jak reálného uplatnění našich absolventů na trhu práce, tak i případná nezaměstnanost našich absolventů, kdy v této problematice došlo k zásadnímu zlepšení a jsou období, kdy škola nevykazuje nezaměstnanost svých zaměstnanců. Obrázek 4 uvádí přehled absolventů u jednotlivých studijních programů a forem. Z obrázku je patrný dlouhodobý pokles absolventů. Tento pokles však v posledním roce zpomalil. Zatím co v roce 2020 došlo k poklesu o cca 30 %, v roce 2021 došlo k poklesu o cca 12 %. Škola proto přijala řadu opatření (například pevné rozvrhy pro první ročník studentů) a vytvořila interní pracovní skupinu, která se danou oblastí intenzivně zabývá. Zároveň tuto skutečnost uvedla do Strategického záměru, kde je hlavním cílem navýšení propustnosti, aniž by se snížila kvalita a požadavky kladené na studenty. V roce 2022 měla VŠTE celkem 286 absolventů. V oblasti obchodu, administrativy a práva se jednalo celkem o 152 absolventů, v oblasti techniky, výroby a stavebnictví o 73 a v oblasti služeb o 61 absolventů. 8 1 IV H T E Obrázek 4: Počty absolventů v letech 2016 2017 Doprava/Logistika ■ Zdroj: Matrika studentů 2018 2019 2020 2021 2022 •Ekonkomika podniku Stavitelství Strojírenství Vyjma počtu absolventů je nutné sledovat i uplatnitelnost na trhu práce. Jak bylo již výše konstatováno, škola v tomto významném parametru dosáhla výrazného kvalitativního posunu s tím, že u některých studijních programů jsou studenti před vlastním ukončením svého studia již jednotlivými podnikatelskými subjekty kontaktováni, případně zaměstnáni. Je reálnou skutečností, že u některých studijních programů zatím není škola schopna naplnit požadavek podnikatelské sféry z hlediska počtu absolventů příslušného směru. Nezaměstnanost absolventů se dlouhodobě pohybuje pod 3 % a v roce 2021 i přes pandemii dokonce poklesla pod 1 %. I v roce 2022 zůstala podle dat ze Střediska vzdělávací politiky minimální. Obrázek 5: Vývoj nezaměstnaných absolventů v letech 3,00% x fj 2.50% S 2-00% á 1.50% LU Z £ 1.00% z LU 8 0,S0% CL 0,00% w 2017 I ! 2018 n H 2021 2022 ■ Vysoká Škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích H Veřejné Školy celkem Zdroj: Středisko vzdělávací politiky 9 1 M IV S T E 4.1.4 Průzkum u neaktivních studentů V březnu 2023 se uskutečnil pod vedením jednoho z akademických pracovníků z Katedry cestovního ruchu a marketingu průzkum mezi studenty, kteří nesplnili v předchozím semestru docházku u předmětu Marketing. Z výsledků průzkumu vyplynula řada důvodů, proč studenti neplnili své řádné povinnosti. Nejčastějšími důvody byly: pracovní poměr u studentů s cílem zajistit potřebné finanční prostředky, záměr odejít na jinou vysokou školu, studenti chtěli získat pouze status studenta a s ním odpovídající výhody, vysokoškolské studium nenaplnilo jejich očekávání s ohledem k časové náročnosti studia při výkonu jejich pracovní činnosti. 4.1.5 Celoživotnívzdělávání Centrum celoživotního vzdělávání při VŠTE nabízí řadu krátkodobých i dlouhodobých kurzů. V rámci centra dochází k rozšíření a uzpůsobení nabídky krátkodobých vzdělávacích a zájmových kurzů podle aktuálních potřeb trhu práce a podnikové praxe. Kurzy se věnují tématům digitální tvorba, 3D tisk, bezpilotní modely, územní plánování a dokumentace ve stavebnictví, vzduchotechnika, nízkoenergetické budovy, bezbariérové řešení dopravních staveb, bezpečnost práce, digitální kresba, opakování středoškolské matematiky a fyziky a další. Do nabídky patří také krátkodobé jazykové kurzy italštiny a čínského jazyka. Centrum celoživotního vzdělávání nadále realizuje řadu zaběhlých dlouhodobých kurzů, zejména studijní program Master of Business Administration (MBA) se specializací Finanční management, dále také Pedagogické minimum pro získání odborné kvalifikace a způsobilosti pro výkon učitelské profese a pedagogického pracovníka. V kampusu VŠTE se uskutečnila přednáška Terapie sdílením, o kterou byl velký zájem ze strany zaměstnanců, studentů i veřejnosti. I v roce 2022 pokračovala Univerzita třetího věku, která nabízí seniorům možnost smysluplného a kvalitního vzdělávání. Univerzita třetího věku je součástí vysoké školy, jejímž cílem je poskytnout možnost seberealizace a rozšíření znalostí na vysokoškolské úrovni i lidem v postproduktivním věku a nabídnout jim tak smysluplnou výplň volného času a příležitost k osobnímu rozvoji v kolektivu vrstevníků. V roce 2022 byly kurzy U3V zaměřené na témata ochrana seniora jako spotřebitele, základy finanční gramotnosti, základy práce s počítačem, reklamní a mediální praktiky, angličtina pro seniory, trénink mozku, finance a právo. 10 1 IV H T E 4.1.6 Podpora studentů O úspěšnosti studentů ve studiu by měly rozhodovat zejména schopnosti, dovednosti, jejich vnitřní disciplína a příslušný hodnotový vzorec. Naopak o úspěšnosti by neměl rozhodovat odlišný socioekonomický statut či jiné znevýhodnění. V důsledku toho VŠTE realizuje řadu stipendijních programů jako tomu bylo v předchozích letech. V této oblasti nedošlo k významným změnám. Studentům se zdravotním či jiným podobným znevýhodněním pomáhá tuto bariéru překonat Bezbariérové centrum. Graf níže zobrazuje vývoj počtu studentů využívajících Bezbariérové centrum. V roce 2022 došlo k nárůstu počtu studentů, kteří toto centrum aktivně využívají. I přes zvýšení počtu vykázaných studentů nezískala škola na tuto oblast vyšší rozpočet pro následující rok. Z původní částky 535 000 Kč došlo k propadu na 483 000 Kč. Snížení bylo způsobeno propadem pokrytí souhrnné požadované částky veřejnými vysokými školami ze zhruba 77 % na 67 %. Obrázek 6: Počet studentů se specifickými vzdělávacími potřebami 35 ]] 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 Zdroj: Informační systém VŠTE 4.1.7 Kariérní centrum V roce 2022 se činnost Kariérního centra dále kvalitativně posunula a postupně tak začala pronikat do povědomí studentské obce. Kariérní centrum (dále jen KC) komunikuje se studenty napřímo během pořádaných akcí či přímo v Kariérním centru, nebo přes sociální sítě či e-mail. Pro studenty se začalo KC stávat běžnou součástí jejich studentského života. Kariérní centrum navázalo mnoho nových spoluprací s partnerskými podniky. Ze setkání vyplynuly další spolupráce, ať už při zveřejňování pracovních nabídek firem, či větší spolupráce při praxích, přednáškách či na veletrh pracovních příležitostí. 11 1 J IV H T E Akce, které pořádalo Kariérní centrum: • Osobní rozvoj a budování kariéry • Zvládni CV a motivák levou zadní (2x) • Sebeprezentace a rétorika (2x) • Investice aneb jak porazit inflaci • Objev v sobě lídra-JCI • Jak při studiu získat investiční byt • WellbeingnaVŠTE • Co je vlastní duševní zdraví? • Finance v dnešní nejisté době • První kroky, jak si najít JOB snů • Investování peněz v době vysoké inflace V květnu 2022 se konal po delší odmlce veletrh pracovních příležitostí JOB DAYS. Veletrh se konal v areálu školy s účastní dvou desítek firem. Studenti si měli možnost odkonzultovat své životopisy, diskutovat s personalisty či se informovat o možnostech na pracovních trhu. Podniky, které se veletrhu zúčastnily, byly jak z ekonomického/finančního odvětví, tak i technického rázu. Se začátkem nového semestru zřídilo KC svůj instagramový účet, kde uživatele informuje o aktualitách ze světa kariéry, pracovního trhu, připravovaných akcích a dalších významných činnostech školy. Obrázek 7: JOB DAYS Zdroj: Vlastní tvorba 12 1 J IV H T E 4.1.8 Předmětová anketa Předmětová anketa byla realizována prostřednictvím aplikace interního informačního systému, pomocí aplikace „Průzkumy", která umožňuje, aby student, který se do ankety zapojil, následně viděl i jeho souhrnný výsledek. Průzkum sestával z osmi otázek: 1. Jak hodnotíte obtížnost předmětu? 2. Jak hodnotíte zajímavost předmětu? 3. Jak hodnotíte obsah předmětu (témata, přínos)? 4. Jak hodnotíte srozumitelnost výuky? 5. Jak hodnotíte přístup vyučujícího? 6. Jak hodnotíte komunikaci/možnost komunikace s vyučujícím ve výuce i mimo výuku? 7. Jak hodnotíte literaturu a studijní materiály k předmětu? 8. Jak byste změnili koncepci předmětu? U první otázky měli studenti vybrat jednu z možností (přehnaně lehké - lehké - středně náročné - náročné -přehnaně náročné). Nejvíce studentů volilo možnost „středně náročné". U druhé otázky ohledně zajímavosti předmětu měli studenti zvolit hodnotu 1-10, přičemž 1 znamená velmi nezajímavý a 10 velmi zajímavý. U třetí otázky pak studenti opět volili jednu z číselných hodnot 1-10 (1 znamenalo nejhorší hodnocení, 10 nejlepší). V případě čtvrté otázky studenti volili jednu z nabízených možnosti (absolutně nesrozumitelná - občas nesrozumitelná - průměrně - většinou srozumitelná - absolutně srozumitelná). Nejvíce byla volena možnost „většinou srozumitelná". U otázky hodnotící přístup vyučujícího udělovali studenti známky stejně jako ve škole, tedy 1 byla výborná, 5 nedostačující. Tentýž způsob hodnocení se pak objevil i u následující otázky na komunikaci s vyučujícím. U předposlední otázky vážící se k literatuře měli studenti na výběr z těchto odpovědí: žádná, podprůměrná, průměrná, dobrá a vynikající. Nejvíce studentů zvolilo možnost „průměrná". Poslední otázka byla volná a dobrovolná. Vzhledem k roztříštěnosti odpovědí u hodnotících škál 1-10 by zřejmě bylo pro příště vhodné škálu zúžit, případně ještě i konkrétní hodnocení pojmenovat. Studentskou anketu lze považovat za velmi přínosnou, neboť poskytuje informace o připomínkách a námětech ke zkvalitnění výukového procesu. Jak již bylo uvedeno výše, v následujících letech se připravuje změna stávajícího systému evaluace s akcentem na hodnocení celého studijního programu. 4.1.9 Hospitace Na VŠTE se pravidelně realizuje za semestr několik hospitací za účelem sledování kvality výuky. Tyto hospitace 13 1 M IV S T E byly realizovány metodičkou výuky, která se zúčastnila výuky ekonomických i technických předmětů. Při návštěvách hodin je hodnocen průběh výuky, aktivita studentů a role vyučujícího. Hospitace byly, jako celek, akademiky vítány a vnímány jako pomoc pro zkvalitnění jejich vzdělávací činnosti. Systém hospitací se předpokládá v následujících letech zkvalitnit s využitím zkušených akademických pracovníků v oblasti pedagogiky, a to zejména v oblasti konzultací a poradenství pro mladé začínající akademické pracovníky. 4.1.10 Týden odborných přednášek V roce 2022 proběhl na VŠTE první ročník „Týdne odborných přednášek", kde vystoupily čtyři desítky odborníků z praxe. Unikátní propojení teorie s praxí nabídlo studentům technických a ekonomických programů možnost získat odborné know-how od specialistů v rámci standardního rozvrhu. Čtyři desítky odborníků se zapojily do Týdne odborných přednášek, který probíhal na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích v týdnu od 31. října do 4. listopadu 2022. Unikátní propojení teorie s praxí nabídlo studentům technických a ekonomických programů možnost získat odborné know-how od specialistů v rámci standardního rozvrhu. Ředitel společnosti Viscofan CZ Ing. Miloslav Kamiš se studenty sdílel své zkušenosti s řízením mezinárodní firmy, které se hodí k „Podnikové strategii ve VISCOFANu. Snažil se studentům ukázat, že v praxi je důležitý konkrétní výsledek a jak současná doba ovlivňuje konkurenceschopnost české ekonomiky. O podnikání ČD Cargo referoval Ing. Petr Vejs, ředitel Provozní jednotky České Budějovice v ČD Cargo, na kterého navázal doc. Ing. Vladislav Zitrický, PhD. z Katedry železničnej dopravy Žilinské univerzity v Žiline. Své poznatky o marketingu sdílel náš absolvent Ing. Fabian Berka. Reálnému využití a aplikaci matematiky a fyziky ve vývojovém procesu se věnoval Ing. Martin Busta ze společnosti Robert Bosch, spol. s.r.o. Ze stejné firmy přišel na půdu VŠTE také absolvent zdejšího programu Strojírenství Bc. Petr Nekola, který zastává pozici Týmového vedoucího klimatické laboratoře. VŠTE navštívili také stavaři z firmy Strabag - Ing. Alois Kuna a Ing. Vladimír Malina - kteří si připravili velmi zajímavou prezentaci na téma CHYTRÁ STAVBA. Seznámili studenty stavebních oborů s aplikací moderních metod řízení výstavby na nedávno dokončené zakázce Molo Lipno. Během hodiny představili postupy plánování, technické přípravy a realizace projektu, který byl letos nominovaný do soutěže o titul Stavba roku 2022 a může se pochlubit nejdelším vnitrozemním molem nad vodní hladinou ve střední Evropě. Za úspěchem tohoto projektu stojí především lidská spolupráce a využití technologií, jak těch digitálních, tak fyzických. Alois Kuna, který vedl realizační část projektu z pozice hlavního stavbyvedoucího, prezentoval moderní technologie, které byly během stavby využívány. 14 1 M IV S T E O budoucnosti jaderné energetiky hovořil Ing. PetrZávodský, generální ředitel druhé etapy výstavby jaderných elektráren Dukovany a Temelín (zkratka ETE II a EDU II). Pan ředitel ve své prezentaci rozebíral výrobu energie v České republice, strategický cíl české energetiky a obecně různé zdroje energie, ale také se dopodrobna rozpovídal o přípravě výstavby pátého bloku Dukovany, která je aktuálně ve své počáteční fázi. O několik let dříve by měl být spuštěn první malý modulární reaktor v Jaderné elektrárně Temelín, a to v roce 2032/34. Studentům dopravy a logistiky ve středu referoval Ing. Gustav Sysel z Letiště České Budějovice o aktuálním stavu a plánech místního letiště do budoucna, ale také obecně o řízení letového provozu a přehledu právních předpisů, které letiště musí splňovat. Další středeční přednášky se zaměřovaly na témata zpracování komunálního odpadu, využití aplikace biosolární střechy či bezobslužná 24hodinová prodejna i pro menší obce. Studentům Znalectví byly určené přednášky JUDr. Lukáše Křístka. Ve čtvrtek představil svou prezentaci kardiochirurg MUDr. Jaroslav Januška, Ph.D., který využívá virtuální realitu a další moderní technologie pro kardiologické operace. Se studenty sdílel záběry z reálných situací i úspěšných operácia podrobně popisoval využité postupy. Zapojení významných odborníků z praxe do výuky je naším dlouhodobým cílem, který máme i v našem strategickém plánu. 5 Zajišťovánía hodnocení kvality voblastitvůrčíčinnosti Kvalitní tvůrčí činnost je předpoklad pro kvalitní vzdělávací činnost a tímto prizmatem jsou vnímány obě tyto oblasti činnosti vysoké školy. Jedině relevantní a aktuální vzdělávání poskytuje přidanou hodnotu, prakticky toto znamená naplnit spojení mezi vzdělávací činností, moderními trendy ve vzdělávání a poznáním podnikové praxe. Je proto nutné nevnímat tvůrčí činnost jako izolovanou oblast, ale naopak do tvůrčí činnosti zapojovat studenty a výsledky tvůrčí činnosti přenášet do výuky. 5.1.1 Projektová činnost Aby bylo možné realizovat relevantní výzkum, je nutné zajistit zdroj financování, které uhradí personální, materiální a jiné náklady. Obrázek níže ukazuje vývoj přímé podpory získané z projektové činnosti v minulých letech. Na obrázku je patrná růstová trajektorie. V roce 2022 získala VŠTE podporu v celkové výši 29 789 000, tedy opět zaznamenala nárůst. 15 1 IV H T E Obrázek 8: Kumulativní výše podpory na výzkum 35 000 30 000 Q D 1/1 o 25 000 Q. 1- LU >U >u 20 000 O Q. l/í > CC l- 15 000 O Q. Q O Q. 10 000 LU >l/l > 5 000 0 2016 2017 2018 2019 2020 2021 ROKY Zdroj: CEP: https://www.isvavai.cz/cea?s=subiekty&ss=detail&n=0&ri=ico%3A75081431 U projektů je dále důležité sledovat dobu řešení, čerpání (controlling) a tím i plánovat změny rozpočtu, které sebou nesou končící či nově nabíhající projekty. Přehled projektů je vidět v následující tabulce. Jelikož jsou některé názvy rozsáhlé a tabulka by tak díky tomu mohla být nepřehledná, jsou zde uvedeny pouze čísla projektů s proklikem do Centrální databáze projektů, kde jsou v případě zájmu bližší informace o anotaci projektu, řešitelích apod. 16 1 IV H T E Tabulka 2: Přehled výzkumných projektů Číslo projektu Poskytovatel Částka (tis. Kč) Rozpočet projektu (tis. Kč) Od Do SS01020515 T AČ R 1 574 21 270 2020 2023 FW01010460 T AČ R 1 035 17 993 2020 2023 TL04000191 T AČ R 110 4 053 2020 2022 FV40346 TRIO 2 867 38 956 2019 2022 FV40036 TRIO 3 300 31 326 2019 2022 TL02000215 T AČ R 51 4 953 2019 2022 TH04020055 T AČ R 1 313 19 032 2019 2022 TH04010449 T AČ R 2 500 35 034 2019 2022 TL02000559 T AČ R 1 857 8 796 2019 2022 EG20_321/0023812 M PO 1 210 21398 2021 2023 EG20_321/0024561 M PO 0 25 781 2021 2023 EG20_321/0024977 M PO 0 8 729 2021 2023 EG20_321/0025077 M PO 3 019 41440 2021 2023 EG20_321/0025266 M PO 0 29 701 2021 2023 EG21_374/0026706 M PO 0 9 488 2021 2023 FW03010323 TAČR 1 921 39 325 2021 2024 FW03010609 TAČR 2 412 53 820 2021 2024 TITACSU035 TAČR 954 1 666 2021 2022 EG21 374/0027275 M PO 0 24 869 2022 2023 EG21 374/0026791 M PO 0 10 983 2022 2023 CK03000085 TAČR 1 100 5 521 2022 2024 CK03000135 TAČR 1 568 4 912 2022 2024 DH23P03OVV012 MK 1 072 23028 2023 2027 FW06010486 TAČR 3 408 36295 2023 2026 8J22AT019 MŠMT 180 2022 2023 Zdroj: CEP: https://www.isvavai.cz/cea?s=subiekty&ss=detail&n=0&ri=ico%3A75081431 Z tabulky vyplývá několik skutečností: • Oproti roku 2021 došlo k navýšení o 3 projekty. • Vysoká škola v roce 2021, 2022 úspěšně ukončila 8 výzkumných projektů. Všechny uvedené výzkumné projekty byly podpořeny Technologickou agenturou ČR nebo Ministerstvem průmyslu a obchodu. • V roce 2023 bude ukončeno 11 projektů. 1 M IV S T E 5.1.2 Publikačnívýstupy Kvalitu a relevantnost tvůrčí činnosti lze hodnotit na základě publikačních výstupů v souladu s metodikou 17+, která posuzuje kvalitu publikačních výstupů především podle kvartilů časopisů dle členění AIS ve WoS a SJR ve Scopus. V roce 2022 evidovala VŠTE 135 publikačních výstupů, z toho 44 hodnocených dle AIS a 91 dle SJR. Nejvíce výstupů spadalo do kategorie Q.2 dle hodnocení SJR (celkem 36 výstupů). Do kategorie Dl spadal 1 výstup hodnocený AIS a rovněž jeden dle SJR. V kategorii Ql to pak bylo 13 výstupů dle AIS a 25 dle SJR. V kategorii Q.2 to bylo 12 výstupů dle AIS a 36 podle SJR. Kategorie Q3 obsahuje 3 výstupy dle AIS a 23 dle SJR. A kategorie Q4 obsahuje 15 výstupů podle AIS a 6 podle SJR. V roce 2022 byl oproti roku 2021 zaznamenán nárůst publikačních výstupů. Celkový počet publikačních výstupů hodnocených dle AIS i SJR v roce 2022 činil 135. V roce 2021 bylo evidováno celkem 130 publikačních výstupů hodnocených dle IF. 5.1.3 Rozvoj infrastruktury VŠTE získala v rámci Centralizovaných rozvojových projektů společně s dalšími školami projekty s těmito názvy: Podpora zavedení systému řízení bezpečnosti informací v prostředí VVŠ; Rozvoj nástrojů pro ověření identity, elektronizaci agend, dokladů a jednání zaměřených na správu vysokých škol; Zvýšení dostupnosti ekonomických informací VVŠ; Rozvoj a posílení pozice NOCI VĚDCŮ jako platformy pro systematickou celoroční prezentaci a popularizaci vědy, výzkumu a tvůrčí činnosti vysokých škol v ČR; Příležitosti a výzvy implementace iniciativy Evropské komise erasmus Without Paper a aktivit v kontextu European Student Card Initiative; Implementace standardů pro zajišťování kvality vzdělávací činnosti pro různé formy studia do akreditačního procesu a systému zajišťování kvality na jednotlivých VŠ; Komunikace priorit a témat českého předsednictví Radě EU se zaměřením na problematiku vysokého školství, vědy a výzkumu v ČR i zahraničí; University leaders in SDG (UNILEAD); Společný přístup k zajišťování sběru zpětné vazby od absolventů veřejných vysokých škol v ČR; Sociální bezpečí na českých vysokých školách v kontextu akademické etiky; Podpora blended learningu vysokoškolskými knihovnami (služby, zdroje, procesy); Analýza dopadu DEPO do sektoru VVŠ. Dále byl v roce 2022 řešen projekt z Programu na podporu strategického řízení (PPSŘ), ten nahrazuje Institucionální plán. Projekt byl v souladu se strategickým záměrem VŠTE a naplňoval tematická zaměření prioritních cílů Strategického záměru ministerstva pro oblast vysokých škol na období od roku 2021+ a Strategie internacionalizace MŠMT. Alokace na řešení PPSŘ pro VŠTE byla pro období 2022 stanovena na 9,85 mil. Kč, z toho 2,45 mil. Kč tvořily investiční finanční prostředky. V rámci projektu se tak např. podařilo pořídit a nainstalovat nový Datový server pro virtualizaci, což přispělo ke zvýšení stability, rychlosti a dostupnosti dat pro studenty, vyučující i zaměstnance. Vzhledem k vyššímu výpočetnímu výkonu datového serveru můžeme zároveň poskytnout větší počet virtuálních klientů pro zaměstnance a studenty. Dále byly z projektu financovány nové softwary (např. SW ProCast pro pokročilé numerické simulace procesu lití, tuhnutí a dalšího studia technologických a materiálových vlastností kovových slitin). V záři 2022 škola zahájila realizaci projektu 18 1 IV H T E v rámci Národního plánu obnovy, který bude trvat až do roku 2024. V rámci projektu Národního plánu obnovy byly dovybaveny laboratoře a učebny, konkrétně se jedná o virtuální učebnu, počítačové učebny a učebnu strojírenských oborů. Byly vybaveny následující laboratoře: Laboratoř strojírenské technologie, laboratoř měření, laboratoř neuronových sítí, laboratoř dopravy a logistiky, laboratoř dopravních oborů a další. Obrázek 9: Elektromechanickým zkušební stroj Zdroj: Vlastní tvorba. V rámci společného projektu se společností MOTOR JIKOV a TIESSE PRAHA získala škola průmyslového robota, který je zachycen na následujícím obrázku. Obrázek 10: Průmyslový robot Zdroj: Vlastní tvorba. Vyjma výše uvedeného bylo hlavním úkolem školy připravit projekt na další etapu laboratoří. Projekt byl úspěšně 1 M IV S T E podán a počátkem roku 2021 doporučen k financování. Podpora ze strany Ministerstva školství bude přesahovat 40 mil. Kč. Výstavba a relevantní vybavení bude představovat hlavní cíl v tomto a následujících letech. Relevancí v této souvislostí rozumíme vybavení laboratoří o zařízení, které bude aktivně využito pro řešení projektů s průmyslovými partnery a které zajistí chod a obnovu laboratoří. V období psaní této zprávy již došlo započetí realizace stavby. Dokončení stavby se předpokládá v září 2023. 5.1.4 Podpora zaměstnanců při studiu doktorských studijních programů a dalším rozvoji V této oblasti i nadále dochází k podpoře, v roce 2022 nedošlo v této oblasti k žádným podstatným změnám. Obdobně jako v minulých letech jsou vyčleněny finanční prostředky pro podporu studentů doktorských studijních programů na jiných vysokých školách v rámci personálního modulu v hodnotě jednotek mil. Kč. Tyto prostředky mohou být použity pro specializované kurzy, které přispívají k rozvoji pracovníků a naplňování strategických cílů školy. 5.2 Související činnosti 5.2.1 Mezinárodnívztahy Dominantní platformou pro výměnu studentů a zaměstnanců se zahraničními partnery zůstal i v roce 2022 program Erasmus+. Zahraniční oddělení VŠTE bylo zapojeno do řešení Centralizovaného rozvojového projektu Příležitosti a hrozby implementace iniciativy Evropské komise Erasmus Without Paper a aktivit v kontextu European Student Card Initiative. V průběhu roku 2022 VŠTE již plně využívala prostředí Erasmus Without Paper. V roce 2022 přivítala škola celkem 72 zahraničních výměnných studentů z partnerských univerzit z 11 zemí, z nichž dominovali studenti z Turecka a Španělska. Studenty od počátku podporovali členové ESN (Erasmus Student Network) a v průběhu studia je doprovázeli při organizovaných výletech v rámci ČR, Rakouska či Německa. ESN týden před zahájením akademického semestru organizovalo Intruduction Week. Přijíždějícím účastníkům mobility bylo též zajištěno cenově dostupné ubytování na koleji přímo v kampusu VŠTE nebo na jedné za partnerských kolejí. VŠTE v roce 2022 navštívilo 48 akademických a vědeckých pracovníků v rámci programu Erasmus+. V rámci programu CEEPUS spolupracovalo na různých vědeckých a pedagogických projektech v průběhu roku 2022 celkem 21 akademických pracovníků ze zahraničí. Celkem 53 studentů, včetně 6 absolventů, absolvovalo zahraniční stáž ve firmách v Nizozemsku, Rakousku, Německu, Řecku, Španělsku, Portugalsku, Maltě, Itálii, Norsku, Slovensku, v Polsku a v Kazachstánu. Na studijní pobyt vycestovalo celkem 36 studentů. Vybrali si tyto univerzity: ISAL, University of Aveiro a Polytechnic Institute of Setúbal - Portugalsko, OTH Regensburg - Německo, Howest University of Applied Sciences - Belgie, University of Salerno - Itálie a University of West Attica - Řecko,Pedagogical University of Cracow - Polsko a Eskisehir Osmangazi University - Turecko. V rámci programu Erasmus+ v roce 2022 vycestovalo do zahraničí na školení 11 zaměstnanců. Výukových mobilit na partnerských univerzitách se zúčastnilo 33 akademických pracovníků. 20 1 IV H T E Obrázek 11: Vývoj mobilit 350 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 ROK ■ Vyslaní studenti □ Přijati studenu □ Vysláni AP ■ Přijati AP Zdroj: Interní manažerský systém VŠTE Za velmi pozitivní lze považovat i účast studentů v rámci internacionalizace. Tuto činnost na VŠTE zastřešuje ESN VŠTE Budweis. Tito studenti pomáhají zahraničním studentům seznámit se studiem a kulturním životem v České republice a na VŠTE. ESN VŠTE Budweis, z. s. zajišťuje integrační, edukační, kulturní, poznávací a volnočasové aktivity pro přijíždějící výměnné zahraniční studenty, stejně tak jako jim poskytuje podporu, pomoc a radu v jejich běžném životě v Českých Budějovicích. Další částí činnosti je vytváření mezinárodního a multikulturního prostředí na VŠTE a dobrovolná integrace navrátivších se studentů VŠTE z mezinárodních výměnných pobytů. Organizace dále provádí dobrovolnou poradní činnost v rámci výměnných zahraničních pobytů pro studenty VŠTE a v neposlední řadě spolupracuje s Úsekem zahraničních vztahů na organizaci mezinárodních aktivit, jakými jsou například konference, akce na propagaci mobilit a mnohé další pořádané VŠTE. 21 1 IV H T E Obrázek 12: Flag Parade Zdroj: ESN Budweis VŠTE 5.2.2 Třetí role vysoké školy Mimo oblast vzdělávání a tvůrčí činnost je cílem školy rozvíjet a kultivovat Jihočeský region a přispívat k rozvoji a vzdělanosti regionu a státu. VŠTE pořádá řadu společenských, charitativních a kulturních akcí: • Den dětí, kterého se zúčastní stovky návštěvníků. • Nadační běh a Charitativní prodej vánočního punče s výtěžkem pro psí útulek Pes pro život. • Reprezentační ples s charitativní dražbou (s výtěžkem na ukrajinské děti). • Sportovní zápasy v hokeji a fotbalu proti Jihočeské univerzitě a v rámci Univerzitní hokejové a fotbalové ligy. • Studentská Grilovačka (hudební festival pro veřejnost, kde se neplatí vstupné). • Výstava na stromech Fair Trade (jsme partnerskou školou). • Veletrh pracovních příležitostí Job Day. 22 1 IV S T E • Den zdraví s 211 pro zaměstnance. • Speciální projekty s českými i zahraničními partnery k podpoře cestovního ruchu v regionu. Plánované výstupy projektu napomohou ke společenské odpovědnosti. Další oblastí je podpora studentské aktivity, a tedy i studentských sportovních a jiných spolků. V této oblasti škola i nadále spolky podporuje a snaží se poskytnout patřičné zázemí, případně další podporu. Konkrétně se jedná o tyto spolky: • BLACK DOGS BUDWEIS VŠTE-Vysokoškolský hokejový tým, který se ve školním roce 2022/2023 umístil na čtvrtém místě v celostátní Univerzitní lize ledního hokeje. Nejlepším střelcem celé soutěže se stal hráč Black Dogs, Matouš Masopust (25 branek + 7 v play-off). Obrázek 13: Black Dogs na Red Bull Akademi Zdroj: Vlastní tvorba 1 M IV S T E • ŠACHOVÁ AKADEMIE VŠTE - Šachová akademie VŠTE vytváří podmínky pro další růst talentovaných šachistů a šachistek z řad mládeže, studentů VŠTE a veřejnosti pod vedením zkušených trenérů s cílem propagovat šach a aktivně se účastnit soutěží. • MIGHTY EAGLES • Náš nejmladší školní spolek zaměřený na e-gaming má název Mighty Eagles. Hráči a hráčky z naší školy se zapojují do online turnajů: o League of Legends (LoL) o Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) o Právě rozjíždí: o Call of Duty: Warzone (CoD: Warzone), o FIFA, o World of Ta n ks (WoT). • BUDWEIS DUCKS VŠTE Florbalový tým, který se účastní celoroční Univerzitní florbalové ligy, která se stává základním článkem univerzitního florbalu. V této lize startují reprezentační družstva složená ze studentů vysokých škol. Univerzitní florbalová liga se hraje v kategorii muži a kategorii ženy. Finálového turnaje Univerzitní florbalové ligy se zúčastní nejlepší týmy v obou kategoriích. Obrázek 14: Budweis Ducks VŠTE Zdroj: Vlastní tvorba 24 1 IV S T E • PITBULLS BUDWEIS VŠTE Fotbalový tým VŠTE v roce 2022 pokračoval v druhém ročníku univerzitní fotbalové ligy, ve které v rámci jarní části vyhrál s přehledem svou skupinu, ve které porazil nejprve ZČU a posléze i ČZU. V rámci dalších bojů v podzimní části nedokázal prolomit obranu VŠE, a i přes mnoho šancí se nepodařilo probojovat do semifinálových bojů druhého ročníku univerzitní fotbalové ligy. Na základě vítězství ve skupině se tým VŠTE probojoval na České akademické hry (ČAH) 2022, které se konaly v Českých Budějovicích, kde pořadatelem byla Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Zde tým VŠTE byl rovnocenným soupeřem jak budoucímu vítězi UK, tak finalistovi UPOL, s oběma soupeři tým VŠTE sehrál vyrovnané zápasy, ve kterém rozhodla vyšší efektivita soupeřů. Dalšího úspěchu tým dosáhl v rámci zaměstnanecké ligy, ve které se přes okresní a krajské finále dostal až do národního finále, ve kterém sahal po celkovém vítězství, ale bohužel tým vypadl smolně v semifinále, a nakonec obsadil celkové čtvrté místo. V týmu se objevili noví hráči a základem týmu se stala osa týmu složená takto: Martin Červenec (TJ Spartak Soběslav), Michal Mácha (TJ Sokol Lom), David Pravda (SK Dynamo České Budějovice "B") a Jindřich Sojka (TJ Jiskra Domažlice) a další hráči, od okresního přeboru po ČFL. Byl vytvořen mix hráčů, kteří si pomáhají nejen na hřišti, ale i během studia a ve volném čase, a to by mělo být cílem každého univerzitního spolku. Věříme, že tímto stylem se tým PITBULLS BUDWEIS VŠTE bude prezentovat i nadále. Zároveň členové týmu aktivním způsobem podporovali akce studentské unie VŠTE (dětský den, charitativní prodej vánočního punče apod.). Obrázek 15: Pitbulls Budweis VŠTE Zdroj: Vlastní tvorba 25 1 IV S T E • BLACK FALCON Spolek se věnuje dronům, na které je nutné mít od roku 2020 licenci, mít online registraci a absolvovat testy. I poté můžete létat jenom v uzavřených komunitách, jako jsou kroužky modelářů atd. Zpřísnila se i bezpečnostní pravidla na ovládání dronů v kategorii, v níž kroužek působil. V roce 2022 se spolek účastnil celé řady akcí, například Dronfest v Plzni, Maker Faire a Noc Vědců v Českých Budějovicích nebo Dny otevřených dveří a seznamovací akce naší školy. Za velký úspěch je považováno získání dronu s termovizí DJI Mavic 3 Thermal. Tento dron by se mimo jiné mohl využít při pomoci spolku StopSeceniSrncat. Spolek má ambice soutěžit na nejrůznějších soutěžích a pořádat populárně technické akce. Obrázek 16: Black Falcon Zdroj: Vlastní tvorba Kromě vlastních spolků a týmových sportů podporuje škola i velmi nadané individuální sportovce. Výčet a podrobnosti k jednotlivým sportovcům najdete na stranách: https://sport.vstecb.cz/nasi-sportovci/ 5.2.3 Popularizace vědy VŠTE dlouhodobě popularizuje vědu a vydává tak řadu tiskových zpráv v regionálních i národních médiích. Kromě toho spolupracuje s Jihočeskou televizí, která 6x za rok natáčí pořad Život na VŠ, ve kterém prezentujeme nejzajímavější projekty a další činnosti školy. Vysoká škola pořádá řadu akcí s cílem popularizace vědy. Největší z těchto akcí je Noc vědců, která byla v roce 2022 zaměřená na téma „Všemi smysly". Participujeme na dalších 26 1 J IV H T E eventech, například: Vzdělání a řemeslo, Dobrodružství s technikou, Maker Faire, Čtyrácký čtyřboj, Objevárium (Maker Day). Obrázek 17: Noc vědců 2022 Zdroj: Vlastní tvorba 27 1 M IV S T E 6 Shrnutí hlavních závěrů Za hlavní závěry z hlediska naplňování vnitřní kvality ve stěžejních oblastech činnosti VŠTE lze považovat: • Zajistit promítnutí kvalitativních parametrů do náborových a propagačních akcí při získávání nových studentů. • Zajistit, aby se potenciální studenti měli možnost seznámit s akademickým prostředím školy ještě před jejich vstupem do přijímacího řízení, (např. akce pořádané studentskou organizací, jejich účast na sportovních, kulturních a společenských akcích aj.). • Zatraktivnit či inovovat stávající studijní programy, případně je rozšířit o nové specializace v souladu s požadavky podnikové praxe, pracovního trhu, ale i s vnímáním samotných studentů. • Rozvíjet nadále podporu a spolupráci s talentovanými studenty, formou zapojení se do výzkumných a grantů, publikačních aktivit, společenských akcí s cílem jejich komplexní výchovy a budoucího ukotvení v rámci akademického prostředí školy. • Promítnout přechod na excelentní tvůrčí činnost, a to jak ve výzkumné, tak publikační činnosti do vzdělávacího procesu formou transferu nových poznatků do jednotlivých studijních programů, předmětů, ale i formou vědecké graduace akademických pracovníků. • Soustředit pozornost na zvýšení propustnosti studentů formou zatraktivnění jednotlivých studijních programů, předmětů, (např. posílením zapojení předních odborníků a specialistů do přímé výuky, uplatňováním moderních forem a prvků ve výuce - rozšířená virtuální realita, gamifikace, simulace aj.) • Zajišťovat nadále vysokou míru uplatnitelnosti našich absolventů na trhu práce, např. prostřednictvím průběžné inovace studijních programů v souladu s požadavky podnikové sféry, coworkingového centra, apod. • Posilovat internacionalizaci ve vzdělávací činnosti rozšířením spolupráce se zahraničními vysokými školami a institucemi formou vzájemných výměn akademických pracovníků, společných studijních programů, projektů a publikačních aktivit. Obdobně internacionalizaci promítnout do oblasti studentských mobilit. • Považovat nadále třetí roli jako nedílnou součást aktivit vysoké školy a rozšířit již bohatý seznam sportovních, společenských a kulturních akcí na větší rádius obyvatel Jihočeského kraje. 28 IS1 Seznam obrázků Obrázek 1: Počty studentů...................................................................................................................................5 Obrázek 2: Zájem o studium bakalářských programů..........................................................................................6 Obrázek 3: Zájem o magisterské obory................................................................................................................7 Obrázek 4: Počty absolventů v letech..................................................................................................................8 Obrázek 5: Vývoj nezaměstnaných absolventů v letech......................................................................................8 Obrázek 6: Počet studentů se specifickými vzdělávacími potřebami.................................................................10 Obrázek 7: JOB DAYS..........................................................................................................................................11 Obrázek 8: Kumulativní výše podpory na výzkum..............................................................................................15 Obrázek 9: Elektromechanickým zkušební stroj.................................................................................................18 Obrázek 10: Průmyslový robot...........................................................................................................................18 Obrázek 11: Vývoj mobilit..................................................................................................................................20 Obrázek 12: Flag Parade v říjnu..........................................................................................................................21 Obrázek 13: Black Dogs na Red Bull Akademii...................................................................................................22 Obrázek 14: Budweis Ducks VŠTE.......................................................................................................................23 Obrázek 15: Pitbulls Budweis VŠTE....................................................................................................................24 Obrázek 16: Black Falcon....................................................................................................................................25 Obrázek 17: Noc vědců 2022..............................................................................................................................26 Seznam tabulek Tabulka 1: Programy a počty studentů.................................................................................................................5 Tabulka 2: Přehled výzkumných projektů..........................................................................................................16 29 1 IV H T E Příloha 1-Seznam předpisů, které byly vydány nebo upraveny vroce 2022 Předpis Číslo jednací Datum vydání 10.01.2022 Opatření ředitele č. 1/2022 Publikační činnost akademických pracovníků ÚPSa ÚZO VŠTE002669/2022 Dodatek č. 4 ke Směrnici č. 1/2017 Zásady čerpání sociálního fondu VŠTE002786/2022 01.01.2022 Dodatek č. 26 k Opatření rektora č. 6/2013 Určení příkazce a správce rozpočtu pro jednotlivé zakázky a nákladová střediska VŠTE VŠTE002787/2022 17.01.2022 Opatření ředitele č. 2/2022 Proces jmenování garanta předmětu na ÚZO VŠTE002884/2022 24.01.2022 Opatření ředitele č. 3/2022 Proces jmenování garanta předmětu na ÚPS VŠTE002885/2022 17.02.2022 Dodatek č. 1 k Opatření ředitele č. 2/2021 Organizační řád Ústavu znalectví a oceňování VŠTE002886/2022 24.01.2022 Dodatek č. 1 k Opatření ředitele č. 3/2021 Organizační řád Ústavu podnikové strategie VŠTE002887/2022 24.01.2022 Opatření rektora č. 1/2022 Určení náhrady zvýšených stravovacích výdajů VŠTE002889/2022 24.01.2022 Dodatek č. 1 ke Opatření rektora č. 20/2020 Benefity sportovní reprezentace VŠTE VŠTE002966/2022 15.02.2022 Dodatek č. 1 ke Opatření rektora č. 15/2018 Stanovení podmínek individuálního studijního plánu pro studenty VŠTE VŠTE002967/2022 15.02.2022 Dodatek č. 3 k Opatření č. 7/2018 Administrace právních úkonů v pracovněprávních vztazích VŠTE002980/2022 01.02.2022 Dodatek č. 9 ke Směrnici č. 28/2012 Pravidla účtování na VŠTE VŠTE003019/2022 01.01.2022 Opatření ředitele č. 4/2022 k metodice zadávání a vedení kvalifikačních prací pro ekonomické programy VŠTE003028/2022 07.02.2022 Dodatek č. 21 k Opatření č. 29/2016 Určení mzdových tarifů VŠTE003085/2022 08.02.2022 Opatření rektora č. 2/2022 k pravidlům účtování na VŠTE VŠTE003358/2022 08.03.2022 Dodatek č. 1 k Opatření rektora č. 25/2021 k vyhlášení přijímacího řízení pro navazující magisterské studijní programy vyučované v anglickém jazyce pro akademický rok 2022/2023 VŠTE003467/2022 08.03.2022 Směrnice č. 1/2022 Sociální fond VŠTE VŠTE003474/2022 08.03.2022 Dodatek č. 22 k Opatření rektora č. 29/2016 Určení mzdových tarifů VŠTE003675/2022 29.03.2022 Dodatek č. 34 ke Směrnici č. 2/2017 Systemizace pracovních míst technickohospodářských pracovníků VŠTE VŠTE003676/2022 29.03.2022 Opatření rektora č. 3/2022 Harmonogram AR 2022/2023 VŠTE003832/2022 05.04.2022 Dodatek č. 1 k Opatření rektora č. 4/2022 K vyhlášení II. Kola přijímacího řízení pro bakalářské studijní programy v českém jazyce pro akademický rok 2022/2023 VŠTE003968/2022 09.05.2022 Dodatek č. 1 k Opatření rektora č. 5/2022 K vyhlášení II. Kola přijímacího řízení pro navazující magisterské studium vyučované v českém jazyce pro akademický rok 2022/2023 VŠTE003969/2022 09.05.2022 Dodatek č. 1 k Opatření rektora č. 30/2021 Rozpočet VŠTE VŠTE003970/2022 09.05.2022 Dodatek č. 1 k Opatření ředitele č. 1/2022 Publikační činnost akademických pracovníků Ústavu podnikové strategie a Ústavu znalectví a oceňování VŠTE003971/2022 19.05.2022 Dodatek č. 35 ke Směrnici č. 2/2017 Systemizace pracovních míst technickohospodářských pracovníků VŠTE VŠTE003972/2022 26.05.2022 Dodatek č. 3 ke Směrnici č. 2/2021 Organizační řád VŠTE VŠTE003973/2022 26.05.2022 Dodatek č. 23 k Opatření rektora č. 29/2016 Určení mzdových tarifů VŠTE003974/2022 26.05.2022 Dodatek č. 27 k Opatření rektora č. 6/2013 Určení příkazce a správce rozpočtu pro jednotlivé zakázky a nákladová střediska VŠTE003975/2022 26.05.2022 Dodatek č. 2 ke Směrnici č. 5/2017 Akademické obřady a insignie VŠTE003976/2022 07.06.2022 Opatření rektora č. 6/2022 Stanovení poplatků spojených se studiem a stanovení výše úhrad za administrativně-správní úkony a služby poskytované studentům pro akademický rok 2022/2023 VŠTE003977/2022 13.6.20220 Opatření rektora č. 7/2022 Identifikační karty studentů a zaměstnanců VŠTE VŠTE003978/2022 21.06.2022 Dodatek č. 7 k Opatření rektora č. 18/2013 k evidenci docházky studentů na VŠTE VŠTE003979/2022 21.06.2022 Opatření rektora č. 8/2022 K vyhlášení III. kola přijímacího řízení pro bakalářské studijní programy vyučované v českém jazyce pro AR 2022/2023 VŠTE003980/2022 30.06.2022 29 1 IV H T E programy vyučované v české jazyce pro akademický rok 2022/2023 OR č. 27/2021 k vyhlášení 1. kola přijímacího řízení pro navazující magisterské studijní programy vyučované v české jazyce pro akademický rok 2022/2023 VŠTE006480/2021 25.10.2021 0R č. 28/2021 k organizaci výuky v zimním semestru akademického roku 2021/2022 VŠTE006594/2021 02.11.2021 SM č. 8/2021 Systém tvorby časopisu Návštěvník VŠTE006481/2021 15.11.2021 OR č. 29/2021 k organizaci výuky v zimním semestru akademického roku 2021/2022 VŠTE006858/2021 18.11.2021 OŘ č. 4/2021 Interní výzkumná soutěž pro ekonomické ústavy VŠTE006483/2021 24.11.2021