Autoevaluační zpráva programu Název studijního programu: Logistika Typ studijního programu: navazující magisterský Kód studijního programu: N1041P040002 Garant studijního programu: doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. Datum získání akreditace: 13. 8. 2019 Platnost akreditace do: 13. 8. 2029 Forma studia: prezenční, kombinované Akademický rok: 2021/2022 I. Přehled garantů a vyučovaných předmětů Jméno a příjmení garanta (včetně titulu) Katedra Název předmětu Zkratka předmětu Typ předmětu* doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Katedra dopravy a logistiky Sklady a skladování N_SAS PZ doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Katedra dopravy a logistiky Dopravní logistika N_DOL PZ doc. Ing. Nikoleta Mikušová, PhD. Katedra dopravy a logistiky Výrobní logistika N_VLG PZ doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Katedra dopravy a logistiky Technologie city logistiky N_TCL PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. Katedra dopravy a logistiky Diplomová práce N_DPL PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Oborná praxe N_OPX PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Katedra dopravy a logistiky Ekonomické a finanční nástroje v logistice N_EFN PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Katedra dopravy a logistiky Logistika služeb N_LGS PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Katedra dopravy a logistiky Personální management N_PEM PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Katedra dopravy a logistiky Příprava a řízení projektů N_PRP PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Katedra dopravy a logistiky Bezpečnost a spolehlivost logistických procesů N_BSP PZ doc. RNDr. Milena Kušnerová, Ph.D. Katedra dopravy a logistiky Automatizace a robotizace logistických procesů N_ARL PZ doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Systémová analýza a modelování N_SAM ZT doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Teorie rozhodování N_TER ZT Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Katedra informatiky a přírodních věd Řízení dodavatelských systémů N_RDS PZ Ing. Karel Zeman, Ph.D., MBA Katedra informatiky a přírodních věd Informační a telekomunikační technologie a systémy N_ITT PZ Mgr. Daniel Raušer Centrum jazykových služeb Anglický jazyk odborný pro logistiku I. N_AJG_1 Mgr. Daniel Raušer Centrum jazykových služeb Anglický jazyk odborný pro logistiku II. N_AJG_2 prof. Ing. Radimír Novotný, DrSc. Katedra informatiky a přírodních věd Aplikovaná matematika a fyzika N_APM ZT * Tabulka rozděluje předměty na profilový základ a základní teoretické předměty. Používané zkratky v tabulce: · PZ = předměty profilového základu · ZT = základní teoretické předměty · ostatní povinný = ostatní Klady a zápory ve výuce jednotlivých předmětů jsou uvedeny v autoevaluačních zprávách předmětů. Změny garantů předmětu oproti akreditaci: Předmět Původní garant předmětu Nový garant předmětu Změna od Anglický jazyk odborný pro logistiku I. Mgr. Věra Sládková Mgr. Daniel Raušer ZS 2020 Anglický jazyk odborný pro logistiku II. Mgr. Věra Sládková Mgr. Daniel Raušer LS 2021 Automatizace a robotizace logistických procesů doc. Ing. Ján Kmec, CSc. doc. RNDr. Milena Kušnerová, Ph.D. LS 2021 Logistika služeb Ing. Ondrej Stopka, PhD. doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA ZS 2017 Oborná praxe Ing. Ondrej Stopka, PhD. doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. ZS 2021 Personální management doc. Ing. PhDr. Jan Urban, CSc. doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA LS 2021 Příprava a řízení projektů doc. PhDr. František Stellner, Ph.D. doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA ZS 2020 Řízení dodavatelských systémů doc. Ing Karel Jeřábek, CSc. Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. ZS 2021 Technologie city logistiky doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. LS 2022 Výrobní logistika doc. Ing Karel Jeřábek, CSc. doc. Ing. Nikoleta Mikušová, PhD. ZS 2021 I. Personální zajištění studijního program Jméno a příjmení (včetně titulu) Věk Rozsah úvazku na VŠTE doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. 43 100 % doc. Ing. Nikoleta Mikušová, PhD. 40 50 % doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. 37 100 % doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA 51 100 % doc. RNDr. Milena Kušnerová, Ph.D. 63 100 % doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. 46 100 % Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. 35 100 % Ing. Jiří Čejka, Ph.D. 49 100 % Ing. Karel Zeman, Ph.D., MBA 51 50 % Ing. Mária Stopková, PhD. 31 100 % Ing. Martin Telecký, Ph.D. 33 100 % Ing. Martina Hlatká 44 30 % Ing. Monika Karková, PhD. 36 100 % Mgr. Daniel Raušer 42 100 % Mgr. David Studenovský, Ph.D. 48 50 % prof. Ing. Radimír Novotný, DrSc. 71 100 % RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. 49 100 % II. Studenti a. Zájem o studium a úspěšnost studentů Počet zapsaných a přijatých studentů celkem: 54 Počet studentů 1. ročníku na začátku semestru a na konci semestru za akademický rok a procento prostupnosti mezi 1. a 2. ročníkem: * Zapsáno 54, ukončeno 15, na konci 1. ročníku 39 studentů, prostupnost prvního ročníku 72,2 % %. Počet absolventů za AR 2021/2022: 28 III. Závěrečné práce a. Klady a zápory odevzdaných prací + Témata závěrečných prací vycházejí z potřeb praxe nebo z vědeckovýzkumné činnosti katedry. + Zpracováním závěrečné práce student prokazuje potřebné schopnosti k dokončení studia. - Formální stránka prací b. Mimořádně zdařilé práce Jedná se o práce zaměřené na velmi aktuální témata. c. Co by bylo potřeba dále zlepšit Klást větší důraz na výuku předmětu zaměřujícího se na metodiku odborné práce a další navazující předměty se seminární prací, protože i přesto mnozí studenti neznají základní principy zpracování práce a vyučující je nucen vysvětlovat a ukazovat postup v oblastech, které by studenti v rámci úspěšně absolvovaných předmětů a výstupů z učení měli mít. IV. Semestrální praxe studentů a. Zhodnocení průběhu obhajoby odborné praxe Délka odborné praxe je stanovena v souladu se studijním plánem na 520 hodin. Praxe je zaměřena na získání základních dovedností spojených se studiem předmětů profilujícího základu a odborných předmětů specializace. Tyto dovednosti přitom nemohou být získány mimo reálné podnikové prostředí. Praxe může být zároveň využitelnou možností ke sběru dat pro účely své bakalářské práce a jejímu zpracování. b. Silné a slabé stránky studentů po dokončení praxe V průběhu praxe se student: î seznámí s podnikem a projde nutnými školeními k vykonání praxe, î pracuje pod vedením odpovědné osoby (školitele), î řeší přidělené úkoly pod vedením odpovědné osoby (školitele), Za silnou stránku lze uvažovat celkově nástup do podniku, kde se student seznámí s procesy a děním odborné praxe. Na základě získaných zkušeností student dokáže aplikovat nabité znalosti i do své kvalifikační práce, kterou poté obhajuje před komisí na SZZ. c. Zhodnoťte postup plnění praxe, v čem přináší výhody a nevýhody Student si předmět Praxe zapíše dle svého Doporučeného studijního plánu v termínu uvedeném v aktuálním znění Harmonogramu akademického roku. Studentovi je povoleno nastoupit na odbornou praxi za splnění podmínek: î Student může v průběhu studia vykonat odbornou praxi za předpokladu, že má vybranou a přihlášenou specializaci, a v daném semestru má zapsané předměty, které rozvrhově nezamezují v přítomnosti na odborné praxi. î Student může podat Žádost o přiřazení studenta k jiné společnosti/instituci (platí pro obě formy studia). Žádost doručí student přímo k rukám ředitele Útvaru pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, který žádost posoudí a rozhodne. î V případě, že si student nepodal Žádost o přiřazení studenta k jiné společnosti/instituci, či si žádost podal a ta nebyla schválena, je studentovi k výkonu odborné praxe společnost/instituce přiřazena ředitelem Úvaru pro administraci studia. Výběr konkrétní společnosti/instituce je proveden ve spolupráci s prorektorem pro komercionalizaci a tvůrčí činnost a příslušnou katedrou. Přiřazení je provedeno na základě zvolené specializace studenta a poptávce partnerských/institucí, se kterými má již VŠTE uzavřenou rámcovou dohodu o spolupráci. î Po přiřazení studenta ke konkrétní společnosti/instituci dojde k vyplnění a podpisu Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi odpovědným zástupcem společnosti/instituce, školitelem a studentem. î Po doručení Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi, je studentovi praxe zaevidována pověřeným pracovníkem útvaru. Student nesmí započít výkon praxe před jejím zaevidováním. Nástup na praxi je možné provádět v průběhu semestru. Z kontrolních a organizačních důvodů se studenti, kteří mají zájem nastoupit v následujícím měsíci na praxi, přihlásí v informačním systému VŠTE do příslušného rozpisu. Přihlášení je závazné, tzn. odhlášení po termínu uzavření je možné na základě písemné žádosti studenta, a to pouze ze závažných důvodů. Po uzavření rozpisu je student do 10 pracovních dnů informován o přiřazení k společnosti pracovníkem Studijního oddělení VŠTE prostřednictvím písemného oznámení nebo je informován o schválení samostatně zvolené společnosti. Společnost je o přiřazení studenta informována emailem či telefonicky. Po přiřazení studenta ke konkrétní společnosti dojde k vyplnění a podpisu Protokolu o přijetí studenta na odbornou praxi odpovědným zástupcem společnosti, školitelem a studentem. Student si při plnění praxe ve společnosti vede Pracovní deník, tím se mu postupně načítá konto praxí. Konkrétní výstupy praxe závisí na specializaci a student je s požadavky na výstupy seznámen před nástupem na praxi. Na konci praxe (jakmile konto praxí nabyde cílové hodnoty) student připravuje výstupy korespondující s požadavky garančního pracoviště. Jedná se o: · pracovní deník potvrzený školitelem s razítkem společnosti a podpisem studenta, · vyplněný protokol o absolvované praxi spolu s razítkem podniku a podpisem školitele, · hodnocení praxe studentem, · tvorbu závěrečné zprávy a · prezentaci výsledků praxe na garančním pracovišti podle požadavků stanovených v anotaci předmětu. Praxe je hodnocena na základě formuláře (protokolu), zahrnujícího pracovní náplň, pracovní deník a na základě výše uvedených odevzdaných materiálů. Student musí naplnit všechny požadované výstupy z učení, požadované v rámci absolvování semestrální praxe. V případě, že student nebude schopen v průběhu praxe naplnit veškeré stanovené výstupy z učení, garanční pracoviště v součinnosti s garantem předmětu Praxe, zajistí doškolení prostřednictvím e-learningu a následné dozkoušení, aby požadované výstupy byly naplněny v souladu se studijním plánem. Škola získává zpětnou vazbu od školitele praxí, který posuzuje praktické dovednosti studenta s návrhy doporučení. Těmito zprávami se následně zabývá garant praxí ve spolupráci s garančním pracovištěm a Úsekem vnějších vztahů. Do 30 dnů je student povinen vyplnit Evidenci pracovních zkušeností v IS. V případě, že dokumenty a Evidence pracovních zkušeností splňují požadavky k udělení zápočtu, budou tyto dokumenty předány garančnímu pracovišti, které následně zadá studentovi hodnocení „Započteno“ z předmětu Praxe. d. Návrhy, co by se dalo zlepšit Do budoucna je uvažována změna postupu při plnění praxe s ohledem na větší ověření naplněnosti výstupů z učení. Student si po splnění praxe připraví prezentaci praxe, kterou bude obhajovat před komisí, která následně shledá, zda-li student na praxi splnil potřebné výstupy z učení. V. Mobilita studentů Vyjíždějící a přijíždějící studenti Vyjíždějící studenti Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu X X X VI. Výzkumná, vývojová a tvůrčí činnost Tvůrčí činnost - Projektové aktivity Výzkumné projekty a granty Projekty se SF Akademický pracovník Řešitel Spoluřešitel Řešitel Spoluřešitel doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA 1 1 1 Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. 1 doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. 1 Ing. Martin Telecký, Ph.D. 1 1 RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. 1 Ing. Jiří Čejka, Ph.D. 1 1 Ing. Ladislav Bartuška, Ph.D. 1 Ing. Ladislav Bartuška, Ph.D. 1 Ing. Vladimír Ľupták, PhD. 1 Mgr. Daniel Raušer 1 Zapojení studentů do vědecké činnosti: Jméno studenta Vědecká činnost Vedoucí Bc. Aneta Bromová SVV 04SVV22 Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Bc. Josef Dvořák SVV 04SVV22 Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Bc. Vojtěch Hýna SVV 04SVV22 Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. VII. Spolupráce s VŠ, výzkumnými institucemi, ústavy, regionální správou a samosprávou a podnikatelskou praxí Název instituce Garant spolupráce Zaměření spolupráce Výstup ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav dopravních systémů Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Výměna zkušeností, spolupráce v tvůrčí a pedagogické činnosti ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav dopravních systémů Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Katedra cestnej a mestskej dopravy Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Spolupráce v tvůrčí a projektové činnosti Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Katedra cestnej a mestskej dopravy Žilinská univerzita v Žiline, Katedra železničnej dopravy doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti + Příprava společné akce “Týden odborných přednášek” Žilinská univerzita v Žiline, Katedra železničnej dopravy Žilinská univerzita v Žiline, Katedra cestnej a mestskej dopravy doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti + projektové aktivity + účast členů KDL na SZZ studentů Bc. a Ing. studií Žilinská univerzita v Žiline, Katedra cestnej a mestskej dopravy Žilinská univerzita v Žiline, Katedra vodnej dopravy doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti Žilinská univerzita v Žiline, Katedra vodnej dopravy Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta riadenia a informatiky doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti + Příprava společné akce “Týden odborných přednášek” Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta riadenia a informatiky University of Zagreb Faculty of Transport and Traffic Sciences Department of Railway Transport doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti + Příprava společného Erasmus + projektu University of Zagreb Faculty of Transport and Traffic Sciences Department of Railway Transport Lublin University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti + Příprava společného Erasmus + BIP projektu + Příprava společné akce “Týden odborných přednášek” Lublin University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering University of Life Sciences in Lublin, Faculty of Production Engineering doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti University of Life Sciences in Lublin, Faculty of Production Engineering Kielce University of Technology doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. a Ing. Mária Stopková PhD. Spoluorganizování mez. Vědecké konference Automotive Safety 2022 +Spolupráce v tvůrčí činnosti + Zahraniční výukový pobyt Erasmus + mobilita Kielce University of Technology Budapest University of Technologies and Economics, Faculty of Transportation Engineering and Vehicle Engineering, Department of Transport Technology and Economics doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Spolupráce v tvůrčí činnosti Budapest University of Technologies and Economics, Faculty of Transportation Engineering and Vehicle Engineering, Department of Transport Technology and Economics Excelia Business School, Centre de Recherche en Innovation et Intelligence Managériales (CERIIM) doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Výměna zkušeností + spolupráce v tvůrčí činnosti Excelia Business School, Centre de Recherche en Innovation et Intelligence Managériales (CERIIM) Dept. for Road and Urban Transportation Division for Road Vehicle Technical Operation Faculty of Transportand Traffic Engineering UNIVERSITY OF BELGRADE doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Výměna zkušeností + spolupráce v tvůrčí činnosti (projektové aktivity) Dept. for Road and Urban Transportation Division for Road Vehicle Technical Operation Faculty of Transport and Traffic Engineering UNIVERSITY OF BELGRADE GW Train Regio doc. Kampf, doc. Stopka, Ing. Hlatká Spolupráce v tvůrčí činnosti (projektové aktivity) + pedagogické aktivity GW Train Regio ČD Cargo doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Pedagogické aktivity ČD Cargo DPMČB dr. Bartuška, doc. Kampf Výměna zkušeností + spolupráce v tvůrčí činnosti (projektové aktivity) DPMČB Budějovický Budvar doc. Ližbetin, doc. Stopka, doc. Kampf Jednání s partnery + Pedagogické aktivity Budějovický Budvar VIII. Činnost AP v profesních organizacích, regionálních komisích apod. Viz tabulka a její popis Jméno AP Název organizace Funkce doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Vědecká rada ministra dopravy ČR člen doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Vědecká rada fakulty PEDaS Žilinské univerzity v Žilině člen doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Vědecká rada fakulty Logistiky a krizového řízení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně člen doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Sektorová rada pro dopravu, logistiku poštovní a doručovací služby člen doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Stálá komise pro metodiku hodnocení Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství pro oblast vzdělávání Doprava člen doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Oborová rada doktorského studia na fakultě Riadenia a informatiky Žilinské univerzity v Žilině člen doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Oborová rada doktorského studia na fakultě Prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinské univerzity v Žilině člen doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Správní rada Technologické platformy silniční doprava člen Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Městský úřad Písek, odbor dopravy, komise pro dopravní značení člen doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Technologická agentura České republiky registrovaný oponent projektových záměrů doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta provozu a ekonomiky dopravy a spojov schválený člen školitelů ve třetím stupni vysokoškolského studia ve studijních programech ve studijním oboru DOPRAVA doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Commentationes Mathematicae Universitatis Carolinae redaktor doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Kyungpook Mathematical Journal redaktor IX. Materiálně technické zabezpečení SP Areál VŠTE tvoří 8 budov, 5 z nich slouží k výuce ekonomických a technických programů. V těchto budovách se nachází celkem 29 učeben určených pro výuku všech programů s celkovou kapacitou 1740 míst pro posluchače. Z celkového počtu učeben je 10 kmenových s jednotlivou kapacitou 30 až 48 míst, 5 přednáškových s jednotlivou kapacitou 64 až 212 míst, 1 klimatizovaná aula s kapacitou 356 míst, 4 klimatizované počítačové s jednotlivou kapacitou 28 až 30 pracovních stanic, 2 pro technické obory s jednotlivou kapacitou 24 míst v budově centrálních laboratoří. Učebny jsou standardně vybaveny počítačem, projektorem a kvalitními reproduktory, přednáškové místnosti a aula jsou navíc vybaveny vizualizačními pomůckami a mikrofony. Ve výukových prostorách VŠTE pravidelně dochází ke zlepšování zázemí, pořizování nového, opravám či obměně nevyhovujícího vybavení a IT zařízení, tj. výměna zastaralého hardwaru, pořizování aktuálního softwaru a zkvalitňování datové sítě. Materiální zabezpečení je rozšiřováno kromě zdrojů VŠTE také z prostředků získaných z fondů EU a jiných dotačních programů. Vysoká škola disponuje kvalitní počítačovou sítí. Po celém areálu je k dispozici volné připojení na internet. Počítačové systémy jsou přístupné ve všech prostorách bez časového omezení v režimu 365 dnů v roce a 24 hodin denně. V areálu školy probíhá výstavba nových prostor laboratoří. K dispozici bude 16 laboratoří, v nichž bude moct studovat či pracovat až 537 osob. X. Klady a negativa v zabezpečení studijního programu Oblast pedagogická Klady: · Kvalita závěrečných prací. · Kvalita vyučujících. · Kladně hodnotím praktické zaměření DP. · Support centrum se zaměřením na výuku matematiky a fyziky. · Zajištění odborných přednášek z praxe. · Výuka v kontextu nejnovějších poznatků. Negativa: · Absence „domácí“ studijní literatury. Oblast tvůrčí Klady: · Publikační činnost z hlediska počtu výstupů v indexovaných zdrojích je přiměřená. Negativa: · Projektová a vědecko-výzkumná činnost je vzhledem k magisterskému oboru a ambici doktorského studia nedostatečná. Zejména oblast výzkumných projektů (TAČR, GAČR atd.). · Projektová a vědecko-výzkumná činnost je „hraniční“ – dlouhodobě není pokrytá oblast průmyslové logistiky. · Publikační činnost z hlediska kvality výstupů v indexovaných zdrojích ve vyšším kvartilu je nedostatečná. Oblast personální Klady: · Vhodná věková struktura AP. · Graduační růst AP (docentka Ližbetinová, doktor Bartuška, docent Stopka). Negativa: · Personální zabezpečení je nedostatečné. Je potřeba min. jednoho AP s hodnosti docent nebo profesor, se zaměřením na informatiku a robotiku. Za oblast materiálně technickou Klady: · Dostatečné IT HW vybavení. Negativa: · Zastaralá literatura. · Málo finančních prostředků na laboratoře zaměřených primárně na výuku. · Vylepšit SW vybavení pro potřeby výuky. XI. Návrhy na změny studijního programu Navrhuji ve větší míře implementovat témata od firem z praxe. Větší zapojení externí a vyzvaných přednášek odborníku z praxe. – Pokračovat v akci Týden odborných přednášek. Personální zabezpečení je nedostatečné. Je potřeba min. jednoho AP s hodnosti docent nebo profesor, se zaměřením na informatiku a robotiku. Navrhuji pravidelně vypisovat výběrová řízení na osazení pozic AP. Materiálně - technické vybavení laboratoře je nedostatečné, zejména pro předměty Logistické technologie, Automatizace a robotizace, Fyzika v logistických procesech. Chybí SW podpora u předmětů Matematické modelování. Aktivně vyhledávat projekty umožňující pořízení vybavení pro potřeby výuky. Nákup nové literatury. Podpora vydávání domácích (VŠTE) studijní literatury a odborných knih. Předmět Ekonomické a finanční nástroje v logistice je potřeba v rámci reakreditace upravit a přizpůsobit profilu absolventa. Další možnost je zakomponování do předmětu Logistika služeb, aby odpovídal profilu absolventa. Předmět Řízení dodavatelských systémů má značný rozsah výuky (5-2). Garant předmětu doporučuje studijní zátěž rozložit na dva předměty Řízení dodavatelských systémů I a Řízení dodavatelských systémů II. Předmět Příprava a řízení projektů je potřeba v rámci reakreditace upravit, případně zakomponovat do výuky předmětu Systémová analýza a modelování. Kde dochází u některých přednášek k duplicitě výuky.