Autoevaluační zpráva programu Název studijního programu: Podniková ekonomika Typ studijního programu: navazující magisterský Kód studijního programu: N0413P050004 Garant studijního programu: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. (změna garanta programu v prosinci 2020 na doc. Ing. Jarmilu Strakovou, Ph.D.) Datum získání akreditace: 12. 06. 2019 Platnost akreditace do: 12. 06. 2024 Forma studia: prezenční/kombinovaná Akademický rok: 2021/2022 I. Přehled garantů a vyučovaných předmětů Jméno a příjmení garanta (včetně titulu) Katedra Název předmětu Zkratka předmětu Typ předmětu* prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav znalectví a oceňování Mikroekonomie pro magisterské studium NE_MIE ZT prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Ústav znalectví a oceňování Nauka o podniku pro magisterské studium NE_NOP ZT prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Katedra managementu Metody výzkumu NE_MEV PZ doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. Katedra řízení lidských zdrojů Společenská odpovědnost a etika podnikání NE_SEP PZ doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Katedra cestovního ruchu a marketingu Marketing management NE_MAN ZT doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Ústav technicko-technologický Aplikovaná matematika NE_AMA PZ prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. Ústav technicko-technologický Metody řízení a plánování produkčních procesů – pro magisterské studium NE_MPR PZ prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav znalectví a oceňování Makroekonomie – pro magisterské studium NE_MAE ZT doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. Katedra řízení lidských zdrojů Řízení lidských zdrojů – pro magisterské studium NE_RLZ ZT prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Ústav znalectví a oceňování Finance podniku – pro magisterské studium NE_FIP ZT Ing. Martin Telecký, Ph.D. Ústav znalectví a oceňování Hospodářská a sociální statistika NE_HSS PZ doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Ústav technicko-technologický Automatizace a projektování logistických produkčních procesů – pro magisterské studium NE_ALP PZ doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Katedra managementu Řízení podnikových projektů NE_RPP PZ doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Katedra managementu Strategický management – pro magisterské studium NE_STM ZT doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Katedra managementu Projekt NE_PRJ PZ doc. Ing. Karel Gryc, Ph.D. Ústav technicko-technologický Strojírenské materiály pro ekonomy NE_SMT PZ doc. Ing. Karel Gryc, Ph.D. Ústav technicko-technologický Materiály pro produkční procesy - pro magisterské studium NE_MAS PZ prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Katedra managementu Diplomový seminář NE_DIS PZ doc. Ing. Jan Valíček, Ph.D. Ústav technicko-technologický Praxe NE_OPX PZ doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Ústav technicko-technologický Výrobní technologie pro ekonomy NE_VTE PZ prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. Ústav technicko-technologický Progresivní technologie pro produkční procesy – pro magisterské studium NE_PTP PZ Ing. Radim Dušek, Ph.D. Katedra cestovního ruchu a marketingu Public Relations NE_PUR V Ing. Radim Dušek, Ph.D. Katedra cestovního ruchu a marketingu South Bohemian Region NE_SOB V Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. / Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. Ústav znalectví a oceňování Investment Decision Making NE_CJ_IDM V * Tabulka rozděluje předměty na profilový základ a základní teoretické předměty. Používané zkratky v tabulce: · PZ = předměty profilového základu · ZT = základní teoretické předměty · ostatní povinný = ostatní Klady a zápory ve výuce jednotlivých předmětů jsou uvedeny v autoevaluačních zprávách předmětů. Změny garantů předmětu oproti akreditaci: Předmět Původní garant dle akr. žádosti předmětu Nový garant předmětu Změna od Nauka o podniku pro magisterské studium doc. Ing. Eva Rosochatecká, CSc. prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. od ZS 2021 Metody výzkumu doc. PhDr. František Stellner, Ph.D. prof. Ing. Jan Váchal, CSc. od ZS 2019 Marketing management prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. dr. h.c. doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. od ZS 2020 Metody řízení a plánování produkčních procesů – pro magisterské studium doc. Ing. Ján Kmec, CSc. prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. od ZS 2021 Makroekonomie – pro magisterské studium prof. Ing. Tomáš Klieštik, Ph.D. prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. od LS 2022 Hospodářská a sociální statistika doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. Ing. Martin Telecký, Ph.D. od LS 2021 Diplomový seminář doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. prof. Ing. Jan Váchal, CSc. od LS 2021 Praxe doc. Ing. Ján Kmec, CSc. doc. Ing. Jan Valíček, Ph.D. od LS 2021 Progresivní technologie pro produkční procesy – pro magisterské studium doc. Ing. Ján Kmec, CSc. prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. od LS 2021 II. Personální zajištění studijního program Jméno a příjmení (včetně titulu) Věk Rozsah úvazku na VŠTE Ing. Pavel Rousek, Ph.D. 40 100% prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 46 100% Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. 37 50% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 75 100% Ing. Miluše Balková, Ph.D. 46 100% doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. 50 100% doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. 68 100% Ing. Radim Dušek, Ph.D. 36 100% doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. 61 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. 36 100% Bc. Mgr. Zuzana Beňová, MSc. 39 100% (v současnosti už s VŠTE nespolupracuje) Ing. Monika Karková, PhD. 36 100% prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. 46 100% doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. 47 100% Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. 28 100% Ing. Martin Telecký, Ph.D. 33 100% doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA 51 100% Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA 47 100% doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. 43 100% doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. 44 100% Mgr. Michal Konečný - doktorand 28 100% doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. 44 100% doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. 44 100% doc. PhDr. Alena Hricová, Ph.D. 39 15% Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA 59 50% prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 75 100% doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. 42 100% Ing. Iveta Kmecová, PhD. 58 100% doc. PhDr. František Pollák, PhD. 36 50% doc. Ing. Marta Harničárová, PhD. 39 100% doc. RNDr. Milena Kušnerová, Ph.D. 63 100% III. Studenti a. Zájem o studium a úspěšnost studentů Počet přijatých studentů: 164 Počet zapsaných studentů celkem: 143 (Prez. 66, Kombi. 77) Počet studentů 1. ročníku na začátku semestru a na konci semestru za akademický rok a procento prostupnosti mezi 1. a 2. ročníkem: * Zapsáno 143, ukončeno 42 na konci 1. ročníku 101 studentů, prostupnost prvního ročníku 70,63 %. Počet absolventů za AR 2021/2022: 79 b. Uplatnění absolventů a vymezení typických pracovních pozic: Absolvent profesně zaměřeného studijního programu Podniková ekonomika se zaměřením na produkční procesy prokazuje znalosti, dovednosti a profesní způsobilost v prostředí průmyslové organizace, umí prokázat znalosti pro výkon specializačního zaměření jako: · manažer řízení produkčních provozů, · manažer plánováni produkčních provozů, · projektový manažer produkčních provozů, · manažer přípravy produkčních provozů, · manažer logistiky materiálových toků, · manažer automatizovaných produkčních provozů, · manažer, který umí posuzovat vhodnost aplikace technologických produkčních procesů se zaměřením na konvenční i progresivní produkční procesy, · manažer nákupu různých vstupních druhů materiálů v prostředí průmyslové organizace. IV. Závěrečné práce Počet studentů, kteří odevzdali KP: 80 Počet studentů, kteří obhájili KP: 73 a. Klady a zápory odevzdaných prací Studenti magisterského studia se bez problémů přizpůsobí nové metodice psaní odborných prací. Snaží se o aplikaci více a náročnějším vědeckovýzkumných metod. Negativně lze vnímat někdy až příliš malý rozsah zpracované literární rešerše (u některých DP byl zajištěn rozsah cca do 10 stran. b. Mimořádně zdařilé práce (uveďte v čem je považujete za přínosné a zdařilé) U prací, které byly ohodnoceny komisí pro SZZ jako zdařilé, lze vyzvednout: A) Studenti využívají širší spektrum metod zpracování dat, a to jak kvalitativních, tak kvantitativních metod B) Výstupy a výsledky jsou pozitivně hodnoceny uživatelskou praxí C) Výstupy a výsledky budou aplikovány do praxe D) V rámci diskuze naplňují celospolečenská témata řešení c. Co by bylo potřeba dále zlepšit Jako zásadní negativní jev obhajob DP, lze uvést: nedostatečná příprava na prezentaci své DP, v mnohých případech není prezentace odkonzultována vedoucím práce. V. Semestrální praxe studentů Studenti prezenční formy studia si můžou podat Žádost o přiřazení studenta k jiné firmě/ instituci, pokud tak neučiní je jim přiřazená odborná praxe dle jejich oboru. V případě, že je nebo byl student kombinované formy zaměstnán na hlavní pracovní poměr nebo podniká v oboru, který odpovídá jeho specializaci, může si prostřednictvím IS podat žádost Potvrzení o absolvování odborné praxe. Rozsah zaměstnání v tomto případě musí odpovídat minimálním požadavkům na předmět Odborná praxe. a. Zhodnocení průběhu obhajoby odborné praxe Ustavení obhajob odborné praxe studenty lze hodnotit velmi pozitivně. Studenti ve většině případů velmi pěkně demonstrují nabytí požadovaných výstupů z učení u stanovených předmětů (Strategický management pro magisterské studium, Řízení lidských zdrojů pro magisterské studium, Marketing management a vybrané předměty v rámci specializace Ekonom výroby). Komise na základě prezentace studentů vyhodnotí, zda byly naplněny výstupy z učení za všechny stanovené předměty. Pokud praxe studentů tyto požadavky nesplní, komise rozhodne, za jaký předmět si student chybějící výstupy z učení naplní, formou e-learningu. b. Silné a slabé stránky studentů po dokončení praxe Studenti jsou za jednotlivé předměty vybaveni základními teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi, které mohou přímo uplatnit/aplikovat po dobu 1 celého semestru v konkrétním podniku a získat tak cenné zkušenosti i nové poznatky v rámci studovaného studijního programu. Studenti chybují zejména při výběru vhodného podniku a neuvědomují si, že absolvováním praxe musí prokázat výstupy z učení u vybraných profilových předmětů. c. Zhodnoťte postup plnění praxe, v čem přináší výhody a nevýhody Již samotná délka praxe je pro studenty velkou výhodou. Studenti mají dostatek času projít všemi požadovanými podnikovými oblastmi a uplatnit zde nabyté znalosti a dovednosti, prohloubit je, získat cenné zkušenosti, ale i nové poznatky. V mnohých případech se stává, že studenti se po ukončení studia stávají zaměstnanci podniků, ve kterých praxi absolvovali. d. Návrhy, co by se dalo zlepšit. Proces přiřazování a schvalování podniků pro výkon praxe studentů s ohledem na specializaci, kterou studenti studují. VI. Mobilita studentů Vyjíždějící studenti Vyjíždějící studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu X X X X X X Vyjíždějící studenti LS 2022 Země Jméno studenta Délka trvání studijního pobytu Itálie Bc. Janurová Daniela 146 dní Itálie Bc. Martínková Lucie 146 dní Přijatí studenti Přijatí studenti ZS 2021 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) X X X X Přijatí studenti LS 2022 Země Jméno studenta Příjmení studenta Délka trvání mobility (dny) X X X X VII. Výzkumná, vývojová a tvůrčí činnost Tvůrčí činnost - Projektové aktivity Výzkumné projekty a granty Projekty se SF Akademický pracovník Řešitel Spoluřešitel Řešitel Spoluřešitel Ing. Pavel Rousek, Ph.D. - 1 1 1 prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. 3 7 - - Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. - - - - prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 1 3 1 1 Ing. Miluše Balková, Ph.D. - - - 1 doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. 1 2 - 2 doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. - 1 - 2 Ing. Radim Dušek, Ph.D. - - - 2 prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. 3 - - - doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. - 1 - 1 Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. - 6 - 1 Ing. Martin Telecký, Ph.D. - 1 - 1 doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA 1 - 1 1 Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA 1 1 - 1 doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. - 5 - 2 doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. 1 3 - 3 Mgr. Michal Konečný - doktorand - - - - doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. 1 1 - - doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. 4 3 - - doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. - - - 1 Ing. Iveta Kmecová, PhD. - 1 - 1 doc. PhDr. František Pollák, PhD. - 2 - - Zapojení studentů do vědecké činnosti: Jméno studenta Vědecká činnost Vedoucí Michaela Ruso Pomocná vědecká síla Spoluřešitel projektu SVV 2021 doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Filip Čaniga Pomocná vědecká síla prof. Ing. Jan Váchal, CSc Blanka Borovková Pomocná vědecká síla doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Tomáš Daněk Pomocná vědecká síla Ing. Milan Talíř Petra Kaiseršatová Pomocná vědecká síla Mgr. Elena Tomášková Karolína Brodská Pomocná vědecká síla Ing. Radim Dušek, Ph.D. Aleksanjan Seda Pomocná vědecká síla Ing. Iveta Kmecová, PhD. Lucie Stará Pomocná vědecká síla Ing. Michal Ruschak, MBA Nikol Jiříková Pomocná vědecká síla Ing. Michal Ruschak, MBA Milan Talíř Spoluřešitel projektu SVV 2021 doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Jaroslav Kollmann Spoluřešitel projektu SVV 2021 doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Michaela Procházková Spoluřešitel projektu SVV 2021 doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Tomáš Hones Spoluřešitel projektu SVV 2021 Ing. et Ing. Nikola Sagapova Denisa Plecitá Spoluřešitel projektu SVV 2021 Ing. et Ing. Nikola Sagapova David Vyšín Spoluřešitel projektu SVV 2022 doc. PhDr. František Pollák, PhD. Kristýna Šindelková Pomocná vědecká síla Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA Bc. Tomáš Sellner SVV 06SVV22 doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Bc. Pavel Koutenský SVV 06SVV22 doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Bc. Zdeněk Hála SVV 06SVV22 doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Bc. Tomáš Janda SVV 06SVV22 doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Bc. Josef Häusler SVV 06SVV22 doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Bc. Přemysl Kopečný FV40346 doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. Bc. Mojmír Michal TH04020055 doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. VIII. Spolupráce s VŠ, výzkumnými institucemi, ústavy, regionální správou a samosprávou a podnikatelskou praxí Název instituce Garant spolupráce Zaměření spolupráce Výstup Dr. Poór, József, DSc., Faculty of Economics, University János Selye Ul. Hradná 21, 94501 Komárno doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Dr. Zsolt Kőműves, Associate Professor, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences (MATE), Hungary doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Prof. Dr. Marzena Stor, Wroclaw University of Economics, Professor of Strategic International Human Resources Management; Head of HRM Department doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Imrich Antalik, lecturer of Faculty of Faculty of Economics and Informatics J. Selye University, Komárno doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Dr.Almina Bešić, Associate Professor, Department of International Management Johannes Kepler University Linz doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Kinga Kerekes, Associate Professor, Management Department, University Babes-Bolyai Cluj doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries Agnes Slavic, PhD, Private Professor, Faculty of Economics University of Novi Sad doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, MBA, MSc. projektová a publikační činnost -příprava projektu: Research and analysis of employment strategies in V4 and other CEE countries PANEURÓPSKA VYSOKÁ ŠKOLA prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. školitel DSP Školitel DSP ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. doktorské studium Školitel DSP ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. školitel DSP Školitel DSP Ekonomická univerzita v Bratislave doc. PhDr. František Pollák, PhD. školitel DSP Školitel DSP STS Prachatice, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt VUSTE-APIS, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. výzkumná a projektová činnost TA ČR projekt Jihostroj Velešín, a.s. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti příprava výzkumných projektů VISCOFAN CZ, s.r.o. prof. Ing. Jan Váchal, CSc., doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. transfer poznatků z praxe do vzdělávací činnosti inovace anotace vybraných předmětů ČZU prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady Člen Vědecké rady VUMOP, v.v.i. prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Člen Vědecké rady ústavu Člen Vědecké rady ústavu ŽILINSKÁ UNIVERZITA V ŽILINE Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. články, graduace články UTB ve Zlíně doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Výměna zkušeností, spolupráce v tvůrčí činnosti Publikační výstupy s IF Žilinská univerzita v Žiline doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Výměna zkušeností, spolupráce v tvůrčí činnosti Publikační výstupy s IF TUZVO Zvolen doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. Výměna zkušeností, spolupráce v tvůrčí činnosti Publikační výstupy s IF GW Train Regio doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA, doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD., Ing. Martina Hlatká Spolupráce v tvůrčí činnosti (projektové aktivity) + pedagogické aktivity Zpracování projektu TAČR (Městská logistika) + Zpracování BP a DP + účast členů GW Train Regio na SZZ KDL DPMČB doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., Ing. Ladislav Bartuška, Ph.D. Výměna zkušeností + spolupráce v tvůrčí činnosti (projektové aktivity) Zakázky + Zpracování BP a DP Silesian University of Technology, Gliwice, Poland doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Experimentální a výzkumná činnost, spolupráce v rámci tvůrčí činnosti 3x publikační výstupy s IF Silesian University of Technology, Gliwice, Poland doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Pedagogické aktivity Project Based Learning at the Silesian University of Technology / Dissolution kinetics of Zn and ZnAl(Mg) coatings in leaching in hydrochloric acid Západočeská univerzita v Plzni doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Pedagogické aktivity Přednáška v rámci předmětu “Metalurgie ocelí” Západočeská univerzita v Plzni doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. Pedagogické aktivity 2x přednášky v rámci předmětu “Metalurgie ocelí” Západočeská univerzita v Plzni doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. VaV spolupráce Konsorcium projektu TAČR FW03010323 Technická univerzita v Liberci doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. VaV spolupráce Konsorcium projektu TAČR FW03010323 MOTOR JIKOV Slévárna, divize slévárna litiny; GD Druckguss, GD Produktion; BALTRO doc. Ing. Karel Gryc, MBA, VaV spolupráce Konsorcia projektů MPO, TAČR Al-Quds Open University (Palestina) doc. Ing. Marta Harničárová, PhD. ERASMUS+KA2 Strategická partnerství 609544-EPP-1-2019-1-PS-EPPKA2-CBHE- JP Tvorba, přenos a zavádění inovativních postupů ve vzdělávání, podpora výměny dobré praxe Institouto Technologias Ypologistonkai Ekdoseon Diofantos (Řecko) Consiglio Nazionale delle Ricerche (Itálie) doc. Ing. Marta Harničárová, PhD. ERASMUS+KA2 Strategická partnerství 2021-1-CZ01-KA220-SCH-000031553 Inovační postupy ve vzdělávání s využitím virtuální reality IX. Činnost AP v profesních organizacích, regionálních komisích apod. Viz tabulka a její popis Jméno AP Název organizace Funkce prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. Vysoká škola podnikání a práva, a.s. Člen Oborové rady VUT v Brně, Fakulta podnikatelská Člen Vědecké rady FAMO v Písku Člen umělecké rady Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Předseda Akademického senátu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Rady pro vnitřní hodnocení kvality Krajský soud v Českých Budějovicích Člen komise Ekonomika, ceny a odhady, hospodářské činnosti společností, mzdy, dodavatelsko-odběratelské vztahy, účetnictví Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Ekonomicko-manažérske spektrum Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská Newton University Odborný asistent Externí lektor prof. Ing. Jan Váchal, CSc. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademického senátu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Akademické rady VEGA - SAV SK Člen hodnotícího sboru VEGA-SAV-Slovensko agentura NAZV ČR Člen hodnotícího sboru Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. Vysoká škola evropských a regionálních studií Člen akademické rady Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Data, Special Issue "Big Data Analytics in Bankruptcy Prediction" Člen redakční rady Časopis Data Člen rady recenzentů doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. European Business School, Praha Předseda správní rady doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. Komisia krajského školského úradu Prešov Člen doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. Časopis Commentationes Mathematicae Universitatis Carolinae Redaktor Ing. Simona Hašková, Ph.D. Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA PROBLEMS AND PERSPECTIVES IN MANAGEMENT JOURNAL Člen redakční rady doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D. Časopis LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics Člen redakční rady doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D. Časopis Littera Scripta Člen redakční rady Časopis Journal of Valuation and Expertness Člen redakční rady Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Předsedkyně Disciplinární komise VŠTE doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. SAAPM Člen sdružení www.saapm.sk ČAZV Člen – Odbor ekonomiky, řízení, sociologie a informatiky (OEŘSI) Ing. Iveta Kmecová, PhD. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Člen Disciplinární komise Časopis Auspicia Člen redakční rady Etická komise na VŠTE Člen komise doc. PhDr. František Pollák, PhD. Výzkumná agentura Odborný hodnotitel Časopis Strategic Management Člen redakční rady doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Vědecká rada fakulty PEDaS Žilinské univerzity v Žilině Člen Vědecká rada fakulty Logistiky a krizového řízení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Člen Sektorová rada pro dopravu, logistiku poštovní a doručovací služby Člen Stálá komise pro metodiku hodnocení Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství pro oblast vzdělávání Doprava Člen Oborová rada doktorského studia na fakultě Riadenia a informatiky Žilinské univerzity v Žilině Člen Oborová rada doktorského studia na fakultě Prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Žilinské univerzity v Žilině Člen Správní rada Technologické platformy silniční doprava Člen prof. Ing. Tomáš Klieštik, PhD. Žilinská universita v Žilině, Fakulta provozu a ekonomiky dopravy a spojů, katedra ekonomiky Profesor doc. Ing. Ladislav Socha, MBA, Ph.D. Česká hutnická společnost Člen Česká slévárenská společnost Člen Západočeská univerzita v Plzni Katedra matriálu a strojírenské metalurgie Předseda komise pro bakalářské studium VŠB – Technická univerzita v Ostravě Fakulta materiálově technologická Předseda zkušební komise pro státní doktorskou zkoušku Technologická agentura České republiky Registrovaný oponent projektových záměrů AutoSAP Zástupce VŠTE v ČB Západočeská univerzita v Plzni Schválený člen školitelů ve třetím stupni vysokoškolského studia ve studijním programu STROJÍRENSKÉ TECHNOLOGIE A MATERIÁLY doc. Ing. Karel Gryc, MBA, Ph.D. Česká hutnická společnost Člen Česká slévárenská společnost Člen Česká společnost pro nové technické materiály Člen řídicího výboru VŠB – Technická univerzita v Ostravě Fakulta materiálově technologická Předseda zkušební komise pro státní doktorskou zkoušku Technologická agentura České republiky Registrovaný oponent projektových záměrů Česká společnost pro mechaniku Zástupce VŠTE v ČB Západočeská univerzita v Plzni Schválený člen školitelů ve třetím stupni vysokoškolského studia ve studijním programu STROJÍRENSKÉ TECHNOLOGIE A MATERIÁLY X. Materiálně technické zabezpečení SP · Místo uskutečňování studijního programu: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 517/10, 370 01 České Budějovice Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Nemanická 436/7, 370 10 České Budějovice · Z celkového počtu učeben je 10 kmenových s jednotlivou kapacitou 30 až 48 míst, 5 přednáškových s jednotlivou kapacitou 64 až 212 míst, 1 klimatizovaná aula s kapacitou 356 míst, 4 klimatizované počítačové s jednotlivou kapacitou 28 až 30 pracovních stanic, 2 pro technické obory s jednotlivou kapacitou 24 míst v budově centrálních laboratoří. Učebny jsou standardně vybaveny počítačem, projektorem a kvalitními reproduktory, přednáškové místnosti a aula jsou navíc vybaveny vizualizéry a mikrofony. V areálu na Nemanické ulici, je k dispozici jedna přednášková místnost s kapacitou 90 míst, 9 učeben s jednotlivými kapacitami 35 míst, dvě PC učebny, kde každá má kapacitu 24 pracovních stanic a jedna místnost určena pro projektovou výuku. · Ve výukových prostorách VŠTE pravidelně dochází ke zlepšování zázemí, pořizování nového, opravám či obměně nevyhovujícího vybavení a IT zařízení, tj. výměna zastaralého hardwaru, pořizování aktuálního softwaru a zkvalitňování datové sítě. Materiální zabezpečení je rozšiřováno kromě zdrojů VŠTE také z prostředků získaných z fondů EU a jiných dotačních programů. · Vysoká škola disponuje kvalitní počítačovou sítí. Po celém areálu je k dispozici volné připojení na internet. Počítačové systémy jsou přístupné ve všech prostorách bez časového omezení v režimu 365 dnů v roce a 24 hodin denně. · Projektová multimediální učebna pro výuku a studentské projekty. Odborná učebna má kapacitu 30 míst a mezi její vybavení patří interaktivní tabule vč. dataprojektoru, počítače a profesionální jazykový digitální přehrávač, stacionární stanice pro zabezpečení jednotlivých sekcí - sluchátka pro využití mimo jiné také ve výuce v cizím jazyce a profesionální přehrávač. · Assessment centrum - Studenti mají možnost vyzkoušet si prostředí a atmosféru při výběrových řízeních, využívajících pro výběr uchazečů tzv. assessment center. Místnost je vybavena nezbytným zařízením pro prezentaci a řešení zadaných úkolů, spolupráci v týmu a pro zaznamenání průběhu „výběrového řízení“. Studenti mají příležitost poučit se z vlastních omylů a pracovat na pozitivech jejich vystupování. Studenti mají také možnost vyzkoušet si role personalistů a zaměstnanců fiktivních firem. Assessment centrum obsahuje potřebný hardware a software pro hodnocení uchazečů o práci (Vídeňský testový systém, PC, Tablety) s kapacitou pro 15 studentů. Virtuální laboratoř Ve Virtuální laboratoři, je k dispozici potřebné hardwarové a softwarové vybavení virtuální reality včetně licencí Let´s meet VR a Virtual Orator, tyto aplikace simulují virtuální prostředí a jejich cílem je např. rozvoj prezentačních dovedností studentů a kreativního myšlení. XI. Klady a negativa v zabezpečení studijního programu Oblast pedagogická Skupina Podniková ekonomika Klady: Studijní program reflektující potřeby praxe, významné zapojení odborníků z praxe. Z procesního hlediska zabezpečení v pořádku, aktuální osnovy. Negativa: Studenti jsou v rámci výuky často spíše pasivní, studenti nekonzultují, ač jim je to opakovaně nabízeno, nízká účast na přednáškách, často také neanalytické myšlení studentů. Neadekvátní počet akademiků s doktorským a vyšším stupněm vzdělání k zabezpečení výuky (ač v rámci skupiny Podniková ekonomika není až takový problém - zabezpečuje výuku pouze 1 předmětu v rámci studijního programu - problém spíše s menším počtem AP pro vedení DP). Skupina Finance a účetnictví Klady: Program studia reflektuje potřeby praxe. To se promítá do zapojení odborníků z praxe do výuky. Negativa: Nízká účast na přednáškách, malá aktivita studentů na seminářích. Nedostatečný počet pedagogů – akademiků s min. Ph.D. vzdělání. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: již poměrně dobrá aktivita studentů, vysoký zájem studentů o probíranou látku. Negativa: žádné Skupina Inovace a kvalita Klady: Dostatečné zabezpečení předmětů experty z podnikatelské praxe. Výuka reflektující současné požadavky podnikatelské praxe, dále výuka reflektuje na poznatky z výzkumné činnosti. Aktivní zapojení nadaných studentů do činnosti skupiny formou PVS. Negativa: Pasivita ze strany studentů, nižší účast studentů na přednáškách, nízký počet akademiků s doktorským a vyšším stupněm vzdělání (3 doktorandi, 1 Ph.D., 1 doc.). Skupina Řízení a strategie Klady: Zapojení odborníků z praxe a aktuální upotřebení absolventů na trhu práce. Negativa: Nízký proaktivní přístup studentů na přednáškách a nízký počet doktorandů. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Zapojení kvalitních odborníků z praxe. Negativa: Nižší účast studentů na přednáškách. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Dostatečné zabezpečení předmětů experty z praxe, zájem o předměty zajišťované KCRM, úspěšnost KP členů katedry u obhajob. Negativa: Nedostatek akademických pracovníků s Ph.D. na garanci a vedení KP, včetně nedosažení požadovaného počtu relevantních publikačních výstupů pro garanci předmětů. Ústav technicko-technologický Klady: Studenti jsou aktivní, což prospívá k lepší propustnosti. Nabízení studentům pomoci v Support Centru. Negativa: Žádná. Oblast tvůrčí Skupina Podniková ekonomika Klady: Z hlediska tvůrčího zabezpečení jsou AP ve skupině Podniková ekonomika na velmi dobré úrovni. AP publikují ročně souhrnně desítky článků indexovaných v renomovaných světových databázích WoS a Scopus. Zároveň řeší řadu tematických projektů, přičemž na tuto oblast je postupem času kladen větší a větší důraz. Negativa: Souvisí opět s nedostatkem AP, kteří mohou zabezpečit studijní program. Aktivity dosud nebyly příliš zaměřeny do podnikové praxe (formou dlouhodobých projektů řešených s aplikační sférou či zakázek na patřičná témata). Skupina Finance a účetnictví Klady: Tvůrčí činnost je na dobré úrovni. AP publikují ročně řadu odborných článků indexovaných v databázích WoS a Scopus. Řešení projektů ve spolupráci s podnikatelskou sférou podnikatelskou vouchery. Negativa: Nedostatečný počet AP nutný pro zabezpečení tvůrčí činnosti publikační a projektové. Toto negativum je největší brzdou skupiny. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Z hlediska tvůrčí činnosti se v roce 2022 podařilo připravit množství výstupů, do jejichž přípravy byly i zapojeni studenti. Negativa: Publikování připravených výstupů je poměrně složité (nutnost znalosti vhodných časopisů) a poté ještě komplikovaný proces vedoucí k publikování výstupů a jejich indexaci. Skupina Inovace a kvalita Klady: Aktivní činnost při řešení inovačních voucherů a přípravy projektových žádostí dle dotačního monitoringu. Zapojení studentů PVS do výzkumné a publikační činnosti. Aktivní činnost při hledání mezinárodních institucí ke spolupráci (Portugalsko, Nizozemsko). Negativa: Nižší počet relevantních publikačních výstupů členů skupiny. Dlouhý proces přijetí článku do indexovaných časopisů (od dvou měsíců do cca 1 roku). Skupina Řízení a strategie Klady: Aktivní přístup při řešení výzkumné a projektové činnosti. Negativa: Zdlouhavý proces uplatnění článku v časopise. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Publikační činnost skupiny byla celkově na dobré úrovni. U některých členů skupiny, především cvičících, bude třeba však publikační činnost posílit a bylo by třeba získat jednoho kvalitního AP na pozici docent. Negativa: Bude potřeba posílit projektovou činnost. V hodnoceném období nebyly vypisované výzvy, nekorespondovaly příliš se zaměřením výzkumné skupiny. Skupina participovala na projektu Vega s univerzitou Seleye v Komárně. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Katedra řeší aktuální a trendové vědecko-výzkumné projekty, včetně projektů se zahraničním. Průběžně jsou zasílány projektové žádosti na základě aktuálních požadavků a trendů uživatelské praxe. Je zde i o ochota národních i mezinárodních institucí ke spolupráci. Negativa: KCRM má rezervy ve využívání podnikatelských voucherů z důvodu nerelevantních témat od zadavatele voucherů, která se neshodují s tématy, která jsou řešeny členy KCRM. Ústav technicko-technologický Klady: Výuka je dostatečně zabezpečena. Vyučující, kteří se na programu podílejí, jsou i velice aktivní v rámci publikační činnosti. Negativa: Žádná. Oblast personální Skupina Podniková ekonomika Klady: Stávající AP velmi aktivní z hlediska publikační, projektové i pedagogické činnosti. Negativa: Nedostatečný počet AP s odpovídajícím vzděláním pro zapojení do studijního programu například i pro vedení DP. Téměř nulová zastupitelnost v rámci skupiny. Skupina Finance a účetnictví Klady: AP skupiny jsou aktivní v publikační, projektové a pedagogické oblasti. Negativa: Velmi nedostateční personální zabezpečení. Nulová zastupitelnost ve skupině. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: Stávající AP velmi aktivní, avšak problémy s publikováním výstupů. Negativa: Nutné dlouhodobě posílit tým AP, tak aby AP byly dlouhodobě udržitelným (překrytí MD, …). Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina personálně posílila v oblasti nového doktoranda a nového docenta. Negativa: V procesu získání doktorského vzdělání jsou 3 akademičtí pracovníci. Skupina Řízení a strategie Klady: Posílení o jednoho doktoranda a jednoho odborného asistenta. Negativa: Absence kvalifikovaných zaměstnanců pro vedení KP a garantování předmětů v rámci studijního programu. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Výuka byla zabezpečena v souladu s akreditačními standardy. Negativa: Žádná. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Katedra personálně posílila, byli přijati noví akademičtí pracovníci s Ph.D. titulem a jeden člen úspěšně prošel habilitačním řízením. Negativa: Malá zastupitelnost v případě absence akademika. Dva členové stále v procesu získání Ph.D. Ústav technicko-technologický Klady: Výuka je dostatečně zabezpečena. Vyučující, kteří se na programu podílejí, jsou i velice aktivní v rámci publikační činnosti. Negativa: Žádná. Za oblast materiálně technickou Skupina Podniková ekonomika Klady: Zabezpečení PC v každé učebně, na pracovišti, postupná obnova zařízení, fungující projektory. Negativa: Mnohdy slabý signál WiFi a občasné výpadky internetové sítě, PC nejsou vždy tak výkonné, aby zvládly i složitější výpočty, chybí tablety a podobná drobnější přenosná zařízení (prezentéry apod.). Chybí velkokapacitní fungující tiskárny. Skupina Finance a účetnictví Klady: Požadavky na potřebné nové technické prostředky, pomůcky, PC jsou plněny. Negativa: Poruchové tiskárny, často slabý signál WiFi. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Klady: materiálně-technické vybavení je dostatečné Negativa: žádné Skupina Inovace a kvalita Klady: Skupina aktivním způsobem využívá softwarového vybavení pro matematicko-statistické modelování (Matlab), v každé učebně využíván PC a projektor, kanceláře AP byly vybaveny novými PC (notebookami). Negativa: V počítačových učebnách jsou nefungující PC (prochází k obnově), slabší signál WiFi. Skupina Řízení a strategie Klady: V rámci projektu plán národní obnovy, došlo k IT vybavení u AP zaměstnanců. Negativa: Často se opakující problém s nefungujícími tiskárnami, časté výpadky internetového připojení, nestálost WIFI připojení. Skupina Organizační kultura a kompetence Klady: Standardní technika k dispozici. Negativa: Časté problémy s výpočetní technikou v učebnách. Skupina Marketing a Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Klady: Aktuálně byly členové katedry vybavení novou IT technikou, tím byly vyřešeny technické problémy. Negativa: Problémy s častými aktualizacemi ve PC třídách. Ústav technicko-technologický Klady: Pro výuku je vše vyhovující. Negativa: Žádné. XII. Návrhy na změny studijního programu Skupina Podniková ekonomika Klást důraz na posílení týmu, kvalifikovaných AP pro zabezpečení studijního programu; navýšit množství řešených aktivit ve vztahu k aplikační sféře; pořízení vhodného IT vybavení. Skupina Finance a účetnictví Nezbytné je přijetí nových kolegů do týmu pro zabezpečení pedagogické a tvůrčí činnosti. Dále AP pro garantování předmětů studijního programu. Zajištění vhodného IT vybavení. Skupina Oceňování podniku a nemovitostí Žádné Skupina Inovace a kvalita Klást důraz na posílení kvalifikovaných AP pro zabezpečení garantství předmětů zajišťovaných skupinou Inovace a kvalita. Skupina Řízení a strategie Zvýšit akcent na personální zajištění odbornými asistenty v souladu s jejich akreditabilností. Skupina Organizační kultura a kompetence Žádné. Skupina Marketing Návrhy již byly reflektovány v reakreditacích. Skupina Regionální rozvoj a cestovní ruch Návrhy již byly reflektovány v reakreditacích. Ústav technicko-technologický Žádné.